BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmm, mullakin oudon haaleat testit aamusta. Alavatsa ollut kipee ja turvonnut aamun. Lämmöt tippui. Mittasin tunnin aiemmin kuin monena aamuna. Testaan ovista vielä myöhemmin. Jospa nyt oli liian aikaista/laimeaa pissaa. Tänään saattaa olla kuitenkin jo dpo0. Tai dpo-1. En tiedä alottaisko muutaman päivän päästä terolutit.. menkat ei sais alkaa ennen 16.12. Ei nyt ihan hirveetä jo päivää ennen alkais.. ja mulla siis luteaali n. 15päivää yleensä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231129_085617_FF App.jpg
    Screenshot_20231129_085617_FF App.jpg
    504.5 KB · Katsottu: 56
  • Screenshot_20231129_085837_Premom.jpg
    Screenshot_20231129_085837_Premom.jpg
    607.3 KB · Katsottu: 56
@jannn Jänniä aina nää ryhmäilmiöt, miten aina sattuukin tämmösiä samaan aikaan 🙈 Kyllä se näyttäis et sulla olis tänään dpo0 🌈✨🤞

Kyllä mä nyt lopetan ovistestailut, se oli ja meni, aamun testi ihan haalea :Grimacing Face:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231129_092916.jpg
    Screenshot_20231129_092916.jpg
    318 KB · Katsottu: 60
@Kuuttituutti kiitos kysymästä, on tosi huono fiilis. Ei edes halua testailla, toki vielä irroituspiikkikin varmasti näkyy että sinällään ei vielä edes kannata. Ei oo mitään tuntemuksia missään eikä minkäänlaisia oireita. 😢 Kahdessa kemiallisessa oireet tullut tosi vahvana nopeasti. Olen kokoajan vain varmempi siitä että oi-hoidot ei riitä tuomaan meille pysyvää raskautta joten odotan vaan IVF pääsyä. Sielä lämmöt näyttää tosi hyvältä ja toivottavasti pysyykin 🌈✌️ aiotko itse testailla milloin?

@Däumeline jännä kyllä kun sulla nousee niin omalla tavallaan tuo lämpö oviksen jälkeen, mutta onhan tuo aika selkeä että varmasti oli ja meni 😊 hyvää piinailua, toivotaan pikaista tärppiä 🌈

@jannn Lämpöjen perusteella ajattelisin, että siellä ehkä dpo-1, mutta testi on kovin haalea. Kuitenkin veikkaisin että lähellä 🤞 mittaappa vielä illalla ja huomenna, josko lämmötkin nousisi tuolta dipistä reippaasti.

Ei tullut isompaa lämpödippiä eikä myöskään ole mitään oireita tai tuntemuksia. Lämmöt toki on vielä ylhäällä mutta jotenkin en jaksa pitää toivoa yllä. Onko kellään tiedossa saako esim joulutauolla tai odottaessa ivf pääsyä käydä yksityisellä oi-hoidossa? Taukoa en millään haluaisi pitää.

IMG_8597.jpeg
 
@Kuuttituutti kiitos kysymästä, on tosi huono fiilis. Ei edes halua testailla, toki vielä irroituspiikkikin varmasti näkyy että sinällään ei vielä edes kannata. Ei oo mitään tuntemuksia missään eikä minkäänlaisia oireita. 😢 Kahdessa kemiallisessa oireet tullut tosi vahvana nopeasti. Olen kokoajan vain varmempi siitä että oi-hoidot ei riitä tuomaan meille pysyvää raskautta joten odotan vaan IVF pääsyä. Sielä lämmöt näyttää tosi hyvältä ja toivottavasti pysyykin 🌈✌️ aiotko itse testailla milloin?

@Däumeline jännä kyllä kun sulla nousee niin omalla tavallaan tuo lämpö oviksen jälkeen, mutta onhan tuo aika selkeä että varmasti oli ja meni 😊 hyvää piinailua, toivotaan pikaista tärppiä 🌈

@jannn Lämpöjen perusteella ajattelisin, että siellä ehkä dpo-1, mutta testi on kovin haalea. Kuitenkin veikkaisin että lähellä 🤞 mittaappa vielä illalla ja huomenna, josko lämmötkin nousisi tuolta dipistä reippaasti.

Ei tullut isompaa lämpödippiä eikä myöskään ole mitään oireita tai tuntemuksia. Lämmöt toki on vielä ylhäällä mutta jotenkin en jaksa pitää toivoa yllä. Onko kellään tiedossa saako esim joulutauolla tai odottaessa ivf pääsyä käydä yksityisellä oi-hoidossa? Taukoa en millään haluaisi pitää.

View attachment 128059

Me tehtiin inssi yksityisellä ivf-jonon aikana :)

Testi nyt hieman tummempi kuin aamulla. Mutta eilen oli kyllä lähes tasavahvat. Hmm. En nyt tiedä merkkaanko eilisen plussaksi.. testaan kyllä vielä myöhemmin tänään. Usein illalla vahvempi kuin aamulla. Tosi outoa kyllä että monta kiertoa ennen tätä ollut tosi vahvat viivat ja limat. Nyt sit ku imetys loppui ja join greippimehua ne huononi. Mutta muistelen että ehkä näin olisi joskus ennenkin käynyt kun join greippimehua.. Toki imetyksen lopetus on voinut myös sekoittaa hormonit. Kipuja on vielä eli en usko että munasolu olisi vielä irronnut. Toivottavasti kuitenkin menkat alkaa sit joskus reilun 2viikon päästä. Ellei plussaa tule mut tuskin 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_20231129_111331_Premom.jpg
    Screenshot_20231129_111331_Premom.jpg
    605.5 KB · Katsottu: 48
Täällä FF vahvisti ovulaation, mä kuitenkin olen sitä mieltä et merkkaisin itse ovulaation seuraavan päivän puolelle, eli nyt olis vasta dpo2.
Lämmöt matalia normaalin kaavan mukaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jostain luin et vois viitata kilpparin vajaatoimintaan. Mun äidillä se puhkes kaikkien lasten jälkeen (siis kun meitä oli syntynyt kolme) ja viimeksi kun multa otettiin verikokeet niin olin siinä rajamailla. No, jos en raskaudu niin sitten täytyy käydä katsomassa neki veriarvot.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231130_062838.jpg
    Screenshot_20231130_062838.jpg
    485.1 KB · Katsottu: 51
Muokattu viimeksi:
@jannn ja @Däumeline toivottavasti silti hyvät ovikset vaikka testit ei kovin vahvaa näyttäneetkään 🤞

@Kwv ikävää että usko ei ole korkealla, mutta toivottavasti fiilis olis vaan väärässä ja saisit silti kokea positiivisen yllätyksen 💝 Mulla ollut kanssa pari päivää samoja fiiliksiä, että ei tästäkään kierrosta mitään tule ja mietin jo ihan tosissani että tekis mieli lyödä hanskat tiskiin koko yrityksen osalta tai sitten pitää vähän ainakin taukoa taas. Mutta tänä aamuna jostain löytyi taas voimaa ja ajatukset kohti positiivisempaa. 💕

@Kuuttituutti miltä käyrä siellä näyttää ja koska meinasit testata? Aika samoissa mennään 😊

Täällä lämpö pomppas pienen notkahduksen jälkeen tänään ylemmäs. Osaako kukaan valaista mitä tuo luteal line katkoviiva tarkoittaa?
 

Liitteet

  • Screenshot_20231130_072025_Flo.jpg
    Screenshot_20231130_072025_Flo.jpg
    197.3 KB · Katsottu: 55
  • Screenshot_20231130_071850_FF App.jpg
    Screenshot_20231130_071850_FF App.jpg
    264.8 KB · Katsottu: 53
Lämmöt nousi hieman. Tosin vähän huonosti nukuttu. Tein ovistestin aamupissasta, vaikka en yleensä tee. Harmi etten eilen tehnyt. Nyt se oli hieman vahvempi kuin eilen. Hmmh. Vähän ehkä vielä jomottelee oikealla 🤔 mutta eilen oli kyllä koko alavatsa ja selkäkin kipeänä. Voihan se olla että oli vain yritys ovuloida 🤔 no aika näyttää. Syön ehkä teroluteja loppukierrosta, jos sais menkat alkamaan pari päivää myöhemmin. Montako päivää keltarauhasen lopetuksen jälkeen on menkat yleensä alkanut?
 

Liitteet

  • Screenshot_20231130_082906_FF App.jpg
    Screenshot_20231130_082906_FF App.jpg
    519.3 KB · Katsottu: 46
  • Screenshot_20231130_082845_Premom.jpg
    Screenshot_20231130_082845_Premom.jpg
    601.8 KB · Katsottu: 54
Apua apua,voiko tää olla totta!!! 😭😭😭 3min kohdalla alkoi hillitön itku ja nauru, kun tein tätä testiä. Kuva otettu 4min kohdalla ja siitä ei meinannu tulla mitään kun olin niin shokissa ja oon vieki. Näkyy paremmin luonnossa kun kuvassa 😭❤️ laitan toisista testeistä myöhemmin kuvaa
 

Liitteet

  • 20231130_083327.jpg
    20231130_083327.jpg
    706 KB · Katsottu: 104
Apua apua,voiko tää olla totta!!! 😭😭😭 3min kohdalla alkoi hillitön itku ja nauru, kun tein tätä testiä. Kuva otettu 4min kohdalla ja siitä ei meinannu tulla mitään kun olin niin shokissa ja oon vieki. Näkyy paremmin luonnossa kun kuvassa 😭❤️ laitan toisista testeistä myöhemmin kuvaa

No selvästi näkyy, ihanaa 😍😍
 
Huh, nyt on suurin tunnekuohu tasaantunut 😂 Olo on ihan hitsin onnellinen, mutta hämmentynyt että miten voi näin aikasin näkyä testissä ❤️
Tässä vielä samasta näytteestä tehty Rfsu herkkä ja ylempänä tuo edellisen viestin testi kuivuneena ja toisessa kuvassa Rfsu herkkä kuivuneena ja pc ylempänä
 

Liitteet

  • 20231130_090632.jpg
    20231130_090632.jpg
    825.1 KB · Katsottu: 102
  • 20231130_091441.jpg
    20231130_091441.jpg
    603.1 KB · Katsottu: 99
Huh, nyt on suurin tunnekuohu tasaantunut 😂 Olo on ihan hitsin onnellinen, mutta hämmentynyt että miten voi näin aikasin näkyä testissä ❤️
Tässä vielä samasta näytteestä tehty Rfsu herkkä ja ylempänä tuo edellisen viestin testi kuivuneena ja toisessa kuvassa Rfsu herkkä kuivuneena ja pc ylempänä

Muistan ton hämmennyksen, mä näin myös dpo 8 haalean viivan, ja olin siitä varma, koska olin jo melkein vuoden tuijotellu negatiivisia. :D Vaikka mies ja kaverit ei nähny siinä mitään nii tiesin että nyt tärppäs.

Onnea ja vahvistumista sinne!! 🌈🌈🌈🌈
 
Kiitos onnitteluista! 😍

Ja joo juurikin niin että olen tästä aivan varma että on oikea viiva ja se iski tajuntaan heti kun se rupesi testiin piirtymään vaikka todella haalea onkin. Näkyy livenä vielä paremmin kun kuvissa 😍 Ja jos vertaa esim. viime kierron kuviin mitä tänne laitoin, missä olin näkevinäni toista viivaa, niin niissä ei taas livenä näkynyt niin hyvi kuin kuvassa. Kyllä sen sitten vaan tietää kun se on oikea plussa, eikä tarvi arvuutella 💖
 
Ihanaa @Indira22 !!! 😍😍😍❤️‍🔥 teilläkin pitkä taival takana. Paljon onnea! Mikä tuo sinipäinen testi on? Rfsu:t on ihan kakkoja mutta tuo näyttää enemmän kuin viivanpaikalta mitä ite oon saanut. Tänäänkö vasta dpo8?

Ja @Kwv :lle piti sanoa että älä menetä toivoa!! Kyllä ihmeitä tapahtuu 🌈❤️‍🔥❤️‍🔥
 
@Indira22 näkyy selvästi 😍 vahvistumista viivalle! 🌈😍

@Däumeline jännää! Olitko aikainen testaaja vai odotteletko? 🙈

@jannn Mulla alkanut 2-5 päivää keltarauhastuen lopettamisen jälkeen menkat.

@Tyty kiitos tsempeistä 🙈❤️

@Misa joko siellä bongattu ovikseen viittaavaa oireilua? 🌈🌈

Ei edelleenkään yhtään mitään tuntemuksia. ☹️ tänään tipahti lämmöt mutta niin myös edellisessä negakierrossa tässä kohtaa 😅 pitää kai vaan odotella. Toivon että menkat alkaisi ajoissa että ehdittäisiin hoito vielä nyt joulukuussa 🤞

IMG_8647.jpeg
 
Sopiiko tänne yksi "uusi" mukaan? (Kirjoitellut tähän ryhmään joskus esikoista yrittäessä ainakin) Meillä kolmas lapsi toiveissa ja lämpöjä oon tainnut mitata sieltä esikoisen yritysajoista asti joka kierrossa, koska on ollut kiva kun epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta tietää millon menkat alkaa kun lämmöt tippuu viimeistään samana aamuna. 😅 Kierto vaihtunee lähipäivinä ja yk 4 keskenmenon jälkeen starttaa.
 

Liitteet

  • IMG_20231130_132617.jpg
    IMG_20231130_132617.jpg
    310.5 KB · Katsottu: 54
@turotus Tottakai mahtuu, aina vaan ihanaa et ketju on aktiivinen 🌈:red-heart: Me ollaankin jo tuttuja toisesta ketjuista :Hugging Face:

@Kwv No tota :rolling: Mähän noissa aiemmissa tän vuoden plussissa tein jopa ovistestejä ennen r-testiä alkaen dpo6.. Mutta mä myös tunsin niitä selkeitä/vahvoja oireita (pahoinvointi/närästys/migreeni/väsymys) tosi aikaisin, joista tiesin et vaikka testiin ei mitään piirtyisi niin olen varmasti raskaana. Eli menen vähän sillä fiiliksellä, jos on oireita niin aloitan aikaisin ja jos ei ole oireita niin sit koitan olla testaamatta aikaisin ettei tarvi tuijotella joka päivä negaa.
 
Ihanaa @Indira22 !!! 😍😍😍❤️‍🔥 teilläkin pitkä taival takana. Paljon onnea! Mikä tuo sinipäinen testi on? Rfsu:t on ihan kakkoja mutta tuo näyttää enemmän kuin viivanpaikalta mitä ite oon saanut. Tänäänkö vasta dpo8?

Kiitos! 😍 Sovellusten mukaan tänään dpo8 ja omien tuntemusten mukaan dpo9. Mulla tuntui ovulaatio paine samana päivänä, muutaman tunnin päästä siitä kun sain plussan ovis testiin. Lähes plussa oli kyllä jo pari päivää ennen selkeää plussaa. Yleensä vain yhden päivän ennen plussaa. Tää on kyllä aika uskomatonta että vihdoin tapahtuu jotain, vaikka ei se piina vielä silti tähän lopu 😅😁 mutta nyt olen onnellinen tästä ja murehdin sitten jos jotain aihetta tulee. Tuo sinipäinen purettu testi on Apteq. Rfsu ei ole koskaan mulla näyttänyt mitään arveluttavaa, aina on ollut ihan vitivalkoinen nega.

Tervetuloa @turotus 😊 tää on ollut kyllä ihana ketju ja mutkin otettiin tänne niin avosylin ja lämmöllä vastaan, että ei voi kuin suositella 👍
 
Takaisin
Top