BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@summerlemon Jee tsemppiä piinailuun!! Ja joo, mulla vaan on kolme kertaa ollu ultra just ennen ovista, silloin vihlonu vasemmalle ja vasemmalla ollukkin sit se johtofolli, mut en tiedä voisko sit jostain syystä välillä heijastaa toiselle puolelle🤔 toivotaan niin olis ees joku mahis😅

Täällä inasen vahvempi ovistesti mutta en tiedä laskenko vielä tätä plussaksi 😵 Ihan siinä ja siinä, mitä mieltä ootte🤔 Testaan kyllä huomenna vielä.
Mulla aikasemmin tuli heittämällä tummempi testiviiva kun kontrolliviiva, mut nykyään tuntuu et tulee just ennemmin tasavahvat, mistähän se johtuu et aiemmin ollu selkeämpi piikki testeissä🤔
IMG_5740.jpeg
IMG_5739.jpeg

Muokattu viimeksi:
@SilenceSing Joo kyl sit kannattaa ajoissa alottaa tikuttelu. Jos on haisua, millon ovis on aiemmissa kierroissa ollu, niin voi siitä kattoa sit päiviä taaksepäin millon alottaa. Ovistesteissä on kans yleensä laskuri kierron pituuden mukaan, millon suosittelee alottaa. Kivaa reissua Tallinnaan! 😊

@summerlemon noniin, et vois olla hormoneihin liittyvää. 🤔 Pystyyks tavan käyttäjä muuten säätää tota oviksen paikkaa, vai onkse vip ominaisuus? 🤔

@Ansq Voi vitsit, toivottavasti se johdin olis kuitenkin auki. Tai jotenkin muuten munasolu löytäs tiensä perille. 🌈

Omalla kokemuksella toi eilisiltainen olis plussa, ja oikeestaan sen aamuisenkin laskisin jo. Hassua, et toi näyttää low, vaikka siinäkin melkein tasavahvat. 🤔 Mä kyl aikanaan testasin vaan kerran päivässä, et en niin tarkkaan metsästäny ihan kaikista tumminta viivaa, riitti päivän tarkkuudella. Ettei silleen oo kokemusta.

Mut joo nyt päätin ottaa ne tikut käyttöön. Niin turhauttavaa arvailla tätä oviksen paikkaa. Ehkä haen jo tänään ja testaan. Niin turhauttavaa, ku tänne liittyessäkin kirjotin, et tällä kertaa yrittäessä ei oo tarvetta tikuttaa, ku on niin selkeet ovisoireet. Ja sit heti alko kierrot sekoilla. 😮‍💨 En tiiä onko todellisuudessa nyt erilaiset kierrot vai tuntuuko ne nyt vaan erilaisilta ku pitää tarkemmin syynätä ja varsinkin etukäteen kun pitää yritys ajottaa. Viime keväänä riitti, et jälkikäteen totes, mis ovis oli. Mut kyllähän kroppa vissiin voi myös tietää, millon on oikeesti yritys päällä ja voi siihen sit reagoida. Dunno.

Mut siis joo, eilen ei ollu ovisoireita, limat kuivumaan päin ja ei tuntemuksia alavatsalla. Mut tänä aamuna lämmöt taas ihan alhaalla. 🤨 Niinku mitä hittoo. Menikse, tuleekse vai jättikö tulematta? Käviks täs just se, mitä pelkäsin, et se alkoholi sit vaikutti siihen ovikseen. Toivottavasti se kuitenkin vaan max siirsi sitä.

Ja @Ansq noi lämmöt ja alkoholi. Mulla ei ollu tietoa eilen, niin laitoin vaan googleen kyssärin, et laskeeko vai nostaako. Ja eri lähteet sano, et laskee, niin menin sit sillä. (Alkoholin myötä pintaverenkierto kiihtyy -> voi olla lämmin, mut oikeesti sitä haihtuu -> lämpö laskee, kylmissä oloissa hypotermian riski lisääntyy).

Mut nyt ku sanoit niin googlasin nyt lisää ja lisäsin ton BBT aspektin siihen hakuun, niin siihen liittyen tuli sit päinvastaista, et ennemmin nostais. Mietin, et mitäs hittoo, niin löysin sit tutkimusartikkelin, jossa tätä tutkittiin ja siin puhuttiin, et tutkimukset on todennu, et laskee, mut on tutkittu esim. yhden annoksen vaikutuksia. Mut tos ne tutki koko vuorokauden vaikutuksia. Siin tuli alkuun joo lasku ja päiväsaikaan saatto olla matalampi lämpö, mut sit yöllä oli puolestaan korkeempi lämpö.

Teidänkin iloksi nyt tämmöinen aamun pikku esitelmä aiheesta 🤣 Mut ehkäpä siis mun eilinen lämpö oliskin ollu todellisuudessa matalampi. Tai sit ei vaikutusta. Alkukierrossa oli noita matalimpia arvoja sillon kun olin kans ottanu alkoa lomalla. Et ei se ehkä omalla kohalla hirveesti sit vaikuta? Määrät ei oo ollu kuitenkaan huimia. Mut jaa-a ei voi tietää. Mul on myös joissain kierrossa ollu dpo3 dippi, mut ei se oo noin iso ollu 😅

Mut nyt sit vieläkin kärvistelen ja ootan, et mihin suuntaan lämmöt menee. Plääh olisin niin mielelläni ollut done. 😒 Kuten sanottu pakko nyt ottaa noi tikut käyttöön, niin säästys tulevaisuudessa tältä pähkäilyltä.

s_f0QVU9.webp

@Ansq, tuliko tummempi testi tänään? Mä laskisin tuon eilisen testin jo plussaksi 🤔

@Mustikkatäplä, nyt en osaa sanoa onko VIP ominaisuus. Sen pitäisi löytyä kun menee Settings ➡️ Detector/override settings ja siellä pystyy säätämään.
Mielenkiintoinen tuo sun esitelmäs! Mä ainakin olen saanut kuvat että alkoholi nostaa ruumiinlämpöä, koska todella monessa käyrässä se just näkyy ja sitten omalla kohdalla on myös nostanut. Mutta se on ollut vain silloin kun juo monta annosta, yksi tai kaksi ei ole vaikuttanut mulla ainakaan, ehkä vaan laskenut oikeastaan 🧐
Toivottavasti tikut vähän helpottaisi, eikä tarvitse arvuutella. Sehän niissä on hyvä, mutta onhan niissäkin oma stressitekijänsä.

Sit taas vähän omanapailua perään. Kävin eilen kaverin luona ja oli kyllä turhauttava käynti. Puhuttiin just yrittämisestä ja kaveri tietää että on vaikeaa. Ja tietenkin sieltä sitten tuli ne perinteiset "mun kaverit adoptoivat ja tulivat heti sitten raskaaksi, toiset lakkasivat yrittämästä ja onnistui". Ja sitten hän sanoi että mulla on nyt niin paljon stressiä että en siksi tule raskaaksi. Joten täytyypä nyt sitten jotenkin lopettaa yrittäminen ja työt, niin sitten en stressaisi 🤣 Meillä on miehen kanssa muutenkin vähäiset halut, että ilman yrittämistä meillä olisi seksiä varmaan kerran kuukaudessa 😅

@Mustikkatäplä Hmn mielenkiintoista että on ihan päivänvastasta tietoa netissä😂 tiedä sitten, mulla yleensä on vähän just nostanu🤔
Noniin, jännä nähä miltä sulla ovistestit näyttää! Milloinka testailet?🤔
Toi dippi vois kyllä hyvin olla myös se alkuluteaalin estrogeenin noususta johtuva. Jännä nähä miltä testit näyttää ja miten lämmöt seuraavina päivinä.

@summerlemon Ah aina niin ihanat ”lopeta stressaaminen” ”lopettakaa yrittäminen” vinkit, tai just noi ”mun tutulla kävi niin että…” 🫠 Stressaaminen lopettaminen käykin niin helposti, ja jos haluaa lapsen eikä normaalisti oo kovin aktiivinen seksielämä niin sillä yrittämisen lopettamisella varmaan saakin paljon hyvää aikaan😆 oivoi. toisests korvasta sisään ja toisesta ulos 👍🏼

Premom ei halua nyt antaa mulle isompaa arvoa😅 tosin tän päivän pissa vähän laimeaa ja vaan tunnin pidätys, olis voinu olla tummempi mahollisesti mutta LH selkeesti jo eilen illasta nousussa joten veikkaan ovispäiväksi huomista. Tuskin enää tulee tummempaa testiä huomenna. Käyrää ei tältäpäivältä ole, mua närästi niin jumalattoman paljon viimeyönä että kukuin hereillä ja se nosti lämpöjä, joten poistin viimeyön lämmön sekoittamasta käyrää koska FF veikkasi ovisnousuksi joten laitan vaan SS Premomista 😁

IMG_5759.jpeg

@Ansq, noista testeistä vois veikata että hyvin saattaa tänään jo olla ovis, kun kerran myös tämän päivän testi on niin tumma 🤔 Mutta hyvältä näyttää, tsemppiä piinailuun 🤩

Joo, nuo samat kommentit kuulin häneltä jo esikoisen yritysajoilta, joten en hirveästi puhu näistä sille. Aina se on sivusta helppo huudella, kun ei tiedä miltä toisesta tuntuu.

@Yrttiteetä tekisi mieli Hmm, voisko tohon tiputteluun vaikuttaa matala progesteroni? Toisaalta sit jännä, kun luulis et myös lämmöt tippuisi.
Sen kun tietäisi! Jos FF sai oviksen kiinni oikein, luteaali jäi tällä kertaa 9-päiväiseksi (kkm:n jälkeen vaihteluväli ollut 9-11) eli lyhyenpuoleinenhan tuo taitaa olla.

Yritin ottaa kumppanin kanssa puheeksi että nyt kun tulee vuosi yrittämistä pian täyteen voisi yrittää varata aikaa tarkistuskäyntiin, mutta hän oli ymmärtänyt ultran vastaanotolta saamamme ohjeet niin että pitäisi odottaa vuosi edellisen plussan jälkeen, ja toivoi että odoteltaisiin ainakin helmi-maaliskuulle rauhassa asian kanssa. En tullut korjanneeksi käsitystä koska samaan hengenvetoon hän sanoi että kyse saattoi tietysti olla siitä että hän ymmärsi kielimuurin takia väärin, mikä on ihan mahdollista koska en usko että siinä tilassa pystyin asiaa hänelle tarkasti kääntämään. Hän menee jotenkin aina ihan paineisiin kun mahdollisuus ettei meitä onnista luomuna tulee puheeksi, niin tuntuu vaikealta löytää sopivaa hetkeä puhua asiasta 😥 En tiedä arasteleeko hän sitä että hoitojen saaminen saattaa edellyttää molempien osapuolten savuttomuutta mikä olisi kyllä hänelle kova pala.

Pöh, juuri kun aloin innostumaan että ehkä voisin itsekin investoida tuohon alkukartoitus-kampanjaan kun se tulee pääkaupunkiseudulle, jos satun olemaan paikkakunnalla silloin.

@summerlemon kurjia kommentteja kyllä!
Tuo "lakkaatte nyt vaan stressaamasta" on kyllä ihan kestosuosikkini, eihän tässä ole kuin loppuelämä kyseessä 😅

@Yrttiteetä tekisi mieli kyllähän toi ehkä siihen progesteroniin viittaisi. Voi harmi, että luteaali jäi taas noin lyhyeksi. Kannattaa varmaan varovasti yrittää ottaa asiaa puheeksi miehesi kanssa. Oon ymmärtänyt, että julkisella puolella kai nykyisin aina vaaditaan hoitoihin parin molempien osapuolten nikotiinittomuus. Voin olla väärässäkin, mut ainakin omalla kotipaikkakunnalla on näin.

@summerlemon nuo kommentit on kyllä niin turhauttavia! Oon itse ollut nyt useamman kuukauden juomatta, juon muutenkin tosi vähän joten muutos ei ole mulle ollut iso. Mut oon kuullut jo pariltakin ihmiseltä, ketkä tietää meidän yrityksestä tämänkin klassikon et pitäs lähteä vetämään pää täyteen niin eiköhän ala onnistua! Siis mitä ihmettä 😅 ja toi stressikommentti saa mut näkemään myös punaista...

@Ansq saitko tänään lämpökäyrää, miltä näytti?

@Mustikkatäplä minnes päin siellä lähti lämmöt?

Täällä tylsää alkukiertoa, en laita käppyrää kun siinä ei oo mitään nähtävää. 😂 Vuoto taisi jäädä taas vain kolmepäiväiseksi. Oon edelleen niin ihmeissäni, ku menkat on lyhyemmät ja kivuttomammat nyt kuin epillereitä syödessä.

@summerlmeon Argh 😒 Sehän onkin niin helppoa lopettaa stressaaminen. Mäkin just vasta näin viestin äitiysryhmässä, missä alottaja kertoi, että et on tehnyt ovulaatiotestejä ja mietti onko hänen luetaalivaiheensa liian lyhyt. Ja suurin osa viesteistä oli, et pitää lopettaa ovistestit, niin sit tärppää. Niinku mitä. Ja samoin, ettei muuta tartte miettiä, ku joka toinen/kolmas päivä seksiä, niin sillä se onnistuu (koska jatkuva pakkoseksihän ei ole yhtään stressaavaa...). Ja muutama kertoi, että heidän kierron pituus on x ja hyvin tulivat raskaaksi. Argh, ei liity luteaalivaiheeseen mitenkääään. Onneks siel sentään oli muutama, jotka tarttu tohon liian lyhyeeseen luteaaliin ja anto neuvoja.

Toi on yleensäkin mun isoimpia ärsytyksiä yrittämiseen liittyen, et testien tekoa parjataan. Et jos on ovistestit käytössä tai tekee raskaustestejä liian aikasin, niin sit on lähtökohtaisesti jotenkin liian desperate ja ei voi onnistua. Ja mitään muita ongelmiahan ei voi olla, se on aina se liika yrittäminen. Tokihan se on hyvä kuunnella itseään, et jos testit tai lämpöjen seuraaminen tai liika seksi tai mikä ikinä aiheuttaa stessiä, et etsii sit ne itselle sopivat keinot. Mut sen vaikutus kokonaisuuteen on kyl minimaalinen.

@Yrttiteetä tekisi mieli Harmi, kun teillä on eriävät näkemykset hoitoihin hakeutumisesta. Mut jos sua kiinnosti se mehiläisen ale, niin kylhän sä voit omalta osalta jo käydä sillon tsekkaa, et miltä näyttää. Siihen ei viel miestä tartte. Ja voihan sillekin yrittää viel perustella, et vaik käviskin tekee vaik sen siemennesteanalyysin, niin ei viel tartte samantien hypätä hoitoihin, et käy vaan kattoo mikä tilanne. Jos se madaltais kynnystä ryhtyä toimiin jo aiemmin?

@Ansq Teitkö viel lisää testejä, miltä näytti?

Mä kävin eilen hakee ovistestejä ja tein yhden päivällä ja toisen illalla. Kiva kun talo täynnä porukkaa, kun esikoisen synttärit, niin piti olla aika sneaky, et sai kaivettua testin takin taskusta, haettua kipon ja hipsittyä alakerran vessaan testiä tekemään, varsinkin kun mun mekossa ei ollut edes taskuja 😅 Ja sit viel se testin piilottaminen kuivumaan. (Aivan liian jännittävä kokemus, eihän tässä nyt mitenkään voi raskautua köh köh, no ei, oikeestaan musta tommoset jutut on vaan hauskaa :tears:) Mut nyt kävin hakee sen testipaketin sieltä takin taskusta, niin huomasin, et se on aika hienosti sieltä taskusta törröttänyt. Eli kaikilla vierailla on ollut mahdollisuus se sieltä bongata kun ovat lähteneet. :tears:Kaks kertaa aiemmin on kans sukulaisilla ollu mahdollisuus mun testit nähdä, et tää meidän yritys ei varmaan oo salaisuus enää kellekään. Sinänsä mua ei haittais kertoa ihmisille, mut olis kiva päästä yllättämään raskausuutisella. Mut kun se nyt alkaa olla mennyttä, niin samapa se sit olis vaan kertoa kaikille. 😅 Suurin osa mun ystävistä kyl tietää jo, mut perheille ei olla kerrottu viel.

No mut ne testit. Päivällä ei ollu kauheen pitkä pidätys ja sen illan testin onnistuin tiputtaa lavuaariin veteen kun pesin käsiä (mut oli siihen viiva ehtinyt jo tulla), niin ei ehkä ihan super huippuluotettavat tulokset. Mut kyl niistä nyt sen verran pysty sanomaan, etteivät olleet lähellekään positiivista. Tänä aamuna kans ihan haalea.

Screenshot_20241028_094138_Premom.jpg

Eilen aamulla mä viel aattelin, et se ovis on vasta tulossa, et se kp11 oli joku piikki ja kp12 oli liian korkeat lämmöt alkon takia. Mut kun päivän aikana ei ollut mitään ovisoireita ja testit negat niin aloin taas miettiä, et ehkä se kuitenkin meni jo. Ja tänä aamuna taas lämmöt noussut, niin kyl mä nyt palaan sittenkin siihen hypoteesiin, et ovis oli tollon kp10. Ja ehkä eilen oli sit vaan eeeextra iso estrogeenidippi. 🤷‍♀️

Screenshot_20241028_094301_FF App.jpg

@Mustikkatäplä Joo alkaa kyllä näyttää siltä, että se ovis oli jo. Mutta tallettelut sen suhteen näyttää kuitenki hyvältä, niin nyt vaan jännäilemään 😊

@summerlemon On kyllä raskaan kuuloista ihmisten kommentointi. Meistäkin useammat on seurannu lämpötiloja jo pitkään, niin mitenköhän se mittailu tai ovistestien tekeminen nyt niin paljon stressiä lisäisi, että se estäisi koko raskautumisen.. Miltä muuten käyrä näyttää? Onko sullakin nyt dpo5-6 paikkeilla kierto?

@Yrttiteetä tekisi mieli voi harmi, ku sun mies pisti jarruja päälle. Toivottavasti saatte vielä keskusteltua asiasta ja saisitte vietyä asiaa eteenpäin, vaikka sen alkukartoituksen kautta nyt ensin.

Miltä @Ansq käyrä näyttää, joko lämmöt lähti kunnolla nousuun?

Kiva, että oli niin oireettomat menkat @minttutuuli!

Mulla dpo6 menossa. Perus luteaalivaiheen oireet ja flunssa jatkuu edelleen. Käppyrässä näkyy nyt vaihteeksi taas yön aikaiset keskisykkeet. Viime kierrossa sykkeet lähti laskuun jo dpo5 jälkeen. Katsotaan päivä kerrallaan, miten jatkuu tästä.

s_3IkoqJ.png

@summerlemon Joo ei varmasti tee mieli puhua, vaikka ei varmasti mitään pahaa sillä tarkota niin ei tuollasta jaksa kuunnella.🫣
Mulla yleensä tapahtuu ovis vasta kahden pv päästä huipusta, joten vahva veikkaus ettei ovis oo ollu vielä eilen🤭

@Yrttiteetä tekisi mieli Mee ihmeessä yksityisen kautta tutkimuksiin jos siltä tuntuu😊 ja joo, tänä vuonns tuli se uudistus että molempien tulisi olla nikotiinittomia, en tosin tiedä miten tarkasti siihen puututaan siinä tapauksessa mikäli miehen näyte olisi normaali 🤔 mut toivottavasti mies olisi haluavainen tutkimuksiin vielä😊 sun luteaali kuulostaa kyllä vähän lyhyen puoleiselta, 10pv taitaa olla vielä riittävä 🫣

@Mustikkatäplä Veikkaan kanssa, että sulla ovis oli ja meni, koska lämmöt palas ylös ja testit noin haaleat + valkovuoto ollu aiemmin ovikseen sopivaa. Nyt eikun piinaamaan taas 🌈

@Bella95 Nyt on sielä ne jännät päivät kun kiinnittyminen tapahtuis just näinä lähipäivinä🤩🤞🏼

@minttutuuli Mut hyvä vaan että noin päin! Tsempit alkukiertoon 😊

Täällä ovistesti jo paaljon haaleampi, eli huippu oli ja meni! Lämmöt edelleen alhaalla joka puhuis sen puolesta että ovis vois olla tänään 🤭 saa nähdä jaksaako enää tänään hyödyntää, ihan hyvin on saatu kuitenki ajotukset osumaan 😊 tai en usko, että siitä jäisi taas kiinni😂 aina sitä jaksaakin toivoa jotain ihmettä tapahtuvan 🤣

IMG_5779.jpeg
IMG_5777.jpeg

@Yrttiteetä tekisi mieli, onpa surkea kun kumppani ei ole samaa mieltä hoidoista. Onhan se kova pala muutenkin aina ja monia pelottaa se "jos vika on minussa". Mutta sä voit ilman miestä käydä kartoittamaan oman tilanteesi. Ja mies voi käydä simppa-analyysissä sitten kun on sulatellut ajatusta. Täällä sulle onkin sanottu että 9 päivän luteaali on piirun verran liian lyhyt, joten progetuki olisi varmaan tarpeen.

@minttutuuli, mä en oo onneksi kuullut tuota pää täyteen kommenttia. Mutta niin surkeaa kuinka jotkut heittää tuollaista kommenttia. Hyväähän jotkut tarkoittaa, mutta ihmiselle joka ei juo, niin ei yhtään kiva 😟
Hyvä että menkat oli siellä noinkin kivat 🤩

@Mustikkatäplä, heti kun mainitsee että testaa ovista niin kyllä monella on se mielipide, että ei missään nimessä kun vaan stressaa. Pyh ja pah! Mulle ihan ekalla lapsettomuuskäynnillä lääkäri sanoi että testit roskiin ja ei saa testata, kun taas sitten seuraavalla käynnillä toisessa paikassa sanoivat että pitää testata.
Siis kääk, nyt olis mielenkiintoista tietää kuinka moni näki ne testit 🙈 Mulla myös on iso paketti ovis- ja raskaustestejä lavuaarin alla kaapissa, voi olla että uteliaat vieraat on nähnyt.
Kyllä mäkin sanon että ovis taisi mennä jo sulla 🤔

@Ansq, no niinpä näkyy! Onpas jotenkin hassu että oikeasti menee pari päivää huipusta 😄 Hyvin teillä on ajoitukset mennyt, tsemppiä nyt sitten piinailuun 🍀

@Bella95, tänään on DPO5, myös FF mielestä. Se eilen muuttikin mielipidettä, joten vaihdoin takaisin advanced detectorille. Mennään siis aika samassa ja voidaan yhdessä jännittää tulevaa. Meinasitko milloin testailla? (sori jos tätä on kysytty jo 🙈)

1000004047.jpg

@Yrttiteetä tekisi mieli, onpa surkea kun kumppani ei ole samaa mieltä hoidoista. Onhan se kova pala muutenkin aina ja monia pelottaa se "jos vika on minussa". Mutta sä voit ilman miestä käydä kartoittamaan oman tilanteesi. Ja mies voi käydä simppa-analyysissä sitten kun on sulatellut ajatusta. Täällä sulle onkin sanottu että 9 päivän luteaali on piirun verran liian lyhyt, joten progetuki olisi varmaan tarpeen.

@minttutuuli, mä en oo onneksi kuullut tuota pää täyteen kommenttia. Mutta niin surkeaa kuinka jotkut heittää tuollaista kommenttia. Hyväähän jotkut tarkoittaa, mutta ihmiselle joka ei juo, niin ei yhtään kiva 😟
Hyvä että menkat oli siellä noinkin kivat 🤩

@Mustikkatäplä, heti kun mainitsee että testaa ovista niin kyllä monella on se mielipide, että ei missään nimessä kun vaan stressaa. Pyh ja pah! Mulle ihan ekalla lapsettomuuskäynnillä lääkäri sanoi että testit roskiin ja ei saa testata, kun taas sitten seuraavalla käynnillä toisessa paikassa sanoivat että pitää testata.
Siis kääk, nyt olis mielenkiintoista tietää kuinka moni näki ne testit 🙈 Mulla myös on iso paketti ovis- ja raskaustestejä lavuaarin alla kaapissa, voi olla että uteliaat vieraat on nähnyt.
Kyllä mäkin sanon että ovis taisi mennä jo sulla 🤔

@Ansq, no niinpä näkyy! Onpas jotenkin hassu että oikeasti menee pari päivää huipusta 😄 Hyvin teillä on ajoitukset mennyt, tsemppiä nyt sitten piinailuun 🍀

@Bella95, tänään on DPO5, myös FF mielestä. Se eilen muuttikin mielipidettä, joten vaihdoin takaisin advanced detectorille. Mennään siis aika samassa ja voidaan yhdessä jännittää tulevaa. Meinasitko milloin testailla? (sori jos tätä on kysytty jo 🙈)

View attachment 138117
Ehkä sunnuntaina, ku sillon olis dpo12 😊 Jos lähtee sykkeet ja/tai lämmöt laskuun, niin sitte en testaa. Ajattelitko sää testata jo varhain?

@summerlemon Mut tossa on ainaki se hyvä, että varmasti kerkeää oviksen hyödyntää ku LH nousee hyvissä ajoin😂🙏🏼
Käyrä näyttää sielä hyvältä👏🏼😊

Eilen illalla tuli muutamia vilunväreitä, jonka takia olin aika varma että lämmöt lähtee nousuun ja niimpä lähtikin! Tänää aamulla vielä vikat tallettelut varuiksi ja nyt odottelemaan😆 lähinnä odotan kyllä sitä että saataisiin aika sinne polille ja vihdoin saataisiin hoidot alkuun (/päästäisiin hoitojonoon) 😊
IMG_5792.jpeg

Piti tulla tänäänkin päivittämään tänne tilannetta! 😄 Dpo7 ja lämmöissä kunnon dippi mutta sykkeet edelleen korkealla. Flunssa on toki vieläki päällä ja se voi vaikuttaa kaikkeen. Eilen alkoi tuntumaan pistelyä alavatsalla ja sama tunne jatkuu vielä tänään. Välillä on kuumia aaltoja ja posket helottaa. Koitan olla olematta vielä liian innoissani, kun mulla on tapana alkaa ylianalysoimaan oireita 😅

s_Q2BIqC.png

Moikka kaikille 😊

Toivottavasti sopii liittyä keskusteluun. Olen vähän kurkkinut tänne keskusteluun aina silloin tällöin, kun mullakin on ollut lämmöt seurannassa jo pidemmän aikaa. Aikaisemmin käytin ehkäisyyn ehkäisytietolonetta (Pearly), jossa lämpöä mitattiin joka päivä heräämisen jälkeen. Nyt mulla ei enää ole sitä käytössä, kun olen siirtynyt Ouraan.

Tässä on tullut testattua kaikenmaailman apit (Flo, Premom & Natural Cycles). Tätä Fertility Friendiä en ole vielä kokeillut. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä siitä, etenkin jos olette muitakin appeja kokeilleet. Nyt mä olen käyttänyt Natural Cycles (koska synkkaa Ouran datan automaattisesti) + Premom (koska sinne saa ovistestit kivasti kuvattua ja historian säilytettyä) komboa. Käytättekö Fertility Friendin lisäksi jotakin muuta appia, vai tarjoaako se kaiken tarvittavan? 😄

@Bella95 Kuulostaa erittäin hyvältä! Kiinnittyminen vois just noin oireilla🥹

@Ness Tervetuloa mukaan!❤️ Oon ite käyttäny Flota ja Premomia, ne ei oo kuitenkaan omaan silmään lämpökäyrän osalta sopinu. FF on jotenki selkeä. Apple Watchin pystyy ainakin synkkaamaan FF’n kanssa niin että lämpödata menee suoraan sinne automaattisesti, voisin kuvitella että Ourankin saa synkkaamaan noin. Premomia käytän vielä ovistestien vertailuun, mutta muuten tossa FF apissa on kaikki tarvittava! 😊 Käyrä on selkeä, kiertoa helppo seurata ja kaikinpuolin simppeli. Ainoo ehkä mikä harmittaa niin ei oo suomeksi saatavilla, mutta hyvin pärjänny ilmankin 😊 FF saa myös tosi kattavasti kirjattua oireet, lääkkeet jnejne mutta ite en oo niitä käyttäny😁

Moikka kaikille 😊

Toivottavasti sopii liittyä keskusteluun. Olen vähän kurkkinut tänne keskusteluun aina silloin tällöin, kun mullakin on ollut lämmöt seurannassa jo pidemmän aikaa. Aikaisemmin käytin ehkäisyyn ehkäisytietolonetta (Pearly), jossa lämpöä mitattiin joka päivä heräämisen jälkeen. Nyt mulla ei enää ole sitä käytössä, kun olen siirtynyt Ouraan.

Tässä on tullut testattua kaikenmaailman apit (Flo, Premom & Natural Cycles). Tätä Fertility Friendiä en ole vielä kokeillut. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä siitä, etenkin jos olette muitakin appeja kokeilleet. Nyt mä olen käyttänyt Natural Cycles (koska synkkaa Ouran datan automaattisesti) + Premom (koska sinne saa ovistestit kivasti kuvattua ja historian säilytettyä) komboa. Käytättekö Fertility Friendin lisäksi jotakin muuta appia, vai tarjoaako se kaiken tarvittavan? 😄

Tervetuloa! 😊 En oo kyllä käyttäny muita appeja mutta suositus FF:lle. Perustoiminnot on helppoja ja käyrä kivan simppeli. Halutessaan sieltä saa ulos paljon muutakin dataa ja voi vertailla omia käyriä muiden käyttäjien käyriin. Tämä taitaa kyllä olla premium-ominaisuus. Ff:n voi synkata Ouran kanssa.

@Ansq, totta eipähän tule yllätyksenä 😀

@Bella95, no niin nyt onkin jännän äärellä 🤞 Mäkin yritän seurailla oloa, mutta eipä vielä mitään raportoitavaa.

Tervetuloa @Ness! Mä oon jo vuosia käyttänyt Fertility Friendiä, mutta myös premom on käytössä. FF saa ouran synkkaamaan automaattisesti nykyään, jos oikein ymmärsin 🤔

Tänään on nyt kolmas päivä tasaista lämpöä. Leposykkeestä ei voi päätellä mitään, se menee ihan omaa käyräänsä 🙈
1000004053.jpg

@Bella95 Oo, siellä on kyl lupaavalta vaikuttava tilanne. Kiinnostavia muuten noi sykkeet. Ite en oo niitä ikinä seuraillu, mut kun Oura niistä pitää kirjaa ja tallettaa ne FF:ään, niin päässy niitäkin nyt pällistelemään. Mul hyvin tasainen toi leposyke, mut loppukierrosta näyttää nousevan semmonen 3 pykälää. Kemiallisissa tullut alas sit, kun on viivat alkanut haalenee. Mut samaa on kyl ollu normikierroissakin jossain määrin, et liittyykö sit vaan progesteronin määrään. Millasia sulla on aiemmissa kierroissa noi sykkeet ollu?

@Ansq Tervetuloa loppukiertoon, kiva kun on taas monta piinailemassa.

@Ness Tervetuloa mukaan, kiva saada lisää porukkaa! Joo FF ottaa datan suoraan Ourasta ja sinne pysty lisäämään kerralla vuoden kierrot. Mä oon vasta alkanut sitä käyttämään, samoin aloin äsken käyttämään premomia noiden ovistikkujen tallentamiseen. Sitä ennen käytössä ollut Flo, Kindara ja joku 10v sitten ladattu MyCalendar. Viimeisin ei palvele oikeen mitään tarkoitusta, muuta kun et se on se vanhin appi, jonka latasin sillon ku ei muita viel oikeen ollu. Eli siel on kaikki ikivanhatkin kierrot, niin eihän siitä tietty voi luopua 😅 Flo on ihan ok, ehkä kiinnostavampi vasta sit kun on raskaana, kun voi sit niitä viikkoja rullailla. Mä en tiiä onko FF:ssä mitään raskauden seurantaa? Flo:n tai muun raskausappin voi tietty sit ladata kun on sen aika, ettei tartte olla kiertoja merkkaillu ennen sitä. Ja ennustaako FF mistään, millon tulevat menkat/hedelmällinen aika tulee olemaan? Muut sovellukset näyttää kalenterissa. Mut enpä oo ite kyl tota ominaisuutta oikeestaan käyttäny, niin ei väliä.

Kindaraa oon käyttänyt eniten, se on simppeli versio FF:stä. Sen etu on, et voi merkata valkovuodon määrän, niin näkee selkeesti missä kohti ollu huippu (vs. FF:ssä on vaan sama kirjain joka päivä). Oireita voi merkata vaan maksullisessa versiossa, joten siks FF on ehkä parempi, jos haluaa kaikki mahdolliset ominaisuudet (niiden myötä tulee kyl sit myös vaivalloisempi käyttöliittymä ja bugeja ym.) Olin Kindaraan tyytyväinen, mut kun huomasin, et FF ottaa Ourasta suoraan, niin vaihdoin siihen.

Toi Natural Cycles kiinnosti, ku sanoit, et sekin ottaa suoraan Ourasta. Ajattelin testata tykkäisinkö enemmän, mut se onkin näköjään kokonaan maksullinen. Eli piste taas FF:lle, kun on ilmaisversio ja sekin todella kattava. Noi VIP ominaisuudet mihin oon törmänny on ollu sellasia "ihan hauska olis testata", mut ei oikeastaan tarpeellisia. En siis maksa siitä mitään. Eli loooong story short, en kaipaa kyl mitään muuta appia kuin FF:n, premom kiva lisä siihen tallettaa ne ovistikut. :Thumbs Up Sign:

Täällä ei ihmeempää raportoitavaa. Dpo5 lämmöt aavistuksen korkeemmalla. Hauska kun tohon ovulaatiosekoiluun meni niin monta päivää, niin nyt tuntuu, et olis hypänny hurjasti eteenpäin, kun onkin jo dpo5, eikä ovis vasta tuloillaan. 😅 Ihan näillä näppäimille pitäis alkaa ekat merkit, jos tää kierto on onnistunut. Munhan piti suhtautua tähän kiertoon varmana negana, mutta tässä sitä ollaan odotukset huipussaan. :Upside Down Face: Vähän tässä mietiskelen kävisinkö mittaa lähipäivinä progesteronin. Se vois olla kiinnostava noiden kemiallisten takia ja siks kun nyt lämmöt hassun matalalla ollu koko kierron, et mitähän se sanoo. Nyt tais olla taas alekin jossain.

Screenshot_20241029_212345_FF App.jpg

Takaisin