BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Misa lle tsemppiä vähän turhauttavaan tilanteeseen, vaikka hyvä juttu onkin että asiat etenee 🩷
@minttutuuli onkohan se joku stressijuttu että kun asiaa ei ensimmäisen kohdalla sen kummemmin ole pohtinut vaan mennyt rennolla otteella, niin johan tärppää nopeasti, mutta kun toista oikein kovasti suunnittelee ja koittaa ajoittaa oikeille kierron päiville, niin ei sitten millään🙈 ihme juttuja nämä.

Täällä lämmöt on ennätystasaiset (varmaan ikinä ollut näin tasaista loppukierrossa), mutta kolmaskin testi negatiivinen tänä aamuna 🤷🏼‍♀️ nyt en testaa enää ellei menkkoja ala kuulua viimeistään viikonlopun aikana. Aika vahva usko siitä että uutta kiertoa tässä siis odotellaan kun testit kaikki siihen viittaavat. Tumma vv runsastunut parina viime päivänä, mikä vähän viittaisi myös siihen, että kp1 kolkuttelee ihan nurkan takana.

IMG_20240918_195737.jpg
 
@Ansq täh, ei oo totta 🫣 voin kuvitella sitä turhautumisen määrää, jos odotitte että tämä toinenkin olisi tullut yhtä helposti. Toivottavasti kuitenkin se toive täyttyy teille vaikka sitten hoitojen kautta ❤️ testailen ehkä viikonloppuna, pitää vähän katsoa millainen olo on.

@Misa ilmoittelethan sitten huomenna testitulosta ja miten käynti meni? Tsemppiä! 🤍

@SilenceSing harmi että testit edelleen negaa 🙁 jospa pian uuteen kiertoon ja mahdollisuuteen ✨
 
Tsemppiä @Misa ensikäynnille! Jotenkin niin allekirjoittan noita sun ajatuksia ja sitä kuinka käynti ei välttämättä vastaa niitä odotuksia. Silloin kun me käytiin julkisella puolella kolmen keskenmenon jälkeen niin mun mies totesi sairaalan parkkiksella autossa että ”Rakas, mä tiedän että sä tiedät varmaan enemmän kuin se lääkäri ainakin jostain asioista ja sulla on kovat odotukset mutta koita jooko säilyttää malttisi”😂 lopulta meillä meni käynnillä molemmilla vähän maltti niin hyvinhän se meni 😂
 
@Kuuttituutti oi ei, voin vaan kuvitella! 😮‍💨 On vaikea pinnistellä ja pitää suu kiinni, jos kauheasti turhauttaa 😅

Siis uskomatonta!! Suostuivat kontrolloimaan TSH:n, lisäksi otetaan AMH ja kilpparivasta-aineet.

Aloitetaan taas OI-hoidot Gonal F 75IU + Ovitrelle. Tää kombo toiminut mulla hyvin. JA! Päästään aloittamaan hoidot heti tulevasta kierrosta!! 😭😭😍 Ei mitään odotteluaikaa!

Miehen simppanäytekin otetaan uusiksi, viimeksi otettu muutama vuosi sitten.

En voi uskoa tätä, että päästään heti jo aloittamaan. Olin ihan varma että vasta ensi vuoden alussa 🥹
 
@Misa Tuun tänne väliin huutelemaan, että ihan mahtavia uutisia! Ihana että pääsette heti aloittamaan. Jospa toisi teille nopean tärpin 🤞🫢 Ihana juttu, varsinkin kun olitte valmistautuneet odottelemaan. Toivon todella että teillä toimii tuo kombo yhtä hyvin kun aiemmin.

Täällä tosi oireetonta, kaikki oireet melkein loppuivat kuin seinään pari päivää sitten ja valmistaudutaan henkisesti pahimpaan. Maanantaina tosiaan ultra 🥺😮‍💨 Vuotoa ei vielä onneksi oo näkynyt. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Oma vaisto sanoo että kaikki ei oo kunnossa. 6+0 pitäisi olla tänään 😞
 
@Misa Tuun tänne väliin huutelemaan, että ihan mahtavia uutisia! Ihana että pääsette heti aloittamaan. Jospa toisi teille nopean tärpin 🤞🫢 Ihana juttu, varsinkin kun olitte valmistautuneet odottelemaan. Toivon todella että teillä toimii tuo kombo yhtä hyvin kun aiemmin.

Täällä tosi oireetonta, kaikki oireet melkein loppuivat kuin seinään pari päivää sitten ja valmistaudutaan henkisesti pahimpaan. Maanantaina tosiaan ultra 🥺😮‍💨 Vuotoa ei vielä onneksi oo näkynyt. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Oma vaisto sanoo että kaikki ei oo kunnossa. 6+0 pitäisi olla tänään 😞
Kiitos! 🥹❤️ Ja hei mulla alkuraskaudessa oli tuota samaa, oireet katosivat välillä ja vuotelin vertakin lisäksi, kävin huolien takia kuudessa (6!) varhaisultrassa. Joka kerta kaikki oli silti hyvin, vaikka itse olin aina varma keskenmenosta. Tsemppiä hurjasti, toivon että kaikki on siellä hyvin ❤️
 
@Misa oi miten hyviä uutisia, mahtavaa että käynti yllätti positiivisesti! 🤩 Ihana juttu että pääsette myös aloittamaan heti tukihoitojen kanssa!

@Kawa toivotaan että kaikki olis kunnossa, ja oireettomuudelle ei olisi mitään huolenaihetta🩷 tsemppiä maanantain odotteluun ja oireettomuuden kuulosteluun🩷

Täällä ei mitään uutta, todella tasaisilla lämmöillä puksutellaan edelleen. Lämmöissä ei vielä menkkoja enteilevää droppia ole tullut, luultavasti tulee viikonlopun aikana. Rinnat on kauttaaltaan kipeähköt, ja ruskea vv jatkuu paria viime päivää niukempana.
IMG_20240919_111054.jpg
 
@minttutuuli No joo, oletin että ei tärppää heti mutta joskus ~6kk sisään vaan eipä todellakaan😂

@Misa Ihan SUPER uutisia!! Ihan mahtavaa, toivottavasti nyt tuo kombo tuo toivotun tuloksen, huippua että pääsette heti tositoimiin!❤️

@Kawa Paljon tsemppiä sinne ultraodotuksen kanssa❤️ toivon niin kovin että kaikki on sielä hyvin, oireitten häviäminen/seilaaminen ei onneksi vielä varmaksi kerro mitään🥰 tuuthan sit päivittää ultrakuulumiset meille?

@SilenceSing Jospa pian pääsisit uuteen kiertoon!

Kp2 täällä, joten tylsää alkukiertoa eikä käyrässäkään nähtävää😆
 
@Misa JEE, oon niin iloinen teidän puolesta! 😍 Onneksi käynti yllätti positiivisesti! Ihan mahtavaa että pääsette heti aloittaa. Voi että tää päivitys piristi omaakin päivää 🥳❤️

@Kawa toivotaan, ettei oireettomuus ole merkki mistään huonosta. Kovasti tsemppiä ja päivittelethän tännekin sitten kun oot käynyt ❤️

@SilenceSing toivottavasti ei tarvii kauaa odotella sitä kp1. Vai voisko vielä olla pieni toivo?

@Ansq tsempit sinnekin siihen tylsään alkukiertoon 😅

Täällä pompsahti lämmöt pykälän ylemmäs tänä aamuna. Kyllähän se tietysti taas sai toiveita ylös, mut yritän pysyy rauhallisena etten liikaa innostuisi 😮‍💨 muuten kyl melko oireetonta ellen nyt oikeesti ala syynätä oloo, niin kai sitä jotain keksis 😅

Screenshot_2024-09-19-08-21-36-51_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
Mäkin tässä töissä pikaisesti onnittelen @Misa onnistuneesta ensikäynnistä! Aivan mahtavaa että aloittavat heti hoidot ja tsekkaavat kaiken mahdollisen 🌈✨

@Kawa, toivottavasti kaikki on kunnossa ja pian pääseekin ultraan katsomaan miten menee 🤞
Mä sanon sillein myös että mulla oli täysin oireeton raskaus ja kävin kahdesti varhaisultrassa tarkistamassa tilanteen. Joten tsemppiä ihan hirveästi odotukseen, se on raastavaa kun ei ole oireita 🥺
 
@SilenceSing pysytään toiveikkaina, niin kauan kun kunnon vuoto ei ala, on mahdollisuus 🤞

@Ansq tsemppiä uuteen kiertoon! ❤️

@minttutuuli oi kunpa tuo lämpöjen nousu nyt tarkoittaisi hyvää! 🤞

@summerlemon nooo ihan kaikkea eivät sentään tutki (esim. ei katota d-vitamiini- tai folaattitasoja eikä edes ferritiiniä, joka kuulemma ok jos yli 15 (!! 🤣) Mulla oli vuosi sitten 20) mutta nuo pari juttua voin mittauttaa itse jossain kohtaa kyllä omaankin piikkiin. Eniten ilahduttaa tuo että kilpparit kontrolloidaan ja että mieheltä tutkitaan myös uudestaan simpat 😊

Tuota rautaa pitää nyt tankata, ei tosiaan tietoa mikä nykyinen ferritiinitaso on, pitää ehkä vaivautua omaan piikkiin käydä tarkistuttamassa se. Ellen onnistu työterveyden kautta saamaan lähetettä, mutta sitä kautta se katsottiin jo tuolloin vuosi sitten ja sen määrännyt lääkäri oli sitä mieltä että 20 on hyvä. 😄 Eli tuskin sieltäkän heruu lähetettä, mutta voishan sitä kokeilla. Olisi muitakin labroja mitä haluaisin tsekata pitkästä aikaa, kuten kolesteroli, jonka uskon olevan normaalitasolla nykyään kun elämäntavat on kunnossa. Joskus oli hieman koholla ne arvot mutta silloin söinkin kaikenlaista uppopaistettua ja epäterveellistä ihan liikaa.

Jäi jotenkin niin hyvä fiilis tuosta ensikäynnistä, ja jopa vähän kaduttaa että niin parjasin täällä HUS:ia ennen koko käyntiä. 😅 Sain näihin suunnitelmiin vaikuttaa ainakin sen osalta, että haluanko mm. käyttää vielä letroja ensin vai mennäänkö kokonaan Gonal F:llä, joka on aiemmin todettu toimivimmaksi. Päätin mennä pelkällä Gonalilla ja se oli heille täysin ok.
 
Takaisin
Top