BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty mulla ei letroista ollut mitään hyötyä, mutta Gonal-F sen sijaan toimi täydellisesti. Harmi kun sitä vaan ei voi käyttää ilman kontrolliultria ym. Ja joo imetyksen aikana nyt ei mitään noista voi käyttää. 🙂

Toisaalta ehkä pitää kokeilla letroja uudelleen kun joskus imetys loppuu. Onhan mulla nyt muutenkin kierto toiminut paremmin kuin ennen raskautta, eli ehkä letrot voisi nyt toimiakin, eihän sitä tiedä. Silloin aiemmin niillä vaan ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.

Ihanaa että sait nukkua edes vähän pidempään!
Itse imetin vauvan 5:30 aikaan (kiva nyt kun vaihtui talviaika, niin vauvakin herää entistä aiemmin kellon mukaan) ja sain sitten jatkaa unia. Heräsin nyt vasta 😊

Kunnon droppi lämmöissä. Luulen että kroppa nyt on vaan sekaisin mm. tosta imetyssekoilusta 🤷‍♀️ Greippeihin tuli parin päivän tauko mutta tänään jatkan niitäkin.

IMG_7730.jpeg
 
Pitkästä aikaa tulen raportoimaan kiertoani :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täällä näyttää tänään tältä :Sparkles: Ovulaatio joko tänään tai huomenna aamuyöstä, katsotaan tummuuko testit vielä lisää tänään. Tätä kiertoa ei vielä hyödynnetä, mutta koitan kovasti mittailla koko kierron lämmöt ja tikuttaa tuon oviksen et on pohjalla ainakin yksi kokonainen selkeä kierto. Kaksi edellistä kiertoa oli 31pv.
Pari edellistä kiertoa vähän laiskanoloisesti mittailin ja tikuttelin. Nyt ollu käytössä se myo-inositol ja ubiquinol, halusin nähdä muuttaako ne kiertoa jotenkin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231029_082941.jpg
    Screenshot_20231029_082941.jpg
    661.8 KB · Katsottu: 81
  • Screenshot_20231029_083007.jpg
    Screenshot_20231029_083007.jpg
    436.7 KB · Katsottu: 76
@Misa Mulla ainakin raskaus ja synnytys on muuttanut asioita parempaan kierron suhteen, niinkuin jo aiemmin ollut puhetta 😊 letroja en edes kokeillut ennen esikoista, suoraan piikitettävillä lähdettiin ja vaste oli silti huonompi kuin nyt ollut.

Ihan jotain pientä tuntemusta ollut mut luulenpa et on aika raaka tilanne vielä. Huomenna sen näkee sitten ultrassa. Tänään kp10 ja illalla vielä kolmas gonal annos ja ne varmaan jatkuvat alkuviikon vielä. Toivoin vaan jo keskiviikolle inssiä ku loppuviikko on tiukempi töissä ja vaikeampi olla keskellä päivää pois. No, huomenna vähän viisaampana.
 
@Tyty @Misa tuota macaahan on myynnissä myös kapselimuodossa, jolloin ei tarvitsisi maistella sitä ollenkaan. Ainakin mwebstore myy, ja aminopörssi 🙈 itse ajattelin ehkä kokeilla sitä vaihtoehtoa. En voi sietää macan hajua tai makua!

@Misa ainakin nyt näyttäisi e@h testi tummuvan, jospa sieltä ovis olisi muutaman päivän sisällä tulossa. 🌈🌈🤞 toivotaan ettei kierto nyt veny muutoksista huolimatta ihan älyttömän pitkäksi.

@Tyty Jospa tuntemusten puuttumisesta huolimatta siellä olisi iso folli jo kasvamassa! Toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna ultrassa ja pääsisitte inssiin piakkoin 🤞 Ootko tehnyt ovistestejä ollenkaan?

@Däumeline onpa selkeä pre-ovisdippi siellä. Hyvä varmasti keräillä dataa ennen varsinaista yritystä! Olikos teillä tarkoitus sitten seuraavassa kierrossa jo yrittää? 🌈😇

Dpo5-6 tänään. Ihmeellisen rauhallinen fiilis eikä oikeastaan testit himottele vielä yhtään kaapissa. Enemmän odotan jo seuraavaa kiertoa ja ultraa, kun on lääkärille niin paljon kysymyksiä! 🙉 Viimeksi oli näillä päivillä kovaa polttelua munasarjoissa, nyt ei yhtään mitään.

IMG_8483.jpeg
 
@Kwv Joskus mulla onkin kapselina ollut macaa. Tää pussi oli vaan kaappilöytö, unohtunut avaamaton pussi kaapin perälle niin koitan tuhota pois 😄 tänään tein yhden ovistestin joka oli odotetusti ihan haalea. Toivotaan toivotaan et asiat etenee kumminkin.
 
@Kwv Sullakin näyttää klassisen hyvältä tuo käyrä! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: 🌈

Joo, ensikierrossa me yritetään jälleen :Hugging Face: Oletettu ovis ihan marras-joulukuun vaihteessa, r-testejä pääsee tekemään joulukuun alkupuolella.

Vaikka nyt tuli toi pre-ovis dippi eilen, niin se tuli ehkä hassun aikaisin, koska tänään aamulla tuli tummin ovistesti ja lämmöt nousi jo hieman tänään. Testaan vielä illalla, mut oletan et se oli tummin tänäaamuna. Sen perusteella ovis vasta ensiyönä, huomenna siis dpo0. No saas nähdä mimmonen käppyrä tästä tulee..
 
Eilen oli testit yhtä tummia lähes koko päivän, eli tänään pitäisi olla dpo0..
Mut jännästi on kyllä lämmöt jo nousseet kahteen otteeseen tuosta pre-ovisdipistä, voiskohan olla dpo1? Mulla aika usein käynyt näin, vaikka ei ihan näin selkeesti, et LH-huippu olis samana päivänä kuin ovulaatio 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20231030_075607.jpg
    Screenshot_20231030_075607.jpg
    596.7 KB · Katsottu: 85
  • Screenshot_20231030_075510.jpg
    Screenshot_20231030_075510.jpg
    363.4 KB · Katsottu: 80
@Däumeline oisko tänään tosiaan dpo1, näin mä tulkitsisin.

Olipahan päivä! Parin mutkan kautta pääsin polille kuulemaan hyviä uutisia tänään. Oikealla puolella oli KAKSI follia, molemmat 17-18mm. Lääkäri sano ennen ultraa että kahden follin vaste ois just optimi mutta hankala saada ku usein lähtee liikaa kasvuun. Jännitti että onko vasemmallakin mut vaan pieniä joten ei tullut yhdyntäkieltoa 🤪 jännä miten voi olla niin eri tuntemukset ja lääkevasteet! Jaksan sitä ihmetellä.

Tänään vielä piikki, huomenna irrotus ja keskiviikkona inssi. Sain sitten reseptin Bemfolaan ku sitä saa pienempänä kynänä ja on siten halvempi (ei oo tuttu lääke). Noh, tuossa jo hitusen myöhässä pakettia aukasin ja tein ohjeiden mukaan. Hitsi se kynä yhtäkkiä ruiskas pitkin seiniä ja jumiutu 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ ei jestas mikä tohelotorvinen täällä. Siinä sitten räpelsin sitä, sain jumin pois mut en saanu väännettyä annosta oikeaksi. Eipä siellä enää paljon näyttänyt olevankaan 😂 tiukkasin sen kuitenkin nahkaani, en tiiä paljonko meni -jos yhtään ja kaivoin gonalin jämät kaapista ja laitoin sitä 12,5ml (37,5ml oli koko annos) kun en enempää uskaltanut. Mutta voi jestas 🤪 onneks naurattaa niin ei itketä.

Kurkkukin alko just kaihertaa ihan pirusti että katotaan kehkeytyykö ihan flunssaa, tai pahempaa. No mutta hyvällä fiiliksellä tänään 😆

@Kwv Joko testihimot alkaa poltella ku päivät mahdolliseen testaukseen lähenee? 😄 Mä kävin varuilta hakee PC-arsenaalin mukaani. Oikein nätisti hevipussissa niitä kuljetin pitkin prismaa ja apteekkia. Apteekissa proviisori hymyili leveesti ku iskin ne siihen tiskiin ja pyysin reseptilääkkeet 😂
 
@Däumeline minunkin mielestä nyt dpo1! Mulla meni myös edellisessä kierrossa noin että dippasi, sitten nousi juuri luteealirajalle ja sitten seuraavana siitä yli. 🤞 menkoista sen sitten ainakin näkee jos sulla luteaali suht saman pituinen aina? 😊

@Tyty Oho, ihan mahtavaa että saitte hyviä uutisia ultrasta! Ja tuplamahdollisuus! 👌 Mullakin just kävi tässä kierrossa niin että vasemmalla ei ollut mitään tuntemuksia, mutta siellä oli isompi folli. Onko se vaan sitten niin että aina juuri kasvavan follin kohdalla ei ole hermostuksia niin, että ei tunnu. Voi ei, onpa sattunut huono tuuri ton piikin kanssa, onneksi sait edes jotain menemään🙈 toivotaan että tuollainen pieni sählinki tuo hyvää onnea!

Ei kyllä vielä ole mitään testihimoja, kun ei ole mitään oireitakaan. Toki niitä ei vielä pitäisikään olla. Muutaman päivän sisällä kyllä pitäisi ilmaantua jos on tullakseen. Jos ei mitään ilmaannu niin en testaa ollenkaan. 🤞 Ubikinonin pistin nyt tilaukseen samalla kun tilasin uuden satsin donafertyä. Ainakin on taas jotain uutta ensi kiertoon 🙈 Kuinka paljon te noita ubikinon kapseleita otatte päivässä joilla se käytössä?

IMG_8493.jpeg
 
@Kwv Jospa onkin onnensählinkiä tosiaan 🤞😆 mulla ei siis ollut mitään muuta tuntemuksia ku eilen päivällä alko ja kesti iltaan asti semmonen nyppiminen oikealla missä ne follitkin nyt oli, ei mitään muuta koko alkukiertona. Aiemmin kierroissa kun on ollut aikamoista kuplintaa. Eilen ei myöskään tallettelun aikana tuntunut alavatsalla - tänään kyllä oli jo kipeä 🍆🪹😄 eli ovis se puskee. Myös limoja tullu tänään. Hienosti sulla lämmöt nousee 😍

Voihan kurkku, alkaa olee tulessa 😬 esikoinenkin paristi jo päästänyt itkahdusta (epänormaalia) unen seasta tänä iltana. Sillä tulee ihan keltastq ja paksua räkää, ei mitenkään paljon mutta joko se vaivaa tai kellojen siirto. Toivottavasti yö menee nukkuessa ja parantaa! 🤞

Mä sain pari liuskaa ubiqinolia ja oon ottanut 4x 100mg päivässä. Ymmärtääkseni 600mg päiväannoksesta 3kk kuurina vois saada mahdollisen hyödyn irti. Mut voi olla että oon hakoteillä 🙈
 
@Kwv Jospa onkin onnensählinkiä tosiaan 🤞😆 mulla ei siis ollut mitään muuta tuntemuksia ku eilen päivällä alko ja kesti iltaan asti semmonen nyppiminen oikealla missä ne follitkin nyt oli, ei mitään muuta koko alkukiertona. Aiemmin kierroissa kun on ollut aikamoista kuplintaa. Eilen ei myöskään tallettelun aikana tuntunut alavatsalla - tänään kyllä oli jo kipeä 🍆🪹😄 eli ovis se puskee. Myös limoja tullu tänään. Hienosti sulla lämmöt nousee 😍

Voihan kurkku, alkaa olee tulessa 😬 esikoinenkin paristi jo päästänyt itkahdusta (epänormaalia) unen seasta tänä iltana. Sillä tulee ihan keltastq ja paksua räkää, ei mitenkään paljon mutta joko se vaivaa tai kellojen siirto. Toivottavasti yö menee nukkuessa ja parantaa! 🤞

Mä sain pari liuskaa ubiqinolia ja oon ottanut 4x 100mg päivässä. Ymmärtääkseni 600mg päiväannoksesta 3kk kuurina vois saada mahdollisen hyödyn irti. Mut voi olla että oon hakoteillä 🙈

Kyllä uskon että pienemmälläkin on hyötyä, itse taisin syödä 100-200mg päivässä 🤔
Jospa kaksoset teille sit tästä kierrosta 🤩
 
@Tyty toi 600mg on se mitä oon nähny käytettävän tutkimuksissa missä on löydetty näyttöä vaikutuksista, mut se ei vältsii meinaa etteikö pienempiki määrä auttais! Muistan täälläki lukeneeni kommentteja ihmisiltä jotka syöny paljonki pienempiä annoksia ja ainaki itse kokenu et oli hyötyä :)
 
Minä söin ubikinonia sen 200-400mg päivässä, mutta kuten sanottu, sitä voi käyttää enemmänkin sinne 600mg asti. Eihän se myrkyllistä ole, ja omakin keho sitä valmistaa enemmän ja vähemmän tehokkaasti.
 
@Däumeline oiskohan tosiaan ovis ollut jo sunnuntaina! Vähän näyttäisi mustakin siltä 🤔

@Tyty voi vitsit mikä lääkesäätö siellä ollut 😁 Ja jee ovis, pääset jännäilemään pian! Mutta kurja tuo mahdollinen sairastuminen 😩 Syö paljon c-vitamiinia! Ja sinkkiä 😊 Lapselle toivon pikaista paranemista ❤️

@Kwv jotenkin hassua kun mennään melkein samoissa kiertopäivissä mutta ite yhä oottelen ovista 😆 Voi kun nyt sulla jäisi juuri tilatut ubikinonit ja Donafertyt ylimääräisiksi! 🤞 Mä söin ubikinonia 300mg päiväannoksella, ehdin syödä muutaman kuukauden ajan ennen raskautumista. Söisin nytkin mutta sitä ei jostain syystä suositella jos imettää. En ymmärrä miksi, kun tosiaan ei ole mikään myrkky 🤔

Jotenkin ollut tässä ihan turhautunut olo kun ei oviksesta tietoakaan. Mutta eilen illalla yhtäkkiä bongasin ovislimat ja oli sellaisia alavatsakipuja kuin yleensä ovista ennen ja sen aikana. Vaikka testit ei vielä ole plussaa 🤔 Mutta en nyt omalla kohdallani täysin luota noihin testeihin edes. Ainoa varma indikaattori on lämmöt, mutta niistä voi varmistaa oviksen ajankohdan vasta jälkeenpäin. Luulisi silti että vähän tummemmat testit olisi ennen ovista… No katsotaan miltä testit näyttää tänään. Tuossa nyt eiliset kumminkin, vielä ihan negoja.

IMG_7751.jpeg


IMG_7752.jpeg


IMG_7753.jpeg
 
Tietysti FF iski oviksen tuohon, vaikka se ei voi pitää paikkaansa, koska testit tummeni vasta seuraavana päivänä plussaksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Kwv Joo, mulla on luteaali yleensä ollut se 14pv, siitä sen viimeistään näkee :Smiling Face With Smiling Eyes:
Sulla näyttää ihan lupaavalta käyrä 🌈

Mulla on joku supervahva ubiquinol 1000mg :rolling: Tuskin sitä niin vahvana kapseleita myytäis jos myrkyllistä olis, ei ainakaan mitään sivuvaikutuksia ole tullu. Ajattelin tällä tankata nyt ja sitten kun kierto vaihtuu tiputan annoksen tuohon 600mg ja sen lopetan kun/jos plussaan.

@Tyty Pikaista paranemista pienelle ja toivottavasti sulle ei nyt kehkeytyis flunssaa :sad-face::red-heart: Onneksi lääkesähläys lähinnä nauratti ja oli vaihtoehtoista ainetta jäljellä, ettet jäänyt ihan ilman mitään 🌈

@Misa Ompa jännä, kuitenkin lämmöt kävi jo alhaalla sielläkin 🤔 On nuo testit hieman plussan suuntaan, muttei kuitenkaan. Milloin sulla oli viime kierrossa ovulaatio?
 

Liitteet

  • Screenshot_20231031_073008.jpg
    Screenshot_20231031_073008.jpg
    588.7 KB · Katsottu: 61
@Däumeline viime kierrossa oli kp21. Sitä ennen kp19 ja sitä ennen kp28 😅 Ei voi yhtään tietää tarkalleen että milloin se tulee…

Ehkä sun FF vielä tajuaa vaihtaa oviksen ajankohtaa myöhemmin 😊

Kyllä täällä nyt taitaa vaan kroppa tehdä tepposiaan. Testit taas hailuraa. Tuntemuksia on, mutta testit ei vaan ole yhtään samaa mieltä 🤷‍♀️

IMG_7754.jpeg


IMG_7755.jpeg


Minkäs teet. Ei auta kuin jatkaa odottelua. Ärsyttää kun ei yhtään voi tietää että milloin tapahtuu.
 
@Misa ovista vois siis odottaa kp19-28 sulla, ihan hyvinhän se on aikataulussaan jos limoja jo näkyilee 😆 mutta onhan toi sun alkukierto pitkä ku nälkävuosi että ei ihme jos alkaa odottaminen ottaa päähän. Mulla oli joku kierto vaan 22 tai 23 päivää 😄 luota oloihin ja ilmoihin jne mieluummin ku testeihin mut jospa testitkin reagois pian.

@Däumeline whaatt 1000mg 👀😂 mistä semmosia saa... tuntuu hurjalle nappailla toi 4kapseliakin päivässä. Ihmettelin jo miks lääkäri edes määräsi sen bemfolan enää eilisen ku tänään on ovitrelle päivällä, yleensä on välipäivä siinä ollut. Siks ei mieli menny mykkyrään noista seinille lentäneistä lääkkeistä 🙈 jotenkin tuntuu et ovulaatio ois jo tänään...ja huomisen inssi taas myöhässä mut huomenna sen näkee sit mikä sitsuation on 😁
 
Nyt kun 12+0 tuli täyteen raskaudessa niin olen ottanut taas 100mg/vrk ubikinonia, ihan vain antamaan energiaa. Ubikinonia käytetään myös uhkaavan keskenmenon ehkäisyyn, en tiedä tosin et millaisilla annoksilla. Mut taviksen taustalla pidättäydyin noi ekat viikot siitä.
 
@Tyty Tääl Saksassa kaiken saa tilattua amazon.de:stä. Näitä reseptivapaita lääkkeitä ja myös esim. alkoholia jne. :rolling: Saksa on siinä mielessä vähän villi länsi, no mutta tosiaan sieltä halvin ubiquinol purkki oli 1000mg vahvuudeltaan. Juuri tänään tarkistin, 17e olis nyt tarjouksessa 600mg. Noi 100-200mg pilleripurkit on 25-30e.. :Grimacing Face: Meinasin tilata seuraavaks tota 600mg:tä sit ja aloittaa sen kuhan saan tän toisen purkin tyhjennettyä/kierto vaihtuu.
Tsemppiä teille huomiseen! 🌈

@Misa Sittenhän ovis voi tulla ihan piakkoin, ainakin hyvältä näytti et jo vähän tummeni noi testit vaikka taas haalenikin, tulee tolleen aaltoina, Pcos kai usein aiheuttaa tota 🤔🌈 Ymmärrän kyl et harmittaa noin pitkät kierrot :sad-face::red-heart:
 
Takaisin
Top