BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty imetys on paljon vähentynyt, nyt oikeastaan imetän vain aamuisin. 😊 Muina aikoina vauva ei enää halua rintaa, alkaa vaan rimpuilla ja kitistä jos yritän tarjota. Varmaan imetyksen vähentäminen ja gelee + maca yhdistelmänä edesauttoivat asiaa 😄

@Kwv suosittelen kyllä tän perusteella macaa! 😄 Voi tosiaan olla että kiinnittyi tossa dpo9 dipissä… Toivottavasti kestäisi mukana 🙂
 
Täällä odotetaan malttamattomina @Misa n testauksia🤩

Kiertokamu @Kwv mä niin uskon että nyt on meidän molempien vuoro! Iso muutos taas siihen kun toissapäivänä itkin että tästä ei kuitenkaan tuu mitään et skipataanko tää kierto. Oon tosi pitkään pysynyt positiivisena tän melkein kahden vuoden aikana mut nyt alkaa tehdä tiukkaa. Ehkä johtuu siitä että viime jouluna naivisti ajattelin että vuoden päästä on pakko olla ihan eri tilanne. No joo, niin onkin, mutta ei positiivisella tavalla. Nyt en ees uskalla miettiä mitään ens joululle vaan mentävä hetki kerrallaan ja jatkaa yrittämistä. Mun alkukierron käyrä on nyt tämmöinen v-kirjain 😅
 

Liitteet

  • IMG_1463.jpeg
    IMG_1463.jpeg
    262.6 KB · Katsottu: 58
@Kuuttituutti mäkin toivon ja uskon että nyt olisi teidän vuoro! ❤️

Testit tummuneet aika kivasti eilisestä! 😍 Oon melko hämmästynyt! Heräsin kyllä klo 5:20 ihan virkeänä yhtäkkiä, ja siitä asti vaivannut krapulainen olo ja hedari mikä mulla aina alkuraskaudessa, mikä kyllä vähän nosti taas toiveita. 😄 Sain kyllä onneksi vielä nukuttua jonkun pätkän ennen kuin noustiin vauvan kanssa 7:30.

Vaikuttaa siis ihan hyvältä, mutta yhä voi käydä mitä vaan, tietenkin. Etenkin jos oli myöhäinen kiinnittyminen niin riskejä on.

IMG_8422.jpeg


IMG_8423.jpeg


Mutta kyllä naurattaa että toi kertaisku ovispluspäivänä riitti 😂 En todellakaan olisi uskonut!
 
Moikka kaikki! Mua kiinnostaisi aloittaa tää lämpöjen mittailu, mutta kaapista löytyy vaan perinteinen analoginen kuumemittari. Millä te mittaatte lämpöjä? Onko jotain nopeaa ja luotettavaa digitaalista, jota voitte suositella? 😊
 
Moikka kaikki! Mua kiinnostaisi aloittaa tää lämpöjen mittailu, mutta kaapista löytyy vaan perinteinen analoginen kuumemittari. Millä te mittaatte lämpöjä? Onko jotain nopeaa ja luotettavaa digitaalista, jota voitte suositella? 😊
Mä mittasin ihan sillä perus kuumemittarilla. Heti kun heräsin, nappasin sen ensimmäisenä yöpöydältä suuhun, kielen alle, ja otin lämmön. Toimi hyvin niin 🌈
 
Moikka kaikki! Mua kiinnostaisi aloittaa tää lämpöjen mittailu, mutta kaapista löytyy vaan perinteinen analoginen kuumemittari. Millä te mittaatte lämpöjä? Onko jotain nopeaa ja luotettavaa digitaalista, jota voitte suositella? 😊


En oo ihan varma tilasinko täältä 😊 mutta joku tämmönen on hyvä


@Misa Toivottavasti kaikki menee hyvin 🙏❤️

Mulla pitäis ma alkaa menkat, viimeistään tiistaina. Ainakin on sit hyvä kiertopäivä kun menee hysteroskopiaan, kunhan pysyisi terveenä 🙏🙏🙏 katsotaan innostunko sit mittailee lämpöjä taas oviksen aikaan, mutta jos on vielä jälkivuotoa niin ei voida edes yrittää..
 
@Misa ihanaa että vahvistuu ja on oireita, se on ainakin hyvä merkki ❤️ Mäki uskon, että siellä menee kaikki hyvin ja pääset siirtyyn elokuisiin. Ihanaa että täälläkin kato käy 😂🤞 Onhan noita kertaiskulla onnistumisia nähty tässäki ketjussa aiemmin, että kun on muuten kaikki hyvin niin se riittää 🙈😂

@Kuuttituutti Mäkin toivon! 🌈 Meillä melkein yhtä pitkä yritys, ja musta on alkanut viime aikoina tuntumaan siltä, että ennen IVF ei raskauduta ja nämä vikat kierrot ennen sitä on vaan ”pakkopullaa”. Mutta nyt on taas ihan toiveikas olo tästä kierrosta, ehkä joku jouluntaikafiilis sieltä puskee väkisin 😅 mutta se on totta että menee ihan aaltoina fiilis. Täällä ainakin sormet ristissä teille ja onnistumiselle ❤️🤞oliko teillä ultraa tähän kiertoon?

@Piiru joo ihan perus digikuumemittarilla pärjää hyvin alkuun, sit jos yritys venyy ja haluaa panostaa niin voi ostaa sellaisen kahden desimaalin aamulämmön mittaamiseen tarkoitetun mittarin. Kielen alta, samalta puolelta joka aamu 🙂 jos ei osu ihan samaan aikaan niin on myös muuntimia jolla saa muunnettua lämmöt oikeaksi. Suosittelen myös tota fertility friend -appia!
 
@Misa Näyttääpä vahvistuneen tosi hienosti! 😍 Mitä omia testejä vilkaisin ja vertasin, ja mulla pikkusen keskivertoa hitaammin nousee hcg verikokeiden mukaan (betabase.comin mukaan), niin näyttää aika samalta. Yhden the siittiön se vaatii, hieno täsmäisku ollut! ❤️‍🔥
 
Kiitos @Däumeline, @jannn ja @Kwv!
Mulla ei ole kärsivällisyyttä pitää tota analogista mittaria kymmentä minuuttia kielen alla joka aamu, niin pakko hankkia uusi 😂 Ja kun yritystä kuitenkin on jo reipas 1,5v takana, niin voisin suoraan katsoa sellaisen kahden desimaalin mittarin 🤔 Tuo jannn:in vinkkaama ei ainakaan ollu hinnalla pilattu 😊 Pitää kans tutustua tohon fertility friendiin paremmin, vaikuttaa pätevältä!
 
@Tyty vahvistuminen näytti samalta vai tältä dpo:lta samanvahvuinen viiva? 😊 Tein vertailukuvan eilisen ja tän päivän PC:stä ja näyttää mun mielestä että toistaiseksi ainakin hcg nousee normaalia vauhtia, tietty mahdoton sanoa ilman verikokeita 😌

IMG_8438.jpeg

Luulen kyllä että tänään on dpo 14.

En ole varma testaanko huomenna, pelottaa että jos ei ole vahvistunut yhtä paljon niin turhaan panikoin. 🤔 Ehkä vasta ylihuomenna siis…
 
@Tyty vahvistuminen näytti samalta vai tältä dpo:lta samanvahvuinen viiva? 😊 Tein vertailukuvan eilisen ja tän päivän PC:stä ja näyttää mun mielestä että toistaiseksi ainakin hcg nousee normaalia vauhtia, tietty mahdoton sanoa ilman verikokeita 😌

View attachment 128729
Luulen kyllä että tänään on dpo 14.

En ole varma testaanko huomenna, pelottaa että jos ei ole vahvistunut yhtä paljon niin turhaan panikoin. 🤔 Ehkä vasta ylihuomenna siis…
Minusta hyvä viiva noilla päivillä! 🌈 Samaa luokkaa kuin itsellä dpo14.
 
@Tyty vahvistuminen näytti samalta vai tältä dpo:lta samanvahvuinen viiva? 😊 Tein vertailukuvan eilisen ja tän päivän PC:stä ja näyttää mun mielestä että toistaiseksi ainakin hcg nousee normaalia vauhtia, tietty mahdoton sanoa ilman verikokeita 😌

View attachment 128729
Luulen kyllä että tänään on dpo 14.

En ole varma testaanko huomenna, pelottaa että jos ei ole vahvistunut yhtä paljon niin turhaan panikoin. 🤔 Ehkä vasta ylihuomenna siis…
Hienosti vahvistunut kyllä! 🌈 Ja muutenkin mun silmään ihan hyvän vahvunen viiva, mulla on ollut tommonen about dpo 16.
 
Kiitos kaikki ❤️ Aiemmassa onnistuneessa raskaudessa mulla oli vastaava viiva jo dpo 12 mikä tietty vähän vaivaa.

@Tyty otin kuvan vielä omista kuivina, kun muuten ei oikein voi verrata 🙂

IMG_8439.jpeg


Näen siis itse näissä omissa hiukan enemmän vahvistumista dpo 13 ja 14 aamujen välillä, mutta millään näillähän ei lopulta ole merkitystä, koska näissä on niin paljon ihmiskohtaista vaihtelua. Ootko muuten käynyt jo varhaisultrassa? 😊 Tai aiotko mennä? Pahoittelut jos oot kertonut täällä ja en muista, oon niin huonomuistinen 😅
 
@Misa Jep, onhan sulla tuossa noiden testien välillä vahvistumista enemmän selkeästi 😊 mun dpo14/15 samanvahvuisia kuin sun tänään, mun silmään. Saatiin joo tällä viikolla kuulla hevosen laukkaa ultrassa ❤️‍🔥 tiistaina tännekin laitoin kuulumiset.
 
@Kwv ei oo ultraa tulossa. Mulla on vaan sillon keväällä ultrattu ja kun vaste oli hyvä niin ei sit sen enempää. Toki mua itseä kiinnostaisi et ultrattais uudestaan limakalvoa ajatellen nyt kun siinä kohdussa on todettuna sitä häikkää. Pitää yrittää pyytää. Eilen talletellessa tuntui vähän ikävältä ja mietin et hmm yleensä tuntuu vasta ovisaikaan tältä. No eilen illalla tikkutesti ekstempore tehtynä melkein plussa ja tänään digiin pysyvä hymynaama. Monesti saan plussat samana päivänä kun ovis eli joko tänään tai huomenna dpo0. Jos ois huomenna ja oviksesta laskisi lasketun ajan (kai muutkin miettii aina näitä?😅) sattuis se just meidän hääpäivälle. Käyrä näyttää edelleen V:ltä😅
 

Liitteet

  • IMG_1476.jpeg
    IMG_1476.jpeg
    248.9 KB · Katsottu: 61
@Kuuttituutti Niin aivan, niinhän se olikin. Oi vau, onpas siellä ovis pukkaamassa ajoissa! Ehdit siis hyvin vielä tälle vuodelle testaamaan. 🌈🌈 Selvästi nimenomaan tarkoitus oviksen tulla tuohon saumaan, että la olisi juuri hääpäivänä 😏🤩 Mäkin lasken joka ikinen kerta laskurilla että mihin kohtaan tulisi laskettuaika, vaikka ei sillä olekaan enää mitään väliä!

Kyllä menee niin aaltoina nää fiilikset, tänään taas ollut niin ahdistava olo eikä toivosta tietoakaan. Eiköhän huomenna parempi fiilis ja keskiviikkona jo ultraan! 🤞

IMG_8682.jpeg
 
Takaisin
Top