BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Kwv tsemppiĂ€ ja toivotaan loistavaa tilannetta huomiselle! đŸ€žđŸŒˆ MĂ€ taas tykkĂ€sin ovitrellestĂ€ sen helppouden takia ja neulakin ehkĂ€ hitusen kivempi mutta molemmat helppoja kĂ€yttÀÀ.

@Misa HyvĂ€ alottaa pienellĂ€ annoksella se maca. Mulla aiheutti myös melkosta pörinÀÀ ku nostin annostusta đŸ€Ł kivan edullista se kyllĂ€ on.

@Tyty oi ei, jotain luinkin ettĂ€ voi vaikuttaa vatsaan 😅 Toivottavasti nyt ei ainakaan tuolla miniannoksella. Ostin jotain supermacaa, ajattelin ettĂ€ sÀÀstöÀ siinĂ€kin, jos on vahvempaa niin voi kĂ€yttÀÀ vĂ€hemmĂ€n 😁

Edit/ avasin pussin ja ihana tuoksu! 😍 Toivottavasti maistuu samalta kuin tuoksuu, kokeilen aamulla puuron sekaan.

Muokattu viimeksi:
@Misa hei kiinnostaa jos löydĂ€t jonkun oikeasti hyvĂ€n makuisen macan 🙈 en voi sietÀÀ sitĂ€ makua! đŸ˜¶ Ja kiinnostaa myös miten noi geleet alkaa siellĂ€ toimimaan. 🌈

Ultrassa tĂ€nÀÀn ei selvÀÀ johtofollia nĂ€kynyt vielĂ€, isoimmat 11 ja 12mm. Tiistaina uusi ultra ja katotaan miten lĂ€htee kehittymÀÀn, siihen asti pistelen vielĂ€ gonalia. VĂ€hĂ€n jĂ€nnÀÀ kun aiemmin riittĂ€nyt 2pv pistokset 37,5iu ja nyt 6pv 37,5iu 🙉 Veikkaisin ettĂ€ ovis on tĂ€llĂ€ kertaa vĂ€hĂ€n myöhemmin kun normaalisti, ehkĂ€ kp14 tiistaina tai kp15 keskiviikkona đŸ€”

IMG_8532.jpeg

@Kwv tykkĂ€sin tosta supermacan (tĂ€mĂ€) mausta! En ole muita maistanut, mutta tÀÀ kyllĂ€ meni puurossa hyvin 😊 Nostan kyllĂ€ annosta pian niin saa syödĂ€ tuota enemmĂ€n đŸ€­ Oliskohan tÀÀllĂ€ joku joka on syönyt tuota ja jotain muuta macaa, ja osaisi sanoa onko se eri makuista?
Ja joo kierrot on erilaisia, mutta eiköhĂ€n sulla tiistain ultrassa sitten jo nĂ€y johtofolli! đŸ€ž Voi kun voisi itsekin pistellĂ€ Gonalia, mutta joskus tulevaisuudessa sitten taas, jos ei joku ihmeraskautuminen tapahdu sitĂ€ ennen 😏

@Kwv "Hauska" ettĂ€ sulla taas samanlaista kun mullakin on ollut 😅 oli se yks kierto jossa ei just johtofollia nĂ€kynyt, isoin oli 12mm ja sit inssi suunniteltiin seuraavan viikon maanantaiksi. SittenhĂ€n folli oli jo karannut siihen mennessĂ€ kun keltarauhanenkin jo oli 😅 oliko se tĂ€tĂ€ edeltĂ€vĂ€ kierto justiin. Ja aina ihmettelin (ja edelleen) miten voi olla niin eri vaste samoilla lÀÀkkeillĂ€ eri kierroissa. Ei mee mun jakeluun niin suuri vaihtelu😂 mutta ehtii limakalvo kasvaa paremmin ku ovis ei oo turhan aikaisin. Muistatko paljon limakalvo oli?

TÀÀllĂ€ kuukautiset loppu, nyt sitten oitkĂ€ tylsĂ€ vaihe ennen ovulaatiota. Vasta ensiviikon sunnuntaina kaivan ovistikut esiin, ovulaatio oletetusti kp16-18 đŸ€Ș

Kattelin jo valmiiks maca-jauheita ja gelee royalia, jos ei plussaa tule tÀssÀ kierrossa niin ne lentÀÀ ostoskoriin.

TÀÀllÀ on esikoisen pÀivÀkoti alkanut suht hyvin, eilen oli klo 8-11:45. Ensiviikolla saa alkaa olemaan kokonaisia pÀiviÀ ja koittaa myös torkkua siellÀ. Eilen kuulin et yks hoitaja oli sairaana koronassa, oli ollut paikalla edellisenÀ pÀivÀnÀ, jolloin olin itsekin paikalla pari tuntia :Grimacing Face: Esikoinen on ainakin ihan terve ja itsekin olen, toivotaan et pysyykin nÀin.

Liitteet

• Screenshot_20231118_075033.jpg
    Screenshot_20231118_075033.jpg
    361.7 KB · Katsottu: 58
@Kwv Toivottavasti tiistaina nĂ€kyy sitten selvĂ€ johtofolli! đŸŒˆđŸ€ž

@Misa Kuulostaa hyvĂ€ltĂ€ ettĂ€ löytyi hyvĂ€nmakuinen maca! MĂ€ muistaakseni söin sitĂ€ jonkun aikaa kun esikoista yritettiin mut maku oli niin jĂ€rkky ettĂ€ jĂ€i yhteen pussiin sen syönti. 🙈

@DĂ€umeline No niin, siitĂ€ se lĂ€htee! đŸ€©đŸ‘ MikĂ€s fiilis nyt? ❀ Kiva kuulla ettĂ€ esikoisen pĂ€ikky on sujunut hyvin, toivottavasti pysytte terveinĂ€. đŸ€ž

TÀÀllĂ€ dpo 5 tai 6. Odotellaan, odotellaan. 😁

Screenshot_20231118_093215_FF App.jpg

@Magnoliae LĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ siellĂ€ kyllĂ€ hyviltĂ€ 😍 🌈

FiiliksistÀ.. Hmm, edelleen vaihtelevat fiilikset. Ihanaa et esikoinen on pÀivÀkodissa/sosialisoituu ikÀistensÀ kanssa, mut nyt olen vain "kotirouva" ja se saa sylin tuntumaan vaan yhÀ tyhjemmÀltÀ. ArkipÀivÀt kuluu esikoisen pÀivÀkotiin/fyssariin viemisessÀ, kotona siivoamisessa, saksan opiskelussa, kutomisessa ja lenkkeilyssÀ :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: TÀssÀ on oltu kotona esikoisen kanssa melkeen kolme vuotta. Ihanaa omalla tavalla et saa nyt halutessaan "vaan olla", eikÀ kukaan ole painostamassa mua mihinkÀÀn, mies ja hÀnen vanhemmat ymmÀrtÀÀ et tÀÀ vuosi on ollut tosi raskas.
Oltiin torstaina pÀivÀkodin lyhtyjuhlassa ja siellÀ oli monilla vanhemmilla vauvoja mukana pÀivÀkotilapsen lisÀksi. KyllÀ se vaan sattui.. Koitin kuitenkin positiivisesti ajatella et ensivuonna olis myös meillÀ vauva mukana.
On positiiviset fiilikset raskautumisesta itsestÀÀn, en usko et menee kauaa, mut kaikki muu raskaudessa pelottaa.

@Magnoliae LĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ siellĂ€ kyllĂ€ hyviltĂ€ 😍 🌈

FiiliksistÀ.. Hmm, edelleen vaihtelevat fiilikset. Ihanaa et esikoinen on pÀivÀkodissa/sosialisoituu ikÀistensÀ kanssa, mut nyt olen vain "kotirouva" ja se saa sylin tuntumaan vaan yhÀ tyhjemmÀltÀ. ArkipÀivÀt kuluu esikoisen pÀivÀkotiin/fyssariin viemisessÀ, kotona siivoamisessa, saksan opiskelussa, kutomisessa ja lenkkeilyssÀ :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: TÀssÀ on oltu kotona esikoisen kanssa melkeen kolme vuotta. Ihanaa omalla tavalla et saa nyt halutessaan "vaan olla", eikÀ kukaan ole painostamassa mua mihinkÀÀn, mies ja hÀnen vanhemmat ymmÀrtÀÀ et tÀÀ vuosi on ollut tosi raskas.
Oltiin torstaina pÀivÀkodin lyhtyjuhlassa ja siellÀ oli monilla vanhemmilla vauvoja mukana pÀivÀkotilapsen lisÀksi. KyllÀ se vaan sattui.. Koitin kuitenkin positiivisesti ajatella et ensivuonna olis myös meillÀ vauva mukana.
On positiiviset fiilikset raskautumisesta itsestÀÀn, en usko et menee kauaa, mut kaikki muu raskaudessa pelottaa.

❀❀

MĂ€ niin uskon ja toivon ettĂ€ teidĂ€n onnenne kÀÀntyy seuraavassa raskaudessa. 🌈

Reaktioksi Sympatiaa, koska niin tiedĂ€n ton fiiliksen kun nĂ€kee pĂ€ivĂ€kodin pihalla vauvoja tai isoja raskausmahoja. Ei ole helppoa. 😔

@DĂ€umeline oho, ollaanpa sielĂ€kin jo pitkĂ€llĂ€ menossa uutta kiertoa! JĂ€nnÀÀ đŸ€žđŸŒˆ mĂ€kin kyllĂ€ uskon ettĂ€ teidĂ€n onni kÀÀntyy parempaan seuraavassa raskaudessa.

@Tyty Limakalvo oli vaan 4mm eli ei paljon mitÀÀn. SiinĂ€ mielessĂ€ hyvĂ€ ettĂ€ nyt pistellÀÀn tota Gonalia vielĂ€ lisÀÀ josko limiskin ehtis kasvamaan vielĂ€ sen 3-4mm. On kyllĂ€ ihan hanurista tuo ettĂ€ kun löytyy yksi hyvĂ€ tapa miten saadaan folli kasvamaan niin seuraavassa se ei sitten enÀÀ toimi 🙂 Mutta josko tiistaina tulis meillekkin parempia uutisia đŸ€ž

@Magnoliae kĂ€ppyrĂ€ nĂ€yttÀÀ hyvĂ€ltĂ€! JĂ€nnÀÀ! Ihana kun on piinailtavaa tÀÀllĂ€ 🙈🌈

Latasin FF, jos muistais vÀlillÀ mittailla :)
Kp5 tÀÀllĂ€. Ostin Pink grapefruit mehua, samaa taisin vetÀÀ siinĂ€ kierrossa, jossa plussasin luomusti. Sen jĂ€lkeen en ole sitĂ€ kaupassa nĂ€hnyt paitsi nyt 😁 mut luin mitĂ€ greipin pitĂ€isi tehdĂ€, parantaa limoja, mut ne mulla on hyvĂ€t.. limakalvon paksuntamista tarttis, sitĂ€ varten ois hyvĂ€ syödĂ€ terveellisesti đŸ˜” ja sit mulla on reumalÀÀkitys ja thyroxin, toivottavasti ei mehusta hallaa.. no, juon sitĂ€ max viikon et tuskin haittaa.. Eikai mehu voi aikaistaa ovista? Nyt ei sais tulla ovis ennen kp17 🙈

@Magnoliae SiellĂ€ lĂ€hestytÀÀn jĂ€nniĂ€ pĂ€iviĂ€ :red-heart: Joko on testi uinut? :shy:🌈

@Kwv Tiistaita odottaen đŸ€žđŸŒˆ

@Misa PĂ€ivittele tĂ€nne jos koet geleessĂ€ ja macassa olevan jotain vaikutusta kierron kulkuun :smiling face with heart-eyes:🌈

TsemppiĂ€ @jannn ettĂ€ tÀÀ alkukierto voikin olla puuduttavaa đŸ€Ș Tuohon limakalvon paksuuntumiseen auttaa vissiin E-vitamiini ja L-arginiini. Kofeiininkin vĂ€hentĂ€minen :Grimacing Face:🌈
Miten muuten toi reumalÀÀkitys, saatko ottaa niitÀ lÀÀkkeitÀ raskauden aikana? Mua kiinnostaa tÀÀ siksi, et mun olis pitÀny jo pitkÀn aikaa mennÀ lÀÀkÀrille samankaltaisesta syystÀ. Nyt oon jÀttÀnyt menemÀttÀ, koska oon aatellu (mitÀ olen netistÀ artikkeleja lukenu) et niitÀ lÀÀkkeitÀ olis turha tÀhÀn vÀliin hankkia, kun en sais niitÀ kuitenkaan raskauden aikana syödÀ :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

MÀ otin nyt kunnolla kopin taas elÀmÀntapaprojektista, joka oli tosiaan monta viikkoa jÀissÀ stressitekijöiden takia. Heti huomaa et on parempi olo ilman sitÀ hiilihydraattipöhöÀ. Nyt merkkaan ylös et tulee juotua vÀhintÀÀn 2litraa vettÀ per pÀivÀ, se tuppaa aina unohtumaan.
Kun oli juttua noista kurpitsansiemenistÀ; mÀ löysin eilen kaupasta semmosen bio-kurpitsansiemen/juustokorpun, vÀhÀn kuin hapankorppu, mut siemenillÀ. Maistu hyvÀltÀ, niilla korvaan paahtoleivÀn, huomattavasti terveellisempÀÀ ja tulee sit samalla syötyÀ niitÀ siemeniÀ :Grinning Face With Smiling Eyes:

@Magnoliae SiellĂ€ lĂ€hestytÀÀn jĂ€nniĂ€ pĂ€iviĂ€ :red-heart: Joko on testi uinut? :shy:🌈

@Kwv Tiistaita odottaen đŸ€žđŸŒˆ

@Misa PĂ€ivittele tĂ€nne jos koet geleessĂ€ ja macassa olevan jotain vaikutusta kierron kulkuun :smiling face with heart-eyes:🌈

TsemppiĂ€ @jannn ettĂ€ tÀÀ alkukierto voikin olla puuduttavaa đŸ€Ș Tuohon limakalvon paksuuntumiseen auttaa vissiin E-vitamiini ja L-arginiini. Kofeiininkin vĂ€hentĂ€minen :Grimacing Face:🌈
Miten muuten toi reumalÀÀkitys, saatko ottaa niitÀ lÀÀkkeitÀ raskauden aikana? Mua kiinnostaa tÀÀ siksi, et mun olis pitÀny jo pitkÀn aikaa mennÀ lÀÀkÀrille samankaltaisesta syystÀ. Nyt oon jÀttÀnyt menemÀttÀ, koska oon aatellu (mitÀ olen netistÀ artikkeleja lukenu) et niitÀ lÀÀkkeitÀ olis turha tÀhÀn vÀliin hankkia, kun en sais niitÀ kuitenkaan raskauden aikana syödÀ :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

MÀ otin nyt kunnolla kopin taas elÀmÀntapaprojektista, joka oli tosiaan monta viikkoa jÀissÀ stressitekijöiden takia. Heti huomaa et on parempi olo ilman sitÀ hiilihydraattipöhöÀ. Nyt merkkaan ylös et tulee juotua vÀhintÀÀn 2litraa vettÀ per pÀivÀ, se tuppaa aina unohtumaan.
Kun oli juttua noista kurpitsansiemenistÀ; mÀ löysin eilen kaupasta semmosen bio-kurpitsansiemen/juustokorpun, vÀhÀn kuin hapankorppu, mut siemenillÀ. Maistu hyvÀltÀ, niilla korvaan paahtoleivÀn, huomattavasti terveellisempÀÀ ja tulee sit samalla syötyÀ niitÀ siemeniÀ :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kofeiinia en kĂ€ytĂ€ :) paitsi kokista joskus, liikaakin.. mulla ei oo oikein onnistunut remontti 😅

Joskus tuli vedettyÀ e vitamiiniakin sun muuta. Nyt en jaksa kun ei paljoa luomuna ehdi yrittÀÀ. EnkÀ tiedÀ saako sitÀ syödÀ kun imettÀÀ. VielÀ 0-1 krt imetÀn pÀivÀssÀ.
Mun reumalÀÀkkeitÀ saa syödÀ raskaana (salazopyrin ja oxiklorin). PitÀÀ vaan olla foolihappoa sit enempi kÀytössÀ.

@jannn Okei, hyvĂ€ tietÀÀ et on myös lÀÀkkeitĂ€, joita saa syödĂ€ raskaana ollessa 👍
MeillÀ on suvussa nivelreumaa sekÀ selkÀrankareumaa. Mulla on pidemmÀn aikaa ollut vahvasti jÀlkimmÀisen oireet, joskus aamut on tosi rankkoja, kun kestÀÀ pÀÀstÀ liikkeelle kipujen takia :Grimacing Face:

@DĂ€umeline Jep, piina alkaa taas tuntua piinalta (dpo 7/8). 🙃 Ei ole vielĂ€ tikku uinut, on nimittĂ€in viikon takainen optimismi muuttunut tappiomielialaksi. 😄😄

MitÀÀn oireita ei suuntaan tai toiseen ole kuten ei mulla koskaan plussa- TAI negakierroissa.

Ei se auta kuin odotella vielÀ. Saa nÀhdÀ yritÀnkö olla kokonaan testaamatta, just nyt tuntuu siltÀ ettÀ en halua nÀhdÀ negaa.

Screenshot_20231120_075820_FF App.jpg

@DĂ€umeline ihanaa ettĂ€ pĂ€ivĂ€koti on alkanut hyvin! 😊 Ja sympatiat kurjiin fiiliksiin, kun nĂ€kee vauvoja ja raskausmahoja. 😔 Kerron sitten joo, koinko geleestĂ€ ja macasta olevan hyötyĂ€. Mulla nyt kierrot heittelee muutenkin, ettĂ€ vaikea sanoa mikĂ€ johtuu mistĂ€kin, mutta toivottavasti nĂ€istĂ€ olisi apua ovulaatiolle.

@Magnoliae pidĂ€n peukkuja ettĂ€ lĂ€mmöt pysyisi ylhÀÀllĂ€, eikĂ€ menkat alkaisi đŸ€ž

Alunperinkin niukka vuoto alkaa olla kokonaan ohi. EipÀ tÀnne kuulu oikein mitÀÀn nyt toistaiseksi, taas odotellaan vaan, tapahtuuko tÀssÀ kierrossa mitÀÀn ja jos, niin milloin.

Imetys taas takkuaa, vauva ei vĂ€lillĂ€ jaksa ollenkaan keskittyĂ€ ja silloin kun jaksaa, niin mulla ei olekaan tisseissĂ€ juuri mitÀÀn đŸ„Č Mutta nyt pÀÀtin ettĂ€ en enÀÀ vĂ€kisin tehosta maidontuotantoa pumppaamalla. Saa sen mitĂ€ irtoaa, jos innostuu taas enemmĂ€n, niin tehostuu se tuotanto sillĂ€kin kun on tissillĂ€ enemmĂ€n. Mutta muuten mennÀÀn nĂ€illĂ€. Korvike maistuu ja jos imetys nyt tĂ€stĂ€ loppuu pikkuhiljaa niin sitten loppuu.

IMG_7993.jpeg

@DĂ€umeline ihanaa ettĂ€ pĂ€ivĂ€koti on alkanut hyvin! 😊 Ja sympatiat kurjiin fiiliksiin, kun nĂ€kee vauvoja ja raskausmahoja. 😔 Kerron sitten joo, koinko geleestĂ€ ja macasta olevan hyötyĂ€. Mulla nyt kierrot heittelee muutenkin, ettĂ€ vaikea sanoa mikĂ€ johtuu mistĂ€kin, mutta toivottavasti nĂ€istĂ€ olisi apua ovulaatiolle.

@Magnoliae pidĂ€n peukkuja ettĂ€ lĂ€mmöt pysyisi ylhÀÀllĂ€, eikĂ€ menkat alkaisi đŸ€ž

Alunperinkin niukka vuoto alkaa olla kokonaan ohi. EipÀ tÀnne kuulu oikein mitÀÀn nyt toistaiseksi, taas odotellaan vaan, tapahtuuko tÀssÀ kierrossa mitÀÀn ja jos, niin milloin.

Imetys taas takkuaa, vauva ei vĂ€lillĂ€ jaksa ollenkaan keskittyĂ€ ja silloin kun jaksaa, niin mulla ei olekaan tisseissĂ€ juuri mitÀÀn đŸ„Č Mutta nyt pÀÀtin ettĂ€ en enÀÀ vĂ€kisin tehosta maidontuotantoa pumppaamalla. Saa sen mitĂ€ irtoaa, jos innostuu taas enemmĂ€n, niin tehostuu se tuotanto sillĂ€kin kun on tissillĂ€ enemmĂ€n. Mutta muuten mennÀÀn nĂ€illĂ€. Korvike maistuu ja jos imetys nyt tĂ€stĂ€ loppuu pikkuhiljaa niin sitten loppuu.

View attachment 127835

TsemppiĂ€ uuteen kiertoon ja imetyshaasteisiin. ❀

Oma kokemus imetyksestÀ oli se, ettÀ osittaisimetyksellÀ mentiin (alun kovasta tÀysimetyspyrkimyksestÀ huolimatta) kunnes lapsen ollessa 6 kk imetys loppui kokonaan. Paljon se oli siihen mennessÀ jo itsekseen hiipunut, mutta viimeinen niitti oli se ettÀ mun oli pakko aloittaa lÀÀke, joka ei imettÀessÀ sovi.

Ihan vaan haluan jakaa oman kokemukseni ja sympata sun kokemuksia, kun tuoreessa muistissa on edelleen miten isoja juttuja nÀÀ helposti omassa mielessĂ€ on. ❀ (Tai mulle ainakin oli.) Olet tehnyt varmasti hurjan työn imetyksen eteen ja se on riittĂ€nyt jo nĂ€in pitkĂ€lle. 👏

TsemppiĂ€ uuteen kiertoon ja imetyshaasteisiin. ❀

Oma kokemus imetyksestÀ oli se, ettÀ osittaisimetyksellÀ mentiin (alun kovasta tÀysimetyspyrkimyksestÀ huolimatta) kunnes lapsen ollessa 6 kk imetys loppui kokonaan. Paljon se oli siihen mennessÀ jo itsekseen hiipunut, mutta viimeinen niitti oli se ettÀ mun oli pakko aloittaa lÀÀke, joka ei imettÀessÀ sovi.

Ihan vaan haluan jakaa oman kokemukseni ja sympata sun kokemuksia, kun tuoreessa muistissa on edelleen miten isoja juttuja nÀÀ helposti omassa mielessĂ€ on. ❀ (Tai mulle ainakin oli.) Olet tehnyt varmasti hurjan työn imetyksen eteen ja se on riittĂ€nyt jo nĂ€in pitkĂ€lle. 👏
Kiitos! ❀đŸ„ș Se on kyllĂ€ yllĂ€ttĂ€vĂ€n iso asia omassa mielessĂ€. Ennen vauvaa en mitenkÀÀn olisi osannut arvata miten isoja tunteita aiheeseen voi liittyĂ€. Ihan alkuvaiheen imetyshaasteiden jĂ€lkeen vaikeinta oli kun lokakuussa töiden aloituksen myötĂ€ maidontulo heti vĂ€heni selvĂ€sti, oli tosi paha mieli. Pumppailulla sain sitĂ€ taas tehostettua. Mutta nyt kun taas alkanut vĂ€hentyĂ€, oon ehkĂ€ alkanut hyvĂ€ksyĂ€, ettĂ€ imetys saattaa loppua kokonaankin. Koitan vaan ajatella ettĂ€ mennÀÀn vauvan tahdon mukaan, eikĂ€ mun. Jos vauva on tyytyvĂ€inen niin yritĂ€n olla itsekin, joi mitĂ€ joi 😊 Tarjoan rintaa mutta jos tahtoo pullon mieluummin, niin saa sen sitten

@Misa TÀÀltÀkin tsemppiÀ kiertoon ja imetyshaasteisiin :red-heart:
Jokaisen Àidin imetystaival on erilainen, on hyvÀ olla ottamatta paineita. Mulla ei ollu ennen vauvan syntymÀÀ mitÀÀn mielipiteitÀ imetyksestÀ, tiesin et jotkut ei pysty siihen lainkaan vaikka haluaisivat ja ajattelin et en ota stressiÀ, ihmetytti kysymys "aiotko imettÀÀ?". MeillÀ ei lopulta ollut mitÀÀn ongelmia imetyksessÀ, paitsi et isojen rintojen takia piti aina miettiÀ imetysasentoja ja pitÀÀ rinnasta itsekin sormella vauvan nenÀn kohdalta ettÀ vauva ei tukehdu/uppoa tissiin :Face With Tears Of Joy: Olin kade kaverille, jolla on pienet rinnat ja sanoi kÀvelleensÀ lÀpi Ikean imettÀen vauvaa samalla. Itse tÀysimetin esikoista 6kk, sitten vain öisin 8kk asti, kunnes siirryttiin tÀysin korvikkeeseen. MÀ taistelin niiden selkÀkipujeni kanssa koko imetystaipaleen :sad-face: KyllÀ lopulta koin, et se oli muutenkin hyvÀ pÀÀtös lopettaa, keho alkoi jÀlleen tuntumaan enemmÀn omalta. Oli vaan niin paljon helpompaa antaa öisin pullo vauvalle sen tissin sijaan, huomattavasti parani unet ja jaksaminen. Mulle tuo 6kk on tavoite seuraavankin vauvan kanssa.

@Magnoliae LĂ€mmöt ainakin nĂ€yttÀÀ yhĂ€ vaan hyviltĂ€ đŸ€žđŸŒˆ MĂ€ niin ymmĂ€rrĂ€n vaihtelevat fiilikset, mulla myös vaihtelee nÀÀ fiilikset pĂ€ivittĂ€in:red-heart:

Liitteet

• Screenshot_20231121_075519.jpg
    Screenshot_20231121_075519.jpg
    379.1 KB · Katsottu: 49
Muokattu viimeksi:
Takaisin