BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No siiis tuossa nyt aamulla tehdyt. Entiiä välittyykö kuviin mut livenä siinä näkyy haamun haamu. Tekis mieli sanoo, että MÄÄ NIIN TIESIN!! Mut katotaa mitä iltatesti näyttää😂😂
Näkyy! 😍 Kyllä se plussan alulta näyttää, etenkin kun PC kyseessä 🥰
 
@Misa @Tyty okei no jos te nuissa oikeesti näätte jotain, nii ehkä jotain tosiaan tapahtuu🥹❤️ kiitooos❤️
Pelottaa vaa, että onkoha munajohtimessa, ku välillä vihloo vasemmalla sen verra paljo. Toki välillä oikeellaki mut yleesä vasemmalla.
 
@Misa @Tyty okei no jos te nuissa oikeesti näätte jotain, nii ehkä jotain tosiaan tapahtuu🥹❤️ kiitooos❤️
Pelottaa vaa, että onkoha munajohtimessa, ku välillä vihloo vasemmalla sen verra paljo. Toki välillä oikeellaki mut yleesä vasemmalla.
Jospa kyseessä olisi kuitenkin vaan keltarauhanen joka siellä tuntuu 😊 Toivotaan parasta, ja viivalle vahvistumista! ❤️
 
@IiJa-99 Varovaiset onnittelut! Tarraa kovin pieni! :smiling face with heart-eyes:🌈
Toi "tiedän olevani raskaana" tunne on mulle tuttua mun tän vuoden raskauksista vaikka testit ei vielä näyttäneet mitään, olo oli niin selkeästi erilainen ettei voinu muusta johtua :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Uskon kyllä et jotkut on sen vertaa herkempiä että sitä ei voi olla huomaamatta.
 
@Misa pitää toivoa, joskin vaan niin normaalista poikkeava tunne😊

@Däumeline kiitos❤️
Tuo on kyllä jännä, kuin oli varma vaikkei mitää näkyny. Siitähän se varmastikkin johtuu, että toiset on herkempiä kuin toiset😊
 
@IiJa-99 Selkeä haamu, nyt toivotaan vahvistumista!! 😍😍 Tosta ”mä tiesin!” fiiliksestä sen verran, että mulla oli niin kun nappasi. Sain dpo 8 viivojen esiesi-isän eikä mies tai kaverit nähneet sitä ollenkaan, mutta muistan kuinka itse tanssin rappukäytävässä että NYT ONNISTUI 🥰 Toivotaan sulle samaa ❤️❤️
 
@IiJa-99 Selkeä haamu, nyt toivotaan vahvistumista!! 😍😍 Tosta ”mä tiesin!” fiiliksestä sen verran, että mulla oli niin kun nappasi. Sain dpo 8 viivojen esiesi-isän eikä mies tai kaverit nähneet sitä ollenkaan, mutta muistan kuinka itse tanssin rappukäytävässä että NYT ONNISTUI 🥰 Toivotaan sulle samaa ❤️❤️
Niin siisti tunne kyllä😍 ihanasti sulla kyllä menny😂❤️ toivon suuresti itsekkin samaa ja toivottavasti ei jää kemialliseksi niiku viimeksi🥹
 
Ihana uutinen @IiJa-99 🌈😍🤞 nyt sormet ristissä että lähtee vahvistumaan.

@Tyty jännät päivät edessä, toivotaan että tämä inssi tuo ne kaksi viivaa testiin! Täällä odotetaan testiä 🙉 lämmöt ainakin noussut hyvin tuon inssin jälkeen. 👌

@Misa pahoittelut taas uuteen kiertoon joutumisesta 😞 toivotaan että seuraavaan greipit sitten taas auttaisi, ettei tulisi ihan noin pitkää kiertoa. 🤞

@Däumeline nopeasti menee aika ja pian on jo marraskuu 😌🌈

Täältä palaillaan pikkuhiljaa. Kaksi kemiallista putkeen otti kyllä kovemmille kun ajattelin, ja nyt ei kyllä ole mitään luottoa että kolmas tärppi tulisi pian perään. Molemmat keskeytyneet 4+3, dpo18. Tästä viimeisestä ehdin jo hetken kuvitella että kesäkuinen tulee 😮‍💨 Mutta tänään taas letrot aloitettu ja reilun viikon päähän ultra varattu. Tässä kierrossa myös gonal-f ja donaferty edelleen mukana. 🤞
En osaa päättää haluanko enää testata aikaisin, kestääkö pää enää nähdä niitä haaleita viivoja vai odotanko vaan menkkoja, saa nähdä.
 
@IiJa-99 kyllä helposti näkyy, vaikkakin hennosti niin on siellä haamulaisen alku! Mulla on kyllä yleensä ollut huonot viivalasit mut en nyt oo ainoa tiirailija eli ehkä ei niin surkeat olekaan kun on tosi kyseessä 🤭

Mulla ei oo kyllä hajuakaan "mä tiesin!" tunteesta! 😂 keskenmenoista tuli ihan kuukautisvuotokin niin en kuvitellut raskauden mahdollisuutta ees, enkä muista mitään oireitakaan. Maaliskuun keskenmenosta nähtiin sykekin kuitenkin ja oli kasvu pysähtynyt 7+5 sitten. Kemiallisessa / varhaisessa keskenmenossa oli kyllä yks juttu jota kummastelin, poltin yhden tupakan ystävän synttäreillä ja se maistu niin sairaan kamalalta ettei tosikaan. Mutta en tajunnut mitään siitä sillon 😂 Esikoisesta en kans tajunnut mitään ku ei sen pitänyt siinä kierrossa tärpätä 😅 oli muutoinkin vähäoireinen raskaus. Nyt just lounaan jälkeen rupes hengästyttää ihan kamalasti ja hengitys tuntuu nytkin raskaalle 🙈 ei oo kyllä nyt sillai ollut oiretta tai oon nyt yrittänyt olla ajattelematta ettei vielä oo mitään "oikeaa oiretta" havaittavissa näillä dpoilla. Pikkusen alkaa malttamattomuus nostaa päätään, varsinkin ku näkee haamulaista muilla😍 muutama yö vielä!! Sitten en varmaan halua tehdä testiä jos totuus onkin karu.

@Kwv Mukava kuulla susta 💞 voin hyvin kuvitella että on aika maahan lyöty olo eikä toivosta tietoakaan 💔 Minäkin tosiaan uskoin et teitä viimein onnisti. Mulla se toivo ainakin hiipi hiljaa alkukierron aikana, sitten tuli se masismieli ja nyt taas nousussa. Ehkäpä sinullakin pian toivo palaa takaisin, ehkäpä viimeistään ultrassa jos(kun!) siellä näyttää hyvälle kaikki. Menettekö polille ultraan? Teoriassa voidaan joskus jopa törmätä siellä! 😂 minäkin vähän mietin miten testailen tässä kierrossa, mikä tyyli ois vähiten koville käyvä.
 
En osaa päättää haluanko enää testata aikaisin, kestääkö pää enää nähdä niitä haaleita viivoja vai odotanko vaan menkkoja, saa nähdä.
Musta kans tuntunut että haluaisin vaan odottaa menkkojen yli, mutta kauheasti ei voi venyttää, kun tän cyclogestin vuoksi täytyy testata, että lopetanko vai jatkanko 🤷🏻‍♀️
Yks tallettelu ovis plussan jälkeen, kun ensin meinasin skipata koko kierron, mutta mieli muuttui sit viime vklp kun ovis sattuikin kivasti vklp. Nyt kai dpo7 tai 6
 
Päivällä meni yhtäkkiä oikea korva lukkoon eikä millään aukea ku ihan hetkellisesti. Välillä vasenkin lukkiutuu. Onpa muuten ärsyttävää! Nenästä vuoteli aamulla ja päivällä vähän kirkasta, kuhan ei nyt flunssaa kehitä!
 
@Kwv varmasti ottas kemiallisetkin koville, siinä kerkeää niin kovin toiveet jo herätä. Jospa ensikierron letrot toisi pysyvän raskauden❤️

@Tyty joo ei sinulla tosiaan huonot viivalasit taida olla😂 joo ei sitä varmana kaikki hoksaa, varsinkin jos on muutakin selitettävää samalla. Kunpa saisit sinäkin plussan!

Mulla oli näköjään joku kiinnittymisyritys vain taas. Tänään oli livenäkään hyvin vaikea nähdä toista viivaa. Pitää ensikiertoon taas tauon jälkeen syödä letroja jos niillä saisi jotain aikaan🥹
 
Täällä lämmöt kiivennyt tikapuina ylöspäin 😅 Nyt menossa kp21, ehkä dpo8.

@Tyty sun kanssa ollaan aiemminkin sykkeistä keskusteltu, täällä ollut sykkeet jo muutaman yön koholla, nyt 2 viime yötä 61. Nostaakohan tuo keltarauhastuki sykettä 🤔 eikö sullakin ollut sykkeet viimeksi koholla vaikka nega kierto?
 

Liitteet

  • Screenshot_20231015_084550.jpg
    Screenshot_20231015_084550.jpg
    213.1 KB · Katsottu: 82
Voi ei, oon pahoillani @IiJa-99 jos sielläki jäi nyt vaan kemialliseks 😞 niissä viivoissa voi kyl joskus olla ailahtelua tossa vaiheessa vielä ku on niin haaleita ne viivat vielä. Mut ei auta ku seurata ja kattoo katoaako kokonaan vai tummuuko sittenkin...

@Kwv todella ymmärrettävää että se ottaa koville. Pitkän yrityksen jälkeen kaks kertaa peräkkäin kiusataan toivolla ja viedään heti pois 😞 kyl tää osaa olla ihan järjettömän raskas polku välillä. Mä oon kans ailahdellu kovasti sen välillä et haluunko nähä niit hailuroita vai en, kun tietää että sitä stressaa tosi kovaa sit kokoajan kun haluaa tietää että vieläkö ne tummuu vai ei. Just nyt kuitenkin tuntuu et mieluummin testaan jo varhain, niin en ehdi elätellä toiveita plussasta jotka sit menkkojen myötä menee roskiin kuitenkin... Mut tosiaan, vaihtelee kyllä kovasti.

@Tyty hyvä että kirjailet oireita, mä oon ite ainaki tykänny käyä omaa viestihistoriaa välillä läpi et mitäs mä oonkaan eri tilanteissa tuntenu 😄

@mai- ihanat porraslämmöt 😄 täällä on hauska huomata että ihmisillä on erilaisia omanlaisiaan lämpökäyriä! Mun muistikuvissa @Harmi89 :llä kans oli ton tyylisiä käyriä usein että matkustetaan eka kohti kuoppaa ja sieltä ylös 😄 mulla muuten nousee hippusen leposykkeet aina luteaalissa.

Täällä on nyt toka cyclogest päivä menossa. Se ovisplussa tuli sillon torstaina, niin siitä 2pv päästä piti alottaa noi. Lämmöt lähti tänään (varmaan cyclogestin ansiosta) nousuun. En tiiä ehtikö siinä edes oikee ovis tulee ennen sitä vai ei 😄 oli nii pieni vielä sillon torstaina se folli että jotenki vaikee uskoo että olis tullu. Mut ei kai sen digitestin pitäs huijatakaan! Tiistaina sit siirto! :)

Screenshot_20231015-103920.png
 
@mai- hauskat tikapuut 😅 nopee tulkinta parin viime kierron sykkeistä on että nousee himpun luteaalissa. Normaalisti pyörii 53-55 ja luteaalissa 57-59+>. 61-63 jokunen yö viime kierrossa. Pääsääntöisesti nukun hyvin ja on samat olosuhteet mut välillä heräilen yöllä, valvon tai saan heti unen tai herään aikaisin aamulla enkä saa enää unta tai harvoin, niinku tänään, nukahdan uudestaan. Näistä voi tulla pieniä heittoja sykkeisiin tai lämpöihin. Tänään mittasin ensiherätyksellä aikasin lämmöt 36.6, sain heti unen uudestaan ja tunnin päästä siitä 36.8. Kumpi sitten oikea, valitsin isomman lukeman 😆😆 jälkimmäinen kerta oli se normaaliaikaa lähellä millon mittaan. Mut sykkeistä ei vielä paljoa dataa ku pitkään oli mittaamatta toi kello. Esikoisesta muutama merkintä et sykkeet nousseen 60-66 välille. Paljon sulla ollu nousua? Ootko saanu kiinni eroa plussa- ja negakierroissa?

@Nurppu joo tykkään kans selailla "muistiinpanoja" ku ei näitä muuten muista ja ihan sekasin menee millon mitäkin tapahtuu tai on tapahtumatta😂 aika aikasin tosiaan alotit jo cyclot! 3-4päivää ovis+ oon paljon lukenut. Mä aloin terot jo heti ma iltana ku oli se keltarauhanen jo tullut niin lääkäri sano et voi ottaa jo.

Korvakin aukesi yön aikana, vähän tuntuu tukkoselta kumminkin. Tosi ärsyttävää. Mahassa ihme vellontaa, varmaan jännitys siellä möyryää! 🤪
 
@Tyty toivotaan että oireet siellä on positiivinen merkki! 😊 joo luulen et se progesteroniohje on eri näissä alkionsiirroissa kun ei oo tarkotuskaan et se ovuloiva solu sieltä hedelmöittyis! Kun jos esim insseissä tai muuten alottas liian aikasin sen, ni se vois estää sen hedelmöityksen kun eikö se jotenki muuta olosuhteita hostiileiksi niille siittiöille tai jotain 😄 mut siis mä en muutenkaan ihan tajuu tuota että HUSilla mulla siirretään 5 päivän ikänen alkio 5 päivän päästä siitä digiplussasta. Kun se ovulaatiohan tulee 1-2pv päästä vasta siitä plussasta, että luonnollisesti tuossa kohti menossa vasta joku aikasempi dpo 🙈 mut ne niitä asiantuntijoita on.
 
@Tyty samalta kuullostaa. Viime kierrossa joka oli se lyhyt plussa nousi sykkeet 65 asti, 60 noussut dpo 12, eli ei ihan näin varhain. Normista ollut just jotain 52-55. Ja tosiaan aiemmissa plussissa myös noussut yli 60.
Alkuviikosta 55-57 välillä pyörinyt, eli on ne vähän koholla ollut jo ennen cyclogestin aloitusta, mutta sen aloituksen jälkeen 59 - > 61.
Joten sun ja oman kokemuksen perusteella veikkaan että nostaa sykettä siis
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top