BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ansq Harmi, et pitää sit viel lisää odotella. Onkohan sellainen vaihtoehto, et IVFää odotellessa tehtäis sit niitä inssejä. 🤔 Vai pitääköhän sitä valita joko tai. Toisaalta, jos insseihin ei oo luottoa, niin haluaako sit tuhlata omia resursseja niihin (aikaa ultriin ym. lääkkee jne). Toisaalta on se ehkä vähän parempi ku vaan luomuyritys. No mut kaikki tämä onneks selviää sit siellä teidän käynnillä. 😊

@minttutuuli Tsemppiä alkukierron odotteluun. Toivottavasti toiveikkuus taas nostaa päätään kierron edetessä. 🌈

@Bella95 Vitsit on kyl hyvät hermot, jos jaksat lauantaihin odottaa 😅

@summerlemon Käyrä ainakin näyttää lupaavalta, eikä tässä vaiheessa välttämättä mitään oireita olekaan. Miltäs tänään vaikuttaa?

@Ness toivottavasti ei iske flunssa! Tai toisaalta ehkä hyvä jos iskee, jos se kerta avittaa kiinnittymistä 😅

Täällä on alavatsaa aavistuksen jomottanut eilen ja tänään. Samaa oli kahdessa edellisessä kierrossa, joten usko tärppiin nostaa vähän päätään. Mutta samaan aikaan ajatus plussasta herättää vähän semmoset äkäset fiilikset, tai korkeintaan tonnin seteli -olon. Täs valmistautuu samaan rumbaan, ku kaks edellistä kiertoa, eikä onnistuneeseen raskauteen. Toisaalta negatiivinen testi herättää kyl viel negatiivisempia fiiliksiä. 🥲

Mut on kyl viel niin aikaista, et voiks tää jomotus olla ihan tavallista luteaalivaiheen jomottelua, eikä oo liittyny aikaisempiin raskauksiin mitenkään. En oo vaan sit aiemmin kiinnittäny huomiota, et sitä on joka kierrossa. 🤔

Päätin nyt käydä siel progemittauksessa. Tänään dpo7 eli se paras päivä tehdä se. Jos tulokset ehtii saada tänään tai huomenna ja on tosi matalat, niin ehtii ostaa viel alella toisen mittauksen. Jossain ohjeissa oli, et useemmassa mittauksessa näkee paremmin, miten keltarauhanen toimii. Mut toivottavasti yks kerta riittäis.

Screenshot_20241031_095313_FF App.jpg

@Ness, voihan flunssa. Ehkä se nyt sitten onkin hyvä merkki jos tulee flunssa. Ja munkin tutkimuksen mukaan just vastustuskyky laskee kiinnittymisen aikaan, mutta onhan vielä sille aikaista.

@Mustikkatäplä, hyvä että nyt kävit siellä mittauksessa. Toivottavasti tulee hyvä tulos 🤞 On kyllä harmi kun sulle on niitä kemiallisia sattunut 🥺 Luteaalivaihe on siitä kyl hanurista, että harvoin tietää onko oireet vaan normaalia vai sittenkö kiinnittymistä.

Lämmöt kipusivat taas tänään ylöspäin, mutta toisaalta mä nukuin kahden peiton alla 🙈
1000004084.jpg

@Mustikkatäplä Mun käsittääkseni IVF jonotusaikaa ei pysty hyödyntää insseihin, jos jollain on faktatietoa niin sanokaa.😄 Ja meillä toki lisäksi se, että hoidot tehtäisiin Tilkassa johon meillä on yli 100km matkaa per suunta, niin tuntuu jotenkin jopa ”turhalta” rampata sielä kuukausittain inssissä ja järjestellä työt yms sen mukaan, kun mulla ei oo mitän luottoa meidän kohdalla insseihin. Folliultrat pystyy onneksi käymään tässä lähempää🙏🏼

Mulla tuli ainakin progemittauksen tulos samana arkipäivänä kun itse kävin! Mielenkiinnosta haluan kuulla paljon se on sulla!🙈

@Mustikkatäplä hyvä, että kävit siellä mittauksessa nyt! Eiköhän tulokset tuu nopsaa ja sitte on taas viisaampi. Toivottavasti tärppää, vaikka fiilikset onki ristiriitaiset kemiallisten takia 🤞 @Ansq tässä teille tän päivän käppyrää. Lupaavalta näyttää edelleen 😄 Testihimoja on toppuutellu varmaan se, että olin neljän seinän sisällä viikon enkä päässy testikaupoille. Tänään palasin takas töihin ja kotimatkalla olis apteekki ja kauppoja. Kyllä mää huomenna aamulla yhden testin teen kuitenki 😂

@summerlemon Jänskää! Joko testasit? 🤩

s_byHAq5.png

Testasin äsken apteekin herkällä testillä ja puhelimen taskulamppua hyödyntäen näin niin hennon haamun, että saatan myös kuvitella 😄🥹 kameraan se ei kuitenkaan tarttunut ja mies ei nähnyt myöskään yhtikäs mitään. Teen seuraavan testin sitten lauantaina. Iltaa kohden on voimistunut närästys ja hieman etova olo. Tissit on kans isommat ku koskaan ja niin kipeät 🫣

@summerlemon Lupaavalta vaikuttaa nousu, vaikka testi olikin vielä nega.

@Ansq Joo näin vähän ajattelin, et parempi ehkä laittaa kaikki paukut vaan siihen IVF:ään, jos siihen nyt julkisen puolelta suostutaan. :Thumbs Up Sign: Ja kiva tietää, et tullu progen tulokset nopsaa, ku Puhdin jossain omassa ohjeessa luki et 3-4 pv ja ihmettelin, että eihän se oo mikään odottelua vaativa tulos. Viimeksi hcg mittauksessa ne myös sano, et lähipäivinä tulee ja tuli 5h päästä, et ehkä ne vaan ei halua laittaa odotuksia liian korkealle 😅 Ehdin mittaukseen vasta illalla töiden jälkeen, niin ei eilen ehtinyt tulla, mutta eiköhän tän päivän aikana sit.

@Bella95 Jee, ihanaa! :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes: Teitkö tänään aamulla uutta testiä? :Eyes:

Mulla nää lämmöt on nyt tälleen hassusti kolmessa kerroksessa. 😅 Ei oo aiemmin ollu tällästä. Mun päässä pyörii utopistiset haavekuvat kahdesta ovulaatiosta ja kaksosista. :rolling::No Evil Monkey::No Evil Monkey::No Evil Monkey: Tänään myös ajatukset positiivisesta testistä on paljon valosammat kuin eilen. Katsotaan miten käy. Viel ei näkyny testissä mitään.

Screenshot_20241101_090421_FF App.jpg

Muokattu viimeksi:
@summerlemon Lupaavalta vaikuttaa nousu, vaikka testi olikin vielä nega.

@Ansq Joo näin vähän ajattelin, et parempi ehkä laittaa kaikki paukut vaan siihen IVF:ään, jos siihen nyt julkisen puolelta suostutaan. :Thumbs Up Sign: Ja kiva tietää, et tulee nopsaa, ku Puhdin jossain omassa ohjeessa luki et 3-4 pv ja ihmettelin, että eihän se oo mikään odottelua vaativa tulos. Viimeksi hcg mittauksessa ne myös sano, et lähipäivinä tulee ja tuli 5h päästä, et ehkä ne vaan ei halua laittaa odotuksia liian korkealle 😅 Ehdin mittaukseen vasta illalla töiden jälkeen, niin ei eilen ehtinyt tulla, mutta eiköhän tän päivän aikana sit.

@Bella95 Jee, ihanaa! :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes: Teitkö tänään aamulla uutta testiä? :Eyes:

Mulla nää lämmöt on nyt tälleen hassusti kolmessa kerroksessa. 😅 Ei oo aiemmin ollu tällästä. Mun päässä pyörii utopistiset haavekuvat kahdesta ovulaatiosta ja kaksosista. :rolling::No Evil Monkey::No Evil Monkey::No Evil Monkey: Tänään myös ajatukset positiivisesta testistä on paljon valosammat kuin eilen. Katsotaan miten käy. Viel ei näkyny testissä mitään.

View attachment 138230
Voi vitsit, hyvältä näyttää käyrä sielläkin! 🤞 Mää en tehnyt tänä aamuna testiä vaan odotan huomiseen. Aamulla lämmöt oli pudonnu vähän mutta sykkeet oli hieman korkeammalla. Tuntui kans, että alavatsan ja rintojen turvotus oli vähän laskenut, joten välillä käy mielessä että onkohan ne menkat sittenkin tulossa. Ei auta, ku odotella rauhassa.

@Bella95 Toivotaan että testissä olis ollu haamulainen ja huomenna aamulla jo selkeämpi!🌈

@summerlemon Jospa ei alhasempi leposyke kuitenkaan enteilisi vuotoa….🤞🏼 Lämmöt ainakin hyvin vielä ylhäällä🙏🏼

@Mustikkatäplä Oho ompa jännä että sanoo noin 😂 Täällä lukee labran sivuilla (Fimlab) että tulos on valmiina samana arkipäivänä näytteen saapumisesta labraan jossa niitä tutkitaan, voisko olla ettei Puhti vie päivittäin näytteitä analysoivaan labraan? Vai muuten vaan kertoo turhan pitkät valmistumisajat varuiksi tms🤔😅 mutta luulis, että tänään valmistuu, toivottavasti😊 mie muistaakseni silloin kävin aamulla, ja tulos näky illalla kannassa.
Käyrä näyttää hyvältä, jospa posifiilis olis oma viba raskaudesta!👏🏼🤩

Täällä perinteisesti lämmöt alkaa nousemaan, eli ei _mitään_ normaalista poikkeavaa taaskaan 😆
IMG_5848.jpeg

@Bella95 Oireet voi vaihdella tosi paljon päivästä toiseen, että en olisi siitä huolissani. Toivottavasti huomenna olis kunnon viiva tikussa! :smiling face with heart-eyes: Mulla kyl kans on aina ollut tarkemmat viivasilmät ku miehellä 🤭

@summerlemon Onko sulla mitään oireita? Ainakin lämmöt viel vaikuttaa hyvältä.

@Ansq Kohta sullakin alkaa jännät päivät. Hyvä nousu tullu.

Mä sain nyt sen progesteronin tuloksen 41 nmlo/l (= ~13ng/ml). Se on viitteissä luteaalivaiheelle. Mut eipä viitearvot aina kerro kaikkea. Uppouduin sit lukemaan artikkeleita aiheesta. Yli 10ng/ml oli joidenkin mukaan riittävä, eli juuri ja juuri ollaan yli sen. Mietin sit eka, et onkse nyt sit kuitenkin alhainen, et olisko parempi jos olis enemmän. Mut jonkun tutkimuksen mukaan se ei sais myöskään olla liikaa. Ja toi on otettu illalla, jolloin vissiin voi olla vähän matalammalla ku aamulla. Et kaipa mä nyt oon ihan tyytyväinen tohon tulokseen. :No Evil Monkey: Ei ainakaan mitään hälyyttävää ollut. Toisaalta oli paljon myös sitä, että ei progesteronin mittauksella voi päätellä yhtään mitään. 😅 Tai ainakin enemmän sais selville, jos ottais juurikin useemman mittauksen. Vähän mietin, et pitäiskö nyt, kun kerta tälle tielle on lähdetty, ettei sit ainakaan myöhemmin tartte alottaa mittauksia uudestaan alusta, mut totesin, et en mä ehkä. Ei kuitenkaan ole mitään muita alhaiseen progeen viittaavia oireita paitsi ehkä nuo keskenmenot. Niin ehkä en siihen nyt rahaa syydä. Varsinkin jos se nyt ei oo edes kauheen tarkka tulos (ne määrät voi vaihdella hirveen paljon ihan parin tunnin sisällä, niin yksittäiset testit ei paljoo kerro).

Mut kiinnostaa @Ansq kuulla, et paljon sulla oli ja onks sitä joku ammattilainen kommentoinu jotenkin? Mikähän Suomessa ajatellaan olevan hyvä raja? 🤔

@Mustikkatäplä Ihan hyvä / riittävä tuon pitäisi olla, se on ollu miltei sama kun mulla!😂 Mulla on ollu dpo8-9 45.20 nmol/l ja siihen lapsettomuuspolin lääkäri sanoi vaan, että hyvä, riittävä arvo. 😊
Silloin itsekin kattelin noita netistä, ja luin että kolmen arvon yhteenlaskettu tulos tulis olla sen yli 60, jotta keltarauhasen katsotaan toimivan normaalisti. Jos yksi arvo on yli 40, kaiken järjen mukaan kolmen arvon yhteenlaskettu tulos olisi yli 60😅 joten en usko, että teillä kiikastaa ainakaan siitä! Eikö sulla muutenkin ihan hyvänmittanen luteaali ollut? Tai onko mitään tiputtelua tms mikä viittais keltarauhasen huonoon toimintaan 🤔

EDIT oon vissiin laput silmillä lukenut sun vastauksen, niinhän sä kirjoitit ettei ole muuta viittaavaa 🤣 sori, pitkä viikko

Muokattu viimeksi:
@Mustikkatäplä Ihan hyvä / riittävä tuon pitäisi olla, se on ollu miltei sama kun mulla!😂 Mulla on ollu dpo8-9 45.20 nmol/l ja siihen lapsettomuuspolin lääkäri sanoi vaan, että hyvä, riittävä arvo. 😊
Silloin itsekin kattelin noita netistä, ja luin että kolmen arvon yhteenlaskettu tulos tulis olla sen yli 60, jotta keltarauhasen katsotaan toimivan normaalisti. Jos yksi arvo on yli 40, kaiken järjen mukaan kolmen arvon yhteenlaskettu tulos olisi yli 60😅 joten en usko, että teillä kiikastaa ainakaan siitä! Eikö sulla muutenkin ihan hyvänmittanen luteaali ollut? Tai onko mitään tiputtelua tms mikä viittais keltarauhasen huonoon toimintaan 🤔
No mä mietin samaa, et ne kaks muuta mittausta sais olla tosi matalia, et ei menis toi 60 rikki 😅 Et ehkä en nyt sit lisämittailuja kaipaa. Ja juuri kun ei oo mtn muuta oireita, ei ikinä tiputtelua ja luteaali 11 päivää, joskus jopa vähän pidempi. Ja kierto säännöllinen. :Thumbs Up Sign:

Toki hyvässä tuloksessa on sit se varjopuoli, että keskenmenot ei johtunut siitä. Tää olis ollu kuitenkin semmonen helppo korjattava ongelma vs surkeat sukusolut. Mut pitää vaan yrittää nyt luottaa siihen, et kolmas kerta toden sanoo. 🌈

@Mustikkatäplä Joo, kyllä oon aika varma että se johtuu nyt joko jostain muusta, tai sitten ihan vaan huonosta tuurista, että just ne elinkelvottomat munasolut on irronnu ja hedelmöittyny. En lähtisi enää tuhlaamaan rahoja, kun tuo yks arvo oli jo yli 40😊

On tullu kyllä roikuttua täällä foorumilla lähipäivinä vähän liikaakin, pitäisiköhän pitää tauko vklp ja palailla sitten taas maanantaina katsastamaan onko tullu plussia 🙈 ja olla katsomatta lämpöjäkään vklp aikana, tekis varmaan ihan hyvää 🙉 Joten jännittäviä piinailuja siinä vaiheessa oleville, tsemppiä alkukiertoihin ja kivaa viikonloppua kaikille!🫶🏻

(… katotaan niin oon täällä huomen aamulla jo kärkkymässä 🤣)

@summerlemon Onko sulla mitään oireita? Ainakin lämmöt viel vaikuttaa hyvältä.
Flunssa 😂 Ei mut oikeasti, tää on nyt joku taikasana täällä foorumilla tällä hetkellä. Mulla tuli nyt aika varmana taas korona, edellinen oli kaksi kuukautta sitten. Kurkku vaan jotenkin yhtäkkiä meni kipeäksi ja siitä sitten vaan olo pahentunut nopeasti 🤦‍♀️

Hienoa että sulla tuli progetulokset jo ja hyvältä vaikuttaa 🤩 Mullakin alkaa jo viikko painamaan kun meinasin kysyä milloin testaat, sitten muistin että testasit jo 😂

Moikka, tässä hieman piti haipakkaa tällä viikolla ja en oikein päässyt tänne lukemaan teidän kuulumisia.

Teillä on jännät ajat @Bella95 @summerlemon @Mustikkatäplä niin toivon teille plussia 🥰

Itsellä alkaa ovisaika lähestymään, aloitin tänään tikuttamaan, haaleaa oli. Lämmöt on tosi tasaiset olleet. Ei oikein mitään merkkejä tai tuntemuksia mistään 😅 no ehkä halut heränneet taas menkkojen jälkeen, mikä on toki positiivista.

Liitteet

• Screenshot_20241101_220102_FF App.jpg
    Screenshot_20241101_220102_FF App.jpg
    126.5 KB · Katsottu: 16
Lämmöt laskussa, raskaustesti nega ja mieli maassa 🙄 ehkä korkeat sykkeet ja lämpöily oli flunssan aiheuttamia tai onhan siellä jotain kiinnittymisyritystä voinut olla.. Uuteen kiertoon lähtään kuitenkin, ja odotan menkkoja saapuvaksi huomenna tai maanantaina.

s_SUKdM5.png

Muokattu viimeksi:
@Mustikkamarja ja @Yrttiteetä tekisi mieli Tsemppiä oviksen metsästykseen!

Kiva @Mustikkamarja, että halut on noussu, kivempi niin on lähestyä ovista 😁

Kuurjaa @Yrttiteetä tekisi mieli, että on hiiva, mutta toivottavasti hoituu nopsaa pois!

Tääl lämmöt ja leposyke (nro5) koholla. 👀 Yritän löytää jonkun hetken mennä tekemään testin. Alavatsalla ollu erinäisiä tuntemuksia 4pv.

Screenshot_20241102_082701_FF App.jpg

Takaisin