BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mimossa eikä 😂 haha, miten sattukaan noi lääkkeet näin. Lugeja riittäisi ainakin 2per päivä, oli yks täys ja avattu paketti. Mikähän päivä noi ois paras alottaa? Dpo2 tai 3? En muista alotinko ihan jo punktion jälkeen viimeksi noi. Kannassa ei näy tietoa siitä. Ainakin lopetin ne jo dpo7 tai 8 ku ei päästykään siirtoon 😄

Mä en oo käyttänyt noita ovistestejä mut onko siis tarkoitus tulkita vain hymynaama vai viivat ja hymynaama vai onko noi kaks eri testiä? Mietin oisko sulla voinut olla nopee lh-huippu sitten su ja ma testien välissä jos kerran päivässä oot testannut. Olihan eilen jo hyvänkokoinen folli et jos on just puhjennut sitte jo niin ei tuu enää ovisplussaa.

Mulla lämmöt edelleen laahaa. Mikä hitto vaivaa 🤯 ihan ku muutenkin ei ois jo pettynyt kroppaansa. Puuhaa. Voiko se irrotuspiikki sekottaa näin tai sit ei mitään irronutkaan. Tässä käppyräkin.

Screenshot_20230912_075708_FF App.jpg

@Tyty Digitesteissä on tosiaan tarkoitus tulkita pelkkä hymynaama, viivoja ei tarvi tulkita. Itellä tulee silti katottua myös nuo viivojen vahvuudet 😅 Mä oon tainnu jo parin vuoden ajan testata ovista joka kierrossa ja aina on tullu niin selvät plussat vaikka oon vaan kerran päivässä testannu, niin siksi nyt epäilyttää tää kierto. Mutta seuraillaan, vielä ei onneksi oo myöhästä päästä siirtoon ja tänään on taas uus soittoaika polille ku näkee miten viivoille tänään käy 😊 Lämmöt ei oo mullakaan noussu. Onneksi mies tulee tänään reissusta, niin jospa päästään illalla itekki puuhaileen 🤭

Mielenkiintoiset nuo sun lämmöt, ku ei oo nekään noussu irrotuspiikistä huolimatta. Ehkä varminta ois alottaa luget vasta dpo 3 🤔 Tärkeintä taitaa olla, ettei alota niitä ainakaan liian aikasin ovisplussan jälkeen, varsinki jos on yhtään epävarmaa onko ovis jo ollu. Mulle tukilääkkeet on ohjeistettu alottaan sekä dpo 2 että dpo 3, riippuen lääkäristä kuka reseptit on kirjottanu 😅

No sulla on jo tarkkaa ovisdataa sitten @Mimossa viivojen tulkinnasta 😁 toivottavasti kääntyy ovisplussaksi tänään ja pääsette siirtoon 🌈 emmä tajuu noita lämpöjä, jospa ne huomenna sit bongahtais ja vois vaikka illalla alottaa ne luget sitte. Ens viikolla näkee menikö vihkoon koko touhu 🤪

@Tyty Joo dataa on ehtiny näiden osalta kertyä jo turhanki paljon 😓 myös entinen labrahoitaja mun sisällä nostaa aina päätään, ku tarvii alkaa testejä tulkitseen 🤣🧑‍🔬

Toivotaan että meille molemmille tulis nyt jonku näkönen selvyys tähän touhuun, sulla lämmöt nousuun ja mulle se kunnon ovis+ 🌈

@mai- eikös sulla ollut piinapäivät, miltä näyttää lämmöt? Millon ajattelit testata?

Edelleen hidasta on lämmönnousu 🫤 dpo3 tänään.

@Mimossa onpa jännä tilanne, toivottavasti uusi ovisplussa sieltä pian tupsahtaisi että pääsisitte siirtoon. 🤞

@Tyty onpa outoa, että lämmöt ei vieläkään oo noussut kunnolla irroituspistoksesta huolimatta. Mulla tosiaan nousi pistoksen jälkeen, sitten tipahti alas ja nousi taas uudelleen. Toivotaan että lämmöistä huolimatta ovis ois mennyt. 😮‍💨

Mikäs siellä @Misa tilanne? Oletko jo alkanu tikuttelemaan ovista? 😁🌈

Mulla on tosi tasaiset lämmöt edelleen verrattuna mun normaaleihin alkukierron lämpöihin. Aiemmin vetäny isoa siksakkia laidasta laitaan. Toivottavasti tää lupailis hyvää 🤞 Muuten tylsää odottelua. Letrojen vika päivä ja loppuviikosta otan ovistestit käyttöön. Vasemmalla puolella ollut viimeksi oviskipuja huhtikuussa. Nyt pitkästä aikaa vasemmalla kipua, siellä oli myös parempi letrovaste ihan ekassa letrokierrossa, joten jännä nähdä miten tällä kertaa.

IMG_8229.jpeg

@Tyty onpa jännä että ei ole noussut lämmöt! Mutta oon myös jostain lukenut ettei lämpöjä voi samalla lailla tulkita, jos käytetään pistoslääkkeitä 🤔 En sitten tiedä minkä verran ne vaikuttaa lämpöihin. Itsekin joskus epäilin etten irrotuspiikistä huolimatta olisi ovuloinut, mutta luin että se on kyllä ihan äärimmäisen harvinaista.

@Mimossa toivottavasti selvä ovisplussa tulisi nyt pian, niin homma olisi selvä ja pääsisitte siirtoon! 😊

@Kwv täällä vielä tylsää alkukiertoa, en viitsi vielä aloitella ovistestejäkään 😄 Ehkä aloitan joskus kp13 testailun. Toivotaan että ovis tulisi nyt sulla sopivan ajoissa, ja tietty että tuottaisi tulosta! 😊🌈

Täällä erikoinen piikki lämmöissä tänään. Mutta katsoin että viime kierrossa oli vähän samanlainen kp10. Viime yönä nukuttiinkin erityisen hyvin ja tuskin hyvät yöunet ainakaan vaikuttaa lämpöjä nostavasti? 😄

Tietty nyt myös pyörinyt päässä että entä jos viime kierrossa ovis aikaistui 9 päivällä greippien ansiosta? 😄 Ei kai se ole edes mahdollista? En nyt tässä kierrossa aio syödä niitä, kun en havainnut niistä sitä hyötyä mitä useimmat, eli ovislimat jäi puuttumaan kokonaan. Ehkä kuitenkin Donaferty on se minkä ansiosta kierto lyheni. Mutta jos tästä tuleekin joku 40 päivän kierto, niin otan greipit kyllä takaisin ensi kiertoon 😁

IMG_6913.jpeg

@mai- eikös sulla ollut piinapäivät, miltä näyttää lämmöt? Millon ajattelit testata?

Edelleen hidasta on lämmönnousu 🫤 dpo3 tänään.
Joo tänään kai dpo 10. Lämmöt seilaa. Eilen ehdin vähän jo innostua että lämmöt nousi ja dpo 8 oiskin ollut kiinnitymisdippi, mutta tänään taas vähän petyin kun taas oli palannut 36.8 tietämille.
Tällä hetkellä en taida testata etukäteen, harmitti nega pettymys sen verran viime kierossa, että jos su aamuna ei oo menkat alkanut, niin sit silloin, tai ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä 🙈

Liitteet

• Screenshot_20230913_090737_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20230913_090737_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    315.3 KB · Katsottu: 139
@Kwv @Misa Liekkö sitten irrotuspistos vaikuttaa tällä kertaa lämpöihin 🤷‍♀️ menee ja tiedä näistä kropan kaikista oikuista 😆 tuntuisi kyllä oudolle jos ei olis ovista ollut mut ku ei oikein muutakaan selittävää alhasille lämmöille keksi tai hitaalle nousulle. Mietin jo oonko jotenkin väärin sekotellut sen lääkkeen, pistänyt väärin tms mutta summasummarum eiköhän se ovis oo tapahtunut. Tänään laitoin aamulla eka lugesteronin.

@mai- lämmöt kuitenkin ylhäällä että 👍👍 toivotaan ettei vuoto ala! 🌈🌈🌈 Ootko oireita kuulostellut vai pystynyt olee miettimättä?

Ainiin aamulla hampaita pestessä meinas yrjö lentää 🤢 jestas. Onhan mulla aiemmin ollut alaviisureiden pesusta johtuvaa kakotunnetta mut tää oli potenssiin 100. Ihan tosissaan piti hillitä ettei muut herää. Enkä paljon edes ehtinyt pestä, ihan pyöräytin vaan.

@mai- lämmöt kuitenkin ylhäällä että 👍👍 toivotaan ettei vuoto ala! 🌈🌈🌈 Ootko oireita kuulostellut vai pystynyt olee miettimättä?
No kyllähän niitä jotain pieniä on, mutta kun niitä oli viime kierrossakin, joten 🤷🏻‍♀️ kuten lievöt tissi tuntemukset, aamuyö heräilyt, toissa päivänä oli lieviä menkkamaisia fiiliksiä.
Toiseen ketjuun kirjoitinkin ihmettelyä kun tässä ja viime kierrossa on ollut jonkin verran yöhikoilua, tämmöistä ei oo ennen ollut, paitsi nyt km jälkeen. Rupesin jo miettiin että voikohan mulla olla estrogeeni tasot matalat 🤔 no katsotaan mitä loppu vk tuo tullessaan.

Täällä tilanne on SOS! 🚨 eilen ovistesti jatkoi haalenemista, minkä vuoksi päädyttiin lopulta menemään sen sunnuntain ovistestin mukaan ja otettiin alkio eilen sulamaan. Tänään iltapäivällä oli tarkoitus olla siirto, mutta kuinkas tänään kävikään..

IMG_20230913_112043.jpg

Sovittiin, että meen nyt joka tapauksessa käymään polilla ja katotaan mikä tilanne oikein on ja pystyykö alkion vielä uudelleen pakastaan myöhempää siirtoa varten. Tuun myöhemmin kertoon kuin kävi. Digitesteihin mulla meni luotto, ois vaan pitäny rohkeemmin luottaa omaan intuitioon ja tulkintaan sen sunnuntain testin suhteen.

Oohhh @Mimossa ! No nyt! Melkonen jännitysnäytelmä ollut. Oma intuitio kyl usein on kohdallaan. Toivottavasti alkio on The Sitkeä joka kestää kaikki nämä mutkat ja töyssyt 🌈🌈 jäännään mukana ja uskon et hyvin käy.

@mai- Toi oireiden tulkinta on kyllä mystistä, joko on tai ei 🙃 mulla ei oo ollut hikoilujq enkä tiedä mistä voisi johtua. Toivotaan toivottua tulosta 🤞😊

Heiii onko joku hyvä appi mihin merkkailla lämpöjä näppärästi? En oo koskaan oikein tiiviisti metsästänyt ovista, mut nyt lääkäri suositteli lähtemään ovis metsälle ja aattelin et jos BBT auttais siihen jatkuvan tikutuksen lisäksi 😁

Heiii onko joku hyvä appi mihin merkkailla lämpöjä näppärästi? En oo koskaan oikein tiiviisti metsästänyt ovista, mut nyt lääkäri suositteli lähtemään ovis metsälle ja aattelin et jos BBT auttais siihen jatkuvan tikutuksen lisäksi 😁
Multa löytyy sekä Flo että Ferrility Friend. Lämpöjen seurannassa oon tykänny ehdottomasti enemmän tuosta FF:stä ja sitä täällä moni muukin käyttää 😊 Alkuun voi tuntua sekavammalta sovellukselta kuin Flo, mutta nopeesti pääsee kyllä jyvälle. Multa siis suositus FF:lle 👍

Mulla myös Flo ja Fertility Friend, mutta FF enemmän käytössä ja mun mielestä parempi BBT-käyttöön. Näkymä on selkeämpi ja lämpökäyrät näkyy helpommin. Pystyy myös analysoimaan ja vertailemaan helpommin. 🙂 täältä siis myös suositus FF:lle. Luo toki tunnus ja liity tänne ketjuun mukaan! 🤗🤗

@Misa Mulla niissä kierroissa kun oon juonut greippimehua, on johtofolli jäänyt kokonaan kasvamatta. Varmasti on sattumaa, eikä greipeillä oo asian kanssa mitään tekemistä mutta ei ainakaan mulla edesauttanut ovista 🙈😂 Toivotaan että greipeistä huolimatta tulisi ovis hyvissä ajoin siellä!

@mai- lämmöt ainakin näyttää vielä hyvältä! Toivotaan tärppiä 🌈🤞

@Mimossa aikamoinen jännäri ollut kyllä siellä, toi on kyllä niin totta että omiin fiiliksiin kannattaa luottaa. Toivottavasti pakastepallero pysyy sitkeänä 😍🤞
Tuu ihmeessä kertoon uutiset kun selkenee.

Okei ehkis voin tulla metsästämään ovista vanhalla tunnarilla. Pianhan sitä saadaankin (🤞🏻) ruveta jo yrittämään, jos vaa puoliso suostuu 😄

Latasin ton FF ja katotaan, jos tarviin käyttäjätukea. Tuun sit huutelee tänne 😄

- Miivaa Millikkäinen

@Misa mielenkiintoinen piikki lämmöissä! Mikähän sen vois aiheuttaa, jos viime kierrossakin oli samanlainen vai onko vaan sattumaa 😄 Mäkään en muista kuulleeni, että greippi vois vaikuttaa muuhun ku limoihin. Mulla tosin ei vaikuttanut edes niihin 😐 Toivotaan että kierto pysyy sulla kohtuullisen mittaisena eikä veny mahottoman pitkäksi! Hyvä jos Donafertystä olis apua siinä.

@Kwv toivottavasti siellä nyt olis hyvä kierto ja ovis tulis pelkillä letroilla 😊

@Tyty oliko sulla tarkoitus seurata irrotuspiikin poistumista? 🤭

Täällä jännitysnäytelmä jatkuu. Ultratessa folli oli vielä paikoillaan, limakalvo nyt 10mm. Alkio jäi jatkoviljelyyn, tarkotuksena viljellä viidenteen päivään eli perjantaihin asti. Jos selviää sinne, niin uudelleen pakastus viikonlopuksi ja maanantaina siirto. Kumpa nyt jaksaisi ja olisi sisukas pallero 🙏❤️

@Mimossa kiinnostaako? 😄 En oo vielä kertaakaan pissinyt tikkuun! Vuhuu 🥳🥳🤣 vois kai sitä huomenna vaikka alottaa irrotuspiikin seurannan vielä. Hieno limakalvo ja nyt peukut pystyy maanantaille että kaikki onnistuu ja saat sitkeen sissis kyytiin!! 🌈 Oliko puhetta minkä kokoinen folli(t) oli eilen?

@Kwv Sulla nyt vaan letrot tässä kierrossa, ei gonalia? Joko ovistuntemuksia tai ootko tikutellut?

FF äppi on hyvä ja tervetuloa mukaan @Miivaa 😊

Tuntemusterveiset eiliseltä dpo3 (tai dpo4) tulee tässä 😅 joku nappasi aamulla oikealta alavatsalla kiinni ja jomotteli siihen koko päivän, ihan kuin joku ois vetänyt sisältä päin. Ei varmaan tarkoita yhtään mitään vielä näillä päivillä mutta "raportoin" silti muistiin näitä hullutuksia tänne 🤣 nytkin tuntuu tuo vetotunne, joskin vähemmän. Kahvikin oli tänään outoa, hain vielä kahdelta eri osastolta töissä. Kuvittelen vaan.

Lämmöt tänään, edelleen, laahustelee mutta kuitenkin 0,1asteen nousulla jatkaa ollen 36.5astetta.

@Tyty ehdottomasti kiinnostelee, täällä viivalasit päässä jo ootellaan kuvia 🧐😅 ei muuta ku tikkuja uitteleen!

Mulla lähti lämmöt nousuun, joten nyt voisin uskoa oviksen olleen 🥳 huomenna ohjeistettiin alottaan cyclot. Tuo follin koko jäi itteä vähä mietityttään, kun se oli perjantaina 13mm, maanantaina 21mm ja eilen keskiviikkona 22mm. Oon ollu siinä käsityksessä, että loppuajasta sen kasvu vaan kiihtyy siihen asti, kunnes puhkeaa. Mulla kasvu taas pysähtyny muutamaksi päiväksi ennen ku sitte puhkes. Toki jonkulaisen heiton voi varmaan laittaa myös mittaajan ja uä-näkymän piikkiin, missä kulmassa follin mitat on otettu, ku joka kerralla oli eri lääkäri 🤔

IMG_20230914_103044.jpg

@Mimossa mystinen on follinkin kasvuvauhti 🤪 eiköhän ovis ollut, testi, ultra ja lämmöt tukee ainakin sitä. Mutta hyvin voi vaikuttaa tuo kun aina ollut eri lääkäri mittaamassa. Oliko muuten puhetta miksei käytetty irrotuspiikkiä? Oliko muuten hankala sulle järjestöön näitä extraultria ym? Mulle ois ollut aika mahdottomuus tällä hetkellä.
Sittenpä ruetaan huomenna uittaa tikkua, saadaan tiiraustyydytystä täytettyä! 😅 vaikka mitään ei siitä voi vielä päätellä.

Takaisin