BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei @jamm, onpa kyllä harmi että noin outo kierto, toivottavasti pääset uuteen pian. Oisko tosiaan ollu ovuloimaton tämä.

@Tindra jännää! Kyllä ainakin lämpöjen mukaan tuo ovis näyttää selvältä 🙂

En malttanut odottaa testaamista huomiseen. Pregchekissä jotain selvästi haamuilee, mutta e@h ei näy mitään. Pc antanut ilmeisesti nykyään aika törkeitä viivanpaikkoja, joten menin vaan enemmän sekaisin. 😅 dpo9 toki on vielä hirmu aikainen.
View attachment 130504
View attachment 130505

Nehän on plussat!!😍🌈 Sulla ei ollu ovitrellea?
 
@jamm gonasi set oli tällä kertaa. 10 päivää pitäisi maksimissaan näkyä ja tänään siitä 11 päivää. 😬 toki voi sekin vielä kummitella! Huomenna varmasti viisaampi 😬

Joo, voi hyvin olla plus 😍 joskus muuten luin foorumilta että ei kannata laittaa testejä wc paperin päälle, se voi imeä väriä testistä 🤔😊 Onko oireita?
 
Menkat alkoi 🥳 Onnea kaikille, en tiedä mittailenko enää lämpöjä, ehkä, ehkä en 😁 ainakin sit mittaan jos ei päästä pas!
 
@Kawa ootko jo testannut uudelleen? 😊 Malttamattomana täällä odotetaan! 😁

Kävin siellä lääkärissä. Ultrassa näkyi limakalvo 7mm ja vasemmassa munasarjassa 35 x 29 mm kokoinen keltarauhaskysta. Eli eri asia kuin follikkelikysta (sellainen oli syksyllä mulla oikeassa munasarjassa), eli tässä tapauksessa munasolu on irronnut, mutta keltarauhanen sitten täyttynyt verellä. Mulla on näköjään taipumusta näihin erilaisiin kystiin 😅 Myös edelleen näkyi siellä vasemmassa munanjohtimessa hyytymä, samankokoinen kuin viimeksi, kuulemma voi kestää useampikin kuukausi että se sieltä häviää.

Hcg oli eilen 13 enää 🥳 14.2. seuraava kontrolli jolloin pitäisi kyllä olla jo nollilla.

Ja suostuivat ottamaan pipelle-näytteen kun sitä pyysin. Siinä näkyy sitten, jos nyt jotain tulehdusta olisi, tuloksissa menee muutama viikko. Jos ei ole tulehdusta niin täytyy todella alkaa treenata keskivartaloa, jos siitä olisi edes vähän apua kipuihin.

Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis nyt, ovis varmistui ultrassa eli eiköhän se ollut tuolloin kp25, joten ehkä uuteen kiertoon ja samalla uuteen yritykseen vihdoinkin päästään joskus reilu viikon päästä! 😊

IMG_9012.jpeg


Pitää vaan toivoa että seuraava ovis olisi oikealta, ja että myös pääsisi irtoamaan, eikä tulisi taas follikkelikysta 🙈
 
Muokattu viimeksi:
Ei ole vahvistunut viivat, eli taisi vaan olla vieläkin jämiä Gonasista. 😭 e@h näkyi nyt 3h pidätyksellä ehkä vähän selkeämmin viiva kuin eilen, mutta pc ei mitään. Jäädään taas odottelemaan seuraavaa kiertoa ja perjantaina ilmoitus polille ivf-jonoon ilmoittautumisesta. Kylläpä harmittaa kun oli niin selkeät oireet, rinnat on aivan kosketusarat, mutta ehkäpä siihenkään ei enää voi luottaa. Jatkan toki testaamista vielä perjantaihin.

IMG_8871.jpeg


@Misa Voi harmi että löytyi kysta! 😞 toivottavasti lähtee sieltä nopeaa poistumaan. Mullakin ollut keltarauhaskysta, ja silloin lääkäri sanoi että luultavasti menkkojen aikana poistuu. Hienoa että hcg kumminki pudonnut! Pian pääsette taas uuteen yritykseen 🤩🌈
 
@Kawa äääh no voi hitto, olin myöskin niin toiveikas! 😢 Tyhmä Gonasi jos näkyy pidempään kuin ohjeissa lukee 😔

Eiköhän tuokin kysta sieltä häviä joo, aiemmatkin on kadonneet aina 🙂 Keltarauhaskysta ei myöskään ärsytä yhtä paljon kuin follikkelikysta, ainakin munasolun irtoaminen on onnistunut 😄

Toivon että jos tuo ei teillä vielä plussaksi muutu, niin että ivf olisi mahdollisimman helppo ja saisitte sieltä hyvän määrän alkioita, ja sen pysyvän plussan tietty ❤️
 
Moi! Tulin uutena täällä kyselemään sattuisko teillä olla tietoa 🤗

En ole mittaillut oikeen ikinä lämpöjä, koska me miehen menneen sairauden takia mentiin suoraan lapsettomuushoitoihin kun yrittäminen alkoi. Mulle on tehty alkion siirto ja nyt meneillään dpo 10, testi näytti negaa. Päänsärkyä ja vihlontaa ollut jo dpo 6 lähtien, mutta tänään tuli jäätävät vilunväreet ja mittari näytti 37,4. Tää kuulostaa musta jo pelottavan korkeelta, kun normilämmöt pyörii siellä 35,7 holleilla. Mulla käytössä Cyclogest 400mg aamuin illoin. Voisko johtua siitä? Mitä mieltä te enemmän tästä tietävät ootte? ☺️
 
Kiitos @Misa tsempeistä. 😔💔

@smyysi Mulla ei oo ollut ikinä cyclogestiä, en osaa tarkkaan siitä sanoa, mutta mulla on sellainen muistikuva että progesteroni kyllä nostaa lämpöjä. Toivottavssti tilanne siellä selviää pian suuntaan tai toiseen.

Oon kyllä ihan varma, että jotain kropassa tällä kertaa tapahtui. Rinnat meni ihan kosketusaroiksi dpo6 ja alkoi myös puskemaan närästys joka oli molemmissa kemiallisissa myös. En syönyt terolutia kun rintojen kipuilu alkoi (aloitin dpo8), joten olen varma että jotain siellä kiinnittyi, mutta vaan varmaan niin aikaisin että kohtu ei ollut vielä valmis vastaanottamaan.
Mutta pettymys on käsitelty, tänään ilmoittauduttiin ivf-suunnitteluun ja huhtikuusta sitten pääsee aloittamaan 🤞🤩

Nyt myös on jo tänään ja eilen ollut tosi kovia menkkakipuja ja tiputtelua, mikä on ihan epänormaalia.

IMG_8878.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
Kp 22/29-30. FF/Premom/Flo asettaa ovulaation samaan ajankohtaan lämpöjen ja muiden perusteella, joten tänään olisi dpo 7. Ei oikein mitään mainittavaa tähän saakka - nännejä kutittaa ja pistelee, liivit tuntui ahdistavilta eilen. :tears:
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-02-03 11.55.44.png
    Screenshot 2024-02-03 11.55.44.png
    75.6 KB · Katsottu: 68
Tietämätön kyselee, että mistä mahtaa johtua, että kun tänään (kp 23/29) lämmöt nousi entisestään, siisrsi FF ovulaatiota eteenpäin päivällä?
 
@Tindra voiskohan olla että kun lämmöt nousee FF:n odottamaa ylemmäs, niin se ovispäivä siirtyy sen takia, että sinä päivänä on ehkä ollut suhteessa tarpeeksi matala lämpö vielä? Vaikea selittää mitä ajattelen, enkä siis vastausta edes tiedä varmaksi 😄

Täällä kp1! Ihanaa päästä taas yrittämään! 😊

IMG_9044.jpeg


Laitoin tähän FAMin, koska muut detectorit ei tunnistaneet ovista.
 
@Misa ihana juttu, että uusi kierto alkoi ja pääsette taas yrittämään. Kiva taas seurailla sinunkin käppyröitä 😇

Täällä mennään kp3 tänään. En ole ihan varma olisiko kp1 ollut jo maanantai, kun alkoi kirkas vuoto mutta ei ihan niin runsaana kuin normaalisti. Eilen joka tapauksessa aloitin illasta taas letrot. Tässä kierrossa ei mennä ultraan eikä irroiteta pistoksella, joten jännä nähdä irtoaako sieltä itsellään mitään! Letrot ja gonal kuitenkin apuna kasvattelussa 😊

IMG_8881.jpeg
 
Heippa! Olen täällä muutaman kerran käynyt lueskelemassa, tarkoitus olisi kans aloittaa lämpöjen seurailu. Mulla ollut ovulaation kanssa ongelmia ja ainakin pari ovuloimatonta kiertoa. Haluisin tuolla lämpöjen seurailulla varmistella sitä, että tapahtuuko ovis vai ei 😊

Ostin nyt apteekista mittarin, joka näyttää 2 desimaalin tarkkuudella. Onko tuo fertility friend paras sovellus tähän tarkoitukseen? Latasin sen nyt kokeiluun, lisäksi on flo sovellus. Premom mulla joskus oli, pitäskö vaihtaa flo siihen 😁
Vinkkejä siis otetaan vastaan, kun täysin uuden äärellä tässä itse 😊
 
Mä oon mielenkiinnosta lukenu tätä ketjua aina sillon tällöin ja harvakseltaan mittaillut lämpöjä nukkumalla älykellon avulla.
Osaisko joku lukea/arvailla paremmin tästä (punainen viiva ovistestien vahvuus ja sininen viiva lämpötila), että olikohan ovis jo 25.1. eli heti tuon ekan ovisplussan (tehty 24.1.) jälkeen, vaiko vasta tuon tokan, vahvemman ovisplussan (tehty 26.1.) jälkeen 🫣 en oikeen oo varma et tulisko laskea ovis tosta 0,1 asteen dipistä vai siitä kun se lähtee nousuun...
1000027917.jpg
 
Latasin tuon fertilityfriendin ja se laskis et ovis olis ollu 26.1. Aloin vaan pohtimaan, kun nuo mun plussat raskaustestissä on niin haaleita, et jos ovis olis ollu myöhemmin, mutta ei toi yks päivä kauheasti eroa tee...

//edit: nyt vasta löysin tosta PreMomista, et se on ennustanu vasta 27.1. oviksen. En oikeen osaa tulkita sitä sovellusta ku on enkuks 🫣 Voih, kumpa olis niin.
1000027921.jpg
 
Muokattu viimeksi:
@Minnnis Kiva, kun tänne tulee uusia 😊 Fertility friend on täällä varmasti eniten suosiossa appeista, mutta myös Flo on ihan hyvä. Suosittelen kumminkin Fertility friendia, helpoin ja tulkitsee oviksen nimenomaan lämpöjen perusteella, ei ovulaatiotestien tms.

@Unitupuna Sulla näyttää olevan FF:ssä tuo OPK -detector päällä, eli tulkitsee oviksen pelkästään ovulaatiotestin perusteella, ei lämpöjen. Jos vaihdat sen esim advanced, niin muuttuisiko? Itse olisin sitä mieltä, että ovis saattaisi olla 27 tai 28. päivä 🤔 koska sen jälkeen vasta lämmöt noussut kunnolla, mutta ajoissa kyllä näkynyt testissä raskaus.
 
Takaisin
Top