BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon käyttänyt tavallista elohopeamittaria - kyllähän se heittelee mutta isot linjat erottuvat kuitenkin, ja joka aamu täsmälleen samassa heräämisen vaiheessa auttaa jonkin verran.

Nyt ruokakoomassa ei pysty kuin omaa napaa, aiemmin pelkäämäni droppi osuikin tosi huonosti nukuttuun yöhön ja sen jälkeen lämmöt pysyneet edelleen toivoa herättävästi koholla. Ehkä ne huomenna tipahtaa nyt kun menin sanomaan ääneen 😆
 

Liitteet

  • IMG_20240729_211444.jpg
    IMG_20240729_211444.jpg
    268.1 KB · Katsottu: 41
Mä oon käyttänyt tavallista elohopeamittaria - kyllähän se heittelee mutta isot linjat erottuvat kuitenkin, ja joka aamu täsmälleen samassa heräämisen vaiheessa auttaa jonkin verran.

Nyt ruokakoomassa ei pysty kuin omaa napaa, aiemmin pelkäämäni droppi osuikin tosi huonosti nukuttuun yöhön ja sen jälkeen lämmöt pysyneet edelleen toivoa herättävästi koholla. Ehkä ne huomenna tipahtaa nyt kun menin sanomaan ääneen 😆
Tuosta dropista; näyttäis olevan sekundaarinen estrogeenin nousu, eli tämmöinen ilmiö, mikä on yleensä 3-4pv ovulaation jälkeen, jossa lämmöt droppaa kunnolla hormonin takia. On siis ihan terve ilmiö :smiling-eyes:
Englanniksi löytyy paremmin tietoa; Several days after ovulation, the increasing amount of estrogen produced by the corpus luteum may cause one or two days of fertile cervical mucus, lower basal body temperatures, or both. This is known as a "secondary estrogen surge".
 
@Kawa Meillä ennestään jo kaksi lasta ja yksityinen on todella kallis hoitoihin. Ehkä jotain kevyttä avustusta voisin koittaa, mutta mihinkään IVF:n en usko lähteväni. Adoptio on myös pyörinyt mielessä mutta siinäkin on niin monta kompastuskiveä. Pitää soitella taas terveyskeskukseen jos vihdoin ja viimein saisin gynelle ajan lyhentyneen kierron takia... Tuntuu että ratkaisu voisi olla joku todella yksinkertainenkin asia (esim. kilpirauhasarvo), kun nyt vaan saisi edes sen käyntiajan :sad-face: Ajattelin jo vaihtaa toisen kunnan terveydenhoidon piiriin, josko sieltä saisi apua.

@Misa Tuosta ikäeroasiasta: jotenkin tuntuu myös että mitä vanhemmaksi lapset kasvaa niin sitä suurempi kynnys on koittaa kolmatta. Vauvavuodet raskaita, kuopus on nyt vasta lähemmäs 2-vuotiaana alkanut nukkua öitä (tosin viimeyönä heräsi taas kolmesti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:), ja voi touhuta lasten kanssa ihan eri tavalla. Uusi vauva aloittaisi rumban taas alusta. Toisinaan iskee epätoivo että enkö tosiaan sitä kolmatta tule saamaan, mutta toisinaan tulee sellainen rauha että elämä on kivaa näinkin.

Täällä lämmöt laskussa ja luultavasti huomenna uuteen kiertoon. Sormet ristissä että se uusi kierto olisi the kierto. Ja rutkasti onnenpotkuja kaikille yrittäjille! Täällä foorumilla tulee aina sellainen olo, että pääsisipä antamaan tarvitsijoille halit :Heavy Black Heart:
 
@Vokke samaa miettinyt, että olisi kiva jos voisi käydä läpi vauvavaiheet nyt ns. putkeen tässä. Tsemppiä uuteen kiertoon, jos ei mitään yllätyskäännettä enää tule! Mulla usein täällä sama fiilis, voisipa halata kaikkia sitä tarvitsevia ❤️

Dpo 10. Testit tuli. Testasin sitten 1,5h pidätyksellä, ja luulenpa taas kerran näkeväni viivanpaikkaa 🙄 Tää on taas tätä…

IMG_1009.jpeg


Mutta ihan kuin (melkein) kuivassakin näkyisi jotain… Yritin saada kuvaan, en tiedä näkeekö kukaan muu.

IMG_1014.jpeg


Ehkä se on viivanpaikka. Ja oli mitä vaan, esikoisesta dpo 10 oli ihan selvä viiva jo, että siihen verrattuna tää ei ole hyvä.
 
Vitsi noi teidän käyrät näyttää hyviltä. Välikysymys, voiko tätä mittailua suorittaa ihan tavallisella elohopeamittarilla? Ei huvittaisi ottaa mitään piippaavaa tähän, kun muuten esikoinen varmasti kyselee, miksi äiti mittaa kuumetta ja jopa kertoo siitä kaikille. 😅
Mä mittasin aina peiton alla piilossa, vähän vaimensi ääntä kun mies ja esikoinen nukkui 😅
 
Pahoittelut, spämmään taas testikuvilla. Mutta ihan älyttömiä nää viivanpaikat! 😫 En muista että olisi aiemmin ollut, kun näitä e@h-testejä käytin…

IMG_1020.jpeg


Tässä oli reilu 2h pidätysaika. Sama testi melko lailla blankko kuivana.

IMG_1031.jpeg


Onkohan näissä nyt mennyt laatu huonompaan suuntaan 🙁 Useamman plussatestin tehneenä en usko, että olisi plussan alkukaan, vaan jotenkin tosi näkyvä viivanpaikka…
 
Pahoittelut, spämmään taas testikuvilla. Mutta ihan älyttömiä nää viivanpaikat! 😫 En muista että olisi aiemmin ollut, kun näitä e@h-testejä käytin…

View attachment 135732

Tässä oli reilu 2h pidätysaika. Sama testi melko lailla blankko kuivana.

View attachment 135733

Onkohan näissä nyt mennyt laatu huonompaan suuntaan 🙁 Useamman plussatestin tehneenä en usko, että olisi plussan alkukaan, vaan jotenkin tosi näkyvä viivanpaikka…
Ylemmässä kyllä selvästi jotain näkyy, mutta ei siinä taida väriä olla, minkä takia ei kuivana enää näy. 😔 Sormet ristiin, että alkaisi vielä väriäkin ilmestyä! 🤞🤞
 
@Misa On kyl hämmentävää 🤔 Mä en näillä testeillä ole koskaan saanu viivanpaikkoja.. 🌈:red-heart: Se mun eka haamu kyllä jäi kuivana näkyviin..
Dpo10 on kyllä vielä aikainen, täällä sormet ristissä et huomenna tummenisi tuosta 🤞:Sparkles:
 
@Misa Tässä tää nykyisen raskauden eka haamu; märkänä ei pahemmin mitään nähtävissä, kuivana näytti aika paljon samalta kuin tuo sun tän päiväinen.. 🌈 Ja tässä vielä tummuminen päivä päivältä.
 

Liitteet

  • IMG_20231206_093252.jpg
    IMG_20231206_093252.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 89
  • IMG_20231206_103757.jpg
    IMG_20231206_103757.jpg
    2 MB · Katsottu: 85
  • IMG_20231212_085525.jpg
    IMG_20231212_085525.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 85
@bandoo jep, sillä juuri ajattelinkin että viivanpaikka se on. Mutta tosi räikeä 😫

@Däumeline en mäkään ole ennen saanut noilla viivanpaikkoja, mutta ihan kuin noissa mun testeissä olisi viivatkin jotenkin aiempaa kauempana toisistaan… Voisko olla valmistaja vaihtunut, ja samalla laatu mennyt alas? En tiedä, mutta sun testissä näkyy kuivanakin selvä viiva, mulla ei. Mutta testaan vielä huomenna varmuuden vuoksi, jos on samanlainen tai selvemmin nega, niin voi lopetella testailun ja Lugesteroninkin sitten ihan suosiolla. 😊
 
Oli selvemmin nega kuin tuo eilinen, joten ei muuta kuin uutta kiertoa taas odottelemaan.

IMG_1036.jpeg


Kyllä ihmettelen missä on vika. Ennen onnistunutta raskautta kuitenkin 2/5 ovuloitua kiertoa tärppäsi (vaikka menikin kesken), nyt vaan negaa negan perään. 🙁
 
@Misa ikävä kuulla! Tsemppien toivottaminen tuntuu niin riittämättömältä tässä tilanteessa.😟

Oliko tää muuten jokin herkkä testityyppi? Omaa lämpökäyrää katsellessani tulin lukeneeksi FF:n testitilastoja, jotka suosittelivat tuonne dpo:n 13-14 tienoille odottamista. Taisit kyllä sanoa että sulla on aikaisemmat plussat näkyneet varhain...

Odotin yön aikana menkkoja alkavaksi (eilen alkoi tiputtelu) ja sanoin jo kumppanille että minusta ei taida olla teltassa nukkujaksi viikonloppuna. Kun aamuun mennessä niagara ei ollutkaan auennut, mieli ehti jo sovittelemaan kaikki viime päivien jomotukset ja hiivaoireilut alkuraskauden oireisiin 😅 Vaikka tuo tiputtelu tuntuukin turhan myöhäiseltä johtuakseen kiinnittymisestä, jos mun dpo9 arvaus osuu yhtään kohdilleen. Lämmöt kuitenkin hivuttautumassa hitaasti alaspäin, joten desinfioin kuukupin kaiken varalta valmiiksi. Vielä kuitenki crosslinen yläpuolella joten en heitä kirvestä kaivoon 🌈
 

Liitteet

  • IMG_20240731_081808.jpg
    IMG_20240731_081808.jpg
    135.1 KB · Katsottu: 36
@Yrttiteetä tekisi mieli Mä nyt koitan tsempata täällä et mun mielestä sun käyrä näyttää hyvältä, mulla tulee plussakierroissa juurikin kaksi tommosta droppia, ensin se sekundaarinen esteogeenin nousu dpo3-4 ja sit pudotus kiinnittyessä, joka kestää just tolleen jopa muutamia päiviä. Voin laittaa tähän nykyisen plussakiertoni käyrän.
Tiputtelu kuulostaa kyl lupaavalta kiinnittymisoireelta sekin 🌈🤞

Noi easy@home / premom testit on ollu Euroopan markkinoiden herkimpiä, niillä en ole koskaan nähny viivanpaikkoja. Voi olla et lähiaikoina jotain muuttunut 🤔 Viime joulukuussa plussatessa mulla oli kerran yhdessä testissä joku kellertävä teippi yhdessä testissä ja sillä testillä tuli vähän haaleampi viiva kuin edellisenä päivänä niin sain pienoisen sydärin. Mut se oli vaan yks jotenkin virheellinen testi. Muuten voin täysin suositella noita testejä, hinta/laatusuhde paras, niitä saa kätevästi ostettua Amazon.de:stä ja tulee noin viikossa Saksasta Suomeen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240731_085559_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_20240731_085559_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    677.1 KB · Katsottu: 40
@Misa Eih! Hetken jo ehdin innostua että on kyllä selkeä haamu, mutta ei sitten vahvistunut 😭 Tosi paljon tsemppiä sinne myös pettymykseen ja epävarmuuteen ❤️‍🩹 Teilläkin niin epäreilu ollut tämän yrityksen matka 😞
 
Mulla vähän lomasta johtuen ollu ongelmia ajoittaa mittailut samaan kellon aikaan 🤭 Mutta kyllä tästä selkeä linja erottuu. Ovulaation tikutin kp 24 ja kp 25 niin sen jälkeen lähtenyt lämmöt nousuun. Tää on nyt mun eka kuukausi lämpöjen mittailua ja tosiaan lomasta johtuen vähän huono kuukausi. Mutta jos raskaus ei tärppää tästä kierrosta niin elokuusta alkaen helpompi mittailla lämpöjä samaan kellon aikaan kun alkaa työarki. Tallettelut onnistui mielestäni hyvin. Ovulaation aikaan joka toinen päivä harrasteltiin 😍
 

Liitteet

  • Screenshot_20240731_151427_FF App.jpg
    Screenshot_20240731_151427_FF App.jpg
    611.7 KB · Katsottu: 43
Mulla vähän lomasta johtuen ollu ongelmia ajoittaa mittailut samaan kellon aikaan 🤭 Mutta kyllä tästä selkeä linja erottuu. Ovulaation tikutin kp 24 ja kp 25 niin sen jälkeen lähtenyt lämmöt nousuun. Tää on nyt mun eka kuukausi lämpöjen mittailua ja tosiaan lomasta johtuen vähän huono kuukausi. Mutta jos raskaus ei tärppää tästä kierrosta niin elokuusta alkaen helpompi mittailla lämpöjä samaan kellon aikaan kun alkaa työarki. Tallettelut onnistui mielestäni hyvin. Ovulaation aikaan joka toinen päivä harrasteltiin 😍
Hyvin on lämmöt nousussa! Pidetään peukkuja! :folded:
 
@Yrttiteetä tekisi mieli Miten kävi, alkoiko vuoto?

@Misa Miekin jo kerkesin innostua kun näin olevinaan testeissä jotain😭💔

@Kaaho Käyrä näyttää siellä hyvältä!! 🌈

Täällä tylsä alkukierto😅ihmeen korkeella lämmöt, saa nähä tuleeko ovis normiaikoihin. Yleensä lämmöt tippunu jo tässä vaiheessa alemmas. Varattiin 26.8. miehelle se kontrollinäyte aika, joten pian päästään jatkamaan tutkimuksia ja toivonmukaan pian ivf jonoon jos(/kun) miehen näyte on samaa luokkaa kun toukokuussa. Jos onkin parempi ja ”normaali” niin sit tulee olee kyllä oudot fiilikset.😆 Sinänsä hyvä, mut sit toisaalta ei oo mitään muuta selittävää tekijää miksi ei vaan onnistu.
IMG_3744.jpeg
 
@Yrttiteetä tekisi mieli Miten kävi, alkoiko vuoto?
Joo, seuraavan päivään mennessä oli sen verran runsasta että kyllä tää varmasti on jo uutta kiertoa. Lämmöt edelleen korkeahkot (tänä aamuna unohdin kyllä mitata ajallaan) mutta alan epäilemään että mulle yrittää tulla sama kesäflunssa jota vieraat on sairastaneet koko viikon - ehkä teen viikonloppuna vielä sen negatestin muodollisuutena (noiden lämpöjen takia) vaikka ei se oikeestaan tarpeelliselta tunnu. Toisaalta helpottavaa että uusi kierto alkoi, eipä tartte enää ihmetellä mitä ihmettä se kroppa oikein touhuaa 😌
 
1000036068.jpg
Omaa napaa: siis mitä ihmettä nää lämmöt on??? Ihan p*skaa! En nyt yhtään ymmärrä, eikö ovista tapahtunut nyt lainkaan vai mitä? Selkeästi selkein ovisplussa oli kuitenkin jo kp17... Nyt on loman vikat päivät menossa ja selkeästi oon stressannut töihin paluuta (toissayönä valvoin siksi monta tuntia), mut viime yönä sain hyvin nukuttua 8,5 h heräämättä...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top