BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ansq minkä mittainen sun luteaali on yleensä? Hyvältä näyttää lämmöt edelleen! Noi unet on kyllä jänniä. Mä oon tässä syksyllä nähnyt useamman unen jossa plussaan, mut ennen sitä 1,5 vuotta näin vain keskenmeno unia. Ja siis me varmasti plussataan ennen kesää, mutta onko se pysyvä plussa, on toinen asia. Meillä kolme keskenmenoa taustalla ja mun kohdussa on sairaus joka vaikuttaa kiinnittymiseen. siksi IVF mietinnässä kun voisi edes vähän vaikuttaa siihen mihin kiinnittyy :)
 
@Kuuttituutti mulla on luteaali yleensä 11-12 päivää😊 mut nyt on todellisuudessa vasta dpo10-11, sillä kävin tuolloin kp16 gynellä tsekkaamassa omasta mielenkiinnosta kohdun, munasarjat ym niin silloin gyne sano et siel on n. 19mm folli joka puhkeaa kohta, joten ovis ei sen gynen mukaa olis vielä ollu, vaikka lämmöt olikin jostain syystä noussu jo samana aamuna 🙈

Ahaa aivan, joo sithän se onkin asia erikseen 😔 voi kumpa teillekin tulis se pysyvä plussa, jos ei luomusti niin sit ivf kautta 🌈
 
Muokattu viimeksi:
@Kuuttituutti hyvä, että siellä nyt pysyi lämmöt ylhäällä! 😌 Täytyypä käydä hakemassa testiin tota viiniä, voin sitten vaihtaa nimimerkin merkitystä jos onkin hyvää hahah! 😂
Ja kuulostaa tosi hyvältä toi teidän suunnitelma. Varmasti tosi fiksu ratkaisu. Ja toivon mukaan yksityisellä saatte sata kertaa parempaa palvelua kun julkisella.

@Ansq jännät paikat 🤞 vielä ainakin lämmöt ylhäällä! 🌈 tuo dippikin ois kyllä sopivaan kohtaan.

En tiedä onko mun applewatchissa jotain vikaa, kun näyttänyt kolmena aamuna tismalleen samaa lukemaa. Mittasin tänään aamulla vielä ennen sängystä nousua kuumemittarilla kielen alta, antoi 36.8 jonka muunsin vielä vastaamaan kellonaikaa. Luulen että tuo on nyt oikea lämpö eikä kellossa, koska kyllä oviksen pitäisi olla jo mennyt kun irroituksesta on jo yli 60 tuntia. Kaikki menee kyllä niin reisille tän kierron osalta, että ei mitään odotuksia. ☹️

IMG_8694.jpeg
 
@Kwv Ompas mystistä! Ootko kattonu sieltä Terveys-appin kautta että onko jokasessa se pinnankin lämpötila sama vai onko se arvioitu lämpötila vaan sama?🤔 Onko sulla suusta mitattuna luteaalilämpö jotain tota luokkaa minkä sait mittarilla mitattua eli voisko kuitenkin olettaa että se ovis on tapahtunu, vaikka AW jotain temppuaa? Toi on kurjaa jos heti luteaalin alussa on jo huono fiilis kierrosta 😩
 
@Ansq hei hyvä huomio tuo, heittelee kyllä jokaisen päivän kohdalla toi pinnan lämpötila, eilen ja tänään ollut pinnan lämpö yli 35 astetta, muuten normaalisti noin 34,5. Ja juu, luteaalilämpö on 36,5-37, eli ihan normaali siihen nähden oli mitä tänään aamulla mittasin. Luulisin siis, että ovis mennyt! Ei myöskään enää mitään ovisoireita, kivut hävisi ja vv muuttunut kuivemmaksi.
 
Täällä lämmöt laskussa ja eilen sekä tämän aamun ollu niin kovat selkäsäryt läsnä että ootan vuotoa alkavaksi tänään tai viimeistään huomenna, ei tullu meille joululahjaa. Toivotaan siis 2024 antoisampaa 🌈

Hyvät joulut tänne kaikille! 🥰

IMG_9774.jpeg
 
Mun seilanneille raskaustestiviivoille löytyi selitys: kohdun ulkoinen raskaus. 😪 Alkio vasemmassa munanjohtimessa. Sehän tosta mun kokoelmasta vielä puuttuikin. Eli palailen tänne sitten joskus, kun tilanne on normalisoitunut. Nyt jännittää ja stressaa ihan hirveästi, että säästyykö munanjohdin vai menetänkö sen 😔
 
Mun seilanneille raskaustestiviivoille löytyi selitys: kohdun ulkoinen raskaus. 😪 Alkio vasemmassa munanjohtimessa. Sehän tosta mun kokoelmasta vielä puuttuikin. Eli palailen tänne sitten joskus, kun tilanne on normalisoitunut. Nyt jännittää ja stressaa ihan hirveästi, että säästyykö munanjohdin vai menetänkö sen 😔

Eikä 😪 oon niin pahoillani ❤️ alkoiko kivut vai miten se löytyi? Jos jaksat kertoa.. toivottavasti munanjohdin säilyy🙏

Mulla oli tänään tähystys eikä mitään löytynyt. Eli luomuna tää kierto vielä ja sit toiv yrittämään alkionsiirtoa. Nyt kp9.
 
Eikä 😪 oon niin pahoillani ❤️ alkoiko kivut vai miten se löytyi? Jos jaksat kertoa.. toivottavasti munanjohdin säilyy🙏

Mulla oli tänään tähystys eikä mitään löytynyt. Eli luomuna tää kierto vielä ja sit toiv yrittämään alkionsiirtoa. Nyt kp9.
Joo, vasemmalla terävää pistävää kipua, ollut nyt parina päivänä. Jotenkin vaan tiesin että on oltava kohdunulkoinen, kun vastaavaa ei aiemmissa raskauksissa ollut 😔 Silti se oli shokki kun lääkäri sen varmisti ja sanoi ääneen.

Mahtavaa että sulla ei löytynyt mitään tähystyksessä! Peukut pystyssä että onnistuisi ennen alkionsiirtoa 🌈
 
Mun seilanneille raskaustestiviivoille löytyi selitys: kohdun ulkoinen raskaus. 😪 Alkio vasemmassa munanjohtimessa. Sehän tosta mun kokoelmasta vielä puuttuikin. Eli palailen tänne sitten joskus, kun tilanne on normalisoitunut. Nyt jännittää ja stressaa ihan hirveästi, että säästyykö munanjohdin vai menetänkö sen 😔
Voi ei, oon pahoillani 😭🫂 Toivottavasti munanjohdin kuitenkin säästyy.
 
Voi ei @Misa 😭💔 Ihan hirmuisesti tsemppiä sinne. hirmuisen pahoillani teidän puolesta! Toivottavasti ei mene koko munanjohdin siinä 😥 Otamme sut avosylin vastaan kun taas aika on oikea 😭💔
 
Mulla ei oo nyt näyttää lämpökäyriä kun joulureissussa ei oo niitä oikein saanut mitattua. Nega on testattu eilen eli kaikista maagisista yhteensattumista huolimatta ei ollut nyt meidän vuoro. Kohti uutta vuotta ja uutta kiertoa 🌈 kaks vuotta sitten esitettiin ekan kerran toive että jospa tänä vuonna raskaudutaan. Nyt tarkennan toivetta että haluan raskauden joka tuo lapsen syliin asti elävänä.
 
@Kuuttituutti Eikä, voi harmi 😮‍💨😢 Teillä ollut kyllä niin pitkä ja kivinen tie, että toivon koko sydämeni pohjasta teille parempaa uutta vuotta! ♥️🌈

Dpo6 täällä. Lämmöt ihmeen tasaiset. Progesteronin aloitin tällä kertaa isommalla annoksella omin päin, josko siitä olisi mitään apua. En kyllä jaksa oikein enää uskoa plussaan ja huomaan että alan suunnitella pidemmälle elämää ilman lasta. Vuosi sitten ei uskallettu varata joulureissua pohjoiseen koska ”mitä jos olen viimeisillään raskaana”, mutta nyt ollaan tehty ensi vuodelle varauksia ja suunnitelmia ihan ilman mitään raskausajatuksia, koska ei enää jaksa tai uskalla toivoa.
Onneksi IVF on edessä toivottavasti maaliskuussa ja sen myötä taas uutta positiivisuutta ja toivoa! 2024 on toivottavasti myös meille parempi vuosi.🌈

IMG_8699.jpeg
 
@Kwv tunnistan noi ajatukset että sitä tekee suunnitelmia, ostaa keikkalippuja ja muita koska oikeasti, sit jos onkin raskaana ja ei pääse niin se on vaan rahaa (ja aina saa asioita järjesteltyä). On helpottanut omaa oloa kun ei elä vaan odottavassa välitilassa vaan elää myös muuta elämää. Ei se lapsitoive mihinkään katoa. Ollaan sit ehkä hei IVF kamuja myös! Meillä ajatuksena et jos repro tutkimuksesta ei löydy mitään niin maaliskuun kierrosta tehtäisiin IVF.
 
Täällä tänään kp3. Pystyn samaistumaan tuohon suunnitelmien tekemiseen, viime jouluna sanoin, että nyt pitää nauttia esim. graavilohesta ja uutenavuotena juhlia, koska nyt tänä 2023 jouluna ja uutenavuotena oon jo raskaana taas… Hieman oli liian suuret odotukset raskautumiselle, kun esikoinen tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, nyt alkoi yk9.

Päätin, että tässä kierrossa otan stressivapaata, eli tikutan oviksen mutta en seuraa lämpöjä, mussa se saa jotenkin jonkun kauhean stressin aikaan ja jos lämmöt ei heti näytä lupaavalta niin menetän toivon heti alkuun.😅 Se on ärsyttävä piirre jonka onneks tunnistan, ja kun toi kello anyways itestään mittaa lämmöt ja vie ne joka päivä FF appiin, niin siellä ne kuitenkin on sit odottamassa ja katselen niitä silloin kun siltä tuntuu😊
 
Takaisin
Top