BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teetkö 100% työaikaa? Osittainen hoitovapaa on kyllä kuin taivaanlahja ❤️ ennen en todellakaan tajunnut miksi joku tekee vajaata työviikkoa, minä tahkosin täysaikasen työn päälle vielä osa-aikasta työtä viime vuodet ennen esikoista 😂 silloin olikin erilailla aikaa ja mielenkiintoa työntekoon ja hyvä toki kun tuli tehtyä ja laitettua säästöön. Mutta suosittelen kyllä jokaiselle osittaista hoitovapaata jos vaan mahdollista työn luonteen ja talouden puolesta, saa joko extra vapaan viikolle tai lyhennetyt työpäivät niinku mä teen ja jää aikaa myös perheelle enemmän.
No mulla oli halu alkaa tekeen alkuun vaan 80%. Kesäkuussa kun selvittelin pomon kanssa noita työkuvioita, tulinkin just raskaaksi, ja pomon vastaus tuohon osa-aikaisuuteen oli että ei onnistu tuolla meillä, ois pitänyt vaihtaa yksikköä. No ilmoitin sit että menen takas omaan paikkaan 100% kun luulin että jäisin talvella taas kotiin.. Mutta sit heinäkuun alussa meni kesken ja tässä nyt ollaan
 
@Tyty aion kyllä itsekin tehdä vain etänä, niin voi juurikin imetystä jatkaa. 😊 Mutta toki siinä vähän voi tulla säätöä, jos joku päivä on paljon palavereja putkeen eikä vauva ymmärrä ettei nyt saakaan maitoa kun haluaa… 😢 Mutta sitten saa pakastimesta maitoa tai korviketta, jos pakastinmaidot loppuu.

Mua myös kiinnostaa toi osittainen hoitovapaa, ehkä sitten ensi syksynä siirryn hoitovapaalta 80% työajalle 😊

Jos pe on irrotuspiikki niin kannattaa jo huomenna puuhailla! Jos millään onnistuu niin to, pe ja la 😄 Meidän helmikuista tehtiin 4 päivää putkeen 🤭 (dpo-3, dpo-2, dpo-1 ja dpo0, irrotuspiikki siis dpo-1)

@mai- oon ymmärtänyt ettei työnantajalla ole lupaa kieltäytyä osittaisesta hoitovapaasta siihen asti että lapsi täyttää 3v 🤔 Tää taisi lukea ihan Kelan sivuilla.
 
Muokattu viimeksi:
@mai- oon ymmärtänyt ettei työnantajalla ole lupaa kieltäytyä osittaisesta hoitovapaasta siihen asti että lapsi täyttää 3v 🤔 Tää taisi lukea ihan Kelan sivuilla.
Joo eihän he varsinaisesti kieltäytynyt, vaan et tosiaan se ois onnistunut meidän firman toisessa yksikössä, ei tuossa missä olen ollut. Mutta en itse halunnut alkaa vaihtaan yksikköä, ja kun tosiaan odotin silloin juuri hetken helmikuista, niin luulin silloin että en kauaa edes olisi töissä..
 
Joo eihän he varsinaisesti kieltäytynyt, vaan et tosiaan se ois onnistunut meidän firman toisessa yksikössä, ei tuossa missä olen ollut. Mutta en itse halunnut alkaa vaihtaan yksikköä, ja kun tosiaan odotin silloin juuri hetken helmikuista, niin luulin silloin että en kauaa edes olisi töissä..
Aivan, joo. Tutkin asiaa ja joissain tapauksissa myös voi ilmeisesti kieltäytyäkin, mutta tosiaan jos siirtoa tarjottiin niin sekin on tietty ratkaisu työnantajan puolelta… Harmi kyllä ettei onnistunut 😔
 
@mai- jos nyt mielesi on muuttunut niin ehkä voit vielä vaihtaa yksikköä:)

@Misa Oooääööo ei pystyyyy 😵‍💫😵‍💫😵‍💫🤣 kolmen päivän putkeen. Kaksikin putkeen tekee tiukkaa, tiedän jo nyt ja tähän päälle mies puimassa pitkälle iltaan niin menee myöhäseks peiton heiluttelut. Meiän esikoinen sai alkunsa 2päivää ennen punktiota olleesta kerrasta. Perjantaina illalla laitan irrotuksen ni ehkä sit to ja pe valikoituu 😏 lauantai voi sitten olla extraa jos on vielä paukkuja jostain syystä jäänyt.
 
@Tyty hahah joo meiltäkään ei varmaan enää se 4 päivää putkeen onnistuisi 😂 Vähän eri energiatasot, oli vaikeuksia jo tässä kierrossa 2 päivää peräkkäin… Mutta joo huominen ja pe kannattaa! La voi olla jo vähän myöhäistä, ei toki välttämättä, mutta kun ei tiedä 😊 dpo-2 ja dpo-1 on tutkimusten mukaan otollisimmat päivät
 
Pitkästä aikaa käppyrää, vielä tylsä alkukierto menossa. Ei oo ollut niin tasaista lämpöä ku viime kierrossa oli mut pari aikaisempas mittausajankohtaa voi selittää ne heitot. Tänään kp10. Eilen muuten limakalvo oli 7mm eli ihan ok jo ja ehtii just mukavasti kasvaa vielä. Viime kierrossa oli kp10 10mm.
Screenshot_20230907_100452_FF App.jpg
 
Täällä tänään kp1. Kemiallinen venytti kiertoa 4 päivällä, onneksi ei enempää.
Arvasin melkein heti, että on kemiallinen ekan testin tehtyäni, koska muistelin että @Empsu94 sai joskus dpo13 haalean plussan ja jäi kemialliseksi. Olis pitänyt olla jo vahvempi viiva noilla päivillä (dpo15) 🙂 Yhden päivän kuitenkin ehdin leijailemaan pienessä toivossa 😂 Positiivista on kumminkin se, että kaikki mahdollisuudet raskauteen on.

Tässä vielä viime kierron käppyrä. Tämä kierto mennään ekaa kertaa ilman vasteultraa. Toivottavasti donafertyn käyttö näkyisi jotenkin 🤞

IMG_8204.jpeg


@Tyty on kyllä jo tosi hyvä limakalvo siellä! Mulla oli viimeksi kp10 4,1mm. Eli siihen verrattuna ainakin todella hieno 😇
 
Muokattu viimeksi:
Uuteen nousuun @Kwv 🌈 limis kyllä mukavasti tuntuu myös kasvavan nyt esikoisen jälkeen. Ennen esikoista oli parhaimmillaankin 7mm luokkaa oviksen aikaan, onnistuneessa raskaudessa en ihan tarkalleen muista kun punktiossa ei sitä ehkä kerrottu 🧐 mutta on sullakin limis vielä kasvanut ovista kohti kun alkio on pystynyt jollain tapaa kiinnittymään. Luulen et toi gonal f sopii mulle hyvin, taitaa myös sullekin 🤞🤗

Heräsin yöllä joko kissan mau'untaan tai kun munasarjoissa kuplutteli ihan hulluna. Jäin sitten tuntemuksia siinä kuulostelee niin tuntu kauhee kuplinta ja meno ja lopuksi "plop plop plop...POKS" 😂 ihan kun ois jo jotain pamahtanut rikki ja irronnut! Ultran perusteella mahdotonta vielä mut ilman sitä oisin kyl luullut oviksen olleen sillon yöllä. Melkosta menoa noi letrot ja gonal kyl tuoneet. Alkukierto oli nyt maltillisempi kuin viimeksi.
 
@Tyty taitaa muillaki olla tylsä alkukierto, ku ei oo paljo käppyröitä täällä tulkittavana 😂

@mai- taitaa olla nyt ainut piinailija?

@Kwv pahoittelut kemiallisesta 😔 Mulla tuli kans viime kierrossa haamu vasta dpo14 ja arvasin kans että kemiallinen on. Silti sitä pienen hetken elätteli jotain toivoa 😅 Mulla ei ihme kyllä kierto viivästyny ollenkaan.

Mulla on nyt kp 9. Tänään oli ultra, johtofolli ~15mm ja limis ~6mm. Maanantaina pitää käydä vielä uudelleen tsekkaan limakalvo, mikä tuntu vähä erikoiselta 😳 mutta parempi se on nyt ottaa varman päälle ku kuitenki viimenen alkio kyseessä! Nyt taitaa tässä kierrossa jäädä kaikki PAS:n varaan, jos sinne päästään. Mies lähtee työreissulle just ennen ovista, niin omat tallettelut taitaa jäädä dpo -3 ja -4. Hyvällä tuurilla ehditään vielä dpo 0. Eipä sillä, että tässä luomutärppiin olis mitään luottoa.

IMG_20230908_152944.jpg
 
Haha, totta @Mimossa 😅 ihanan rauhallisen laskeva tuo sun käyrä 😅 aika sama tilanne meillä kp9 ultrissa. Tsempit vikaan PAS:n, pidetään peukut et nyt tarraa alkio kiinni ja raskaus jatkuu loppuun asti 🤞🤞🌈
 
@Tyty taitaa muillaki olla tylsä alkukierto, ku ei oo paljo käppyröitä täällä tulkittavana 😂

@mai- taitaa olla nyt ainut piinailija?

@Kwv pahoittelut kemiallisesta 😔 Mulla tuli kans viime kierrossa haamu vasta dpo14 ja arvasin kans että kemiallinen on. Silti sitä pienen hetken elätteli jotain toivoa 😅 Mulla ei ihme kyllä kierto viivästyny ollenkaan.

Mulla on nyt kp 9. Tänään oli ultra, johtofolli ~15mm ja limis ~6mm. Maanantaina pitää käydä vielä uudelleen tsekkaan limakalvo, mikä tuntu vähä erikoiselta 😳 mutta parempi se on nyt ottaa varman päälle ku kuitenki viimenen alkio kyseessä! Nyt taitaa tässä kierrossa jäädä kaikki PAS:n varaan, jos sinne päästään. Mies lähtee työreissulle just ennen ovista, niin omat tallettelut taitaa jäädä dpo -3 ja -4. Hyvällä tuurilla ehditään vielä dpo 0. Eipä sillä, että tässä luomutärppiin olis mitään luottoa.

View attachment 125516

Varmaan toivovat, että limis olisi paksumpi. Tekevätköhän edes siirtoja alle 7mm limiksellä? En tiedä.. tylsää etteivät nyt voi varmuudeksi antaa jotain piikityslääkettä paksuntamaan sitä. Ainakin itse haluaisin niin. Tai jos nyt ei pääse siirtoon niin seuraavaan saisi lääkettä.. mutta kyllä varmaan limakalvo vielä tuosta ehtii kasvaa. Itsellä ohut limakalvo niin yritetään letrozolella päästä siirtoon..
 
@Tyty kiitos! 💕 Joo tuo mun alkukierto oli melkosta alamäkeä 🤣 ihmeen korkeilla lämmöillä alko vuoto tuollon kp1.

@jannn Mietinki ku varasin aikaa, että tää on ehkä vähä turhan aikanen käynti, ku viikonloppu tulee just väliin. Sunnuntai olis varmaan ollu kaikista optimaalisin 😅 Nyt sattui vielä päivystävä gyne ultraamaan, ku oma lapsettomuuslääkäri oliki yllättäen tänään pois. Mutta eiköhän maanantaihin mennessä oo limakalvoki jo paksumpi 🌈🤞 Jännä nähä sitte maanantaina, minkä verran ehtii kasvaa tässä viikonlopun aikana 😄 viime kierrossa limis oli 10mm siinä vaiheessa ku folli oli 20,5mm ja siirrossa kans näytti hyvältä vaikkei tarkemmin sillon enää mitattu. Mullaki nyt letrot käytössä.
 
Kohta tuikkaan tuon irrotuspiikin ja sitten taas piinaavat päivät edessä 😳 ne menee niiiiiiiiiin tuhottoman hitaasti. Ja pitäisi vielä tänään mies kellistää kunhan se kotio edes saapuu... 🤪 mut jos ei jaksa millään tänään ni huomenna yritetään vielä korjata tilanne.
 
@Kwv oon pahoillani että kemiallinen oli kemiallinen 😞 kun mä sain ekan kemiallisen kii, ja viivat ei tummunu, ni kyllä silti elättelin toivoa vaikka kokoajan järjellä pystyin päättelee että eihän se voi jatkua. Mut ihana juttu että on löytyny hoito joka toimii ❤️

@Tyty hyvä toi sun poksunta 😄 olispa hauska jos ovulaation pystys kuulee 😆

@Mimossa toivotaan että kaikki olosuhteet olis optimaaliset teidän pienelle pallerolle ❤️

Mä heräilen täältä kans esittelemään alkukierron käyrää 😄 viime yönä mulla oli kauheen kuuma ja hikoilin oikeen, en tiiä mistä johtu, mutta lämmötki nyt koholla. Hyvin epätodennäköstä että tässä vielä olis ovis menny vaikka FF optimistisena jo merkkas punasella merkillä 😄 kelpaishan se, nopeemmin olis PAS!

1000006765.png
 
Screenshot_20230909_124055_FF App.jpg


Tässäpä käppyrää. Eilen tosiaan illalla tiukkasin sen irrotuspiikin ni pitäskö lämmöt sit huomen aamulla olla tippunut? Ja ovis varmaan la-su yönä? Meni yllättävän mukavasti 2päivän talletteluputki, oli sen verran kivaa että tääkin ilta laitettiin harkintaan 😂

@Nurppu kauhee harppaus lämmöissä! Ehkä ei vielä kuitenkaan ovis vaikka nyt ei haittaiskaan noin aikainen ajakohta 😁 meinasitteko luomuyritystä kuitenkin?
 
@Mimossa toivotaan että maanantain ultrasta saatte hyviä uutisia ja pääsette siirtoon! 🤗

@Nurppu Joo, pettymys alkaa olla hyvin käsitelty ja tuosta juuri sai taas paljon hyvää tietoa lapsettomuuspolin ensikäyntiä varten. Hoito ainakin oli toimiva 🤞🙂 Jännä siellä toi FF heitto, jos olisikin ovis jo 🙈😂 tosiaan hienoo jos PAS tulisikin noin nopeasti. Onko mitään muita oireita tai oletko tikutellut, olisko ovis mahdollinen?

@Tyty Mulla ainakin nuo ovistestit antoi ihan väärää plussaa irroituspistoksen jälkeen, joten kannattaa ehkä luottaa omiin tuntemuksiin enemmän 🤗 ei välttämättä tipu lämmöt, voihan ne pinkaista nousuun suoraan tuostakin missä sinulla tänä aamuna ollut 🙂 mutta toki jos huomenna tippunut niin varmasti suurella todennäköisyydellä ovis pian. Toivotaan 🤞 hyvä että tallettelut osuneet kohdilleen! 🌈

IMG_8207.jpeg


Päädyttiin siihen, että tässä kierrossa syön letroja kp2-6 ilman vasteultraa ja säästetään rahat. Alle kolme viikkoa ensikäyntiin, ja eiköhän siellä sitten saada uudet suunnitelmat 🤞 tämä kierto siis vähän rennommin, voi olla ettei oviskaan tule nyt pelkillä letroilla, ellei donaferty jo jotenkin avusta oman kierron toiminnassa 🤔
 
Millälailla väärää plussaa @Kwv ? Mitä siis tarkoitat. Ovistestit tein lähinnä mielenkiinnosta mut en tiedä vaikuttaako irrotuspiikki testiin, kai vaikuttaa(?). Jos huomenna aamulla lämmöt on tippunut ni oisko ovis vasta edessä päin mahdollisesti? Mietin kyllä ite aiemmin et olikohan irrotus liian aikaisin ku keskiviikkona oli vasta 14mm folli mutta kaippa ne lääkärit osaa laskea 😄
Edit. Onks sulla aina ollu letrot kp2-6? Kun eiks yleensä määrätä kp3-7. Pian tulee teidän ensikäyntiaika 🌈
 
Millälailla väärää plussaa @Kwv ? Mitä siis tarkoitat. Ovistestit tein lähinnä mielenkiinnosta mut en tiedä vaikuttaako irrotuspiikki testiin, kai vaikuttaa(?). Jos huomenna aamulla lämmöt on tippunut ni oisko ovis vasta edessä päin mahdollisesti? Mietin kyllä ite aiemmin et olikohan irrotus liian aikaisin ku keskiviikkona oli vasta 14mm folli mutta kaippa ne lääkärit osaa laskea 😄
Edit. Onks sulla aina ollu letrot kp2-6? Kun eiks yleensä määrätä kp3-7. Pian tulee teidän ensikäyntiaika 🌈
Käsittääkseni julkinen määrää letrot kp3 eteen päin ja myös mulla yksityiseltä määrättynä letrot kp 2-6 ja sillä saatu hyvä vaste 😊
 
Takaisin
Top