BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ansq joo testailen kun/jos alkaa mitään ovisoireita ilmaantua 🙂 Siihen asti jatkan elelyä kuten nyt eli asiaa mahdollisimman vähän ajatellen.
Oi että niin toivon että tulos olisi siellä nyt parempi! ❤️
 
@Ansq ympäristö voi vaikuttaa ihon lämpötilaan, kuten vaikka kylmä huone tai jos on ikkuna auki. Peiton olla lämpötila pysyy suht samana, vaikka tietenkin sielläkin heittelee jos tulee kuuma itselle 😁
Polarin sivuilla ainakin sanovat sen vaikuttavan mahdollisesti mittaustulokseen.
Tsemppiä vielä hetken odotukseen ja kontrolliin, toivottavasti tulee miellyttävät tulokset 🍀

Täällä kp6 ja toivottavasti menkat loppui. Eilen vielä ainakin piti olla kuppi, joten taitaa mennä oudon pitkäksi. Yleensä menkat kestää sen 4-5 päivää 🤔 Aloitin tähän kiertoon gelee royalen, kun sitä löytyi kaapin perukoilta 😅 Leposyke seuraa hienosti lämpötilakäyrää tällä hetkellä.

1000002323.jpg
 
@Misa Noniin joo, hyvä idea!😊❤️

@summerlemon Ahaa okei joo, en tiiä miten toi Polar kertoo lämmöt tai miten se sen mittaus toimii, mut Apple Watch määrittää sen rannelämmön huomioiden esim ympäristön lämpötilan 🤔 eli mulla ei pinnan lämpötila kulje kösikädessä sen arvioidun rannelämmön kanssa. Esimerkiks toissayön nukuin ilman että käsi on peiton alla niin pinnan lämpötila oli 35,35c° ja rannelämpö 36,83c° ja viimeyönä nukuin käsi peiton sisällä niin pinnan lämpötila on 36,06c° ja rannelämpö 36,75c° 😊 toki arvioitahan ne on mutta AWssa ei tunnu vaikuttavan tuo🤔
IMG_4332.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@summerlemon tuntuuhan toi ihan loogiselta! Mulla samsung watch ja sekään ei oo ohjeistanut nukkumaan käsi peiton alla, mutta taitaa olla siellä luonnostaan 😅 inhoan jos joku raaja on peiton ulkopuolella.

@Ansq Kiva et odotus lähenee loppuaan! Oliko sun miehellä siis jotain muutoksia tehty ja siks kontrollinäyte? Vai testaako ne sen aina vai miten se menee?

@Kawa No tuliko ovis tänään vai menikö kuitenkin huomiselle 🤞 ja aina voi tapahtua ihmeitä, mun yhdet tutut 7 vuoden lapsettomuuden jälkeen LUOMUNA raskautui ja nyt jo +30-viikolla. Voin sanoa ettei sielläkään ollu luottoa 😆

ON: mä plussasin tossa hetki sitten ja laitan tänne käyrää, ku edelleen seuraan sitä. Viimeksi kkm käyrä oli just tämmöinen kaunis tasainen, kunnes sikiön kehitys loppui 6+0 ja samalla lämmötkin lähti heittämään häränpeppua. Toivotaan, et nyt olis parempi onni matkassa ja saatais meidän kevätkääryle tänne (joku käytti tota termiä huhtikuisissa, ihan mahtava!). Hitaat on viikot ennen ekaa ultraa ja varmaan sinne np-ultraan samoin. Niiden jälkeen voi ehkä alkaa luottamaan.

1000037310.jpg
 
@Ansq Ahaa, tuo apple watch on sitten aika paljon parempi 😅 Mulla Polar mittaa ja kertoo pelkästään ihon keskilämpötilan vaan tyyliin +-0,3 ja itse pitää sitten miettiä mistä plussaa, kun ei kerro noin hyvin lämpötilaa.
 
@Unitupuna Miehellä oli siis siemennesteanalyysissa alentunu siittiötiheys ja siittiöiden määrä, joten kontrollinäyte otetaan siitä 3kk päästä jotta vähänniinku varmistetaan onko se sperman laatu oikeesti huono vai onko ollu vaan yksittäinen huono näyte😊
Kumpa tämä pysyisi nyt kyydissä loppuun asti ❤️

@summerlemon Aivan nii Polarin kellossa se on tollanen!😁
 
@Ansq Joo just tota mä mietin, kauheesti ei varmaan voida vaikuttaa, jos on huonoja siittiöitä, mutta tosi paljon just kuulee et on yks näyte huono ja seuraava taas hyvä! Ku kaikki ne 3 kk sitten sairastetut flunssat vaikuttaa.
 
Kivaa, että ketju on aktivoitunut!

@minttutuuli komppaan muita, että implantaatio ei välttämättä ole vielä tapahtunut eikä silloin näkyisikään käyrässä. Ja vaikka olisikin niin siitä ei välttämättä olisi lämmöissä juurikaan indikaatiota. Mutta toisaalta käyrähän näyttää loistavalta siinä mielessä, että ovis on varmasti tapahtunut. Eli tavallaan kaikki on tuossa kohtaa niin hyvin kuin voi olla :Smiling Face With Smiling Eyes: Itsekin arvon, jaksanko odottaa testailua viikonlopulle :Grinning Face With Smiling Eyes:

@Kawa joko teit tälle päivälle ovistestiä? Kumpa olisi jo positiivinen niin pääsisitte jatkoille! :folded:

Täällä lähestytään kierron loppua. Alkukuu meni jossain kuumetaudissa, mikä tietysti sekoitti noita lämpöjä... Vähän mietityttää tuo heikko nousu tuolla oviksen aikoihin. Ja myös se, että miksi joka ikinen kierto näyttää niin erilaiselta?! Kuulunee kai asiaan, mutta olisi kiva vertailla eri kiertoja keskenään. Nyt niistä ei oikein löydy muuta samaa, kuin luteaalin pituus :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hieman innostuin kuitenkin tuosta dpo8 noususta, että olisiko nyt se ns. triphasic pattern muodostumassa :Eyes: Menkkoja odottelen perjantaille tai lauantaille. Koitan malttaa noiden testien kanssa...

IMG_4302.jpg
 
@Misa Kiva että oot saanut otettua rennommin siellä, ja välillä unohtuu nää asiat. Täytyy sanoa että nyt kun itsellä mennyt näistä kierroista iso osa kokonaan harakoille niin on tehnyt kyllä hyvää keskittyä ihan muihin juttuihin. Onneksi kuitenkin siellä HUSin aika tulee pian, ehkä siitä taas uutta toivoa 🫶

@Ansq jee onneksi sielläkin ihan pian alkaa asiat etenemään! 🤞

@Vokke Se on kyllä jännä että jokainen kierto näyttää ihan eriltä! Tuo hidas nousu ei haittaa mitenkään, täältä on poistunut plussanneiden ketjuihin ainakin muutama joilla aina nousi lämmöt hitaasti oviksen jälkeen. Mutta nythän tuo kyllä näyttää tosi lupaavalta, pidetään sormia ristissä 😌🤞

@Unitupuna kiitos tsempeistä ja tuosta tarinasta, kyllähän nuo nostaa aina jonkinlaista toivonkipinää. 😌 Hienolta näyttää siellä plussakäyrä!

Eipä tämän päivän testit paljoa jätä arvailun varaan. Niin selvä plussa, molemmissa testeissä testiviiva selvästi tummempi. Eli siirto menee ohi, koska osuisi maanantaille ja alkio pitäisi ottaa sulamaan edellisenä päivänä. 🥲
Kun vertaa mun eilisiä ja tän päivän testejä, niin kertoo että vaikka edellinen päivä olis alhainen niin se voi muuttua todella nopeasti! Mulla myös tänään aamun testi vielä nega, 4h myöhemmin positiivinen. Totta myös taitaa olla se, että LH on korkeimmillaan klo 10-14 välissä.

IMG_0299.jpeg

IMG_0301.jpeg
 
@Unitupuna onnea ja toivotaan, että kääryle pysyy matkassa loppuun asti! Ihana kun jaoit plussakäyrää vielä tänne 🤍

@Vokke kiitti kun kommentoit 😊 on ollu todella oireeton olo toistaiseksi, niin toiveet ei oo kovin korkealla 🙁 lämmöt oli tänää myös pikkusen alempana, saa nähä mitä huomenna. Ehkä sitä jaksaa siis vloppuun odottaa testin kanssa, kun ei tunnu siltä että tärppi ois käyny. Toivon kovasti että sulle tulis plussa testiin! Käyrä näyttää ainakin hyvältä.

@Kawa, voi itku, tsemppihalit 🤍 mut onneks tosiaan niitä luomuihmeitäkin tapahtuu, jos teillä nyt oli kuitenkin mahis yrittää!

Tässä vielä dpo 10 oma tilanne:
Screenshot_2024-08-21-21-49-34-57_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
@Vokke mullakin kaikki kierrot on erilaisia, aina kun miettii että kaikki on nähty, niin tulee taas erilainen käyrä 😁

@Kawa on kyllä ihan peestä! 😭 Onko teillä ajatuksena seuraavaksi kokeilla lääkkeellistä kiertoa? Pääsisitte ainakin siirtoon, kauhean monta kiertoa mennyt ohi 🥺💔 Kunpa tulisikin yllätysluomutärppi ❤️

@minttutuuli äh pahoittelut negasta! 🙁💔

Täällä nyt ollut vähän ovista edeltäviä oireita, joten aloitin testailun. Vielä on negaa. Jännästi noi alavatsakivut kesti vain päivän kun yleensä on ovispäivään asti. Tänään eggiksiä 🤔 Voipi olla että jää ovuloimattomaksi, mutta yllättävän vähän se nyt hetkauttaa, asialle kun en voi yhtään mitään. Katsotaan kuin käy!

IMG_1302.jpeg
 
@Vokke Miten on, maltoitko testien kanssa?🤭

@Kawa Ei voi olla totta 😭ja just vaan yhdestä päivästä kiinni, toi tuntuu varmasti ihan super inhottavalta 🥺 olisin kysyny samaa kun Misa, että meinasitteko seuraavaks lääkkeelliseen kiertoon? Jos nyt ei tule luomuihmettä 🤞🏼 En muista oonko täällä palstalla vielä ollu jos oot kertonu aiemmin onko teillä löytyny lapsettomuudelle muuta syytä kun tuo pcos joka vaikuttaa?

@minttutuuli Pahoittelut negasta 🥺❤️

@Misa Jospa siellä kuitenki olis ovis tekeytymässä jos tulee limoja 🤞🏼😊

Täällä ei ihmeempää, kp2 ja yllättävän niukka vuoto. Yleensä kp2 vuotaa ihan hillittömiä määriä ja tulee helposti ohi, mut nyt ei. Aloin joku aika sitten syömään rautaa jokatoinen pv 200mg kun edeltävästi söin 100mg jokatoinen päivä, voiskohan rauta-arvot nyt olla jopa vähän nousussa kun oon lukenut että alhanen määrä voi aiheuttaa runsaan vuodon🤔tiiä sitten mutta mielummin näin ettei tarvi kokoajan kp2 miettiä sitä milloin holahtaa tampoonin ohi😁


IMG_4393.jpeg
 
@minttutuuli Voi harmi, pahoittelut negasta 😞 Näytti kyllä jo niin lupaavalta.

@Misa Mennään vielä seuraava kierto tällä samalla kaavalla, ja sitten harkitaan uudelleen lääkkeellistä. Täytyy konsultoida lääkäreitä sitten uudelleen. 😐 Voi kun siellä nyt oireet voimistuisi ja ovis tulisikin vielä. 🤞 Alkaako sulla uusi kierto normaalisti jos tulisikin ovuloimaton, vai pitääkö käyttää esim jotain progesteronia? Olitteko aiemmin käyneet jo HUS ensikäynnillä, onko sulla mitään tietoa siitä menettekö suoraan ivf vai kokeillaanko jotain kevyempää ensin?

@Ansq Tuossa jo ylempänä vastasinkin, mutta tosiaan mennään seuraava kierto vielä samalla kaavalla ja jos ei siitäkään päästä siirtoon niin keskustelen lääkärin kanssa uudelleen lääkkeellisestä. He kun eivät sitä vielä mitenkään suositelleet koska ”ollaan nuoria ja aikaa on”. 🥲😫
Ja ei ole muuta syytä löytynyt kun PCOS 😞 kaikki pitäisi muuten olla hienosti.
Oho, onpa nopea muutos jos tosiaan rauta-arvoista johtuvaa! Mutta varmasti voi vaikuttaa 👏 Parempi noin päin.

Nyt dpo3, lämmöt mulla usein droppaa heti dpo2 ja se vähän huolettaa, mutta toivon mukaan nyt pysyisi ylhäällä menkkoihin asti.

IMG_0333.jpeg
 
@Ansq voi hyvinkin johtua kohonneista rauta-arvoista tuo vähäisempi vuoto 😊

@Kawa okei! Kunpa nyt osuisi päivät kohdalleen ❤️🤞
Mulla on ollut tässä yksi ovuloimaton kierto vuoden sisällä (viime syksynä), silloin vuoto alkoi itsestään ja kyseinen kierto jäi 33pv pituiseksi. Silloin kuitenkin limakalvo oli paksuuntunut ja follikin kasvanut, ei vaan ollut päässyt irtoamaan. Näkyi ultrassa siis follikkelikysta. Nyt veikkaan että voi olla meneillään jotain samankaltaista. Uskon että vuoto siis tulee itsekseen, mutta jos ei niin voihan sitä syödä keltarauhashormonit niin sitten ainakin tulee.
HUS:sta, en tiedä miten tää menee kakkosen kohdalla, onko tää nyt ensikäynti vai päästäänkö heti aloittamaan jotain hoitoja. 🤔 Veikkaan kyllä että tää nyt on taas ihan vaan ensikäynti ja hoidon suunnittelukäynti on joskus 4kk päästä kuten viimeksikin 🙄 Luulen että tehdään OI-hoitoja taas joitain ja jos ei tule tulosta, niin ehkä joku inssi ja sitten IVF-jonoon, joka ainakin viimeksi oli HUS:lla puoli vuotta. En tiedä onko nykyään pidempi.

Vähän erikoinen tilanne täällä, melko lailla kivutonta mutta limoja on ollut. Ovistestit normaalia tummemmat, muttei lähelläkään positiivista 🤷‍♀️ Kattellaan…

IMG_1382.jpeg


IMG_1383.jpeg
 
Jatkuiko vuoto kevyempänä läpi menkkojen @Ansq ? Tuo kuulostaa hyvältä jos rauta on vaikuttanut vuodon määrään 💪 Luo toivoa itsellekin että ehkä helpottaa jos tankkaan rautaa tarpeeksi. Mulla eka vuotopäivä on sellainen että aina ekana yönä tulee kuppi täyteen ja holahtaa yli.

@Kawa tsemppiä tämän ja seuraavan kierron odotukseen. Onko tässä kierrossa luomutärpillä mahdollisuus nyt?

@Misa kunpa nyt se ovis olisi sieltä tuloillaan 🤞Jos sä nyt sait yksityiseltä letrot, niin tuliskohan julkinen sen verran vastaan että pääsisit inssiin kuitenkin aika nopeasti?

Tänään oli ensikäynti ovumialla ja hyvä mieli jäi. Kauhea stressi oli, kun ajattelin että liian aikaisin olen huolissani asiasta. Lääkäri kuitenkin totesi saman tien että letrot voi aloittaa, koska ovulaatio tulee suht myöhään ja luteaalivaiheen pituus voi jäädä vähän lyhyeksi jos kestää vain 11 päivää. Tuli itselle aika yllätyksenä että vasteultraa ei tarvita, koska aikaisemmin oli hyvä vaste. Saan mennä kuitenkin jos haluan 🤷‍♀️ Tämä oli tuttu lääkäri joka oli meillä viimeksikin ensikäynnillä ja suoritti myös viimeksi inssin, joten suositteli taas inssiä jos ei tärppää tällä. Sanottiin että hoidetaan se julkisella puolella.
Vielä ei ultratessa näyttänyt olevan ovis lähellä, mutta veikkaan että viikonloppuna olisi 🤞 Mun kello on nyt temppuillut ja parina yönä väittänyt että en ole muka nukkunut, joten ei ole myöskään mitannut lämpöä 🥲
1000002504.jpg
 
Takaisin
Top