BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin täällä ny kotiin toimistolta ja tiristin heti tummat pissat kuppiin. Ehkä se Saaga nyt ei vielä pudonnu kyydistä ku testi näyttää tältä:

View attachment 127035

Mut siis, täällä nyt ääripäästä toiseen mennään - eihän tää nyt oo mikää dpo12 testi, ihan liian tumma 😬😬 eli nyt siis diagnosoin tämän joko monikkoraskaudeks, rypäleraskaudeks tai downin syndroomaks. Argh 😬
@lepus timidus mä niin ymmärrän sen et ulkopuolelta katsoessa on loputon optimismi, mut mä tääl vaan kelailen et kantsiiks sitä digii ees ostaa ku kohta kuitenki katkee matka taas 🙈 mut siis, eka siirto tarras kii, sillon on mahikset että joku niistä muistaki vielä tarrais jos Saaga putooki tässä kyydistä! 🌈 Jos meen ostaa PC:tä ni ehkä samal katon oisko viikkodigei 🤔 tosin tässä kohtaa tuntuu aika selvältä että kylhän se positiivisen antaa, ehkä oottelisin sit viralliselle testipäivälle sen kans eli ens viikon tiistaille 😄 (jos viivat tummuisi sinne asti, toim.huom.)
Minusta sun testit tummuu täysin normaalisti! Mullahan kaikki testit on aina ollut haaleita tosi pitkään eikä esim. mihinkään liuskaan tullut leffaviivoja koskaan. Itseasiassa löysin tässä pari kuukautta sitten yhden liuskan kaapista ja pissasin sen pois kuljeksimasta, mutta en saanut vieläkään leffaviivoja! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: koska saat tulokset hcg:stä? Ja oon kyl täysin samaa mieltä @Summerwalk in kanssa lämmöistä, en olisi niistäkään huolissani :Thumbs Up Sign: Mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin, että itse ei ole koskaan yhtään niin optimistinen mitä muut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
@lepus timidus joo, varsinkin kun on useamman kerran kokenu sen missä toivo nousee ja sit putoo takas alas, ei tällee varhasessa vaiheessa uskalla vielä liikaa riemuita 🙈 mä olisin kuvitellu et verikoetulokset olis jo tullu! Kävin samalla ottamassa jotain perusverikokeita mihin oli tullu työterveydestä lähete, niistäkään ei ykskään oo vielä valmistunu. Mehiläinen on yleensä ollu tosi nopee näissä niin vähän ihmetyttää! Hyvä toi että et edes loppupuolella saa leffaviivoja 😅 muistan lukeneeni että jos hCG on tosi korkee ni sit ne testit alkaa näyttää hailakampaa, ja että sen voi ratkasta sillä et pistää vähän vettä sekaan ni laimenee ja sit on taas tummempi!

Kiitos esimerkkikuvasta @Misa :) mä oon ny vähän rauhottunu tässä, uskon et se ero oli nii radikaali sen pissan vahvuuseron vuoks. Se tumman testin antanu pissa oli nii tumma et harvoin varmaa nii tiiviistä kamasta tekee kukaan testejä, siks ei kauheesti tuu nähtyä sen vahvusia dpo12 testejä. Kävin siis tietty läpi noita eri lasketun ajan keskustelujen plussatestikuvia ja niissä vastaavaa näky yleensä vasta myöhäsemmillä päivillä PC:ssä. Mut hyvä muistaa toisaalta seki et yleensä ihmiset ei tiedä sitä dpo:ta ihan yhtä täydellä varmuudella ku IVF lähtöset 😅

@mai- ihana että tummuu ❤️ ja joo, se hetki ku testit yhtäkkiä haaleneeki on ihan kamala. Voi kunpa nyt ei kumpikaan näistä plussista joutuisi sitä kokemaan. Ootko vielä päättäny liitytkö lasketun ajan ryhmään, ja jos ni meetkö kesä- vai heinäkuisiin?

Mua vähäsen jännittää tää päivä, viime plussassa alko tällä dpo:lla ruskea tiputteluvuoto joka sit runsastu parin päivän jälkeen vuolaaksi kirkkaaksi vuodoksi... voi kunpa ei nyt vuoto alkais! Lämmöt sentään palautu korkeammiks, vaikka tuo siksak ei kauheesti luottamusta herätä 👀

Screenshot_20231025-110425.png
 
@Nurppu. Mulla oviksesta laskettuna ovis on 30.6, niin varmaan ennemmin taidan alkaa kirjoitella heinäkuisissa.
Esikoinen tuli vasta yliajalla käynnistettynä, niin en usko että kesäkuun puolella syntyisi. Ja muutenkin kesäkuisissa on keskustelut jo pitkällä, niin ehkä heinäkuisissa sit enemmän omaan tahtiin juttua 😊
 
Täällä nyt kp1! Tietenkin haikeaa ja surullista että on menkat aikaan jolloin piti lähinnä olla jo täyttelemässä Kelaan äitiysvapaalappuja, mutta näillä mennään ja iloinen olen siitä että kroppa alkaa kai palautua. Sikiötutkimusyksikön aikaa tutkimustuloksista vielä odotellaan, jotkut tulokset vielä tulematta patologian laitokselta eikä arviota siitä milloin ne valmistuu. 🙃🫤

En tiedä aletaanko yrittämällä yrittää vielä tässä kierrossa, mutta ei kyllä oteta mitään ehkäisyäkään käyttöön. Ajattelin aloittaa taas lämpöjen mittailun ja testailla myös ovista tikuilla kunhan sinne asti päästään.

@Nurppu Mä haluan niin uskoa että Saagalla on siellä kaikki hienosti ja että pääset iloitsemaan hienosti tummuvista viivoista. 🤩😍 Onko teillä tulossa automaattisesti hoitotahon puolesta varhaisultraa?

@mai- Kovasti tsemppiä sinne kans ekoille viikoille, toivotaan että tässä raskaudessa on teillä kaikki tähdet kohdallaan. 🤞
 
@lepus timidus joo, varsinkin kun on useamman kerran kokenu sen missä toivo nousee ja sit putoo takas alas, ei tällee varhasessa vaiheessa uskalla vielä liikaa riemuita 🙈 mä olisin kuvitellu et verikoetulokset olis jo tullu! Kävin samalla ottamassa jotain perusverikokeita mihin oli tullu työterveydestä lähete, niistäkään ei ykskään oo vielä valmistunu. Mehiläinen on yleensä ollu tosi nopee näissä niin vähän ihmetyttää! Hyvä toi että et edes loppupuolella saa leffaviivoja 😅 muistan lukeneeni että jos hCG on tosi korkee ni sit ne testit alkaa näyttää hailakampaa, ja että sen voi ratkasta sillä et pistää vähän vettä sekaan ni laimenee ja sit on taas tummempi!

Kiitos esimerkkikuvasta @Misa :) mä oon ny vähän rauhottunu tässä, uskon et se ero oli nii radikaali sen pissan vahvuuseron vuoks. Se tumman testin antanu pissa oli nii tumma et harvoin varmaa nii tiiviistä kamasta tekee kukaan testejä, siks ei kauheesti tuu nähtyä sen vahvusia dpo12 testejä. Kävin siis tietty läpi noita eri lasketun ajan keskustelujen plussatestikuvia ja niissä vastaavaa näky yleensä vasta myöhäsemmillä päivillä PC:ssä. Mut hyvä muistaa toisaalta seki et yleensä ihmiset ei tiedä sitä dpo:ta ihan yhtä täydellä varmuudella ku IVF lähtöset 😅

@mai- ihana että tummuu ❤️ ja joo, se hetki ku testit yhtäkkiä haaleneeki on ihan kamala. Voi kunpa nyt ei kumpikaan näistä plussista joutuisi sitä kokemaan. Ootko vielä päättäny liitytkö lasketun ajan ryhmään, ja jos ni meetkö kesä- vai heinäkuisiin?

Mua vähäsen jännittää tää päivä, viime plussassa alko tällä dpo:lla ruskea tiputteluvuoto joka sit runsastu parin päivän jälkeen vuolaaksi kirkkaaksi vuodoksi... voi kunpa ei nyt vuoto alkais! Lämmöt sentään palautu korkeammiks, vaikka tuo siksak ei kauheesti luottamusta herätä 👀

View attachment 127064

Juo enempi vettä 😘
 
@mai- okei! Katsotaan jos mäkin uskaltaisin sinne jossain kohtaa liittyä 🙈 Mua jotenkin pelottaa kovasti se ajatus että joutuu sieltä poistumaan, mutta ehkä sitä ei kannata liikaa pelätä. Sellasta se joskus on.

@Magnoliae toivotaan että tulokset tulis mahdollisimman pian ❤️ joo, hoitojen kautta kuuluu varhaisultra!

@jannn joo tais olla hyvä merkki siitä et ei tullu töissä juotua tarpeeks 😆
 
@Summerwalk hyvä kuulla että sullakin näkyy aina selkeää viivaa noissa, ei siis tapahdu pelkästään mulla 😊 On siis tavallista.
Voi että, tsemppiä teinien kanssa. ❤️ Eipä ne huolet ja murheet tosiaan taida lasten kanssa koskaan loppua.

@Nurppu ihanaa että lämmöt nousi takaisin! 😊 Ja noniin hienon hieno tuo HCG:kin!! 😍 Pitelen niin kovasti peukkuja, että kehitys jatkuisi samaan malliin 💕

Täällä edelleen jomottelee vasemman munasarjan kohdalla. Jännittää vähän että tapahtuuko siellä nyt jotain järkevää vai onko joku kysta tms. vaan 😂

Testit aika lailla identtisiä nyt kolmatta päivää. Jatkan siis odottelua 😌

IMG_7661.jpeg

E@h:
IMG_7660.jpeg

Onestep:
IMG_7659.jpeg
 
Vähän pudonnut kärryiltä kun tänne tullut niin paljon viestejä viimepäivinä!
Ihanaa, että @Nurppu tilannetta innoissaan seurailee niin moni 😌🌈 ihanaa että hcg-testissä kaikki hyvin, ehkä voi hiukan huokaista. Ainakin Saaga on vielä toistaiseksi kiinni 🩷 Ja ymmärrän tuon pelon liittyä noihin lasketun ajan ryhmiin, itekin sieltä kesäkuisista jouduin tulemaan takaisin niin eipä se kivaa ole. Mutta turha kai sitä on etukäteen pelätä liikaa. Sieltäkin saa sitten tukea paljon jos kävisi huonosti 🩷

@Misa toivotaan että oireet lupailisi pian saapuvaa ovista! Ois kyllä jännä jos tulisi sulla jo näin aikaisin. On kyllä ihan huikea ero testeissä, toivottavasti tuo e@h pitäisi enemmän paikkaansa 🙈 nähtävästi otit myös greipit käyttöön, oiskohan niillä mitään vaikutusta? Mielenkiintoista!

Tuplamahdollisuus hyödynnetään kyllä tässä kierrossa 😍🤭 mutta myös tiedostan hyvin että ei tosiaan ole minkään todennäköisyyksien mukaista että tärppäisi kolmatta kertaa putkeen. Yleistä kai on että tuon kaksi kertaa tärppää, mutta ei kyllä kolmea. Joten eiköhän tässä tule negakierto. Tänään FF heitti punaisen palluran, joten varmaan ovis sitten viimeyönä meni. 🤞
IMG_8476.jpeg
 
Valtavasti viestejä pariin päivään! Mä oon järjestänyt paaaaljon ohjelmaa tälle viikkoa että aika kuluis nopeammin ja on kulunutkin, huomenna jo torstai! Oon käynyt kyllä selailee viestit läpi mut en oo kommentoinut juuri, anteeksi.

Toivottavasti Saaga jatkaa onnistunutta matkaa ❤️‍🔥

Ei sitten niin mitään tuntemuksia munasarjoissa 🤷‍♀️ perus kupluttelu loistaa poissaolollaan tyystin. Mutta outoa herkkyyttä nänneissä on, oli jo viime kierrossa luteaalissa. Lämmöt menee kahden päivän sarjoissa 😁 Kohta vois rikkoo selibaatin taas ku loppuneet just vuoto.
Edit. Ja kävinpä tänään vyöhyketerapiassa! Huhh ku oli kipeitä paikkoja, oikeesti irvistytti mutta osittain meni ihan hieronnasta 😅

Screenshot_20231025_191254_FF App.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Uijui!! Ei oo jostain syystä tullu pitkään aikaan ilmotuksia täältä, joten piti tulla ihan varta vasten kurkkimaan kuulumisia.
Ja mitäs ihmeen ihanaa kummaa ja mahtavaa täällä onkaan!! 😍😍😍 @Nurppu ja @mai- , onnea matkaan kummallekin!

Erityisesti @Nurppu on ollut mielessä pitkän "yhteisen" taipaleen vuoksi, ihan täällä meinaa tippa tulla linssiin näistä iloisista uutisista! 🥲
 
@Tyty jännä tuo nännien arkuus, itsellä ei koskaan oo ollut sitä luteaalissa! Toivottavasti tarkoittaa jotain hyvää ja ovis sieltä puskee munasarjatuntemusten puuttumisesta huolimatta 🌈

Mulla ei kyllä irroituspistosten jälkeen nuo lämmöt mene läheskään niin kivasti kun ilman irroitusta. Kaksi päivää tuli jo punainen pallura, mutta tänään lämmöt tippui ja FF ei merkinnyt ovista. Merkkasin sen nyt manuaalisesti sitten, jotta itselle helpompi verrata oireita.
Päätin että jos ei mitään oireita ilmaannu ensi viikolla, en testaa ennen kuin mahdolliset menkat jääneet väliin. Ollut niin vahvat oireet molemmista plussista heti kiinnittymisen jälkeen, että kyllä sen sitten huomaa.
Ahdistaa! Haluaisin ehkä siirtyä siihen IVF suunnitteluun jo joulukuussa, en vaan tiedä suostuisikohan polilla siihen kun alustava suunnitelma oli 3kk vielä letroilla. Nyt tämä oli kumminkin jo 7. letrokierto 😭 tuntuu että tämä on vaan ajanhaaskua.

IMG_8480.jpeg
 
Voi @Kwv ymmärrän ajatukset 😔 toivotaan että huomenna nousee lämmöt taas tuonne ylemmäs ja tuo oli vaan joku estrogeenidippi. Voithan kysellä sieltä polilta että voisiko suunnittelua aikaistaa!

Tänään olis menkkojen alkamispäivä, ei onneks ainakaan vielä oo ollu yhtään tiputtelua! Lämmötki pysyny nyt taas hyvissä uomissa. Taidan toistaiseksi siirtyä taka-alalle tästä, ja toivon toki että tällä kertaa pysyisinki siellä ❤️ kävin muuten tuossa kattomassa huviks että oon ekan viestini kirjottanu tänne marraskuussa 2021, että tovihan tässä on tullu kirjoteltua 😄

Screenshot_20231027-101235.png
 
@Kwv Mulla on ollut nännien arkuutta alkuraskauksissa ja siinä kierrossa ku oli kemiallinen niin ovulaation aikaan oli nännit tulessa, todella tulessa. Mut nyt tää on semmosta hentosta, aaltoilevaa ja jatkunut jo jonkin kuukauden(??) ajan, ei oo alkukierrosta koskaan ennen ollut. Mitään muuta ei ookaan tuntunut 😅 koskaan ei oo rinnat kipeenä.

Oisko toi lämpöjen notkahdus voinu johtua ihan ulkoisista jutuista, esim jos teillä sisällä makkarissa on nyt viileempi ku ulkonakin kylmempi tms. Jos tuntuu ettei enää jaksa näitä hoitoja ja ivf tuntuisi sopivalta stepiltä niin mikset ottaisi puheeksi siinä kun ilmotat tän hoitokierron tuloksen. Meille ne oli tosi myötämielisiä heti, toki meillä on ivftaustaakin mut heti ois voitu saada se suunnitteluaika. Välillä tuntuu et ois pitänyt vaan tarttua siihen jo ja jättää nää höpöhöpö inssit väliin mut sitten taas raasto liikaa ajatus "yritystauosta" kun tässä ois se pari kuukautta mennyt odottaessa sunnitteluaikaa ja sitte vasta ivf. En ollu yhtään valmistautunut laittaa tauolle yritystä niin tuntu liian isolle stepille sit. Tai eihän se ihan tauolle joudu, luomuna saa yrittää mut hoitoja ei tehdä odotusaikana.

Tänään kp8 ja rikottiin selibaattikin. Harmittaa kyllä ku tää projekti on näin hankala taas ja vaikuttaa selkeesti seksielämään jo. Epätyypillistä meille nää pidemmät tauot (3vk). No, täytyy itekin olla aktiivisempi myös muulloin ku oviksen aikaan. Vielä ei mitään tuntemuksia alavatsalla tai limoja tai mitään tosiaan ole.
 
@Tyty onpa outoa, toivottavasti nännien arkuus selviäisi, että mistä johtuu 🤔 Varmaan toki nämä kaikki hormonihoidot on osasyyllisiä. Ja okei, en tiennytkään että TAYS:ssa pitää odottaa sitä suunnittelua pari kuukautta 😭 Sehän tulee olemaan ihan kamalaa. Mulla ei kuitenkaan ole mitään omaa kiertoa, niin luultavasti ne kierrot siinä välissä menee ihan harakoille. Katsotaan, täytyy kysellä polilta että mikä heidän ajatus olisi. Meillä myös juuri toi sama, että tämä pitkittynyt yritys on kyllä pilannut makkarielämän ihan kokonaan ja lähinnä se on vaan yksi työmaa. Mutta tauko taas ahdistaa vielä enemmän! lohduttavaa että muillakin samaa.. Hyvä kumminkin että saitte selibaatin rikki! 🫢

Missäs vaiheessa @Misa menee, joko on bongattu oviksen oireita? 🤞

FF heitti kuitenkin itse oviksen vahvalla viivalla ja vielä päivää aiemmin kuin itse olin ajatellut. Nyt aloin sitten miettimään oliko se folli liian raaka vielä irrotessaan (koska aina pitää jotain stressata) 🙉 On ollut kyllä pieniä polttelevia tuntemuksia molemmilla puolilla, ja olis hauska tietää ehtikö se pienempi folli mukaan oikealta puolelta. vitsit kun ois ultra aina myös ovulaation jälkeen 🤣🙈
Tänään siis jo dpo5! Odotan vaan menkkojen alkua 🤞

IMG_8482.jpeg


Ah, muoks muoks! Tästä jäi @Nurppu kommentti pois! Niin ihanaa että viiva on vahva ja kaikki tähän asti ainaki mennyt hienosti 🩷😭👌🫢 seurailen innolla teidän matkaa heinäkuisissa 😍😍
 
Muokattu viimeksi:
@Kwv Jep odottelu on niin kurjaa ja turhauttavaa 😔 mäkin just ajattelin et päästään heti siirtyy ivf mut resurssien takia näin. Odotettiin kahteen kertaan se ensikäyntiaikakin kun oli se kkm siinä alkuvuonna ja kohta taas odotellaan lissää. Ajattelin että letroja nyt pystyis napsimaan ilman seurantaakin ettei ihan "luonnon armoille" joudu sitten. Onkohan sulla ovis ehtinyt vielä kuitenkaan maanantaina olla kun etkös sillon ovitrellen vasta laittanut? Toki yksilöllistä missä aikataulussa ovis tapahtuu.
 
@Tyty Luulen että on voinutkin tapahtua ovulaatio tuolloin ma-ti yönä vaikka maanantaina iltapäivällä laitoin irroituksen. Luulen että myös viimeksi kun laitoin irroituksen niin tapahtui jo ennen sitä. Silloin mulla oli 16mm folli ultrassa torstaina ja lauantai aamuna tunsin kovaa äkillistä ovulaatiokipua, iltapäivällä vasta laitoin irroituksen. Toki voin olla ihan väärässäkin, ja tietty voi olla että vasta tuolloin tiistaina olis ollut ovis jolloin nyt olis vasta dpo4, tiedä sit 🤔🙉
Toi on varmaan hyvä idea odotellessa käyttää letroja, ettei sentään ihan luomuna joudu yrittämään turhaan! Toivottavasti teillä tästä kierrosta tärppäisi eikä tarvitsisi enää odotella 🌈
 
@Kwv ku ois se kotiultra ni pääsis tiirailee! 👀👀😅 oisko vähän siistiä! Mutta toivotaan tosiaan että molempien piina loppuu nyt ja tärppi käy vihdoin 🌈 ja muillakin raskautta tahtovilla tietty! 💞

Hyi että toi macajauhe sitten on kamalaa jos yrittää enemmän ku 1tl syödä 🤢 oon yrittänyt pieneen puuroon sotkee mut menee maku koko puurosta ku irvistelee macat ensin.
 
@Tyty tuota macajauhetta kiinnostaisi testata, mutta niin monet sanoo että maistuu hirveältä, että taidan jättää väliin 😄 Ei kyllä pysty väkisin jotain kamalan makuista syödä/juoda.

@Kwv ei oikein ovisoireita, luulen että siellä jomotteli joku kysta tms. 😔 Oispa tosiaan oma ultralaite millä voisi itse tarkastaa tilanteen!

Vasemmalla lieviä kipuja ollut edelleen mutta ei ole kauheasti muuttuneet miksikään. Jotain erikoista alaselkäkipuakin ollut vasemmalla. Että ehkä on vaan jotain muuta kuin oireita lähestyvästä oviksesta 🤷‍♀️ En yhtään usko että on vielä mennyt, vaikka nyt tänäänkin tuli kunnon piikki lämmöissä ylöspäin.

On tää kyllä turhauttavaa, kun on pitkät kierrot… Pitää vaan malttaa odottaa. Kunpa vaan ei tulisi nyt mitään supermegapitkää kiertoa. Pelkään että vielä tulee sellainen monen kuukauden mittainen kierto 😩 Ennen ekan raskauden yrityksen aloitusta nuorempana ei haitannut yhtään vaikka oli välillä pitkäänkin menkat poissa, mutta nyt ahdistaisi ja harmittaisi todella.

IMG_7728.jpeg


IMG_7726.jpeg
 
@Misa Halpa kokeilu kuitenkin jos ei saakaan alas 😅 just sekottelin omatekemään omppusoseeseen ja maapähkinävoihin niin meni ihan hyvin. Smoothie oli mun vakio sillon vuosia sitten ku söin joka aamu mut nykyään teen melko harvoin. Pitkät kierrot on kyllä uuvuttavia. Letrot varmaan taas auttaisi suakin siinä mutta sulla vielä imetys menossa. Odottelua odottelua peräänhän tää on 😑 toivotaan et siellä munis (tai pari) on ihan just kypsiä kuitenkin ja ovis tapahtuu! 🤞 Ja pääsis seuraavaa vaihetta piinaavaa ja odottamaan.

Tänään ois saanut nukkua, esikoinenkin nukkui pidempään, mutta perus et ite herään jo ennen kukon laulua 😅 Sain kyllä unta uudestaan mut vaan alle tunniksi. Ärsyttävä tapa tämäkin 🤪
 
Takaisin
Top