BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv Joo toivon myös että lähtis vielä nousuun 🤞🏼 Testaan jouluaattona JOS on jotain pientäkään oiretta, jos ei oo mitään niin sit odotan vaan että vuoto alkaa. Mulla onneks toosi hyvin varottaa lämmöt viimeistään samana aamuna kun vuoto alkaa 🙈 Jotenkin kammoan sitä negatestiä niin kovin että ei oo hinkua sellasta tehdä. Sulla siis hyviä kuulumisia ultrassa, kohta piinat🤞🏼✨

@Däumeline Oispa kyllä ihanaa jos se johtuis siitä ja lähtis tuolta nousuun! Toivotaan toivotaan 🤞🏼

Olipa kiva nähdä teidän plussakäyriä! Tosi erilaisia kyllä keskenään🙈 Jännityksellä odotan minkälainen omasta tulee sit kun sen aika on.🤭
 
Kiva, kun jaksoitte laittaa teidän lämpötilakäyriä! Hienoja plussakäyriä kaikilla, omaa odotellessa. :)

Seuraatteko koko raskauden myös lämpöjä?
 
@oravainen Mä lopetin mittailut pari päivää sen jälkeen, kun kuukautiset olis pitäny alkaa eli dpo16. Monilla on käsitys et lämpöjen pitäis pysyä ylhäällä kokoajan plussan jälkeen, niin sitä helposti ahdistuu jos tulee lämpöjen pudotuksia. Monet seuraa mielummin leposykettä, koska se nousee raskauden myötä, esim. ennen raskautta mutta oli 55-61, ja raskauden alettua 63-69. Mut leposykekin kai tasaantuu raskauden jossain vaiheissa.
 
@oravainen
Tässä mun plussakäyrä viime vuoden puolelta. Negakiertoihin nähden tuossa oli luteaalissa todella tasaiset lämmöt, joka sitten vähän laittoi epäilemään mahdollista plussaa jo ennen positiivista tulosta. Lämpöjen mittailun jätin pois kun lämmöt lähti laskuun ja paniikki nousuun 😅
Screenshot_20221110-175328_FF App.jpg
 
@Kuuttituutti Mulla tulee lähes poikkeuksetta dpo3 aika kova dippi ja lähtee siitä hiipimään takaisin ylös.

@Kwv Mahtavia uutisia ultrasta! 🌈 Harmi tuo ivf-jono, mutta ehkei sille tule tarvetta 🤞
Oon vähän turhankin innokas testailija, ekat tikut dippailen jo dpo8 paikkeilla 🙈 Vaikka joka kerta lupaan itselleni odottavani menkkojen alkuun.
 
@Kuuttituutti ähh, jospa huomenna sitten 🤞🏼

Täälläkään ei lähteny nousuun, päinvastoin🙄 Ahdistavaa kun ei tiedä mikä dpo on, jos nyt tänään on dpo8-9 niin vois olla hyvin kiinnittymisdippi, mut voi toki olla myös jotenki kehno keltarauhanen joka surkastuu ennen aikojaan 🤔 Mulla lämmöt tippuu aina tonne perustasoon/sen alle ennen menkkoja, joten luteaali jäis kyllä todella lyhyeksi jos vuoto alkaa vaikka huomenna… Normisti mulla luteaali 11-12pv eli ei pisimmästä päästä mutta ilmeisesti ihan riittävä pitäis olla?🤔

Onko muilla ollu kiinnittyminen ’oireeton’? Monesti lukee aina että tuntenu oletetun kiinnittymisen aikana nippailuja, vihlontoja, päänsärkyä tai edes jotain🙈 harvemmin sitä lukee, ettei ois tuntenu mitään. Esikoisen aikana tunsin ihan tosi kovan vihlasun/nippasun ja luulen että se olis ollu kiinnittymisestä johtuvaa 🤔 toki en voi varma olla

IMG_9735.jpeg
 
Tässä mun heinäkuun plussakäyrä. Tein testin myöhään, sillä en uskaltanut aiemmin testailla jos olisikin ollut pettymys 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_20230726_200559_edit_248148388814660.jpg
    Screenshot_20230726_200559_edit_248148388814660.jpg
    265.3 KB · Katsottu: 90
@Ansq Mulla ei ole koskaan tullut kiinnittymis nippailuja tai muuta. Dpo6 oli jotai epämääräistä alaselkäkipuilua, mutta en tiedä oliko se sitä. Eka haamu tuli testiin dpo8. Kiinnittymisvuotoakaan ei ole koskaan tullut viirunviiruakaan.
 
@Kuuttituutti eiköhän huomenna taas nouse, uskon niin! 🤞

@Ansq mulla ei ollut kiinnitymisestä yhtään mitään tuntemuksia.

Päivittelen vielä tänne kerran tätä mun testien vuoristorataa 😄 Tänään oli vahvistunut taas! 😭❤️

Mutta laitan alle kuvaa miksei kannata ehkä testata joka päivä. Ihan turhaan oon panikoinut haalenneita testejä.
(En tän jälkeen enää postaile testejä tänne, tiedän, ettei kaikki niitä ehkä halua täällä nähdä ❤️)

IMG_8504.jpeg


Ja tänään dpo 19 aamu:

IMG_8518.jpeg


Eli paljon vähemmillä murheilla olisi päästy, jos tälläkin kertaa olisin vaan testannut joka toinen aamu 😅
 
@Kuuttituutti Äh! Voi ärsytys. Kyllä ne huomenna sieltä lähtee nousuun! 🌈 näyttäis kuitenkin vielä olevan ylempänä kun alkukierrosta, eli sinänsä hyvä 🤞

@Misa ihania uutisia, että siellä testi vahvistuu! ❤️ Toi on ihan totta, että varmasti fiksumpi testata vaan joka toinen päivä, säästyy turhalta paniikilta. Ite en tiedä pystynkö siihen 😂

@Ansq toi 11-12 päivän luteaali ois kai tietoni mukaan kyllä hyvinkin riittävä, mutta toki toivottavasti olis vähän pidempi eikä vielä vuoto alkais 🤞🙂 Mulla on molemmissa kemiallisissa tuntunut oireita kiinnittymisestä, mitkä oon tajunnut vasta jälkikäteen, mutta tosiaan jos tapahtuu vaikka yöllä niin voihan se käydä ihan huomaamatta!

Toivoisin että huomenna pinkaisis lämmöt kans täällä nousuun, että tänään olisi dpo0! Mutta saa nähdä. Eilen tuikkasin ovitrellen illalla🤞 Mieli kyllä vaihtelee ihan joka päivä, tänään taas jostain syystä tosi toiveikas.

IMG_8689.jpeg
 
Täällä on tullut niin paljon plussia viime aikoina 🤩 onnea kaikille plussanneille, aina välillä käyn seuraamassa mitä tänne kuuluu ja olihan tää lämpöjen mittailu kaikista mielenkiintoisin seurata omaa kiertoa, vaikka välillä tooooosi rasittavaa.

Tässä mun oman plussakierron käyrä kesäkuulta. Täällä jo kolkuttelee kolmas kolmannes ja hirvittää, että pian tämä loppuu 🙈

Joskus aiemminkin taisin tämän jakaa, kun vahvistui meillä ultrissa, että ovis on ollut aiemmin. Ja kuten tuosta nyt huomaa, olin kn tilannetta myös seurannut ja se oli avoin kp16, jolloin oviksen on täytynyt siis olla. Plussasin kp30 eli siis jo pidemmällä kuin mitä luulin olevani ja sitten digeihin ilmestyi 2-3 ja 3+ noina kp 37 ja kp 42. Tiputteluvuodonkin olen näköjään tuohon merkinnyt, sitä kyllä taisi pidempäänkin jatkua vielä.

Screenshot_20231221_151935.jpg
 
Onnea paljon @Misa ! 😍😍😍

Oma plussakäyrä näytti tältä. Mulla oli jo käytössä tää NC sekä Flo (jälkimmäisessä oli vähän selkeämmän näköinen käppyrä, mutta en näe sitä enää) niin en jaksanut enää kolmanteen paikkaan näitä syötellä.. 😅

Lopettelin lämpöjen mittauksen tuohon ja leposykettä en oo seurannut ollenkaan. Dpo8 tuntui ekan kerran selkeää pistelyä alavatsalla, ehkä kiinnittyminen ollut silloin. 😊

Screenshot_20231221_180212_Natural Cycles.jpg
 
Kiitos kaikille vastanneille tuohon kiinnittymisoireisiin liittyen! 🙏🏼

@Kwv Miltä näyttää lähtikö lämmöt nousuun? 🤩

Täällä ei alkanu vuoto ja lämmöt lähti takas ylöspäin eli toivotaan 🤞🏼 Alaselkäsärky alkaa hiipimään niinku aina ennen menkkoja mutta jospa se johtuis jostain muusta tälläkertaa.. Nyt siis dpo9-10 eikä mitään oireita vielä 🤔
IMG_9752.jpeg
 
@Kwv hyvä pointti! Se toi lohtua että oli alkukiertoa korkeampi lämpö. Miten siellä lämmöt tänään? Toivottavasti lähti nousuun! Musta oli muuten hauska kun etsittiin jouluksi viiniä viemiseksi ja törmäsin sun nimimerkillä nimettyyn viiniin ja alkoi naurattaa :D mies ihmetteli mikä oli niin hauskaa 😂

@Ansq oisko tossa dpo10 kohdalla kiinnittymisdippiä havaittavissa 🤔 tai sen kannalta olisi lupaava! Kaikki sormet ristissä sen puolesta 🌈

Täällä lämmöt onneksi lähti nousuun. Mutta pysyykö ne siellä, se onkin seuraava jännittävä asia 😅
 

Liitteet

  • IMG_1537.jpeg
    IMG_1537.jpeg
    319.6 KB · Katsottu: 67
@Ansq Oi, näyttää lupaavalta, että lämmöt lähti takaisin nousuun! Toivottavasti pysyykin siellä 🤞🤞

@Kuuttituutti ohoh hahah! Ei oo kyllä viinin mukaan nimimerkkiä valittu, mutta hauska kuulla että sellainen löytyy 🤣 ihana!
Ja hyvä että siellä lämmöt nousi, jännä tuo kahden päivän dippi, mutta josko merkkaisi jotai hyvää. Toivotaan että pysyy ylhäällä 🌈

Ei noussut lämmöt vielä, ihmeellinen tasanko nyt 😮‍💨 Vitsit kun ois ollut niin hyvät lottokupongit vetämässä jos eilinen ois ollut dpo0. 😥 Pakko vielä tänään yrittää ehtiä jotenkin vaikka joulustressi painaa päälle. Aargh!

IMG_8692.jpeg
 
@Kuuttituutti Uu hyvä!! Nyt toivotaan että pysyy ylhäällä tai jos ei pysy niin johtuis kiinnittymisestä lämmönlasku🤞🏼

@Kwv Oisko voinu tapahtua vasta illalla ja lämmöt ei kerenny aamuks nousta?🤞🏼 Anyways vaikka tänään olis vasta dpo0 niin hyvät silti vaikkei tänään ehtiskään enää 🌈
 
Miltä näyttää @Ansq tänään käyrä?

@Kwv hyvin tasainen tasanko siellä kyllä menossa, miltä näyttää tänään? Hyvä että tarkensit ettei nimimerkki tullut siitä viinistä koska tätähän mä jäin itsekseni pohtimaan ja tarkottaisiko se sitä että se ois ihan super hyvää 😂

Täällä lämmöt suht samassa kuin eilen. Just miehen kanssa eilen mietittiin näitä meidän pelimerkkejö, että mitä hoitorintamalla seuraavaksi ja meinattiin et katsotaan ensin et löytyykö sieltä kohdusta tulehdusta ja sen tuloksen mukaan minkä verran jatketaan tällä nykyisellä kaavalla ja viimeistään kesäkuussa sitten IVF (yksityisellä).
 

Liitteet

  • IMG_1552.jpeg
    IMG_1552.jpeg
    341.6 KB · Katsottu: 57
Takaisin
Top