BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Odottelin tosiaan uutta kiertoa alkavaksi, ja kun ei vielä tänäänkään merkkiäkään näkynyt niin teinpä mielenhäiriössäni yhden pregchekin pois kaapista…..

Tehty päiväpissasta, ehkä tunnin pidätyksellä. 😭
Voikohan tämä pysyä vielä kyydissä vaikka niin haalea viiva.

IMG_8170.jpeg
 
Odottelin tosiaan uutta kiertoa alkavaksi, ja kun ei vielä tänäänkään merkkiäkään näkynyt niin teinpä mielenhäiriössäni yhden pregchekin pois kaapista…..

Tehty päiväpissasta, ehkä tunnin pidätyksellä. 😭
Voikohan tämä pysyä vielä kyydissä vaikka niin haalea viiva.

View attachment 125365
Ooh onnea! ❤️ Nyt tarvitaan malttia, ja jos(/kun?) testailet lisää niin kannattaa vertailla vain joka toisen päivän testejä. Voi kunpa hän pysyisi kyydissä!! 😍
 
Voi ihanaa @Kwv !! 😍 Voiskohan sulla olla vähän varhasempi dpo ku mitä FF arvaa? Eipä siinä oikeen muuta voi ku kattoa mihin päin kehittyy, voi kunpa olisi terve pieni pallero siellä nyt kiinnittynyt! ❤️ Mutta voi miten ihana juttu kyllä että teillä on nyt löytyny hoito mistä on selvästi tuloksia!! ❤️
 
Oi että @Kwv ❤️‍🔥❤️‍🔥 toivottavasti ois nyt ihan pysyvästi tarrannut! Millon viimeks ennen tätä oot tehnyt testin? Lämmötkin tais tänään sulla kohota hyvin. Muoks. Siis eilenhän laitoitkin käppyrää. Mitä lämmöt oli tänään?
 
Kiitos ihanat ❤️ en vielä usko tätä kyllä! Niin haalea, että voi olla kemiallinenkin.

@Misa joo, pitää pitää pää kylmänä 😶 onneksi tulossa työreissu tällä viikolla, jossa en pysty testailemaan. Sitten pitää vaan luottaa. 🙈

@Nurppu aloin miettimään samaa, että olisko kuitenkin ollut myöhempi ovis. Se varmaan varmistuu sitten viimeistään varhaisultrassa jos sinne asti päästäisiin 🤗🙈

@Tyty tässä vielä tän päivän käyrä. Lämmöt on edelleen ylhäällä. Mietin voisko tuossa viikonloppuna vasta olla mahdollinen kiinnittyminen. Mahdoton sanoa 🙈 perjantaina aamulla tehnyt ihan puhtaan negan viimeksi! Toki ei ollut pregchekin testi.

IMG_8178.jpeg
 
Toki kun irrotettiin irrotuspiikillä, niin kovin montaa päivää ei voi heittää ovis 🤔 Mutta hieman myöhemmin on silti voinut olla! Oi että, niin toivon että tuo päättyisi hyvin! 😍

Tästä inspiroituneena tein vielä testin itsekin, mutta valitettavasti oma testi oli yhä nega 😂 Lämmötkin taas nousussa tänään. Mutta jospa huomenna lähtisi oikeasti putoamaan ja pääsisi jo uuteen kiertoon. Toki oon tyytyväinen tähän luteaalin pituuteen, ei ole ollut mitään tiputteluakaan yhtään! 😊

IMG_6764.jpeg
 
@Tyty mulla on sen verran vähän tilastotietoa, etten oikein tiedä 😄 Ennen raskautta en bongannut ikinä ovista ilman lääkkeitä ja kierrot olikin usein ihan superpitkiä, sekä menkat äärimmäisen niukkoja. Joten varmaan useimmiten en edes ovuloinut. Hoidossa ollessa (OI-hoidot pistoslääkkein ja irrotuspiikki) niin luteaali oli just 14 päivää yleensä, mutta toki silloinkin oli aina Lugesteron käytössä dpo3-dpo14 😊 Kuudesta OI-hoidosta kuitenkin kolme johti raskauteen (2 kesken ja 1 syliin) joten hoitokierroistakin mulla on siis vaan kolmesta negakierrosta dataa. 😅 Viime kierrossa luteaali oli 12 päivää, paitsi jos ovis olikin hieman aiemmin kuin mitä FF arveli.

Siis jotenkin vaan niin ihanaa kun tuntuu, että kroppa on alkanut toimia oikein. Nyt kun tuon ylemmän kirjoitti niin tajusin että multa on kauan puuttunut jotain, mikä monilla on ollut osa normaalia elämää murrosiästä asti. Välillä mulla oli menkat poissa vuodenkin, välillä saattoi mennä puoli vuotta ettei mitään. Sitten välillä tuli 30-90 päivän välein. Oon ikionnellinen että kierto toimii nyt näinkin hyvin ja että todistetusti ovuloinkin ilman lääkkeitä ❤️
 
Voin hyvin yhtyä @Misa tuohon miten ihanaa on kun kierto toimii ilman lääkkeitä. Pieniä suuria elämön iloja ❤️ mä söin e-pillereitä 14vuott ennen esikoista eikä kierto millään meinannut palautua. Sitten jollain vaihdevuosilääkkeillä saatiin vuoto tulee ja päästiin aloittaa hoidot. Meni kyllä jokunen kierto ennen kuin molemmat munasarjat heräsi. Mutta sun luteaali on kyl oikein passeli 😊
 
Moikka! Mä oon kanssa käynyt täällä välillä innolla peukut pystyssä teidän juttuja lukemassa❣️ Täällä on viikkoja 7 kasassa ja kokoajan peloissani oon ettei pysy matkassa, vaikkei sillai mitenkään erityistä syytä huoleen olisi. Loppuviikosta on ensimmäinen ultra, niin saa tietää näkyykö siellä edes mitään. Mä käyn edelleen täällä kurkkimassa teidän viestejä ja pidän peukkuja teidän kaikkien ihanien puolesta🩷
 
Kemialliseksi jäi tämä plussa 😮‍💨 testi haalentunut eilisestä ja ruskeaa vuotoa alkoi tulla reippaasti. Lämmötkin tippuneet. Pitää vaan kaivaa tästäkin jotain positiivista ja ensi kiertoon taas odottavammalla fiiliksellä. 🤞 Tuo pistoshoito ainakin selvästi tehosi meillä 👌

Ylempänä eilinen ja alla tämän aamuinen.

6C90E9E2-AFD1-4FD7-A7C0-2B05E6B8D9C9.jpeg
 
Voi kurja @Kwv että kävi näin 💔 se tuntuu niin pahalta kun se noussut onni ja into viedäänkin pois (vaikka yrittää mieltään jarrutella niin nousee se väkisin). Onhan tämänkin etapin saavuttamisessa positiivisia puolia (niinkuin juuri puhuttiin @Misa kanssa) mutta pahalta se silti tuntuu. Mulla nämä kuitenkin luo toivoa kun jotain edes yrittää tapahtua. Halauksia! ❤️
 
@Tyty oijoi 😵‍💫 Mäkin söin edellisessä parisuhteessa e-pillereitä 7 vuotta ja niiden lopetuksen jälkeen meni 1v 3kk ilman menkkoja, lopulta sain tk:sta terolutit mutta niistä alkoikin toisen pillerin jälkeen 3 viikon tiputtelu. Jonka jälkeen taas ei piiitkiin aikoihin seuraavia menkkoja. Vuotohäiriöt on kyllä ikäviä ☹️

@Kuumeilija:) tsemppiä ultran odotteluun, tuossa vaiheessa kyllä tuntuu että aika ihan matelee 😄

@Kwv ääh voi ei, oon pahoillani! 😔💔 Kunpa seuraava sitten tarraisi kunnolla kiinni ja pysyisi matkassa ❤️ Vaikka kemialliseen koittaa suhtautua positiivisesti, niin sattuuhan se silti 😔

Eilen myöhään illalla tuli kirkasta verta ja riemastuin että nyt pääsen uuteen kiertoon. Vaan tänään ei enää olekaan tullut muuta kuin ihan vähän ruskeaa 🙄 Mutta jospa nyt tästä kohta lähtisi kunnolla käyntiin. Lämmöt tulossa nyt alaspäin.

IMG_6771.jpeg


Nyt kun katselin näitä kahta viimeisintä kiertoa FF:ssä niin huomasin että molemmissa ollut sama juttu: kun munasarjojen jomottelu alkaa, ovisplussa tulee siitä kolme päivää myöhemmin. En ehkä uskalla odottaa ovistestien aloituksen kanssa ihan niin myöhään, mutta mielenkiinnolla seuraan että toistuuko sama kaava jatkossakin.
 
Täällä ollut niin erilainen kierto nyt, että en oikein varmana osaa sanoa mitään.
Ovis plussa tuli jo kp 11 aamulla, mutta koska ei mitään selviä oireita, niin ei hajua oliko ovis kp 11 vai 12, vai peräti vasta 13 niinkuin vois lämmöistä luulla. Mutta en kyllä usko että niin pitkään venynyt plussasta.
Lämmöt muutenkin niin sekavat ollut, ja varmaan vähän sekoittaa kun viime viikolla alkoi pieni flunssan poikanen ja jatkuu yhä, eli sekin oli just oviksen kanssa päällekkäin, niin tiedä sitten osaako näistä tulkita oikein mitään, ja kp 8 kävi lämmöt vähän enemmän koholla, varmaan siksi kun yöllä valvoin esikoisen kanssa toista tuntia 😑
 

Liitteet

  • Screenshot_20230906_070820_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20230906_070820_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    314.9 KB · Katsottu: 52
Viideltä heräsin kipuihin ja nyt vihdoin kp1 🥳 Eli kierto jäi 34-päiväiseksi. Sehän on jo normaalin rajoissa! 😊

Nyt taas pari viikkoa odottelua ennen kuin ovis alkaa olla lähellä, mutta aika kyllä menee kuin siivillä helmikuisen kanssa. Mikä on kyllä vähän kauheaa, kun töihinpaluukin tulee niin äkkiä 😭 Mutta asialle ei voi mitään joten koitan nyt vaan nauttia täysillä näistä vikoista viikoista.

IMG_6775.jpeg
 
Viideltä heräsin kipuihin ja nyt vihdoin kp1 🥳 Eli kierto jäi 34-päiväiseksi. Sehän on jo normaalin rajoissa! 😊

Nyt taas pari viikkoa odottelua ennen kuin ovis alkaa olla lähellä, mutta aika kyllä menee kuin siivillä helmikuisen kanssa. Mikä on kyllä vähän kauheaa, kun töihinpaluukin tulee niin äkkiä 😭 Mutta asialle ei voi mitään joten koitan nyt vaan nauttia täysillä näistä vikoista viikoista.

Voi nauti ❤️ mulla alkoi maanantaina työt, vajaa 2 vuotta vilahti hetkessä. Ja nyt tuntuu niin surkealta miten vähän yhteistä aikaa on päivisin. Mutta eiköhän tähän totu pikku hiljaa 😢
 
Voi nauti ❤️ mulla alkoi maanantaina työt, vajaa 2 vuotta vilahti hetkessä. Ja nyt tuntuu niin surkealta miten vähön
Oih 💔 Itsellä jäi nyt vain 9 kuukauteen nämä vapaat, kun mies haluaa pitää omat 160 päivää itse tähän perään 😔 Oon kyllä keväällä/kesällä muutaman kuukauden hoitovapaalla vielä mutta ei se just nyt lämmitä, kun siihen on niin kauan…
 
Voi nauti ❤️ mulla alkoi maanantaina työt, vajaa 2 vuotta vilahti hetkessä. Ja nyt tuntuu niin surkealta miten vähän yhteistä aikaa on päivisin. Mutta eiköhän tähän totu pikku hiljaa 😢
Teetkö 100% työaikaa? Osittainen hoitovapaa on kyllä kuin taivaanlahja ❤️ ennen en todellakaan tajunnut miksi joku tekee vajaata työviikkoa, minä tahkosin täysaikasen työn päälle vielä osa-aikasta työtä viime vuodet ennen esikoista 😂 silloin olikin erilailla aikaa ja mielenkiintoa työntekoon ja hyvä toki kun tuli tehtyä ja laitettua säästöön. Mutta suosittelen kyllä jokaiselle osittaista hoitovapaata jos vaan mahdollista työn luonteen ja talouden puolesta, saa joko extra vapaan viikolle tai lyhennetyt työpäivät niinku mä teen ja jää aikaa myös perheelle enemmän.

Harmi ettet @Misa saanut viettää enemmän aikaa kotona nyt vaikka oisit halunnut 💔 onhan tuo isälle ja lapselle ainutlaatuinen juttu onneksi. Mutta voin ymmärtää tuskaasi 💔 Veljen perheellä oli samanlainen kuvio mutta vaimo teki etänä työtä eli pysty esim imettää normaalisti ja töihin paluu ei ollut niin rankkaa.

Mä kävin tänään siellä polilla ultrassa. Kyselin siitä herttamaisuudesta ja ei hän ainakaan mitään siihen viittaavaa nähnyt 🙏 näytti vielä mullekin näytöltä kohtua ja selitti asiaa siinä samalla. Nyt oli maltillisempi tilanne menossa, oikealla 14mm folli ja vasemmalla 11mm, josta arveli ettei ehdi kasvaa mukaan. Tänään kp9 ja viime kierrossa oli kp10 ultrassa ovis ihan käsillä 😅 samat lääkkeet molemmissa kierrossa. Kuitenkin ovulaatio osuu just viikonloppuun, perjantai on liian aikaisin ja maanantaina luultavasti kaikki jo karanneet. Eli tässä kierrossa ei inssiä, mennään kotipuuhilla 🤪 irrotuspiikin laitan perjantaina illalla ja ovulaatio ois sit n. 36h päästä siitä. Mille päiville ois paras hoitaa tallettelut, pe ja la?
 
Takaisin
Top