BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@jannn , @Miumiuu ja @Tyty plussatuulia đŸŒˆđŸ€ž

@Kuuttituutti , @DĂ€umeline ja @Magnoliae En voi kuvitellakaan kuinka pahalta teistĂ€ tuntuu ja miten rankkoja teidĂ€n menetykset on olleet niin vetÀÀ kyllĂ€ aika hiljaiseksi 💔 Pahoittelut etten osaa sanoa mitÀÀn jĂ€rkevÀÀ ❀ EhkĂ€ moni on sentakia mielummin hiljaa, ettei vaan vahingossa loukkaa, kun ei voi tĂ€ysin tietÀÀ mitĂ€ toinen haluaisi mieluiten kuulla. Samaa mieltĂ€ ettĂ€ tĂ€mĂ€ ketju on kyllĂ€ ihan paras 😍

Sitten vielĂ€ vĂ€hĂ€n omaa napaa.. 😁
Miksi ei pysty lopettaan testaamista ennen kun menkat alkaa, vaikka tietÀÀ ettĂ€ ei siinĂ€ enÀÀ voi mitÀÀn nĂ€kyĂ€. Ja sitten kun saa sen typerĂ€n viivanpaikan, Ă€rsyttÀÀ vielĂ€ enemmĂ€n. Sanokaa nyt muutkin ettĂ€ nÀÀtte tossa kuvassa jotakin? EnkĂ€ siis enÀÀ aattele ettĂ€ tarkottais raskautta. Todellakin vaihdan testimerkkiĂ€ ens kierrossa. Aamulla meinasin heittÀÀ folaatti purkinkin seinÀÀn, kun tuntuu niin turhalta syödĂ€ niitĂ€ kuukaudesta toiseen. Kuumemittari meinas kans lentÀÀ roskikseen, kun nĂ€ytti taas tasan 37. En tiedĂ€ mitĂ€ muuta sen olis pitĂ€ny nĂ€yttÀÀ ettĂ€ olis ollut tyytyvĂ€inen đŸ€Ł Mulla lĂ€mmöt tipuukin yleensĂ€ vasta kun on jo vuoto alkanut. TĂ€stĂ€ kaikesta voi pÀÀtellĂ€ ettĂ€ PMS raivo on tĂ€llĂ€ ja kierto alkaa hetkenĂ€ minĂ€ hyvĂ€nsĂ€ 😂

Luteaali tukea olen miettinytkin ettĂ€ voisikohan siitĂ€ olla mulle apua. SittenhĂ€n se luteaali olis mulla vaan 10pĂ€ivÀÀ, jos olen luullut aina ovulaation vÀÀrĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mutta eikö 10pĂ€ivÀÀ olekin vielĂ€ siinĂ€ rajoilla ettĂ€ olis ihan riittĂ€vĂ€? Jotenkin tuntuu vaikealta ottaa itseĂ€ niskasta kiinni ja varata aikaa gynelle. Kai se on se kyllĂ€ pĂ€rjĂ€tÀÀn ja aina on ennenkin pĂ€rjĂ€tty ihan itekseen mieliala mikĂ€ estÀÀ menemĂ€stĂ€ eteenpĂ€in ja selvittĂ€mĂ€stĂ€ asioita đŸ€Šâ€â™€ïž Mielummin vaan pistÀÀ pÀÀn pensaaseen ja toivoo ettĂ€ kyllĂ€ kaikki itekseen korjaantuu đŸ«Ł
20231106_083241.jpg
 
@jannn , @Miumiuu ja @Tyty plussatuulia đŸŒˆđŸ€ž

@Kuuttituutti , @DĂ€umeline ja @Magnoliae En voi kuvitellakaan kuinka pahalta teistĂ€ tuntuu ja miten rankkoja teidĂ€n menetykset on olleet niin vetÀÀ kyllĂ€ aika hiljaiseksi 💔 Pahoittelut etten osaa sanoa mitÀÀn jĂ€rkevÀÀ ❀ EhkĂ€ moni on sentakia mielummin hiljaa, ettei vaan vahingossa loukkaa, kun ei voi tĂ€ysin tietÀÀ mitĂ€ toinen haluaisi mieluiten kuulla. Samaa mieltĂ€ ettĂ€ tĂ€mĂ€ ketju on kyllĂ€ ihan paras 😍

Sitten vielĂ€ vĂ€hĂ€n omaa napaa.. 😁
Miksi ei pysty lopettaan testaamista ennen kun menkat alkaa, vaikka tietÀÀ ettĂ€ ei siinĂ€ enÀÀ voi mitÀÀn nĂ€kyĂ€. Ja sitten kun saa sen typerĂ€n viivanpaikan, Ă€rsyttÀÀ vielĂ€ enemmĂ€n. Sanokaa nyt muutkin ettĂ€ nÀÀtte tossa kuvassa jotakin? EnkĂ€ siis enÀÀ aattele ettĂ€ tarkottais raskautta. Todellakin vaihdan testimerkkiĂ€ ens kierrossa. Aamulla meinasin heittÀÀ folaatti purkinkin seinÀÀn, kun tuntuu niin turhalta syödĂ€ niitĂ€ kuukaudesta toiseen. Kuumemittari meinas kans lentÀÀ roskikseen, kun nĂ€ytti taas tasan 37. En tiedĂ€ mitĂ€ muuta sen olis pitĂ€ny nĂ€yttÀÀ ettĂ€ olis ollut tyytyvĂ€inen đŸ€Ł Mulla lĂ€mmöt tipuukin yleensĂ€ vasta kun on jo vuoto alkanut. TĂ€stĂ€ kaikesta voi pÀÀtellĂ€ ettĂ€ PMS raivo on tĂ€llĂ€ ja kierto alkaa hetkenĂ€ minĂ€ hyvĂ€nsĂ€ 😂

Luteaali tukea olen miettinytkin ettĂ€ voisikohan siitĂ€ olla mulle apua. SittenhĂ€n se luteaali olis mulla vaan 10pĂ€ivÀÀ, jos olen luullut aina ovulaation vÀÀrĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mutta eikö 10pĂ€ivÀÀ olekin vielĂ€ siinĂ€ rajoilla ettĂ€ olis ihan riittĂ€vĂ€? Jotenkin tuntuu vaikealta ottaa itseĂ€ niskasta kiinni ja varata aikaa gynelle. Kai se on se kyllĂ€ pĂ€rjĂ€tÀÀn ja aina on ennenkin pĂ€rjĂ€tty ihan itekseen mieliala mikĂ€ estÀÀ menemĂ€stĂ€ eteenpĂ€in ja selvittĂ€mĂ€stĂ€ asioita đŸ€Šâ€â™€ïž Mielummin vaan pistÀÀ pÀÀn pensaaseen ja toivoo ettĂ€ kyllĂ€ kaikki itekseen korjaantuu đŸ«ŁView attachment 127441

No nĂ€kyy 😹 ja pc vielĂ€? Voi ei, se on monen luottotesti..
 
No nĂ€kyy 😹 ja pc vielĂ€? Voi ei, se on monen luottotesti..

Juurikin pc. Se oli ennen myös mun luottotesti. Siis edellisen yritysaikana ei ikinÀ antanut turhaa viivaa. Nyt viimeaikoina useinkin jokatoinen tai kolmas testi antaa jotakin viivaa.

Laitoin apteekin ultra testejĂ€ tilaukseen nettiapteekista ens kiertoa varten ja folaatti purkki tympii kans niin vaihdan senkin nyt hetkeksi sanasolin vitamiiniin. 😁
 
@jannn , @Miumiuu ja @Tyty plussatuulia đŸŒˆđŸ€ž

@Kuuttituutti , @DĂ€umeline ja @Magnoliae En voi kuvitellakaan kuinka pahalta teistĂ€ tuntuu ja miten rankkoja teidĂ€n menetykset on olleet niin vetÀÀ kyllĂ€ aika hiljaiseksi 💔 Pahoittelut etten osaa sanoa mitÀÀn jĂ€rkevÀÀ ❀ EhkĂ€ moni on sentakia mielummin hiljaa, ettei vaan vahingossa loukkaa, kun ei voi tĂ€ysin tietÀÀ mitĂ€ toinen haluaisi mieluiten kuulla. Samaa mieltĂ€ ettĂ€ tĂ€mĂ€ ketju on kyllĂ€ ihan paras 😍

Sitten vielĂ€ vĂ€hĂ€n omaa napaa.. 😁
Miksi ei pysty lopettaan testaamista ennen kun menkat alkaa, vaikka tietÀÀ ettĂ€ ei siinĂ€ enÀÀ voi mitÀÀn nĂ€kyĂ€. Ja sitten kun saa sen typerĂ€n viivanpaikan, Ă€rsyttÀÀ vielĂ€ enemmĂ€n. Sanokaa nyt muutkin ettĂ€ nÀÀtte tossa kuvassa jotakin? EnkĂ€ siis enÀÀ aattele ettĂ€ tarkottais raskautta. Todellakin vaihdan testimerkkiĂ€ ens kierrossa. Aamulla meinasin heittÀÀ folaatti purkinkin seinÀÀn, kun tuntuu niin turhalta syödĂ€ niitĂ€ kuukaudesta toiseen. Kuumemittari meinas kans lentÀÀ roskikseen, kun nĂ€ytti taas tasan 37. En tiedĂ€ mitĂ€ muuta sen olis pitĂ€ny nĂ€yttÀÀ ettĂ€ olis ollut tyytyvĂ€inen đŸ€Ł Mulla lĂ€mmöt tipuukin yleensĂ€ vasta kun on jo vuoto alkanut. TĂ€stĂ€ kaikesta voi pÀÀtellĂ€ ettĂ€ PMS raivo on tĂ€llĂ€ ja kierto alkaa hetkenĂ€ minĂ€ hyvĂ€nsĂ€ 😂

Luteaali tukea olen miettinytkin ettĂ€ voisikohan siitĂ€ olla mulle apua. SittenhĂ€n se luteaali olis mulla vaan 10pĂ€ivÀÀ, jos olen luullut aina ovulaation vÀÀrĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mutta eikö 10pĂ€ivÀÀ olekin vielĂ€ siinĂ€ rajoilla ettĂ€ olis ihan riittĂ€vĂ€? Jotenkin tuntuu vaikealta ottaa itseĂ€ niskasta kiinni ja varata aikaa gynelle. Kai se on se kyllĂ€ pĂ€rjĂ€tÀÀn ja aina on ennenkin pĂ€rjĂ€tty ihan itekseen mieliala mikĂ€ estÀÀ menemĂ€stĂ€ eteenpĂ€in ja selvittĂ€mĂ€stĂ€ asioita đŸ€Šâ€â™€ïž Mielummin vaan pistÀÀ pÀÀn pensaaseen ja toivoo ettĂ€ kyllĂ€ kaikki itekseen korjaantuu đŸ«ŁView attachment 127441

Kiitos hyvien tuulien lĂ€hettĂ€misestĂ€, niitĂ€ tarvitaan 💞
MĂ€ en nÀÀ testissĂ€ mitÀÀn tai ehkĂ€ ku tihrustan pidempÀÀn niin kuvittelen(?) jonkin viivanpaikan tuohon đŸ€·â€â™€ïž mulle pc on ollu se luottotesti ja rfsu:t kakkaa. One stepit on nĂ€yttĂ€neet pc:tĂ€ myöhemmin. Varaa ihmeessĂ€ aika gynelle, minusta hyvĂ€ idea kĂ€ydĂ€ tsekkaa! Onpahan sekin kortti kÀÀnnetty 😊

@DĂ€umeline ❀❀

@Magnoliae toivottavasti kierto palautuu taas uralleen pian 🌈
 
@Indira22 myöhĂ€iset tervetulotoivotukset myös tÀÀltĂ€! 😊

Oon vĂ€lillĂ€ kĂ€ynyt selailemassa tÀÀllĂ€ mutta en ole lukenut viestejĂ€ kunnolla. Lupaan vielĂ€ lukea kaikki, ja sitten pystyn kommentoimaankin teille paremmin ❀ Anteeksi kun en nyt just pysty. Oon vaan ollut niin totaalisen kyllĂ€stynyt ja Ă€rsyyntynyt tĂ€hĂ€n omaan tilanteeseen, joten oon ottanut koko aiheesta vĂ€hĂ€n etĂ€isyyttĂ€. Se on vĂ€hĂ€n ehkĂ€ auttanutkin. Oon silti mittaillut lĂ€mpöjĂ€ ja tehnyt ovistestejĂ€.

TÀssÀpÀ nÀmÀ. Eilen oli taas ihan selvÀt oviskivut, mutta tuskin oli taaskaan ovis kyseessÀ, kun nuo testit tuon nÀköisiÀ. Talleteltiin silti kaiken varalta.

IMG_7835.jpeg


IMG_7833.jpeg


IMG_7834.jpeg
 
MÀ nÀin viime yönÀ unta, ettÀ tein positiivisen raskaustestin..

View attachment 127452

VOIKO TÄÄ OLLA TODELLISTA NYT! đŸ˜­â€ïžâ€ïžâ€ïž Dpo10

Jee! Ihanaa. Itseasiassa mĂ€ nĂ€in myös, unohdin kertoa. Kun Ă€rsyttÀÀ ku oon nĂ€hnyt nyt joka kierrossa just ennen ku testailut alkaa 😅 olitko testannut ennen tĂ€tĂ€ dpo10? MitĂ€ oireita on? Onnea ❀
 
@jannn kiitos, ei tuota kyllĂ€ meinaa uskoa ja kĂ€yn vaan koko ajan kurkkaamassa tuota viivaa uudelleen ja uudelleen! đŸ„č❀ Oon ajatellut koko ajan, ettĂ€ se on kyllĂ€ joku maailman kahdeksas ihme, jos tĂ€ssĂ€ kierrossa jotain tapahtuu, koska töissĂ€ ollut ihan hullu stressi nyt muutaman viikon ajan. 😅

ToissapĂ€ivĂ€nĂ€ dpo8 testasin ekan kerran ja silloin selkeĂ€ nega. Nyt sitten ajattelin, ettĂ€ tehdÀÀs taas nega pois, mutta minuutin kohdalla alkoikin hento viiva piirtyĂ€! Piti ihan istua alas ja kĂ€det alkoi tĂ€ristĂ€ ja kyyneleet tuli silmiin. đŸ˜­â€ïž Mies perhana tottakai töissĂ€ myöhĂ€lle iltaan asti, niin en oo sille pÀÀssyt tĂ€tĂ€ vielĂ€ esittelemÀÀn! đŸ€Ł TĂ€ytyy yrittÀÀ pitÀÀ pÀÀ kylmĂ€nĂ€, tĂ€ssĂ€ voi kĂ€ydĂ€ vielĂ€ ihan miten vain. Oon nyt vaan tĂ€stĂ€kin jo niin onnellinen, kun ainuttakaan plussaa tai edes haamun esiĂ€itiĂ€ ei oo aiemmin tullut! đŸ„č

Oireina edelleen runsaahkoa vv:tĂ€ ja vĂ€lillĂ€ vihloo alavatsaa oikealta puolelta. Eilen kyllĂ€ olin aika itkuherkkĂ€, mikĂ€ epĂ€tyypillistĂ€ nĂ€in monta pĂ€ivÀÀ ennenkuin menkkojen pitĂ€is alkaa. đŸ€Ł
 
@Miumiuu kyllĂ€ siinĂ€ ihan selvĂ€sti on punaista vĂ€riĂ€ 😍 toivottavasti lĂ€htee vahvistumaan! 😇

@Misa ihan hirveĂ€sti tsemppiĂ€ Ă€rsytyksen ja turhautumisen keskelle!đŸ©· Niin tiedĂ€n tuon fiiliksen 😣 Nyt ainakin FF myös vaikuttaisi optimistiselta ettĂ€ ovis voisi olla ohi. 🌈
 
Onnea @Miumiuu , ihana uutinen! đŸ˜â€ïž

@Indira22 EihĂ€n sitĂ€ ole helppoa lopettaa testaamista ja jÀÀdĂ€ odottamaan menkkoja. 🙈 Tai mĂ€ en ainakaan ole siinĂ€ hyvĂ€, vaikka negojen tuijottaminen onkin niin syvĂ€ltĂ€. GynekĂ€ynti on varmasti hyvĂ€ idea. MĂ€ en nyt muista ettĂ€ kauanko teillĂ€ onkaan yritystĂ€ takana? 😊 YritĂ€ttekö esikoista vai onko jo kotona lapsia? 😊

@Misa Halaus. ❀

TÀÀllĂ€ FF on sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ ovis meni jo. 😁🙃 Juu ei kyllĂ€ ole mennyt, lĂ€mmöt vaan sekavia, kuten varmasti kiertokin. Kuivaa kuin sahara ja ovistestit ihan hailakoita. Yritin sille kertoa ettĂ€ ei ole ollut mitÀÀn ovisoireita mutta pitÀÀ pÀÀnsĂ€. 🙈

Screenshot_20231107_073540_FF App.jpg
 
TÀÀllĂ€ pc nega. Varmaan vielĂ€ huomenna teen, vaikka negahan se on. PitĂ€is sÀÀstÀÀ noita alkionsiirtoon mut saahan niitĂ€ lisÀÀ sit đŸ€Ș aamulĂ€mpökin oli vain 36,54, en tosin mitannut heti herĂ€ttyĂ€. Ja ennen piippausta mittari meinasi lentÀÀ jo suusta 😅 eli saattoi jÀÀdĂ€ kesken mittaus.
 
@Miumiuu MinĂ€kin oon tommonen viivakurkkija đŸ€­ mutta on ne kaks viivaa vaan niin mahtava nĂ€ky! Esikoisesta tein 5 eri testiĂ€ sinĂ€ ekana testipĂ€ivĂ€nĂ€ kun ei meinannut uskoa ja oli niin ihana nĂ€hdĂ€ ku viiva piirtyy yhtĂ€ uudelleen.Toivotaan vahvistumista sulle 🌈 kerroitko jo miehelle?

TĂ€ssĂ€ kun nĂ€itĂ€ testejĂ€ tiirailee niin oli jo oma pissakin purkissa đŸ€ŁđŸ€Šâ€â™€ïž mutta sain hetettyĂ€ takas pönttöön. JĂ€rjellĂ€ kyllĂ€ tiedĂ€n ettĂ€ ei mitÀÀn jĂ€rkeĂ€ nyt tehdĂ€ mutta đŸ€·â€â™€ïžđŸ€·â€â™€ïž joku hulluus iskee nĂ€ille piinapĂ€iville tai pikemminkin kidutuspĂ€iville. 😂

Jos @DĂ€umeline tekee tasankoa niin mulla mulla on kamelin kyttyrĂ€t 😂 piirtyiskö pÀÀ seuraavaksi tuonne ylemmĂ€s? đŸ€”
Screenshot_20231107_082551_FF App.jpg
 
@Miumiuu MinĂ€kin oon tommonen viivakurkkija đŸ€­ mutta on ne kaks viivaa vaan niin mahtava nĂ€ky! Esikoisesta tein 5 eri testiĂ€ sinĂ€ ekana testipĂ€ivĂ€nĂ€ kun ei meinannut uskoa ja oli niin ihana nĂ€hdĂ€ ku viiva piirtyy yhtĂ€ uudelleen.Toivotaan vahvistumista sulle 🌈 kerroitko jo miehelle?

TĂ€ssĂ€ kun nĂ€itĂ€ testejĂ€ tiirailee niin oli jo oma pissakin purkissa đŸ€ŁđŸ€Šâ€â™€ïž mutta sain hetettyĂ€ takas pönttöön. JĂ€rjellĂ€ kyllĂ€ tiedĂ€n ettĂ€ ei mitÀÀn jĂ€rkeĂ€ nyt tehdĂ€ mutta đŸ€·â€â™€ïžđŸ€·â€â™€ïž joku hulluus iskee nĂ€ille piinapĂ€iville tai pikemminkin kidutuspĂ€iville. 😂

Jos @DĂ€umeline tekee tasankoa niin mulla mulla on kamelin kyttyrĂ€t 😂 piirtyiskö pÀÀ seuraavaksi tuonne ylemmĂ€s? đŸ€”
View attachment 127485

TiedĂ€n tunteen 😅 mikĂ€s dpo sulla nyt?
 
@Indira22 EihĂ€n sitĂ€ ole helppoa lopettaa testaamista ja jÀÀdĂ€ odottamaan menkkoja. 🙈 Tai mĂ€ en ainakaan ole siinĂ€ hyvĂ€, vaikka negojen tuijottaminen onkin niin syvĂ€ltĂ€. GynekĂ€ynti on varmasti hyvĂ€ idea. MĂ€ en nyt muista ettĂ€ kauanko teillĂ€ onkaan yritystĂ€ takana? 😊 YritĂ€ttekö esikoista vai onko jo kotona lapsia? 😊
Yritys aloitettiin heti edellisen vauvan syntymĂ€n jĂ€lkeen alkaneesta kierrosta. Muistaakseni 9/22, mutta kevÀÀllĂ€/kesĂ€llĂ€ pidettiin vĂ€hĂ€n taukoa. Eli ihan tarkkaa yk.ta en osaa sanoa, mutta vĂ€hĂ€n vajaa vuosi yhteensĂ€ yritystĂ€ nyt takana. Ja lapsia on jo kotona ennestÀÀn. 😊
 
@Tyty Voihan kameli :rolling: Mut toihan on ihan oikeaoppinen kĂ€yrĂ€, siinĂ€ on se sekundaarinen estrogeenin nousu eli lĂ€npöjen lasku n. dpo3. Oikein lupaava kĂ€yrĂ€ 🌈
Hyvin pystyit pidÀttÀytymÀÀn testaamisesta :Relieved Face: SÀ voisit mielummin tÀssÀ vaiheessa uittaa ovistestejÀ kuin r-testejÀ, r-testit ei nÀytÀ vielÀ moneen pÀivÀÀn yhtÀÀn mitÀÀn, mut ovistestit alkaa reagoimaan raskauteen huomattavasti aiemmin, koska HCG on hormonina rakenteeltaan samanlainen kuin LH. MÀ uitin viime raskaudessa ovistestin sekÀ r-testin samasta pissasta ihan mielenkiinnosta, ovistesti tummui huomattavasti aikaisemmin.

@jannn Pahoittelut negasta :red-heart:

@Miumiuu Oi, onnea!! :smiling face with heart-eyes:🌈:red-heart: Kerroitko jo miehelle vai pystytkö pitĂ€mÀÀn salaisuuden isĂ€npĂ€ivÀÀn saakka? :Winking Face:

@Misa Kovasti voimia sinne :disappointed-face::red-heart:

TÀÀllÀ tasanko taas hieman ylemmÀs, uutta tasankoa kartoittamaan :Face With Tears Of Joy:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231107_075343.jpg
    Screenshot_20231107_075343.jpg
    497.4 KB · Katsottu: 51
@Tyty Voihan kameli :rolling: Mut toihan on ihan oikeaoppinen kĂ€yrĂ€, siinĂ€ on se sekundaarinen estrogeenin nousu eli lĂ€npöjen lasku n. dpo3. Oikein lupaava kĂ€yrĂ€ 🌈
Hyvin pystyit pidÀttÀytymÀÀn testaamisesta :Relieved Face: SÀ voisit mielummin tÀssÀ vaiheessa uittaa ovistestejÀ kuin r-testejÀ, r-testit ei nÀytÀ vielÀ moneen pÀivÀÀn yhtÀÀn mitÀÀn, mut ovistestit alkaa reagoimaan raskauteen huomattavasti aiemmin, koska HCG on hormonina rakenteeltaan samanlainen kuin LH. MÀ uitin viime raskaudessa ovistestin sekÀ r-testin samasta pissasta ihan mielenkiinnosta, ovistesti tummui huomattavasti aikaisemmin.

@jannn Pahoittelut negasta :red-heart:

@Miumiuu Oi, onnea!! :smiling face with heart-eyes:🌈:red-heart: Kerroitko jo miehelle vai pystytkö pitĂ€mÀÀn salaisuuden isĂ€npĂ€ivÀÀn saakka? :Winking Face:

@Misa Kovasti voimia sinne :disappointed-face::red-heart:

TÀÀllÀ tasanko taas hieman ylemmÀs, uutta tasankoa kartoittamaan :Face With Tears Of Joy:
MĂ€ laitoin sen ovitrellen viime viikon tiistaina niin ei nyt auta ku odottaa vaan ettĂ€ se hĂ€ipyy 🙈 (ja nousis sit raskauden takia hcg) Muistan kyllĂ€ nĂ€hneeni joskus ton sun ovis- ja r-testiprojektin foorumilla, oikein mielenkiintoinen 👍

Oliko sulla @Miumiuu muuten mistÀ dpo lÀhtien tota runsasta vv? Onko vetistÀ?
 
Takaisin
Top