BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Magnoliae Aivan, ehkä se on toi :red-heart: Mä haluan toisen lapsen ja varsinkin ettei esikoinen jää jokupäivä täysin yksin, koska esikoisella ei ole serkkuja eikä sitten hirveästi muitakaan sukulaisia..
Mutta mulla on yhä vahvempana pelko siitä mitä tulee tapahtumaan tulevissa raskauksissa, varsinkin kun mun kehokaan ei ole täysin siinä ideaalissa kunnossa niin pelottaa miten keho kestää tulevan raskauden. Kestääkö mun pää jos vielä jotain menee pieleen? Jotenkin on vahvana ajatus et mitä jos vaan heitetään pyyhe kehään, meillä on kuitenkin jo yksi lapsi ja tästä olis hyvä jatkaa helppoa elämää. Tää maailman tilanne (sodat jne.) ahdistaa valtavasti ja on jopa olo et olenko itsekäs, kun haluan lapsen :disappointed-face: Nää ajatukset taistelee mun päässä jokapäivä.. Haluan painaa jarrua tulevan ovulaation suhteen, en tiedä edes miten pystyn nauttimaan seksistä vauvaa yrittäessä, kun ajattelen vaan et mitä sitten jos raskaudun. Samalla toivon et tää olis meidän kierto ja kaikella olis onnellinen loppu.
Anteeksi synkistelyt, mä olen oikeasti tosi positiivinen ihminen ja haluan uskoa hyvään 🌈 Tää tulee olemaan mulle tosi vaikeaa kävi miten kävi, koitan vaan olla mahdollisimman zen kaiken kanssa.

Mä ymmärrän kaiken mitä sanot. 😭💔 Jos me joudutaan kohtaamaan uusi (etenkin myöhäinen) menetys niin eiköhän tää yrittäminen ole meidänkin osalta sit siinä ja hyväksytään että meidän perhe on sit kolmihenkinen. ❤️ Mutta nyt toivotaan että tästä raskaudesta saadaan vauva syliin asti. ❤️‍🩹 Samaa toivon niin kovasti teille. 🌈
 
No niin, aamun testit ja yritys olla panikoimatta kun mielestäni ei ole hirveästi eilisestä vahvistunut. Mutta yritän puhua itselleni järkeä että viiva on näille päiville (dpo 11/12) tosi hyvä, jos olisin nyt vasta aloittanut testaamaan niin olisin varmasti iloinen. 😁 Ja toissapäiväiseen (neljänneksi ja viidenneksi alimmat testit) ero kuitenkin iso. 🤞Yhden digin nyt annoin itselleni luvan tehdä, lisää yritän olla ostamatta ja mennä vaan liuskatesteillä.

20231124_062932.jpg
 
No niin, aamun testit ja yritys olla panikoimatta kun mielestäni ei ole hirveästi eilisestä vahvistunut. Mutta yritän puhua itselleni järkeä että viiva on näille päiville (dpo 11/12) tosi hyvä, jos olisin nyt vasta aloittanut testaamaan niin olisin varmasti iloinen. 😁 Ja toissapäiväiseen (neljänneksi ja viidenneksi alimmat testit) ero kuitenkin iso. 🤞Yhden digin nyt annoin itselleni luvan tehdä, lisää yritän olla ostamatta ja mennä vaan liuskatesteillä.

View attachment 127919

Tuun täältä kans huutelee sivusta että muistan kuinka mulla viivat junnasi paikallaan dpo 11-14, sit lähti taas vahvistuu. Toivoa toi se, että testit näytti positiivista niin aikaisin (dpo8/9). Toivotaan että sullekin se aikainen plussa ennakoi hyvää 🌈🌈
 
@Magnoliae Vaikka noi e@h/premom testit näyttää aikaisin haamut niin se muu tummuminen on niillä vähän hitaampaa, ei niin helposti tulkittavaa. Tässä mun viime raskauden testit, tosiaan ei ole isoa eroa dpo11&dpo12. Mä kyllä näen sun testeissä tummumisen :smiling face with heart-eyes:🌈
 

Liitteet

  • IMG_20231124_092301.jpg
    IMG_20231124_092301.jpg
    3.2 MB · Katsottu: 109
Kiitos järjen äänestä kaikille 🤞❤️. Tässä nyt viimeinen testikuva tähän ryhmään jos vaan nyt ei hanat aukea lähipäivinä, huomenna dpo 14 eli oletettu menkkojen alkamispäivä. Siirryn sit plussanneiden ryhmiin (vaikka elokuisissa ei vielä ketään olekaan 😁). 🌈 Taustalla roikun kuitenkin varmasti ja jännään teidän kaikkien kanssa.

Otin e@h testien rinnalle eilen kököt RFSU:t just siks että niissä viiva vielä näillä dpoilla hailuraa. 😁😎 Ajattelin et teen semmoisen joka toinen päivä ja sit näitä e@h testejä kunnes toivottavasti tulee tasavahvat.

On tää testaaminen kyllä omanlaisensa harrastus. Hyvin tiedän että viivojen vahvistuminen ei takaa yhtään mitään, mutta en osaa olla testaamattakaan. 🤪

20231125_073439.jpg
 
@Magnoliae Hienosti tummui taas tänään :smiling face with heart-eyes::red-heart:🌈

Täällä heräsin yöllä kurkkukipuun :disappointed-face: Ihmekkös, kun esikoisen päiväkotiryhmässä oli eilen lapsia paikalla vaan 5 (esikoinen+4 muuta), kun normaalisti ryhmässä on 14 lasta. Siellä hoitajakin oli puolikuntoisena yskimässä 😨 Nyt koitan tässä juoda kunnolla hunajaa ja jotain eukalyptus&yrttitippoja keitetyssä vedessä, ei toi kurkku onneks mikään ihan paha vielä ole et josko menis ohi ilman suurempaa kipeytymistä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231125_075545.jpg
    Screenshot_20231125_075545.jpg
    365.4 KB · Katsottu: 43
@Magnoliae Ihanaa että viiva vaan jatkaa vahvistumistaan 🩷 Teidänkin matkaa välillä käyn vakoilemassa plussanneissa!
Toivotaan että sinne elokuisiin liittyy täältä vielä paljon porukkaa. 🤞

Dpo5 FF:n mukaan tänään. Ei tietenkään tässä vaiheessa mitään oireita. Ekaa kertaa ikinä ei tullut dpo4 dippiä, mutta nukuttiin se yö hotellissa jossa intouduin pistämään lämmöt ylös yöksi 😂. Oon jo kuitenkin ihan heittämässä hanskat tiskiin tän kierron osalta 🙉 Aargh!

IMG_8589.jpeg
 
@Kwv musta sun käyrä näyttää hyvältä! Sitä voi itse heittää hanskat tiskiin mutta me kaikki muut uskotaan !

Täällä tauti oli yhtä nopeasti kun tulikin, selvisin siitä vuorokaudessa. Ekaa kertaa tukilääkkeistä on tullut vähän huonovointisuutta ja valvomista, mut eiköhän sekin vaan kuulu asiaan. Mä niin tykkää alkuviikon oviksista kun sit pääsee jo seuraavalla viikolla testaamaan.
 

Liitteet

  • IMG_1196.jpeg
    IMG_1196.jpeg
    342.9 KB · Katsottu: 59
@Kwv @Kuuttituutti Molempien lämmöt näyttää hyviltä 🤞🌈

Täällä tosiaan lauantaina kurkkukivulla alkanut flunssa yhä päällä. Ei ole ollut kuumetta, lauantaina oli päivällä kerran 37.0, muttei sitä enempää. Oon selvinny tolla kuivalla kurkulla (ääni pois) ja vuotavalla nenällä onneks. Oon vetäny päivittäin ihan järkyttävästi hunajaa. Laitoin FF-käyrään kaks edellistä päivää merkinnän sairaudesta, mut otan ne kai pois, ettei ne häiritse ovulaation sijoittamista, koska selkeästi ei tää flunssa noihin lämpöihin vaikuttanu.

Nyt näyttäis ovulaatio olevan yhden päivän aiemmin tässä kierrossa 🤔 Uskon et testit tummuu vielä enemmän, illalla tulee varmana tummimmat viivat, mutta merkkasin silti jo FF-käyrään plussan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231127_104149.jpg
    Screenshot_20231127_104149.jpg
    241 KB · Katsottu: 59
  • Screenshot_20231127_104253.jpg
    Screenshot_20231127_104253.jpg
    412.8 KB · Katsottu: 60
Heipä hei pitkästä aikaa, pieni tauko foorumilta teki hyvää ja taas olen mukana remmissä ainakin hetken aikaa 😊 Toivottavasti siirryn mielummin plussanneisiin, kuin taka alalle alkavan kierron takia, niinkuin pari muutakin näköjään mun tauon aikana tehnyt 🥰 Ainakin @Tyty ja @Magnoliae oli plussannut tällävälin😍 onnea hurjasti siis sinne teille 💝

Oma kierto yllätti vähän kun nyt ovulaatio tulikin todella aikaisin 🤞kiva kun ei tarvi odotella niin pitkään nyt, mutta toivottavasti munasolu ehti kypsyä tarpeeksi 🤔 vv ollut nyt runsaampaa kuin esim edellisessä luteaalissa, mutta tiedä sitten tarkoittaako tuo mitään. Fiilikset ei ole kuitenkaan olleet nyt ihan niin optimistiset kuin viimeksi, vaikka tallettelut menneet hyvin tässäkin kierrossa. Tässä kierrossa tunsin taas onneksi selkeän ovis kivun ja se tuli ovistestin plussapäivänä. Eli omasta mielestä ollaan jo päivän pidemmällä dpoissa kuin sovellusten mukaan. Laitan tähän liitteeksi molemmista käppyröistä kuvat. Noh nyt ei auta kun taas odotella vielä muutama päivä. 🫠 Ai niin ja täs on nyt myös uusi mittari, ihan ovulaation mittaamiseen tarkoitettu sellainen.😜
 

Liitteet

  • Screenshot_20231127_131112_FF App.jpg
    Screenshot_20231127_131112_FF App.jpg
    256.4 KB · Katsottu: 64
  • Screenshot_20231127_131406_Flo.jpg
    Screenshot_20231127_131406_Flo.jpg
    190.4 KB · Katsottu: 59
Plussaonnea piinailijoille!

Itse vielä odottelen ovista. Pientä jomottelua ollut. Testit haaleita. Toivonkin ettei plussaa tulisi ennen to. En ole jaksanut vaihtaa kellonaikoja samoiksi joten näillä mennään 😁
 

Liitteet

  • Screenshot_20231127_125214_FF App.jpg
    Screenshot_20231127_125214_FF App.jpg
    508.1 KB · Katsottu: 54
  • Screenshot_20231127_141850_Premom.jpg
    Screenshot_20231127_141850_Premom.jpg
    126.2 KB · Katsottu: 52
Mä en nyt yhtään tiedä mitä täällä tapahtuu 🤔 Testit ei tummuneetkaan iltaan päin. Ajattelin et ok, ehkä aamulla olis sit tummin testi et josko olis LH-huippu yöllä.. Eipä ollut, nyt vaan vaalenee. Eli oliko Lh-huippu kuitenkin eilen aamupäivällä? Toi testi ei ole tarpeeksi tumma Premom-sovelluksen mielestä ja itsekin olen ennen saanut tummempia, mutta plussalta se kuitenkin näyttää. Jatkan testien tekoa tänään ja huomenna varmuuden vuoksi, mutta uskon että tuossa se nyt oli.

Eilen oli illalla tosi kovat ovulaatiomaiset kivut, sattui kävellä ulkona. Olisko tänään sit dpo0? 🌈

Sen olen kyllä huomannu et siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi trisomia13 vauvalle alkuvuonna, mun ovistestien arvot oli Premomin mukaan 1.7, tosi tummia. Sen synnytyksen jälkeen tummimmat testit on olleet 1.2. Kierrot kuitenkin aina olleet säännöllisiä niin en usko et missään pitäis olla vikaa, mut onhan tämä hämmentävää et miks nyt jäi vaan 0.7..

Jotenkin heikko luotto tähän kiertoon, limojakaan ei tullut hirveästi, mitä yleensä on tullut enemmän ja niin paljon et ei ole voinut olla huomaamatta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231128_095819.jpg
    Screenshot_20231128_095819.jpg
    429.4 KB · Katsottu: 62
  • Screenshot_20231128_095753.jpg
    Screenshot_20231128_095753.jpg
    415.5 KB · Katsottu: 65
Täälläkään ei paljoa limoja, syytän greippimehua. Tai sit ne vielä tulee. Tein äsken sofin ovistestin ja pc ovistestin. Pc on jo huolestuttavan tumma. Ja alavatsaa jomottelee.. veikkaan että huomenna ehkä jo plussa..
 

Liitteet

  • Screenshot_20231128_112515_Premom.jpg
    Screenshot_20231128_112515_Premom.jpg
    590 KB · Katsottu: 63
Mä en nyt yhtään tiedä mitä täällä tapahtuu 🤔 Testit ei tummuneetkaan iltaan päin. Ajattelin et ok, ehkä aamulla olis sit tummin testi et josko olis LH-huippu yöllä.. Eipä ollut, nyt vaan vaalenee. Eli oliko Lh-huippu kuitenkin eilen aamupäivällä? Toi testi ei ole tarpeeksi tumma Premom-sovelluksen mielestä ja itsekin olen ennen saanut tummempia, mutta plussalta se kuitenkin näyttää. Jatkan testien tekoa tänään ja huomenna varmuuden vuoksi, mutta uskon että tuossa se nyt oli.

Eilen oli illalla tosi kovat ovulaatiomaiset kivut, sattui kävellä ulkona. Olisko tänään sit dpo0? 🌈

Sen olen kyllä huomannu et siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi trisomia13 vauvalle alkuvuonna, mun ovistestien arvot oli Premomin mukaan 1.7, tosi tummia. Sen synnytyksen jälkeen tummimmat testit on olleet 1.2. Kierrot kuitenkin aina olleet säännöllisiä niin en usko et missään pitäis olla vikaa, mut onhan tämä hämmentävää et miks nyt jäi vaan 0.7..

Jotenkin heikko luotto tähän kiertoon, limojakaan ei tullut hirveästi, mitä yleensä on tullut enemmän ja niin paljon et ei ole voinut olla huomaamatta.

Ehkä se sit oli jo? Katsotaan mihin suuntaan lämmöt lähtee.🌈
 
Ehkä se sit oli jo? Katsotaan mihin suuntaan lämmöt lähtee.🌈
Nii, onhan tuossa mun testissä silmiin tasavahvat viivat. Ennen testiviiva on ollut kontrolliviivaa vahvempi ovulaation aikana, mut yleensä se ovulaation on silloin ollut päivän pari myöhemmin et en tiedä sit 🤔 Lähipäivien lämmöt loppujenlopuks sit kertoo oliko se vai ei.

Sun testi näyttää tummuvan hyvin 🌈
 
@Kuuttituutti Toivottavasti kuitenkin pysyt yhä vaan siellä tikapuilla 🌈🤞

Kyl tää nyt vähän siltä näyttäis et se ovulaatio oli 🤔 Mulla yleensä ne ekat lämmöt ovulaation jälkeen on 36.4 ja pysyy siinä pari päivää ovulaation jälkeen, josta sit hidas tasankomainen nousu, kuten viime kierrossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mielenkiinnolla katsotaan miten nyt lähtee nousuun.
Vielä en ole tänä aamuna ehtinyt ovistikkua uitella, mut kyllä nää eiliset oli vaan haalenemaan päin. Oletan et tänään on dpo1.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231129_053226.jpg
    Screenshot_20231129_053226.jpg
    439.8 KB · Katsottu: 50
  • Screenshot_20231129_053648.jpg
    Screenshot_20231129_053648.jpg
    269.6 KB · Katsottu: 51
Takaisin
Top