BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas tumma tai siis vahva viiva! Luulin että medigoon testit! Tarrasukkia pienelle ❤️ kerro kun bongaat jotain oireiluita :)

Kiitos. 🤞❤️ No just tässä aamuyöllä valvoessani mietin et näinköhän tää valvominen alkoi jo nyt (aiemminkin on huonot unet alkaneet pian plussan jälkeen) ja sit taas meinasin alkaa kakoa kun pesin takahampaita (aina raskaana saan pinnistellä että saan hampaat pestyä ilman että tulee oksennusrefleksi). Ihan vähän juilii alavatsaa välillä.
 
@Magnoliae ihan hurjasti onnea! 🥰🥰 hyvin on tummunut. Minäkin saan kakoa takahampaita pestessä 😬 jätän suosiolla vähemmälle pesulle ettei lennä laatta, välillä kokeilen paremmin ettei reikiä tuu (tai nois viisureissa on jo reiän alut mut ettei pahene). Ja ihan hurjasti myös tsemppiä alkuraskauteen, en voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin 🤞🌈
 
Muokattu viimeksi:
@Magnoliae onpa hienosti vahvistunut! Onnea paljon! 😍❤️

@Däumeline tosta imetysasiasta, mullakin ollut paljon erilaisia selkäkipuja. Yläselässä melkein kokoajan 🤔 En arvannut että voisi liittyä imetykseen. Mulla on pienehköt rinnat mutta joudun silti usein myös painamaan rintaa ettei vauvan nenä uppoa siihen 😂 Kiitos kun kerroit myöskin kokemuksia! ❤️
Sielläpä sopivasti ajoittuu ovis, että mies ehtii kotiin reissusta 😊

@Kwv hyviä piinapäiviä! 😊 Toivotaan tosiaan että nyt olisi teidän kierto, eikä siitä joulutauosta tarvitsisi murehtia ❤️

@jannn itse säädän aina tällä laskurilla lämmöt: https://www.omnicalculator.com/health/bbt
Vaikka heräisi eri aikaan, niin saa sitten säädettyä lämmöt vastaamaan sitä, mitä olisi ollut aiemmin/myöhemmin 😊

Käppyrää, vaikka ei tässä vielä aikoihin tapahdu mitään, jos edes tulee tapahtuumaankaan. Limoja oli eilen, mutta oli niitä viimeksikin pitkin kiertoa vaikka ovis jäi tulematta.

Ihan joulufiilis kun sataa lunta ja maa ollut valkoinen pari päivää 😍 Toivottavasti ei enää sula pois ennen joulua!

IMG_8016.jpeg
 
@Magnoliae onpa hienosti vahvistunut! Onnea paljon! 😍❤️

@Däumeline tosta imetysasiasta, mullakin ollut paljon erilaisia selkäkipuja. Yläselässä melkein kokoajan 🤔 En arvannut että voisi liittyä imetykseen. Mulla on pienehköt rinnat mutta joudun silti usein myös painamaan rintaa ettei vauvan nenä uppoa siihen 😂 Kiitos kun kerroit myöskin kokemuksia! ❤️
Sielläpä sopivasti ajoittuu ovis, että mies ehtii kotiin reissusta 😊

@Kwv hyviä piinapäiviä! 😊 Toivotaan tosiaan että nyt olisi teidän kierto, eikä siitä joulutauosta tarvitsisi murehtia ❤️

@jannn itse säädän aina tällä laskurilla lämmöt: https://www.omnicalculator.com/health/bbt
Vaikka heräisi eri aikaan, niin saa sitten säädettyä lämmöt vastaamaan sitä, mitä olisi ollut aiemmin/myöhemmin 😊

Käppyrää, vaikka ei tässä vielä aikoihin tapahdu mitään, jos edes tulee tapahtuumaankaan. Limoja oli eilen, mutta oli niitä viimeksikin pitkin kiertoa vaikka ovis jäi tulematta.

Ihan joulufiilis kun sataa lunta ja maa ollut valkoinen pari päivää 😍 Toivottavasti ei enää sula pois ennen joulua!

View attachment 127888

Ai Oho tommonenkin on! Täytyypä tutkia. Eli siis tosiaan on väliä mittaako klo 7 vai klo 8. Tänään mittasin vähän yli 7 mutta olin pötkötellyt jo pidempään hereillä ja oli matalampi tulos.

@Tyty Ootko vielä testaillut? 😊 Ei ole enempää vuotoja ollut?
 
@jannn joo, oon huomannut että ero on noin 0,1 astetta tunnissa. Eli ei huomattavan paljoa, mutta hieman kuitenkin 🙂

Etenkin nyt tullut tarpeeseen toi laskuri, kun vauva yhtäkkiä alkoi nukkua pidempään 😂 Aiemmin heräsi 6-6:30 välillä ja viime kolmena aamuna nukkunut 7:30-8:45 asti. Oma työpäivän aloituskin viivästynyt, kun en käyttänyt herätyskelloa, nyt pitää alkaa käyttää 😄
 
@Tyty Ootko vielä testaillut? 😊 Ei ole enempää vuotoja ollut?

Pari päivää jo ilman tikun kastamista! 😅 tein pc:t loppuun. Yks viikkodigi mulla ois vielä. Eikä oo ollut vuotojakaan sen viime viikkoisen ruskean pyyhintävuodon jälkeen. Toivottavasti pysyykin poissa! 🤞Cyclogestit myös lopetin niinku ohjeeksi annettiin, tosin "vasta" viime lauantaina laitoin viimeisen ku keskiviikkona oli ohje lopettaa virallisena testipäivänä. Tällä viikkoa lopetan myös lämpöjen mittaamisen tai oikeestaan tänään en mitannut enää mut jää mittailut kokonaan tällä viikkoa, niin oon päättänyt.
 
@Magnoliae hurjan paljon onnea! Hienosti näkyy jo viiva tässä vaiheessa.

@Kwv hyvänkokoinen folli sinne lopulta kasvoi, hurjasti toivotaan parasta! Noi hoitotauot on kyllä ärsyttäviä.

@Misa toivottavasti tässä kierrossa ovis tulisi 🙏🏻 mulla on melkeinpä aina niin että viikkoa ennen ovista tulee vähän sellaista ovislimaa, sit taas ei tosiaan tuu ja oviksen aikaan tulee selkeämmin. En oikein tiedä miksi, nyt siihen on tottunut ja sen tietää, mutta aluksi se hämäsi kovasti.

Täällä ovis oli ja meni. Aluksi olin tosi toiveikas mutta eilen oli sellainen lentää kaikki molemmista päistä ärhäkkä tauti joka alkoi yllättäen ja loppui yllättäen että meni jotenkin usko tähän kiertoon. Meillä oli julkisenpuolen lääkäri kp 6 ja siellä oli näkyvissä 10mm johtofolli (AFC oli 12+14 joista oon onnellinen). Lääkäri ei sanonut mitään mutta limis oli ollut vaan 3,2 mm ja toivon että se ois ehtinyt paksuuntua tuosta. Toki mulla oli vasta edellispäivänä loppunut vuoto. Meidän keskenmenoille ei löytynyt yksiselitteistä syytä mutta lääkäri meinasi että mun ylipaino voisi näitä aiheuttaa (BMI 35,8) uskalsin väittää vastaan että itse en näin usko. Mun kohdusta löytyi myös adenomyoosi joka voisi selittää (vaikuttaa kiinnittymiseen) mut siitä ei ees tarkemmin keskusteltu koska lääkäristä meidän kaikki ongelmat ratkeaa kun laihdutan. Hän oli myös hyvin vakuuttunut ettei saada enää keskenmenoja koska hän ei ole nähnyt tilannetta missä niitä vielä kolmen jälkeen toistuvasti saadaan 🤦🏼‍♀️ että näin.
 

Liitteet

  • IMG_1065.jpeg
    IMG_1065.jpeg
    348.8 KB · Katsottu: 42
@Misa jännä nähdä mitä gelee ja maca tekee siellä kierrolle 🤞 Toivottavasti tällä kertaa tulisi ovis 🌈🤩

@Magnoliae ihanaa että testi vahvistuu 💕 toivon niin että kaikki menee hienosti. Tänne vaan testejä 😌

@Tyty kiva että siellä on pystytty rentoutumaan testaamisen kanssa ja kaikki on hyvin 🥰

@Däumeline Hienoa jos mies ehtii kotiin just sopivasti 🙈🌈🌈

@Kuuttituutti voi ei! Toivottavasti tauti menee ohi pian 😥 Ja äh, ei hitsi mikä lääkäri teille osui. Eikös aiemmin kuitenkin lääkärit olleet sitä mieltä että painolla ei ole mitään tekemistä keskenmenojen kanssa? Ainakin paljon on ollut tästä täällä foorumilla keskustelua, että ylipaino ei aiheuta keskenmenoja. Varmasti turhauttavaa, tsemppiä 😓💕

Luulin että eilen ois jo noussut lämmöt, mutta tänään sitten nousi onneksi. Eli dpo1 luulisin tänään olevan ja kaksi päivää irroituksesta🤞🌈 En tälläkään kertaa testaa irroituksen poistumista, aloitan sitten taas joskus reilun viikon päästä 🙈

IMG_8582.jpeg
 
@Kwv mennään siis ihan samoissa! Mä meinasin ens viikon lauantaina testata. Silloin on meidän 4. Vuosipäivä niin oishan se neljäs plussa sointunut siihen hyvin! Joo meidän yksityisen lääkäri oli sitä mieltä että ei johdu nämä nyt ylipainosta ja jos asiaa yrittää googlata niin sieltä ei myöskään löydy selkeää syytä miksi ylipaino aiheuttaisi keskenmenoja (varsinkin kun kaikki labrat on kunnossa).
 
Piti tulla kurkkimaan heti aamusta @Magnoliae testi 🤭😍

@Kwv hyvältä näyttää lämmön nousukin! Taas toistan itseäni mutta mulla nousi myös noin 😂

Sorruin tänään testaamaan tai jostain takaraivosta rutiinisti olin mittarivm suussa heti ku olin hereillä 🙈 mutta olipa lämmöt ihan samassa siinä 36.8 niinkuin ollutkin cyclotestin lopettamisen jälkeen. Jospa huomenna rutiinit rikkoontuu eikä mittari eksy suuhun😅

@Kuuttituutti Ikävää että lääkäri "syytti" ylipainoa mutta ehkä ei keksinyt muuta syytä toistuville keskenmenoille ja heitti sitten tuon 😏 sun bmi ei kuitenkaan kovin korkealle kuulosta. Mulle sanottiin esikoista tehdessä et pari kiloa voisin lihoa vaikka olin normaalipainoinen ja bmi jossain ylärajan tuntumassa. Fyysinen työ ja tykkäsin käydä lenkillä (helposti 20 000 askelta päivässä) niin ehkä lääkäri ajatteli "kovan treenin" haittaavan. Joskus niillä pienillä viilauksilla voi olla merkitystä, toisinaan ei 🤷‍♀️ vaikeita juttuja selvittää!
 
@Kwv Hienoa että nyt lämmöt nousi, täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä että nyt olis teille tähdet kohdallaan! 🌈🤞

@Kuuttituutti Eikä tuota tautia. 😥 Toivottavasti menee pian ohi. Mutta siis anteeks mikä on toi teidän lääkäri ollut!? Ihan syvältä että joudutte vielä tällaistakin kohtaamaan matkallanne.
😔 Joka tapauksessa VAU toi AFC-määrä, ihan mahtavaa. 🤩 Täällä pidetään peukkuja että saisitte parhaan vuosipäivälahjan. ❤️‍🩹
 
Piti tulla kurkkimaan heti aamusta @Magnoliae testi 🤭😍

@Kwv hyvältä näyttää lämmön nousukin! Taas toistan itseäni mutta mulla nousi myös noin 😂

Sorruin tänään testaamaan tai jostain takaraivosta rutiinisti olin mittarivm suussa heti ku olin hereillä 🙈 mutta olipa lämmöt ihan samassa siinä 36.8 niinkuin ollutkin cyclotestin lopettamisen jälkeen. Jospa huomenna rutiinit rikkoontuu eikä mittari eksy suuhun😅

@Kuuttituutti Ikävää että lääkäri "syytti" ylipainoa mutta ehkä ei keksinyt muuta syytä toistuville keskenmenoille ja heitti sitten tuon 😏 sun bmi ei kuitenkaan kovin korkealle kuulosta. Mulle sanottiin esikoista tehdessä et pari kiloa voisin lihoa vaikka olin normaalipainoinen ja bmi jossain ylärajan tuntumassa. Fyysinen työ ja tykkäsin käydä lenkillä (helposti 20 000 askelta päivässä) niin ehkä lääkäri ajatteli "kovan treenin" haittaavan. Joskus niillä pienillä viilauksilla voi olla merkitystä, toisinaan ei 🤷‍♀️ vaikeita juttuja selvittää!

Just samaan aikaan postattiin. 😁 Mahtava toi sun autopilottimittaus. 😄 Hyvä että oli lämmöt pysyneet ylhäällä, kovasti sinne tsemppiä edelleen matkaan ❤️🌈
 
Muokattu viimeksi:
@Magnoliae Ihanaa vaan nähdä näitä vahvistuvia testejä! 🥹🌈 Ihailen sua, sä olet kyllä niin rohkea ja vahva, kun pystyit yrittämään uudestaan näin pian, toivottavasti tämä raskaus on kaikinpuolin korjaava kokemus:red-heart:✨

@Kwv @Kuuttituutti Täällä sormet ristissä teidän kierroille 🤞🌈
Ja Kuutti, ugh olipa teillä tökerö lääkäri :disappointed-face: Mustakin tuntuu et yritti vaan etsiä jotain syytä pakosta, kun ei mitään muuta selitystä löydä :Angry Face: Kokoajan eri kokoiset naiset on synnärillä synnyttämässä ihan yhtä terveitä vauvoja ja lapsettomuuttakin on yhtälailla hoikilla sekä isompikokoisilla.
Mulla on BMI tällä hetkellä 32, toukokuussa synnytyksessä oli 36,4. Mut en siis koe että painolla olis merkitystä mun raskauksiin, ollut niin eri lähtökohdat raskauksissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231123_104639.jpg
    Screenshot_20231123_104639.jpg
    380.7 KB · Katsottu: 39
@Däumeline Kiitos. ❤️‍🩹🤞 Näin toivomme. En mä rohkeudesta tiedä, pelko siitä että ettei saada toista lasta on vaan vahvempi kuin pelko siitä että joutuu käymään saman helvetin uudestaan läpi. 😔 Eli syteen taikka saveen, yritettävä on!
 
@Magnoliae Aivan, ehkä se on toi :red-heart: Mä haluan toisen lapsen ja varsinkin ettei esikoinen jää jokupäivä täysin yksin, koska esikoisella ei ole serkkuja eikä sitten hirveästi muitakaan sukulaisia..
Mutta mulla on yhä vahvempana pelko siitä mitä tulee tapahtumaan tulevissa raskauksissa, varsinkin kun mun kehokaan ei ole täysin siinä ideaalissa kunnossa niin pelottaa miten keho kestää tulevan raskauden. Kestääkö mun pää jos vielä jotain menee pieleen? Jotenkin on vahvana ajatus et mitä jos vaan heitetään pyyhe kehään, meillä on kuitenkin jo yksi lapsi ja tästä olis hyvä jatkaa helppoa elämää. Tää maailman tilanne (sodat jne.) ahdistaa valtavasti ja on jopa olo et olenko itsekäs, kun haluan lapsen :disappointed-face: Nää ajatukset taistelee mun päässä jokapäivä.. Haluan painaa jarrua tulevan ovulaation suhteen, en tiedä edes miten pystyn nauttimaan seksistä vauvaa yrittäessä, kun ajattelen vaan et mitä sitten jos raskaudun. Samalla toivon et tää olis meidän kierto ja kaikella olis onnellinen loppu.
Anteeksi synkistelyt, mä olen oikeasti tosi positiivinen ihminen ja haluan uskoa hyvään 🌈 Tää tulee olemaan mulle tosi vaikeaa kävi miten kävi, koitan vaan olla mahdollisimman zen kaiken kanssa.
 
Takaisin
Top