BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty ah ihanaa, en muistanutkaan enää tuota että siellä olikin ihan samanlainen tilanne tässä kierrossa! Lohduttavaa! 🥲 Mäkin menen sillä et se oli kp1 ja käynnistyi vaan hitaasti, seuraavassa kierrossa ilmoittelen vasta sitten tokana päivänä polille 😂 Mulla kans mentiin jo pidempään yksityisellä sillä kp2 letrojen aloituksella niin eipä hirveää muutosta tulisi. En kysynyt, kysyn sitten lääkäriltä vielä ensi viikolla että mites jatkon suunnitelmat. Tämä kierto vielä ihan tällä oi-hoidolla ja varmaan joulukuu samoin 😊 Vähän muuteltiin gonalin määriä ja pistopäiviä, niin saa nähdä vaikuttaako.
Älä älä vielä heitä kirvestä kaivoon! 🩷🌈
 
@IiJa-99 Tervetuloa! :Hugging Face: Näyttää hyvältä luteaalin alulta 🌈 ✨

@Kwv Mielummin liian ajoissa kuin liian myöhään 🌈
Mä merkkaan kuukautiset tommosissa tilanteissa tämän mukaan:
"Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä. Kuukautiskierto jatkuu seuraavan vuodon alkuun saakka."
Millaisia suunnitelmia on luvassa tähän kiertoon? :smiling face with heart-eyes:

Täällä tuli taas pieni nousu :rolling: Katsoin vanhoja käyriä ja yleensä on noussut tuohon 36.8 juuri dpo11, vaikka muuten ei ole ollut näin kauniin tasaisia käyriä. 🤔 Kai hormonitoiminnassa jotain toistuvaa tapahtuu.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231109_112119.jpg
    Screenshot_20231109_112119.jpg
    539 KB · Katsottu: 42
@IiJa-99 Tervetuloa! :Hugging Face: Näyttää hyvältä luteaalin alulta 🌈 ✨

@Kwv Mielummin liian ajoissa kuin liian myöhään 🌈
Mä merkkaan kuukautiset tommosissa tilanteissa tämän mukaan:
"Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä. Kuukautiskierto jatkuu seuraavan vuodon alkuun saakka."
Millaisia suunnitelmia on luvassa tähän kiertoon? :smiling face with heart-eyes:

Täällä tuli taas pieni nousu :rolling: Katsoin vanhoja käyriä ja yleensä on noussut tuohon 36.8 juuri dpo11, vaikka muuten ei ole ollut näin kauniin tasaisia käyriä. 🤔 Kai hormonitoiminnassa jotain toistuvaa tapahtuu.
Kiitos🤩

Sulla on kyllä uskomattoman tasasta😂 oliko niin, että teillä alkaa yritys ensikierrosta vai miten?
 
Kiitos🤩

Sulla on kyllä uskomattoman tasasta😂 oliko niin, että teillä alkaa yritys ensikierrosta vai miten?
Joo, ensikierrosta :Grinning Face With Smiling Eyes:🌈 Mulla alkaa kuukautiset varmaan tuossa sunnuntaina/maanantaina 🤔

Meillä esikoinen aloitti päiväkodin eilen ja nyt jännään et toivottavasti ei lähiaikoina alkais sairastelut, ettei ne sit vaikuttais meidän sisaruksen yrittämiseen (jos ite sairastuisin). Meidän esikoisella ei ole elämässään ollu kertaakaan kuumetta, ei niin rokotteista eikä flunssassa, vaikka pari lyhyttä flunssaa on kuitenkin potenut. Ihmeen vähällä sairastelulla ollaan onneks selvitty 🤞 Mulla tietty heti tänään kurkussa vähän jännä kuiva tunne.. Toki parempi sit nyt kuin seuraavan kierron oviksen aikoihin :Grimacing Face:
 
@Däumeline Mä kans noudatan tuota klo 18 ohjetta mut mulla holahti aamupäivällä niinku normaalisti ja sitten päivän aikana tai illalla ei tullutkaan enää mitään, kunnes yöllä sit oli perus runsas vuoto 😅 oli outo tauko siinä. Toivottavasti pysytte terveenä!🤞 sairastelu on kyllä raskasta, mekin onneks säästyttyaika hyvin. Esikoisella ollu kerran kuumetta, koronassa. Mulla nyt tuntuu tää flunssa pahenevan 😑 mut huomisen vielä sinnittelen töissä!
 
Joo, ensikierrosta :Grinning Face With Smiling Eyes:🌈 Mulla alkaa kuukautiset varmaan tuossa sunnuntaina/maanantaina 🤔

Meillä esikoinen aloitti päiväkodin eilen ja nyt jännään et toivottavasti ei lähiaikoina alkais sairastelut, ettei ne sit vaikuttais meidän sisaruksen yrittämiseen (jos ite sairastuisin). Meidän esikoisella ei ole elämässään ollu kertaakaan kuumetta, ei niin rokotteista eikä flunssassa, vaikka pari lyhyttä flunssaa on kuitenkin potenut. Ihmeen vähällä sairastelulla ollaan onneks selvitty 🤞 Mulla tietty heti tänään kurkussa vähän jännä kuiva tunne.. Toki parempi sit nyt kuin seuraavan kierron oviksen aikoihin :Grimacing Face:
Nonii joko jännittää🤩

Onpa esikoine säästyny vähällä, toivottavasti ei ala kantaakkaan päiväkodista tauteja heti🥲
 
IMG_4082.png

Oonko mää ainut joka on iha liian malttamaton oottaan luteaalin rauhassa😅

Mää oon nii lapsen kengissä näissä lämmöissä nii siks kysyn, että kuuluiski tuon lämmön nousta vaan eikö tehä tuommosta laskua niiku tänä aamuna?
 
View attachment 127567
Oonko mää ainut joka on iha liian malttamaton oottaan luteaalin rauhassa😅

Mää oon nii lapsen kengissä näissä lämmöissä nii siks kysyn, että kuuluiski tuon lämmön nousta vaan eikö tehä tuommosta laskua niiku tänä aamuna?
Ihan normaali droppi, mullakin ollut melkein joka kierrossa samanmoinen just tossa dpo3 tienoilla 😊 Hyvän näköinen käyrän alku!
 
@Däumeline Joo mäkin mennyt aina ton klo18 ohjeen mukaan menkkojen kanssa 😊 Meillä siis tässä kierrossa suunnitelma ihan oi-hoidolla letro+gonal-f+irroitus ja vasteultra viikon päästä 😇

@IiJa-99 Mullakin tullut joka kierrossa tuossa dpo3-dpo4 pieni droppi ja muutenki lämmöt vedellyt myös luteaalissa siksakkia. Tärkeintä vaan että ylhäällä pysyy mutta saa vähän heitellä 😊 hyvältä näyttää!

Kp3. Tänään taas letrojen aloitus 😮‍💨
 
@IiJa-99 Tervetuloa 😊

@Kwv Tsemppiä uuteen kiertoon, toivotaan että noi pienet muutokset toimii hyvin 🤞

@Däumeline Vau miten vähän teillä on sairasteltu!! 🥰👏 Ihan en voi sanoa samaa, maaliskuinen aloitti päiväkodissa 04/2022 ja on ollut enterot, norot, korvatulehdukset ja mitkä lie kulkutaudit. 🫣😄

@Tyty Toivottavasti tauti menee pian ohi 🤞😊 Ei oo enää montaa päivää ennen kuin pääset testaamaan! 🌈

Omaa napaa: Odotellaan, odotellaan. 🫠 Eipä ole tähän kiertoon odotuksia mut yritetään nyt kuitenkin.

Screenshot_20231110_093941_Premom.jpg
Screenshot_20231110_093954_FF App.jpg
 
@Miumiuu @Kwv kiitos huojentavista vastauksista.
Voi ku tää ois vihdoin ja viimein meidän kierto. Mies aina ollut hyvin epäileväinen ja pessimisti, mutta tässä kierrossa juuri ovista edeltävänä päivänä kun harrastettiin seksiä niin tokasi ”nyt meille tulee vauva, oon iha varma”😂😂😂
Oispa hauska ku osuis oikeaan.
 
Jep😂🫶🏼

Kuinka sulla on alkuraskaus sujunut? Ootteko vielä kertonut kellekkään ja jos kyllä tai ei niin miten😊
Tosi hyvin! Onneks ei oo ainakaan vielä mitään pahoinvointia, mutta alavatsaa nipistelee tuttuun tapaan, tissit ihan arat ja vv määrä ihan älytön. 😂 Tänään dpo14 ja ovulaatiosta laskien 4+0 jo..! Viiva vahvistuu hyvin ja uskaltauduin jo höpöttelemään tuonne heinäkuisten puolelle, kun en viitti tänne yrittäjien ryhmään tätä joka päivä hehkuttaa.. 😅 mutta käyn kurkkimassa teidän kuulumisia päivittäin 🥰

Oon kertonut parhaalle ystävälle, laitoin hänelle pari päivää sitten kuvan testistä ja oli ihanaa vähän seota yhdessä, kun hänkin raskaana. 😂❤️ Eilen puhuttiin miehen kanssa, että kerrottais perheille jouluna 🤩
 
Tosi hyvin! Onneks ei oo ainakaan vielä mitään pahoinvointia, mutta alavatsaa nipistelee tuttuun tapaan, tissit ihan arat ja vv määrä ihan älytön. 😂 Tänään dpo14 ja ovulaatiosta laskien 4+0 jo..! Viiva vahvistuu hyvin ja uskaltauduin jo höpöttelemään tuonne heinäkuisten puolelle, kun en viitti tänne yrittäjien ryhmään tätä joka päivä hehkuttaa.. 😅 mutta käyn kurkkimassa teidän kuulumisia päivittäin 🥰

Oon kertonut parhaalle ystävälle, laitoin hänelle pari päivää sitten kuvan testistä ja oli ihanaa vähän seota yhdessä, kun hänkin raskaana. 😂❤️ Eilen puhuttiin miehen kanssa, että kerrottais perheille jouluna 🤩
Ompa kiva kuulla! Jospa jatkuiski kaikki hyvin❤️ eikai se mitää haittaa vaikka täälläkin jotain puhuu😁

Ihana kun yhessä ootte saanu seota😂❤️
Minäkin mietin että JOS hyvä tuuri käy tässä kierrossa niin kerrotaan jouluna. Tykkään suunnitella mut joka kertaha sitä on saanu sitte pettyä🥲😂
 
View attachment 127567
Oonko mää ainut joka on iha liian malttamaton oottaan luteaalin rauhassa😅

Mää oon nii lapsen kengissä näissä lämmöissä nii siks kysyn, että kuuluiski tuon lämmön nousta vaan eikö tehä tuommosta laskua niiku tänä aamuna?
Kuuluu mennä noin, sitä kutsutaan sekundaariseksi estrogeenin nousuksi :Grinning Face With Smiling Eyes: Estrogeeni nousee ja lämpö laskee sen vaikutuksesta.
"Several days after ovulation, the increasing amount of estrogen produced by the corpus luteum may cause one or two days of fertile cervical mucus, lower basal body temperatures, or both. This is known as a "secondary estrogen surge".
Yleensä sen ovulaatio dropin jälkeen tulee kolme päivää lämmön nousua (siihen ovulaatio-dropin lämpöön verrattuna korkeampaa) ja dpo3-4 on tuo sekundaarinen estrogeenin nousu.

----

Vastaan myöhemmin muiden kuulumisiin ja laitan omaa käyrääni. Olen just nyt esikoisen päiväkodissa, täällä Saksassa vanhemmat roikkuu päiväkodissa viikkoja, jopa kuukauden mukana. On ns. lapsentahtinen sopeutuminen, eli ensimmäisinä päivinä mennään vain tunniksi ja vanhempi on sen myös paikalla. Siitä sit pidennetään päivän pituutta puolella tunnilla joka päivä. Kun lapsi on sopeutunut päiväkotiin vanhemman läsnäollessa, vanhempi menee piiloon puoleksi tunniksi ja sitäkin aikaa pidennetään päivittäin.
Tämähän toimii pienemmillä lapsilla, jotka kaipaavat vanhempiensa perään, mutta meidän esikoinen (tammikuussa täyttää kolme) sai ekana päivänä lähdöstä järkyttävän raivarin, koska halusi heti olla pidempään kuin tunnin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä päiväkodin alkua on niin odotettu, leikkauksestakin toivuttiin "pian pääset päiväkotiin" ajatuksella. Tänään ollaan onneks sentään 2t 30min ja olen nyt 30min "piilossa". Tuskin edes huomaa sitä :tears:
 
@Miumiuu Ihana kuulla kuulumisia! Ne antaa kaikille toivoa ja on juurikin se positiivinen pilke täällä :Heart With Ribbon: Jatkossakin tule kertomaan meille ultra-kuulumisia jne.
Ja onhan meillä tuolla Raskaana-osiossa nykyään aktiivinen raskausklubi tämä ketjun BBT-mittailijoille :Winking Face:

@IiJa-99 Toivottavasti mies oli oikeassa! 🤞🌈

@Kwv @Kuuttituutti Tsempit kierron alkuun molemmille 🌈:Sparkles: Mä tulen sit hieman teidän perässä :Hugging Face:

@Tyty Mikäs tilanne siellä? Joko oot tikkuja uitellu? :Winking Face:🌈 Toivottavasti flunssa johtuukin vain plussasta :red-heart:

@Magnoliae Eikä :crying-face: Toivottavasti teidän esikoisen immuniteetti olis nyt tuosta parantunu et ei tulis mitään pitkään aikaan :red-heart: Mun tuttujen lapset on kans usein kipeenä, tosi kurjaa sivusta katsoa kun kaverit joutuu kokoajan viemään lapsiaan joko päivystykseen tai yksityiselle :sad-face: Oli esikoisella itseasiassa kerran joku ripulipöpö, pahimpana päivänä piti vaihtaa vaippa 12kertaa, ripulia tuli melkeen viikon :Grimacing Face: Mut kumma kyllä sitä kuumetta ei oo ollu 🤔

Noniin tässäpä taas tämä käppyrä ja nyt alkaa alamäki, rysähtääkö alas sukkulan lailla vai tuleeko myös portaat alaspäin? :tears:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231110_140530.jpg
    Screenshot_20231110_140530.jpg
    524.6 KB · Katsottu: 45
@Däumeline siitähän piirtyy ihan joku kirkko tai linna 😂 toivoin ettei kukaan kysele vielä mitään etten "jää kiinni" eli tikku on uinut tänään! 🙈🤪 tänään tuli ovitrellestä kymmenen päivää. Laitan tohon alle tikkuja tiirailtavaksi, janoatte niitä kuitenkin 😂 Toivottavasti flunssa ois raskausoire tosiaan... 🤞 tänään jo parempi olo.

@Miumiuu on kiva kuulla alkuraskauden, ja myöhemminkin, kuulumisia ja oireita 🫶😊 Ootko vielä mitannut lämpöjä? Oliko sulla sykekelloa, siis mittaatko sykkeitä?

Tässä oli jo useampi päivä ettei nännit olleet arat mutta tänään taas herkkyys palannut. Heti nousee raskaustoiveet ylemmäs ja samaan aikaan järki hokee että miks nyt(kään) ois mikään erilailla. On tää jyrkkää vuoristorataa. Mutta ne kuvat laitan tohon liitteeksi ja tosiaan tänään päivällä tuli kymmenen päivää ovitrellestä kuluneeksi päivällä ja noi testit uitettu päivällä. Hyvin vielä haamuilee...jopa one step, näettekö sitä? Toinen kuva testiajalla ja toinen kuivana.

Edit. Ja tänään joko dpo8 tai 9.
 

Liitteet

  • 20231110_135956.jpg
    20231110_135956.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 130
  • 20231110_164110.jpg
    20231110_164110.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 131
  • 20231110_174040.jpg
    20231110_174040.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 131
Takaisin
Top