BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Minnnis Hyvältä näyttää lämmöt! Mäkin oon omin päin syönyt tueksi terolutia, en tiedä kuinka hyvä se on, tai onko mitään haittoja mutta en ehkä usko 😄

@Misa Näyttää kyllä kans siellä vahvasti ovis menneen. Toivottavasti tänään ois sitten noussut lämmöt 😌🌈

@Unitupuna oho, onpa siellä iso pudotus lämmöissä, toivottavasti nousisi takaisin ylös vielä 🤔 jännä nähdä miten etenee! Mäkin oon huomannut että pc toimii parhaiten, tosi harvalla tuntuu tuo onestep toimivan kunnolla 🙈

Lämmöt on nyt tosi alhaalla ja vähän jo pettymys hiipii väistämättä. 😅 Katselin vanhoja käyriä, niin ei oo kertaakaan ollut luteaalissa näin alhaiset lämmöt. Jännä, vaikka terolut käytössä.

IMG_8927.jpeg
 
@Kawa kuitenkin lämmöt on selvästi ylempänä kuin ennen ovista, niin en olisi huolissani! Tai siis en usko että tuosta voi päätellä raskauden mahdollisuudesta mitään 😊

Lämmöt vähän nousi, mutta ei paljoa. Stressaa nyt nouseeko kunnolla vai eikö, mutta enpä mä oikein enää asiaan voi millään vaikuttaa 😅

IMG_9242.jpeg
 
Jees!!! Mä luulin jo, et ovuloimaton kierto, kun lämmöt sahaa ja ovistestit negaa. Mutta tänään se tuli: OVISPLUSSA 🥰🥰 olikohan toissailtana vai eilen, kun huomasin, et on tämmöstä outoa mahakipua ja se vei ajatukset ovikseen. Toissakierrossa kuitenkin ovisoireet oli vahvat, mutta jäi negakierroks. Viime kierrossa ei taas mitään oireita ja kemiallinen 😅
1000028624.jpg
eli varmaan noi yli 37 asteen lämmöt on enteilly alkavaa flunssaa tai ollu ihan vaan virhemittauksia.
1000028618.jpg

Tässä vielä tän päivän ovistestit. Raskauskeijun one step edelleen säälittävä hailura, mutta alempi PregCheckin taas plussa!
1000028621.jpg

Vielä PreMomin tulkinnat, 0,23 ja 1,09...

Tilasin ens kiertoon sylkitestin, testaan sit kalliilla (pc) testillä kun alkaa näyttää positiivista. Nää one stepit ei mulla toimi.
 
@Kawa mulla gyne määräs noi terot kierron säännöllistämiseen, mutta sanoi, että jos raskaus alkaa niin tukevat sit sit alkanutta raskautta! Eli ei mitään haittaa niistä ainakaan hänen mukaan.
Mikä tuo luteal line katkoviiva muuten tuossa on? Toivottavasti ei nyt lämmöt mihinkään tippuisi sen enempää!

@Misa toivottavasti lämmöt siellä jatkaa nousuaan kunnolla 🤞

@Unitupuna jes hyvä, että ovis siellä bongattu! 🤩 Mulla täysin sama kokemus noista onestepeistä, että pc:n ollessa positiivinen ei onestep ollut vielä lähelläkään 😬

Mulla ff vahvisti oviksen!! 🤩 Oon niin onnellinen ja helpottunut, että nyt hyvin todennäköisesti ovulaatio on tapahtunut. Ehkä tää mun kroppa tästä alkaa taas toimimaan 🙏 selkeitä luteaali vaiheen merkkejä ja oireita on. Aloitan nyt terolutin tänään illalla tueksi varmuudeksi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240227_150727_FF App.jpg
    Screenshot_20240227_150727_FF App.jpg
    285.9 KB · Katsottu: 47
Oi täällähän on moni nyt tosi kivassa kierron vaiheessa, ihan yleisesti siis kaikille hyviä piinailuja!🤩🤩🌈🌈 nyt yritän tsempata ittenikin taas aktiiviseksi tänne osallistumaan keskusteluihin 😂

Kävin tänään, tai siis yritin käydä Terveystalon kautta sielä aukiolotutkimuksessa. Mua jo etukäteen varoiteltiin ettei välttämättä onnistu sillä heillä ei oo kun inssikatetri ja siinä tulee tod.näk käymään niin että se keittosuolaliuos ei mee tarpeeksi paineella sisään ja valuu vaan pois, ja niinhän siinä kävikin eli ei pystytty tutkimaan tota aukioloa. Täällä päin on tosi huonosti noita yksityisiä lapsettomuusklinikoita jossa se voitais tehdä joten sen takia menin Terveystalolle, mutta saatiin kuitenkin katottua sit paremmin kohtu ettei oo polyooppeja ja sektioarven kohta hyvännäköinen! Vasemmalla johtofolli 21mm ja limakalvo 8,5mm, tänään tosissaan kp10 ja toi follin koko yllätti että on jo noin iso! Mulla siis yleensä ollu ovis siinä kp15. Lämmöissä ei raportoitavaa tähän viestiin kun oli pientä flunssan poikasta niin poistelin lämpöjä. Huomenns oli tarkotus alottaa ovistestit, saapa nyt nähdä milloin irtoaa jos on jo noin hyvänkokoinen follikkeli🤔 ja taaas vasemmalta 😅 Olis kiva mielenkiinnosta tietää minkä kokosia folleja teillä on ollu ennen ovista, joilla on niitä ultrattu?😊 mulle ei oo niin arkipäivää päästä näkemään ja kuulemaan joten siks kiinnostaa paljonkin!😂
 
@Unitupuna oi mahtavaa että sait ovisplussan kiinni! Ja onpa kyllä valtava ero OneStepissä ja PC:ssä! 😁 Mulla noi PC:t on näyttäneet vääriä plussia (mulla on PCOS, voi aiheuttaa sellaista), ja easy@homet myös näytti monta päivää plussaa putkeen kun niitä kokeilin, joten joudun tyytyä näihin ei-ihan-plussaksi-asti-vahvistuviin OneSteppeihin 😩

@Minnnis hyviä piinapäiviä! 🥰 Kyllä tuo hyvin varmalta näyttää. Toivottavasti mulla varmistuu ovis myös, niin pääsen myös piinailukerhoon mukaan 😆

@Ansq harmi ettei tutkimus oikein onnistunut 🙁 Mutta hyvänkokoinen folli kyllä kieltämättä! Tuskin montaa päivää menee, että irtoaa. Mulla on aina hoidoissa irrotettu Ovitrellella joten en tiedä miten isoksi kasvaa luonnollisesti ennen kuin irtoaa (ja aina se ei edes onnistu 😅). Onnistuneessa raskaudessa folli oli 20mm ja samana iltana pistin Ovitrellen, eli siitä n. 36h kuluttua irtosi. Laskennallisesti siis irtosi 23mm kokoisena. (kasvoi Gonal F-pistoksilla 2mm päivässä kun pääsi ns. vauhtiin, ultrattiin siis useamman kerran tuon hoitokierron aikana)
 
@Misa Okei joo kiitos vastauksesta! 🤩 Ja kyllä vahvasti nyt näyttää että ovis oli, jee!! Pääset mukaan piinailemaan taas🌈

Täällä alko ovistestit, en yhtään tiedä miten tällä kertaa käyttäytyy, tuleeko yllätyshyökkäys vai tummeneeko vähitellen 😂 parin päivän sisään veikkaan positiivista 🤔
IMG_0766.jpeg
IMG_0768.jpeg
 
Minäkin aloin nyt mittailemaan aamulämpöjä, kiinnostavaa! Tosin olen vasta nyt kolmena päivänä mitannut. Ma oli 35,3, ti kun sain ovisplussan oli 34,8 ja tänään 36,1. Normaalilämpöni on aika matala. Eli kun lämpö on nyt kohonnut, niin onko ovulaatio jo ohi/tapahtunut? Kuinka paljon vaikuttaa jos ei ihan samaan aikaan joka aamu mittaa ja käy vaikka sitä ennen vessassa tai touhuaa muuten lyhyesti jotain?
 
@Emri tervetuloa vaan mukaan! Sitähän suositellaan, että joka aamu mittaisi ennen sängystä nousemista, koska jo lyhyt liikkuminen ja nouseminen voi vääristää lämpöjä. Kannattaa kirjata myös johkin sovellukseen ylös 🙂 Ton perusteella kuitenkin ehkä arvioisin että ovis mennyt.

@Misa hyvin on lämmöt nousussa, toivotaan että pysyykin siellä 🙂🌈 Hyviä piinailuja!

@Ansq Onpa ollut hyvä tilanne ultrassa, toivotaan tosiaan että plussa pärähtää ihan muutaman päivän sisään! Mulla on ollut ultrassa 18-23mm follikkeli, yleensä noin 18-19 ja samana päivänä kun on pistetty ovitrelle niin ovulaatio on tapahtunut kahden päivän sisällä. Eli laskennallisesti uskoisin noin 21-23mm kokoisena 🙂

@Minnnis Okei kiva tietää terolutista tuo ettei varmastikaan ole haittaa 🙂 voin sitten hyvin jatkaa niiden käyttöä myös! Ja tuo luteal line vaan selventää luteaalin lämpöjä ja pystyy tarkemmin seuraamaan dippejä j nousuja jne.

@Unitupuna Oi, ihanaa että nyt tuli ovis+! Mukaan piinailuun myös 🌈🌈🙈

Dpo9, ei ainakaan vielä oo tehnyt yhtään mieli testailla kun ei mitään oireitakaan ole. Vielä toki kerkee ilmaantua jotain. Sunnuntaina dpo13 testaan viimeistään terolutin takia 🙂

IMG_8933.jpeg
 
@Misa kiitos 🥰 hyvältä sielläkin näyttää lämpöjen suhteen, kiva päästä piinailemaan samaan aikaan 🤩 että samoin hyviä piinailuja sinne 😍

@Kawa kiitos selvennyksestä! Mullakin näköjään tuo luteal line nyt ilmestyi taulukkoon 😁 ja siellä aletaan olla piinailujen loppu suoralla, jännää!

Lämmöt siis onneksi pysyneet ylhäällä. Jännitän kyllä, et alkaako tiputtelu taas liian aikaisin, siitä kyllä sit jo tietää omalla kohdalla et toivo on menetetty 😑 ja vitsi et on rinnat arat, ikävän tuntuista 😅 terolut oikein boostaa tota oiretta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240228_170429_FF App.jpg
    Screenshot_20240228_170429_FF App.jpg
    298.3 KB · Katsottu: 42
@Ansq toivotaan tasaisesti ja pian tummuvaa ovistestiä! Luulisi että ei kovin kauaa siihen mene, kun oli sen verran iso folli jo siellä ultrassa 😊

@Emri tervetuloa! Samaa mieltä kuin Kawa, voisi olettaa tuon nousun perusteella oviksen menneen. Sulla on kyllä tosi matala peruslämpö, mulla ihan alimmillaan välillä käy tuossa 36 paikkeilla 😄 Ja joo mielellään lämpöjen mittaus ennen kuin nousee, mutta välillä itsekin joudun ensin käydä vessassa tms. enkä ole huomannut että tällöin olisi lämmöt yhtään normaalia korkeammalla tai matalammalla jos sen jälkeen mittaan. Jos heräät kovin vaihtelevasti eri aikoihin, kannattaa valita jokin heräämisaika milloin yleisimmin nouset, ja tarvittaessa voit muuntaa lämpöjä esim. täällä https://www.omnicalculator.com/health/bbt
Mittausajalla on todella väliä. Näitä sivustoja on netissä useampia, niin voi Googlata myös itseään miellyttävämmän version.

@Kawa pidän peukkuja plussan puolesta, sitten kun testaat ❤️

@Minnnis kunpa tiputtelu nyt pysyisi poissa siellä 🤞

FF vahvisti oviksen, ja muistin nyt aloittaa miniasankin tällä kertaa. Nyt ei muuta kuin odottelua, ehkä viikon päästä testaan, en usko että mulla on itsekuria odottaa dpo 9/10 pidemmälle testien kanssa. 😄

IMG_9253.jpeg
 
@Kawa Lämmöt näyttää kuitenkin hyviltä!! 🌈

@Minnnis Sielläkin näyttää käyrä hyvältä ja jospa tosiaan ei alkais tiputella!🤞🏼

@Misa Hyviä piinailuita!🌈 noi ekat päivät on aina mielettömän hitaasti meneviä omasta mielestäni 😆

Mulla ovistesti käytännössä ihan sama kun eilen joka nyt kyllä hämmentää, sillä ennen pysyny alle 0,2 ennen kun LH kohoaa ja sieltä ku on noussu ylöspäin niin joko pompannu suoraan korkeisiin lukemiin, tai sit tummunu pikkuhiljaa mutta tällästä ei oo kyllä koskaan ollu, että yli 0,3 lukeman olis kahta päivää. Lämmöistä en oikeen osaa sanoa juuta tai jaata kun tosiaan on sitä pientä flunssanpoikasta ollu🤔
IMG_0779.jpeg
IMG_0780.jpeg
 
@Misa lupaavalta näyttää!

@Ansq toivotaan et siellä vahvistuis tosta nopeammin ku täällä 🤪

@Emri niinku täällä jo tuli ilmi, niin vaikuttaa yllättävänkin paljon, mutta on kyllä tosi iso nousu eli toivottavasti ovis tapahtui 😇

@Kawa En oo kokenein graafien lukija mut kyllähän noi lämmöt näyttää hyvältä ja dippikin ollu sopivassa kohtaa. Hatunnosto, että et vielä testaa. Mäkin lupaan itselleni, että tässä kierrossa testaan vasta joskus dpo13, että jos on taas kemiallinen niin en ehdi niin montaa päivää murehtia 😆

@Minnnis Millon sulla yleensä alkaa tiputtelut? Alkaako jo tosi varhain? Nyt on ainakin lämmöt kunnolla ylhäällä, sormet ristissä 🤞

Täällä aamulämmöt edelleen alhaalla ja nyt illalla tein testin klo 19 ja PC testi rutkasti plussalla ja nyt jopa toi one stepikkin on positiivinen!

1000028793.jpg



//kirjoitin tän jo eilen, mutta viesti yhtäkkiä katosi, mutta nyt tuli taas näkyviin! Eli julkaisen eilisen illan tekstini 😅
 
Nyt laitan tän päivän viestini 😆 testasin nyt klo 12 ja molemmat ovistestit hilkun verran alle positiiviset. Lämmöt edelleen matalat, toivon et ne olis nousussa huomenna eli ovis olis tänään. Kipuja on ainakin monta päivää jo ollut.
1000028842.jpg

@Ansq flunssahan voi ymmärtääkseni siirtää sitä ovista, eli voisikohan olla siitä kyse et nyt jumittaa siellä 0,3 paikkeilla?
 
@Misa Toivotaan että tästä kierrosta tärppäisi heti 😌🌈 täällä jännätää sitten testailua myös!

@Minnnis tuo terolutin aiheuttama rintojen kipu on kyllä inhottavaa. Toivottavasti ei tiputtelu ala tällä kertaa 🌈

@Ansq ehkä nyt vaan nousee vähän hitaammin tuo lh esim juurikin tuosta flunssasta johtuen, jännä nähdä milloin sitten plussa tulee 🤔

@Unitupuna oho, onpa tasaista lämpöä siellä! Toivotaan tosiaan että lämmöt nousisi pian ja pääsisit kanssa piinailemaan, kivut ainakin lupailee hyvää 🤞

Tänään ollut niin kovat menkkakivut että tein sitten kuitenkin varuiksi testin, puhdas negahan se oli kuten arvelin. Ei kyllä minulla muutu enää tulos tästä, joten jään odotteleen uutta kiertoa, eiköhän tiputtelukin sieltä pian ala kun kivut sen mukaiset. Jään taustailemaan ja keräilemään voimia viimeiseen kiertoon ennen IVF-hoitoja. 🙌🌈 jännitän kuitenkin muiden tuloksia!

IMG_8938.jpeg

IMG_8937.jpeg
 
@Kawa Oon pahoillani negasta😔

Ja sieltähän tuli plussa ihan ajallaan, hyvä tietää jatkossa että voi itellä käyttäytyä testit noinkin🙈 mulla tulee plussa yleensä kahta päivää ennen ovista, mut nyt ku tuli näin aamulla niin en tiedä tapahtuisko jo huomen illalla mutta eipä sillä niin väliä😊
IMG_0801.jpeg
IMG_0802.jpeg
 
1000028871.jpg
Huoh, nyt mennään ihan vaakaviivaa. Mulla on kyllä eilen illalla taas alkanu flunssa tai en tiedä onko tää sitä samaa flunssaa joka oli alkuviikosta jo. Saa nähdä et eikö ovis sit tapahdu tän takia tai tulee myöhemmin. Mulla on siis ihan perus nuhaa ja kurkkukipua, eipä taida nostaa kuumettakaan.

@Kawa voihan kökkö 😔 noh, onneks siellä on ivf tulossa, jospa siitä nappaisi nopeaan.

@Ansq onnea plussasta! Katotaan kummalla nousee lämmöt ekana 😅
 
@Misa jess hyvä että ovis vahvistui siellä!! Mä en kans pysty yleensä odottaa dpo9 pidemmälle testaamisen kanssa 🙈 aina etukäteen tsemppaan et testaan vasta sit ku varmasti vois näkyä jotain, mut aina hairahdan testaa aikasin 🫣

@Unitupuna mulla yleensä alkaa pieni tiputtelu 9dpo, luteaalivaihe on nyt hakenut paikkaansa ja vaihdellut 13/14 päivän välillä. Esikoisen yritysaikanakin oli kyllä menkkoja edeltävää tiputtelua ja silti raskauduin kolme kertaa, mut nyt toi tiputtelu kestää mielestäni kauemmin 😔 ja ainut raskaus missä tiputteli oli sit varhainen keskenmeno. Toivottavasti nyt lämmöt pysyisi ylhäällä ja tiputtelut poissa.
Ja voi vitsit, toivottavasti ovis siellä tulisi pian flunssasta huolimatta eikä paljon viivästyisi!

@Kawa voi harmi, pahoittelut negasta! 😔

@Ansq jess hyvä, säkin pääset piinailemaan! 🤩

Täällä siis 6dpo ja taas saa alkaa kuvittelemaan kaikenlaisia oireita 😅 mut huomaa kyllä, et progesteroni vaikuttaa ku sykkeet on korkeella, palautuminen/nukkuminen huonompaa, väsyttää, turvottaa, ihme paine vatsassa, rinnat arat. Lämmöt pysyy onneks ylhäällä🤞 paitsi et kiinnitymis dippiä toivoessa 😅 Kuinka yleistä on et sellainen tulee?
 

Liitteet

  • Screenshot_20240301_174855_FF App.jpg
    Screenshot_20240301_174855_FF App.jpg
    192.7 KB · Katsottu: 46
Takaisin
Top