BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@jannn täällä tismalleen samanlaisia oireita ja nyt dpo9, eilen alkoi tommonen vastaava nippailu 🙈 lämmötkin pomppas tänään

Screenshot_20231105_160925_Flo.jpg
 
@jannn @Miumiuu Molempien oireet ja käyrät näyttää oikein hyviltä :smiling face with heart-eyes: Teidän testejä odotellen 🤞🌈

@Kwv Tsemppihali kuukautisten odotteluun ja seuraavaan kiertoon :red-heart: Luteaali nyt ainakin ollut hyvän mittainen! 🌈 Toivottavasti ubikinonista olis apua seuraavassa kierrossa 🤞

Täällä tasanko jatkuu :rolling: Jotenkin uskon et jos jossain kierrossa plussaan niin ei oo ihan näin tasasta menoa luteaalissa silloin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231105_170944.jpg
    Screenshot_20231105_170944.jpg
    490.4 KB · Katsottu: 54
@jannn @Miumiuu Molempien oireet ja käyrät näyttää oikein hyviltä :smiling face with heart-eyes: Teidän testejä odotellen 🤞🌈

@Kwv Tsemppihali kuukautisten odotteluun ja seuraavaan kiertoon :red-heart: Luteaali nyt ainakin ollut hyvän mittainen! 🌈 Toivottavasti ubikinonista olis apua seuraavassa kierrossa 🤞

Täällä tasanko jatkuu :rolling: Jotenkin uskon et jos jossain kierrossa plussaan niin ei oo ihan näin tasasta menoa luteaalissa silloin.

On kyllä hienon näköinen käyrä 😁
 
Kiva kun on monta aika samassa vaiheessa jännäilemässä täällä 😍 Laittakaa testeistä kuvia tiirailtavaks? 😁

Ollut niin touhukas päivä, että nyt vasta kerkesin tänne. Eipä siinä mun tämän aamusessa testissä edelleenkään mitään vahvistumista näkynyt. Päinvastoin, en nää tämän päivän testissä enää edes sitä samaa mitä oli toissapäivänä. 🧐😔

Niin ja huomasin että tuosta edellisestä käyrästä puuttui yksi lämpö ja laitoin sen sitten myöhemmin sinne ylös. Osaako kukaan sanoa että minkä takia se tuli tuollaisella kolmio merkillä tuohon ja tämän päivän lämpö myös?

Tuosta oviksen ajankohdasta pitää vielä sen verran sanoa, että siksi merkkasin edelliseen kuvaan dpo9-10 koska aiemmin mulla on ovulaatio kipu tullut aina o testin plussa päivänä. Tälläkertaa en ole ihan varma ovulaatiosta ollenkaan, kun sitä selkeää kipua ei tullut ollenkaan ja eggigsetkin ihan vääränä päivänä. 🤦‍♀️ Voikohan silti olla ovuloimaton kierto vaikka lämmöt on noussut ja o testissä oli ihan selkeä plussa? 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20231105_175506_FF App.jpg
    Screenshot_20231105_175506_FF App.jpg
    86.3 KB · Katsottu: 92
  • 20231105_082838.jpg
    20231105_082838.jpg
    731 KB · Katsottu: 88
@Indira22 Olisko toi kolmio siksi et on lämpöjen kellonaika poikkeava muista?
Esim. Mä heräsin tänään tunnin aikaisemmin niin lisäsin 0.1 lämpöihin ja korjasin kellonajan myös tunti eteenpäin myöhemmin päivällä. En nyt muista missä aikaikkunassa FF herjaa tuota väärää ajanottoa, jos on yli puoli tuntia/tunti eroa?
Mä uskon et ovuloit, koska lämmöt nousi. Ilmeisesti jos ei ovuloisi niin lämmöt pysyis matalampina tai jotenkin heittelehtis 🤔 Kuinka pitkä sun luteaali yleensä on? Et jos kuukautiset alkaa n. 3-4pv jälkeen niin uskoisin et kaikki ihan ok. Tsemppihali sinnekin :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
@Däumeline huvittaa kyllä sun tasanko edelleen 😅

@Indira22 se kolmio johtuu just tosta mitä @Däumeline kirjoittikin jo, poikkeava kellonaika. Mullakin oli muutama noita mutta en jaksanut muunnella niitä (vielä ainakaan). Mäkin uskon et oot ovuloinut ku lämmöt nousseet ja jos plussan ovistestiin oot saanut.

@Miumiuu @jannn Jospa nippailut ois oire jostain ihanasta 🤭🌈
 
Ei oo enää tuntunut mitään, ja ainakin onnistuneessa raskaudessa kiinnittymisen jälkeen oli lieviä menkkakipuja. Huomenna testaan, mutta varmaan vasta sofi/one step.. en ehkä negasta laita kuvaa 😬 niihin tulee kyllä usein hämääviä viivanpaikkoja :/

Vielä ei ole ainakaan paljoa tullut näppyjä naamaan, viime kierrossa olin merkannut dpo 8 ison näpyn leuassa
 
@Miumiuu lupaavan näköinen käyrä ja oireet 🌈😊

@jannn plussatuulia sinnekin, ainakin voisi lupailla toki hyvää tuo nippailu! 🙉🌈

@Indira22 luulisin samaa mitä muut, että ovis kuitenkin mennyt kun lämmöt nousi. 🤔 Harmi että testissä ei mitään 😣 Muakin kiinnostaa kuinka pitkä luteaali yleensä on siellä? Vaikuttaa myös aika pitkältä kierrolta, onko todettu mitään hedelmällisyyteen vaikuttavia tekijöitä? 🤔

@Däumeline hauskan tasainen käyrä 😂 ei varmaan toivottavssti ole ihan noin tasainen kun tärppää!

Mitä kuuluu @Misa? 🤗
 
Mulla oli jäänyt se kellonaika siihen milloin korjailin noita lämpöjä 😆 Nyt on korjattu oikein, kiitti avusta! 😊

Luteaali mulla on nykyään yleensä 11päivää. Ei ole todettu mitään hedelmällisyyteen vaikuttavia tekijöitä, mutta ei raskautuminen kauhean helppoa ole ollut. Mulla on välillä pitkiä kiertoja. Viimesen vuoden aikana kierrot on ollu 25-39 päivän välillä.

Nyt jomottelee jo munasarjoja, särkee reisiä ja vähän selkääkin. Varmaan menkat siellä jo kolkuttelee. Tuntuu niin typerältä kun oli niin varmat olot ja hyvä fiilis tästä kierrosta, heti o plussasta lähtien 😣
 
Heippa kaikille!
Oon taustaillut ja seuraillut kaikkien tilanteita ja käynyt reagoimassa kyllä, mutta muuten viihtynyt kolossani. Tänään laitoin ekaa kertaa mittarin suuhun ja ajattelin mönkiä täältä kolosta ulos. Tässä alkuviikosta pitäis käynnistyä seuraava kierto eli YK2 viimeisimmän keskenmenon jälkeen. Meidän keskenmenoissa menee aina sama kaava ja niin menee kyllä näissä raskauksissakin sen osalta että kaksi tärppiä on YK3 ja kolmas YK4. Mun omissa ajatuksissa on siis aika vahvasti odotukset siihen että tossa talvella sitten mahdollisesti tärppää, toki sitä takaraivossaan miettii että koska meidän tuuri näiden tärppien nopeuden kanssa muuttuu.

Mun puolisolle tää kolmas keskenmeno oli tosi rankka pala ja vuorokauden pyöritteli sitä, uskalletaanko vielä yrittää, kun tää on niin raskasta. No lopulta oli myös hänelle itsestäänselvä, että siihen asti taistellaan, että meillä on se yksi elävä lapsi sylissä. Kolmesta erityisesti hän aluksi haaveili. Hassusti juuri viime yönä mun unessa meillä oli kolme lasta, kaks poikaa ja yks tyttö ja kaikki oli jo koululaisia. Jotain sattumaa on myös ollut että viimeisen keskenmenon jälkeen oon alkanut näkemään positiivisia raskausunia, sellaisia missä kaikki on ollutkin hyvin.

Täällä edelleen letrot käytössä ja tukilääkkeenä cyclogest ja terolut. Meidän keskenmenotutkimuksista kromosomit tuli takaisin meiltä molemmilta normaaleina ja tukoskokeen tuloksia vielä odotetaan. Mä olin saanut nostettua ferritiinit vuodessa 54-> 107 ja d-vitamiinejakin puolessa vuodessa 30 yksikköä.Ens viikolla meillä on ensi käynti julkiselle lapsettomuuspolille ja kyllä meinasin yrittää, jos päästäisiin IVF jonoon, mutta katsotaan mitä sanovat.

Nyt syksyllä on ollut hyvä ja tasainen fiilis vaikka toki välillä sitä romahtaa itkemään mut tietynlainen toivo ja usko siihen että vielä meidän vuoro tulee, on löytynyt. Tiedän, että ois hyvä tiputtaa painoa, mut oon osannut olla stressaamatya siitä ja oon syönyt ja liikkunut kehoa kuunnellen. Se onkin johtanut siihen et oon esim treenannut 3-4 viikossa mitä ei oo aiemmin koskaan tapahtunut.

Huh nyt tuli maraton- viesti 😅 mutta täällä taas ollaan ja tsemppiä kaikille!
 
Kiva kuulla @Kuuttituutti sinusta! ❤️ Pystyn samaistumaan tohon kolofiilikseen. Tsemppiä niin paljon tähän kiertoon ja tohon käyntiin polilla. 🌈🤞

@Kwv Tsemppiä uuden kierron odotteluun. ❤️

@Indira22 Harmi että testit negaa ja että menkkatuntemukset alkaneet. 😔 Mulla kans noita kolmiomerkkejä välillä kun esikoinen herättää joskus milloin sattuu. Mut komppaan muita että näyttää siltä että ovuloit.

@jannn Toivotaan että aiemmat nippailut olis hyvä merkki kuitenkin. 🌈 Ja @Miumiuu lla kans lupaavan näköinen ja kuuloinen tilanne! 🤞

Täällä kp 13 mutta ei vielä vaikuta olevan ovis lähelläkään. Oli tossa pari päivää sitten tiputteluakin niin veikkaan et kierto vielä ihan pyllyllään. Saa nähdä miten pian alkaa tasaantua.

Screenshot_20231106_080822_FF App.jpg
 
@Magnoliae Toivottavasti alkais pian hormonit tasaantumaan, sulla oli kyllä hurja alku kierrolle 😨🌈:red-heart:

@Indira22 Ei toi 11päivän luteaali viel huolestuttava ole, mutta siihen voisi saada tukilääkityksen, joka parantais raskautumisen mahdollisuuksia 🤔 Kierron pituuteen voi vaikuttaa moni tekijä. Mulla esim. stressi/ahdistus yksinään on pidentänyt kiertoja.
Voimia sinne uuteen kiertoon :red-heart::disappointed-face:

@Kuuttituutti Voi kuutti, tässä on kyllä yhä ihan sanaton teidän menetyksistä :crying-face::red-heart: Täällä on kuitenkin vertaistukea, ihana että sulla on paljon positiivisiakin ajatuksia ja pääsette nyt lapsettomuuspolille 🌈

Eilen oli meidän marraskuisen laskettuaika.. 🕯️ Ja nyt on enää n. 6 päivää jäljellä tätä kiertoa ennen kuin alkaa kierto, josta pitäis aloittaa uudelleen yritys. Sitä pitäis olla innostunut et päästään vihdoin yrittämään uudestaan, mut sit on näitä päiviä, kuten eilen, jolloin negatiiviset ajatukset vie mennessään ja haluan vain käpertyä koloon.
Mietin sitä päivää, kun näen taas kaksi viivaa r-testissä, miten onnellisten henkäysten sijaan tuleekin itku ja romahdus "taas mennään". Sitä pitäis osata olla onnellinen ja kiitollinen raskaudesta, mutta kun se ei takaa tervettä vauvaa. Yritän tsempata itseäni, et viimeistään rakenneultran jälkeen voin taas uskoa.. Voinko? On kyllä pitkät parikymmentä viikkoa et edes sinne asti päästään.

Anteeksi synkistelyt, toivottavasti kaikilla on mukava maanantai :red-heart:
Loppukevennykseksi taas tasankoan:rolling:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231106_073718.jpg
    Screenshot_20231106_073718.jpg
    500.6 KB · Katsottu: 44
Dpo8 ja nega one stepillä ja sofilla niin kuin ajattelinkin. Huomenna pc mutta en todellakaan usko plussaan. One stepissä näkyi taas perus viivanpaikka haaleasti. Unohdin ottaa lämmön aamulla :/ illalla se oli 36.49, ihmeen alhainen.
Toivottavasti @Miumiuu n testissä näkyy enempi 🙏 ja jos oli muita piinailijoita!
 

Liitteet

  • 20231106_082804.jpg
    20231106_082804.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 66
Kiva kuulla kuulumisia @Kuuttituutti 🤗 Vaikka ymmärrän toki hyvin tuon kolofiiliksen. Niin epäreilu kyllä tuo teidän taival 😣 Mutta miten ihana kuulla että alkaa kuitenkin toivo heräilemään ja positiivinen fiilis 🌈 ja että liikunta on tullut ihan huomaamatta mukaan kuvioihin! Siis tuohan on just hieno suhtautuminen! Toivottavasti polilla saatte haluamanne.

@Magnoliae Toivotaan että kierto tasaantuu sieltä pikkuhiljaa 🌈🤞

@Däumeline tsemppiä raskaisiin päiviin 😣🩷 Uskon myöskin ton fiiliksen mikä varmasti seuraavasta positiivisesta rtestistä tulee, mutta toivottavasti tosiaan jostain sitten kumpuaisi se usko ja toiveikkuus.

@jannn Voi ei, pahoittelut negasta 😞 Toki siinä on vielä mahdollisuus muuttua kun on niin aikaista.

Täällä lämmöt tipahti mutta vielä ei ainakaan vuoto alkanut. Ehkä huomenna 🤞

IMG_8516.jpeg
 
@Magnoliae Toivottavasti alkais pian hormonit tasaantumaan, sulla oli kyllä hurja alku kierrolle 😨🌈:red-heart:

@Indira22 Ei toi 11päivän luteaali viel huolestuttava ole, mutta siihen voisi saada tukilääkityksen, joka parantais raskautumisen mahdollisuuksia 🤔 Kierron pituuteen voi vaikuttaa moni tekijä. Mulla esim. stressi/ahdistus yksinään on pidentänyt kiertoja.
Voimia sinne uuteen kiertoon :red-heart::disappointed-face:

@Kuuttituutti Voi kuutti, tässä on kyllä yhä ihan sanaton teidän menetyksistä :crying-face::red-heart: Täällä on kuitenkin vertaistukea, ihana että sulla on paljon positiivisiakin ajatuksia ja pääsette nyt lapsettomuuspolille 🌈

Eilen oli meidän marraskuisen laskettuaika.. 🕯️ Ja nyt on enää n. 6 päivää jäljellä tätä kiertoa ennen kuin alkaa kierto, josta pitäis aloittaa uudelleen yritys. Sitä pitäis olla innostunut et päästään vihdoin yrittämään uudestaan, mut sit on näitä päiviä, kuten eilen, jolloin negatiiviset ajatukset vie mennessään ja haluan vain käpertyä koloon.
Mietin sitä päivää, kun näen taas kaksi viivaa r-testissä, miten onnellisten henkäysten sijaan tuleekin itku ja romahdus "taas mennään". Sitä pitäis osata olla onnellinen ja kiitollinen raskaudesta, mutta kun se ei takaa tervettä vauvaa. Yritän tsempata itseäni, et viimeistään rakenneultran jälkeen voin taas uskoa.. Voinko? On kyllä pitkät parikymmentä viikkoa et edes sinne asti päästään.

Anteeksi synkistelyt, toivottavasti kaikilla on mukava maanantai :red-heart:
Loppukevennykseksi taas tasankoan:rolling:

Voi sentään, ei ihme että LA vie syviin vesiin. 😔💔 Voimia teille. Ei tarvitse pahoitella synkistelyä. Mulla on ainakin about koko ajan tällainen olo kaikissa keskusteluissa (erityisesti täällä foorumilla). 😁🙈 Sillä erotuksella että täällä ei tule heinäsirkkojen ääntä vaan vertaistukea ja sympatiaa. 😁❤️

Screenshot_20231106_100302_Google.jpg
 
Voi sentään, ei ihme että LA vie syviin vesiin. 😔💔 Voimia teille. Ei tarvitse pahoitella synkistelyä. Mulla on ainakin about koko ajan tällainen olo kaikissa keskusteluissa (erityisesti täällä foorumilla). 😁🙈 Sillä erotuksella että täällä ei tule heinäsirkkojen ääntä vaan vertaistukea ja sympatiaa. 😁❤️

View attachment 127435
:Face With Tears Of Joy:
No sepä! :red-heart: 🌈 Onneks on tää foorumi, koska mullakin suurin osa ystävistä niitä, joilla raskaudet onnistuneet ja menneet ilman ongelmia. Siis onneksi niin! Olen tosi ylpeä, et mun kokemus ei ole saanut mua ajattelemaan negatiivisesti ystävien raskauksista. Ainut negatiivinen ajatus on vaan just se, et kokee olevansa yksin tunteiden kanssa, koska mun ystävät eivät voi täysin lohduttaa mua, kun eivät tiedä miltä musta tuntuu.
Yks kaveri just eilen kirjoitti "Kaikki menee hyvin, ajattele vain positiivisesti!" :Slightly Smiling Face:
??! Siinä kohtaa pistin vaan puhelimen alas, kun en tienny mitä enää vastaisin.. :Upside Down Face:

Tuntuu kyl et nää kaikki tunteet on semmosta vuoristorataa et ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :Face With Tears Of Joy:
 
:Face With Tears Of Joy:
No sepä! :red-heart: 🌈 Onneks on tää foorumi, koska mullakin suurin osa ystävistä niitä, joilla raskaudet onnistuneet ja menneet ilman ongelmia. Siis onneksi niin! Olen tosi ylpeä, et mun kokemus ei ole saanut mua ajattelemaan negatiivisesti ystävien raskauksista. Ainut negatiivinen ajatus on vaan just se, et kokee olevansa yksin tunteiden kanssa, koska mun ystävät eivät voi täysin lohduttaa mua, kun eivät tiedä miltä musta tuntuu.
Yks kaveri just eilen kirjoitti "Kaikki menee hyvin, ajattele vain positiivisesti!" :Slightly Smiling Face:
??! Siinä kohtaa pistin vaan puhelimen alas, kun en tienny mitä enää vastaisin.. :Upside Down Face:

Tuntuu kyl et nää kaikki tunteet on semmosta vuoristorataa et ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :Face With Tears Of Joy:

Sori, oli pakko laittaa naurureaktio tolle sun ystävän viestille. 😁😁😁 Voi kunpa saisi saman huolettomuuden vielä joskus sydämeen ja mieleen! 😁
 
Takaisin
Top