BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos osanotoista ❤️

Mulla noi ovistestit myös vahvistuneet melko nopeasti, paitsi tosiaan tämä kierto missä en saanut ovisplussaa kiinni 😏 Ehkä se meni niin äkkiä etten saanut tikkuun, tai sitten hormonitasot vaan oli jotenkin tosi matalat.

Eilen vielä testasin negan, nyt vaan odottelen menkkoja. Tiistaina paluu töihin, ahdistaa 😢 Onneksi sentään keväällä vielä voin olla hoitovapaalla muutaman kuukauden, koitan nyt vielä säästää mahdollisimman paljon, koska siitä riippuu se miten kauan voin olla vapaalla sitten. Puhuttiin että seuraavasta (JOS saadaan vielä toinen) sitten niin että pidän oman vanhempainvapaan perään suoraan hoitovapaata ja mies pitää oman osuutensa vasta myöhemmin.

Käppyrä on hauskan näköinen 😄

IMG_7433.jpeg
 
@Misa pahoittelut 💔 aina se nega on kurja vaikka odotukset ois mitä. Käppyrää loppu tosiaan laskee hauskasti 😆
Minäkin kipuilin töihin lähtöä vaikka esikoinen oli tuplasti vanhempi ku sinun pikkunen. Onneksi jää kotiin isän kanssa vielä ja saavat luoda sidettä 💞 Just juttelin eilen ystävän kanssa jolla oli eka viikko töissä, isä lapsen kanssa kotona isyysvapaalla - pehmeämpi lasku uuteen arkeen ku alko vaan työt ja äiti tekee lyhyttä viikkoa. Eiköhän teilläkin hyvin lähde arki rullaamaan! 😚

Ehkä sitten ovisplussa tikkuun voi tulla aika nollasta sataan 🤷‍♀️ tikutin vielä ennen irrotuspiikkiä mut hailakkaa oli. Huomenna sitte inssiä kohti
🌈🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌈
Alavatsa on turpee mutta onneksi helpottanut eilisestä. Eggikset jatkuu ja kohdunnapukka on ihan pehmoinen ja auki. Ois tehny mieli eilen illalla talletella mut säästeltiin inssiin et tulee se minimi pidättäytymissuositus täyteen.
 
@Misa voimia sinne 🥺🩷 ja pahoittelut negasta! Oliko teillä suunnitelmia sen suhteen, milloin menette hoitoihin jos ei tärppää? Ainakin nyt tuo luteaalin pituus vaikuttaa hyvältä 👌

@Tyty tsemppiä inssiin ja täällä peukut pystyssä sitten tärpille 🌈😌 mukavaa piinailua!

Nyt pelottaa ihan kamalasti, että tämäkin jää kemialliseksi. Testi pysynyt suht saman vahvuisena kolme päivää. Alimmainen tänään dpo15, toisiks alin lauantaina dpo13, kolmas alhaalta dpo12. Ei vaan ole vahvistunut tarpeeksi 😮‍💨😢 seuraillaan muutaman päivän, jos lähtee haalistumaan. Ajattelin tänään vielä hakea digin jos näyttäisi viikot.. Kun vaan ei tarvitsisi olla epätietoisuudessa pitkään.

IMG_8437.jpeg
 
@Kwv , pitäisi näissä sarjoissa verrata kuivia testejä keskenään. Tämänpäiväinen voi näyttää voimakkaammalta kun vähän kuivahtaa muiden tapaan. Tsemppiä ja uskoa viivan vahvistumiseen. :smiling-eyes:
 
@Tyty joo mun käyrän loppuosa on tollanen lehmän häntä 😂 Tai ehkä enemmän kissan. Pidän peukkuja että inssistä tärppäisi nyt! 🌈

@Kwv ei olla puhuttu että koska mentäisiin… En haluaisi enää HUSille koska siellä saa vaan odotella eri jonoissa. Ja hoito liukuhihnamaista, mitään omia toiveita ei kuunnella. Eli Dextraan mentäisiin taas mutta jos mentäisiin ennen mun hoitovapaata, se söisi säästöjä ja en voisi olla sitten helmikuisen kanssa kotona niin kauaa. Eli varmaan sitten vasta joskus syksyllä 2024 😢
Tosin pidätän kaikki oikeudet mielenmuutokseen, tuokin (ainoa) hoitokierto Dextralla viime vuoden keväällä oli melko pikaisesti tehty päätös, joka kyllä kannatti! 😄 Oltiin siis jo HUS:n ivf-jonossa. Saatiin sitten onneksi vapauttaa se paikka jollekulle toiselle.

Ikävää ettei viiva vahvistu nyt niin selkeästi 😔 Mulla vastaavissa tilanteissa ei ole käynyt hyvin, mutta näitä tarinoita on niiiin monia, joissa hitaasti vahvistuva viiva johtaa silti elävän lapsen syntymään, joten toivotaan nyt parasta! ❤️ Halit epävarmuuteen! 🫂💕

Täällä ei kummempaa, menkkoja odottelen. Voisi mun puolesta alkaa jo niin pääsisi uuteen kiertoon 😏 Otan taas greipit käyttöön, jännä nähdä että tuleeko sitten taas enemmän päänsärkyjä.

IMG_7467.jpeg
 
Kiitos tsempistä ja peukuista @Misa ja @Kwv 🤗 ja voi että, kovasti voimia piinaavaa odotteluun ❤️ toivottavasti kaikki oisi kuitenkin hyvin! Mäkin ehdottaisin hcg mittausta ja kontrollia sille tarvittaessa, jos sillä saisi varmuutta tilanteeseen. Ootko tehnyt yhtään digiä vielä?

Inssi tosiaan päästiin tänään tekemään, olosuhteet ei vaan olleet enää toiveiden mukaiset - oli nimittäin keltarauhanen jo muodostunut! 🫠 öö niin siis missä välin??? Ovistikkuun en tosiaan hailakkaa viivaa tummempaa saanut ja la iltana pistin irrotuksen. Lämmöissä ei nousua joka tietty huolettaa ku viimeksikin nousi niin mitättömän hitaasti. Lauantaina iltapäivällä mulla oli tukalin olo just kun oltiin synttäreillä, ehkä se oli sitten oviksen tekosia 🤷‍♀️ harmittaa ku en tajunnut kysyä polilla miten nopeasti munasolun irtoamisen jälkeen keltarauhanen muodostuu. Aika nopeasti vissiin. Mutta tällästä tällä kertaa! 😅 limakalvo oli sentäs kaunis reilu 9mm, edes sen verran.
 
Kiitos tsempistä ja peukuista @Misa ja @Kwv 🤗 ja voi että, kovasti voimia piinaavaa odotteluun ❤️ toivottavasti kaikki oisi kuitenkin hyvin! Mäkin ehdottaisin hcg mittausta ja kontrollia sille tarvittaessa, jos sillä saisi varmuutta tilanteeseen. Ootko tehnyt yhtään digiä vielä?

Inssi tosiaan päästiin tänään tekemään, olosuhteet ei vaan olleet enää toiveiden mukaiset - oli nimittäin keltarauhanen jo muodostunut! 🫠 öö niin siis missä välin??? Ovistikkuun en tosiaan hailakkaa viivaa tummempaa saanut ja la iltana pistin irrotuksen. Lämmöissä ei nousua joka tietty huolettaa ku viimeksikin nousi niin mitättömän hitaasti. Lauantaina iltapäivällä mulla oli tukalin olo just kun oltiin synttäreillä, ehkä se oli sitten oviksen tekosia 🤷‍♀️ harmittaa ku en tajunnut kysyä polilla miten nopeasti munasolun irtoamisen jälkeen keltarauhanen muodostuu. Aika nopeasti vissiin. Mutta tällästä tällä kertaa! 😅 limakalvo oli sentäs kaunis reilu 9mm, edes sen verran.

Oliko kotona tallettelua pe tai la? 😊
 
@Kwv oon tosi pahoillani! 😢💔 Jos kaipaat vertaistukea, niin suosittelen tuota menetyksen kokeneiden salaista puolta ❤️ Jos taas tuntuu että etäisyyden ottaminen auttaa parhaiten, niin ehdottomasti kannattaa niin tehdä. Kovasti voimia. 💕
 
Varmaan tyhmä kysymys, mutta millä tavalla huonosti nukuttu yö vaikuttaa aamulämpöön?
Nostaa lämpöä, samoin kuten alkoholi edeltävänä iltana voi nostaa lämpöä seuraavana aamuna. Kehon lämpö ei pääse yön aikana tasaantumaan/laskemaan miten sen pitäisi nornaalisti hormonien mukaan 🤔
 
Takaisin
Top