BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jossain vaiheessa minäkin palaan tänne. Tänään todettu kkm, viikkoja olisi ollut 18+0 tänään mutta ei tietoa kauanko on jo ollut kuollut. Ylihuomenna alkaa tyhjennys / synnytys. Painajaistahan tämä.
Lämmin osanotto suruun! 💔😭 Menetykset ovat aina kauheita, mutta varsinkin nämä myöhäiset menetykset! Paljon voimia tuleviin surun aikoihin! Toisaalta ei myöskään tarvitse olla voimakas, surun läpi voi elää ja olla vaan, vain aika auttaa. 🥺💔

Tässä runo, joka oli keskenmenon kokeneiden opaslehtisessä, jonka sain itse sairaalasta 2020.

Pieni lumikello nostaa pälvestä suloisen päänsä.
Auringon ihana lämpö sen herätti eloon.
Se on nukkunut pitkän talven odottaen kevättä.
Nyt se on tullut!
Mutta kesken suven ihanan huuman
havahdun kurjen haikeaan huutoon.
Nytkö jo lennät pois, lintuni?
Olisit viipynyt vielä!
Niin sinäkin, pienoiseni, heräsit rakkauden lämpöön,
juurruit syvälle sieluuni,
josta nyt versovat kaipuun tuoksuvat kukat.
Lumihiutaleet, peittäkää hellästi kukkaseni.
Taas keväällä herää lumikello,
taas kurkeni palaa ja jatkuu elämän korkea laulu.

- Silja Tenhunen 2010 -
 
@Magnoliae Ei ole sanoja! Kovasti voimia raskaaseen tilanteeseen, olen niin pahoillani 💔

@Kwv tulihan se ovis sieltä 😍 tärppionnea! Aloititko jo terolutin? Jäin miettimään, että jos tänään on dpo0, niin kannattaisiko vielä päivällä tai parilla lykätä aloitusta.

@Tyty on kyllä selvä haamuviiva edelleen 😳 mulla on pari kertaa nuo näyttäny samanlaista haaleaa viivaa, mutta vaikee sanoa onko ollu virheellisiä testejä vai kemiallinen.

@Misa kylläpä siellä nyt ovis antaa odotuttaa turhauttavan pitkään. Tässä yritysaikana normaalikin kierto on tuntunu turhan pitkältä, niin voin vaan kuvitella mitä se PCOS kans on. Onko tänään ollu mitään ovistuntemuksia?
 
Mä uskaltauduin tänään vihdoin testaamaan ja mikä yllätys siellä olikaan 😭❤️🌈 Tyyne sitkeä sissi! 😍 Tänään on dpo11/pp6.
 

Liitteet

  • IMG_20230924_113408.jpg
    IMG_20230924_113408.jpg
    502.5 KB · Katsottu: 118
  • IMG20230924094253.jpg
    IMG20230924094253.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 129
@Mimossa oiii onnea onnea!! 😍❤️ Hieno ja sitkeä Tyyne, aivan ihanaa että tarttui kiinni! 🥰❣️

Ei oikein mitään tuntemuksia, välillä kuvittelen tuntevani jotain tuolla vasemmassa munasarjassa. Ehkä jotain kasvaa mutta hitaasti 🤷‍♀️ Tai sitten ei. Ovistesti edelleen hailuraa. Jotenkin sain käsiteltyä pettymyksen ja nyt vaan seurailen tilannetta ilman sen suurempia odotuksia.

IMG_7167.jpeg


IMG_7168.jpeg
 
@Misa toivottavasti nyt sielläkään ovis ei jätä tulematta vähäisistä oireista huolimatta. 🌈 ainakin lämmöt on tasaiset! Harmi että nyt odotuttaa.

Nyt ainakin kahtena päivänä jo FF merkinnyt lämmöt tuolla punaisella pisteellä, optimistinen siis että ovis meni vaikka mitään en tällä kertaa tuntenutkaan.
Menkoista sen sitten näkee, jos ei meinaa millään tulla niin ei oo mitään irronnut. Terolutinkin ehdin jo aloittaa, koska ei jaksettu talletella enää kuumeen takia. 🙈 ja koska sovittiin että tämä kierto rennommalla mielellä niin ihan hyvä näin! 👌 Torstaina viimein uudet suunnitelmat!🌈

IMG_8286.jpeg
 
@Kwv Miten tämän aamun lämmöt, vahvistiko FF vielä ovista? Torstaina varmaan kans näkee, onko siellä muodostunu keltarauhasta, jos ultraavat ensikäynnillä 😊

@Misa mikäs tilanne siellä? 😊

Täällä toistaiseksi ainaki testi vielä tummuu ja lämmöt pysyy tasaisena. Jotenki ehkä luulin ja oletin, että plussakierrossa lämmöt ois noussu vielä korkeammalle 37°C:een 😅 Menkkojen oletettuun alkamispäivään on vielä jopa 4 päivää, mutta huomenna on kuitenki jo polin ilmoittama virallinen testipäivä🌈
 

Liitteet

  • IMG_20230926_103250.jpg
    IMG_20230926_103250.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 85
  • IMG_20230926_094031.jpg
    IMG_20230926_094031.jpg
    368.4 KB · Katsottu: 89
@Kwv ihanan rento asenne! 😊 Pääsette varmastikin pian tositoimiin kun teillä on niin sopivasti tuo ensikäynti kierron loppupuoliskolla. Ellei sitten tärppääkin tästä, sekin on aika yleistä että just ennen hoitoja onnistaakin 😄

@mai- oon tosi pahoillani 😭 Onpa nyt kurjaa km-aaltoa täällä… 😔💔 Voimia tilanteeseen kovasti ❤️

@Mimossa hyvin vahvistuu! 😍

Täällä nyt kovemmat kivut, odotin jo melkein plussaa tälle aamulle mutta ei. No vahvistunut kuitenkin. Jouduin toissayönä ottamaan ibuprofeenia järkkyyn selkäsärkyyn (vihloi jossain lapaluun alla 😥) kun en saanut muuten unta. Saa nähdä että peruuntuuko koko ovis sen takia. Oli kuitenkin pakko ottaa se kun parasetamoli ei mulla auta mitään ja halusin nukkua edes muutaman tunnin.

Tänään tarkoitus talletella, kunpa vaan jaksettaisiin illalla.

IMG_7206.jpeg


IMG_7207.jpeg
 
Voi ei @mai- 😞🩷 onpa surkeaa, hirmuisesti nyt keskenmenoja täällä! 😞 kovasti tsemppiä 🌈

@Mimossa hienosti vahvistunut testi ja lämmötkin näyttää hyvältä! Ei ne välttämättä sitten tuon korkeammalle nouse, mutta ainakin on riittävä kun testi vahvistuu 🌈🙂 Joo toi muuten voikin olla mielenkiintoista jos ultraavat, että näkyykö mitään! Meinasin jo mennä progetestiin mutta maltoin mieleni.

@Misa voi harmi, että on ollut selkäkipuja! Toivottavasti muuten kivut lupailisi lähestyvää ovista, kiva että ainaki testi on alkanut tummua! 🌈 Kyllä se sieltä varmasti vielä tulee 👌

Jep, FF veikkaa oviksen kun eilen yöllä oli taas vähän ilmeisesti lämpöä tai jotain, aivan hiessä ainakin olin koko yön 😅. Niin flunssainen ollut perjantaista alkaen, että en tiedä onko nää tän viikon lämmöt yhtään luotettavia, luultavasti discardaan tän päiväisen lämmön vielä. En ymmärrä miksi FF muutenkin laittaa oviksen tuohon kohtaan jo ennen ovisplussaa 🤔🤔 ei mun mielestä ole ollenkaan siinä. Itse ajattelisin että Kp16 vasta oli.

IMG_8287.jpeg
 
Tuun nyt vaan laittaan nää kuvat tänne ja kysymään että mitä hittoa 😩 Eilen illasta oli ihan kaikki oviskivut ym. ja limatkin olleet tässä havaittavissa. Mutta ei ovisplussaa näy, taas haalenee vaan. Voisko se olla mennyt vaikka ei tullut plussaa, vai onkohan se folli nyt sitten vaan surkastunut pois. Tuntemusten perusteella oon varma että jotain on kasvanut, mutta ei ehkä sitten irronnut… 🤷‍♀️ Tänään on ollut paljon vähemmän kipuja kuin eilen.

IMG_7233.jpeg


IMG_7234.jpeg
 
Tuun nyt vaan laittaan nää kuvat tänne ja kysymään että mitä hittoa 😩 Eilen illasta oli ihan kaikki oviskivut ym. ja limatkin olleet tässä havaittavissa. Mutta ei ovisplussaa näy, taas haalenee vaan. Voisko se olla mennyt vaikka ei tullut plussaa, vai onkohan se folli nyt sitten vaan surkastunut pois. Tuntemusten perusteella oon varma että jotain on kasvanut, mutta ei ehkä sitten irronnut… 🤷‍♀️ Tänään on ollut paljon vähemmän kipuja kuin eilen.

View attachment 126189

View attachment 126190
Mä sanoisin että sun testi oli plussa kp21 aamuyöllä. Tuolla kivasti lämmötkin alhaalla kp20. Oliskohan ovis ollut tuolloin 21 samana päivänä? 🤔 🌈
Miten tämän merkin testit on sulla toimineet aiemmin, onko tullut ihan selvää plussaa? Voi olla et joku toinen merkki sopisi sulle paremmin?
 
Mä sanoisin että sun testi oli plussa kp21 aamuyöllä. Tuolla kivasti lämmötkin alhaalla kp20. Oliskohan ovis ollut tuolloin 21 samana päivänä? 🤔 🌈
Miten tämän merkin testit on sulla toimineet aiemmin, onko tullut ihan selvää plussaa? Voi olla et joku toinen merkki sopisi sulle paremmin?
Hmm voiskohan olla… Nää on toiminut hyvin aiemmin, on tullut ihan kunnon kontrollia tummempi viiva, joka on kestänyt 1-2 päivää. 🤔 Mutta voihan kierrot olla erilaisia. Mulla PCOS:n takia on aiemmin tullut herkemmillä testeillä vääriä positiivisia, siksi nyt näitä käyttänyt kun näillä ei ole sellaisia tullut.
 
@Misa tuo on itseasiassa hyvä pointti, mitä @Däumeline kirjoitti, että voisko olla kuitenkin mennyt jo? 🤔 mulla ei onestepin testit toimineet, eivät näyttäneet kunnon plussaa ollenkaan (laitan tähän kuvan jossa pc plussa ja sofi ei). Toivotaan että olis ollut, nuo limat ja lämmöt ja muut oireet kyllä viittaisi siihen 👏🌈

8A72BD50-4661-45E2-8921-9567DDD824FC.jpeg


Mulla nyt FF siirsi oviksen sittenkin siihen mihin sen itekin ajattelin 😊 en tiiä aloitinko sen progesteronin kuitenkin liian aikaisin jo sunnuntaina, jos ovis ollut vasta silloin, mutta ei mahda mitään! Enemmän jännittää ja hirvittää huominen lapsettomuuspolin käynti, että mitä selviää! Toivon että päästään pian hoitoihin eikä tarvitsisi enää odotella 🤞🤞

IMG_8290.jpeg
 
@Kwv niin voihan se olla että tässä kierrossa ollut jotenkin matalat hormonit ja siksi ei tullut kunnon plussaa 🤔 Tulehan huomenna sitten kertomaan uutiset ensikäynnin jälkeen! 🤩

Tässä kahden viime kierron ovisplussat. Siksi vähän ihmettelen jos nyt ovis meni jo 😁

Toissakierto:
IMG_6044.jpeg


Viime kierto:
IMG_6594.jpeg


Tosin onhan tuo jälkimmäinen haaleampi. Jos nyt käy lämpöjen mukaan ilmi että ovis meni, niin pitää sitten hommata jotain herkempiä testejä 😄
 
Sivusta huutelen, että @Kwv tsemppiä huomiselle käynnille !❣️ toivottavasti asiat lähtee etenemään. Täällä pitäisi vielä kuukausi odottaa kromosomitutkimusten (mun ja miehen) tuloksia ja marraskuun alussa otetaan sit loput labrat ja marraskuun loppupuolella mennään lapsettomuuspolille käynnille. Eilen oli ovisplussa eli parin viikon päästä käynnistyy taas kierto ja pääsee jatkamaan tätä oravanpyörässä pyörimistä.
 
En nyt vieläkään ole ihan vakuuttunut että ovis olisi mennyt, mutta FF uskoo niin. Tosin jos olisi veikattava niin uskoisin myöskin olleen kp21, jos oli. Mutta asia selvinnee lähipäivinä lämmöistä 😄 Ja jatkan ovistestailua vielä toistaiseksi. Toivon kyllä että olisi mennyt, niin ei tää kierto venähtäisi ihan mahdottoman pitkäksi.

IMG_7237.jpeg


IMG_7238.jpeg
 
Kiitos ihanat tsempeistä 🌸 @Kuuttituutti sinnekin hirmusti tsemppiä taas tähän oravanpyörään.. 😮‍💨 toivottavasti kuukausi menisi nopeasti ja tutkimukset pääsisi etenemään! Varmaan sekin tuo sitten osaltaan uusia suunnitelmia 🤞

@Misa on varmasti ihan fiksua jatkaa sitä ovistestailua, jos sattuisikin vielä olemaan tulossa! Oma intuitio voi kyllä usein olla oikeassa 🤔 mutta ainakin FF on jo optimistinen 🙈 menkoista tai tärpistä sen sitten viimeistään näkee milloin oli! 🌈 samoissa kiertopäivissä siis taas mentäisiin jos olisi ollut siellä ovis.

Ensikäynti oli tänään ja jäi hyvä fiilis! Vuoden loppuun noin suunnilleen jatketaan OI-hoitoa tarkemmalla seurannalla ja pistoksilla. Jos ei tärppiä tule niin siirrymme suoraan IVF. 🤞 Inssistä ei meille koeta olevan mitään lisähyötyä niin siihen ei lähdetty. Mutta ihan kiva että on suunnitelma selvä ja nyt vaan sitä kohti.

Ultrassa mahdollisesti keltarauhanen näkyi, eli ovis on ehkä ollut ja mennyt tässä kierrossa. 🌈 dpo-2 ainut tallettelu joten hirveitä odotuksia ei ole. 🙈 Ehkä dpo10 testailen!

IMG_8293.jpeg
 
@Kwv toivotaan että pistoslääkkeillä onnistaisi! 😊 Kuulostaa kyllä hyvältä suunnitelmalta, että siirrytään vuodenvaihteen jälkeen sitten ivf:ään jos ei tärppää oi-hoidoin. Mutta toivotaan että tärppäisi ennen sitä 🤗

Ehkäpä nyt alan uskoa että ovis meni. FF:kin siirsi sen kp20 -> kp21. Silloin oli iltaa kohti kyllä sellaiset kivut että jos testi olisi ollut plussa ennen sitä, olisin ollut varma oviksesta. Seurailen vielä ainakin pari päivää ovistestejä mutta jos lämmöt pysyy koholla ja testit haaleina, niin lopetan. Ja laitan tilaukseen jotain herkempiä testejä 😄 Pitäisi vaan olla edullisia, kun mulla noita testejä kuluu… Olikohan easy@homet herkkiä? 🤔 Niitä taisi saada Saksan Amazonista halvalla. Pitää lähipäivinä tutkailla asiaa.

IMG_7248.jpeg


IMG_7249.jpeg


Edit / vähän jo googlasin, easy@home herkkyys on kai 25mIU ja noi OneStepit on 20mIU… Pitää vielä tutkia, periaatteessa voisin jatkaa näilläkin ja vain silloin kun OneStep näyttäisi vähän vahvempaa niin testaisi lisäksi vaikka Pregcheckillä 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top