BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos kaikille jotka kommentoitte tota Ubikinonia, ehkäpä aloittelen varovasti sillä 200mg päiväannoksella ja nostan sit jos tuntuu olevan tarvetta! 😌 Jännä tuo kyllä miten eri maissa on niin eri suositukset ja ohjeet. Ubikinonia muutamassa maassa mun käsityksen mukaan jopa suositellaan, mutta suomeksi en löytänyt ihan hirveästi mitään.

@Tyty Ihan super paljon tsemppiä huomiseen! 🌈🤞 täällä kaikki sormet ristissä että tämä olisi the-kierto teille. Ja toivotaan että ei taudit mene pahemmaksi vaan alkaisi helpottaa!

@Misa mulla kans tekee ovistestit tuota, että menee ihan melkein negaksi hailuraksi juuri ennen plussaa. 🤔 Toivotaan että olisi merkki! On kyllä ihana että on kiertokavereita 🙈😍 Vaikka tietty toivois ett sieläkin ovis tulis aiemmin 😞 noi pitkät kierrot on peestä!

@Däumeline Toivotaan että FF korjaa oviksen paikkaa tosiaan sit jos ja kun toteaa seuraavan päivän olevan parempi. Mielenkiintoista toi Saksan meininki 😂 Siinäkin varmaan hyvät ja huonot puolensa.

Ei mitään tuntemuksia vielä suuntaan tai toiseen. Ei rintojen arkuutta eikä tuntemuksia kohdun seudulla. Molemmissa plussissa oli heti oireita kiinnittymisestä. Tänään ehkä dpo7-8. Vielä voi toki jotain tapahtua mutta eiköhän se nega ole 😊

IMG_8496.jpeg
 
Kiitos tsempistä @Däumeline @Kwv ❤️‍🔥 kyllä sitä taas toiveet on kovin nousseet, josko nyt ois meiän vuoro. Mutta piinaavat ja niiiin hiiiiitaaaat päivät vielä edessä... 😆

@Kwv Jos ovitrelle tällä kertaa sotkee eikä siks tunnu mitään "perus tärppi oireita" mitä sulla on ollut.

@Däumeline jestas miten halpoja siellä! Ootko harkinnut diilerin uraa 😂😂 (vitsi vitsi)
 
Meillehän on tilattu Amazonin kautta saksasta nuo ubikinonit... halvimmaksi tuli kun otti kuukausitoimituksen. Meillä mieskin innostui ubikinonista kun sillä on piristävä vaikutus, sen lisäksi et se tekee hyvää miehenkin hedelmällisyydelle.
 
Mulla pitäis nyt olla dpo2 ja tuli vielä eggiksiä 🤔🤔 Mitähän tää on, onko muilla ollut? Oon kyllä ennenkin huomannut pientä limailua vielä oviksen jälkeen, mut ehken näin paljoa. Ehkä pitäis vielä talletella varmuudeksi 😁 sunnuntaina viimeksi
 
@Nepeta Cataria Joo meillä mies syö myös tota 1000mg, kun sitä sai halvalla Amazonista kaksi purkkia :Grinning Face With Smiling Eyes: Nooo ne purkit on pian loppu, ennen tuota yrityskiertoa niin uskon ettei haittaa ole.

@jannn Mulla tuli myös tänään tosi paljon vaikka nyt on dpo2 (jos siis mulla oli ovis samana päivänä kuin lh-huippu) 🤔 Mulla kyllä aina tosi paljon munanvalkuaisia muutenkin ovulaation aikana. Veikkaan et mulla ne ei oo vaan tullu kaikki ulos kun ei olla puuhailtu tässä ovulaation aikana :rolling:

@Tyty @Kwv Siis jännähän tässä on se, et en saanu apteekista 1% hydrokortisonivoidetta mitä aina oon Suomessa tottunu ostamaan, koska täällä Saksassa se vaatii reseptin :rolleyes: Sain vain 0,5% ilman reseptiä..
..Mut alkoholia ostaessa ei kukaan katso henkkareita.
Käytiin tossa viime viikolla kaupassa. Mies osti tuttuun tapaan vain yhden kaljan, meil oli esikoinen mukana ja ostettiin keksejä, jne. vähän naposteltavaa.
Kassarouva näkee miehen kädessä kaljan ja kysyy "Koko lava näitä?"
Mies "??.. Ei ku vaan tämä yksi kalja"
Kassarouva katto silmät suurena, pahoitteli ja rupes nauramaan.
Et tätä tää meno tääl on :rolling: Ja tavallisessa karkkihyllyssä suklaiden vieressä on suklaalikööripullot..
 
@Nepeta Cataria Joo meillä mies syö myös tota 1000mg, kun sitä sai halvalla Amazonista kaksi purkkia :Grinning Face With Smiling Eyes: Nooo ne purkit on pian loppu, ennen tuota yrityskiertoa niin uskon ettei haittaa ole.

@jannn Mulla tuli myös tänään tosi paljon vaikka nyt on dpo2 (jos siis mulla oli ovis samana päivänä kuin lh-huippu) 🤔 Mulla kyllä aina tosi paljon munanvalkuaisia muutenkin ovulaation aikana. Veikkaan et mulla ne ei oo vaan tullu kaikki ulos kun ei olla puuhailtu tässä ovulaation aikana :rolling:

@Tyty @Kwv Siis jännähän tässä on se, et en saanu apteekista 1% hydrokortisonivoidetta mitä aina oon Suomessa tottunu ostamaan, koska täällä Saksassa se vaatii reseptin :rolleyes: Sain vain 0,5% ilman reseptiä..
..Mut alkoholia ostaessa ei kukaan katso henkkareita.
Käytiin tossa viime viikolla kaupassa. Mies osti tuttuun tapaan vain yhden kaljan, meil oli esikoinen mukana ja ostettiin keksejä, jne. vähän naposteltavaa.
Kassarouva näkee miehen kädessä kaljan ja kysyy "Koko lava näitä?"
Mies "??.. Ei ku vaan tämä yksi kalja"
Kassarouva katto silmät suurena, pahoitteli ja rupes nauramaan.
Et tätä tää meno tääl on :rolling: Ja tavallisessa karkkihyllyssä suklaiden vieressä on suklaalikööripullot..

Mähän bongaan niitä yleensä vaan kun käy kunnolla ponnistelee pöntöllä 😅😅
 
@jannn Siinähän ois sit ehkä "maaginen" dpo-2 tallettelu 😉 eiku vaa peitot heilumaan vielä jos intoon ja tsäänssi on.

@Däumeline jokaisessa maassa omat tapansa tosiaan 😅

Ei dpo-2 vaan dpo2 😊 no onpa nyt sekin kokeiltu :) katsoin niin oli viime kierrossa vielä dpo3 tullut kirkasta limaa, ehkä tänään tuli vähän enempi kuin ennen.. no lienee uusi normi..
 
Huomenta vaan kaikille ☀️
Onkos muilla ollut tämmöistä ilmiötä; oviksen jälkeen lämmöt pysyy pitkään samana, vain hieman korkeampana.. Mulla on näitä kiertoja nyt ollut useampia. Vasta joskus dpo5 lähtee nousemaan ylemmäs.
Oon miettiny onko tää normaalia 🤔

Mutta hei, kun juteltiin tosta ubiquinonin annoksesta.. Mitä annoksia syötte myo-inositolia? Siitä on myös tosi epäselkeet ohjeet, kun yrittää googletta. Tosi isojakin annoksia mainittu. Mulla on 500mg myo-inositol purnukka, mut googlessa luki jopa 2-4g annoksesta 🤯
 

Liitteet

  • Screenshot_20231101_080031.jpg
    Screenshot_20231101_080031.jpg
    574.5 KB · Katsottu: 73
@Däumeline oon ymmärtänyt että monilla on noin, että lämmöt nousee hitaasti. Ja että olisi normaalia.
Mä syön Donafertya, siinä on päiväannoksessa (2 pussia) myo-inositolia 4g 😊

Töällä taas lämpödroppi, mutta testeissä ei muutosta. Kunnon siksakkia toi mun käyrä, ihan erilainen kuin aiemmat kolme kiertoa. 🤔

IMG_7757.jpeg


IMG_7758.jpeg

IMG_7759.jpeg
 
@Misa Joo, oon käsittäny et joillain lämmöt nousee hitaasti, mut en oo ihan samanlaisia käyriä nähny kuin tuo mun et se lämpö jumittais neljäkin päivää ovulaation jälkeen :Grimacing Face:
Voi ei :No Evil Monkey: Mulla on kyllä ihan väärinpäin noi tablettien määrät :rolling: Mä hätäpäissäni ostin noi hieman yli kuukaus sitten siksi et olis edes jotain ennen yritystä. Ollu kyl semmonen vuosi et ei ole ollu aikaa pysähtyä ja oikeesti miettiä asioita rauhallisesti. Onneks tässä on vielä aikaa korjata määrät kohdilleen.
No höh, kylläpä sun käyrä nyt temppuilee 🤔
 
@Däumeline Mulla kans toi Donaferty käytössä jossa tosiaan tuo @Misa mainitsema määrä myo-inositolia. Eli kai sitäkin voi ihan reippaasti ottaa jos siltä tuntuu. En kyl tiedä mikä on jauheen ja kapselin ero 🙈 Onpa jännä toi sinun käyrä, muistelen että jollain täällä oli samanlaista hidasta lämmön nousua, ja siitä oli joskus jopa joku artikkelin linkki että on ihan normaalia ja kaikilla ei vaan nouse. Sitä en kyllä löytänyt tähän hätään 😞

@Misa Voi ei, kylläpä siellä nyt ovis antaa odotuttaa. 😪 Varmasti ihan todella turhauttavaa!

@Tyty Toivottavssti siellä mennyt inssi hyvin, tuuhan jakaan fiilikset kun ehdit 🤗

Täällä pikku kramppailua tänään ja lämmöt omituiset 🙉 Pitkästä aikaa luteaali ilman terolutia niin jännä nähdä minkä mittainen on mun normaali luteaali. Voi kun ei nyt ihan vielä alkaisi sentään uusi kierto 🤞 dpo8-9

IMG_8499.jpeg
 
@Kwv Joo täytyy kai taas ottaa toi FF:n VIP ja vertailla sieltä näit käppyröitä, josko löytyis joku samankaltainen 🤔
Tässä vielä vertailun vuoksi yksi kierto, jossa oli tämä sama hidas lämpöjen nousu.. Oli jopa nykyistä kiertoa pienempi ero pre-ovis ja luteaalilämmöillä, kunnes lopulta nousivat.
En mitannut 8.syyskuta päivä eteenpäin, koska silloin oli esikoisen leikkaus ja alkoi sairaalajakso.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231101_132258.jpg
    Screenshot_20231101_132258.jpg
    428.4 KB · Katsottu: 49
Hetken aikaa olen ketjua lukenut ja nyt päätin itsekkin kirjoittaa, kun ollut vähän samanlaisia mietteitä kuin yllä. 😁

Havaitsin siis tässä kierrossa saman kuin @jannn eli oletetun oviksen jälkeen hieman eggistä. Yleensä kyllä loppuu oviksen jälkeen kokonaan ja muuttuu myöhemmin ehkä vähän voidemaiseksi ja kellertäväksi. Halut nousi selkeesti korkeemmalle myös vasta silloin 🙈 Sori jos on too much information 😅 Mutta mietinkin että jos lämpökäyrään vertaa oireita, niin oliskohan ovulaatio voinut sittenkin olla vasta pari päivää myöhemmin.?

Sitten mulla lämpö on ollut kummallisen tasaista nyt 3päivää. Yleensä sahaa edes takas. On ollut tasan 37. Ei siis ihan sama kuin @Däumeline että matalaa tasaista, vaan korkeaa mutta tasaista. Osaiskohan kukaan kokeneempi valaista mitä meinaa, tai voisikohan tää olla hyvä merkki? 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_20231101_164754_Flo.jpg
    Screenshot_20231101_164754_Flo.jpg
    162.6 KB · Katsottu: 63
@Indira22 Kappas, joo sulla on samaa tasankoa kuin mulla 🤔 Sulla on kyllä muutenkin tosi korkeet noi pre-ovis lämmöt (matalin 36.6), mullahan matalin oli 35.8 ja nyt oviksen jälkeen 36.4, nousee kyllä tästä vielä parin päivän päästä. Googletin tossa aiemmin et kaikki on ok, kuhan luteaali lämmöt on just jotain 36.4-37 välillä, tämä on yksilöllistä miten kullakin.
Otin nyt FF:stä tuon maksullisen VIP-version ja siellä katsoin samankaltaisia käyriä, tuossa on purppuralla mun käyrä ja vihreällä jonkun toisen käyrä, näyttää suht samalta. Avainsanana siinä oli vain flat temperatures ja fertile cervical mucus after ovulation, eli nämä samat kaksi mainitsemaasi asiaa 🤔 Mistä tämä johtuu, en tiedä, mutta nähtävästi meitä on muitakin joilla molempia.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231101_143748.jpg
    Screenshot_20231101_143748.jpg
    429.2 KB · Katsottu: 51
  • Screenshot_20231101_162841.jpg
    Screenshot_20231101_162841.jpg
    370.4 KB · Katsottu: 47
Tervetuloa @Indira22 🤗 täällä voi jakaa ihan niin yksityiskohtaisesti kun hyvälle tuntuu 😅

Erilaiset käppyrät on kyllä mielenkiintoista ja koukuttavaa! Tulkita mistä mikäkin johtuu jne. Mä oon aika vasta-alkaja näissä jutuissa. Kolme täyttä kiertoa mitannut ja nykyinen on neljäs. Mulla on ollu melko tasasta lämmöissä välillä ja oon ihmetellyt oonko jotenkin epänormaali ku muilla siksakkailee 😅 mutta mulla nukkumaolosuhteet on samat oikeestaan aina ja nukun pääsääntöisesti hyvin. Nyt kellojen siirron jälkeen oon tosin herännyt jo aikasin mutta kesäaikaa mulle normaaliin aikaan. Mittaan myös yhden desimaalin mittarilla enkä usein sit jaksa muunnella lukuja jos heräilen eri aikoihin. Että onko sitten niin luotettavaa dataa tullu kirjattua😅

Tässä eka mitattu kierto alla:

Screenshot_20231101_174854_FF App.jpg


Ja toissa kierrossa mulla nousi lämmöt hitaasti, vaikkakin oli irrotuspistos et ovulaatio ainakin tapahtui.

Screenshot_20231101_175809_FF App.jpg


Yllä tämä meneillään oleva kierto. Toi 36.6 luku voi olla myös 36.5 ku siinä olin jo pyörinyt sängyssä jonkin aikaa ennen ku mittasin sitte ku ei uni tullut. Enkä oo nyt noita kolmea viime aamun lukua muuttanut kun herjaa kolmiolla.

@Kwv Jos oiskin kiinnittyminen meneillään jä lämmöt siks junkaa alempana 😍 miks et nyt terolutia syö?

Laitan uuden viestin kohta (tai illan mittaan) miten tässä pystyn ku pikkukakkonen loppuu jo 😅
 
Joo aika korkeita on kyllä nuo mun lämmöt nyt olleet, mutta ei kuitenkaan hirveän paljon korkeampia kuin normaalisti. Yleensä korkein lämpö on luteaalissa ollut 36,8. Ihan hirveän montaa täyttä kiertoa en ole kyllä mittaillutkaan, kun mun kierto on usein niin pitkä, että aloitan vasta mittailut kun huomaan oireista, että ovis alkaa lähestyä. Tää on kyllä niin mielenkiintonen aihe, että taidan kyllä jäädä tänne teidän seuraan. 😊
 
Mä itseasiassa löysin just nimen tälle ilmiölle! "Robo-temps".
Selkeää selitystä ei vielä löytyny.. Löyty vaan et kannattaa tarkistaa mittarista paristot, en kyllä usko et se olis se syy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toki se vaikuttaa et on normi kuumemittari käytössä, kahdella desimaalilla sitä ei pääse pahemmin käymään 🤔
Löyty myös tommonen mielenkiintoinen ovulaatiokaavio, laitan liitteeksi :Grinning Face With Smiling Eyes:
Kyl tässä paljon oppii, ku joutuu näitä pohtimaan.
 

Liitteet

  • a0a49988-114f-47f8-9135-1ea5eea71887.png
    a0a49988-114f-47f8-9135-1ea5eea71887.png
    138.7 KB · Katsottu: 54
Takaisin
Top