BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv toivotaan että pistoslääkkeillä onnistaisi! 😊 Kuulostaa kyllä hyvältä suunnitelmalta, että siirrytään vuodenvaihteen jälkeen sitten ivf:ään jos ei tärppää oi-hoidoin. Mutta toivotaan että tärppäisi ennen sitä 🤗

Ehkäpä nyt alan uskoa että ovis meni. FF:kin siirsi sen kp20 -> kp21. Silloin oli iltaa kohti kyllä sellaiset kivut että jos testi olisi ollut plussa ennen sitä, olisin ollut varma oviksesta. Seurailen vielä ainakin pari päivää ovistestejä mutta jos lämmöt pysyy koholla ja testit haaleina, niin lopetan. Ja laitan tilaukseen jotain herkempiä testejä 😄 Pitäisi vaan olla edullisia, kun mulla noita testejä kuluu… Olikohan easy@homet herkkiä? 🤔 Niitä taisi saada Saksan Amazonista halvalla. Pitää lähipäivinä tutkailla asiaa.

View attachment 126227

View attachment 126228

Edit / vähän jo googlasin, easy@home herkkyys on kai 25mIU ja noi OneStepit on 20mIU… Pitää vielä tutkia, periaatteessa voisin jatkaa näilläkin ja vain silloin kun OneStep näyttäisi vähän vahvempaa niin testaisi lisäksi vaikka Pregcheckillä 🤔
Mä käytin easy@homeja ja voin vannoa niiden nimeen! Tässä vähän vertailukuvia (easy@home vs onestep) mun tärpistä:
IMG_8242.jpeg

EDIT: jos haluat niin mulle voi laittaa privaa, voisin tyhjentää loput easy@homen ovulaatio- ja raskaustestit pois kaapista nyt kun ei ole enää käyttöä ☺️
 
Käytitkö myös ovulaatitestejä? 😊 Kiinnostaisi miltä niiden viiva näyttää vs OneStep!
Käytin! Mutta mun ongelma oli että kierrossa ei tullut ollenkaan LH-piikkiä joten mulla ei oo oikein vertailukelpoisia kuvia onestepistä ja easy@homesta, mutta noin periaatteessa easy@homen testit näyttää enemmän tummumista ja onestepin näyttää piikin. Easy@homen testejä ois tarkoitus käyttää yhdessä Premomin sovelluksen kanssa joka vertailee tummumisia.

Ja siltä varalta että et huomannut edittiä tuossa toisessa viestissä, mulle voi laittaa privaa jos kiinnostaa noi easy@home testit, mulla on kaapissa molempia eikä enää tarvetta 😅
 
Käytin! Mutta mun ongelma oli että kierrossa ei tullut ollenkaan LH-piikkiä joten mulla ei oo oikein vertailukelpoisia kuvia onestepistä ja easy@homesta, mutta noin periaatteessa easy@homen testit näyttää enemmän tummumista ja onestepin näyttää piikin. Easy@homen testejä ois tarkoitus käyttää yhdessä Premomin sovelluksen kanssa joka vertailee tummumisia.

Ja siltä varalta että et huomannut edittiä tuossa toisessa viestissä, mulle voi laittaa privaa jos kiinnostaa noi easy@home testit, mulla on kaapissa molempia eikä enää tarvetta 😅
Kuulostaa hyvältä! Premomin appi onkin tuttu, käytän sitä näiden OneSteppienkin kanssa 😊 Ihanaa, laitan sulle kohta viestiä! ❤️
 
@Misa Mä käytän easy@home ovistestejä ja en enää muita käyttäis :thumbs-up: En oo koskaan kuullu et ketään olis ollu pettynyt niihin, eli voin vain suositella. Ja kivasti tulee noissa isommissa pakkauksissa myös raskaustestejä mukana. Mä käytin silloin myös niitä ovistestejä raskauden tulkitsemiseen, ne tummu tosi nopeasti ennen r-testejä niin ei jääny epäselväksi.
Mun täytyykin tilata lisää noita ovistestejä, ne loppu viime kierrossa joten en nykyisessä kierrossa tikutellu ovista. Otan ne kuitenkin taas käyttöön seuraavassa kierrossa tai vasta siinä marraskuun kierrossa mistä virallisesti aloitetaan yritys jälleen 🤔
 
@Misa Jep, tosi tyytyväinen oon siihen että saa irroituspistoksen käyttöön, sillä se kemiallinenkin tuli niin odotukset on kovat loppuvuoteen! 🌈🤩 Siellä ois kyllä ajoitus osunu ihan kohdilleen jos ovis tosiaan oli tuossa kp21! 🤞 noita e@h testejä en oo kokeillut, mutta pc mulla ainakin toimii. Toi vois olla hyvä idea että testaa niillä sit kun toinen testi tummenee. Milloin aattelit tehdä r-testiä? 🙈

Lämmöt on ainakin vielä ylhäällä 🤞 toki perogesteroni varmasti sitä nostaa. Meillä kyllä osui tässä kierrossa kova kuume niin huonoon kohtaan. Just tuohon ovista ennen, niin talletteluja on 1 pankissa ja siitäkin siittiöt varmaan kärähtäneet kuumeen takia 🤣🙈

IMG_8320.jpeg
 
@Däumeline kiva kuulla positiivisia kokemuksia noista testeistä! Saan Metulta noita kasan, niin katsotaan sitten toimiiko mullakin 😊

On tää foorumi kyllä ihan paras. ❤️ Itsekin annoin tätä kautta ennen helmikuista ylijääneet CB digiovistestit pois, ja viime kuussa sain Nurpulta hänelle turhaksi jääneet Donafertyt. Lupaan että jos/kun mulla jää jossain kohtaa jotain testejä tai Donafertya yli, annan ne myöskin ilmaiseksi eteenpäin! 😊

@Kwv ehkä toi meidän kp21 tallettelu tuli vähän myöhään, mutta josko sieltä jokunen kaveri ehti kapasitoitua ja sen jälkeen vielä munasolulle asti! Toivottavasti 😁 Koitan taas odottaa dpo10 asti mutta jos en malta, niin voi olla että jo dpo9 annan itselleni luvan testata 😌 Onpa kyllä harmi että tuo kuume osui teille noin huonoon saumaan. 😔 Toivotaan silti tärppiä, ja oon myöskin teidän puolesta hyvin optimistinen noiden pistoshoitojen puolesta! Meillä ne myös toimi tosi hyvin silloin helmikuista yrittäessä 😊 6 hoitokiertoa pistoksilla joista 3 raskautta, 2 kesken (varhaisessa vaiheessa) ja 1 syliin ❤️

Täällä dpo4 dippi ja nyt jännittää että onko huomenna mihin suuntaan menossa. Pakko sanoa että oon ihan älyttömän pettynyt jos lämmöt tulee alas ja käykin ilmi ettei ovista ole ollut 😩 Vaan ei auta kuin odotella ja seurailla tilannetta.

IMG_7279.jpeg


IMG_7280.jpeg
 
No nyt nousi kunnolla 😄 En nyt tee enää ovistestejä, näyttäisi siltä että ovis on tosiaan mennyt. (Vielä pienellä varauksella suhtaudun silti, jos mun kroppa vaan jekuttaakin mua nyt oikein kunnolla 🤭)

Ensi kierrossa voisin testailla sekä easy@homella että OneStepeillä, niin voin tehdä sitten vertailua.

IMG_7288.jpeg


Harmi kun en tajunnut ottaa Primaspania mukaan mökille. Pitää tänään aloittaa, kun ehditään kotiin.

En varmaan muistanut tänne kirjoittaa aiemmin hematologin mielipidettä mun kohollaoleviin trombosyytteihin. Alle 450 lukemat ei kuulemma vielä vaadi kummempia toimenpiteitä, mutta jos arvot pyörisi aina 450 tuntumassa tai yli, olisi hyvä ottaa näyte luuytimestä jotta nähdään tuottaako se trombosyyttejä liikaa. Mulla noi arvot on useimmin ollut 400-450 välillä, pari kertaa yli, joten tuskin siis otetaan tuota näytettä. Marraskuussa kontrolliverikoe ja samalla katsotaan ferritiini, se mua kiinnostaa ehkä eniten, viime mittauksesta on jo pari vuotta 😄 Hän ei osannut kommentoida trombosyyttien osuutta keskenmenoihin, mutta syön siis Primaspania luteaalivaiheessa, koska aiempi lääkäri sanoi että ehdottomasti kannattaa ja mun ainoa onnistunut raskauskin alkoi kun söin sitä.
 
@Misa ihanaa että lämmöt nousi takaisin eikä tarvitse aloittaa odotusta uudelleen 🤩 Nyt vaan piinailemaan!🌈🌈 ja tosi kiva tietää että teilläkin pistoshoidot toimineet, luo kyllä odotuksia loppuvuoteen 🌈😍. Tämä foorumi on kyllä mahtava, ite kyllä kanssa jaan sitten samalla tavalla itselle ylimääräiset asiat pois kun joskus tästä yrittämisestä päästään. Sain täältä myös ilmaiseksi paketin Donafertyä!

Nyt ei ainakaan vielä tapahtunut mitään luteaalidippiä, katsotaan mitä huomenna 🙈
Tuossa kemiallisen kierrossa mulla näkyi selvästi kiinnittyminen dippinä ja nyt kun jälkikäteen pohdin, niin samana päivänä myös kohdussa kramppasi kivuliaasti. Luulin vaan menkkojen aluksi silloin kun oli jo dpo12. Toki kierrot voi olla erilaisia, mutta jos ei mitään oiretta tai dippiä tule niin eiköhän siellä nega odottele.

IMG_8322.jpeg
 
Heipähei jälleen 👋💞 oon lueskellut jokaisen viestin mut on ihan terää tehnyt irrottautua täältä ja tästä projektista sen mitä pystyy. Alkaa leuka taas nousta normaaliin uomiinsa ja valmiiksi uusiin taisteluihin. Toivottavasti ei pettymyksiin, kovin moniin ainakaan.

@Kwv Ehkäpä huomenna se kiinnittymisdippi 🤞🤞🌈 onko myoinositolista tullut jotain sivuvaikutuksia? Mäkin joskus aikoinaan ostin pari pussia, avaamaton taitaa vielä ollakin jossain kaapin perukoilla...

Mulla on kp7 tänään ja huvikseni eilen uitin ekan ovistestin. Ehdin jo säikähtää sen tummuutta mut latasin ton premom sovelluksen niin ei se antanut juuri mitään ratioo vielä, tänäänkin vaan 0.21. Eilinen testi ehti kuivua ennen kuvan ottoa. On vaan kuplutellut taas alavatsassa niin että pelkään liekkö taas menee inssin ajotus huonosti 😅 tai sitten vastaavasti viikonlopulle. No, kävipä miten vaan, niin en usko inssin olevan se ratkaisu meillä. Kuhan ovis saatais, mielellään kahdella follilla, hyvä limis ja tallettelut kohdilleen 🌈 se riittäisi just nyt. Lämmöt on aika tasena pysytellyt, melkein M-kirjaita piirsi 😅 holahtelee paljon vetistä valkovuotoa nyt kkvuodon jälkeen, oon luullut useasti että kkvuota jatkuu mutta ei sentään, ihan uus juttu tää.

Screenshot_20231001_130511_FF App.jpg
 
Kiva, että @Tyty täällä takaisin! 🥰 Onneksi pettymys on jo jäänyt taaksepäin, irrottautuminen kyllä tekee välillä tosi hyvää, kun tämä on niin raskas projekti välillä pettymyksineen 😓🌈 Mulla ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia Donafertystä, ja tässä kierrossa letrojen ja Donafertyn avulla(?) ovuloin, joten sinänsä tosi iso plussa kyseiselle tuotteelle!

Dippi tuli, ja vaikka se ei tarkottaiskaan mitään niin oikeutan sillä itselleni testaamisen keskiviikkona dpo10 😂🙈 oikeasti voi johtua siitä, että pari päivää kotona ollut aivan jäätävän kylmä! Vertailen myös kokoajan oireita tuohon edelliseen plussakiertoon vaikkei vielä olekaan yhtään mitään. 🙈

IMG_8396.jpeg
 
@Tyty ihanaa että pahimmasta pettymyksestä päästy yli! Mukavaa kun palailit tänne höpisemään meidän kanssa 🥰

@Kwv jännää on! Pidän keskiviikkona peukkuja, että plussaa tulisi testiin 😍 Kunpa kunpa 🌈

Täällä vähän sahailee, mutta yhä coverlinen yläpuolella. Just nyt on usko plussaan tästä kierrosta todella vähäinen, jotenkin tuntuu että toi ovis oli jotenkin huono ja varmaan keltarauhanenkin on heikko 🤔 En silti käytä lugeja nyt kun haluan nähdä miten lämmöt menee ihan luomuna ja minkä pituinen luteaalista tulee.

IMG_7307.jpeg
 
@Kwv aaaa niin Donaferty ja myoinositol on sama asia, nyt vasta tajusin! 😂 Mä ostin aikoinaan jonkin pussin sitä myoinositolia, jauhemuodossa. Ei se varmaan "samaa kamaa" oo ku toi Donaferty. Hyvädippi-testausplääni, päästään tiirailee 👀👀, toivottavasti haamulaista! 🤞🌈😍

@Misa toivottavasti tästä kierrosta tulis kuitenkin hyvä kierto vaikka usko on nyt koetuksella 🤞🌈 edit. Millon sä meinasit tikkua uittaa? 😅

Rikottiin eilen kolmen viikon selibaatti 😂 olihan tuo jo aikakin. Tais molemmat saada viime kierrossa tarpeeks 🤣 en muista et koskaan ois ollu noin pitkää taukoa. Paitsi onpas! Synnytyksen jälkeen n.4-5vk mut oli "pakko".
 
Muokattu viimeksi:
@Tyty tarkotus olisi testata perjantaina dpo10, ehkä jo torstaina, jos on sellainen fiilis 😄 Onnea selibaatin katkaisusta! 😁 Meillä tulee tuollaisia helposti.

Täysin sama lämpö kuin toissapäivänä 😌 On kyllä taas niin erilainen käppyrä verrattuna kahteen aiempaan. Onneksi aloitin tän lämpöjen mittailun, koska ovistestien perusteella odottaisin ovista yhä, ja luultavasti kun menkat alkaisi, uskoisin kierron olleen ovuloimaton.

IMG_7349.jpeg
 
Tämä ei nyt lämpöihin liity, mutta ovikseen kylläkin. Ja pakko johonki tulla spekuloimaan, koska se on parasta. Eli oon synnyttänyt kesäkuun lopussa ja menkat alkoi 6 viikkoa synnytyksestä, kahdet menkat siis olleet. Nyt on meneillään kp 17 (viime kierto oli 33pv) oon mielenkiinnosta tehnyt ovistestejä ja viivaa ei ole tullut oikeastaan näkyviin ollenkaan minään päivänä paitsi eilen. Viiva ei kuitenkaan ollut missään nimessä niin vahva, että olisi positiivista meinannut, mut suureksi ihmetykseksi eilen tuli kuitenkin ihan selkeän kananmunalimat 😳 ja tänään aamulla kun testasin niin viiva oli haaleampi kuin eilen. Oonkohan ovuloinut/ovuloinko kuitenkin vaikka tikuissa se ei näy? Ennen kyllä aina näkynyt, mutta nyt kun edelleen täysimetän niin mietin, että onkohan ovistestit jotenkin vähemmän luotettavia… sattuuko jollakin olla kokemusta? 🤔
 
Tämä ei nyt lämpöihin liity, mutta ovikseen kylläkin. Ja pakko johonki tulla spekuloimaan, koska se on parasta. Eli oon synnyttänyt kesäkuun lopussa ja menkat alkoi 6 viikkoa synnytyksestä, kahdet menkat siis olleet. Nyt on meneillään kp 17 (viime kierto oli 33pv) oon mielenkiinnosta tehnyt ovistestejä ja viivaa ei ole tullut oikeastaan näkyviin ollenkaan minään päivänä paitsi eilen. Viiva ei kuitenkaan ollut missään nimessä niin vahva, että olisi positiivista meinannut, mut suureksi ihmetykseksi eilen tuli kuitenkin ihan selkeän kananmunalimat 😳 ja tänään aamulla kun testasin niin viiva oli haaleampi kuin eilen. Oonkohan ovuloinut/ovuloinko kuitenkin vaikka tikuissa se ei näy? Ennen kyllä aina näkynyt, mutta nyt kun edelleen täysimetän niin mietin, että onkohan ovistestit jotenkin vähemmän luotettavia… sattuuko jollakin olla kokemusta? 🤔
Mulla just tässä kierrossa tilanne, että oli ovislimat, kivut ja kaikki, mutta testi ei vahvistunut plussaksi asti. Lämmöistä kuitenkin näkyy että ovis tapahtui. Kokeilen herkempiä ovistestejä ensi kierrossa 🙂 Vaikka 2 aiemmassa kierrossa kyllä plussa näkyi testeissä näillä OneStepeilläkin. Itsekin imetän, noin 5 kertaa päivässä, en enää öisin. Luulen että mulla hormoneja sekoittaa PCOS mutta varmasti imetyksellä oma osuutensa.
 
Mulla just tässä kierrossa tilanne, että oli ovislimat, kivut ja kaikki, mutta testi ei vahvistunut plussaksi asti. Lämmöistä kuitenkin näkyy että ovis tapahtui. Kokeilen herkempiä ovistestejä ensi kierrossa 🙂 Vaikka 2 aiemmassa kierrossa kyllä plussa näkyi testeissä näillä OneStepeilläkin. Itsekin imetän, noin 5 kertaa päivässä, en enää öisin. Luulen että mulla hormoneja sekoittaa PCOS mutta varmasti imetyksellä oma osuutensa.
Ahaa okei, en kerennykään lukemaan vielä 😊 jännä nähdä että kuinka teidän käy 🤭
 
Ahaa okei, en kerennykään lukemaan vielä 😊 jännä nähdä että kuinka teidän käy 🤭
Luulen että täällä yritetään niin kauan että imetys loppuu, ja varmaan hoitoihinkin pitää palata lopulta 😁 Mutta aina voi silti yrittää! Jos sua epäilyttää ovuloitko ja jos jaksat, niin suosittelen kyllä tätä lämpöjen mittailua. Sillä ainakin melko varman varmuuden saa asiaan 😊 Itse usein aamulla imettäessä pistän mittarin suuhun, niin se menee siinä sivussa enkä koe että siitä olisi mitään lisävaivaa.
 
Luulen että täällä yritetään niin kauan että imetys loppuu, ja varmaan hoitoihinkin pitää palata lopulta 😁 Mutta aina voi silti yrittää! Jos sua epäilyttää ovuloitko ja jos jaksat, niin suosittelen kyllä tätä lämpöjen mittailua. Sillä ainakin melko varman varmuuden saa asiaan 😊 Itse usein aamulla imettäessä pistän mittarin suuhun, niin se menee siinä sivussa enkä koe että siitä olisi mitään lisävaivaa.
No josko meniskin vaikka ilman hoitoja, eipä näistä ikinä tiedä 😇 mulla esikoisesta oli menkat pois 7kk ja nyt alko hirmu aikaisin 😵‍💫 ja meillä siis ajatuksena että kolmonen (ja viimeinen) aikaisintaan 3 vuoden päästä, mutta saa nähdä että päättääkö elämä nyt toisin kun ehkäisyä ei olla vielä otettu käyttöön 😁 aika hurjaa olisi kyllä vuoden ikäero, mutta siitäkin varmasti selviäisi. Tosin vaikka ovis tapahtuiskin, niin en jotenkaan silti usko että raskaaksi tulisin, taitaa tuo täysimetys noita hormoneita sekoittaa kuitenkin niin paljon. Mut mitään ovikseen tulee, niin olis kyllä jotenkin erikoista, että ovislimat tulisi ilman ovulaatiota
 
Takaisin
Top