BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näyttäisi kyllä siltä, että ovulaatio tapahtunut! Veikkaisin myös että tuossa kp10 tienoilla :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos lämmöt tuosta edelleen nousee niin luulisin FF:n pitävän ennusteensa tuossa. Jos lämmöt palaisivat tuonne viivan alle useammaksi päiväksi ja nousisivat uudestaan niin ennuste saattaisi muuttua. Monella on n.dpo5 kohdalla tosin lasku lämmöissä estrogenin takia joten sitä ei kannata pelästyä:Smiling Face With Smiling Eyes:
Kiitos kun jaksoit vastata 🥰 eli ehkä mie uskallan ajatella, et kp10 ois ovispäivä. Ja kiitos myös tuosta lämmön lasku huomiosta, nii osaan varautua!
 
Kaikille ei ole nyt energiaa kommentoida, pahoittelut 😔

Mutta ihan ekana @Unitupuna miljoonasti onnea plussasta!! 🥰❤️

@Kawa mullakin on loppumassa FF vip reilu viikon päästä! Ärsyttää, kun ei vuoden tilaus riittänyt 🥲 Mutta aion kyllä uusia tilauksen. 24,99€/vuosi se nyt näyttää mulle tuolla uusimishinnaksi.
Toivottavasti ultrassa näyttäisi tilanne hyvältä ja vihdoinkin pääsisitte siirtoon asti ❤️

@minttutuuli mäkin veikkaan kyllä oviksen olleen kp10! Ja uskon että FF myös saattaa sulla sen siirtää siihen myöhemmin 😊 Mulla usein siirtyy ovisarvio vielä joskus dpo 4-5 paikkeilla.

Oon ollut kipeänä, ja lämmöt heittelee miten sattuu sen takia. 🤧 Muutenkin motivaatio aika miinuksella, ei ole enää uskoa onnistumiseen. HUS:n ensikäyntiä siis odotellessa… Toki jos ovuloin tässä kierrossa niin yritetään, mutta tuskinpa tästäkään tärppää.

IMG_1162.jpeg
 
@Misa @Vokke oikeessa olitte! Tän aamun lämmön perusteella ovis siirty FF:ssä kp10. 😊 Eli dpo3 täällä ja nyt sit odotellaan...
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-08-14-06-09-44-94_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2024-08-14-06-09-44-94_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    319.3 KB · Katsottu: 32
Hei kaikki! 👋🏻 Oon seuraillut lämpöjä NC:n avulla noin 5 kuukautta ehkäisytarkoituksessa ja nyt tämä kierto on yk1 toista lasta yrittäessä. Ennen käyrät on olleet mukavan tasaisia mut nyt ihmetyttää tää ovulaation jälkeinen aaltoilu 🤔 osaako kokeneemmat kertoa, että onko ihan normaalia et lämmöt nousee ja laskee tolla tavoin? Ovulaation testasin myös Clearbluen pinkillä digillä ja hymynaama tuli kp 16, joten oviksen ajankohta on varmastikin oikein. Kai… 😅 kiitos avusta!
 

Liitteet

  • IMG_8934.jpeg
    IMG_8934.jpeg
    166.7 KB · Katsottu: 35
Hei kaikki! 👋🏻 Oon seuraillut lämpöjä NC:n avulla noin 5 kuukautta ehkäisytarkoituksessa ja nyt tämä kierto on yk1 toista lasta yrittäessä. Ennen käyrät on olleet mukavan tasaisia mut nyt ihmetyttää tää ovulaation jälkeinen aaltoilu 🤔 osaako kokeneemmat kertoa, että onko ihan normaalia et lämmöt nousee ja laskee tolla tavoin? Ovulaation testasin myös Clearbluen pinkillä digillä ja hymynaama tuli kp 16, joten oviksen ajankohta on varmastikin oikein. Kai… 😅 kiitos avusta!
Hmm tuo tiputus voisi olla se n.dpo5 harmiton estrogeniryöppy kun lämpö kuitenkin lähtenyt uudestaan nousuun. Itselläni näkyy joissain kierroissa hyvin selkeä hyppy lämmöissä oviksen jälkeen ja sen jälkeen nousee tasaisesti, kun taas toisissa kierroissa nousu on maltillista ja vähän aaltoilevaa. Välillä huomaan laskun dpo4 kohdalla. Pysyy kuitenkin yleensä ns. cover linen yläpuolella oviksen jälkeiset lämmöt. Paha sanoa, kaikki lienee mahdollista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivotaan, että tärppäsi! :folded:
 
Hmm tuo tiputus voisi olla se n.dpo5 harmiton estrogeniryöppy kun lämpö kuitenkin lähtenyt uudestaan nousuun. Itselläni näkyy joissain kierroissa hyvin selkeä hyppy lämmöissä oviksen jälkeen ja sen jälkeen nousee tasaisesti, kun taas toisissa kierroissa nousu on maltillista ja vähän aaltoilevaa. Välillä huomaan laskun dpo4 kohdalla. Pysyy kuitenkin yleensä ns. cover linen yläpuolella oviksen jälkeiset lämmöt. Paha sanoa, kaikki lienee mahdollista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivotaan, että tärppäsi! :folded:
Hei kiitos tosi paljon kun kommentoit, en ollut tuollaisesta estrogeeniryöpystä kuullutkaan! Ehkäpä se oli sitten sitä 😊
 
@Misa Voi ei, pikaista paranemista. Täällä ainakin hyvin tiedetään tuo fiilis kun ei usko tärppiin. Pidän kuitenkin sormia ristissä että ovis tulisi 🤞 onneksi se HUS aika on teillä jo pian.

@Kuukivi Minäkin olin tulossa ehdottamaan samaa estrogeenidippiä joka yleensä tulee dpo3-5 😊 vaikuttaa ihan normaalilta käyrältä!

Taas ultra takana. Oikealta löytyi vasta 12mm johtofolli, hyvin vahvasti näyttää siltä että ovis+ osuu taas ma-ke akselille eli siirtoon ei päästä. Irroitusta ei taas voida käyttää koska sunnuntaina folli vasta arviolta 16mm ja vasta 18mm voidaan irroittaa.. Saan nyt miettiä rauhassa haluanko vielä jatkaa tällä vai siirrytäänkö lääkkeelliseen jos johtavat lääkärit siihen suostuu😑 tällä luonnollisella stimuloidulla kierrolla on paremmat tulokset raskautta ajatellen, mutta jos ei ikinä päästä siirtoon. Mun ovis+ päivä vaihtelee kp11-kp17 joten on ihan mahdotonta yrittää saada tämä onnistumaan. Oon aivan turta tähän jatkuvaan pettymykseen ja turhaan rahanmenoon.

IMG_0278.jpeg
 
Moikka, voisin uutena liittyä joukkoon. Täällä onkin jonkin verran tuttuja 😊
Nyt olen 7 kierron ajan jo seuraillut lämpöjä Polarin kellon avulla ja tänään lähti yk 8 käyntiin. Toista lasta siis yritetään.
Koska ensimmäinen oli hoitoalkuinen niin varasin varmuuden vuoksi 26. päivä tätä kuuta ensikäynnin Ovumiaan tutkimuksiin.

Tässä onkin ketjun teeman mukaisesti edelliskierron käyrä.
1000002242.png
 
@Misa toivottavasti oot jo tervehtinyt! Milloin teillä on se ensikäynti? Tsemppiä 🤍

@Kuukivi mikä dpo nyt? Ootko jo testannut? ✨

@Kawa hirmuisesti tsemppiä sinnekin 🤍 tuohan kuulostaa ihan mahdottomalta, että puolet viikon arkipäivistä on poissuljettu oviksen kannalta. Jos saa kysyä, mitä se lääkkeellinen vaihtoehto tarkoittaa?

@summerlemon varmaan hyvä juttu tuo Ovumian käynti! Toivottavasti se menee hyvin 😊

Täällä tänään dpo6. Oviksen aikaan oli tosi toiveikas olo tästä kierrosta, mut nyt tuntuu jotenkin epäluottavaiselta ja päivätkin menee niin hitaasti. Lämmöt varmaan ihan ok nousseet kuitenkin? Yritän pysyä rauhallisena ja eihän vielä edes mitään oireita varmaan olisikaan... Toivon tietenkin parasta 🤞

Screenshot_2024-08-17-06-17-38-04_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
Täällä edelleen odotellaan ovulaatiota, vaikkakin lähinnä teoreettisesta mielenkiinnosta kun tallettelumahdollisuudet jäi sairastelun/työpaikkakunnalla olemisen takia. Ehdin jo toivoa että kp17 nousu olisi ovis kun alavatsassa tuntui jos jonkinlaista nippailua (merkkasin sen nyt oviskivuiksi, kun tuntui selvästi erilaiselta kuin menkkakrampit), mutta käyrä alkoi taas siksakkaamaan joten katsotaan.

Aiemmista lämpöjen mittailukierrosta tuttu "onpa matala arvo, olikohan mittari kunnolla kainalossa" -epäilys alkaa nostamaan päätään - olisi kiusaus mitata uudelleen, mutta tietysti siinä vaiheessa olen ollut jo sen 10 min jalkeilla. Konkarit, onko teillä tällaisia fiiliksiä / miten toimitte sen kanssa?
 

Liitteet

  • Screenshot_20240819-073200_FF App.png
    Screenshot_20240819-073200_FF App.png
    237.8 KB · Katsottu: 18
Täällä edelleen odotellaan ovulaatiota, vaikkakin lähinnä teoreettisesta mielenkiinnosta kun tallettelumahdollisuudet jäi sairastelun/työpaikkakunnalla olemisen takia. Ehdin jo toivoa että kp17 nousu olisi ovis kun alavatsassa tuntui jos jonkinlaista nippailua (merkkasin sen nyt oviskivuiksi, kun tuntui selvästi erilaiselta kuin menkkakrampit), mutta käyrä alkoi taas siksakkaamaan joten katsotaan.

Aiemmista lämpöjen mittailukierrosta tuttu "onpa matala arvo, olikohan mittari kunnolla kainalossa" -epäilys alkaa nostamaan päätään - olisi kiusaus mitata uudelleen, mutta tietysti siinä vaiheessa olen ollut jo sen 10 min jalkeilla. Konkarit, onko teillä tällaisia fiiliksiä / miten toimitte sen kanssa?
Saanko kysyä että miks mittaat nimenomaan kainalosta? Oon ymmärtäny että luotettavan tuloksen saamiseks olis hyvä ottaa lämpö suusta (tai emättimestä). Mulla ainakin lämmöt vaihtelee huomattavasti enemmän kainalosta.
 
Täällä edelleen odotellaan ovulaatiota, vaikkakin lähinnä teoreettisesta mielenkiinnosta kun tallettelumahdollisuudet jäi sairastelun/työpaikkakunnalla olemisen takia. Ehdin jo toivoa että kp17 nousu olisi ovis kun alavatsassa tuntui jos jonkinlaista nippailua (merkkasin sen nyt oviskivuiksi, kun tuntui selvästi erilaiselta kuin menkkakrampit), mutta käyrä alkoi taas siksakkaamaan joten katsotaan.

Aiemmista lämpöjen mittailukierrosta tuttu "onpa matala arvo, olikohan mittari kunnolla kainalossa" -epäilys alkaa nostamaan päätään - olisi kiusaus mitata uudelleen, mutta tietysti siinä vaiheessa olen ollut jo sen 10 min jalkeilla. Konkarit, onko teillä tällaisia fiiliksiä / miten toimitte sen kanssa?
Kainalosta ei tosiaan suositella mittaamaan epätarkkojen tulosten vuoksi. Suusta olisi paras ja aina samalta puolelta suuta ☺️ Kun puhut siitä että olet ollut jo 10 minuuttia jalkeilla, niin mittaatko lämmön kuitenkin heti nousematta sängystä?
Jos ei suusta mittaaminen tunnu hyvältä ajatukselta, niin urheilukello tai oura-sormus on oiva valinta 👍
 
Ahaa, pitääpä harkita muita mittauspaikkoja, vanhasta tottumuksesta mittari on mennyt kainaloon sen kummemmin miettimättä 😅 Mun on vaikea pysyä herätyskellon soitua hereillä jos jään sänkyyn makoilemaan, joten olen mitannut samalla kun pesen hampaita vaikka tietysti se luotettavuuteen voi vaikuttaakin 🤨
 
@Yrttiteetä tekisi mieli, mie oon ratkaissut ton nukahtamisvaaran siten et mulla on toinen herätys soimassa 5min päästä ekasta herätyksestä 😅 mittaan suusta heti herättyä kahden desimaalin kuumemittarilla.

Täällä dpo 9. Näyttääkö tää käyrä teistä siltä, et raskaus vois olla millään muotoa mahdollinen? Oon kyl lukenut, että lämmöistä sitä on vaikea tulkita näin aikaisessa vaiheessa. Ei oo tullu toistaiseks mitää dippejä, eikä kyllä vielä isompaa nousuakaan enää. Eka kierto siis lämpöjä seuraten, nii kaikki kommentit on tervetulleita 😊

Screenshot_2024-08-20-07-17-51-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg


Miltäs muiden käyrät näyttää?
 
@Yrttiteetä tekisi mieli Suosittelen kanssa mittaamaan kielen alta, aina samalta puolelta kielijännettä. Kun on noussut, niin ilmeisesti ei enää suositella mittaamaan koska lämpö on silloin jo epävarma ja saattaa heittää. Tuossa kp16 lähtenyt kyllä nousuun ja ei yksittäiset dropit haittaa, jos nousee takaisin ylös niin voisiko olla ovis siinä? 🤔

@summerlemon tervetuloa mukaan 😊 kiva saada uusia mittailijoita! On kyllä selkeän näköinen käyrä siellä 👌

@minttutuuli Joillain tulee ”kiinnittymisdippi” dpo6-10 keskimäärin, mutta tuollainen dippi saattaa hyvin tulla myös negakierroissa tai joillain on myös tullut positiivinen testi ilman mitään erityisiä dippejä. Katsoin omia kemiallisen kiertoja, toisessa selvä droppi kiinnittymisen aikaan ja toisessa ei mitään selvää merkkiä. 😊 pääasia että lämmöt pysyy keskimäärin ylhäällä oviksen jälkeen. Siinä mielessä näyttää tosi hyvälle tuo sun käyrä! Onhan siinä kp7 pieni pieni dippi 😁🤞

Vielä ei oo tullut positiivista ovistestiä, joten pienen pieni mahis että se osuisi vielä torstaille ja päästäisiin siirtoon sittenkin! Ilmeisesti tuo menopurin lopettaminen on hidastanut follin kasvua. Eggiksiä kyllä oli jo eilen näkyvissä, joten eiköhän se plussa huomenna tule. 👏 No, tämä kierto sentään päästään yrittämään ihan perinteisesti edes, viime kierto meni senkin osalta hukkaan. Nyt pitäisi ainakin limakalvon olla paras pitkään aikaan. Toki kohta 2,5v kun on yritetty niin odotuksia ’luomuna’ ei kyllä ole 😫

IMG_0287.jpeg
 
@Kawa kiitos kommenteista! Katsotaan jaksanko odotella viikonloppuun testin kanssa. Oireeton olo kyllä ollut...

Voi toivotaan kovasti, että se oviksen tulo venähtäisi sulla siihen torstaille! 🤞✨
 
@minttutuuli vielä on aikaista sanoa mitään ja kiinnittyminenkin voi vielä mahdollisesti tapahtua 😊 Toivottavasti maltat odottaa viikonloppuun testailua, vaikka varmasti kuumottaa jo testata. Teillä on ainakin tallettelut kohdillaan, joten kovasti plussatuulia ✨👏 Käyrä myös näyttää tosi hyvältä!

Kiitos @Kawa . Mä pitkään seurailin tätä ketjua ja mietin liittymistä, mutta jotenkin oli luontevinta jutella tuolla FF foorumilla. Mutta kiva jutella ihan omalla äidinkielellä välillä 😅 Yllätyin itekin miten kellolla voi saada selkeitä käyriä. Mittausta aloittaessa mulla oli sellaista vuoristoa, mutta kaipa oon jo oppinut nukkumaan käsi peiton sisällä että tulisi luotettavin tulos 🙈
Voi kunpa vain pääsisit torstaina siirtoon, kaikki peukut ja varpaat pystyyn 🥺
 
Tervetuloa kaikille mukaan liittyneille! 😊

@minttutuuli oon tervehtynyt joo! Ensikäynti on 2.9. Ei enää kauhean kauaa.
Toivotaan plussaa sinne! 🤞

@Kawa voi kunpa nyt ovis tulisi niin että pääsisitte sinne siirtoon! Pidän sormia ristissä täällä ❤️

Mulla nyt lämpöjen seurailu ja muu menee ihan taka-alalla. Ei mitään ovisoireita vaikka on jo kp17, joten en edes viitsi tehdä ovistestejäkään toistaiseksi. Ehkä flunssa viivästyttää 🤷‍♀️

IMG_1281.jpeg


Ihan hyvältä on tuntunut käydä täällä vähemmän ja keskittyä enemmän esikoiseen ja omaan kuntoprojektiin. 😊
 
Tervetuloa kaikille uusille! 😍 kivaa saada lisää porukkaa mukaan, kun kuitenkin täältä ketjusta häviää plussanneet omiin ketjuihin 😊

@Kawa Voi vitsit tulispa nyt viimenää ovisplussa oikeeseen aikaan ja pääsisitte vihdoin pas, täällä sormet ristissä sen puolesta 🤞🏼

@Misa Se tekee kyllä oikeesti mielelle hyvää ottaa välillä vähän enempi aikaa itellee ja perheelle 🌸 Meinasitko kuitenki oviksen tikuttaa tässä kierrossa, kun alkaa oireet?😊

@summerlemon Mielenkiintosta, mullakin mittaa kello lämpöjä enkä oo kuullukkaan että pitäisi peiton alla pitää käsi!😱 Millätavalla se vaikuttaa mittausarvioihin?

Täällä ootellaan vuotoa alkavaksi muutaman päivän tienoilla, koko viime viikko meni flunssassa joka näkyy käyrässä😅 Vihdoin ensiviikolla se miehen kontrollinäyte niin saadaan asioita eteenpäin, voi luoja että oonkin oottanu tätä elokuun loppua🙌🏼
IMG_4321.jpeg
 
Takaisin
Top