BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa ei kysytty kelloasiasta, mut vastaan silti ku oon kirjoitellut kans et kello mittaa multa lämmöt. Mulla on Galaxy Watch, tuli kaupanpäällisenä ku osti kesällä niiden lippulaivapuhelimen. Luulin aluks et toi kello olis ihan turha, mut se onkin kyllä ihan huippu!

1000028459.jpg

Täällä mennään vuoristorataa... äh, vähän toivoin et ovis olis jo tullut, kun noita eggiksiä tuli, mutta testasin ainakin 2-3 kertaa päivittäin enkä päässy tummemmaksi kuin alla olevassa kuvassa. Viime kierrossa sain kuitenkin ihan järkyttävän tumman testiviivan samaan testiin ja se pysy plussalla pari vuorokautta. Nyt tänään taas testit on selkeästi haaleampia kuin eilinen eli alla oleva kuva. Eli ovis varmaan vasta tulossa. Tylsää. Toivottavasti olis silti ees vähän lyhyempi kierto ku viimeks.
1000028428.jpg

@Unitupuna täytyypä perehtyä tuohon galaxy watchiin, kiitos vinkistä! 😊 Toivottavasti siellä olisi ovis pian tuloillaan! On kyllä ärsyttävää arpomista aina tuon oviksen kanssa, ymmärrän tuskasi tosi hyvin!

Täällä kans nimittäin mietityttää onko se ovis tulossa, kuvassa aamun testit. Pc liuska viittä vaille plussa ni huviksi tein cb advanced, jos ois näyttäny suoraa hymynaamaa 😁 mutta ei ympyrä tuli, mutta vahva viiva siinäkin. Ovislimoja on tullut useemman päivän ja nyt kyllä alavatsaa ja alakertaa vihloo, et voiskohan jotain tapahtua 🤞 lämmöt oli laskussa pari päivää mut nyt taas vähä korkeemmalla.
Ovistesti mielipiteitä? 😁

Liitteet

• Screenshot_20240222_072235_FF App.jpg
    Screenshot_20240222_072235_FF App.jpg
    287.4 KB · Katsottu: 60
  • 20240222_065912.jpg
    20240222_065912.jpg
    909.8 KB · Katsottu: 65
@Unitupuna ja @Minnnis eiköhän ovikset ole siellä ihan löhipäivinä kummallakin! 😊 Tummahkoja muttei ihan vielä plussat, mutta jospa tänään vielä tai huomenna 🤞

Pikku jomotuksia bongattu munasarjojen kohdilla! Etenkin ilahduttaa tuntemukset oikealla. Voiskohan nyt olla siellä puolella folli kypsymässä, kun viimeisin (keltarauhaskysta) ja sitä edellinen (kohdunulkoinen) oli vasemmalla 😄 Toiveikas oon kyllä että nyt siellä tapahtuu, mutta pääseekö irtoamaan, jännittää eniten. Oikealla näkyi viimeksi syksyllä follikkelikysta eli ei ollut onnistunut irtoamaan. Jostain vanhoista HUS:n teksteistä myös bongasin että sama juttu oli meidän hoitojen ensikäynnillä keväällä 2021. Eli ainakin oikealla puolella on munasoluilla ongelmaa päästä irtoamaan.

Mutta jatkelen tässä geleen, Donafertyn ja macan syömistä jos niistä on mitään apua 😊 Melatoniinia nyt oon syönyt vaan uniongelmiin. Harmittaa myös toi yksi ibuprofeeni, mutta hedari meni niin pahaksi etten vaan enää kestänyt. 😪

Olo on jo parempi, mutta ei vielä ihan terve kuitenkaan 🤧

IMG_9199.jpeg

Koskahan FF poistaa nuo ovisviivat? 😄

Ovistestit ihan haaleita yhä, siis todella! 😂 Vähän nauratti kun tuota äskeistä testiä tihrustin kuin raskaustestiä, niin haalea on viiva.

IMG_9198.jpeg

Muokattu viimeksi:
Täällä illasta ovistesti vahvempi 🤞 vasemmalta alavatsaa vihloo ja jomottelee lupaavasti.

@Misa toivottavasti sieltä munasolu hyvin irtoaisi! Mua kanssa aina jännittää, että irtoaako vai eikö. Mulla on ollut ovulaatio ongelmia kierroissa. On saattanut tulla ovisoireita ja lh piikkikin, mut silti en oo ovuloinut 😔 toki nyt on paljon vahvemmat nää vatsan jomotukset kun niissä kierroissa niin toivon niin kovasti et nyt oikeesti tapahtuisi. Mä luulen kanssa, et mulla on jotain probleemaa just oikean puolen kanssa. Sieltä ovuloivat kierrot on aina pidempiä tai sit jättää ovuloimatta ja en oo koskaan raskautunut oikealta ovuloineessa kierrossa. Vasemmalta ovuloidessa kaikki raskaudet alkanut 😅
Mulla nyt ekaa kertaa tuo gelee käytössä ja tähän asti vaikutukset vaikuttaa lupaavilta. Macan otan taas kans kaveriks ens kiertoon, kun se on nyt ollut pari kiertoa tauolla.

Liitteet

• 20240222_191228.jpg
    20240222_191228.jpg
    597.6 KB · Katsottu: 49
@Unitupuna Harmi, ettei vielä oo ollu ovista, mutta nyt ainakin näyttäisi lämmöt tippuneen niin, että varmasti lähiaikoina sieltä pingahtaa ylös 🙂 testikin jo suht tumma! 🌈

@Minnnis Tosi lupaavalta näyttää testi ja oireet kanssa kuulostaa siltä että lähestyy! 🤞🌈 Ihan pian varmasti.

@Misa Siellä kanssa lupaavalta kuulostaa, vaikkei noissa testeissä paljoa näykään! Hauska miten vaaleita ne on. 😅 Toivottavasti lähtee sitten super nopeasti tummumaan. Ja jännä myös noi kystat, toivottavasti ei sentään sellainen tulisi nyt estämään ovista. Ja ei varmasti yhdestä yksittäisestä ibuprofeenistakaan oo mitään haittaa, jos ei oviskaan ole vielä ihan lähellä.

Tänään oli lämmöt ylhäällä, joten veikkaan että eilinen tosiaan oli vaan virhe ja johtui siitä kun kello oli huonosti. Toivottavasti ainakin! Olisi myös paremmat tallettelut jos ovis oli tuolloin kp14 🙈 Tänään on kyllä myös pieniä keltarauhasoireita ollut, pistelyä ja turvotusta. Tai toivon ainakin että ollut keltarauhasesta johtuvaa 😄🤞

IMG_8909.jpeg

@Minnnis tutulta kuulostaa! Mulla onnistunut raskaus alkoi oikealta puolelta, silloin irrotettiin Ovitrellella. Keskenmenot ja kohdunulkoinen on vasemmalta puolelta kaikki. Eli luotto siihen että vasemmasta munasarjasta olisi mihinkään, on nyt aika matalalla 😄 Oikealta tulee näköjään parempaa laatua sitten kun vaan pääsee irtoamaan.

Hyvältä näyttää sun testi, ihan viittä vaille plussa! 🤩

@Kawa folli saattaa jatkaa kasvamistaan kystaksi sitten jos ei irtoaminen onnistu, saa nähdä miten nyt käy. Harmi ettei voi pistellä Ovitrellea itsekseen, sille olisi kyllä tarvetta 😐

Hienosti ylhäällä lämmöt, kyllä selvältä näyttää että siellä ovis oli ja meni! 😊 Nyt pidetään peukkuja että tärppäisi 🤞

1000028522.jpg
En yhtään tiedä mitä tapahtuu 😆 toissayönä oli jääny kello niin löysälle ettei ollu saanut mittauksia. Tänään sit tommonen ihan mieletön pomppu? En oo mielestäni mitenkään flunssainenkaan. Ovulaatiotuntemuksia ei oo ollut, mutta ei ollu viime kierrossakaan ja silloin raskaustesti näytti lopussa plussaa eli oli tapahtunut. Ovistesteissä oli toissapäivänä tummimmat viivat, mutta ei lähellekään plussaa. Ja noita testejä on tossa nyt 15 kpl tähän 5 päivään tehtynä et ei pitäis olla menny lh-piikin bongaaminen ohitse 😅 saa nähdä mitä ne huomisen lämmöt on, jos onkin vaan joku virhemittaus (vaikka toi kellon lämpötila on aamuyön usean tunnin mittauksen keskiarvo, eli suht luotettava sen pitäis kyllä olla).

@Unitupuna oho mikä hyppy! 😄 Jännä nähdä pysyykö lämmöt ylhäällä, että menikö ovis salaa jo 😁

Täällä munasarjatuntemukset jatkuneet, mutta vielä ei ole limoja tai mitään, joten odotellaan rauhassa.

FF vihdoinkin luopui viivoistaan 😆

IMG_9208.jpeg

Tänään lapsi todennäköisesti pääsee kotiin sairaalasta. On jo ihan hirveä ikävä 😭💔

Edit / ovistesti vähän tummumassa vihdoin 😊

IMG_9210.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Misa toivottavasti lapsi siellä pääsi eilen kotiutumaan ❣️ ja selkeästi tummumista testissä havaittavissa. Miltä on tänään testit näyttänyt?

Täällä tuli eilen aamusta sit tasavahvat viivat ovistestiin! 🤩 Ja luulen, että ovuloin eilen illalla. Oli sen verran kovat alavatsa vihlonnat ja jomotukset sekö huono olo. Ja vasemmalta enemmän tuntemuksia, joten hyvä jos ovuloin siltä puolen. Eli luulen, että munasolu irtos myöhään eilen illalla eli se saattaa vielä seikkailla tuolla 😅 tai no toivottavasti ois tietenki hedelmöittynyt. Mutta illalla sit vaihtuis dpo1. Tänää mulla oli lämmöt matalammat taas. Milloin lämpöjen pitäisi nousta, jos ovis oikeasti tapahtui. Huomenna?

Liitteet

• Screenshot_20240224_102738_FF App.jpg
    Screenshot_20240224_102738_FF App.jpg
    271.4 KB · Katsottu: 50
@Minnnis jes mahtavaa! 🤩 On aika yksilöllistä miten lämmöt nousee, joillain nousee heti ja joillain hiljalleen lähtee kipuamaan ylöspäin 😊

Lapsi kotiutui eilen ❤️ Mutta yöllä tuli kipukohtaus, lähdettiin sairaalaan näytille, mutta onneksi ei löytynyt mitään vikaa. Yöunet jäi tosi vähiin kun ensin nukuin n. 1,5h (heräillen useasti sinä aikana) ja kun päästiin kotiin klo 5 aamulla, sain nukuttua vielä 3h ennen kuin lapsi heräsi 🥱

Lämpöihin voi vaikuttaa tuo, en tiedä. Kovin matalalla on.

IMG_9219.jpeg

Ovistesti tummenee 🤞

IMG_9221.jpeg

@Unitupuna miltäs siellä näyttää lämmöt, tasaantuiko pompun jälkeen vai jäikö ylös? 🙂 Toivotaan tietty että nousu johtuu oviksesta ja olisi mennyt.

@Misa jee, hyvä että FF luopui viivoista ja ovistesti tummenee 🌈🤞 Kyllä se varmasti sieltä nyt tulossa on!

@Minnnis Joo hyvin yksilöllistä on miten nousee, mulla nousee heti oviksen jälkeisenä päivänä että huomenna varmaan tai maanantaina viimeistään pitäisi olla noususuunnassa 🌈 Jännää, pääset myös piinailemaan 🫢

Saa nähdä nouseeko lämmöt vielä tuolta ylös, jännä että terolutillakin on nyt noin alhaalla. Jostain syystä odotan nyt vaan seuraavaa kiertoa, olo on taas että ei tästä ole tärpännyt. Josko seuraavaan taas saisi ovitrellen lisäksi yksityiseltä. 🤔

IMG_8920.jpeg

@Unitupuna miltäs siellä näyttää lämmöt, tasaantuiko pompun jälkeen vai jäikö ylös? 🙂 Toivotaan tietty että nousu johtuu oviksesta ja olisi mennyt.

@Misa jee, hyvä että FF luopui viivoista ja ovistesti tummenee 🌈🤞 Kyllä se varmasti sieltä nyt tulossa on!

@Minnnis Joo hyvin yksilöllistä on miten nousee, mulla nousee heti oviksen jälkeisenä päivänä että huomenna varmaan tai maanantaina viimeistään pitäisi olla noususuunnassa 🌈 Jännää, pääset myös piinailemaan 🫢

Saa nähdä nouseeko lämmöt vielä tuolta ylös, jännä että terolutillakin on nyt noin alhaalla. Jostain syystä odotan nyt vaan seuraavaa kiertoa, olo on taas että ei tästä ole tärpännyt. Josko seuraavaan taas saisi ovitrellen lisäksi yksityiseltä. 🤔

View attachment 131282
@Kawa Mulla on kans olo että tästä kierrosta ei tärppää, vaikka en ees tiedä onko ovis edes menny 😅 Hassua miten sitä heittää hanskat tiskiin jo valmiiks.

Tänään oli lämmöt vielä eilistäkin korkeammalla, 37,2 ja Premom julisti oviksen tapahtuneeksi. FF vielä pohtii 😅
1000028534.jpg

@Unitupuna tänään varmaan jo FF on piirtänyt viivat? 😊 Vaatii kolme koholla olevaa lämpötietoa.

En tiedä onko ovistestiin tulossa tämän vahvempaa viivaa enää, yhdessäkin kierrossa vahvin mitä sain oli 0,42 näillä OneStep-testeillä ja ovis tapahtui. Melkein toivon ettei huippua enää tarvitsisi metsästää kauheasti pidempään 🙂 Mutta testailen niin kauan että haalistuu kunnolla.

IMG_9230.jpeg

IMG_9231.jpeg

Seuraava oli tummempi, tän jo lasken plussaksi vaikka Premom sanoisi mitä 😄

View attachment 131349
Oho! No jopas on tiukka arvostelu et tääkään ei oo plussa. Olisikohan mullakin menny plussa ohi, samoja testejä pääosin käytin (lisäksi muutama, olisko kolme, PC liuskaa).

Täällä alkoi tänään flunssa, joten ff ei laske tän päivän lämpöjä mukaan.
Lisäks eilen jo tuli, et possible ovulation detected.

@Unitupuna no joo, tuntuu että testiviivan pitää tosiaan olla kontrollia tummempi, jotta päästään edes lähelle t/c ratiota 1 🤷‍♀️ Ja voi höh flunssa, pikaista parannemista! 😔

Lämmöt vielä alhaalla, jännittää vähän kyllä että jääkö alas vai nouseeko lähipäivinä. Testit näyttäisi olevan haalistumaan päin 🙂 Vaihdoin tuon 0.78 high:ksi manuaalisesti.

IMG_9239.jpeg

IMG_9240.jpeg

Nää testit on kyllä vähän huonolaatuisia kieltämättä, tuohon aamun testiinkin jäi tausta noin punaiseksi. Mutta toistaiseksi oon todennut että näillä saan parhaiten lh-huipun kiinni, herkemmillä testeillä on liian monta päivää putkeen tasavahvoja tai lähes tasavahvoja viivoja.

@Misa toivottavasti lh huippu oli siinä ja lämmöt lähtee nousemaan!! 🤞 Lupaavalta ainakin vaikuttaa ja mäkin laskisin nuo viivat jo plussaksi.
Onko noi raskauskeijun onesteppejä vai jotain muita? Mulla ne raskauskeijun onestepit ei jotenkin enää toiminut (esikoisen yrityksessä kyllä toimi ok), en meinannu saada niillä lh huippuja kii ja oli viallisia joukossa (tausta saattoi jäädä ihan lilaksi eikä tulosta voinut lukea) 😬

Täällä tänää oletettavasti vaihtuis dpo2 iltasella. Lämmöt nousussa, toivottavasti pysyvät ylhäällä 🙏 ja on tullut vähän luteaalivaiheen oireita (viime kierrossa en ovuloinu ja nää oireet tuli vasta sit ku aloitin terolutin). Ja vasemmalle vähän juilii välillä joten toivon, että siellä ois nyt toimiva keltarauhanen. Pohdin tässä aloitanko Terolutin tähän kiertoon, mutta taidan aloittaa sen varuiksi tueksi huomenna illalla 🤔

Liitteet

• Screenshot_20240226_152824_FF App.jpg
    Screenshot_20240226_152824_FF App.jpg
    176.3 KB · Katsottu: 37
@Minnnis joo just niitä Raskauskeijun OneSteppejä 😄 Mä nyt näillä testailen, kun on halpoja ja näitä testejä kuluu mun pitkillä epäsäännöllisillä kierroilla paljon, ja kun herkemmät testit taas sitten on liian pitkään positiivisia… Oispa näistä joku (edullinen) välimalli olemassa 😁

Hyvältä näyttää käyrä siellä 😊 Kannattaa varmasti käyttää teroja tukena kun sulla kerta niitä on!

Tässä nyt tää testisuora, luulen että nyt voin lopettaa testailut. Ja vaan sormet ristissä, että lämmöt todentaisivat oviksen, kyllä on valtava pettymys jos tää nyt jäisikin ovuloimattomaksi.

IMG_9241.jpeg

Täällä tämmöstä 🫠 toki mulla alkoi sunnuntaina flunssa, joka jatkuu edelleen, mut luulis et se vaan nostais noita lämpöjä.

Mullakin on noi raskauskeijun one stepit, enkä saanut lh-huippua niillä kiinni. Ens kierrossa vois kyllä käyttää niitä PC:n liuskoja, jos malttaisi testata vaan 1-2 kertaa päivässä 😅 munkin kokemus on, et ne oli vielä ihan ok muutama vuosi takaperin esikoisen kohdalla.
1000028603.jpg

Takaisin