BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv toi aaltoilu on niin tuttua ja kaikesta mahdollisesta saa aina aikaan ahdistuksen itselleen. Nyt esim aloin miettiä sitä miksen eilen aamulla saanut PC liuskaan positiivista mut en ees muista kauan pidätin ja oli siis viittä vaille posi ja digi oli kuitenkin positiivinen. Eilisillan oireet ei jättänyt arvailun varaan vaan eilen oli ovis. Tänään lämmöt puolsi sitä. Hauska ilmiö myös että nyt viimeisimmän keskenmenon jälkeen jokaisessa kierrossa on menkat vähän lyhentyneet ja sit siinä kierrossa on myös ovis aikaistunut. Näin aikaista ovista ei oo ollut koskaan. Yleensä kp 13-15 letroilla. Faktana vielä loppuun että viime vuonna raskauduin tästä joulun kierrosta. Kyllä, mulla on odotuksia 😅
 

Liitteet

  • IMG_1489.jpeg
    IMG_1489.jpeg
    304.2 KB · Katsottu: 63
@Kuuttituutti Kyllä vahvasti lämpöjen perusteella ovis mennyt! Onpa jännä ilmiö tuo, että menkat tulee aiemmin! Vitsit, kun olisi teillä tässä kierrossa kaikki tähdet kohdallaan 🌈🤩 Milloin meinaat testata? 🤞

@Metu lle vielä täälläkin onnittelut ❤️❤️

Täällä on niin kova kato käynyt taas plussanneisiin että meinaa hiljentyä koko ketju! Onko täälä muita langoilla ja missä vaiheessa kiertoa? 🙈

Mä odottelen keskiviikon ultraa! Vähän jännittää kun juuri mitään kipuilua ei oo tuntunut. Toivotaan että sieltä kumminkin hyviä uutisia tulisi 😬 ja että saataisiin suunnitelma ensi vuodelle. 🤞

IMG_8683.jpeg
 
Täällä on niin kova kato käynyt taas plussanneisiin että meinaa hiljentyä koko ketju! Onko täälä muita langoilla ja missä vaiheessa kiertoa? 🙈
Mulla on jännät paikat, kun ekaa kertaa tänä vuonna näyttäisi ovis olevan näin aikaisin. Nyt siis menossa kp18 ja normaalisti vaihtelu on kp 21-59. Vaikkei tästä nyt plussaa tuliskaan, niin pelkästään tämä on mahtavaa 🤩

Keskiviikko tulee onneksi aika nopsaan, tsemppiä ultraan!
 
@Kwv mietin ihan samaa että onkohan täällä langoilla enää muita kun me kiertokamut 😅 kiitos kovasti kaikista tsempeistä 🧡 mulla harvemmin tuntuu mitään kasvukipuja mut silti siellä on jotain kasvanut kun tulee ovis ajoissakin. Toivon todella että ultrassa tulee hyviä uutisia! Mä meinasin testata dpo 10. Silloin oon aina saanut haamun. Se onkin eri asia miten kikkailen anoppilassa testauksen 😅

Viime kierrossa mulla oli oviksen jälkeisenä päivänä ihme mahakipu jota seurasi muutaman tunnin oksentelu ja sit nukahdin ja koko homma oli ohi. Mulla on ollut sellainen kolmesti tänä syksynä, kaikissa kierroissa ovulaation jälkeisenä päivänä viimeisimmän keskenmenon jälkeen. Eli tän on pakko olla hormonaalista. Vielä 1,5 tuntia sitten oli pää pöntössä ja nyt oon ihan kun mitään ei ois ollut. Että aivan ihana uusi oire mulla tähän ovulaatioon.
 
Päivällä alkoi keskenmenoista tutuksi tullut alaselän jomotus, ja tein pari testiä tuossa aiemmin, ei olleet vahvistuneet. Joten eiköhän tää jää kemialliseksi 😔 Tällä kertaa vaan testit lähti alussa vahvistumaan ihan kivasti niin ehdin jo ajatella, että voisi onnistua. Mutta olisi kyllä pitänyt arvata ettei voi mulla toinen raskaus putkeen onnistua 😒

Eli enköhän palaile tänne taas! Odottelen nyt vaan vuodon alkua, ja toki myös testailen vielä. Jos joku ihme tässä tapahtuisi 🤷‍♀️
 
@Kwv toivotaan hyviä uutisia ultrasta, onneksi keskiviikkoon ei ole enää pitkästi 🤞
@Lelli mahtavaa jos ovis nyt aikaisessa, pitkät kierrot on niin turhauttavia.

@Kuuttituutti onpas hurjat oireet 😬

@Misa voi ei, niin toivoin että olisi ollut pysyvä plussa 😔

Mä edelleen ovista odottelen, kp 17 eikä limoja tai mitään mailla eikä halmeilla. 🙄
 
@Misa oon pahoillani, ettei testit oo vahvistunut. Olisin niiiin suonut teille jouluihmeen.

Täällä lämmöt on nousseet raketin tavalla. Ainut kierto missä on näin voimakkaasti noussut heti alussa on se, jossa oon viimeksi plussannut 😅 No ensi viikko kertoo meille kaiken. Edelleen on sellaista pientä hellyyttä tossa munasarjojen kohdalla joka on jatkunut oviksesta eli sunnuntai illasta lähtien.
 

Liitteet

  • IMG_1498.jpeg
    IMG_1498.jpeg
    273.2 KB · Katsottu: 66
@Kwv täällä ollaan 🙈 jaksaispa enempi kirjotella tänne eikä vaan seurata sivusta, täällä kuitenki on niin mukavan oloista porukkaa!

@Misa voi ei oon niin pahoillani 😔 mut vielä ei oo toivoa menetetty 🤞🏼 joten toivotaan parasta!

@Kuuttituutti hienosti kyllä nousee lämmöt! 🤩 toivotaan että johtais plussaan asti 🤞🏼

Mie edelleen oon ihan epätiedossa mikä dpo tänään oikeesti on, jos se munasolu ei ollu vielä irronnu sen gynen mukaan silloin ku FF veikkas jo dpo1 🙈 Eli tänään vois olla dpo6-7? 🤔 Anyways tosi tylsältä käyrältä vaikuttaa, jotenkin vaikee uskoo että taaskaan tärppäis 😔


IMG_9723.jpeg
 
@Kwv pidän täällä peukkuja, että huomenna ultrassa näkyy hyvänkokoinen johtofolli! 🤩🤞

@turotus jospa pian alkaisi sielläkin ovisoireet 🌈

@Kuuttituutti onpa hyvännäköinen käyrä! 😍 Ja mukavan aikainen ovis. Pidän teillekin kaikki peukut pystyssä että nyt onnistuisi. ❤️

@Ansq hmm, olisko sitten irronnut vasta tossa 14.12. dipissä 🤔 Vaikea kyllä sanoa… Toivotaan tärppiä, vaikkei siltä nyt tuntuisikaan 😊
Edit / oho sulla olikin o+ 11.12. joten tuskin noin myöhään irtosi 🤔 Kyllä varmaan kumminkin 12.12. illasta / 13.12. on irronnut, kun testi kumminkin ollut positiivinen 😊

Täällä olikin yllättäen reilusti vahvistunut testi tänään, joten jännitys jatkuu. Nyt ihan itseäni suojellakseni en testaa huomenna ollenkaan, katson ylihuomenna sitten, miltä näyttää. Käytännössä olin jo melko lailla hyväksynyt tulevan keskenmenon joten jos raskaus jatkuu sittenkin, niin on vain positiivinen yllätys 🙂
 
Muokattu viimeksi:
@Misa Voi että, kunpa jatkaisi vahvistumista 😍

Oon vähän kahden vaiheilla aloitanko terot vaan suosiolla kun kuitenkin ovisoireet alkaa yleensä jo hyvissä ajoin n. viikkoa ennen eikä vieläkään mitään. Jos tästä onkin tulossa joku 50+ päivän megakierto niin voi joutua vielä tovin jos toisenkin odottelemaan.
 
@turotus vitsi kun sitä voisikin nähdä jatkuvasti kehon sisälle ja saada ajankohtaista tietoa mitä tapahtuu tai ei tapahdu ja sit miettiä toimintaa sen mukaan. Toivotaan ettei tuu megapitkää kiertoa!

@Kwv hurjasti tsemppiä ultraan!🌈

@Ansq toivotaan että tylsästä käytöstä huolimatta kävisi tärppi!

@Misa hurjasti voimia jännittäviin päiviin! Eletään täällä kaikki mukana ja toivotaan parasta!🌈

Täällä tuli nyt merkittävä dippi. Ikinä ei oo sellaista mulla tullut. Täällä on ollut puhetta siitä dpo4:sen estrogeenidipistä mut mulla on nyt dpo 3, ehkä kuitenkin samasta kyse?🤔 hurjan jännää nyt että nouseeko huomenna lämmöt vai mitä ihmettä keho puuhaa.
 

Liitteet

  • IMG_1509.jpeg
    IMG_1509.jpeg
    315.7 KB · Katsottu: 76
@Misa Oi miten ihanaa! Nyt toivotaan vahvistumista🤞🏼🤞🏼❤️ Huomista odotellessa!

@Kuuttituutti Mulla on useissa käyrissä tullu dippi dpo3-5, ei toki kaikissa, mutta jos tuo sun käyrässä oleva dippi on just se estrogeenidippi 😊 Jännä nähdä millaset lämmöt huomenna!!

Mulla laskusuunta jatkuu, nyt luultavasti dpo7-8 😕 pitää alkaa varautumaan jo henkisesti siihen että joulun alla alkaa vuoto, ja toivoa että 2024 olis suotuisampi ✨ En toki kokonaan heitä hanskoja tiskiin vielä kun erot on noin pienet ja nuohan on tosiaan vaan kellon tekemät arviot, mutta ei oo suuret odotukset kun ei oo mitään tuntemuksiakaan ollu.
IMG_9725.jpeg
 
@Lelli kiva, että sielläkin päästään ajoissa piinailemaan! 🤞😊 ootko testannut aikaisin?

@Kuuttituutti Oho, kuulostaapa rajuilta ovisoireilta 😳 Onneksi menee tolleen nopeasti ohi! Mutta eipä ainakaan jää tosiaan epäselväksi oliko vai ei. Mulla oli myös yhdessä kierrossa dpo3 dippi, ja toisessa dpo2. Luulisin että ainakin dpo3 oli sama asia kyseessä mutta vaan vähän aiemmin! Toivottavasti lupailee hyvää! 🌈🌈🤩

@turotus onpa harmi ettei ovisoireita oo vielä ollut! ☹️

@Ansq hyvältä näyttää käyrä ainakin vielä! Jospa tosiaan ois toi dpo8 nyt 🧐 toivottavasti lähtee tuosta vielä takaisin nousuun. Testaatko ennen vuotoa vai odotteletko että mahdollinen menkkojen alkamispäivä?

@Misa Kävinkin elokuisista heti kurkkimassa testejä, hyvältä näyttää ja aivan ihana juttu että edelleen vahvistunut! Eiköhän se tyyppi siellä vielä tukevasti kiinni ole 😍🌈

Kiitos tsempeistä ❤️ Ultrassa löytyi 19-20mm folli oikealta, kivutkin ollut eilen ja tänään sen mukaiset että jotain sielä tapahtuu! 🤞 Tänään ovitrelle ja sitten odotellaan. Ehkä uskaltaisin sitten 31. päivä aloittaa testailun, vaikka odotukset on taas ihan nollissa. Ivf-ensikäyntijonoon ei päästä ennen helmikuuta, joten ens kierto mennään vielä samalla kaavalla, mikä oli vähän pettymys, mutta näillä mennään.

IMG_8685.jpeg
 
@Kuuttituutti Mulla tais olla niin et kierroissa, joissa ei yritetty raskautua niin tota dpo3/4 dippiä ei tullu/ oli lähinnä sitä lämpöjen hidasta nousua/tasankoa ja vasta sit nousi paremmin ylöspäin. Et mulle toi dippi oli kyl lupaava tossa plussa kierrossa, kun tuli selkeänä 🌈 ✨

@Ansq Sielläkin näyttää mun mielestä lupaavalta, noi lämmöt voi pysyä tossa vaiheessa matalina, jos on kiinnittymistä ja vasta sen jälkeen lähteä nousuun, ei heitetä pyyhettä kehään vielä sielläkään 🌈✨
 
Millasia käyriä teillä on ollut kierrosta, josta ootte plussannu? Ois jännä nähä ja verrata!

Täällä alko taas uus kierto. :(
 
@oravainen
Voimia uuteen kiertoon :red-heart: Tässä tämä mun. Ei kyllä kannata täysin tähän vertailla, plussakierrot voi näyttää niin erilaisilta. Mulla on esim. muutenkin tosi matalat lämmöt ja lämpöerot sen vuoksi tosi pieniä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231219_191344.jpg
    Screenshot_20231219_191344.jpg
    656.3 KB · Katsottu: 79
@Kwv jes, mitkä ultrauutiset! 😍 Harmi ettette vielä pääse ivf-jonoon, mutta toivotaan nyt pysyvää plussaa ennen sitä ❤️

@oravainen tässä mun plussakäyrä 😄 Pari päivää jäi tuolla mittaamatta, ja uskon itse, että ovis oli kp18. Kuitenkin o+ oli kp17 iltapäivällä klo 17 aikaan vasta.

IMG_8512.jpeg
 
Mulla ei oo ehkä parhaat verrokit nää, mutta jaan tänne silti mun neljä plussakäppyrää 😄

Eka kerta kun tuli plussa, joulukuu 2021, mut viivat jäi vaan hyvin haaleiks ja nopee katkes matka. Tässä ei mitään lääkityksiä käytössä.

Screenshot_20231220-163143.png


Toka kerta kun tuli plussa, heinäkuu 2022, nyt viivat tummu selvästi mutta sit lopetti tummumisen. Vähän pidempään sinnitteli tämä matkassa. Ei lääkitystä tässäkään.

Screenshot_20231220-163106.png


Kolmas kerta tuli ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta, marraskuu 2022. Tämä pysyi monta viikkoa matkassa ennen kuin putosi kyydistä. Tässä on keltarauhastuki käytössä, hauskasti tasasi lämpöjä kun vertaa aiempien plussien hurjaan siksakkiin. (En muiten heti osaa sanoa miks tässä käyrässä ei näy vihreänä plussan jälkeen 🤔)

Screenshot_20231220-163034.png


Ja tässä nykyinen, joka on vielä toistaiseksi kyydissä, tänään 11+6 ja NIPTissä todettu kromosomeiltaan terveeksi :) tässäkin on keltarauhastuki käytössä. Yritin puolittaa sitä annosta tuossa viimeisten raportoitujen päivien kohdalla, mutta säikähdin niin kovasti tuota lämpöjen putoamista (lisäksi tuli ruskeaa vuotoakin samalla) että palasin täyteen tukeen ja lopetin Ouran käytön, eli lämpöjen mittaamisen toistaseks siihen 😅 vuoto loppu lääkityksen korottamisen jälkeen.

Screenshot_20231220-163006.png


Myöhemmin otin Ouran takas käyttöön ja lämmöt oli taas koholla, eli ite veikkaan että mun kohalla se keltarauhastuki on kriittinen osa raskauden jatkumisen kannalta.
 
Takaisin
Top