BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv tsemppiä ja toivotaan loistavaa tilannetta huomiselle! 🤞🌈 Mä taas tykkäsin ovitrellestä sen helppouden takia ja neulakin ehkä hitusen kivempi mutta molemmat helppoja käyttää.

@Misa Hyvä alottaa pienellä annoksella se maca. Mulla aiheutti myös melkosta pörinää ku nostin annostusta 🤣 kivan edullista se kyllä on.
 
@Tyty oi ei, jotain luinkin että voi vaikuttaa vatsaan 😅 Toivottavasti nyt ei ainakaan tuolla miniannoksella. Ostin jotain supermacaa, ajattelin että säästöä siinäkin, jos on vahvempaa niin voi käyttää vähemmän 😁

Edit/ avasin pussin ja ihana tuoksu! 😍 Toivottavasti maistuu samalta kuin tuoksuu, kokeilen aamulla puuron sekaan.
 
Muokattu viimeksi:
@Misa hei kiinnostaa jos löydät jonkun oikeasti hyvän makuisen macan 🙈 en voi sietää sitä makua! 😶 Ja kiinnostaa myös miten noi geleet alkaa siellä toimimaan. 🌈

Ultrassa tänään ei selvää johtofollia näkynyt vielä, isoimmat 11 ja 12mm. Tiistaina uusi ultra ja katotaan miten lähtee kehittymään, siihen asti pistelen vielä gonalia. Vähän jännää kun aiemmin riittänyt 2pv pistokset 37,5iu ja nyt 6pv 37,5iu 🙉 Veikkaisin että ovis on tällä kertaa vähän myöhemmin kun normaalisti, ehkä kp14 tiistaina tai kp15 keskiviikkona 🤔

IMG_8532.jpeg
 
@Kwv tykkäsin tosta supermacan (tämä) mausta! En ole muita maistanut, mutta tää kyllä meni puurossa hyvin 😊 Nostan kyllä annosta pian niin saa syödä tuota enemmän 🤭 Oliskohan täällä joku joka on syönyt tuota ja jotain muuta macaa, ja osaisi sanoa onko se eri makuista?
Ja joo kierrot on erilaisia, mutta eiköhän sulla tiistain ultrassa sitten jo näy johtofolli! 🤞 Voi kun voisi itsekin pistellä Gonalia, mutta joskus tulevaisuudessa sitten taas, jos ei joku ihmeraskautuminen tapahdu sitä ennen 😏
 
@Kwv "Hauska" että sulla taas samanlaista kun mullakin on ollut 😅 oli se yks kierto jossa ei just johtofollia näkynyt, isoin oli 12mm ja sit inssi suunniteltiin seuraavan viikon maanantaiksi. Sittenhän folli oli jo karannut siihen mennessä kun keltarauhanenkin jo oli 😅 oliko se tätä edeltävä kierto justiin. Ja aina ihmettelin (ja edelleen) miten voi olla niin eri vaste samoilla lääkkeillä eri kierroissa. Ei mee mun jakeluun niin suuri vaihtelu😂 mutta ehtii limakalvo kasvaa paremmin ku ovis ei oo turhan aikaisin. Muistatko paljon limakalvo oli?
 
Täällä kuukautiset loppu, nyt sitten oitkä tylsä vaihe ennen ovulaatiota. Vasta ensiviikon sunnuntaina kaivan ovistikut esiin, ovulaatio oletetusti kp16-18 🤪

Kattelin jo valmiiks maca-jauheita ja gelee royalia, jos ei plussaa tule tässä kierrossa niin ne lentää ostoskoriin.

Täällä on esikoisen päiväkoti alkanut suht hyvin, eilen oli klo 8-11:45. Ensiviikolla saa alkaa olemaan kokonaisia päiviä ja koittaa myös torkkua siellä. Eilen kuulin et yks hoitaja oli sairaana koronassa, oli ollut paikalla edellisenä päivänä, jolloin olin itsekin paikalla pari tuntia :Grimacing Face: Esikoinen on ainakin ihan terve ja itsekin olen, toivotaan et pysyykin näin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231118_075033.jpg
    Screenshot_20231118_075033.jpg
    361.7 KB · Katsottu: 51
@Kwv Toivottavasti tiistaina näkyy sitten selvä johtofolli! 🌈🤞

@Misa Kuulostaa hyvältä että löytyi hyvänmakuinen maca! Mä muistaakseni söin sitä jonkun aikaa kun esikoista yritettiin mut maku oli niin järkky että jäi yhteen pussiin sen syönti. 🙈

@Däumeline No niin, siitä se lähtee! 🤩👏 Mikäs fiilis nyt? ❤️ Kiva kuulla että esikoisen päikky on sujunut hyvin, toivottavasti pysytte terveinä. 🤞

Täällä dpo 5 tai 6. Odotellaan, odotellaan. 😁

Screenshot_20231118_093215_FF App.jpg
 
@Magnoliae Lämmöt näyttää siellä kyllä hyviltä 😍 🌈

Fiiliksistä.. Hmm, edelleen vaihtelevat fiilikset. Ihanaa et esikoinen on päiväkodissa/sosialisoituu ikäistensä kanssa, mut nyt olen vain "kotirouva" ja se saa sylin tuntumaan vaan yhä tyhjemmältä. Arkipäivät kuluu esikoisen päiväkotiin/fyssariin viemisessä, kotona siivoamisessa, saksan opiskelussa, kutomisessa ja lenkkeilyssä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tässä on oltu kotona esikoisen kanssa melkeen kolme vuotta. Ihanaa omalla tavalla et saa nyt halutessaan "vaan olla", eikä kukaan ole painostamassa mua mihinkään, mies ja hänen vanhemmat ymmärtää et tää vuosi on ollut tosi raskas.
Oltiin torstaina päiväkodin lyhtyjuhlassa ja siellä oli monilla vanhemmilla vauvoja mukana päiväkotilapsen lisäksi. Kyllä se vaan sattui.. Koitin kuitenkin positiivisesti ajatella et ensivuonna olis myös meillä vauva mukana.
On positiiviset fiilikset raskautumisesta itsestään, en usko et menee kauaa, mut kaikki muu raskaudessa pelottaa.
 
@Magnoliae Lämmöt näyttää siellä kyllä hyviltä 😍 🌈

Fiiliksistä.. Hmm, edelleen vaihtelevat fiilikset. Ihanaa et esikoinen on päiväkodissa/sosialisoituu ikäistensä kanssa, mut nyt olen vain "kotirouva" ja se saa sylin tuntumaan vaan yhä tyhjemmältä. Arkipäivät kuluu esikoisen päiväkotiin/fyssariin viemisessä, kotona siivoamisessa, saksan opiskelussa, kutomisessa ja lenkkeilyssä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tässä on oltu kotona esikoisen kanssa melkeen kolme vuotta. Ihanaa omalla tavalla et saa nyt halutessaan "vaan olla", eikä kukaan ole painostamassa mua mihinkään, mies ja hänen vanhemmat ymmärtää et tää vuosi on ollut tosi raskas.
Oltiin torstaina päiväkodin lyhtyjuhlassa ja siellä oli monilla vanhemmilla vauvoja mukana päiväkotilapsen lisäksi. Kyllä se vaan sattui.. Koitin kuitenkin positiivisesti ajatella et ensivuonna olis myös meillä vauva mukana.
On positiiviset fiilikset raskautumisesta itsestään, en usko et menee kauaa, mut kaikki muu raskaudessa pelottaa.

❤️❤️

Mä niin uskon ja toivon että teidän onnenne kääntyy seuraavassa raskaudessa. 🌈

Reaktioksi Sympatiaa, koska niin tiedän ton fiiliksen kun näkee päiväkodin pihalla vauvoja tai isoja raskausmahoja. Ei ole helppoa. 😔
 
@Däumeline oho, ollaanpa sieläkin jo pitkällä menossa uutta kiertoa! Jännää 🤞🌈 mäkin kyllä uskon että teidän onni kääntyy parempaan seuraavassa raskaudessa.

@Tyty Limakalvo oli vaan 4mm eli ei paljon mitään. Siinä mielessä hyvä että nyt pistellään tota Gonalia vielä lisää josko limiskin ehtis kasvamaan vielä sen 3-4mm. On kyllä ihan hanurista tuo että kun löytyy yksi hyvä tapa miten saadaan folli kasvamaan niin seuraavassa se ei sitten enää toimi 🙂 Mutta josko tiistaina tulis meillekkin parempia uutisia 🤞

@Magnoliae käppyrä näyttää hyvältä! Jännää! Ihana kun on piinailtavaa täällä 🙈🌈
 
Latasin FF, jos muistais välillä mittailla :)
Kp5 täällä. Ostin Pink grapefruit mehua, samaa taisin vetää siinä kierrossa, jossa plussasin luomusti. Sen jälkeen en ole sitä kaupassa nähnyt paitsi nyt 😁 mut luin mitä greipin pitäisi tehdä, parantaa limoja, mut ne mulla on hyvät.. limakalvon paksuntamista tarttis, sitä varten ois hyvä syödä terveellisesti 😵 ja sit mulla on reumalääkitys ja thyroxin, toivottavasti ei mehusta hallaa.. no, juon sitä max viikon et tuskin haittaa.. Eikai mehu voi aikaistaa ovista? Nyt ei sais tulla ovis ennen kp17 🙈
 
@Magnoliae Siellä lähestytään jänniä päiviä :red-heart: Joko on testi uinut? :shy:🌈

@Kwv Tiistaita odottaen 🤞🌈

@Misa Päivittele tänne jos koet geleessä ja macassa olevan jotain vaikutusta kierron kulkuun :smiling face with heart-eyes:🌈

Tsemppiä @jannn että tää alkukierto voikin olla puuduttavaa 🤪 Tuohon limakalvon paksuuntumiseen auttaa vissiin E-vitamiini ja L-arginiini. Kofeiininkin vähentäminen :Grimacing Face:🌈
Miten muuten toi reumalääkitys, saatko ottaa niitä lääkkeitä raskauden aikana? Mua kiinnostaa tää siksi, et mun olis pitäny jo pitkän aikaa mennä lääkärille samankaltaisesta syystä. Nyt oon jättänyt menemättä, koska oon aatellu (mitä olen netistä artikkeleja lukenu) et niitä lääkkeitä olis turha tähän väliin hankkia, kun en sais niitä kuitenkaan raskauden aikana syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä otin nyt kunnolla kopin taas elämäntapaprojektista, joka oli tosiaan monta viikkoa jäissä stressitekijöiden takia. Heti huomaa et on parempi olo ilman sitä hiilihydraattipöhöä. Nyt merkkaan ylös et tulee juotua vähintään 2litraa vettä per päivä, se tuppaa aina unohtumaan.
Kun oli juttua noista kurpitsansiemenistä; mä löysin eilen kaupasta semmosen bio-kurpitsansiemen/juustokorpun, vähän kuin hapankorppu, mut siemenillä. Maistu hyvältä, niilla korvaan paahtoleivän, huomattavasti terveellisempää ja tulee sit samalla syötyä niitä siemeniä :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
@Magnoliae Siellä lähestytään jänniä päiviä :red-heart: Joko on testi uinut? :shy:🌈

@Kwv Tiistaita odottaen 🤞🌈

@Misa Päivittele tänne jos koet geleessä ja macassa olevan jotain vaikutusta kierron kulkuun :smiling face with heart-eyes:🌈

Tsemppiä @jannn että tää alkukierto voikin olla puuduttavaa 🤪 Tuohon limakalvon paksuuntumiseen auttaa vissiin E-vitamiini ja L-arginiini. Kofeiininkin vähentäminen :Grimacing Face:🌈
Miten muuten toi reumalääkitys, saatko ottaa niitä lääkkeitä raskauden aikana? Mua kiinnostaa tää siksi, et mun olis pitäny jo pitkän aikaa mennä lääkärille samankaltaisesta syystä. Nyt oon jättänyt menemättä, koska oon aatellu (mitä olen netistä artikkeleja lukenu) et niitä lääkkeitä olis turha tähän väliin hankkia, kun en sais niitä kuitenkaan raskauden aikana syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä otin nyt kunnolla kopin taas elämäntapaprojektista, joka oli tosiaan monta viikkoa jäissä stressitekijöiden takia. Heti huomaa et on parempi olo ilman sitä hiilihydraattipöhöä. Nyt merkkaan ylös et tulee juotua vähintään 2litraa vettä per päivä, se tuppaa aina unohtumaan.
Kun oli juttua noista kurpitsansiemenistä; mä löysin eilen kaupasta semmosen bio-kurpitsansiemen/juustokorpun, vähän kuin hapankorppu, mut siemenillä. Maistu hyvältä, niilla korvaan paahtoleivän, huomattavasti terveellisempää ja tulee sit samalla syötyä niitä siemeniä :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kofeiinia en käytä :) paitsi kokista joskus, liikaakin.. mulla ei oo oikein onnistunut remontti 😅

Joskus tuli vedettyä e vitamiiniakin sun muuta. Nyt en jaksa kun ei paljoa luomuna ehdi yrittää. Enkä tiedä saako sitä syödä kun imettää. Vielä 0-1 krt imetän päivässä.
Mun reumalääkkeitä saa syödä raskaana (salazopyrin ja oxiklorin). Pitää vaan olla foolihappoa sit enempi käytössä.
 
@jannn Okei, hyvä tietää et on myös lääkkeitä, joita saa syödä raskaana ollessa 👍
Meillä on suvussa nivelreumaa sekä selkärankareumaa. Mulla on pidemmän aikaa ollut vahvasti jälkimmäisen oireet, joskus aamut on tosi rankkoja, kun kestää päästä liikkeelle kipujen takia :Grimacing Face:
 
@Däumeline Jep, piina alkaa taas tuntua piinalta (dpo 7/8). 🙃 Ei ole vielä tikku uinut, on nimittäin viikon takainen optimismi muuttunut tappiomielialaksi. 😄😄

Mitään oireita ei suuntaan tai toiseen ole kuten ei mulla koskaan plussa- TAI negakierroissa.

Ei se auta kuin odotella vielä. Saa nähdä yritänkö olla kokonaan testaamatta, just nyt tuntuu siltä että en halua nähdä negaa.

Screenshot_20231120_075820_FF App.jpg
 
@Däumeline ihanaa että päiväkoti on alkanut hyvin! 😊 Ja sympatiat kurjiin fiiliksiin, kun näkee vauvoja ja raskausmahoja. 😔 Kerron sitten joo, koinko geleestä ja macasta olevan hyötyä. Mulla nyt kierrot heittelee muutenkin, että vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin, mutta toivottavasti näistä olisi apua ovulaatiolle.

@Magnoliae pidän peukkuja että lämmöt pysyisi ylhäällä, eikä menkat alkaisi 🤞

Alunperinkin niukka vuoto alkaa olla kokonaan ohi. Eipä tänne kuulu oikein mitään nyt toistaiseksi, taas odotellaan vaan, tapahtuuko tässä kierrossa mitään ja jos, niin milloin.

Imetys taas takkuaa, vauva ei välillä jaksa ollenkaan keskittyä ja silloin kun jaksaa, niin mulla ei olekaan tisseissä juuri mitään 🥲 Mutta nyt päätin että en enää väkisin tehosta maidontuotantoa pumppaamalla. Saa sen mitä irtoaa, jos innostuu taas enemmän, niin tehostuu se tuotanto silläkin kun on tissillä enemmän. Mutta muuten mennään näillä. Korvike maistuu ja jos imetys nyt tästä loppuu pikkuhiljaa niin sitten loppuu.

IMG_7993.jpeg
 
@Däumeline ihanaa että päiväkoti on alkanut hyvin! 😊 Ja sympatiat kurjiin fiiliksiin, kun näkee vauvoja ja raskausmahoja. 😔 Kerron sitten joo, koinko geleestä ja macasta olevan hyötyä. Mulla nyt kierrot heittelee muutenkin, että vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin, mutta toivottavasti näistä olisi apua ovulaatiolle.

@Magnoliae pidän peukkuja että lämmöt pysyisi ylhäällä, eikä menkat alkaisi 🤞

Alunperinkin niukka vuoto alkaa olla kokonaan ohi. Eipä tänne kuulu oikein mitään nyt toistaiseksi, taas odotellaan vaan, tapahtuuko tässä kierrossa mitään ja jos, niin milloin.

Imetys taas takkuaa, vauva ei välillä jaksa ollenkaan keskittyä ja silloin kun jaksaa, niin mulla ei olekaan tisseissä juuri mitään 🥲 Mutta nyt päätin että en enää väkisin tehosta maidontuotantoa pumppaamalla. Saa sen mitä irtoaa, jos innostuu taas enemmän, niin tehostuu se tuotanto silläkin kun on tissillä enemmän. Mutta muuten mennään näillä. Korvike maistuu ja jos imetys nyt tästä loppuu pikkuhiljaa niin sitten loppuu.

View attachment 127835

Tsemppiä uuteen kiertoon ja imetyshaasteisiin. ❤️

Oma kokemus imetyksestä oli se, että osittaisimetyksellä mentiin (alun kovasta täysimetyspyrkimyksestä huolimatta) kunnes lapsen ollessa 6 kk imetys loppui kokonaan. Paljon se oli siihen mennessä jo itsekseen hiipunut, mutta viimeinen niitti oli se että mun oli pakko aloittaa lääke, joka ei imettäessä sovi.

Ihan vaan haluan jakaa oman kokemukseni ja sympata sun kokemuksia, kun tuoreessa muistissa on edelleen miten isoja juttuja nää helposti omassa mielessä on. ❤️ (Tai mulle ainakin oli.) Olet tehnyt varmasti hurjan työn imetyksen eteen ja se on riittänyt jo näin pitkälle. 👏
 
Tsemppiä uuteen kiertoon ja imetyshaasteisiin. ❤️

Oma kokemus imetyksestä oli se, että osittaisimetyksellä mentiin (alun kovasta täysimetyspyrkimyksestä huolimatta) kunnes lapsen ollessa 6 kk imetys loppui kokonaan. Paljon se oli siihen mennessä jo itsekseen hiipunut, mutta viimeinen niitti oli se että mun oli pakko aloittaa lääke, joka ei imettäessä sovi.

Ihan vaan haluan jakaa oman kokemukseni ja sympata sun kokemuksia, kun tuoreessa muistissa on edelleen miten isoja juttuja nää helposti omassa mielessä on. ❤️ (Tai mulle ainakin oli.) Olet tehnyt varmasti hurjan työn imetyksen eteen ja se on riittänyt jo näin pitkälle. 👏
Kiitos! ❤️🥺 Se on kyllä yllättävän iso asia omassa mielessä. Ennen vauvaa en mitenkään olisi osannut arvata miten isoja tunteita aiheeseen voi liittyä. Ihan alkuvaiheen imetyshaasteiden jälkeen vaikeinta oli kun lokakuussa töiden aloituksen myötä maidontulo heti väheni selvästi, oli tosi paha mieli. Pumppailulla sain sitä taas tehostettua. Mutta nyt kun taas alkanut vähentyä, oon ehkä alkanut hyväksyä, että imetys saattaa loppua kokonaankin. Koitan vaan ajatella että mennään vauvan tahdon mukaan, eikä mun. Jos vauva on tyytyväinen niin yritän olla itsekin, joi mitä joi 😊 Tarjoan rintaa mutta jos tahtoo pullon mieluummin, niin saa sen sitten…
 
@Misa Täältäkin tsemppiä kiertoon ja imetyshaasteisiin :red-heart:
Jokaisen äidin imetystaival on erilainen, on hyvä olla ottamatta paineita. Mulla ei ollu ennen vauvan syntymää mitään mielipiteitä imetyksestä, tiesin et jotkut ei pysty siihen lainkaan vaikka haluaisivat ja ajattelin et en ota stressiä, ihmetytti kysymys "aiotko imettää?". Meillä ei lopulta ollut mitään ongelmia imetyksessä, paitsi et isojen rintojen takia piti aina miettiä imetysasentoja ja pitää rinnasta itsekin sormella vauvan nenän kohdalta että vauva ei tukehdu/uppoa tissiin :Face With Tears Of Joy: Olin kade kaverille, jolla on pienet rinnat ja sanoi kävelleensä läpi Ikean imettäen vauvaa samalla. Itse täysimetin esikoista 6kk, sitten vain öisin 8kk asti, kunnes siirryttiin täysin korvikkeeseen. Mä taistelin niiden selkäkipujeni kanssa koko imetystaipaleen :sad-face: Kyllä lopulta koin, et se oli muutenkin hyvä päätös lopettaa, keho alkoi jälleen tuntumaan enemmän omalta. Oli vaan niin paljon helpompaa antaa öisin pullo vauvalle sen tissin sijaan, huomattavasti parani unet ja jaksaminen. Mulle tuo 6kk on tavoite seuraavankin vauvan kanssa.

@Magnoliae Lämmöt ainakin näyttää yhä vaan hyviltä 🤞🌈 Mä niin ymmärrän vaihtelevat fiilikset, mulla myös vaihtelee nää fiilikset päivittäin:red-heart:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231121_075519.jpg
    Screenshot_20231121_075519.jpg
    379.1 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top