BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv oijoi, tuplamahkut! :) mullakin on käyny niin että toisella puolella selkeesti tuntemuksia mutta folli onkin eri puolella 😄 ne kuulemma joskus heijastelee ne tuntemukset toiselle puolelle! Mun korvaan sun limakalvo kuulostaa oikeen hyvältä 🤔 mun muistikuvissa seiskan alle jos menee ni sit allaa ehkä näkyy tuloksissa, mut seiskan yli on hyvä. Tää kyl ihan lonkalta nyt tuli, toivottavasti en muista väärin 🙈

Saaga jatkaa vielä kyydissä! 🥰 se oli vaan tosi epäherkkä tosiaan se onestep 😅 jätän ne vikat jonnekki tulevaisuuteen. Ehkä pitää myös käyä hakee lisää PCtä ku nyt enää yks jälellä 🙈

PXL_20231023_105930031.jpg
 
Saaga jatkaa vielä kyydissä! 🥰 se oli vaan tosi epäherkkä tosiaan se onestep 😅 jätän ne vikat jonnekki tulevaisuuteen. Ehkä pitää myös käyä hakee lisää PCtä ku nyt enää yks jälellä 🙈

View attachment 126994
Oi miten odotinkaan tätä sun päivän testiä! Tummuu niiiiin upeasti että kyllä nyt on Saaga tarrannut vahvasti kiinni! 😍 aiothan myös digiä kokeilla vielä?! 😃 Minä olen herkistynyt jo monet kerrat täällä kun tää on vaan niin ihana uutinen 💕:happy093
 
@lepus timidus mä niin ymmärrän sen et ulkopuolelta katsoessa on loputon optimismi, mut mä tääl vaan kelailen et kantsiiks sitä digii ees ostaa ku kohta kuitenki katkee matka taas 🙈 mut siis, eka siirto tarras kii, sillon on mahikset että joku niistä muistaki vielä tarrais jos Saaga putooki tässä kyydistä! 🌈 Jos meen ostaa PC:tä ni ehkä samal katon oisko viikkodigei 🤔 tosin tässä kohtaa tuntuu aika selvältä että kylhän se positiivisen antaa, ehkä oottelisin sit viralliselle testipäivälle sen kans eli ens viikon tiistaille 😄 (jos viivat tummuisi sinne asti, toim.huom.)
 
@Tyty mun pitäisi kanssa tehdä ruokavalioon muutoksia, nyt viime aikoina etenkin tullut tehtyä huonoja valintoja. Varmasti voisi olla kiertoon ja tärppimahdollisuuksiin positiivisia vaikutuksia. Pitää yrittää tsempata nyt tässä asiassa! 😩

@Kwv oikein hyvältä toi limakalvo munkin mielestä kuulostaa! 😊 Ja ehtii vielä kasvaakin tuosta lisää ennen ovulaatiota. Ja onpas jännää, jos tuo oikeanpuolimmainenkin ehtisi mukaan, niin olisi tuplien mahdollisuus. 🙈 Se on tietysti henkilökohtaista miten tuplamahdollisuuteen suhtautuu. (Itse jopa toivoin kaksosia ennen tätä helmikuista, mutta nyt vauvavuotta elellessäni en enää samalla lailla toivo. Vaikka jos tuplat meille suotaisiin niin olisin niistä varmasti ihan ikionnellinen silti! 🥰)

@Nurppu oi miten mahtavasti vahvistuu siellä viiva! On nuo PC:t kyllä parhaita 😍

Hämmentävää kun vähän ollut jo jotain nippailutuntemuksia tuolla vasemmalla. 🤔 Ei yleensä näin aikaisin ole. Aloinkin nyt tänään sitten tehdä jo noita ovistestejä, ihan kaiken varalta. Vaikuttaa kyllä superherkiltä nuo easy@homet, oon melkein varma että tuun näillä saamaan vielä väärän positiivisen, mutta katsotaan! OneStep ihan hailura vielä.

IMG_7639.jpeg

IMG_7640.jpeg


Katsokaa tuota käyrääkin. Niin hämmentävä taas kerran, kuinkahan monta aamua se vielä jatkaa tuota tasaista nousua ennen kuin laskee taas? 😄

IMG_7641.jpeg
 
@Kwv On ultra kyllä, ihan peruskaavalla mennään eli gonal sit kp8 lähtien-ultraan asti. Sitten jos (kun) ei tärppiä niin pyydetään se ivf-suunnitteluaika. Minusta kuulostaa hyvälle sun ultrakuulumiset, limis myös, ehtiihän se tässä vielä kasvaa 😊 ymmärtääkseni sillä kolmikerroksisuudella on enemmän merkitystä ku sillä onko 8mm vai 10mm. Tsemppiä! 🌈

@Misa hauska käppyrän alku tosiaan 😅
 
Hienosti kyllä tummuu @Nurppu 💕 ja lämmötkin nousujohteiset 👍🏻 FF ennustelee kyllä vähän mitä sattuu. Ne merkatut oireet on kyllä ratkaisevassa roolissa niin kuin @Däumeline kommentoi. Mua ärsyttää kun se oirelista on niin suppea ettei sieltä useinkaan löydy sopivia oireita. Varsinkin vatsan/kohdun/munisten alueen tuntemukset puuttuu kokonaan. Harvalla kuitenkaan pahoinvointia ja muita selkeitä raskausoireita luteaalissa on vaikka olisi tärpännytkin, eikä lämpöjen seurailu pidemmälle raskauteen (jolloin näitä oireita todennäköisemmin olisi) ole tarkoituksenmukaistakaan.

@Kwv kuulostaa tosi hyvälle ultrakuulumiset👌🏻 Saas nähdä kumpi puoli ehtii ensin kypsyä vai tapahtuuko tosiaan samaan aikaan 😃

@Misa nuo e@h:t on kyl aika herkkiä ja mullakin näyttää lähes aina melko selvää viivaa, mutta on ne kyl sitten kuitenkin sen huipun tunnistanut hyvin.

Mä en oikein nyt ota ollenkaan selvää tästä kierrosta. Ei oikein mitään luteaalioireita mutta ei kyllä menkkaolojakaan. Jännä nähdä millon ne menkat nyt sitte alkaa ja mihin ovis sijoittui kun nyt en pitkästä aikaa kyl oo käppyrän suhteen ollenkaan varma. Lämmöt oudosti jyrkässä laskussa, yleensä pysyttelee kyllä kiltisti ylempänä kp1 asti. Tärppioloja ei ole ollenkaan eikä kyl sen myötä testailuhimojakaan. Mutta kai se joku tikku pitää uittaa ihan tavan vuoksi tässä loppuviikosta 😄
Leposyke nyt vähän sentään noussut aiemmasta ja HRV arvo ollut tosi surkea muutaman päivän (normaali luteaalitila)
Matalaan leposykkeeseen on varmasti vaikuttanut se että aloitin kesällä taas pitkästä aikaa pidemmät ja kovemmat juoksulenkit. Stressin määrä vaikuttaa olevan aika vakio vaikka kuinka elämäänsä ja arkeensa koittaa muokata. Ja nuo lapset.. se krooninen huoli heistä alkoi siitä raskaustestin haaleasta haamusta eikä näytä päättyvän vaikka ovat jo teinejä. Ei kai se taida koskaan päättyäkäön, enkä kyllä hetkeäkään vaihtaisi pois, mutta kyllä harmaita hiuksia on kertynyt matkan varrella 😄

IMG_9272.jpeg
 
Tänään toimistopäivä niin nyt kiireessä vähän päivitän kuulumisia: eilen illasta nippaili vähän erilailla, vähän sillee sukkapuikosti, ja tänään lämmöt putos aika roimasti. Kylhän tässä sellanen "mähän tiesin" olo on, että tuskin tääkään tässä kyydissä nyt pysy. Ehkä mun kroppa jotenki hylkii noita kyytiläisiä. Valitettavasti tän toimistopäivän takia en pääse testiä tekee ku joskus myöhemmin, että näillä mennään!

Screenshot_20231024-084638.png
 
Tänään toimistopäivä niin nyt kiireessä vähän päivitän kuulumisia: eilen illasta nippaili vähän erilailla, vähän sillee sukkapuikosti, ja tänään lämmöt putos aika roimasti. Kylhän tässä sellanen "mähän tiesin" olo on, että tuskin tääkään tässä kyydissä nyt pysy. Ehkä mun kroppa jotenki hylkii noita kyytiläisiä. Valitettavasti tän toimistopäivän takia en pääse testiä tekee ku joskus myöhemmin, että näillä mennään!

View attachment 127023

Toivotaan, että nukuit vaan huonosti tai jotain ❤️ kivuista ei voi sanoa suuntaan eikä toiseen..

Eikö FF voi merkata jostain positiivisen testin?
 
Toivotaan, että nukuit vaan huonosti tai jotain ❤️ kivuista ei voi sanoa suuntaan eikä toiseen..

Eikö FF voi merkata jostain positiivisen testin?
Voi merkata, mut ainaki viimeks se veti sen johki paljon tyhmempään raskausmoodiin niin en oo viel halunnu 😄 voihan olla et se olis muuttunu mut en oo kokeillu.
 
Tänään toimistopäivä niin nyt kiireessä vähän päivitän kuulumisia: eilen illasta nippaili vähän erilailla, vähän sillee sukkapuikosti, ja tänään lämmöt putos aika roimasti. Kylhän tässä sellanen "mähän tiesin" olo on, että tuskin tääkään tässä kyydissä nyt pysy. Ehkä mun kroppa jotenki hylkii noita kyytiläisiä. Valitettavasti tän toimistopäivän takia en pääse testiä tekee ku joskus myöhemmin, että näillä mennään!

View attachment 127023

Oletko katsellut ”charts like mine”, sieltä vois löytyä vastaavia, joissa raskaus kuitenkin jatkunut? Mulla oli nyt lokakuun alussa myös plussa kierto (tällä hetkellä 6+2), ja mun käyrä dippasi myös uudelleen heti kiinnittymisen jälkeen. Tästä syystä lopetinkin lämpöjen mittaamisen siihen, varsinkin kun testit kuitenkin tummui ihan hyvin. Harmi juttu, että olet toimistolla etkä pääse testaamaan, toivon kovasti, että toi on vaan estrogeenidippi ja testi jatkaa vahvistumistaan! 🙏💗
IMG_8579.jpeg

Ja niin, mulla on kanssa molemmissa viimeisimmässä raskauksissa FF antanut pisteiksi jotain 20 just samaan aikaan plussan kanssa 🤦‍♀️
 
Tänään toimistopäivä niin nyt kiireessä vähän päivitän kuulumisia: eilen illasta nippaili vähän erilailla, vähän sillee sukkapuikosti, ja tänään lämmöt putos aika roimasti. Kylhän tässä sellanen "mähän tiesin" olo on, että tuskin tääkään tässä kyydissä nyt pysy. Ehkä mun kroppa jotenki hylkii noita kyytiläisiä. Valitettavasti tän toimistopäivän takia en pääse testiä tekee ku joskus myöhemmin, että näillä mennään!
Varmasti oot tosi herkillä näiden tuntemusten kanssa kun tuttu tilanne entuudestaan, mutta toivotaan silti että muuttuneet pistelyt viittaisi kuitenkin vaan kohdun kasvuun tai nopeaan hormonitason nousuun, ja Saaga siellä jatkaa hyvin alkanutta matkaansa. Ei tuo lämpödroppikaan vielä pahalta näytä kun sulla tyypillisesti tuota siksakkia on muutenkin lämmöissä ollut. Tsemppiä tomistopäivään. Toivottavasti on sopivan kiireistä että saat muuta ajateltavaa ja illemmalla testi näyttää että Saaga yhä lujasti kiinni 🥰
 
Pääsin täällä ny kotiin toimistolta ja tiristin heti tummat pissat kuppiin. Ehkä se Saaga nyt ei vielä pudonnu kyydistä ku testi näyttää tältä:

PXL_20231024_130254068.jpg


Mut siis, täällä nyt ääripäästä toiseen mennään - eihän tää nyt oo mikää dpo12 testi, ihan liian tumma 😬😬 eli nyt siis diagnosoin tämän joko monikkoraskaudeks, rypäleraskaudeks tai downin syndroomaks. Argh 😬
 
Pääsin täällä ny kotiin toimistolta ja tiristin heti tummat pissat kuppiin. Ehkä se Saaga nyt ei vielä pudonnu kyydistä ku testi näyttää tältä:

View attachment 127035

Mut siis, täällä nyt ääripäästä toiseen mennään - eihän tää nyt oo mikää dpo12 testi, ihan liian tumma 😬😬 eli nyt siis diagnosoin tämän joko monikkoraskaudeks, rypäleraskaudeks tai downin syndroomaks. Argh 😬
Hienosti on tummunut! 😍

Eikös se identtisten kaksosten kehittyminen tapahdu tosi aikaseen, siis ensimmäisten 6 päivän aikana hedelmöittymisestä? Jos sulle blasto siirrettiin, niin kai siinä vaiheessa jakaantumisen riski on aika pieni? Mulla se edellinen km raskaus oli trisomia21 raskaus, ja ei ne testit vahvistunut mitenkään nopeasti, suorastaan hitaasti ja kiinnittyminen oli hieman myöhemmin. Rypäleraskaudesta en osaa sanoa, mutta ilmeisesti riski on aika pieni… Ehkä todennäköisimmin sulla on vaan vahvasti alkanut raskaus 😊
 
@Aloy kiitos rohkaisusta ❤️ menin vähän googlettelee ja ilmeisesti se trisomia21 korkea hCG onkin vasta keski-/myöhäsessä vaiheessa raskautta. Mä meinasin koittaa verrata niitä verikoetuloksia sit näihin arvoihin. Onhan noissa onneks aika paljon heittelyä! Ja oli se mun pissa tosi tumma kyl, mut silti on kyllä aika absurdi tummeneminen. Tässä kehitys päivä päivältä nyt siis!

saaga-dpo10-12.jpg
 
@Aloy kiitos rohkaisusta ❤️ menin vähän googlettelee ja ilmeisesti se trisomia21 korkea hCG onkin vasta keski-/myöhäsessä vaiheessa raskautta. Mä meinasin koittaa verrata niitä verikoetuloksia sit näihin arvoihin. Onhan noissa onneks aika paljon heittelyä! Ja oli se mun pissa tosi tumma kyl, mut silti on kyllä aika absurdi tummeneminen. Tässä kehitys päivä päivältä nyt siis!

View attachment 127037
Siis on kyllä todella upea tummuminen! En ollutkaan kuullut, että se voi olla merkki jostain ns huonosta. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääset nauttimaan tuosta viivan kehityksestä ❤️
 
@Nurppu en mäkään muista lukeneeni montaa tarinaa missä testin nopea tummuminen alussa olisi tarkoittanut jotain pahaa. Kaikki tietty on mahdollista mutta en tuon perusteella olisi huolissani ❤️

Kaivelin oman testien vertailukuvan helmikuisesta. Ei ihan yhtä nopeaa vahvistunut kuin sulla, mutta mielestäni aika nopeasti silti 🙂 Kaikki testit aamuvirtsasta.

IMG_1877.jpeg
 
Täällä kans tummunut hyvällä tahdilla, joka toinen pv testannut, eilen dpo 16 melkein jo tasavahvat viivat. Aion silti vielä testailla töllä viikolla, kun just viime kuussa kövi niin että tummui hyvällä tahdilla, mut sit yllättäen olikin viiva haalentunut 5+0
 
Takaisin
Top