BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkamarja tosi hyvässä nosteessa kyllä lämmöt siulla! 💪🏼📈 Toivotaan positiivisia tuulia sinne🤭
@Mustikkatäplä tsemppiä tämän päivän tuntemusten kanssa🩷 varmasti herättää ajatuksia ja tunteita, varsinkin kun sattui just tälle keskenmenon kokeneiden päivälle. Toivotaan onnea tulevaan kiertoon!
Aloin aktiivisesti seurata aamulämpöjä vasta nyt syksyllä, kun aloitettiin virallisesti yrittäminen. Kahdessa viime kierrossa luteaalit oli 15-16 päivää, jonka takia veikkaan että nyt on se 3-4 päivää uuden kierron alkuun.

Kaikille kiitos tsempeistä! Fiilistelin äsken tuossa että on tämä kyllä ihan paras ketju, ihanan positiivisia ja tsemppaavia ihmisiä täynnä. Tosi silmiä avaavaa, kun näkee toisten käppyröitä ja kuulee erilaisia kokemuksia erilaisista tilanteista🥰
 
@SilenceSing oletko malttanut olla testaamatta uudestaan? Tuohan voisi hyvin olla dpo10/11 kiinnittyminen ja siihen liittyvä vuoto. Onko muita oireita ollut?
Tänä aamuna (dpo12) testasin clearbluen herkällä negatiivisen. Kaapissa olis yks herkkä digi jota olen säästellyt, ja loput tikut onkin normi 25mlU testejä. Meinasin kyllä jatkaa testailua kuukautisten alkuun saakka kun en malta olla testaamattakaan😂 mutta tikuttelen varmaan huomenaamuna sitten noilla normeilla.
Alavatsaa on kevyesti nippaillut tässä useana päivänä, samoin vatsa ei toimi normaalin säännölliseen tahtiin🙈 muuten olo ollut kyllä aika lailla normaali. Tuo rusehtava vuoto on minulla ihan tyypillinen kuukautisia edeltävä oire, joten siksi vähän varovasti sen varaan toiveita elättelen.
 
Täällä lämmöt raketoi tänä aamuna 36,89°, kurkku kipeä. Sieltä se korona taitaa tulla minullekin🫠 Pregcheck normi 25mlU tikku negatiivinen.
IMG_20241016_061746.jpg
 
@summerlemon kiva kuulla, et letroista ei oo ollut haittavaikutuksia.

@SilenceSing pahoittelut negasta ❤️ ja voi kurja jos se korona iski nyt sullekin! Onko muuten olo että tekee tautia?Toivottavasti pääsette helpolla.

@Mustikkamarja hyvältä näyttää käyrä 🌈

Hohhoii, eilinen oli raskas päivä ja tänäänki vielä tuntunut, et voisi vaan itkeä kaikelle mahdolliselle. En tiiä miten on tunteet niin pinnassa, hiton hormonit. Eilen tuli taas yks raskausuutinen yllärinä ja jotenki iski sellainen epätoivo illalla et miks ei vois vaan jo onnistua ja tuleeko ees onnistumaan 😔 on taas ihan varma olo että negakierto tästäkin tulee... mutta eiköhän se taas tästä. Tää 5kk yrityskin on tuntunut jo ikuisuudelta, miten teillä pitempään yrittäneillä pysyy pää kasassa? Onko vinkkejä 😅

Edit// mulla tulee näköjään joka kierto tässä dpo 6/7 tää sama epätoivo ku katoin vanhoja kirjauksia haha 😂

Lämmöt nousi nyt takas mun perus luteaalilämpöjen tienoille. Mikä lie ollut toi iso nousu ja dippi.

Screenshot_2024-10-16-08-04-20-99_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
Muokattu viimeksi:
@minttutuuli en tiedä, jossain kohtaa tuntuu että itse vaan menetin toivon 😅 Mua on helpottanut tosi paljon se, että on ollut paljon muuta tekemistä mihin keskittää energiaa. Lähinnä siis oon tänä vuonna keskittynyt painonpudotukseen ja salitreeniin. Tavoitteiden saavuttaminen sillä osa-alueella on auttanut siihen epätoivon tunteeseen kun tuntuu, ettei mihinkään voi vaikuttaa, niin ainakin johonkin todella voi. Toivottavasti eilinen dippi olisi hyvä merkki ❤️

Lyhyesti tänne nyt vaan, ei oikein mitään oiretta, vähän taas nipistellyt tuosta vasemmalta mutta nyt on epäselvää että mistä tarkalleen. Ehkä kuitenkin keltarauhasen jomottelua. Ei muuta, alkaa taas tuntua siltä että ei tästäkään kierrosta tärpännyt, mutta kattellaan...

IMG_1996.jpeg
 
@minttutuuli Eikös toi dippi vois olla se "luteal phase dip/implantation dip"? Jollakin oli syyskuun aikana dpo6 kans dippi ja oli hyvä merkki ainakin hänellä 😊 eli sullakin kyllä näyttää hyvältä toi käyrä. Olisko sulle yrittänyt iskeä joku pöpö, koska toi jyrkkä nousu, mutta meni ohi?
 
Toivottavasti ei tauti iskenyt @SilenceSing 🥺 Jos iski niin tsemppiä ja toivottavasti on lievä versio! Onneksi korona on nykyään aikalailla perusflunssan tyylinen.

@minttutuuli, voihan harmillinen hormonimyrsky. Tosiaan sulla näköjään iskee se harmitus aina tässä vaiheessa 🥺 Kyllä sitä 5 kuukauttakin on pitkä aika ja varmasti harmittaa ❤
Kunpa voisin antaa hyviä vinkkejä. Mulla iskee sama epätoivo aina kierron lopussa ja raskausuutiset ottaa todella koville. Töissä ei ehdi miettimään asioita ja kotona yritän keksiä harrastuksia missä tavallaan ei ehdi ajattelemaan muuta 🤔 Sitten niistä tunteista joista ei pääse yli niin teen sellaista skräppäyspäiväkirjaa. Sinne revin tai leikkaan paperia ja tunteiden mukaan vähän sommittelen niitä papereita, liimaan tarroja ja kirjoitan.
 
@minttutuuli jännä miten hormonit toimii, ja siullakin esimerkiksi nousee aina näillä samoilla päivillä tunteet vahvemmin pintaan. Tsemppiä tuntemusten kanssa🩷 "Vain" 5kk on siun henkilökohtainen kokemus ja tuntuu varmasti pitkältä ajalta, kun jotakin oikein toivoo ja odottaa, ja joutuu toistuvasti sitten nielemään pettymyksen, kun vielä ei plussakierto osunutkaan kohdalle. Tuo itsensä kiireisenä pitäminen on varmasti se paras keino kääntää ajatukset toisaalle odottamisesta.

Nyt illalla menoilta palatessa lämmöt on yli 37°, toivon mukaan ei tosiaan kovin pahana tuo tauti nyt iske. Vähän harmittaa, kun huomenna olisi ollut gynekologiaika mitä tässä kuukausi on odoteltu - just laittelin digiklinikan kautta viestiä, että siirretänkö nyt aikaa kun näyttää siltä että tauti iskee 🙄
Kotiin menoilta tullessa kouraisi tosi oudosti oikealta alavatsasta, jossa myös nippailut on koko kuun tuntuneet. En kuitenkaan oikein jaksa enää uskoa plussakierron mahdollisuuteen, kun kuukautisia enteilevää vuotoa on nyt tullut jo monta päivää, ja testitkin negatiivisia🙄
 
@SilenceSing voihan kökkö nyt toi tauti, ikävään aikaan iski 😔 meilläkin aikoinaan mies toi tuliaisina koronan, tosi kiva 😫 mutta eipä sille mitään voi. Toivottavasti nuo tuntemukset kuitenkin olisi jotain positiivista!

Täällä ei mitään dramaattista. Lämmöt tasaisia, mutta mielenkiintoinen tuo Ouran käyrä 🤔 Tosi "menkkamainen" olo alavatsassa, siellä varmaan vaan limakalvo kasvaa ja siitä johtuu toi tunne.

Screenshot_20241017_074519_FF App.jpg

Screenshot_20241017_074557_Oura.jpg
 
@Mustikkamarja Minulle tuo Oura on vieraampi, se siis antaa vielä omankin tuollaisen diagrammin lämmöistä? Näppärä olis kyllä tuollainen laite minkä voisi yhdistää viemään suoraan lämmöt FF:ään. Itse vedän perinteisellä digitaalisella kuumemittarilla suusta, kun (sisäinen) kello herättää arkena ja viikonloppuna noin viideltä mittaamaan😅
@Yrttiteetä tekisi mieli jee miten hyvä ja selkee nousu! Ja tallettelutkin näyttäs hyvältä!🤩

Täällä herättiin uuteen päivään kuumeen ja päänsäryn kanssa🤒 Varmaan taudista johtuen oli myös pahoinvointia herätessä. Gyneaika siirtyi kuukaudella, uusi yritys 19.11.. Loppuviikko joka tapauksessa saikutellaan koronassa, ja odotellaan uuden kierron alkua. Rfsu 25mlU testi negatiivinen.
 
@SilenceSing äääh eikä 😭 Sairastaminen on niin kurjaa, ja tosi harmi, että sen takia myös odotettu gyneaika siirtyi... Pahoittelut myös negasta 🥺 Jos ei enää muutu plussaksi, toivon että kivut olisi tällä kertaa siedettävämmät kuin viimeksi...

@Mustikkamarja mulla myös nyt ollut vähän tuntemuksia alavatsassa, mutta mulla on joka kierrossa näitä. Niin nega- kuin plussakierroissakin, joten harmi kun ei voi päätellä mitään siitä 🥲 Hieno selkeä käyrä siellä!

@Yrttiteetä tekisi mieli ooh jes! 😍 Hyvältä näyttää tosiaankin, nyt toivotaan kovasti, ja pidetään sormia ristissä! 🤞❤️

Herätessä heti särki päätä, mikä tavallaan vähän nostaa omia toiveita, koska päänsärky on mulla aina liittynyt vahvasti alkuraskauteen. Onnistuneessa raskaudessa se alkoi kylläkin dpo 9 illalla vasta... Ja toisaalta tää voi johtua ihan vaan progesteronistakin. Tai mistä vaan. 😅 Mulla nyt muutenkin silloin tällöin särkee päätä vaikken olisi raskaanakaan, joten parempi pysyä pessimistisenä, niin ei ehkä pety niin pahasti sitten kun taas testaan negan.

Punaviiniä nyt ei ole tullut ostettua vaikka niin suunnittelin alunperin, enkä ehkä ostakaan, koska se vaikuttaa heti yöuniin kuten kaikki muukin alkoholi. Muutenkin vähän unen kanssa ongelmia välillä, niin en jaksa nyt enempää ongelmia siihen osa-alueeseen. Pysytään siis nollalinjalla. 😄

IMG_2003.jpeg
 
@minttutuuli Käyrä edelleen hyvännäköinen!! Ja mitä tohon pään kasassa pysymiseen tulee niin jaa a😅 eka vuosi oli itelle se rankin, helpotti kun sai tietää missä se vika on (spermassa) ja on joku oikeakin syy sille miksi ei oo tärpänny. Toki tässä vaiheessa odotukset on ihan nollissa ja lähinnä vaan odotan niitä hoitoja, sillä saan itse ajan kulumaan. Ja sama kun Misalla, panostan nyt itseeni ja painonpudotukseen ja treenaamiseen tämän ajan 🙏🏼

@SilenceSing Äh miten pitkälle toi uusi aika meni!😫 Vaikka loppupeleissä se kuukausi menee nopeaa, silti se tuntui tässä vaiheessa pitkältä ajalta kun vihdoin oli pääsemässä sinne. Tsemppiä koronaan ja pahoittelut negasta🥺

@Mustikkamarja Mielenkiintonen näkymä toi Ouran oma! Käyrä näyttää edelleen hyvältä siellä 👏🏼

@Yrttiteetä tekisi mieli Tsemppiä piinailuun sinne!🤩

@Misa Siellä kyllä nyt vaikuttaa todella lupaavalta! Dpo4 vois olla se alkuluteaalim estrogeeninousu ja dpo6-7 alhaisemmat lämmöt kiinnittymistä. Nyt sormet ristiin!!!! Oliko huomenna testipäivä?😍

Minä laittelin polille viestiä ja kyselin sen uä - ajan perään😮‍💨 6.9. laitettu lähetteet radiologille mutta ei VIELÄKÄÄN ajanvarausta. Lääkäri tosiaan kirjannut, että kahden kk sisällä on tutkimus tehtävä niin miten pienellä varotusajalla ne meinaavat sieltä sit ajan antaa 😐 Mukava yrittäjäpuolison(autokorjaamo) saada pienellä varoajalla järkättyä tuo käynti kun rengassesonki on pahimmillaan varmaan just silloin, ja matkoihin pelkästään menee yli tunti 😬 Kuitenkin sinne 6.11. on enää alle kolme viikkoa aikaa …
Tylsä alkukierron käyrä mukaan😂
IMG_5568.jpeg
 
Kiitos vinkeistä @Misa, @summerlemon ja @Ansq ❤️ huomaan, että eniten mua ehkä juuri turhauttaa se, että en tiedä jos jossain onkin vikaa, esim miehen siittiöt. Tuntuu kauhealta ajatukselta, jos siellä oiski jotain ja vuosi menis hukkaan ennenkuin pääsee tutkimaan asiaa. Ja tietysti kun oon jo niin "vanha", niin tuntuu et aikaa ei ois yhtään hukattavaksi.

@SilenceSing kiitos ymmärryksestä ❤️ voi itku, että jouduit nyt siirtää sitä gyneaikaa 😔 paranemisia!

@Mustikkamarja hyvältä näyttää edelleen käyrä! 🌈 Oon itsekin miettinyt ouran hankkimista, mut se on niin kallis 👀 enkä tiedä meniskö sen datan seuraamiseen innostus kuinka nopeesti...

@Yrttiteetä tekisi mieli ooo, huippu ovisnousu! Tsemppiä piinailuun!

@Misa voi kunpa ois nyt plussakierto teillä 🌈🤞 ajattelitko edelleen testailla huomenna?

@Ansq ääh, ärsyttävää kun tossa noin kestää 🙁 toivottavasti se aika tulisi pian!

Tänään ei lämmöissä suurta, pieni lasku mut mennään samoissa lämmöissä mitä aiemmissa kierroissa. Oireeton olo ollu täysin. Mieli onneks tänään jo paljon parempi.

Screenshot_2024-10-17-11-50-31-17_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
@minttutuuli Ootteko te miehen kanssa jutelleet siitä, että jos ei tärppää niin haluaisitteko hakeutua tutkimuksiin /hoitoihin? 😊 Siemennesteanalyysi toki ei maksa paljoa (alle satasen) yksityiselläkään jos mies haluaisi sen käydä antamassa. Eikö myös naisella yli 35vuoden ikä ole yksi syistä, jolloin voi hakeutua tutkimuksiin jo puolen vuoden yrittämän jälkeen?🤔 jos en ihan väärin ole ymmärtänyt.

Hyvä että on parempi mieli jo❤️
 
@Ansq joo kyllä me mennään heti kun vaan päästään, jos ei tärppää 😅 meidän kotikaupungissa ei tehdä yksityisellä missään siemennesteanalyysiä. Ois varmasti jo käyty, jos ois. Sitä varten pitäs lähteä n. 2h ajomatkan päähän, eli vaatis melkein vapaan ottamista töistä ja muuta järkkäilyä... 🙁 Ja täällä joutuu yli 35v odottamaan sen vuoden myös, ellei ole jotain selkeää syytä jo tiedossa (endo, pcos, epäsäännöllinen kierto tms).

Meillä se yksityisen gyne lupasi tehdä lähetteen tutkimuksiin tammikuussa, jos ei siihen mennessä onnistu. Toki nyt mietin, että eihän ne välttämättä silti ota julkiselle tutkimuksiin ennen sitä vuotta, vaikka lähete ois? 🫤🤔
 
Takaisin
Top