BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nostaa lämpöä, samoin kuten alkoholi edeltävänä iltana voi nostaa lämpöä seuraavana aamuna. Kehon lämpö ei pääse yön aikana tasaantumaan/laskemaan miten sen pitäisi nornaalisti hormonien mukaan 🤔
Kiitos vastauksesta. Uskoltaakoha tuota sit innostua ku tänään dpo6 oli aamulämmöt 36.6 kun yleensä 37 asteen pintaan. Muistan ainoastaan kerron elokuussa kemiallisesta tippu lämpö samallai dpo8🥹
 
Kiitos vastauksesta. Uskoltaakoha tuota sit innostua ku tänään dpo6 oli aamulämmöt 36.6 kun yleensä 37 asteen pintaan. Muistan ainoastaan kerron elokuussa kemiallisesta tippu lämpö samallai dpo8🥹
Kyllä voi hyvin olla kiinnitysdippi :smiling-eyes:🌈
Yleensä huomion huonosti nukutun yön lämpöihin lähinnä jos oikeesti semmonen yö, että pyörin ja hyörin, enkä saa unta kiinni.
En nyt muista oliko se niin, että olis hyvä jos ennen heräämistä/lämmön ottoa olis nukkunut joku 3-4t putkeen.

Googlettamalla löytyi nopeasti:
Tracking BBT after a sleepless night
"Avoid measuring basal body temperature until you've gotten at least three to four hours of continuous sleep."
 
Kyllä voi hyvin olla kiinnitysdippi :smiling-eyes:🌈
Yleensä huomion huonosti nukutun yön lämpöihin lähinnä jos oikeesti semmonen yö, että pyörin ja hyörin, enkä saa unta kiinni.
En nyt muista oliko se niin, että olis hyvä jos ennen heräämistä/lämmön ottoa olis nukkunut joku 3-4t putkeen.

Googlettamalla löytyi nopeasti:
Tracking BBT after a sleepless night
"Avoid measuring basal body temperature until you've gotten at least three to four hours of continuous sleep."
Oispa❤️ okei nii justii, varmaa enne mittaamista nukuin iha hyvi putkee sen 4h
 
"Päiväkirjaa" itselle muistiin jos tarttee joskus palata näihin. Menee jo nyt kierrot ja jutut ihan sekasin ku tää projekti vaan venyy ja vanuu 😒

Irrotuspiikki taas aiheuttaa oireita - nännit tulistui kipeäksi ihan kunnolla. Oli siis jo oviksen aikaan. Nännit on myös edelleen turvonneet. Pahoinvointia ei onneksi ainakaan vielä oo ollut yhtään! Se oli viimeksi inhottavaa. Painetta alavatsalla.

Nyt on vielä mukavan seesteinen olo, vaikkakin kovasti toivon tän viikon kulkevan nopeasti eteenpäin.
 
Täällä ollaan, taustalla oon teitä seuraillut. Nyt taas ehkä jaksaa paremmin toivoa ja yrittää, kun eilen sain gyne käynnillä hieman mielenrauhaa.
Täällä on varmaan muita keltarauhastuen käyttäjiä? eilen gyne kirjoitti cyclogestiä, ja aloitin käytön illalla, kun ovulaatio oli vklp ja raskauden mahdollisuus on olemassa. Niin miten teillä se vaikuttanut lämpöihin?
Oon ollut vähän niin ja näin että seuraanko edes lämpöjä tässä kierrossa, vai enkö, mutta oon niitä nyt viikon mitannut..
 
Mukava kun oot kuulolla @mai- 😊 ja Hyvä että oot saanut mielenrauhaa ❤️ mulla ei kauheasti oo lämpötiladataa mut viime kierrossa käytin lugeja, ei minun silmään merkittävää eroa kiertoon jossa ei progetukea. Mutta mulla on yhden desimaalin mittari sekä mittausajankohta vaihtelee pikkusen (30-60min). Joskus muunnan luvun oikeaksi mutta en aina eli en oo kovin tarkka ollut 😅

Tässä ilman progetukea;
Screenshot_20231012_104822_FF App.jpg


Ja tässä lugen kanssa;
Screenshot_20231012_104855_FF App.jpg


Tämä nykyinen kierto;
Screenshot_20231012_112450_FF App.jpg

Lämmöt nous kivasti mut FF ei taaskaan ehdota edes ovista mihinkään 🫠 mistähän kiikastaa... nyt en merkannut progetukeakaan vielä et siitä ei oo kiinni. Nännit jatkaa aristavina ja keskisyke on noussut 55(-57)>59(-57 viime yö).

Miltäs @IiJa-99 lämmöt näyttää? Ootko tehnyt testiä?
 
Mukava kun oot kuulolla @mai- 😊 ja Hyvä että oot saanut mielenrauhaa ❤️ mulla ei kauheasti oo lämpötiladataa mut viime kierrossa käytin lugeja, ei minun silmään merkittävää eroa kiertoon jossa ei progetukea. Mutta mulla on yhden desimaalin mittari sekä mittausajankohta vaihtelee pikkusen (30-60min). Joskus muunnan luvun oikeaksi mutta en aina eli en oo kovin tarkka ollut 😅

Tässä ilman progetukea;
View attachment 126656

Ja tässä lugen kanssa;
View attachment 126657

Tämä nykyinen kierto;
View attachment 126658
Lämmöt nous kivasti mut FF ei taaskaan ehdota edes ovista mihinkään 🫠 mistähän kiikastaa... nyt en merkannut progetukeakaan vielä et siitä ei oo kiinni. Nännit jatkaa aristavina ja keskisyke on noussut 55(-57)>59(-57 viime yö).

Miltäs @IiJa-99 lämmöt näyttää? Ootko tehnyt testiä?
Mikähä tuota FF vaivaa🥲 jospa sun oireet ois lupaavia!

Eile aamulla droppas vielä lämmöt (sama 36.6).
Tänä aamuna en kerinny mitata, koska olin laittanu herätyksen vahingossa tunni liian myöhään joten tuli pieni kiire😂
Ajattelin töiden jälkeen testata vaikka on vasta dpo8. Saas nähä ku kemiallisen aikaan oudoin oire oli, että mun piti käyä hyvin harvoin pissalla. Yleensä juoksen vessassa yhtenään. Tänään taas ei oo paljoo pissalla tarvinu käyä vaikka oon juonu aivan normaalisti, joten herää vähän toivoa😁
 
@mai- viime kierrossa käytin lugesteronia 200mg iltaisin, mutta en huomaa lämpökäyrässä eroa näihin luomukiertoihin verrattuna, ei mulla erityisesti siis nostanut lämpöä.

@Tyty onpa kyllä outoa ettei FF edes katkoviivaa piirrä 🤔 No onneksi on ovis todennettu ultrassa! Nyt pitelen peukkuja teidän puolesta, kunpa nyt onnistuisi ❤️

Täällä venyy kierto, parina päivänä ollut ihan haaleanvaaleanruskeaa sävyä valkovuodossa, just ja just erottuu. Vuotoa vaan nyt odotan. Ehkö viimeistään huomenna, jos ei tänään… Edes lämmöt tuli alaspäin, joten väkisinkin pian on alettava. Testasin vielä eilen negan kun ihmettelin noita lämpöjä, mutta ei edes kemiallista tälläkään kertaa.

IMG_7512.jpeg


Töihin paluu mennyt ihan ok, mutta haikeaa on.
 
Joo, tosi kumma toi FF, mitä se kiukuttelee taas 😅 mut ovis oli su vissiin sitten tai su-ma yönä. Tai miksei jo lauantainakin mahis 🤷‍♀️😅

Toivottavasti @Misa kierto nyt tänään vielä alkaisi! Tylsää odottelua.

@IiJa-99 kiva päästä jännäilee jo 🤞🌈😆
 
@Tyty hä, mitä sekoilua FF:ltä, tuohan näyttää tosi selkeeltä! 🤔

@IiJa-99 toivotaan parasta! Jännät päivät siellä :)

@Misa jännä että kierto siellä venyy! Varmaan kohta joo alkaa sit ku ny kerran lähti alasuuntaan. Mä en hahmota mikä aiheuttaa kierron venymistä ilman kemiallista 🤔 ku lämmöistä selkeesti tuntuis näkyvän ovis kuitenki!

Tääl oli tänää PAS kontrolliultra ja hyvältä siel näytti! Kaks jotain sameakaikuista follia oli vissii IVF:stä jääny, jännä juttu, ei oo aiemmin ollu. Mut oli myös normaali 15mm folli :) ja kotiin ku pääsin ja tein digiovistestin ni oliki plussa! Aamulla unohin tehä 😅 mut ens viikolla varmaan sit siirto! :)

Kyselin alkioiden laatuluokituksia ja sain kuulla! Ihan huisin hyvälaatuisia olivat minun mielestä melkeen kaikki, vaan yks vähän heikompi oli! Olin ihan taivaissa sen kunniaks tänää :)

Screenshot_20231012-211736.png
 
Elonmerkkejä taustalta. Synnytyksestä 18 päivää, pieninkin jälkivuoto ollut nyt muutaman päivän poissa ja raskaustesti ollut viikon negaa.

Lämpöjä en jaksa ottaa vielä tässä "kierrossa", muutaman ovistikun olen mielenkiinnosta uittanut mutta vain hailuraa näyttää. Eggikset bongattu tänään, eli jotain kroppa vissiin tässä yrittää kehitellä.

Ei todellakaan vielä tässä kierrossa yritetä, odotetaan siis edelleen vielä x viikkoa kaikkien mahdollisten tutkimusten tuloksia. Katsellaan ehkä seuraavassa kierrossa jos tuntuu että pysyy silloin jo pää jotenkin mukana.
 
Keksin poistaa "trigger/hcg" merkinnän niin FF tajus sen oviksen piirtää! Laitto sen tohon maanantaille. Sillon ultrassa aamupäivällä oli jo keltarauhanen eli ovis ollut jo ed. yöllä tai aiemmin ja lämmöt sit nousseet vasta tiistaille sitten.

Screenshot_20231013_092608_FF App.jpg


Mitäs @IiJa-99? Laittele testikuvaa tiirailtavaksi jos haluat 🤭

Nännien herkkyyskin on nyt aika minimaalista joten en merkannut sitä. Maitorauhaset on ollu koholla pari päivää. Mukavan seesteisen olon oon nyt saanut - odotan kyllä kovasti testiä (ja etenkin toivon tietty kahta viivaa❤️) mutta huomattavasti helpompia olleet tän kierron nää piinapäivät.

@Nurppu Oho, digi näytti jo plussaa siis sillä 15mm follilla 😀 testaatko vielä vai tolla plussalla sitten siirron ajankohta määritellään? Laitatko irrotuspiikin? Huisia että alkioiden laatu oli huippua! 💞🌈
 
@Nurppu varmaankin yli-innokas keltarauhanen ei vaan suostunut uskomaan että ei nyt alkanut raskautta 😄 Oi että ihana kuulla että alkiot ovat laadukkaita, ja että pääsette siirtoon ensi viikolla! 😍 Asiat etenee niin hienosti! ❤️

@Tyty mistähän syystä trigger sekoitti FF:n noin, vai pitäisiköhän silloin aina laittaa se sinne itse overridena 🤔 Joka tapauksessa nyt odotellaan toiveikkaana, jos tämä olisi nyt teidän kierto! 🤞💕

Heräsin 5:50 kramppeihin ja menkat alkoi! Tämä kierto oli nyt sitten 37 päivää. En haluaisi valittaa, kun oon kärsinyt paljon pidemmistäkin kierroista, mutta tuntui tämä pitkältä 😂 No uuteen kiertoon taas greipit mukaan ja koitan muutenkin syödä terveellisemmin, ja Donafertya myös jatkan. Taustailen varmaan nyt viikon tai pari, kun ei tässä ihan heti taas mitään tapahdu.

IMG_7520.jpeg
 
@Magnoliae kiva kuulla susta. Onneksi näyttää että keho on palautunut noin hyvin. Toivottavasti tutkimustulokset valmistuisi pian ❤️

@Tyty noniin! Jännä toi ku FFllä noi jotkut lääkket meinaa että se ei halua edes arvailla ovista! Mut varmaankin liittyy siihen että kyseinen lääkeaine voi itsessäänki nostaa lämpöjä 🤔

@Misa joo, varmaan tosiaan yli-innokas keltarauhanen 😄 ymmärrettävästi tuntu pitkältä ku luteaaliki veny! Palaile sit ku taas alkaa iskee halu fiilistellä lämpöjä tai muuten vaan 😄

Mulle soitteli tänää lääkäri perään HUSilta että olin illalla merkannu ovisplussan, eli olinko testannu eka aamulla negan ja illalla plussan? Sanoin että unohin aamulla testata, eli oli päivän eka testi, niin sanoi että okei, sit suunnitellaan sen pohjalta että olis ollu aamullaki positiivinen. Mulla muuten kävi viime PASissa ihan sama homma, plussapäivänä unohin aamulla testata ja sit tuli päivällä plussa 🤔 toivottavasti tää ny ei oo joku juttu et mul tulee näiden takia aina siirto väärään aikaan 🙈

Screenshot_20231013-100319.png
 
Keksin poistaa "trigger/hcg" merkinnän niin FF tajus sen oviksen piirtää! Laitto sen tohon maanantaille. Sillon ultrassa aamupäivällä oli jo keltarauhanen eli ovis ollut jo ed. yöllä tai aiemmin ja lämmöt sit nousseet vasta tiistaille sitten.

View attachment 126686

Mitäs @IiJa-99? Laittele testikuvaa tiirailtavaksi jos haluat 🤭

Nännien herkkyyskin on nyt aika minimaalista joten en merkannut sitä. Maitorauhaset on ollu koholla pari päivää. Mukavan seesteisen olon oon nyt saanut - odotan kyllä kovasti testiä (ja etenkin toivon tietty kahta viivaa❤️) mutta huomattavasti helpompia olleet tän kierron nää piinapäivät.

@Nurppu Oho, digi näytti jo plussaa siis sillä 15mm follilla 😀 testaatko vielä vai tolla plussalla sitten siirron ajankohta määritellään? Laitatko irrotuspiikin? Huisia että alkioiden laatu oli huippua! 💞🌈
Hyvä, että vihdoin tajusi FF edes jotain piirtää😂

Mulla oli tänään aamulämmöt 37.1, yllättävän korkeet. Mut testi oli nega joten ei tiirailtavaa. Mää vaan vieläki uskon, että oon siitä huolimatta raskaana😂😂
 

Liitteet

  • 17979520-B2A9-4DE8-AB60-3A3D4B7F933D.jpeg
    17979520-B2A9-4DE8-AB60-3A3D4B7F933D.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 121
@Misa Jes, menkat!! 😅 jospa greipit ja Donaferty tois apuja 🌈 täällä ollaan ku palailet tauon jälkeen.

@IiJa-99 hmm, en haluu luoda mitään väärää toiveikkuutta mut musta tossa kuvassa näkyy haamulainen 🤔👀 voihan olla varjostuma vaan kun mustavalkea kuva.
 
@Misa Jes, menkat!! 😅 jospa greipit ja Donaferty tois apuja 🌈 täällä ollaan ku palailet tauon jälkeen.

@IiJa-99 hmm, en haluu luoda mitään väärää toiveikkuutta mut musta tossa kuvassa näkyy haamulainen 🤔👀 voihan olla varjostuma vaan kun mustavalkea kuva.
No tuossa vielä värillisenä😂
 

Liitteet

  • D564FC13-CA3E-4F99-9393-39C811D377AC.jpeg
    D564FC13-CA3E-4F99-9393-39C811D377AC.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 138
No tuossa vielä värillisenä😂
Ihan ku olis haamulainen :smiling face with heart-eyes: 🌈

@Misa Täälläkin alkoi tänään kuukautiset, kierto oli 31pv. Mulla normaalisti 28-31pv, en tässä kierrossa tikutellu ovista ja aika laiskasti otin myös lämpöjä nii en yhtää tienny milloin odottaa kuukautisia, odotin jo pari päivää aiemmin.

Noniin vielä tämä yks lokakuun kierto ja sit päästään uuteen yritykseen marraskuussa :Hugging Face: Mukana ollu nyt jo pari viikkoa Myo-inositoli, Ubiquinol ja extra-foolihappo (päivittäisen monivitamiinin lisäksi siis).
 
@IiJa-99 kyllä mä tuossa värillisessä eilisen testissä näen myös jotain haamun esiäitiä🙈🙈 uitatko tänään? 🫢

Täällä lämmöt 36.8 eli pieni (0.05) nousu eiliseen. Nukuinkin viime yönä hyvin 3nkä heräillyt.
 
@IiJa-99 kyllä mä tuossa värillisessä eilisen testissä näen myös jotain haamun esiäitiä🙈🙈 uitatko tänään? 🫢

Täällä lämmöt 36.8 eli pieni (0.05) nousu eiliseen. Nukuinkin viime yönä hyvin 3nkä heräillyt.
No siiis tuossa nyt aamulla tehdyt. Entiiä välittyykö kuviin mut livenä siinä näkyy haamun haamu. Tekis mieli sanoo, että MÄÄ NIIN TIESIN!! Mut katotaa mitä iltatesti näyttää😂😂
 

Liitteet

  • 22101A3B-D56D-4573-847A-EC2F15990C22.jpeg
    22101A3B-D56D-4573-847A-EC2F15990C22.jpeg
    931.7 KB · Katsottu: 139
  • 12420A2E-BB58-445B-BADE-FBF18790D1C9.jpeg
    12420A2E-BB58-445B-BADE-FBF18790D1C9.jpeg
    2 MB · Katsottu: 138
Takaisin
Top