BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@minttutuuli tee siten kuin tuntuu parhaalta! Mielellään kyllä pidetään sut täällä keskustelussa mukana, mutta jos tauko tuntuu hyvältä, kannattaa se pitää. ❤️ Itsekin välillä pitänyt taukoa, ja tekeehän se hyvää kun ajatukset pysyy paremmin toisaalla.

@Unitupuna Hyvä kuulla! Kannatti taas täällä miettiä tätäkin kun löytyi asiasta enemmän tietävä, kiitos kun jaoit tietouttasi! 😍

Eilen illalla oli jo ihan aavistus punertavaa havaittavissa, jokohan olisi kp1 tänään? Kunpa 🤞

IMG_1764.jpeg

@minttutuuli onnea uuteen kiertoon, olispa se nyt teidän (ja meidän) kierto! 🤞

Tajusin just, että jos tänään olisi kp1, niin eka folliultra menisi perjantaille 4.10. joka olisi tosi huono työjuttujen kannalta! Jos huomenna olisi kp1, niin eka folliultra menisi maanantaille 7.10. joka taas olisi ihan paras, koska maanantaisin hoidan taaperoa ja voisin viedä sen isovanhemmille hoitoon. Eli toivon ettei vielä tänään alkaisikaan kunnon vuoto 😂 Tai jos alkaa, niin alkaisi klo 18 jälkeen, jolloin kp1 lasketaan olevan huomenna. Ultra on siis kp 10-12 riippuen vähän siitä, vaikuttaako viikonloppu, ja mun tapauksessa just vaikuttaisi tässä kierrossa. Lisäksi pitää käydä samana aamuna Tullinpuomin labrassa ottamassa E2, mikä on myös vähän epäkäytännöllistä töiden kannalta. Toivottavasti seuraavissa hoitokierroissa ei tarvitsisi käydä. Muistan että ekalla kierroksella siellä piti rampata aina ennen ultraa ainakin parin kierron ajan, sitten ei enää.

Hyvin jo ruskeansävyistä oli tuo valkovuoto että varmaan ihan siinä ja siinä, alkaako kunnon vuoto vielä tänään ennen klo 18 vai vasta sen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
@SilenceSing Ihan mahtavaa että pääset nyt tutkituttamaan sitä! Onneksi otit puheeksi uudestaan🙏🏼😊

@Jolinda Vois olla aikanen kiinnittymisdippi tai sit se alkuluteaalin estrogeenin noususta johtuva, mulla useesti dippaa lämmöt noilla main mutta toki toivotaan että olis hyvä merkki sielä😊

@minttutuuli Tsemppiä uuteen kiertoon❤️ teet niin kun parhaaksi näet😌 mäkin pidin yhdessä vaiheessa sinänsä taukoa täältä että en omia juttuja höpissy, mutta kävin aina lukemassa muiden kuulumiset!🙈

@Misa Hyvä että miehen näyte oli priimaa! Toki voin kuvitella että harmittaa kuitenkin se, että vika on vaan itsessä. Mulla löydettiin itseasiassa se oireeton bv silloin PAPAssa ja mun piti siitä kysyä sielä ensikäynnillä mutta unohin aivan kokonaan. Kuitenki lueskelin hirveästi kaikkia juttuja ja oikeestaan suurimassa osassa luki, ettei oireetonta tarvitse hoitaa joten tyydyin siihen. Ostin itseasiassa apteekista jotain ph:ta tasapainottavaa itsehoitolääkettä mutta unohdin senkin kaappiin kun ei oo tosiaan mitään oiretta ollu😅
Toivotaan että sielä nyt sen verran venyisi uusi kierto että varsinainen kp1 olisi vasta huomenna ✌🏼

Täällä ei kummempaa, muutaman päivän sisällä pitäisi alkaa lämpöjen laskea ja ovista alan metsästämään viikonloppuna 😊
IMG_5069.jpeg

Tsemppiä uuteen kiertoon @minttutuuli - toivottavasti tää on sun kierto! 🙏

@Misa toivottavasti sulla ei vuoto vielä ala, tunnistan hyvin kyllä noi ajoitukset ja niiden aiheuttamat suunnitelmien muutokset ja stressin 😅 tuntuu, että loppusyksystä menee varmaan kaikki kierrot ohi työjuttujen takia 🙈 saako kysyä tietääkö sulla appivanhemmat teidän hoidoista? Meillä ei tiedetä, enkä tiedä mitä tautia ne luulee mun sairastavan, kun käyntejä niin usein (auttavat esikoisen kanssa)🙈😅

@Ansq tsemppiä oviksen metsästykseen! Toivottavasti se ei anna odottaa liian kauaa 🤞

Mä kans epäilen omaa lämpödippiä, olisi tosiaan super aikainen kiinnittyminen, mutta tuollaisia dippejä ei tosiaan oo tullu ennen, mutta voi hyvin olla lääkkeistä johtuvaa ☺️ sellainen olo, että tämä kierto ei tuu onnistumaan, mutta yritän pysyä toiveikkaana 🤭

@Ansq joo oireeton bv on ilmeisesti tosi yleinen!

@Jolinda toivotaan tosiaan parasta, kunpa olisi tärpännyt ❤️ Appivanhemmat tietää hoidoista, saadaan sieltä myös paljon tsemppejä ja eipähän tule ärsyttäviä uteluita, että koska on esikoiselle tulossa pikkusisarus 😄 Kun tietävät, että työn alla on ja yritetään kyllä kovasti.

Vuoto kyllä alkoi runsastumaan tiputtelusta kohti kunnon vuotoa vasta nyt iltaa kohti, joten ilmoittaudun hoitoon huomenna aamulla. Sitten saa jännätä vielä, että mahdutaanko 😅 Sitähän ei koskaan tiedä etukäteen.

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikki! Oon seuraillut tätä keskustelupalstaa vähän aikaa sivummalta, ja nyt voisin osallistua oman kuvakaappauksen kanssa 😊 Kiva nähdä, että muutkin käyttää tätä sovellusta ja mittailee lämpötiloja. Mulla lähti innostus tähän jo pari vuotta sitten, kun jätettiin hormonaalinen ehkäisy pois liian pahojen sivuoireiden takia. Käytettiin tätä osittain ehkäisykeinona ja nyt sitten raskautumishaaveiden tukena. Mulla on yk2, ja ovulaatio yleensä kp 16.tässä kierrossa epäilen, että se oli kp 14-15, kun katsoo myös miten leposykkeet on lähteny nousuun. Yleensä mulla on lämpötila alempana ennen ovulaatiota, mutta paksumpaan peittoon vaihtaminen saattoi vaikuttaa tähän 😄
s_i6Qi2v.png

@Bella95 tervetuloa! Sulla onkin pitkä kokemus lämpöjen mittailusta 😊 FF on kyllä ihan loistava sovellus.

@Kawa kovasti ultrakuulumisia odotellaan! Toivottavasti siellä kaikki oli/on (jos ultra ei vielä ollut) kunnossa ❤️

Ilmoittauduin aamulla hoitoon, vielä ei ole tullut viestiä / Maisa-merkintää / ultra-aikaa.

Edit / Nyt tuli ajanvaraus! Kp12 eli 7.10. ma klo 10 eka folliultra. Gonalin pistely alkaa kp5 kuten aina ennenkin 😊

Muokattu viimeksi:
Onnea ja tsemppiä uuteen kiertoon @minttutuuli.

@Misa, siis tuo että appivanhemmat tietää niin on tosi hyvä. Ja se että pystyy puhumaan ja sanomaan tuosta asiasta merkkaa paljon.
Mua ahdistaa kun töissä olen nuorin tällä hetkellä (täytän 30) ja kaikki kyselee että onko toinen haaveissa ja sanoo kuinka pitää kiirehtiä sen tekemisessä. Onneksi omat ja miehen sukulaiset on vielä olleet hiljaa 😅

Tervetuloa @Bella95! Onnea ja tsemppiä sinnekin yritykseen 😊

Täällä on ollut jo kaksi päivää olo aika turvonnut ja viittä vaille positiivinen ovistesti kertoo siitä että joko huomenna tai ylihuomenna tapahtuu 😱 Ei olla ehditty kuin kerran miehen kanssa petipuuhiin, joten jospa tänään ja huomenna riittää 🙈 Mutta aivan mahtavaa että letrot toimi näin hyvin 🤩
1000003352.jpg

1000003354.jpg

Tuunpa tänne kotiketjuun päivittämään ensin! Ultrasta saatiin tänään hyviä uutisia 🥺 Oireiden puuttumisesta huolimatta kohdussa köllötteli tismalleen viikkoja vastaava 7+0 kokoinen mötti hienolla ripeällä sykkeellä 🥺🩷
Ihan uskomaton fiilis, kiitos kaikille tsempeistä ja lohdutuksesta! Toivottavasti en ihan hetkeen palaa tänne ja kaikki menee hyvin, mutta seurailen tätä ketjua kyllä ihan melkein päivittäin ja katselen teidän kuulumisia, kannustan teitä täällä etäällä. Toivon sydämeni pohjasta pikaisia plussia tänne. 🩷

@Misa Toivottavasti tuo nyt tuo uutta toivoa tuo hoidon alkaminen! Seuraan tiiviisti miten lähtee etenemään 🤞😊

@Ansq onpa teillä nyt mutkia matkassa. Toivottavasti kuitenkin viimeiset vastoinkäymiset ja pääsette etenemään 🤞

@summerlemon mahtavaa että letrot toimii, josko pian sieltä ovis pukkaisi 🤞😌 lämmöt ainakin hyvin dropannut ett varmasti ihan pian.

Ihanaa @Kawa! Onnea matkaan, toivotaan parasta ♥

Täällä uuvahtanut päivä, olen varmaan tulossa kipeäksi. Laitoin jo esihenkilölle viestiä että pitää katsoa aamulla voinnin mukaan tuleeko etä- vai sairaslomapäivä. Melkein helpottavaa olla kuumeinen (vaikka tän kurkkukivun kyllä vaihtaisin ihan sekunnissa pois!) kun toinen vaihtoehto mielialalle ja itkuisuudelle on kaikkien pms-oireiden äiti, ja silloin luteaali jäisi ihan turhan lyhyeksi... Mutta tämän aamun lämmöt kuitenkin vielä hyvin ylhäällä, toivottavasti sama linja jatkuukin vielä ainakin viikonloppuun asti.

Liitteet

• IMG_20240926_181305.jpg
    IMG_20240926_181305.jpg
    132.7 KB · Katsottu: 37
@summerlemon hyvät mahdollisuudet on kyllä tärpille, jos tänään tai/ja huomenna saatte talleteltua. Sitten vaan odottelua ja toivotaan parasta! 🤞

@Kawa aivan ihanaaaa! 😍🥰❤️❤️❤️ Ihan parasta, että pikkuinen siellä kasvaa täysin oikeaa vauhtia, herkistää kyllä kun teillä niin pitkä ja kivinen tie takana! 🥹💕

@Yrttiteetä tekisi mieli nyt on kauheasti tauteja liikkeellä 😔 Toivottavasti ei mene kovin pahaksi, ja paranisit pian!

@Jolinda Miltä käyrä näyttää nyt?😍

@Bella95 Tervetuloa mukaan! 💕

@summerlemon Jee hyvä että letroista on hyvä vaste! Joko tuli plussa?😊

@Misa Ihan mahtia että mahduitte mukaan! 🥰 nyt isot tsempit tähän kiertoon, josko se olis heti tämä ensimmäinen josta onnistaisi😊

@Kawa Ihan super ihania uutisia!💕 En ymmärrä miten voi olla näin aidosti onnellinen jonkun täysin tuntemattoman puolesta?!?😂❤️ Mutta oikeasti niin ihana kuulla että tuon teidän pitkän matkan jälkeen sielä on nyt vihdoin kyytiläinen mukana 🥹

@Yrttiteetä tekisi mieli Voi ääh🤧 Nyt on kyllä paljon tauteja liikkeellä, iteki kävin hakemassa esikoisen eilen kesken päiväkotipäivää pois, kun oli yskä äityny niin pahaksi ja kuulemma lämpöä, mitä ei kyllä oikeasti ollut😅 mutta jäätiin nyt kotiin jospa tuo yskä ei pahenis.

Täytynee toivoa ettei itellekkään nyt tarttuis tuo pikku flunssanpoikanen, ei yhtään jaksais sairastaa nyt🙈 tänään alko vv runsastumaan, ei kylläkään vielä kirkasta tai venyvää mutta silti mulle hyvä merkki että ovis alkaa pian lähenee🙏🏼
Näin unta pitkästä aikaa että tein positiivisen raskaustestin, tuli varmaa tuo @Kawa n ultrakuuluminen uniin kun kävin täälä illalla lukasemassa ketjun🤭 olispa enneuni mutta nooh, ei voi liikoja toivoa ettei putoa korkeelta kun tulee reilu parin vkn päästä kp1😂 Mutta oli jotenkin niin aidon tuntunen uni ja muistan kuinka yllättyny ja onnellinen olin.

IMG_5128.jpeg

@Kawa ihania uutisia ❤️ suuret onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä raskauteen!

@Misa ihana kuulla, että ootte voineet olla avoimia ja appivanhemmat tietää tilanteesta! Helpottaa varmasti hoitokuvioita ja muutenkin kyselyä/arvelua! Ihana kans kuulla, että pääsitte hoitoon sun toivomiin päiviin! Toivottavasti tää on se teidän kierto!

@summerlemon mahtavaa, että vaste tuli letroilla noin hyvin! Anteeksi, jos missasin, mutta kävitkö folliultrassa ja miltä siellä kaikki näytti? Oisko 1 vai 2 follia tulossa? 🤭

@Yrttiteetä tekisi mieli tää syksyn flunssa-aalto on kyllä ihan p:stä! Toivottavasti tervehdyt pian. Milloin oot ajatellut testata raskautta vai odotatko maltillisesti lämpöjen droppausta/ ei droppausta tavallisena dpi päivänä?

@Ansq toivotaan, että pysyt terveenä! Olispa toi enneuni ja tämä olisi se teidän kierto 🤞

Täällä sellaiset fiilikset, että PMS olis alkanut ja kaikki ärsyttää 😅🤭 ostin kans eilen parit uudet menkkapikkarit, eli usko tähän kiertoon jotenkin valahti aika alas.. mutta kyllä mä silti vielä elättelen toiveita 🤭😀 käyrä näyttää silti yhä hyvältä, lämmöt yhä ylhäällä, mutta mulla on nyt viime kierroissa lämmöt kans laskeneet vasta sit uuden kierron kp2-3 aikoihin, eli niihin en kyllä nyt luota.

Mähän tein kans eilen positiivisen raskaustestin, kun halusin testata ovitrellen poislähtöä kehosta (voi antaa valheellista plussaa 10 päivää, eilen oli +10 ja dpo7, eli todellakin yhä lääkeplussa) ja siis vitsi miten tuli niin vahva fiilis, että sen oikeankin plussan haluaa 🥹🥹 no nyt on sit vertailutikku, jos tulisi yhä plussa sunnuntaina tai maanantaina. En oo ihan vielä osannut päättää milloin haluan testata "oikeaa" plussaa.

Liitteet

• Screenshot_20240927-081951.png
    Screenshot_20240927-081951.png
    201.5 KB · Katsottu: 33
@Ansq kunpa et sairastuisi 🤞 Sama toive itsellä, tänään lapsen kanssa kotona, kun on kipeänä. Toivottavasti on joku lastentauti eikä tarttuisi meihin aikuisiin 😬 Ja oi miten ihana uni! Olispa tosiaan enneuni! 🥰❤️

@Jolinda ootko aiemmin testannut Ovitrellen poistumista, onko ennenkin näkynyt testissä vielä 10. päivänä? Sehän on yksilöllistä miten pitkään näkyy, toisilla katoaa jo paljon aiemmin. Olispa oikea plussa kuitenkin kyseessä! Pidän kovasti peukkuja ❤️

Täällä nyt kp2 ja jotenkin tosi malttamaton olo. Tahdon jo päästä pistelemään! 😄 Silloin tuntuu että edes jotain voi tehdä, ja on niin helpottavaa, kun ovis saadaan aikaan järkevällä aikataululla eikä tule mitään tällaisia +50pv kiertoja.

Laskeskelin tossa yrityskiertoja. Vaikka meillä on yli vuosi yritystä takana, niin tämä alkanut kierto taitaa olla nyt yk11. On ollut pitkähköjä kiertoja, ja yksi ovuloimatonkin, jota en laskenut tuohon mukaan, ja tuo kohdunulkoinen (yk4) vei oman aikansa + sen jälkeisessä kierrossa oli vielä yrityskielto päällä (metotreksaatin vuoksi), joten se kierto meni ns. hukkaan.

Donaferty ja geleet on ihan lopussa, enkä aio enää ostaa uusia. Riittävän pitkään niitä söin, eikä toivottavaa lopputulosta ole tullut, joten saa riittää. Keskityn nyt raudan, d-vitamiinin ja foolihapon tankkaamiseen 😊 NACia tuli myös tilattua purkillinen. Ubikinonia myös jatkan vielä, ja sinkkiä.

@Misa oon testannut aiemminkin, ja silloin tuli haamuplussa ovitrellesta +10/11 ja samana päivänä alkoi menkat 😅 eli tuo on varmasti vielä "lääkkeellinen" plussa, kun ollaan niin aikaisissa Dpo:issa vielä. Mutta luulen että testaan sunnuntaina, kun silloin viivan voisi odottaa olevan kadonnut kokonaan tai näyttää suunnilleen samalta kuin se näytti eilen ollakseen "oikea plussa" 😅

Pitkissä kierroissa on kyllä yrittäessä tosi paljon huonoja puolia, kun ei pääse usein yrittämään.. mutta "tavallisessa elämässä" oon tykännyt niistä omista 30-50pv kierroista 😅

Mä luulen että sun vitamiini/ravintolisä-suunnitelma on just hyvä! Itsekin ajattelin jättää geleet ja muut ja keskittyä perus vitamiineihin kuten säkin. Tuntuu, että tarvii vähän taukoa kaikesta 😅

Muokattu viimeksi:
@Jolinda harmi että näkyy testissä noin pitkään 😕 Itse en ole testannut aiemmin kuin 12 päivää Ovitrellesta, joten en tiedä miten itsellä näkyisi... Toivotaan kovasti, että seuraava testi olisi edelleenkin positiivinen. ❤️
Ennen raskauden yritystä ei muakaan ole pitkät kierrot haitanneet, toki vähän ärsytti että ne oli tosi huonosti ennustettavissa, mutta muuten ei ole valittamista koska mulla muutenkin menkat on aina hyvin kivuttomat (ovulaatiokin sattuu enemmän) sen lisäksi, että tulee harvakseltaan.

Joo välillä tuntuu, kun lukee tätä foorumia tai googlailee, että pitäisi syödä noin 25 eri valmistetta, pitää yllä ties mitä ruokavaliota ja käydä akupunktiossa, ja vaikka mitä kaikkea... 😁 Ihan kiva on ollut kokeilla kaikenlaista, mutta nyt saa rittää. Mennään ihan perus vitamiinivalikoimalla, poislukien tosin tuo NAC, joka nyt on uusi kokeilu. 🤭

@Yrttiteetä tekisi mieli, kuten kaikki on sanonut niin nyt on ollut kaiken maailman tauteja liikenteessä. Toivottavasti paranet pian 🥺

@Ansq, joo tänään tuli räikeä plussa. Nyt vaan lämpöjen nousua odotellessa 😊
Toivottavasti pysyt terveenä. Kunpa olikin enneuni sulla 🤩

@Jolinda, koska esikoisen yritysaikana oli jo letrot niin lääkäri totesi että ei tarvitse folliultraa. Mulla oli viimeksi hyvä vaste, eli aina kypsyi vaan yksi iso folli. Lääkäri sanoi että mielenrauhan vuoksi voi käydä halutessa jos pelkää että kypsyisi useampi. Tää oli tosin yksityisellä, en tiedä mikä meininki olisi julkisella.
Kunpa tulisi nyt tästä kierrosta sulle se oikea plussa!

@Misa, milloin sulla alkaa pistelyt? Rauta, D-vitamiini ja foolihappo kuulostaa oikein hyvältä mitä jatkaa. Ubikinoni on sellainen mitä itsekin harkitsen ottavani käyttöön.

@Ansq toivotaan enneunta 😃 ja @Jolindalle (ja vähän myöhemmin @summerlemonille) myös tsemppiä lähestyvään testipäivään!

@Jolinda yritän varmaan odottaa reilusti ensi viikon puolelle, kun kotona olisi testipaketti odottamassa enkä halua ostaa niitä hirveästi eri paikkoihin pyörimään. Testihullutelen sit jossain sellaisessa kierrossa kun on tullut tärppipäivät vähän paremmin hyödynnettyä, nyt huomaan olevani vielä varovaisella linjalla jossa kovasti toppuuttelen itseäni olemaan innostumatta ihan joka oireesta 😉 Mutta ihan satavarmasti on toinen ääni kellossa sit 3-4 päivän kuluttua jos lämmöt edelleen ylhäällä.

Takaisin