BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitan tähän vielä mun edellisen onnistuneen raskauden plussakäyrän vertailun vuoksi. Siinä on mulle normaalia siksakkia. Silloin kyllä eri mittari.

Kiitos tervetulo toivotuksista, tää vaikuttaa kyllä todella kivalta ryhmältä! 😍
 

Liitteet

  • Screenshot_20231101_182155_Flo.jpg
    Screenshot_20231101_182155_Flo.jpg
    185.2 KB · Katsottu: 80
Inssiin pääsin tänään matkaamaan talven tulosta huolimatta 😄 meni kyllä yli puoli työpäivää kun julkiset kulki niin huonosti mutta ennakoin jo eilen asiaa ja loppuviikko onkin tiukka sit. Ultrassa oli vielä follit oikealla, lääkäri puhu "hassusti" senteissä "reilu 2cm ovat" ja limakalvo oli "reilu 1cm" (maanantaina oli 8,6mm). Onkin vielä ollut tuntemuksia oikealla tänään niin en uskonut ovulaation vielä olleen. Nyt oli aika optimi tilanne 🤗 cyclotestit alotan perjantaina aamuin illoin. Nyt pitäs sitte jaksaa vajaa pari viikkoa! Lupailin jo itselleni et vasta ens viikon viikonloppuna tikku ui eka kerran 😆 on tuota ovitrellen poistumista tullu tarpeeks seurattua mut oishan se ihana nähdä ku alkaiski vahvistuu viiva eikä häviäisi pois.

Tuntuu nyt hyvälle et kokeiltiin tää kerta vielä vaikka sit seuraava etappi venyy. Mut nyt on hyvä näin, 1,5viikon päästä toivottavasti myös jatkunee hyvä fiilis😆
 
Tervetuloa @Indira22 🥰 Mielenkiintoista saada uusia käppyröitä seurattavaksi.

@Däumeline löysin mielenkiinnosta tällaisen artikkelin https://www.avawomen.com/avaworld/slow-bbt-rise-why-it-happens-what-it-means/ 😌 Tämän mukaan voisi johtua siitä, että ovulaation jälkeen kestää pari päivää ennen kuin progesteronin tuotanto käynnistyy. 🧐

@Tyty Ihana että meni hyvin ja vielä oli ovis tulossa! Nyt vaan tosiaan jännäileen 🙈 Ja toivotaan että hyvä fiilis jatkuu! 🌈🌈 Varmasti hyvä päätös testata vasta ensi viikolla.
Ja TAYS:sta nyt neuvoivat mulle että kokeillaan ilman terolutia kun ei ole yhtäkään kiertoa ollut ilman sitä. Epäilivät että yksityisellä on neuvottu terolutin kanssa vähän hövelisti ja aloitettu iha liian aikaisin. Vähän jännittää kyllä että miten käy! 🙉
 
@Kwv Okei 😊 minkä pituinen luteaali sulla oli ennen terolutien aloittamista? Mekin keskusteltiin luteaalituesta että miksi sitä haluan jne. Normaalisti eivät inssieissa käytä ellei ole esim vuoto-ongelmia. Yritän kyllä oikeasti nyt olla uittamatta tikkua vaikka ei siitä mitään haittaa sinällään ole, onneksi tässä on parit jännitettävät ensin 😍🌈
 
@Kwv Joo toi se voiskin olla 🤔 Googletin heti voisiko sitä progesteronin nousua tukea jotenkin ilman lääkkeitä, lähinnä käskettiin syömään perus magnesiumia ja muita vitamiineja jne. mitä kyllä vedän muutenkin.
Mulla ei pitäis olla puutetta progesteronista, koska mitään tiputtelua tai muita oireita ei ole. Mun luteaalikin on sen 14pv.
Ehkä mietin näitä vaan liikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Tyty Ihanaa kuulla et kaikki meni hyvin eilen :smiling face with heart-eyes:🌈 Sormet ristissä! 🤞
 

Liitteet

  • Screenshot_20231102_073425.jpg
    Screenshot_20231102_073425.jpg
    482.7 KB · Katsottu: 54
Eikös se oo ihan normaalia että progesteronia alkaa kehittymään vasta joku dpo3? Eihän lisätukeakaan saa aloittaa heti ovulaatiosta.
 
@jannn Tuosta lisätuesta en osaa sanoa, kun en itse ole sitä käyttänyt, mutta tässä on kätevä pieni kaavio hormoneista kierron aikana.
Tässä hyvä artikkeli jossa selitetään et se nousu alkaa heti ovulaation jälkeen hitaammin, saavuttaa huippunsa 7-10pv ovulaation jälkeen. Jollain se kuitenkin putoaa, joka vaikeuttaa raskauden alkamista ja siksi on kai se lisätuki. Tämä aiheuttaa juuri sitä et luteaali jää lyhyeksi, kuukautiset alkaa aiemmin tai alkaa tiputtelu.
 

Liitteet

  • Nutrition---Menstrual-Cycle-Workshop.png
    Nutrition---Menstrual-Cycle-Workshop.png
    346.2 KB · Katsottu: 64
@Tyty mulla on dataa vain yhdestä kierrosta kun olin ilman terolutia ja se on maaliskuulta, silloin oli 14 päivää luteaali. Muuten en osaa sanoa kun pcos aina sotkenut kiertoja ja venynyt sinne jopa 73 päivään kierrot 😅

@Däumeline no nyt ainakin sielläkin lämmöt pompanneet ylöspäin, että olisiko vaan juuri tuon oviksen jälkeen heti pienellä viiveellä se progen käynnistyminen. Eihän silloin toki välttämättä tule mitään tiputtelua 😊 Uskoisin että tosi normaalia!

En nyt tiedä mikä noita lämpöjä vaivaa 😅 ihan omituista. Ei ole luteaalissa kertaakaan ollut noin tasaista. Eilen tuli ihan pienen pientä vesipisaraa paperiin. Saapa nähdä mihin tästä kehittyy 🤔

IMG_8504.jpeg
 
@Tyty Hyvät fiilikset kuulostaa hienolta 😊 Niille toivotaan jatkoa ja että merkitsee hyvää 🌈

@Kwv kiitos sinullekkin tervetulotoivotuksista 😍 Toivotaan että sielläkin kummallisen tasaiset lämmöt merkkais hyvää 🌈

@Däumeline nyt on ainakin lämmöt noussu sullakin kivasti 🌈 Paljon tietoa olet saanut kaivettua🙏 täytyy näihin perehtyä vielä tarkemmin.

Täällä lämpö edelleen tänään tasan 37. Nyt olis dpo joko 7 tai 8. Mulla luteaali nykyään 11päivää ja tiputtelua saattaa joskus olla yhtenä päivänä ennen kuukautisia. Flo ennustaa menkkoja alkavaksi tiistaina. Milloinkohan uskaltais uittaa ekan kerran tikkua? 🤔😁 Eilen iltapäivästä oli alavatsalla kova kipukohtaus, sitten pieni tauko ja uudestaan. Nukkumaan mennessä painetta kohdussa. Voiskohan kiinnittyminen tuntua tuolta? Ensin ajattelin kyllä että rusileipähän se vaan siellä😂, mutta sit kun muistin etten oo sitä syönytkään pariin päivään, niin rupes taas toiveet nouseen 🙈
 
@Indira22 jotkut on saaneet dpo8 jotain esihaamujen esi-isiä näkymään😂 mutta dpo9 tai 10 kai useimmilla näkyy aikaisin silmin havaittava haamulainen. Kuulostaa kyllä tosi toiveikkaalta toi kipukohtaus ja paineen tunne 🌈 toivottavasti tietää hyvää! Että tikku uimaan vaan millon hyvälle tuntuu, täällä on uteliasta tiirailuseuraa! 🤭

Mitäs @IiJa-99 lle kuuluu, vieläkö mittailet?
 
@Indira22 jotkut on saaneet dpo8 jotain esihaamujen esi-isiä näkymään😂 mutta dpo9 tai 10 kai useimmilla näkyy aikaisin silmin havaittava haamulainen. Kuulostaa kyllä tosi toiveikkaalta toi kipukohtaus ja paineen tunne 🌈 toivottavasti tietää hyvää! Että tikku uimaan vaan millon hyvälle tuntuu, täällä on uteliasta tiirailuseuraa! 🤭

Mitäs @IiJa-99 lle kuuluu, vieläkö mittailet?
Iha moti meni viime kierron kemialliseen taas joten en juuri oo mittaillu. Tulis nyt ovis edes joskus niin voisi sitten paremmin mittailla.
Miten sulla menee?
 
Iha moti meni viime kierron kemialliseen taas joten en juuri oo mittaillu. Tulis nyt ovis edes joskus niin voisi sitten paremmin mittailla.
Miten sulla menee?

Ymmärrän ❤ on tää niin hiton raskas projekti. Toivottavasti pian saat oviksen kiinni. Onko sulla minkä pituisia kierrot yleensä? Kiitos kysymästä, viime päivät oikein hyvällä fiiliksellä (vielä?) kun inssin ajotus kerrankin meni kohdilleen ja on talleteltu sen lisäksi. Kovasti on taas toivo noussut, josko vihdoin ois meiän vuoro onnistua. Piinaavat päivät edessä, ne tulee menemään taas niiiiin hitaasti mut yritän keksiä ohjelmaa niin ettei menis aika vaan odotteluun. Alkukierto meni nopsaa ku oli mukavaa ohjelmaa, se auttaa 😊
 
Tsemppiä piinapäiviin @Kwv @Tyty ja @Indira22 , olikos täällä muita piinailijoita nyt? Sormet ristissä että olisi onnekkaat kierrot kaikilla! Kwvn käppyrä ja veripisara erittäin lupaavia. 🌈🤞

Lisäravinteista oli puhetta. Mulla käytössä inositol 2000 mg /vrk, ubikinoni 200 mg /vrk, rautaa 100 mg/ vrk (kuuriluontoisesti jälkivuodon & muun vuodon jälkeen), foolihappoa yht. 800 mg / vrk ja gelee royale 980 mg / vrk. Plus perus monivitamiini, kalsium ja maitohappobakteeri. On pilleriä moneen lähtöön. 😁

Mun molemmat plussat on tulleet kierroissa joissa on ollut käytössä sekä inositol että gelee royale niin enpä osaa ilmankaan olla. Kesäkuisessa plussassa myös ubikinoni.

Täällä on viimein menkat taputeltu ja lämpöjäkin olen viimein jaksanut alkaa mitata, oli henkinen kynnys kaivaa mittari esille. Mut tästä tää kai taas lähtee. Vasenta munista jo vähän kolottaa vaikka on vasta kp 9. Saas nähdä. 🤔

Ja tällä viikolla aiemmin käytiin kuulemassa tulokset kkm tutkimuksista, ei löytynyt mitään selittävää syytä. 😔😥 Mutta kuulemma kaikki näyttää normaalilta niin ei pitäisi uudestaan enää käydä. Jaa-a, uskon kun on vauva sylissä elävänä. 😥

Screenshot_20231102_225922_FF App.jpg
 
Lämpö tänään 36,9. En sitten kuitenkaan malttanut pidempään odotella niin uitin jo tänään tikun. 🫣 Ihan kun jotain näkyis, mutta viime kierrossa tais olla ihan samanlainen, eikä tarkoittanut mitään. No vielä on aikaa muuttua 🤞

Ihan kuin jotain näkyisi totta tosiaan! 😍🤞 On vielä aikaista niin toivotaan että lähtee vahvistumaan! 🌈
 
@Magnoliae uskon että tuollaisen kokemuksen jälkeen on varmasti vaikea luottaa tulevaan 🩷 Lohduttavaa kuitenkin varmasti että ei pitäisi käydä samaa enää uudelleen.

@Indira22 Mulla on surkeat viivalasit mutta en saa tuohon mitään näkymään. On kuitenkin tosi aikaista joten toivotaan että siellä jotakin kasvaa ja viiva vahvistuu 🤞

Ihmetytti vähän tuo pari päivää sitten ollut verenvuoto, niin testasin tänään huvikseen vaikka mitään muita oireita ei ookkaan ollut. Ja negahan se siellä 🙈😅 Menkkojen odottelua siis! Maanantaina jos alkaisi.

IMG_8508.jpeg

IMG_8505.jpeg
 
Takaisin
Top