BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Misa Ei jatku, ei ollut kuin tuo yksi 150iu reseptillä jonka käytin pois. Uskalsin omin nokkineni käyttää, kun dataa on kerätty jo niin monesta kierrosta, että veikkaisin tuon määrän gonalia riittävän. Arvioisin että nyt folli noin 18-19mm. Ja jos ei kasva loppuun asti eikä irtoa, niin ei sekään maailman loppu ole 🙂 Mutta eiköhän sen näe tässä muutaman päivän sisään! 🙂 Toivon tietty parasta! 🙈
 
@Unitupuna onpa jännä että meni noin päin. Toki luulisin ettei vuodon määrä suoraan ihan kaikkea kerro, mutta jännä että vaikutti noin 😬 Mulla esim ultralla todettu että limakalvo riittävä ennen ovulaatiota, ja mulla kestää kunnon vuoto aina 2-3 päivää maksimissaan 🙂

@Misa Voi harmit kipeydelle 😩 toivottavasti menee pian ohi. 🤞 Tuohon kyllä samaistun että kierron alku on aina niin puuduttavaa odottelua.

@jamm tsemppiä siirtoon! 🤞🌈🌈

Nyt alkaa jännät päivät, jännää nähdä tapahtuuko ovista ilman irroitusta ja jos, niin milloin. Mitään oireita ei vielä havaittavissa ja ovistestitkin negaa, vaikka tummenee kyllä. Kunpa tulisi alkuviikosta viimeistään 🤞

View attachment 130992
View attachment 130993
@Kawa Kiva kuulla että limakalvo voi olla kuitenkin riittävän paksu!

Tyhmä kello oli sammunut yöllä eikä oo mitannut peruslämpö, joten tän päivän mittaus on jäänyt tekemättä. Totesin eilen yllättäen, et vv oli ainakin creamy, oli siis toosi venyvää, mutta ei kuitenkaan kirkasta vaan vaaleaa. Nyt tänään oli vielä venyvämpää ja väriltään ehkä vähän eilistä kirkkaampi! Tein ovistestin surkeasta 30 min pidätyksestä ja se oli kyllä ihan haalea. Olis outoa jos ovis olis jo lähellä, viimeks kuinkin oli vasta kp20... Nyt siis kp8.
Toki esikoista yrittäessä kierrot oli 31 pv ja niissä ovis oli kp17, että oli toi ovis viimeks myöhään... Ei taida olla vielä kierto tasaantunut, toki otin kapselinkin vasta vähän ennen joulua veks...
 
Jatkan yksinpuheluani. Tänään vv jo ihan eggistä 😯 tein ovulaatiotestin klo 17 ja se oli nega. Varmaan huomenna aamulla pitää yrittää tehdä testi, vaikka joudunkin sen klo 6:30 tekemään. Töissä ei oo mahiksia tehdä ja huomenna pääsen kotiin varmaan joskus 17-20 maissa.
Ja oli se kello eilenkin mitannut lämmöt, päivittyi vaan myöhässä ku oli välissä sammunut.
1000028383.jpg
 
@Unitupuna Oho, jännää että ovis ois tulossa jo noin aikaisin 🌈 Silloin kun itsellä limat näyttää lähestyvää ovista niin saatan testailla aamulla ja illalla. Kannattaa testailla ahkerasti 😇

Tänään mahdollisesti dpo1. Noi e@h ovistestit ei mulla ilmeisesti hirveän hyvin toimi, kun ei anna yli 1.00 millään. Mutta säädin itse noi niin, että tuo kp13 aamu olisi piikki. Sopisi myös lämpöihin jos ne nyt vaan pysyy ylhäällä 🤞 Cm ollut todella todella niukkaa, eilen sain sormenpäähän vähän eggiksiä, kun irroituksella ollut selvästi runsaampaa.

IMG_8905.jpeg

IMG_8906.jpeg
 
En ymmärrä miksi ff ei piirrä ovulaatiota?
Lämmöt näyttää ihan hyvältä, mutta rtestit negaa.. Toki voi olla että vasta huomenna/ylihuomenna näkyy jotain. Mutta raskausoloja ei ole sitten pätkääkään..
 

Liitteet

  • Screenshot_20240220_083735_FF App.jpg
    Screenshot_20240220_083735_FF App.jpg
    262.3 KB · Katsottu: 83
  • 20240220_075835.jpg
    20240220_075835.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 83
@jamm muistaakseni jos laittaa progesteronin, niin FF saattaa jättää ovulaation kokonaan laittamatta jos progesteronin aloitus on ”liian lähellä” oletettua ovulaatiota. Koska progesteroni nostaa lämpöjä eikä FF voi olla varma johtuuko nousu siitä. Siitä taitaa lukea ihan FF ohjeessakin, että IVF-hoidoissa ei sen takia toimi kunnolla. Laittaisin ehkä tuossa tapauksessa itse manuaalisesti sen niin saat seurattua tarkemmin 😇
 
@jamm muistaakseni jos laittaa progesteronin, niin FF saattaa jättää ovulaation kokonaan laittamatta jos progesteronin aloitus on ”liian lähellä” oletettua ovulaatiota. Koska progesteroni nostaa lämpöjä eikä FF voi olla varma johtuuko nousu siitä. Siitä taitaa lukea ihan FF ohjeessakin, että IVF-hoidoissa ei sen takia toimi kunnolla. Laittaisin ehkä tuossa tapauksessa itse manuaalisesti sen niin saat seurattua tarkemmin 😇

Oon laittanu opk + ja progesteron vasta eilisestä..
 
Okei, tuossa kuvassa ainakin näkyy meds: p alkaen kp 16 🙂 sitten en osaa sanoa, muuta kuin että ei toimi ihan oikein noissa ivf-hoidoissa.

Niin mutta merkkasin sen vasta eilen, sitä ennen ei lukenut siltikään ovista 🤷‍♀️ voin kokeilla jos poistan ne..
Edit poistin proget mutta ei piirrä silti ovista
 
@Kawa Must tuntuu et siel e@h sovelluksessa on nyt säädetty jotain niin et ei enää tuu hirveesti noit yli 1.0 tuloksia niinkuin ennen 🤔 Tosi monet sitä ihmetelleet et miks yhtäkkiä tulee paljon matalampia lukuja.
Mähän ihmettelin kun mulla ei tässä raskauskierrossa tullu kuin maks 0.7 et ovuloinko ollenkaan vai mistä kyse, ennen tuli reippaasti yli 1.jotain, mut niin vaan olin ovuloinut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kuhan testit sun mielestä näyttää tummilta/tummenevan normaalisti niin :Thumbs Up Sign:
 
@Kawa uskoisin myös, että ovis on tapahtunut lämpöjen ja tuon tumman ovistestin perusteella! Pidän kovasti peukkuja 🤞❤️

@jamm myös sulle toivon kovasti plussaa testiin ❤️

Täällä sairastan edelleen. Lapsi oli tänään leikkauksessa, nyt on tällä hetkellä heräämössä, johon mies sitten pääsee katsomaan heti kun herää. Harmittaa lojua kotona yksin, kun sairaalassa tarvittaisiin 😭 Mutta onneksi mies on siellä, pärjäävät kyllä varmasti hyvin. Silti on tää ihan syvältä. 😢

FF luulee oviksen menneen, mutta se ei ole 100% varmuudella mennyt. Eggiksiä oli kp11-12 välisenä yönä ennen nukkumaanmenoa, oli aika lailla keskiyö, joten merkkasin kp12. Mutta ovistestit ihan haaleita vielä, ja hyvä niin, nyt jäisi kierto hyödyntämättä jos ovis nyt yhtäkkiä tulisikin. Ei kumminkaan ole oireita joten kyllä tässä vielä saa odotella.

IMG_9189.jpeg
 
Mielestäni näin aika selkeästikin viivan easy@homessa 🤷‍♀️🙏 pc ehkä nega tai viivanpaikka.. en tiedä erottuuko kuvasta.. toivottavasti ei viallinen testi 🙏 kohta teen parin tunnin pidätyksellä, aamulla tein koko yön pidätyksellä..
 

Liitteet

  • Screenshot_20240221_103709_FF App.jpg
    Screenshot_20240221_103709_FF App.jpg
    377.3 KB · Katsottu: 98
  • 20240221_084240.jpg
    20240221_084240.jpg
    631.2 KB · Katsottu: 90
  • 20240221_080226.jpg
    20240221_080226.jpg
    979.3 KB · Katsottu: 94
  • 20240221_080836.jpg
    20240221_080836.jpg
    974.4 KB · Katsottu: 93
Vähän alle 2h pidätyksellä 🙏🌈 voiko tähän jo luottaa?? Ehkä myös pc näkyy jotain.. ei välttämättä kuvassa..
 

Liitteet

  • 20240221_110444.jpg
    20240221_110444.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 104
  • 20240221_110115.jpg
    20240221_110115.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 102
  • 20240221_105634.jpg
    20240221_105634.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 100
@Misa Voi harmi, että vieläkin sairastelu jatkuu 😮‍💨 Toivottavasti helpottaa pian. Jännä, että FF olettaa oviksen menneen pelkkien lämpöjen perusteella, mutta toki varmasti muuttaa sitä sitten jossain kohtaa jos ja kun kierto venyy 🙂 🤞

@jamm Ihan selvä haamulainen on kyllä tuossa e@h testissä! Toivotaan että siitä vahvistuu 🤞😇

Olin jättänyt yöksi kellon liian löysälle, ja se näytti että lämmöt olisi tippuneet vaikka pinnan lämpötila olikin korkea. Muutin sitten itse tuon pinnan lämpötilan perusteella korkeammaksi, vastaamaan samaa kuin mitä aiemmin samalla pinnan lämpötilaksi. Harmi kun ei tullut mitattua normaalilla mittarilla 🙄 Uskoisin silti oviksen menneen, tai sitten jäi kokonaan tulematta. Tulevat päivät tietty näyttää. Perjantaista ajattelin kuitenkin aloittaa terolutin.
IMG_8908.jpeg
 
@Misa Ompas kurjaa!😔 Toivottavasti tosiaan rupeaa pian helpottamaan 🙏 pääsis sitten taas yritykseen mukaan!

@jamm Minäkin nään tuossa eh testissä jotain! Sormet ristissä täällä 🤞🏼

@Kawa Mullakin on joskus käynyt kellon kanssa noin että on jääny liian löysälle ja se selkeesti siihen arvioon vaikuttaa. Jospa olis ovis kuitenkin jo ollu!🤞🏼

Täällä kp4 tänään, taas ihan tylsä alkukierto. Tässä kierrossa aattelin taas tikuttaa oviksen😊 JA nyt siis tooodella pitkän pohdinnan jälkeen varasin aukiolotutkimukseen yksityiselle ajan, eipä tarvi enää sitten sitä miettiä itsekseen. Menis varmaan jonnekin puolen vuoden päähän muuten, että sen sais julkisella puolella, joten en jaksa odottaa. Se on ens tiistaina ku on kp10😊 Luin jopa jotain kokemuksia siitä, että pitkän yrityksen jälkeen onkin raskautunu aukkarin jälkeen että sillä saattais myös sellaista vaikutusta olla, vaikka ihan tukossa ei oliskaan!? Onkohan näin 🤔 Loppuun tylsä käyrä 😂
IMG_0699.jpeg
 
Miten lämpöjen mittaamisen kanssa kannattaa aloittaa? Lopetin pillerit ja odottelen vasta ekan vuodon alkamista olisiko järkevä jo nyt aloittaa? Vaikkei tietoa koska se vuoto sieltä alkaa.
 
@Misa kovasti tsemppiä ja paranemisia sinne sinulle ja lapselle!

@jamm mäkin haaleaa haamulaista nään tuossa e@h testissä!! Toivottavasti vahvistuu 🤞

@Kawa ja @Ansq mitkä kellot teillä on käytössä, jotka mittaa lämpöäkin? 😊 Toivottavasti Kawa ovis tapahtui jo! Ja Ansq tuota samaa olen kuullut, että aukkarin jälkeen on raskautunut pidemmän yrityksen jälkeen!

Minäkin nyt tänne ekaa kertaa käppyräni latailen 🙈😁 joka päivä mietin, et onks tässä mitää järkeä tässä mun käppyrässä, mut ilmeisesti ihan normaalia et se lämpö vähän vaihtelee kuitenkin. Tänään kp9 ja oviksen lähestymiseen viittaavia oireita on (ovislimat, migreeni, finnejä pukkaa ja vähän rinnat arat tänään, ruokahalu huono). Eli ovisplussaa odotellaan täällä ja sen jälkeen toivottavasti siis lämmöt sitten nousisi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240221_174522_FF App.jpg
    Screenshot_20240221_174522_FF App.jpg
    166.5 KB · Katsottu: 39
Miten lämpöjen mittaamisen kanssa kannattaa aloittaa? Lopetin pillerit ja odottelen vasta ekan vuodon alkamista olisiko järkevä jo nyt aloittaa? Vaikkei tietoa koska se vuoto sieltä alkaa.
Mä aloitin viime kierrossa kierron lopulla ihan harjoitus mielessä ja että tulee rutiiniksi se lämmön mittaaminen 😁
Periaatteessa kai pillereiden lopetuksen jälkeen pitäisi tyhjennysvuoto ekana tulla, josta kierto starttaa sitten. Mutta en tiedä onko mahdollista, että eka tuliskin ovis, jos vaikka lopettaa pilleriliuskan "kesken"?
 
@Minnnis Mulla on Apple watch series 8 😊 Hyvin voi alkaa ovis tekee tuloaan pikkuhiljaa kun lämmöt laskee!🙈
Oioi toivottavasti siis ovis tulossa 🤩 vahvoja merkkejä nyt siitä ainakin. En tiennytkään tuota vielä, et lämmöt laskee ennen ovista!
Ja voi vitsi, mul on android pohjainen puhelin ja en oo tuon applen kelkkaan lähtenyt, niin ei sellanen sit omaan käyttöön sopisi. Mulla on ihan polarin ignite ja oon tykännyt, mutta tuo lämpöjen mittaus toiminto ois kyllä hyvä lisä.
 
Takaisin
Top