BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ansq Mäkin toivoisin ehdottomasti suoraan IVF:ää tossa tilanteessa. Toivottavasti ne pystyis ottamaan sen toiveen huomioon.

@minttutuuli toivottavsti uusi kierto alkais pian! Ja hyvä kun varasitte ajan analyysiin. Se onkin aika helppo aloitus (varsinkin näin naisen näkökulmasta, hah). :thumbs-up:

@summerlemon Oon täällä silleen 20mm!? 🤏:Eyes:🤯

@Mustikkatäplä Hyvä idea! Ja jep totta, se voi olla ettei välttämättä sinne ehdikään🤞🏼 Kuulostaa myös sille että oviksen tikuttelu vois olla sulle ihan hyvä vaihtoehto!😂 huomaan usein miettiväni samoja asioita, mulla on suht säännöllinen kierto ja ovis samoihin aikoihin, silti tikuttelen kuukausittain että voin olla varma😂

@summerlemon Ois kyllä hauska tietää joka kierto, että minkäkokonen folli on ja miten limakalvo on paksuuntunu! Olis tosi mielenkiintosta 😁 Mullakin oli kerran ultrassa kp10 johtofolli 21mm ja ovisplussa oli vasta kp13 joten ehti kasvaakkin, oli kyl aikamoiset vihlonnat silloin😆

@minttutuuli Hyvä päätös! Sit se on tehty ja ohi eikä enää tarvi miettiä😊🙏🏼 Ja äh, toivottavasti sulla olis alaviisurit myös helpot ottaa pois!😬 Toivottavasti sielä nyt pian alkaisi uusi kierto🥺 tympeetä aina odotella kun tietää ettei oo tärppikierto.

Ihan ku eilen olis jo vuoto vähän venynyt🤔pitää seurailla nyt tarkemmin, jos on venyvää tänäänkin niin aloitan jo huomenna testit.
Se miehen ultraääniaika on vihdoin ensiviikon tiistaina eli ihan pian, joten toivon että päästään marraskuun aikana polille kuuntelemaan niitä
hoitosuosituksia🙏🏼😊 eilen lueskelin netistä että jos siittiöiden pesun jälkeen jäljelle jää yli miljoona, yleensä ensin yritetään inssejä ennen ivf. Mutta insseissä on miehestä johtuvasta lapsettomuudesta vieläkin huonompi onnistumisprosentti, olisin siis ihan valmis skippaamaan inssit ja menee suoraan ivf😫 joten toivon, ettei ne sitä ees ehdottaisi. Silloin kesällä lääkäri meille kyllä sanoi, että jos näyte on samaa luokkaa niin insseistä ei ole meille hyötyä, mut se näyte oli ihan hiukan parempi (vaikkakin edelleen lääkärin kirjaaman mukaan merkittävästi siittiötiheys ja määrä alentuneita). Joten nyt jännittää seuraavaksi se, mitä ne meille suosittelee ja jos inssiä, onko mulla mitään sanavaltaa jos toivoisin suoraan ivf? En haluis tuhlata insseihin aikaa koska ne ei tod näk tuota tulosta jos onnistumisprosentti on joku 10-15% 🥺

View attachment 138006
Kerro rohkeasti oma mielipiteesi hoitoa ajatellen. Sinun kroppahan siinä laitetaan likoon, joten jos olisi jopa paremmat mahikset ja ei mitään esteitä mennä suoraan ivf, niin minä kyllä kannustan olemaan määrätietoinen sen asian suhteen. Tsemppiä!

@minttutuuli No sehän on kiva että menee siinä samalla! Ei ainakaan tarvitse sitä miettiä sitten enempää 😊

@Mustikkatäplä @Mustikkamarja Jep niimpä! Ja aion kyllä ehdottomasti sanoakkin, jos ne sitä inssiä ehdottaa - toinen asia on sitten se että ovatko suostuvaisia siihen vaiko ei. 🤷🏼‍♀️ Toki toivon että ehdottavat itsekkin suoraan ivf, jotta sitä ei tarvitse miettiä. Tulispa se aika sinne käynnille jo tietoon pian😮‍💨

Siis en tajuu taas mitä tässä kropassa on meneillään. Mennään jo dpo 16, lämmöt droppasi coverlinen alapuolelle ja menkkoja ei näy? Kaikki krampitki on kadonnut mitä oli vielä pari päivää sitten. Huoh 😒🙄😤 toivottavasti tänään...

Screenshot_2024-10-25-06-35-33-85_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Mustikkatäplä kivoja messuja ☺️

@Ansq kurjaa kun ajan saamisessa kestää! Toivottavasti pääsisitte oikaisemaan suoraan ivf-polulle jos se tuntuu järkevämmältä. Saanko kysyä mitä tarkoittaa siittiöiden pesu?

@Misa oot ollut mielessä. Tuu sit joskus kertomaan uudesta kodista kun jaksat 🌸

@summerlemon ihanaa et tallettelut on onnistuneet hyvin! Tsemppiä piinailuun 🌈

Mikä vointi siellä @Bella95? Toivottavasti et tullut pahemmin kipeäksi ❤️

@minttutuuli äh, onpa ärsyttävää! Tsemppiä uuden kierron odotteluun ❤️ Toivottavasti keksit jotain muuta kivaa niin että aika kuluu nopeammin. (Olen luvannut itselleni että jos/kun menkat alkaa, käyn ensi viikolla sushilla.)

Mulla täällä päinvastainen ongelma, tiputtelu on alkanut siihen malliin että alan epäilemään menkkojen alkavan viime kierron tapaan ennen kuin lämmöt tulevat yhtään alaspäin. Mistähän sekin johtuu? Onko muilla ollut vastaavaa?

(Ps. Mullakin on ehkä alaviisurien poistot tulossa, röntgenaika leikkauksen suunnittelua varten on varattu. Jo kolmas suunseudun röntgen vuoden sisään, tuntuu kyllä paljolta 🫣 Mutta jospa se säteily olisi niin hyvin kohdennettua ettei vaikuttaisi tuonne alavatsan tienoilla... ehkä yritän kysyä vielä sieltä teratologisesta tietopuhelimesta / hoitajalta ennen varattua aikaa.)

Liitteet

• IMG_20241025_055146.jpg
    IMG_20241025_055146.jpg
    264.8 KB · Katsottu: 20
@minttutuuli paljos sun luteaali on normaalisti? Mietin, et voisko olla, et ovis olikin esim. tos kp17? Sit olis nyt dpo14. Toi isompi lasku vois olla sit et tänään alkais. Toivottavasti ei tartte enää pitkään odottaa. 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli Mulla tyypillisesti lämmöt laskee vasta kun menkat on jo alkanut. Ja hammasröntgen on onneks kyl tosi pienisäteilyinen, ettei huoneesta ees tartte muiden poistua sen ajaksi. Mäkin oon useemman kerran raskaana ollu hammaslääkärissä, kun jollekin toiselle tehdään röntgen ja ei oo laitettu pihalle. Toki vähän vahvemmat säteilyt tulee sille, jolle tehdään, mut silti hyvin pienitehoinen. Eli tuskin on haittaa. :smiling-eyes:

Täällä tais eilen olla ovis 🤯 Yleensä kp13-15, nyt kp10. Ei se kuitenkaan onneksi ihan päässyt yllättämään, kun niin selkeet oireet oli täs pari päivää ja eilen aamulla jomottelua ja turvotusta. Vähän epäilinkin, et saatto olla eilen ja nyt lämmöt sit noussu. Ei kyl mikään hurja nousu, et seurailen vielä. Mul on lämmöt ollu nyt alkukierrossa poikkeuksellisen matalalla, eikä oo ollu piikkejä ylös. Nyt ouran mukaan lämpö nousi vasta siihen 0.0 tasoon. Eli vähän niinku "coverlinelle" 36.3. Viime kierrossa kaikki luteaalilämmöt oli 36.4+. Voi nyt sit kivuta ylöspäin tai tullakin takas alas ja tää olikin vaan tommonen yksittäinen lämpöpiikki. Puolensa ja puolensa mitä täs toivois. 😅 Kiva, et ovis olis nopsaa ja pääsis kierrossa eteenpäin. Sitä aina saa huoahtaa, kun ovis on ohi, eikä tartte enää miettiä miten ajoittaa yrityksen ja mikä päivä se nyt tapahtuu jne. Et olis kiva olla done. Joskin pitää varmaan varmuuden vuoksi tänään viel.

Mut sit taas onhan toi kp10 kyl tosi aikaisin. Onko munasolu ehtiny sit yhtään kypsyä. Eilen illalla googlailin ja moni kerto kyl tulleensa raskaaks kp10 ovulaatiolla, mut kaikissa tarinoissa tuntu menneen kesken. Et kiva kiva. Noh, mut tän kierron piti olla vaan se välikierto ja odotukset nollissa jne. koska eihän sitä nyt kolmea plussaa peräkkäin voi saada. Joten yritän nyt vaan keskittyä ens kiertoon ja aikaisen oviksen myötähän se vois tulla sit aika pian. Mulla on ennenkin ollu sitä, et jos yks kierto venyy, niin sit seuraava onkin lyhyempi tai toisinpäin. Et nuo kaks kemiallisten venyttämää kiertoa varmaan nyt sit vaikuttaa et nyt extralyhyt. Jos luteaali olis perus 11pv niin kierron pituudeks jäis 21pv. 😅 Mut no, kattoo nyt miten käy.

s_Y6z6M8.png

@minttutuuli Voihan kurjuus 😫 nyt on kyl lämmöt hyvin laskenu että jos se sieltä tänään alkais! Sulla ei ainakaan luteaalin pituudesta jää tuo raskautuminen kiinni 🫣

@Yrttiteetä tekisi mieli Siittiöiden pesussa siis erotellaan ne parhaimmat / hyvin liikkuvat siittiöt siitä spermasta, että ns. on vaan ne hyvät jäljellä kun tehdään inssi tai ivf 😊
Mä en osaa sanoa tohon tiputtelu/lämpöasiaan mitään🤔 Uskon kanssa että tuo röntgen ei oo haitaksi mut kannattaa se aina varmistaa!😊

@Mustikkatäplä Sun vastaus kerkes just tulla ku omani lähetin niin muokkaan tähän!😁 Mutta voihan se olla että meni jo, eikä kp10 ovis oo liian aikanen välttämättä! Seuraavat päivät näyttää sit jatkaako lämmöt nousemista vai onko yksittäinen nousu🙈

Mietin et alotanko ovistestit jo tänään kun eilen jatku limailu, tosin uskon että ei oo vielä LH nousussa mut toisaalta eipä se yks tikku sinnetänne haittaa, kunhan ei mee ohi😂
IMG_5704.jpeg

@Yrttiteetä tekisi mieli en usko, että röntgenistä on haittaa! Hmm, voisko tohon tiputteluun vaikuttaa matala progesteroni? Toisaalta sit jännä, kun luulis et myös lämmöt tippuisi.

@Mustikkatäplä yleensä ollut se 14-15 päivää, et ei tässä vielä paljoa siitä olla menty yli. Mietin itsekin, et oiskohan sit ollut vähän myöhempi ovulaatio 🤔 no siellä on taas ollut aikaisin jos on! Jännä nähdä, mihin suuntaan lämmöt sulla lähtee seuraavina päivinä.

@Ansq eiku tikuttelee vaan 😂 ja joo, mulla ei kyllä oo ollut kertaakaan lyhyttä luteaalia vielä pillereiden lopettamisen jälkeen. Kaikki ollu n. 14 päivää. Eikä mitään tiputteluja ennen menkkoja tms. Et onneks nyt ei se oo ongelmana ainakaan 😅

@Yrttiteetä tekisi mieli Mullakin on joskus alkanu menkat, ennen kuin lämpötila laskee. Viime kierrossa alkoi tiputtelu, kun lämmöt oli vielä ylhäällä mutta heti seuraavana päivänä kun vuoto alkoi, lämmöt oli tippunu selvästi. Mulle iski flunssa ihan kunnolla päälle. Onneksi oon saanu lepäillä kunnolla. Harmittaa nyt vaan, jos tämä vaikuttaa raskautumisen mahdollisuuteen.

Miltä @summerlemon käyrä näyttää?

Joko aloit tikuttelemaan @Ansq? 😁

@Mustikkatäplä mullekin on tuttua tuo, että jos joku kierto venähtää niin seuraava onkin vähän lyhyempi. Päivittelehän tänne, miltä seuraavat päivät näyttää. Saattaahan ne lämmöt vielä pudota takas, niinku mullakin kävi tässä kierrossa 😊

Tsemppiä uuteen kiertoon @minttutuuli!

s_BeAw2s.png

Hyvä että teit päätöksen @minttutuuli. Tuleepahan hoidetuksi. Jotenki mun mantra on tällä viikolla ollut "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää". Ja hyvä että hoidatte sen simppa-analyysin samalla kun menette Helsinkiin. Toivottavasti on hyvä keikka 😄 Tsemppiä uuteen kiertoon 💪

@Ansq, no joo on ollut kyllä iso folli! Mielenkiinnosta luin mitä olin kirjaillut FF inssikierrossa, niin kp11 folli oli 19mm ja ovis tuli kp15. Ja jos se kasvaa sellaisen parin millin päivätahdilla niin oli varmaan iso. Enään en muista kuinka iso, mutta ei ollut vielä ovis tapahtunut inssiä tehdessä.
Ehdottomasti kannattaa sanoa mielipiteesi lääkärille ja toivoa että pääsisitte suoraan IVF.

@Mustikkatäplä, jännä nähdä tuliko ovis jo! Kyllä se keho osaakin välillä yllättää, mutta kp10 ei ole ollenkaan liian aikainen 😊

@Bella95, mun käyrä ei ole miksikään muuttunut 🤣 Kello teki taas temput eikä mitannut lämpöjä, joten on vaan leposyke tiedossa. Eilen oli lämmöt kuitenkin jo koholla 📈
1000003985.jpg

Koko päivän on alavatsaa jomottanut. Aamulla oli vielä vähän toispuoleista vasemmalle sijoittuvaa vihlontaa, mut muuten on ollu vaan jomotusta koko päivän. Ei superkivuliasta, ei oo tarvinnu särkylääkettä tai vaikuttanu tekemiseen. Mut kuitenkin niin kovaa, et oon ihmetelly, et kylläpä nyt jomottaa ja etenkin se, et ihan koko ajan, ei vaan hetkiä niin kuin yleensä. Oikeen tuntee kohdun paikan 😅 Vähän menkkajomo tyylistä, mut ei ihan. Enemmän niinku raskausjomoa, mut raskaus ei tietty nyt oo mahdollinen. 😅

Onks teil ollu tällästä oviksen aikaan? Millon? Mietin, onkohan tää merkki, et ovis lähestyy vai ennemmin jälkioiretta. 🤔 Aamulla oli viel vähän klimppejä (sry tmi), mut ip oli jo kuivempaa, mikä vois viitata, et meni jo. Yleensä oviskipu ollu hyvin paikallista vihlontaa, ei koko alavatsan jomotusta.

Koko päivän on alavatsaa jomottanut. Aamulla oli vielä vähän toispuoleista vasemmalle sijoittuvaa vihlontaa, mut muuten on ollu vaan jomotusta koko päivän. Ei superkivuliasta, ei oo tarvinnu särkylääkettä tai vaikuttanu tekemiseen. Mut kuitenkin niin kovaa, et oon ihmetelly, et kylläpä nyt jomottaa ja etenkin se, et ihan koko ajan, ei vaan hetkiä niin kuin yleensä. Oikeen tuntee kohdun paikan 😅 Vähän menkkajomo tyylistä, mut ei ihan. Enemmän niinku raskausjomoa, mut raskaus ei tietty nyt oo mahdollinen. 😅

Onks teil ollu tällästä oviksen aikaan? Millon? Mietin, onkohan tää merkki, et ovis lähestyy vai ennemmin jälkioiretta. 🤔 Aamulla oli viel vähän klimppejä (sry tmi), mut ip oli jo kuivempaa, mikä vois viitata, et meni jo. Yleensä oviskipu ollu hyvin paikallista vihlontaa, ei koko alavatsan jomotusta.
Noo mulla on näissä letrokierroissa todella voimakkaat oviskivut. Siis ihan sattuu just koko vatsaan. Mutta ei kyllä koko päivää jomota 🤔 Muutenkin oviskivut on sellaiset että voi ilmeisesti tapahtua ennen ovista ja jopa sen jälkeen myös, mutta en oo enää varma lähteestä.
Että onpas kyllä jännä.

Hei taas, vähän ollut töiden ja arjen suhteen hoppusta, mutta nyt alkoi loma joten ehti lueskella taas kuulumisia täältä 😊
@Mustikkatäplä onpa kurjan kuuloista kipuilua! Varmaan liittyy ovulaatioon, vaikka onkin eri tyyppistä mitä siulla aiemmin on ollut? 🤔
@Ansq toivottavasti testiviivat vahvistuu siellä, ja ovis varmistuu!🤩 Hyvältä ainakin vaikuttaa!
@minttutuuli tsemppiä uuteen kiertoon🌈
@Yrttiteetä tekisi mieli itsellä tiputteluvuoto alkaa aina jo viikko ennen kuukautisten alkua 🙃 monta kertaa gynellä maininnut asiasta, mutta "viitattu kintaalla". Nyt kuukauden päästä on taas gyneaika, jossa meinasin tämänkin asian taas nostaa siellä esille. Täällä on ollut aiemminkin puhetta siitä, että voisko matala proge aiheuttaa tuota, ja se olis kyllä hyvä hoitaa kuntoon, jos vaikuttaa raskautumiseenkin🤔
Mitäs @Misa lle kuuluu?🩷

Täällä rullaillaan alkukiertoa eteenpäin, nyt pyörähti siis yk4 meillä liikkeelle🥰 Kuukautiset oli todella poikkeukselliset, veikkaan että just ennen menkkoja olleella koronalla oli tähän kyllä nyt vaikutusta. Menkat kesti normaalia pidempään ja runsaampina, mutta olivat täysin kivuttomat.
Nyt siis kp8, ja ovulaatio on kolmessa aiemmassa kierrossa osunut kp13. Ollaan kp10-kp12 reissussa, joten veikkaan, että kp11 pitää yrittää ainakin yhdet reissupuuhat ajoittaa, kun 10 ja 12 päivät varmaan menee pitkälti matkustamiseen🤭 sit jos sinne kp13 aamuun koittas vielä yhdet tähdätä, niin voisi olla ihan jeppis. Miten aikaisin olette yleensä aloittaneet ovistikuttelut?

Tämän aamun lämmöt mittasin normaalia myöhemmin, ja eilisen viskitastingin jälkimainingit on tänä aamuna nähtävissä - normaalia korkeampi alkukierron lämpö, päänsärky ja pahoinvointi läsnä👌🏼😅 alkoholi ei ole ihan minun juttuni.

IMG_20241026_092454.jpg

@minttutuuli tsemppiä uuteen kiertoon!

@Bella95 pikaista paranemista!

@Ansq onnea oviksen metsästykseen!

@summerlemon eikös letrotkin vaikuta hormoneihin, oon miettiny oliko nyt joku superovulaatio, kun oli niin kivulias. 😆🌈 Jos hormonit on nyt enemmän kohillaan. Tai voihan ne olla huonomminkin 🙈 Oon miettiny kans mistä nuo tavallista matalammat lämmöt alkukierrossa johtu, et onks siinäkin hormonit asialla.

Jännä kyl nähä miten tää kierto menee, ku niin moni asia on nyt poikkeuksellisesti. Siis muutkin jutut ku plussaus.

Lämmöt tänään samassa ku eilen. Alkoholi voi viel laskee vähän lämpöjä, et olis saattanu olla muuten enemmän. Eli kyl se ovis varmaan meni. 👀

s_zpei10.webp

@SilenceSing kuulostaa hyvältä aikataululta. Se onkin ihan hyvä suunnitella, ku reissatessa saattaisi jäädä. Onko sul kuinka selkeet ovista enteilevät oireet? Jos alkas tikuttaa ku ne alkaa? 🤔

Ja voi ei, et sun olo on tänään kehno 🙈 Toivottavasti oli kuitenkin kivaa eilen? 😊 Mullakin oli messuilla ihanaa ja hyvää viiniä ja ruokaa. Mut huomaa kyl, et tänä aamuna väsyttää tavallista enemmän. 😴 Täys viikonloppu viel tulossa. 🙈

@Mustikkatäplä oireiden perusteella en pystyisi kyllä itse ovulaatiota tunnistamaan, eli yleensä ennen ovulaatiota olevat päivät on itsellä oikeastaan ihan normaaleja ja oireettomia. Valkovuoto taitaa olla ainut, josta jotain voi päätellä😅 sen takia vois olla ihan hyvä koittaa tikuttaa ajoissa ettei mene sit tilaisuus ohi.

Ja joo, ihan mukava ilta oli, mutta jotenkin tuli se seinä vastaan tosi nopeasti maistelun suhteen eilen, ja tuntui että nousi herkästi kyllä nyt päähän nuo viskit 😂 ei niin kiva kokemus kuin aiemmat tastingit, mutta ihan mukavaa vaihtelua. Nyt saa palautua tämän ja huomisen, ennenkuin maanantaina lähdetään sit ajelemaan Helsinkiin ja siitä laivalla Tallinnaan 🥰 kyllä sen tosiaan aina huomaa että on väsyneempi tuommoisten iltamien jälkeen!

@summerlemon Joko viimeyöltä kello on mitannut, onko nousussa?😂🌈

@Mustikkatäplä Mullakin yleensä on oviskivut ollu just toispuoleista vihlontaa jos jotain on ollut🤔 Mut ehkäpä siellä on ollu hyvänkokonen muhkea folli joka on säteilly koko vatsaan 🤭 paha sanoa kyllä sitten että onko ovis jo ollut vai onko noi jotain oviskipuja vielä🤔 ja eikö alkoholi yleensä nosta lämpöjä eikä laske, tai tässä luulossa oon itse ollu🙈

@SilenceSing Tsemppiä sinne alkukiertoon! Ite aloittelen ovistikutukset kp11-12 vähän fiiliksen ja valkovuodon mukaan. Aikasin ovis+ mulla on ollu kp12 ja myöhäsin kp15 🤔 mielummin liian ajoissa kun sit liian myöhään, ettei mee ohi🙈

Täällä alkaa ovistestit näyttää hyvältä, eli joko tänään illalla tai sit huomenna aamupäivästä piikki, tai näin veikkaisin 🙈 Ärsyttää vaan, kun nyt vasemmalla puolella ei oo ollut mitään tuntemuksia ja oikeelle puolelle on paristi vihlassu, oikee on se puoli jossa neste ei menny aukkarissa läpi. Ei sanonu varmaks että olis tukossa kun ei ollu kipuja tai mitään tuntemuksia, mutta kun se ei tosiaan sinne mennyt niin en tiedä onko siinä muutakaan vaihtoehtoa🤔 joten tälle kiertoa ei kyllä minkäänmoisia odotuksia.😆
IMG_5732.jpeg
IMG_5731.jpeg

@SilenceSing, eihän se krapula kovin mukava ole, mutta pääasia että pääsitte nyt vihdoin ja oli kivaa. Mä oon aloittanut tikuttamisen silloin kun on ekat limat ilmaantuneet tai pari päivää myöhemmin.

@Mustikkatäplä, letrot tosiaan blokkaa estrogeenin tuotantoa alussa ja idea siinä on se että keho alkaa itse tuottamaan sitä sitten enemmän. Joten jotenkin se tuotanto on niin runsasta että tulee superovulaatio ainakin tälläisille, jotka ovuloi normaalisti. Tai näin muistelisin ainakin 🙈
Että jos sulla onkin nyt ollut hormonit jotenkin kohdillaan?

@Ansq, vihdoinkin mittasi 😅 FF heitti ovulaation kp13, mutta korjasin sen itse kp14.
Hyvältä näyttää testit! @Misa onkin täällä pari kertaa sanonut että on vihlonut vastakkaista puolta mistä ovis on oikeasti tapahtunut, toivottavasti sullakin ois niin 🤞

1000003994.jpg

Takaisin