BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty juu mulla ainakin näkyi irroituspistos testissä ”vääränä” plussana eli näkyi siis useampana päivänä myös oviksen jälkeen plussa, yhtä tummat viivat. 🙂 En toki tiedä näkyykö kaikki eri pistokset, mulla irroituksessa Gonasi Set. Ja jos lämmöt putoaa huomenna niin luultavasti on vielä edessäpäin ovis 🙂
Mulla kokeiltiin ensin kp3-7 letroja, ei saatu vastetta enää ekan kierron jälkeen ja sitten vaihdettiin kp2-6. 😇 sillä tullut nyt kahdesta kierrosta yhdessä vastetta, joten sillä mennään. Yksityiseltä siis tämä myös!
 
@Mimossa pidän peukkuja että PAS nyt tuottaisi tulosta! 🌈

@Nurppu toivotaan superaikaista ovista, niin pääsisit PASiin pian! 🤩

@Kwv sun käppyrässä lukee oireina migreeni, onko sulla yleensä alkukierrossa sitä? Mielenkiinnosta siis kyselen, että liittäisitkö sitä Donafertyyn 😄 Mulla ei kyllä ole itsellä nyt hetkeen särkenyt päätä. Se oli kuitenkin viime kierrossa selkeästi hormonipäänsärkyä joten jännä nähdä onko tässä kierrossa vai ei, ja miten korreloi kierron pituuteen.

Tylsä alkukierto täällä menossa. Vauvalle aloitettu lempeä unikoulu on yhden yön perusteella menestys 🥳 Ja voi miten paljon kivempaa aamuseksi onkaan, kuin illalla väsyneenä räpeltäminen! 😂

IMG_6851.jpeg
 
@Tyty jotkut ovulaatiotestit reagoi siihen hCG:hen mitä kai tossaki lääkkeessä käytetään, siks niilläki jotkut testailee raskauttaki! Siitä ne "väärät" positiiviset tulee, kun se testi reagoi siihen piikillä tuikkastuun aineeseen eikä kerro oviksesta sinällään mitään :) ja kyl meillä varmasti luomumahis tässä kierrossa on, mut en ajatellu sen enempää ohjailla mitään "pakko"talletteluja, puuhataan jos tuntuu siltä! Ite oon ainaki viimepäivinä ollu melkosen liekeissä että ei oo musta ainakaa kiinni jos tallettelut jää välistä 😆

@Kwv ihanaa, ihan kohta jo ensikäynti! Ja ihanaa myös ottaa välillä vähän rennommin! :)

@Misa tosi ihanaa että unikoulu vaikuttaa toimivan! 😊 meki saatiin nukkua tosi pitkään tänä aamuna kun miehen lapset huolehti aamun koirasta, ai että miten luksusta!

Mulla putos lämmöt tänään taas, ei se sentään ollu superaikanen ovis 😄 eipä kyllä mitään ovisoireita oo ollukaan, muuta ku kohonneet halut!

1000006779.png
 
Hyvä ottaakin rennommin välillä @Nurppu 😄 yritän itekin jotenkin saada aivot käännettyä nyt piinapäivistä jotenkin pois, en tiedä vielä miten mut oos suotavaa jotenki harhauttaa ni kuluis aikakin nopeammin. Voi olla et testaan kuitenkin tota gonasisetin poistumista...

@Misa haha, meilläkin oli aamuseksit todella pitkästä aikaa! Olipa rentouttavaa siihen saakka ku alko viereisestä makkarista kuulua "äiti... äitiii...äiti?" 😂😂 huippua ku unikoulu tuottaa tulosta. Joskus tulee takapakkia alussa hyvän alun jälkeen mutta ei kannata säikähtää, menee yleensä yössä-parissa taas ohi.

Mulla tippu lämmöt tänään 0,1 astetta (36.5->36.4) eli ei kovin paljoa. Ehkä ovis tuloillaan just? Ollut arkuutta alavatsalla mut ei oo nyt tallettelujen aikaan ollut niin arka kylläkään ku aiemmissa kierroissa, sillon ihan tuntunut et läpi tulee 🙈
 
@Nurppu @Kwv ihailen teidän rentoutta! Mulle perjantain gyne sano että on eniten huolissaan mun stressitasoista ja ihan kyllä syystä! 😬 käyn ihan kierroksilla tän lapsettomuuden, hoitojen ja koko tilanteen kans, enkä tiiä miten tätä purkaa. Paitsi täällä teille ihanille foorumilaisille tietty 🩷 ihana, että @Kwv ensikäynti on vihdoin jo niinkin lähellä!

@Tyty jos keksit jonku hyvän tavan saada ajatukset pois piinapäivistä, niin vinkit otetaan vastaan 🫣 teillä on ainaki hyvät tallettelut alla 🌈

@Misa peukku hyville yöunille ja toivotaan, että tylsä alkukierto menee nopeesti ja ovis tulis hyvissä ajoin! 😊

Täällä ovistesti yllätti ja oliki tänään jo positiivinen vaikkei edes eggiksiä oo ollu 😳 Huomenna kuitenki vielä uus ultra ja katotaan limakalvon tilanne. Näkee sitten samalla onko folli jo puhjennu. Omat tallettelut jäi nyt yhen kerran varaan ku mies lähti työreissulle, mutta on se maaginen dpo -2 kuitenki pankissa 😂 ja sitte jos päästäis vielä PAS:iin 🤞mä oon pari yötä nyt nukkunu huonosti ja aamulla ollu kuuma, joten lämmöt noussu tavallista korkeemmalle.

IMG_20230910_150018.jpg
 
@Mimossa tiedän mitä ei kannata tehdä piinapäivillä, mennä pienen paikkakunnan lasten tapahtumaan jossa kuulet onnellisia raskausuutisia joka tuutista😮‍💨 kaks näistä vielä sellasia joista toista nään viikottain koko syksyn ja toinen kuuluu samaan pieneen whatsappryhmään jossa nähdään porukalla sillon tällön. Kolmas uutisen tuoja jäi vähän epäselväksi. Näille kahdelle tulossa maaliskuinen ja meille piti tulla helmikuinen 😥 sitten yks toinen läheinen äitikamu saa helmikuisen, meillä samanikäiset esikoiset. Sen tiesin jo aiemmin. Ihan sieltä ja syvältä tää touhu. Vähän karkasi nyt valitusvirreksi tämä mutta surettaa niin näin tuoreeltaan. Mutta kerron jos keksin jotain riittävää hämäystä 🙃

Dpo-2 on oikein hyvä tallettelupäivä, etenkin jos on ainoa 🤗 toivotaan huomiselle hyviä uutisia 🌈 monenko päivän alkio teillä oli pakkasessa? Me tällä kertaa tosissaan panostettiin talletteluun. Tulee kyllä vaikee syksy jos tää yrittäminen vaan jatkuu.
 
@Tyty ymmärrän tosi hyvin tuon tuskan muiden raskausuutisista 💔 Mä kans kuulin just yhden hyvän ystävän raskaudesta, joka kolahti tosi kovaa. Just samaan aikaan ite kamppailin vielä tuon ekan PAS:n pettymyksen kans. Kovasti tsemppiä ja toivotaan, että päästäis mekin pian siirtymään tuonne odottavien ketjuihin! Meillä on pakkasessa 2-päiväinen alkio. Viimeksi otettiin sulamaan päivää ennen siirtoa eli siirtohetkellä oli sitte 3 päiväinen.

Mitä iltalämpöihin tulee, niin mun ymmärtääkseni niistä ei voi päätellä oikein mitään. Illalla lämpöihin voi vaikuttaa niin moni päivän aikainen asia. Toki korjatkaa jos jollain parempaa tietoa. Mitä olisit niistä päättelemässä? 🤭
 
Näin mäkin oon lukenut iltalämmöistä @Mimossa , kunhan aikani kuluksi mietin kaikenlaista 😂 toivottavasti pian olisi meillä kaikilla onni (ja faktat) myötä 🌈

Nythän omituista lämpöä aamulla. Noin tunnin aiemmin tosin ku normaalisti mut ei se paljoa muuta tilannetta, noin 0,1asteen ero muuntimella. Miksei ne lämmöt nousseetkaan? Ovis peruttu 😳
Screenshot_20230911_055702_FF App.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Nythän omituista lämpöä aamulla. Noin tunnin aiemmin tosin ku normaalisti mut ei se paljoa muuta tilannetta, noin 0,1asteen ero muuntimella. Miksei ne lämmöt nousseetkaan? Ovis peruttu 😳
Mulla myös tässä kierrossa ovis plussa kp 11 aamulla, mutta lämmöt nousi vasta kp 14 🤷🏻‍♀️ tosin luulen että pieni flunssa tuossa sekoitti lämpöjä
Eilen kp 19 ja ehkä dpo 7 aamulämpö oli harpannut taas ylemmäs, ja luulin jo että lähti taas uuteen nousuun, mutta tänään oli taas palattu vähän alemmas 🤷🏻‍♀️
 

Liitteet

  • Screenshot_20230911_071116_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20230911_071116_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    313.2 KB · Katsottu: 57
@Mimossa @Tyty Tuttu tunne :disappointed-face: :red-heart: Täälläkin juuri yksi ystävä ilmoitti raskaudestaan ja se iski kovaa. Olen tosi onnellinen hänen puolestaan, puhuttiin samaan aikaan et halutaan sisarus esikoisille, jotka saman ikäisiä.. Mä aloitin yrityksen vuoden alussa ja no, eka tuli se varhainen keskenmeno ja sitten trisomia-13 synnytys rv15.. Tämä kaveri aloitti vasta yrittämisen ja on nyt raskaana. Olen toki onnellinen hänen puolestaan, toivon et raskaus on onnistunut ja tuen häntä ihan täydellä. Sattuu vaan, kun aloitin yrittämisen ensin ja nyt en pysty edes jatkamaan yritystä vähään aikaan esikoisen lonkkaleikkauksen takia. Nyt on ainakin kolme tuttua/kaveria raskaana samaan aikaan.
Eli omanapailua sen vertaa, et täällä eletään just nyt sairaalaelämää, esikoisen ensimmäinen leikkaus meni hyvin, toki vielä vaikeuksia tottua siihen et on paketissa. Lämpöjä en oikein pysty mittailemaan edes kierron seurantaan, kun neiti herää itkemään neljä kertaa öisin, ja itse jään usein hereille epämääräisinä aikoina univajeisena. Mutta palaan tähän ketjuun kai lokakuussa, esikoinen pääsee lokakuun lopussa eroon tuosta jalkapaketistaan ja mulla silloin myös sopivasti ovis jos kierrot säännöllisiä. Toki sitten alkaa esikoisen fysioterapia ja sen jälkeen voinnin mukana päiväkoti, mutta tähän nyt tähdätään.
 
@Misa Joo mulla on joka kerta menkkojen aikana päänsärkyä ja pahimmillaan menee migreeniksi. En siis usko että johtuu Donafertystä 🙂 hormonit syynä täälläkin!
Jännä seurailla sun kiertoa, kun mennään suht samoilla päivillä taas 🙈🌈 Toivon meille plussia!

@Tyty mulla näytti viime kierrossa myös tosi oudolta nuo lämmöt irroituspistoksen jälkeen, mutta onpa erikoista että ei vieläkään noussut! FF infoissa luki että lämmöt voi olla virheelliset irroituksen jälkeen, mutta toivotaan että siellä nyt nousisi pian 🤔🌈

@mai- hyvän näköinen käyrä! Tuo tämän päiväinen dippi sopisi ajalta hyvin luteaalidipiksi. Toivotaan 🤞🌈

@Däumeline hienoa että siellä mennyt eka leikkaus hyvin! Kurjaa että pikkuinen heräilee itkuisena 😞 Toivottavasti pian helpottaa ja toipuminen lähtee nopeasti käyntiin 🤗 Kiva jos myös pian pääset palaamaan tänne ketjuun ja yrityksen pariin 😁

@Mimossa toivotaan kovasti teille hyviä uutisia tähän päivään 👏🌈

Täällä tosi tasainen alkukierron käyrä kerrankin! Onkohan Donafertyllä jo vaikutusta vai sattumaa? 💁‍♀️ jännä nähdä mitä tässä kierrossa käy!

IMG_8216.jpeg
 
Ultrassa käyty ja tilanne oli mielenkiintonen 😅 Perjantaina oikealla oli 15mm folli ja vasemmalla 13mm. Nyt oikealla 17mm ja vasemmalla 21mm. Keltarauhasta ei näkyny eli ovulaatio ei oo vielä ollu. Limakalvo 6mm -> 7,5 mm.

Eilen jomotteli oikealla siihen malliin, että luulin oviksen jo olevan. Mutta oliki tuo vasen puoli ottanu kasvuspurtin 😳 Teen vielä tänään ovistestin tässä parin tunnin sisään ja katon miten siinä on viiva vahvistunu.

Ultraava lääkäri konsultoi lapsettomuuspolin lääkäriä ja sieltä sanottiin, että siirto keskiviikkona. Iltapäivällä mulla on vielä oma soittoaika polille. Tää kierto on ollu yks mysteeri ja epäilyttää tosi paljon lähteä tämmösessä tilanteessa viimeiseen siirtoon. Samaan aikaan en kuitenkaan haluaisi enää yhtään välikiertoa. Pitää vaan luottaa siihen, että polilla tietävät mitä tekevät ja ettei he lähtis siirtoon, jos tilanne olis heidän mielestä jotenkin huono. 🌈

IMG_20230911_104455.jpg
 
@mai- Kiitos, siellähän vähän samanlainen ovulaation jälkeinen dippi vielä tullut. Tosi mystistä puuhaa tämä kun pitää arpoa mitä milloinkin tapahtuu, mahdollisuuksia riittää ja vaan välillä pääsee kurkkaa ultraan näkymiä 🤪

@Däumeline voi pientä potilasta 😔 ikävä kun ei saa nukutuksi hyvin ja herättää yöllä itkemään ja päivälläkin kurjaa kun rajoittaa niin paljon liikkumista. Onneksi leikkaus kuitenkin meni hyvin ja toivottavasti toipulinen on nopeaa 🌈 ja pääsette kiinni normaaliin arkeen ja takaisin yrittämään. Kovasti tsemppiä!

On muuten lohdullista kuulla että joku muukin painii samojen asioiden ja fiilisten kanssa vaikkakin eihän sitä toivoisi kenellekään muulle kurjaa mieltä. Ristiriitainen lohdutus 🙈

@Kwv milloin sulla sitten nousi lämmöt irrotuspistoksen jälkeen?

@Mimossa No johan nyt on 😄 mielenkiintoista tosiaan päästä näkemään tilanne ja vertaamaan oireisiin ja tuntemuksiin. Positiivista lienee kuitenkin ettei ovis ollut vielä tapahtunut kun sitä mietit viikonloppuna. Olipa hyvä kun oli tämä limiksen seurantaultra vielä. Et saanut irrotuspiikkiä? Entä jos ovisplussaa ei tuu tänään?
 
@Tyty No sinäpä sen sanoit! Ei nimittäin tullu sitä ovisplussaa tänään 😳 Mitähän hittoa nyt oikeesti! Onkohan se kunnon LH-piikki kuitenki vasta tuloillaan vai onko tästä tulossa ovuloimaton kierto. Limat puuttuu edelleen. Täytyy kyllä kysyä tuosta irrotuspiikistä iltapäivän soittoajalla.

IMG_20230911_115844.jpg

IMG_20230911_115908.jpg
 
Tosi selkeä ovisplussa aiemmin! @Mimossa Ehkä saat ovitrellen 🤔 hyvä ku on se soittoaika vielä. Mystisiä asioita nämä, tyhmää kun kropan pitää temppuilla vielä normaalia enemmän. Viikonloppuna oli tummempi ovistesti ku nyt?

Mä jotenkin epäilen myös omaa ovistani. Ei oo juuri ollut limojakaan ja sit ku oli niin pieni folli kuitenkin vielä viime viikon ultrassa. No, varmuutta en saa ellei raskaus ala mutta lets see...
 
Mitä lääkäri sano @Mimossa ?

Mä sössin hoitajan soiton ku hitto menin tekee pihahommia ja jätin tarkoituksella kännykän pois 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ äh. Soitin siis tänään vielä luteaalituen perään ja olikin tullu cyclogestiin resepti. Tosin yritin sanoa et mulla ois lugeja ja teroja kaapissa et voisin ne syödä pois ensiksi. En nyt hakenut niitä cycloja, ei oo niitä ennen ollutkaan. Tässä pohdin viittinkö ominpäin sit lugeja laitella, teroista oli polilla puhetta aiemmin kyllä. Ei kai niistä haittaakaan pitäs olla mut... viittiikö sitä sooloilla.
 
@Tyty päädyttiin nyt siihen ettei varattu aikaa vielä keskiviikolle 🫣 Jatkan testailua huomenna ja ylihuomenna ja katotaan sitte tilannetta eteenpäin. Eilen tosiaan oli vähän tummempi ovistesti ku tänään, mutta plussaksi en tuota silti sanois, vaikka hymynaama niin haluaa väittääkki 😬 omaan silmään nuo viivat ei oo tasavahvat. Viime kierrossa digitesti pysyi mulla positiivisena kolme päivää putkeen sillon, ku LH huippu oli käsillä. Irrotuspiikkiä en vielä saanu, ku soittoaika oli hoitajan kanssa. Toivon, että kunnon plussa tulis tässä vielä itestään.

Haha, mulla meni tuon luteaalituen osalta just toisinpäin ku sulla 🤣 kaapissa on valmiina Cycloja, mutta silti laittoivat tänään ultran yhteydessä reseptin teroihin. Terolut ei oo pitäny mulla tiputtelua poissa, joten aion käyttää cycloja, koska niillä mentiin myös viime PAS 😅 terot ois kyllä niin paljon helpompia, ku sotkea nuiden puikkojen kanssa aamua iltaa. Jos sulla Lugeja on riittävästi tähän kiertoon, niin käyttäisin varmaan ensin ne pois. Ens kiertoon sitte cyclot, jos niille vielä sillon on tarvetta 😊
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top