BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv aiotko testata tänäänkin? Täällä odotellaan 🤭 Ei vaan, ihan miten tuntuu parhaalta. Eihän tuon jälkeen tarvitsisi enää testaillakaan. Itse testasin helmikuisesta joka toinen päivä niin näkyi vahvistuminen hyvin, eikä tullut niitä paniikkeja että viiva näyttäisi samalta kuin eilen.

@Tyty tuo on kyllä jännä miten kivut voi tuntua ihan eri puolella, kuin missä folli kasvaa. On käynyt itsellekin 😄

Testi oli ihan nega, kuten odotettua 😕 Valkoinen viivanpaikka vaan hohtaa kun katsoo valoa vasten. En tiedä testaanko huomenna, ehkä ylihuomenna sitten, jos tuntuu siltä. Vähän sellainen fiilis ettei ehkä jokapäiväinen tikun tihrustelu tällä kertaa innostakaan.

IMG_7379.jpeg


IMG_7380.jpeg
 
@Misa voihan, pahoittelut negasta 🙁💔 toki vielä aikaista. Lämmöt ainakin vielä näyttää hyvältä! Se on kyllä ihan totta, että tässä yrityksessä pessimistisyys on hyvä keino suojautua vähän. 🙁 Mä ajattelin kyllä päivittäin testailla ainakin siihen saakka kun olisi vähän tummempi, selkeämpi viiva. Tämä hailura niin epäilyttää vielä, vaikka tiiiän että pitäis testaa vaan joka toinen päivä 🙈

@Tyty hienoa että siellä on folli kasvamassa ja kaikki vaikuttaa hyvältä 🤩🌈 toivottavasti ovis+ sieltä tulee piakkoin ja sopivasti että pääsette inssiin. Mullakin todettiin ultrien perusteella, että ihan eri vaste oikeassa ja vasemmassa munasarjassa, follit kasvoi ihan eri aikaan. 🙂

Pientä vahvistumista testissä 🙈 kaksi ylimmäistä eiliseltä, eka aamulta ja toinen päivältä. Tämän aamuinen alin. Eiliseen aamuun verrattuna ainakin selkeä ero 🌈 dpo11 tänään. Vielä on matkaa edes menkkojen alkamispäivään.. niin jännittävää, että en vielä uskalla tuonne kesäkuisiin hypätä. 😓

IMG_8422.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Misa @Kwv oon hämmentynyt edelleen et miten omat tuntemukset ja se eilinen ultra kohtas niin huonosti. Aiemmissa kierrossa on mennyt "kohdilleen". Olin eilisen illan aikana mieli maassa ja pettynyt ja mietin mistähän se johtuu kun kaikki kuitenkin hyvin 😏 tuntemuksien perusteella odotin ovista jo piankin niin ehkä ottaa nyt koville ku kropan viestit ja todellisuus ei natsannutkaan. Mutta mietin myös kun se eilinen lääkäri tuntu epävarmalta, oli vaikeuksia löytää niitä munasarjoja ja meinas kutsua toisen lääkärin paikalle (oispa vaan kutsunut!), luteaalituesta ei oikein tiennyt ja lunttaa lapuista ja puhu et PAS-siirroissa annos on tämä ja tämä ja oli vain kaikenkaikkiaan epävarman oloinen, ehkä uusi lääkäri tuolla? Niin oon miettinyt että ehkä se ei huomannut kaikkea, oliko jossain piilossa isompi folli ehkäpä... no maanantaina selvinnee tilanne jos inssiin päästään. Jännä muutenkin miten niin erilainen vaste samoilla lääkkeillä ollut kolmessa eri kierrossa nyt. Ensin kp10 ultrassa oli ovis jo ihan käsillä ja kahden follin vaste, tokassa kp9 14mm ja nyt kp10 oli vasta 12mm.

Mutta ihanaa @Kwv kun testi on vahvistunut 🥰

Toivottavasti @Misa testin tulos vielä sullakin muuttuu, aikaiset päivät vielä🌈
EDIT @Misa Tuli muuten mieleen tuossa sun käppyrää uudestaan tiiraillessa et jos tänään onkin vasta kiinnittymässä kun pientä laskua lämmössä 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Heippa kaikki ja onnea @Kwv vahvistuvasta viivasta 😍

Mä oon nyt tässä kierrossa mittaillut lämpöjä ja käyttänyt tota FF:ää myös ja ottanut kunnon testausurakan kans 😄

Kp 15 tienoilla oli selkeät ovisoireet ilman limoja ja FF piirsikin siihen oviksen eka. Mutta en saanut testeillä kiinni, oisko kypsynyt ja jäänyt irtoamatta. Nyt kp 22 olis mun oman vanhan seurannan mukaan hedelmällisyysikkuna ja ylihuomenna ovis, vielä en ainakaa saanut kiinni digilläkään. FF perui sen aiemmin piirtämänsä oviksen. Mistäköhän se johtuu, et oli eka, mut sit hävisi?

Mulla teki aiemmassa tärpissä tän saman homman, et vaikutti kp 15 ovisposilta ja pito olla jo varmat päivät kp 25. Nyt se varmojen päivien tulos köllöttelee tuolla sängyssään 😆

Vauvakuume vaan pahenee ja puolison reaktio oli varovainen "ou nou" tähän asiaan, mutta tänä aamuna silitteli mua ja vauvaa siihen malliin hellästi, että josko se uusi yritys tästä vuodenvaihteessa alkaisi 😆

Kp 22 tänään ja vielä ois 17 päivää tätä kiertoa ennen raskautta olleen kierron mukaan, saa nähdä tuleeko menkat tässä kuussa vai ei 😌
 
@Miivaa Et laittanut lämpökäppyrää mut jos lämmöt ei noussutkaan riittävästi tuon kp15 ovisolettamuksesta (jos ovista ei tapahtunutkaan) niin FF perui sitte sen takia? Tai jostain muusta merkkauksesta se voi myös siirtää veikkaustaan. Ihana "varmojen päivien" ylläri teillä🤭
 
@Tyty harmi että on jäänyt tuollainen olo ultran jälkeen, ja ollut epävarman oloinen kokemus. 🙁 Mulla ainakin vaste eronnut hirveästi eri kiertojen välillä, kertaakaan ei oo letroista huolimatta tullut ovis samana kiertopäivänä. Jos yhtään lohduttaa, niin varmasti normaalia että kasvaa eri tahtiin🤞🌈 Ehkä tämä hitaammin huolella kasvatettu folli on parempi 🙈

@Miivaa Jos sulla on lämmöt ensin tuon kp15 jälkeen noussut ja sitten tippunut uudelleen, voi olla että FF on todennut ettei ovista ollutkaan vielä. Jatka seurailua, toivottavasti ovis sieltä tulee! Tuo on ihan normaalia kyllä että FF siirtää useammankin kerran oviksen paikkaa.

On: testi vahvistunut taas aamusta ja digiin plussa 🥺🩷

IMG_8427.jpeg

IMG_8428.jpeg
 
@Tyty harmi että on jäänyt tuollainen olo ultran jälkeen, ja ollut epävarman oloinen kokemus. 🙁 Mulla ainakin vaste eronnut hirveästi eri kiertojen välillä, kertaakaan ei oo letroista huolimatta tullut ovis samana kiertopäivänä. Jos yhtään lohduttaa, niin varmasti normaalia että kasvaa eri tahtiin🤞🌈 Ehkä tämä hitaammin huolella kasvatettu folli on parempi 🙈

@Miivaa Jos sulla on lämmöt ensin tuon kp15 jälkeen noussut ja sitten tippunut uudelleen, voi olla että FF on todennut ettei ovista ollutkaan vielä. Jatka seurailua, toivottavasti ovis sieltä tulee! Tuo on ihan normaalia kyllä että FF siirtää useammankin kerran oviksen paikkaa.

On: testi vahvistunut taas aamusta ja digiin plussa 🥺🩷

View attachment 126424
View attachment 126425

Miten ihanaa, onnittelut ja edelleen vahvistumista viivalle! Lupaavalta näyttää! 🥰
 
@Kwv miltä lämpökäppyrä näyttää? Jatkatko mittailua?

Ihana limajojo roikku tänään vessassa käydessä 🤣 alavatsa, etenkin oikea puoli on niin piukeena, ihan turpee ja arka et huhhui 😵 oispa ollut mielenkiintoista päästä tänään ultraan! Harmi ku ei ollut polilla aikoja. Alla käppyrä.

Screenshot_20231006_091402_FF App.jpg


Toivon tietty ovista pian et pääsee nopeammin testaa taas 😅 mutta ois nyt hyvä päästä sinne inssiinkin eli ovis+ ei sais tänään tulla kuitenkaan. Mutta liekkö sitä vielä voiskqan tulla ku toissapäivänä oli vasta se 12mm folli (ellei joku jäänyt huomaamatta).

@Misa uitatko tänään vai onko välipäivä? 🤭
 
@Kwv miltä lämpökäppyrä näyttää? Jatkatko mittailua?

Ihana limajojo roikku tänään vessassa käydessä 🤣 alavatsa, etenkin oikea puoli on niin piukeena, ihan turpee ja arka et huhhui 😵 oispa ollut mielenkiintoista päästä tänään ultraan! Harmi ku ei ollut polilla aikoja. Alla käppyrä.

View attachment 126457

Toivon tietty ovista pian et pääsee nopeammin testaa taas 😅 mutta ois nyt hyvä päästä sinne inssiinkin eli ovis+ ei sais tänään tulla kuitenkaan. Mutta liekkö sitä vielä voiskqan tulla ku toissapäivänä oli vasta se 12mm folli (ellei joku jäänyt huomaamatta).

@Misa uitatko tänään vai onko välipäivä? 🤭

Ehkä 18-20mm sit ku ovis koittaa :)
 
@jannn Mulla on ohje laittaa irrotuspistos la iltana, jos ovis+ ei tuu tänään, mutta oon miettiny tuleeko se liian aikasin et jos ei ehdi folli kasvaa riittävästi ja sit pakotetaan se raakana matkaan 😏 mutta hitto ku ei nyt nää tilannetta! 🫠
 
@Miivaa Et laittanut lämpökäppyrää mut jos lämmöt ei noussutkaan riittävästi tuon kp15 ovisolettamuksesta (jos ovista ei tapahtunutkaan) niin FF perui sitte sen takia? Tai jostain muusta merkkauksesta se voi myös siirtää veikkaustaan. Ihana "varmojen päivien" ylläri teillä🤭

Aivan, kiitos neuvoista 😊 En vielä ole ihan sinut ton FF:n kanssa 😁

Miten muuten nykyään toi OI menee, aloitellaanko ekana perusterveydenhuollossa jotain lääkkeitä vai onko aina erikoissairaanhoidon hommia? Meillä siis on tehty kaikki tutkimukset 2022 alussa ja OI ois alkanut just plussakierrosta 😁 Ja mulla tosiaan on jo sen verran ikää, että polille jonotuksessa ei pitäis välttämättä mennä enää vuotta.
 
OHO piti tulla vähän hehkuttamaan, ku sain digillä posioviksen tänään 😳 En ois kyllä pc:n liuskaa tulkinnut posiksi, mut tein digin ja hymynaama tulla tupsahti.

Äh tää aikaa vastaan taistelu on kyllä rankkaa, ku tuntuu et menee yks mahdollisuus mahdollisen oviksen kans taas hukkaan, mut ei vielä uskalla aloittaa yrittämistä 🫠
 
@Tyty eikös folli kasva noin 2mm keskimäärin vuorokaudessa, että minusta ainakin tuo lauantai olisi laskennallisesti hyvä päivä irroituspistokselle. 🤞 Eiköhän ole kypsä jo viikonloppuna 😌🌈🌈

@Miivaa Tietääkseni ei perusterveydenhuollossa tehdä mitään lapsettomuushoitoihin liittyvää, ei edes oi-hoitoa vaan on aina erikoissairaanhoidon asia. 🙂 Perus terkkarista tai yksityiseltä vaan haetaan lähete! Ja hei hienoa että ovis+ bongattu, nuo digit ei ainakaan jätä mitään arvailun varaan! 🌈😌

Tässä on tämän hetkinen lämpökäppyrä. FF jostain syystä plussan jälkeen heitti oviksen katkoviivalla. Ainakin toistaiseksi kaikki näyttää hyvältä, mutta olen suht pessimistinen 💁‍♀️ Googlettelen kaikki mahdolliset kohdun ulkoiset ja tuulimunat ja ne kyllä jännittää. 🙄 Toisaalta tämäkin ketju alkaa tuntumaan vähän väärältä paikalta, tiedän miten raskasta voi olla nähdä positiivisia testejä 🩷 ehkä hieman taustailen täältä, ja toivon parasta. Lämpöjä seurailen vielä ainakin varhaisultraan asti jos sinne asti pääsee.

IMG_8430.jpeg

IMG_8432.jpeg
 
Kommentoin vähän lyhyesti nyt, pahoittelut. Kanivanhus piti tänään lopettaa ja vähän on mieli maassa, vaikka tiesin kyllä että kovin kauaa ei enää mene että se pitää tehdä. Pupunen oli yli 11,5-vuotias, tammikuussa olisi täyttänyt 12 💔😢

@Tyty mulla on tänään välipäivä, ehkä huomennakin, fiiliksen mukaan. Just nyt on niin negaolo kuin mahdollista, että ei varmasti mitään ylläriplussaa ole tulossa 😌

@Kwv musta on ihana nähdä testejä, mutta ymmärrän niitäkin kenen mielestä ei! Hyvin vahvistuu siellä, mutta epävarmuus on hyvin ymmärrettävää ❤️

Lämmöt laskusuunnassa, olisko nyt menossa kohti coverlinea ja sen alle. Kiinnostaa nähdä että minkä pituinen luteaali tulee.

IMG_7408.jpeg
 
@Kwv Onhan positiivinen raskaustesti tän projektin yksi suuren suuri etappi jota kohti moni (ellei kaikki) tässä ketjussa kirjoitteleva, lämpöjään mittaileva tavoittele. Jossain määrin ihan alkuraskauden haamut ja vahvistumisten seuraamiset, lämpöjen käyttäytyminen kiinnostaa monia ja antaa tietoa. Musta on ihanaa nähdä onnistumisia kanssasisarilla, etenkin jo pitkään yrittäneiden 🥰 mutta ymmärrän myös pointin että välillä on vaikeaa nähdä muiden onnistumisia kun itse rämpii edelleen raskaan projektin parissa.

Otan osaa pupun poismenoon @Misa ❤️ testiä sitten ku itsestä sille tuntuu, hyvä jos osaa ottaa etäisyyttäkin ja testata myöhemmin.
 
@Misa Osanotot :red-heart::sad-face:

@Kwv Tule vaan kertomaan kuulumisia, täällä kiintyy muihin BBT-mittailijoihin :smiling face with heart-eyes: Sitä paitsi meillä kaikilla on omat historiamme täällä.. Eihän munkaan alkuvuoden plussat vauvaa syliin tuoneet. Se, että joku täällä saa plussan tuo toivoa kaikille ja on vaan ihanan positiivinen asia 🌈:red-heart:
 
@Kwv pysy ihmeessä vielä täällä ja jatka plussatestien laittoa! Kyllä voi alkuvaiheessa tovin täällä viipyä, kun se kaikki tuntuu vielä niin hataralta ja epätodelliselta! Kyllä mä odotan täällä innolla että nään sun testipäiviyyksiä!! Ja ite muistaakseni ainakin oon postaillu testejä paljon pidempään ku sinä nyt, että ei hätää 😅
 
Miten noi ovulaatiotestit teillä käyttäytyy tai miten yleensäkin? Tuleeko ovis+ asteittain vai voiko ihan nollasta rysähtää plussaksi?
Sillon ennen ultraa kp8 jo säikähdin hentosesti et tuleeko ovis taas rytinällä mut nyttemmin hyvä ku viivaa edes piirtää koko testiin 😏 eiliseen oli ohje tikuttaa mut tein äskenkin huvikseen vielä ja ihan hento väri vain. Ovisoireet on kovat, alavatsa on niin turpeen pinkeenä ettei tosikaan, eilen oli tosi epämiellyttävää hölkätä vähänkään esikoisen potkupyörän perässä ja tänään autossa istuessakin oli tukalaa. Myös eiliset tallettelut oli aika epämiellyttävää tuntua alavatsalla 🙈 Ihan ku isompaa 🥚satsia hautois! Nännit on myös alkaneet aristaa ja mieskin sanoi et on nännit turvonneet. Mut en tajua ku ovisoireet ja testit ei mätsää ollenkaan...et onko siellä vielä kumminkin liian "raaka tilanne", illalla ois se irrotuspiikin laitto. Nännit mulla on ollu samanlaiset kesän yhdessä kierrossa josta tuli varhainen keskenmeno, lunttasin muistiinpanoista. Muuten en muista tämmöstä olleen. Kovasti on myös eggiksiä!
 
Muokattu viimeksi:
Miten noi ovulaatiotestit teillä käyttäytyy tai miten yleensäkin? Tuleeko ovis+ asteittain vai voiko ihan nollasta rysähtää plussaksi?
Sillon ennen ultraa kp8 jo säikähdin hentosesti et tuleeko ovis taas rytinällä mut nyttemmin hyvä ku viivaa edes piirtää koko testiin 😏 eiliseen oli ohje tikuttaa mut tein äskenkin huvikseen vielä ja ihan hento väri vain. Ovisoireet on kovat, alavatsa on niin turpeen pinkeenä ettei tosikaan, eilen oli tosi epämiellyttävää hölkätä vähänkään esikoisen potkupyörän perässä ja tänään autossa istuessakin oli tukalaa. Myös eiliset tallettelut oli aika epämiellyttävää tuntua alavatsalla 🙈 Ihan ku isompaa 🥚satsia hautois! Nännit on myös alkaneet aristaa ja mieskin sanoi et on nännit turvonneet. Mut en tajua ku ovisoireet ja testit ei mätsää ollenkaan...et onko siellä vielä kumminkin liian "raaka tilanne", illalla ois se irrotuspiikin laitto. Nännit mulla on ollu samanlaiset kesän yhdessä kierrossa josta tuli varhainen keskenmeno, lunttasin muistiinpanoista. Muuten en muista tämmöstä olleen. Kovasti on myös eggiksiä!

Mulla ok kp15 haaleeta, kp16 vähän tummempi ja kp17 tosi tumma
 
Takaisin
Top