BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
View attachment 135831Omaa napaa: siis mitä ihmettä nää lämmöt on??? Ihan p*skaa! En nyt yhtään ymmärrä, eikö ovista tapahtunut nyt lainkaan vai mitä? Selkeästi selkein ovisplussa oli kuitenkin jo kp17... Nyt on loman vikat päivät menossa ja selkeästi oon stressannut töihin paluuta (toissayönä valvoin siksi monta tuntia), mut viime yönä sain hyvin nukuttua 8,5 h heräämättä...
Mä sanoisin et sulla nyt on vaan hitaampi nousu lämmöissä, kuitenkin on ovulaatiota edeltäviä korkeampia lukuja ja luottaisin siihen 🌈
Mulla itselläni tuli usein näitä hitaampia nousuja.

Mittailin lämpöjä myös kierroissa, joissa ei yritetty ja niissä mulla oli semmosta hitaasti nousevaa tasankoa.
 
View attachment 135831Omaa napaa: siis mitä ihmettä nää lämmöt on??? Ihan p*skaa! En nyt yhtään ymmärrä, eikö ovista tapahtunut nyt lainkaan vai mitä? Selkeästi selkein ovisplussa oli kuitenkin jo kp17... Nyt on loman vikat päivät menossa ja selkeästi oon stressannut töihin paluuta (toissayönä valvoin siksi monta tuntia), mut viime yönä sain hyvin nukuttua 8,5 h heräämättä...

Mulla näytti ovuloimaton kierto juuri tuolta. Oli vähän laskua ja sitten nousua, muttei koskaan tullut niitä selvästi korkeampia lämpöjä. Ovistestit oli myös räikeänpunaisia pari päivää. Ehkä tulee vielä uusi yritys ovuloida?
 
Mulla näytti ovuloimaton kierto juuri tuolta. Oli vähän laskua ja sitten nousua, muttei koskaan tullut niitä selvästi korkeampia lämpöjä. Ovistestit oli myös räikeänpunaisia pari päivää. Ehkä tulee vielä uusi yritys ovuloida?
Mulla on ovistestit aina useamman päivän positiivisia (tai, no ne PC:n testit on, onestepit vaan muutaman tunnin), mutta ennen ei oo kyllä ollu näin hidasta lämmönnousua. No toivottavasti tulis ovis suht pian, ettei tää kierto venyisi kauheasti.
 
Mä sanoisin et sulla nyt on vaan hitaampi nousu lämmöissä, kuitenkin on ovulaatiota edeltäviä korkeampia lukuja ja luottaisin siihen 🌈
Mulla itselläni tuli usein näitä hitaampia nousuja.

Mittailin lämpöjä myös kierroissa, joissa ei yritetty ja niissä mulla oli semmosta hitaasti nousevaa tasankoa.
Tätä toivoisin 🤞 sithän se varmistuu jos noin 14 dpo alkaa menkat (tai mieluummin tietty sais plussan testiin 😅). Mutta jotenkin plussakiertoon en näin matalilla lämpötiloilla kyllä usko.
 
1000036143.jpg

Päivitystä käyntiin, kyllä tää ovulaatiota nyt kuitenkin näyttää, mut on kyllä maltillinen nousu. En tiedä ovuloinko nyt tolta oletetusti vialliselta puolelta, jossa ollu se KU?
 
Muokattu viimeksi:
@Unitupuna Hyvä että FF myös vahvisti oviksen! Noista maltillisemmista nousuista on ollut täällä useamminkin puhetta, että jollain niin käy ja on ihan normaalia eikä ymmärtääkseni pitäisi vaikuttaa mahdollisuuksiin mitenkään 😊

@Kaaho hyvin kyllä erottuu ovis siellä! 🤞

@Ansq Kiva että siellä lähti hommat heti etenemään ja saitte ajan jo. Nyt vaan toivotaan että tulos sitten selkiyttää seuraavat stepit suuntaan tai toiseen. 😊 Olishan se varmaan helpompaa, että olisi joku syy miksi ei onnistu, ja sitten ainakin tietäisi mitä tehdä.

Tänään iski aamulla pieni paniikki päälle, kun huomasin että lämmöt oli tippunut ihan roimasti. Eka ajatus, että ei uusi kierto nyt vielä voi alkaa, mutta kyllä se vaan taisi alkaa. Vielä odottelen alkaako rusehtavan vuodon sijaan kunnon vuoto ja sitten merkkaan tämän tai huomisen kp1. Tämä kierto oli kyllä niin erikoinen, että onneksi se on ohi. Saa nähdä mitä tässä kierrossa tapahtuu 🫠

IMG_0141.jpeg
 
Päivittelen tylsää alkukiertoa. Lapset heräilleet monta kertaa yössä päiväkodin aloituksen jälkeen joten yöunet jääneet lyhyiksi. Luultavasti tuo heräily tuon kp5 piikin takana. Oli muuten normaalihko vuoto pitkään aikaan! Monta kuukautta ollut niukkaa. Ehkä se tästä!

Kysyn taas näistä mittareista. Omani on apteekista joku vajaa 10 euron hankinta. Piippaa nopeasti mutta oikeaa tulosta pitää sitten odottaa piiitkään piippauksen jälkeen. Onko suositella mittaria joka piippaisi vasta ollessaan oikeasti valmis? Plussaa nopeudesta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
IMG_4069.jpg
 
@Kawa toi on kyllä hyvä sinänsä toi bbt, tietää kyllä et alkaa oikeesti uus kierto ku droppaa lämmöt, muuten noin lyhyessä kierrossa epäilis varmaan tiputtelua vaan. Hyvä et loppui toi outo kierto lyhyeen ja toivotaan ens kierrosta normaalimpaa!

@Vokke hyvä jos menkat normaalistuu! Paljon luottavaisempi olo raskauden onnistumiseen, jos kohdun limakalvo on normaalimman paksuinen!

Täällä vähän kummia. Ei alkanu perus dpo6 runsas vv viitteenä raskaudesta, joten uskalsin juoda konferenssissa dpo7 reilu 3 juomaa (olut tais olla 0,4 litraa ja join samppanjalasillisen ja lasin viiniä...). Mitään tuntemuksia raskaudesta ei oo ja noi lämmötkin on niin matalasti noussut, että en _millään_ uskonut positiiviseen. Mutta. Nyt dpo9 illalla tämmönen haamu. Tosi kiva homma tietysti, kaduttaa vaan ne dpo7 joudut juomat sikana 😭😭 mä oon juonut siis viimeks viime lokakuussa, joten en tosiaan usein juo (ja siks olin ihan humalassakin noista kolmesta juomasta). Nytkin olisin voinu olla juomatta niin helposti, mutta oli kansainvälinen konferenssi ja ajattelin sen kunniaksi ottaa, kun kaikki muutkin 😔 mutta tämähän voi jäädä taas kemialliseksi tai tulla keskenmeno et eihän tästä nyt vielä mitään tiedä...
 

Liitteet

  • 20240808_200857.jpg
    20240808_200857.jpg
    438.6 KB · Katsottu: 70
  • Screenshot_20240808_202133_FF App.jpg
    Screenshot_20240808_202133_FF App.jpg
    592.2 KB · Katsottu: 68
Voiko joku laittaa linkin tohon ohjelmaan, jolla teette noita käyriä? Täällä pitäs alkaa uusi kierto nyt viikon lopulla, niin ensi kierrosta alan mittaamaan. 🤩
 
@Kawa toi on kyllä hyvä sinänsä toi bbt, tietää kyllä et alkaa oikeesti uus kierto ku droppaa lämmöt, muuten noin lyhyessä kierrossa epäilis varmaan tiputtelua vaan. Hyvä et loppui toi outo kierto lyhyeen ja toivotaan ens kierrosta normaalimpaa!

@Vokke hyvä jos menkat normaalistuu! Paljon luottavaisempi olo raskauden onnistumiseen, jos kohdun limakalvo on normaalimman paksuinen!

Täällä vähän kummia. Ei alkanu perus dpo6 runsas vv viitteenä raskaudesta, joten uskalsin juoda konferenssissa dpo7 reilu 3 juomaa (olut tais olla 0,4 litraa ja join samppanjalasillisen ja lasin viiniä...). Mitään tuntemuksia raskaudesta ei oo ja noi lämmötkin on niin matalasti noussut, että en _millään_ uskonut positiiviseen. Mutta. Nyt dpo9 illalla tämmönen haamu. Tosi kiva homma tietysti, kaduttaa vaan ne dpo7 joudut juomat sikana 😭😭 mä oon juonut siis viimeks viime lokakuussa, joten en tosiaan usein juo (ja siks olin ihan humalassakin noista kolmesta juomasta). Nytkin olisin voinu olla juomatta niin helposti, mutta oli kansainvälinen konferenssi ja ajattelin sen kunniaksi ottaa, kun kaikki muutkin 😔 mutta tämähän voi jäädä taas kemialliseksi tai tulla keskenmeno et eihän tästä nyt vielä mitään tiedä...
Ihan selkeä haamu! Älä liikaa mieti niitä juomia. Eiköhän aika moni äiti ole raskauden alussa alkoa ottanut, kun ei ole osannut epäillä raskautta ja menkat ei ole olleet vielä pahasti myöhässä. Todella todella pieni riski että tuolla olisi yhtään mitään merkitystä raskauden tai alkion kannalta. 😊 Toivottavasti viiva vahvistuu.❤️
 
@Kawa Minkälainen suunnitelma teillä on nyt tähän kiertoon? 😊

@Vokke Mie en osaa mittareista sanoa mitään kun kello mittaa🫣

@Unitupuna Oi miten ihanaa, varovaiset onnittelut 🥹💕 ei siis kerro mitään vaikka ei räjähtävästi nouse ovislämmöt! Ja juomista tuskin on mitään haittaa joten älä stressaa siitä🫶🏻

Täällä oletettavasti ovis plussa huomenna, ”normaalia” kaks päivää myöhässä😅 mutta aavistelin jo ihan alkukierrossa et liekö ovulaatio myöhemmin, kun lämmöt pysy ylhäällä eikä laskenu niinkun normaalisti mulla aina. Oikein kivasti mulla on nyt vklp reissu tulossa eli hyödyntäminen jäi tälle päivälle, tosin ei luomuraskauteen isoja odotuksia muutenkaan mutta nyt vielä vähemmän🙃
IMG_3924.jpeg

IMG_3925.jpeg
 
@Unitupuna Varovaiset onnittelut! 🌈🤞 Äläkä pode syyllisyyttä :red-heart: Esikoista me tehtiin "tulee kun on tullakseen" ja en todellakaan aatellu et raskautuisin nopeasti, kun mulla oli ollu kierron kanssa ongelmia. Muistan juoneeni pari Breezeriä viikonloppuna ennen positiivista testiä ja silti täysin terve tyttö tuli :Hugging Face:

Viimevuoden alussa toista lasta yrittäessä olin ihan super varovainen aivan kaiken kanssa (jätin kofeiinin pois jo yrittäessä jne.) ja silti yks pieni päätyi hautausmaalle syystä joka ei johtunut mistään mitä tein..
Siitä opin et kultainen keskitie on hyvä, olen tän nykyisen raskauden aikana sallinu kahvin suositusten rajoissa loppuun asti ja muutamat lakut olen himooni syönyt jne. Tärkeintä on et ei stressaa :smiling-eyes:
 
@Unitupuna varovaiset onnittelut. Ja olen samaa mieltä kuin muut että älä mieti juomia. Näin alkuraskaudesta siitä ei kaiken järjen mukaan pitäs olla haittaa kun kyse oli niin alkuraskaudesta ja yksittäinen kerta. Että lapselle tulisi jotain häiriötä tai vammoja niin vaatii kyllä aika paljon pidempiaikaisempaa alkoholin käyttöä.

Mulla on kp 4 ja päätin etten tässä kierrossa mittaa lämpöjä. Oli kesälomalla niin työläs mitata aamuisin että ajattelin nyt haluavani nukkua rauhassa pitkään niinä aamuina kuin saan nukkua pitkään. Katsotaan ehkä sitte jos yk3 tulee niin mittailenko sitte...
 
1000036679.jpg

Täällä testit vahvistuu! Jotenkin luottavainen olo, kyllähän nyt kolmas kerta toden sanoo 😅 Ihmettelen vaan tätä vv puuttumista, ihan vähäisesti on tullu joskus dpo7 lähtien, yleensä tosi reilu vv dpo6 lähtien. Tänään ollu tosi väsynyt olo illasta ja tuntunut vihlaisuja alapäässä, joten jotain "oiretta" kuitenkin on.
 
Ihana uutinen @Unitupuna, täältä toivotaan kovasti tarrasukkia matkaan 🥰

Pitää saada viesti lähtemään ennen kuin bussissa tulee huono olo joten suoraan omaa napaa, pieni vuotelu jatkuu vielä kp11. Alkukiertoon tai huonosti nukkumiseen liittyvän siksakin jälkeen nyt saattaisi alkaa droppi, mutta tietty saattoi liittyä erittäin aikaiseen aamuherätykseen. Sitkeän hiivatulehduksen takia tällä kertaa oli mahkut vain yhteen talletteluun juuri ennen työreissuun lähtöä eli ei suuria toiveita tämän kierron suhteen mutta saattaahan se kertakin riittää jos oikeille päiville sattuu. Kivaa että sain kuitenkin positiivista jännitettävää loppukierroksi, vaikka tuleviin kiertoihin olisi kyllä hyvä laskea henkisen yrittämisen intensiteettiä (tai ainakin siitä vauhkoilua) itseä säästääkseen, ensimmäisen km-jälkeisen kierron piina-pms oli jotain aivan järkyttävää ja saatiin siinä jokunen riitakin aikaan ❤️‍🩹 Jospa jatkossa voisi keskittyä enemmän yrittämisen mukaviin puoliin 🌈
Kokeilen tässä kierrossa korjaamatta mittausajankohtia laskureilla, heittelee sit sen minkä heittelee.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240811-081619_FF App.png
    Screenshot_20240811-081619_FF App.png
    224.4 KB · Katsottu: 17
@Vokke Mäkään en osaa sanoa mittareista, kun kello mittaamassa lämpöä yön. Veikkaisin kuitenkin että nuo ihan ovulaatio-lämpömittarit on kaikkein parhaimpia ja tarkimpia tähän tarkoitukseen. Ne toki on paljon kalliimpia myös. 😊

@Unitupuna Ihana uutinen, varovaiset onnittelut täältä myös! Tuo tosiaan vahvistaa sen että lopulta kummalta puolelta vaan voi tärpätä kun hyvä tuuri käy 😍 Mäkään en stressaisi ennen plussaa juotuja juomia, ne tuskin vaikuttavat vielä yhtään mihinkään.

@bandoo Mulla myös käytössä tuo Fertility friend, paras tähän tarkoitukseen 😇 Kestää hetken toki tottua, mutta lopulta on tosi helppo käyttää.

@Ansq Tässä kierrossa muuten sama kuin aiemmin, mutta gonalin tilalle tuli menopur vähän isommalla annoksella. Toivotaan että sillä limis kasvaisi enemmän ja päästäisiin siirtoon.
Tuo on kyllä kiva, että lämmöistä pystyy ennustamaan jopa viivästyvän oviksen. On kyllä selvä plussa testissä! ☺️ Ymmärrän kyllä niin tuon, että odotuksia luomuna ei ole 😓

@Yrttiteetä tekisi mieli Kerta voi hyvinkin riittää, jos osuu sopivalle päivälle! Toivottavasti seuraavassa kierrossa positiivisempaa ja helpompaa jos uuteen kiertoon vielä joudutte. 🤞

Mulla loppui FF vip ja harmittaa 😅 toisaalta en haluaisi ostaa uudelleen mutta toisaalta ei se kovin kallis tässä konkurssissa ole. Ehkäpä tämän kierron jälkeen.
Lämmöt on ollut mukavasti taas tän alkukierron normaalin alhaalla, eli ainakin nyt näyttää paremmalta kuin edellisessä kierrossa. Ensi viikon perjantaina on ultra ja siellä sitten nähdään onko siirto tässä kuussa vai ei. Odotukset ei kyllä ole kovin korkealla enää 😅 mutta toivotaan!

IMG_0261.jpeg
 
1000036791.jpg

Täällä lämmöt pysyy tossa 36,7 asteessa, yleensä tässä dpo12 paikkeilla on menkat alkanu, ainakin huomenna on virallisesti menkat myöhässä.
Yritän olla stressaamatta niitä paria juomaa, yritin lueskella et ei varmaan kauheasti vaikutusta tolla ollut. Jatkossa en kyllä enää dpo6 -> ota... Toki toivon, että tää plussa vie maaliin eikä tarvi tommosia miettiä!
Tossa vielä dpo11 illan testiä, selkeä plussa! Tän aamun testiä en ehtiny kuvata tuoreeltaan.
1000036720.jpg

@Kawa paljon parempi siis, etten koskaan hommannut maksullista ff, kerta sitä tulee ikävä 😅 toivotaan et loppukuusta kuitenkin siirto onnistuis!

@Yrttiteetä tekisi mieli Mulla edellinen plussa (joka tosin meni kesken), tuli just sillä yhdellä ainoalla yhdynnällä just sopivaan aikaan, et ei kannata heittää hanskoja tiskiin!
 
@Unitupuna, onnea, ihana plussa 😍

Mie täällä yritän paikantaa jo tapahtunutta ovista. Osaisiko kokeneemmat auttaa? Eka kierto kun seuraan lämpöjä. FF lämpökäyrien perusteella iski sen kp9. Sinä päivänä tuli digiovistestiin pysyvä hymynaama. Liuskatestien "peak" oli kuitenkin selvästi vasta kp10 tai 11. Clue appi sanoo oviksen olleen kp10 ja premom liuskatestien perusteella myös kp10.

Tuntemuksia ei tässä kierrossa ollut niin selkeästi, että osaisin niiden pohjalta sanoa. Voiko FF vielä muuttaa ennustettaan jos lämmöt tosta esim vielä nousee? Mut ilmeisesti noi lämmöt varmistaa että ovis on ainakin tapahtunut? 🥹 Ja oviksen hyödyntäminen pitäs kyllä olla aika kohdallaan...
 

Liitteet

  • IMG_20240813_070621.jpg
    IMG_20240813_070621.jpg
    315.4 KB · Katsottu: 36
@Unitupuna, onnea, ihana plussa 😍

Mie täällä yritän paikantaa jo tapahtunutta ovista. Osaisiko kokeneemmat auttaa? Eka kierto kun seuraan lämpöjä. FF lämpökäyrien perusteella iski sen kp9. Sinä päivänä tuli digiovistestiin pysyvä hymynaama. Liuskatestien "peak" oli kuitenkin selvästi vasta kp10 tai 11. Clue appi sanoo oviksen olleen kp10 ja premom liuskatestien perusteella myös kp10.

Tuntemuksia ei tässä kierrossa ollut niin selkeästi, että osaisin niiden pohjalta sanoa. Voiko FF vielä muuttaa ennustettaan jos lämmöt tosta esim vielä nousee? Mut ilmeisesti noi lämmöt varmistaa että ovis on ainakin tapahtunut? 🥹 Ja oviksen hyödyntäminen pitäs kyllä olla aika kohdallaan...
Näyttäisi kyllä siltä, että ovulaatio tapahtunut! Veikkaisin myös että tuossa kp10 tienoilla :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos lämmöt tuosta edelleen nousee niin luulisin FF:n pitävän ennusteensa tuossa. Jos lämmöt palaisivat tuonne viivan alle useammaksi päiväksi ja nousisivat uudestaan niin ennuste saattaisi muuttua. Monella on n.dpo5 kohdalla tosin lasku lämmöissä estrogenin takia joten sitä ei kannata pelästyä:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Takaisin
Top