BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otti jotenkin kyllä koville taas tuo negakierto. Oli pakko ottaa etäisyyttä taas koko hommaan, vaikka tietty nyt täällä on sivukaupalla tekstiä mitä en varmaankaan ehdi lukea läpi missään kohtaa 😅

Muuttojutut on saatu hoidettua ja entisen kämpän loppusiivous saatiin valmiiksi tänään. Muuttoon liittyvät asiat, työt, tää loputon yritys sekä lapsen jatkuva sairastelukierre (tuo kaikki virukset päiväkodista ja multakaan ei tää tukkoisuus tunnu katoavan kunnolla koskaan) on kyllä hyvin vienyt kaiken energian. 😥

Tuntuu ettei tässä omassa tilanteessa ole mitään toivon kipinääkään. Ihan turhaan ramppaan ultrassa Helsingissä ja ylipäätään näitä OI-hoitoja tehdään, kun aina se testi kumminkin on nega. Tuntuu jo jopa ihan turhalta mittailla lämpöjäkään 😔 Mutta eiköhän tää olo tästä vielä taas parane piakkoin, ja oviksen jälkeen se tietty toiveikkuus taas hetkeksi nostaa päätään.

Koitan huomenna lukea viimesimmät pari sivua että pääsen kaikkien tilanteista taas ajan tasalle ❤️ Nyt vaan jätän tän tänne ja lähden nukkumaan.

Kp6. Eilen alkoi taas pistelyt, ja maanantaina on folliultra.

IMG_2166.jpeg

@summerlemon Sun käyrä on kyllä hauska ku on niin siksakkia ensin, ja sit yhtäkkiä kolme ihan tasasta päivää 😆 jatkuiko tasasuus tänään?

@Mustikkatäplä Toi on kyllä kiva, kun on pidemmällä kierrossa mitä aluks aatteli, niin menee päivätkin nopeammin!😁 Toi proge mittaus kuulostais hyvältä! Näkis vähän että millasia lukemia sielä luteaalissa tulee. Eikö se n. viikko oviksen jälkeen kannattais mittauttaakkin, eli ihan kohta 🤔

@Misa Sinua täällä jo moni taisikin kaipailla ❤️ mutta ymmärrän täysin, välillä se pieni etäisyys tähän kaikkeen tekee hyvää. Ja noita fiiliksiä ymmärrän ihan 100%, välillä (useimmiten alkukierrossa justiin) sitä itekkin miettii et miksi tässä edes yrittää luomusti kun mitään ei kuitenkaan tapahdu 🥲 silti sitä ovulaation lähentyessä aina se pieni toivonripe nousee, joka sinänsä on turhauttavaa kun tiedostaa faktat.
Jouduitteko te esikoisen aikana yrittää kuinka monta OI kiertoa ennen kun nappas?
Ja huh, toi kaikki kyllä kuulostaa tosi kuormittavalta 😮‍💨 ei ihmekkään että on energia lopussa. Paljon tsemppejä sinne ❤️

Omassa tilanteessa ei sen ihmeempää, nyt vaan odotellaan 🫣 huomenna pitäs FF’n vahvistaa ovulaatio, kivempi katella käyrää sen jälkeen 😁
IMG_5800.jpeg

Pahoittelut @Misa negasta. Kurjaa kuulla, että tilanne tuntuu niin toivottomalta. En tiedä noista hoidoista juuri mitään mutta onko teillä suunnitelmissa kokeilla järeämpiä keinoja, jos nuo Oi-hoidot eivät ala tuottaa tulosta? Jaksamista ja lämpimiä ajatuksia sinne teille ❤️

@Ansq Tsemppiä piinailuun! 😎 Pidän sormet ja varpaat ristissä, että tärppäis.

@Mustikkatäplä Hauskaa, että sulla on jo Dpo5 menossa 😄 jotain hyvää seurasi ovissekoilustakin. Mulla on urheilukello mittaillut sykkeitä jo muutaman vuoden mutta en oo aiemmin hoksannut kirjata niitä FF:ään, joten mulla on siellä dataa vaan tältä ja viime kierrolta. Mun pitää viedä ne sinne siis manuaalisesti. Mulla näyttää olevan tosi isoa heiluntaa: alimmillaan keskisyke on 50 ja ylimmillään lähes 70 eli tosi huima nousu on luvuissa heti ovulaation jälkeen. Viime kierrossa sykkeet lähti tosiaan laskuun jo Dpo5 jälkeen. Alla tämän aamun käppyrä. Lämmöt hyppäsi takas ylös mutta sykkeet tuli puolestaan vähän alas.

s_A9y5sv.png

Voi @Misa 🫂 Ymmärrettävästi turhauttaa ja tuntuu toivottomalta. Muun elämän stressi viel varmaan lisää sitä oloa. Toivottavasti kierron edetessä kuitenkin alkais olo ja toiveikkuus paranemaan. Mäkin mietin, et kauan teillä oi-hoitoja on nyt tehty, et millon olis aika siirtyä järeämpiin keinoihin. 🤔

Mut kyllä mikä tahansa kierto voi edelleen olla se teidän kierto. Nythän te ootte vasta päässyt samalle viivalle muiden kanssa, jotka ovuloi normaalisti, eikä nekään ovulaatiosta huolimatta onnistu välttämättä moneen kiertoon. Mutta siis onhan toi tosi raskasta ravata ultrassa ja pistää jne. Ettei sitä määräänsä enempää varmasti jaksa. Niin sillä mietin, et jos sit siirtyis esim. IVF:ään. Olitteko te julkisella vai yksityisellä hoidoissa? Anteeksi etten muista.

@Ansq Joo hedelmällisyyshoitaja puhui kans viikosta, eli tänään tai huomenna vois käydä. 🤔

@Bella95 näyttää kyl tosi hyvältä toi sun lämpökäyrä 👀

Täällä tuli kunnon pomppu lämpöihin. Nyt lopulta sillä normaalilla luteaalitasolla. Mietin, et arveleeko FF nyt, et tää olis vasta ovisnousu, mut kyl se nyt lopulta merkkas oviksen ja laitto sen sinne kp10 paikalle.

Mut sit aloin ite epäilee, et entä jos ovis olikin eilen (kp15 on mun normi ovispäivä). 😱 Ihan pieni aavistus oli toisessa munasarjassa tuntemuksia. Ja potkin nyt itseäni, ettei vaik kp14 tehty mtn ihan varmuuden vuoksi. Mut ku kaikki muut oireet viittas siihen, et meni jo, eikä testitkään näyttäneet mtn. 🤔

Screenshot_20241030_093704_FF App.jpg

@Ansq kiitos ❤️ Se tässä vaivaakin erityisen paljon, kun esikoisesta 3/6 OI-hoitoa tuotti tulosta sen verran, että kahdesta tuli varhainen keskenmeno ja yhdestä onnistunut raskaus. Ennen hoitoja mulla oli todella pitkät kierrot, jopa 90 päivää. En silloin tiennyt mitään lämpöjen mittailusta enkä muutenkaan osannut bongata ovista, joten onnistumismahikset ennen hoitoja olikin varmasti aika lailla nolla. Joten ajattelin nyt tokan yrityksen alussa sen kaiken perusteella, että tuun suht helposti raskaaksi, kunhan vaan ovis tapahtuu ja ajoitukset on kohdillaan. Mutta nyt ovis on tapahtunut todistetusti ties montako kertaa ja kaikki muutenkin osunut kohdilleen, mutta raskaus ei vaan ala, paitsi silloin vuosi sitten, kun oli se kohdun ulkoinen... Synnytyksen jälkeen siis jotain on muuttunut, mutta en tiedä mitä, ultrissa kaikki näyttää aina oikein hyvältä ja miehen simpatkin superhyvät, että sielläkään ei vika ole.
Pidän kovasti peukkuja että siellä onnistuisi nyt ❤️ Niin kauan ootte yrittäneet. 😔

@Bella95 joo, OI-hoitoja tehdään 6kpl (nyt 1 tehty ja toinen meneillään) joista kahteen vikaan mukaan inseminaatio. Sitten jos ei onnistu, niin siirrytään IVF:ään.
Onpa hyvännäköinen käyrä, ja selvä luteaalidippi dpo 7! Lupaavaa! 😍

@summerlemon tollaset kommentit "lopeta yrittäminen niin kyllä sitten tärppää" on kyllä niin ärsyttäviä. Ihan turhaa sellasta tulla sanomaan kellekään lapsettomuudesta kärsivälle, todella ajattelematonta! 😤

@Yrttiteetä tekisi mieli toivottavasti puoliso lämpenee myös ajatukselle hoidoista, mikäli se alkaa tuntua ajankohtaiselta. Savuttomuutta (tai tarkemmin sanottuna nikotiinittomuutta) tosiaan edellytetään, mutta meiltä ei ainakaan HUS:lla ole otettu mitään verikokeita sen osalta, eli asiaa ei ole mitenkään varmistettu. Ollaan molemmat entisiä tupakoitsijoita (lopetettu nelisen vuotta sitten) ja mies vielä käytti nikotiinipusseja tämän vuoden kevääseen asti. Tuskallista hänelle oli niiden lopettaminen, mutta kaikin puolin näin on parempi. 🙂

@Ness tervetuloa! Itse käytän nykyään vain FF:aa, ja jos teen ovistestejä (nyt hoidoissa en oikeastaan testaa) niin ne lataan Premomiin. Näillä kahdella pärjää pitkälle. Flota käytin aiemmin, mutta saan FF:stä kaiken tarvitsemani, joten en jaksa enää Flohon juuri kirjata mitään.

@Mustikkatäplä tosiaan HUS:lla nyt yksi OI-hoito takana, mutta kesällä kyllä Dextrassa tehtiin pari, molemmat tuloksettomia. Mutta tosiaan ne 5 OI-hoitoa (joista kahteen vikaan inssi) vielä edessä ennen kuin siirrytään IVF-jonoon. Kyllä me nää OI-hoidot rämmitään läpi vielä, koska pelkään IVF:ää aika kovasti. Mulla on PCOS mikä altistaa hyperille, ja mulla on normioviksenkin aikaan kovat kivut, niin mitähän se kipu on sitten jos siellä miljoona follia kasvaa samanaikaisesti 😬 No se jää nähtäväksi, hyvin todennäköisesti kun sinne IVF:ään vielä joudutaan.
Luulen kyllä että FF on oikeassa ja sulla on tänään dpo6! En siis usko että on mitään huolta että olisi vasta nyt ollut. Mulla usein nousee entistä korkeammalle lämmöt juuri tuossa kohtaa 😊

@Misa Iik, joo kuulostaa kyl aika hurjalle sun tapauksessa IVF, et ymmärrän, et haluutte eka tän kortin katsoa. Vitsit kun voisi saada jonkun loppuraportin joka kierron päätteeksi, että mistä nyt lopulta kiikasti milloinkin. Todella turhauttavaa tuollainen, että kaiken pitäis olla priimaa ja kunnossa ja silti ei tulosta synny. 😒

Noniin, sainpahan tungettua nyt vuoden takaisen datan Ourasta Fertility Friendiin ja mukavaa käppyräähän se näytti. Sit kun vielä saisi menkat ja ovisplussat jotenkin fiksusti ladattua sinne 🤣 siellä näytti olevan jonkinlainen massadata importti, mutten vielä lähtenyt sitä tutkimaan. Myös unitiedot näemmä tulivat Ourasta tuonne graafiin 😄

Toi FF:n design antaa kyllä semisti Windows XP vibat, mut kuten teistä moni sanoi on se käppyrä todella selkeä! Siitä iso plus. Natural Cyclesillä on kans käppyrä josta olen tykännyt, mutta siinä ei näy päivät noin selkeästi, eikä ala seuraamaan DPO:ta, joten taidan vaihtaa tähän FF ihan selkeyden vuoksi.

Tässä vielä mun tän hetkinen käyrä. Piinapäivät alkaneet.
IMG_5485.png

@Ness Mulla oli suurin osa menkoista merkitty ouraan, niin otti ne tiedot sieltä, mut kävin silti vähän tietoja merkkaamassa itse. Mm. ovulaation paikkoja, kun kaikissa kierroissa ei ollu hirveesti oura dataa, ku pitkiä aikoja sormus ilman akkua 😅

Asetuksista voi valita omat lempparitiedot ja laittaa ne ekaksi listaan, niin on sit vähän nopeempi käydä merkkailee jälkikäteen, ku ei tartte aina ettii sitä tietoo, mitä merkkaa.

@Bella95 Tolta voisin kuvitella raskauskäyrän näyttävän 🤭 nyt sormet ristiin että tämä olisi se teidän kierto 🙏🏼🙏🏼

@Mustikkatäplä Joo! Mee ihmeessä jos yhtään sille tuntuu! Sekin antaa kuitenkin jo jotain osviittaa jostain 😊 Käyrä näyttää kuitenkin hyvältä, hieno nousu!👏🏼😍

@Misa Aivan joo … Voihan kurjuus, ei oikein tiiä ees mitä sanoa😫on varmasti oikeesti ihan tosi kurjaa, mut mulla on vahva luotto teidän puolesta että OI hoidot teille riittäisi🙏🏼🙏🏼 ymmärrän ettei tuossa tilanteessa IVF oo kovin houkutteleva😫

@Ness Jee ollaan melkein samoilla piinapäivillä!😂 oon yhden päivän jäljessä🤭

Pakko samalla hehkuttaa, tuli just kutsu polille, aika on 14.11. eli kahden viikon päästä!🥹 sit saadaan tietää miten lähtään etenemään🙏🏼😮‍💨 helpottunu olo että tuli aika tietoon, niin on jotain mitä odottaa

Muokattu viimeksi:
@Ness Mulla oli suurin osa menkoista merkitty ouraan, niin otti ne tiedot sieltä, mut kävin silti vähän tietoja merkkaamassa itse. Mm. ovulaation paikkoja, kun kaikissa kierroissa ei ollu hirveesti oura dataa, ku pitkiä aikoja sormus ilman akkua 😅

Asetuksista voi valita omat lempparitiedot ja laittaa ne ekaksi listaan, niin on sit vähän nopeempi käydä merkkailee jälkikäteen, ku ei tartte aina ettii sitä tietoo, mitä merkkaa.
Hmm, mullakin on menkat merkittynä Ouran appiin, mitähän varten ei tuonut niitä tietoja (mut unet ja keskisykkeet kyllä tuli). Mielestäni valitsin kaikki mahdolliset tiedot siinä data import vaiheessa, mut ehkä joku meni vikaan 😅

(Heh, mä oon tääl nyt koko ajan kärppänä kommentoimassa. Mun on nyt pitänyt aamupäivä vaan tappaa aikaa, niin pyörin sit vaan täällä forumilla. 😅)

@Ansq Jes huippua, et aika tuli lopulta! Ja noin pian vieläpä 😍 Ja eikös sit "saman tien" aloteta hoito, vai pitääkö viel uudestaan jonottaa, et itse hoito alkaa? 🤔

@Mustikkatäplä Jos ne meille inssiä ehdottais, niin se kai alkaisi seuraavasta kierrosta (mikäli mahtuu), mut jos päästäisiin suoraan IVF (jota toivon) niin sinne pitää jonotella vielä lisää🥲

@Ness Meillä on siis ensikäynti ollu jo toukokuussa, sielä todettu miehestä johtuva lapsettomuus joten ensin odoteltiin 3kk sitä että mies pääsee antamaan kontrolli siemennestenäytteen ja sitten vielä mieheltä otettiin labroja ja eilen oli kuvantamisaika, etsivät siis syy-seuraussuhdetta alhaiselle siittiötiheydelle.😁 Eli 14.11. päästään kuulemaan noiden tutkimuksien tulokset ja samalla hoitosuositukset😊

Muokattu viimeksi:
@Ansq mahtavaa, että saitte sen ajan! Toivottavasti menee kaksi viikkoa nyt nopeasti 🤞✨

@Ness tervetuloa mukaan! Ja tsemppiä piinailuun 🌈 hyvä nousu lämmöissä ainakin heti! Oon samaa mieltä, että FFn ulkoasua sais kyllä vähän päivittää nykypäivään, mut muuten se on kyllä ollut itsellekin toimiva sovellus. Käytän myös Clueta, mut oikeastaan vaan siksi et ehdin sinne jo pitää kiertodataa alusta alkaen niin sama jatkaa.

@Mustikkatäplä uskoisin kyllä kans, et ovis oli tossa kp 10. Outoa ois, jos ois ollut vasta myöhemmin jos vv jo muuttunut ja testitkin oli niin haaleita. Tsemppiä piinailuun sinnekin ✨

@Bella95 no nyt näyttää lämpökäyrä lupaavalta 🤩 onko ollut tänään mitään tuntemuksia?

@Misa ihana kuulla susta! Ymmärrän hyvin, että tarttes pikku tauon. Hienoa, et muutto on nyt pois alta. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia lähetän sinne teidän suuntaan ❤️ jotenkin musta tuntuu kyllä, että teillä tärppää kuitenkin pian!

@summerlemon vieläkö pysyi käyrä tasaisena? Kovasti tsemppiä sinnekin odotteluun 🤞

Täällä aika tasaiset alkukierron lämmöt. Ovista odotellessa. Saatan tän kierron taas varmuuden vuoksi tikuttaa. Vähän vaikee ollu löytää optimismia itsekin tähän yritykseen nyt, mut eiköhän se sieltä nouse kun ovis lähestyy.

Screenshot_2024-10-30-17-16-10-12_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Ansq mahtavaa, että saitte sen ajan! Toivottavasti menee kaksi viikkoa nyt nopeasti 🤞✨

@Ness tervetuloa mukaan! Ja tsemppiä piinailuun 🌈 hyvä nousu lämmöissä ainakin heti! Oon samaa mieltä, että FFn ulkoasua sais kyllä vähän päivittää nykypäivään, mut muuten se on kyllä ollut itsellekin toimiva sovellus. Käytän myös Clueta, mut oikeastaan vaan siksi et ehdin sinne jo pitää kiertodataa alusta alkaen niin sama jatkaa.

@Mustikkatäplä uskoisin kyllä kans, et ovis oli tossa kp 10. Outoa ois, jos ois ollut vasta myöhemmin jos vv jo muuttunut ja testitkin oli niin haaleita. Tsemppiä piinailuun sinnekin ✨

@Bella95 no nyt näyttää lämpökäyrä lupaavalta 🤩 onko ollut tänään mitään tuntemuksia?

@Misa ihana kuulla susta! Ymmärrän hyvin, että tarttes pikku tauon. Hienoa, et muutto on nyt pois alta. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia lähetän sinne teidän suuntaan ❤️ jotenkin musta tuntuu kyllä, että teillä tärppää kuitenkin pian!

@summerlemon vieläkö pysyi käyrä tasaisena? Kovasti tsemppiä sinnekin odotteluun 🤞

Täällä aika tasaiset alkukierron lämmöt. Ovista odotellessa. Saatan tän kierron taas varmuuden vuoksi tikuttaa. Vähän vaikee ollu löytää optimismia itsekin tähän yritykseen nyt, mut eiköhän se sieltä nouse kun ovis lähestyy.

View attachment 138177
Välillä tuntuu pistoja alavatsalla. Hajuaisti on ollu todella herkkänä tänään. Välillä palelee ja välillä hikoiluttaa. Muutamana päivänä naama on ollu aivan rasvainen ja puskee näppyjä ja finnejä. Äsken mittasin lämmön ja se oli 37,1. Leposykkeet on 70-90 ihan istuessa ja maatessa, vaikka ne on normaalisti 50-60. En usko, että se on enää flunssasta johtuvaa, kun tänään on ollu jo selvästi parempi olo sen suhteen. Olo on toiveikas 😊

@Mustikkatäplä, mihin lopputulokseen tulit, käytkö mittauttaa progen? Kävispä aina noin, että yhtäkkiä hyppääkin vaikka dpo5 tai jotain ihan tajuamatta 😂

Voi @Misa, tsemppiä sinne ihan hirveesti. Sua kyllä kaivattiin, mutta ymmärretään täysin että nyt harmittaa! Onhan tuo raskasta ja niin toivon teille plussaa 🌈🍀 Tuo tunne kun ei vaan onnistuu, niin tuttu tunne.

@Ansq, nyt on tosiaan hassu käyrä mulla 😅 Ja nyt on outoa kun ei ole sitä perinteistä luteaalidippiä edes 👀
Hienoa että nyt tuli kutsu! Eikä enää pitkä aika, toivottavasti siellä kuuntelevat sua ja ehdottavat oikeat hoidot 🤞

@minttutuuli, tsemppiä sinne alkukiertoon. Toivottavasti pian nousee pää pystyyn, mutta saa se välillä olla alhaallakin 😔

@Bella95, no nyt on lupaavan kuuloista! Hitsi olispa siellä nyt joku tarrannut kiinni 😄

Mulla on lämmöt nousi ihan vähän. Ei oireita ja usko plussaan tässä vaiheessa nolla. Vielä on onneksi aikaa jotain tapahtua 😬
1000004068.jpg

@Bella95 oooo, kuulostaa tosi hyvältä ja lupaavalta! 🤩🤞🌈 Meinasitko malttaa su asti testin kanssa? Oon itseasiassa jostain lukenut, et flunssa luteaalivaiheessa voi olla kiinnittymisen kannalta hyvä juttu! Se meni jotenkin, että keho keskittyy sen flunssan häätöön eikä ehdi tajuta, että kehossa tapahtuu jotain muutakin "ylimääräistä". En tiedä miten tieteellisesti tosi tämä on, mut kuulostaa lupaavalta ainakin sun tilanteeseen nähden!

@Bella95 oooo, kuulostaa tosi hyvältä ja lupaavalta! 🤩🤞🌈 Meinasitko malttaa su asti testin kanssa? Oon itseasiassa jostain lukenut, et flunssa luteaalivaiheessa voi olla kiinnittymisen kannalta hyvä juttu! Se meni jotenkin, että keho keskittyy sen flunssan häätöön eikä ehdi tajuta, että kehossa tapahtuu jotain muutakin "ylimääräistä". En tiedä miten tieteellisesti tosi tämä on, mut kuulostaa lupaavalta ainakin sun tilanteeseen nähden!
Ohhoh, no sehän oliki hyvin ajoittunut tauti, jos tuo pitää paikkaansa! 😄 En kyllä varmaan malta odottaa... Ehkä haen lauantaiksi herkän testin. Silloin olis muutenki illalla menoa, niin kivempi olisi tietää etukäteen ettei vaan syö tai juo mitään kiellettyä.

@Bella95 kuulostaa lupaavalta✨ sormet ja varpaat täältä ristiin! 🤞

@Ansq tsemppiä käyntiin, kiva että saatte nyt lisää tietoa et miten edetään hoitojen kanssa 😊

Mulla on kanssa ollut tänään tosi flunssaista oloa, on viluttanut, posket helottaneet ja väsyttänyt. Toki vasta dpo3 menossa, joten varmaan hormonit siellä alkaa jyllätä😅 toivottavasti ei vaan olis mitään tautia tulossa.

@minttutuuli Toivottavasti toiveet nostaisi taas pian päätään😊🤞🏼

@Bella95 Nyt on kyllä tosi lupaavan kuuloista🙏🏼 miltä käyrä näyttää tänään?

Mie oon kuullu tosta flunssasta kiinnittymisen aikaa sitä, että vastutuskyky alenee jotta keho ei alkais hylkii sitä alkiota🤔

@summerlemon Toivotaan silti parasta, dpo7 on kuitenki kovin aikanen esim oireille🤭

@Ness Äh toivottavasti ei oo mikään tauti😫 jospa olis vaan keltarauhasesta johtuvaa.

Tässä omaa käppyrää, siinä ei ihmeempää.😁
IMG_5825.jpeg

Takaisin