BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut negasta ja lämpöjen laskusta @Bella95 🥺

@Mustikkatäplä, pahoittelut sinne myös. Toivottavasti huomenna ois jotain testissä 🤞

Täällä myös nega, joten odottelen vaan uuden kierron alkua. Lämmöt ja sykkeet koholla vissiin taudin takia 🫠
1000004204.jpg

Täällä on vietetty lomaviikkoa reissussa ja kotona puuhastellen, joten vähemmällä on ollut keskustelujen seuraaminen ja vastailu. Koitan päästä taas keskusteluihin mukaan!

Pahoittelut negatiivisten testien saaneille @summerlemon @Mustikkatäplä @Bella95 , olipa harmi lukea jo orastavia, innostuneita keskusteluita ja lupaavia käppyröitä, jotka kuitenkin päätyivät negatesteihin 😭 vieläkö olette uusia testejä tehneet, vai onko katseet jo uuden kierron alkua kohti?

@Mustikkamarja joko siellä näyttäs ovulaatio tulleen? Täällä samaa odotellaan🤭

Omia kuulumisia: toiveikkaana odottelin ovulaatiota kp13 tienoille kuten viime kierroissa, jonka jälkeen keskusteluaktiivisuutenikin nousee piinapäivien alettua. Mutta nyt suoraan sanottuna ärsyttää, kun ovulaatiota ei vaan näy vaikka jo kp15 menossa, ja just tässä kierrossa tuntuu että on tosissaan yritetty saada ajoitukset ja tiheys hyvin kohdilleen, tämäkin on meidän normaaliin nähden ollut suorastaan runsas aktiivisuus vällyjen välissä 😅 Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni, kun odottelin jo lämpöjen nousua tälle aamulle, ja lämmöt olikin ennätysalhaalla. Ehkäpä ovulaatio olis tänään... Tosin erityisiä limojakaan ei mielestäni ole 😖 Tikkuihin alan menettää uskon jo ihan täysin, tuntuu etten saa mitään kunnollisia viivoja niihin näkyviin. En edes FF:ään negatuloksia ole nyt merkannut, ehkä sitten, jos lämpöjen perusteella ovis varmistuu. Kuvat testeistä on kuitenkin Premomissa, siellä arviot koko viikolla olleet 0,09-0,20 luokkaa.

IMG_20241102_103721.jpg

Liitteet

• IMG_20241102_103721.jpg
    IMG_20241102_103721.jpg
    135.4 KB · Katsottu: 8
@SilenceSing voisko sulla se sairastettu korona vähän tehdä nyt kierrolle outouksia? Muistelen muutamien ihmisten maininneen foorumin keskusteluissa, et korona on sekoittanut kiertoa ja viivästyttänyt ovista. Toivottavasti se olisi sieltä tuloillaan kuitenkin 🤞 mitä ovistestejä oot nyt käyttänyt? Pregcheckin liuskat oon ite todennut ainakin omalla kohdalla tosi herkiksi, vähän liiankin.

Pahoittelut negoista @Bella95 @summerlemon ja @Mustikkatäplä ❤️ jospa olisi vielä pienet toivonkipinät kaikilla! Lämmöt on olleet niin lupaavat!

@minttutuuli eka kierto jossa otin ovistestit käyttöön, oli Pregcheckeillä, ja niillä sain selvät viivat tikkuihin. Seuraavat kaksi olen tässä testannut onestepit ja nyt rfsut, ja molemmista jäi vaan huono maku suuhun, joten ens kiertoon ostan siis nuo Pregit taas käyttöön 🤭
Ja joo oisko tosiaan se korona nyt mikä sotkee 🧐 harmittaa kun niin panostettiin tähän yritykseen ja jos viivästyy ovis tosi paljon, niin 28pv keskimääräisessä kierrossa ei kyllä sitten luteaalin pituudella juhlita 😭

Tsemppiä @summerlemon @Bella95 @Mustikkatäplä 🩷 Noi negatestit aina riipaisee 😞

@SilenceSing kannattaa palata suosiolla pregcheckeihin. Ne on herkempiä kuin Onestep ja se lh tason nousu vaihtelee ihmisen välillä… mulla preckchekit taas ei sopinut, kun näytti ovista taas liian monta päivää, niin noi ei-herkät kuten Onestep näyttää sen oikeen ovisplussan vain yhtenä päivänä 😄

Täällä dpo6 ja ei niin mitään oiretta. Ne orastavat flunssaoireetkin katosivat 🤷‍♀️

Ps. Miksiköhän mulla toi ”stats” rivi on pelkkää vihreää? Huomasin et muilla menkkaennuste olisi punainen ja vihreällä näyttäisi jotain muuta?
IMG_5530.jpeg

@SilenceSing Korona voi joo hyvinkin ovista viivästyttää. Ja uskon kans, et kierto on sit sen myötä pidempi. Mul kierron pituudessa on vähän vaihtelua, mut luteaali pääasiassa saman pituinen. Joskus kylläkin, jos ovi ollu aikasin, niin et luteaali ollu vähän pidempi. Katotaan miten nyt käy, et onko 21pv superlyhyt kierto vai tuleeks muutama extra päivä.

@Ness Onpa jännä kyl 😅 Mulla se on näyttäny joo oviksen alle vihreää (muutama päivä) ja menkkoja ennustaa pinkillä. Tossa FF:ssä tuntuu kyl olevan tommosia hassuuksia välillä, et asiat ei ihan toimi aina niin kuin pitäis. 🤔 Mut oon itekin uus käyttäjä, et voi se toki olla joku ominaisuus, mitä en tunne 😅

@Ness, ootko merkannut FF:iin yhtään menkkoja tai ovulaatiota? Voi olla että jos siellä ei ole mitään dataa, niin voi olla että ei osaa nyt arvioida hedelmällisiä päiviä tai menkkoja ja siksi näkyy vain vihreää 🤔

Nyt tapahtui odotettu pomppu ylöspäin aamulämmöissä!🤞🏼
Ärsyttävää siksakkia vaan on tämä alkukierron käppyrä🤔 saa nähdä, saako tästä koko ovulaatiota kiinni, mutta ainakin minusta näyttäs nyt, että eilisen alhaisen lämmön jälkeen näyttäs lupaavalta nousulta, eli ovis ois mahdollisesti voinut olla eilen. Mitä veikkaatte? Ovistestit tosiaan tässäkin kierrossa antoivat vähän huonojakin tuloksia, mutta tummimmat viivat (jotka premom arvioi 0,2 tuloksiksi) sain kp13 ja kp15 aamuina, eli to ja la aamuina🤔

IMG_20241103_075109.jpg

Nyt tapahtui odotettu pomppu ylöspäin aamulämmöissä!🤞🏼
Ärsyttävää siksakkia vaan on tämä alkukierron käppyrä🤔 saa nähdä, saako tästä koko ovulaatiota kiinni, mutta ainakin minusta näyttäs nyt, että eilisen alhaisen lämmön jälkeen näyttäs lupaavalta nousulta, eli ovis ois mahdollisesti voinut olla eilen. Mitä veikkaatte? Ovistestit tosiaan tässäkin kierrossa antoivat vähän huonojakin tuloksia, mutta tummimmat viivat (jotka premom arvioi 0,2 tuloksiksi) sain kp13 ja kp15 aamuina, eli to ja la aamuina🤔
No ehkä lämmön noususta voisi päätellä, mutta sitten taas jos ei ole ollut positiivista ovistestiä niin hankala sanoa. Aika ristiriitainen käyrä tällä hetkellä 🙈

@SilenceSing onko sulla yleensä ovisoireita? Musta kuulostaa siltä, että ei olis ollu vielä, jos ei oo ollu oireita ja tikutkin ihan haaleita? (Onksul niistä kuvaa?) Ja toi nousukin viel menee tohon samaan ku muutkin lämmöt. Et jos toi olis mun taulukko, niin odottaisin viel. Mut en tietty sun kiertoo tunne, et onks sulla oviksella tapana tulla huomaamatta? 🤔

Taidatte olla oikeassa 🤔🫤 nyt siis kolmas kierto vasta menossa jossa aktiivisesti seuraillut oireita, ja huomannut ettei ovulaation aikaan itsellä ole oikeastaan mitään oireita😅 olen vielä vähän ummikko myös vv seurannassa, mutta ens kiertoon otan kyllä ne pregchekin ovistestit taas käyttöön, nuo rfsut ei oikein taida miulla pelittää. Lämmöt on olleet edelliskierroissa alle 36.40 ennen ovulaatiota, joten ehkä tosiaan innostuin liian aikaisin. Turhauttaa vaan tosi paljon odotella, varsinkin kun jotenkin nyt yritettiin tähdätä siihen viime kiertojen kp13 ovispäivään🙄
Tässä alla noita rfsu ovistestejä.
IMG_20241103_094017.jpg

@SilenceSing joo, kyllä mäkin veikkaisin että ovis ei oo vielä mennyt. Toki seuraavien päivien lämmöt näyttää! Mut noi testit on kyllä tosi haaleita, tietysti vaikea sanoa jos sulla on sen verran matalammalla se lh ettei noissa testeissä nousekaan selkeäksi posiksi. Oisko sun mahdollista käydä niitä pregcheck liuskoja vielä tähän kiertoon, nii näkisit varmemmin?

@Ness mihin päin lähti lämmöt tänään? Tsemppiä, hyvin aikaista oiskin vielä millekään oireille 🤞

Mites loppukiertolaisilla menee? Ootteko vielä testailleet?

Mie aloitin tikuttelut eilen, vaikka ois vielä voinut odottaa pari päivää. Teen tässä kierrossa empiiristä testiä ja testaan parilla eri merkillä, koska toi pregcheck on mulle näyttänyt ovisplussaa usean päivän ajan. Jos jollain muulla merkillä sais vähän tarkemman tuloksen. Ovista odottelen ehkä to/pe? Yritetään pitää miehen kans näpit irti toisistamme nyt nii, et ei ainakaan ennen ovista ois seksiä ihan joka päivä. En tiedä onko menty liiankin tehokkaalla tahdilla aiemmat kierrot, niin kokeillaan nyt vähän erilaista. Mut hitto on vaikeaa, kun halut on jo ihan taivaissa 😅🔥

Käyrä ollut tosi tasainen.

Screenshot_2024-11-03-10-11-13-93_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli, hyvä että testaa eri merkeillä 👍 Mä oon testannut vaan onestepillä ja easy@home testeillä ja olen tullut siihen lopputulokseen että onestepit on mulla kuraa. Niin raskaus- kuin ovulaatiotestit.
Ja tuosta seksistä, niin joka toinen päivähän on hyvä. Tietenkin jos kovin himottaa niin voi välillä mennä pari päivää putkeen 😅

Kello yllättäen ei ollut mitannut lämpöjä, joten en tiedä lämmöistä mitään. Oon nyt huomannut sen, että jos kello on liian kireällä niin se ei mittaa kuin leposykkeen, jotenkin luulee että en nuku ollenkaan 😒
Testihän oli tietenkin nega ja vv on muuttunut koostumukseltaan menkkoja enteileväksi. Huomenna pitäisi olla kp1.

@SilenceSing Okei joo aika hankala tosiaan sit yrittää ajoittaa, kun oireet ei varota lähestyvästä oviksesta. Suosittelen kyl kans nyt äkkiä vaihtamaan niihin sulle sopiviin testeihin, niin ehkä saat viel oviksen napattua tässä kierrossa.

@minttutuuli Oih, ihana positiivinen ongelma, että vaikea pitää näpit erossa. 🥰 Mut voi olla ihan hyvä kokeilla toista taktiikkaa. Muista nyt miehellekin teroittaa, ettei mitään sooloilujakaan välipäivinä, koska ei siinä muuten ole pointtia. 🤭 Toivottavasti ovis tulee nopsaa niin ei tartte sit enää rajoittaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@summerlemon Tsemppiä menkkojen odotteluun. Toivottavasti tulee nopsaa, jos ovat tullakseen.

Mulla lämmöt tuli alaspäin ja oireet kadonnut. Herätessä odotukset plussalle oli lähes nolla. Mietin jopa, jos ei testais ollenkaan tai käyttäs vähintään ei-herkkää testiä. Mut tiesin, et kuitenkin alkais jossittelemaan, jos tulis esim. jtn tuntemuksia päivän aikana, niin tein sit herkän testin ja nega se oli. Itkut itketty. Toivottavasti täälläkin tulis nopsaa nyt sit menkat. Aikasintaan varmaan tiistaina, mutkun ovis oli superaikaisin, niin luteaalikin voi olla ehkä pari päivää pidempi, argh. 😩 Mut toivottavasti ei. 🤞

Nyt aion ottaa gelee royalin käyttöön. Lisäks aattelin laittaa testipaketin tilaukseen netistä, et vähän säästäis rahaa ovis- ja raskaustesteissä. Noi netin testit olis Sofi merkkisiä. Ei niistä kokemusta. Mut aiemmin oon oviksen hyvin saanu eri testeillä bongattua, et ehkä se näilläkin onnistuu. Vois vertailla pari alkuun rfsu testien kanssa, kun niitä on nyt viel vajaa paketti jäljellä. 🤔

Screenshot_20241103_121210_FF App.jpg

@summerlemon joo merkkasin tältä vuodelta sit kaikki menkat ja ovisplussat. Mut nyt kun katsoin noita kiertomerkintöjä niin siellä oli kaikki kierrot oikein, mut oli sit yks kierto, joka oli ”päällekkäinen” joku 132 päivän kierto 🤣 todella outoa. Mut kun poistin sen, niin alkoi näyttämään oikeata. Varmaan sössin siinä datasyötössä itse jotakin 😅

@SilenceSing mä kans sanoisin et ei oo ovis mennyt, vasta tulossa. Mun testit näyttää aina tolta kun sun ja tommosen 0.2 tai max 0.3 tuloksen jälkeen pomppaa yhtäkkiä 1.5 ja tulee plussa. Et ei ne kaikilla ees lähde silleen pikkuhiljaa tummenemaan, vaan voi näyttää hailuraa ties kuinka pitkään ja sit piikki tulee nopeasti ja menee ohi yhtä nopeasti 😅

@minttutuuli lämmöt palasi dropin jälkeen samalle tasolle kuin aikaisemmin. Jotkuthan puhuu näistä mahdollisina kiinnittymisdippeinä, mut mulla on ollut tollanen useammassa negakierrossa niin en uskalla olla toiveikas😅

IMG_5565.jpeg

Tsemppiä piinailuun @Ness! Millon meinasit tehdä ekat testit? 😊

@Mustikkatäplä mullakin kävi mielessä, että pitäiskö ottaa jotain lisäravinteita käyttöön, mistä paljon puhutaan täällä keskusteluissa. Ehkä pitää perehtyä niihin vähän lisää. Harmi, että oli negakierto sullakin @summerlemon. Mulla alkoi menkat jo eilen illalla, niin sinne meni viimeiset toiveen rippeet tästä kierrosta.

@SilenceSing toivottavasti saat vielä positiivisen ovistestituloksen. Ehkä merkkiä vaihtamalla sais selvempiä tuloksia, niinku muutkin on sanonu.

@minttutuuli ohhoh, onpa tosiaan tasainen käyrä! Jospa uus taktiikka tepsis ja kisakunto riittäisi ovispäivään asti! 😎

Takaisin