BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Mimossa eikĂ€ 😂 haha, miten sattukaan noi lÀÀkkeet nĂ€in. Lugeja riittĂ€isi ainakin 2per pĂ€ivĂ€, oli yks tĂ€ys ja avattu paketti. MikĂ€hĂ€n pĂ€ivĂ€ noi ois paras alottaa? Dpo2 tai 3? En muista alotinko ihan jo punktion jĂ€lkeen viimeksi noi. Kannassa ei nĂ€y tietoa siitĂ€. Ainakin lopetin ne jo dpo7 tai 8 ku ei pÀÀstykÀÀn siirtoon 😄

MÀ en oo kÀyttÀnyt noita ovistestejÀ mut onko siis tarkoitus tulkita vain hymynaama vai viivat ja hymynaama vai onko noi kaks eri testiÀ? Mietin oisko sulla voinut olla nopee lh-huippu sitten su ja ma testien vÀlissÀ jos kerran pÀivÀssÀ oot testannut. Olihan eilen jo hyvÀnkokoinen folli et jos on just puhjennut sitte jo niin ei tuu enÀÀ ovisplussaa.

Mulla lĂ€mmöt edelleen laahaa. MikĂ€ hitto vaivaa đŸ€Ż ihan ku muutenkin ei ois jo pettynyt kroppaansa. Puuhaa. Voiko se irrotuspiikki sekottaa nĂ€in tai sit ei mitÀÀn irronutkaan. TĂ€ssĂ€ kĂ€ppyrĂ€kin.

Screenshot_20230912_075708_FF App.jpg
 
@Tyty DigitesteissĂ€ on tosiaan tarkoitus tulkita pelkkĂ€ hymynaama, viivoja ei tarvi tulkita. ItellĂ€ tulee silti katottua myös nuo viivojen vahvuudet 😅 MĂ€ oon tainnu jo parin vuoden ajan testata ovista joka kierrossa ja aina on tullu niin selvĂ€t plussat vaikka oon vaan kerran pĂ€ivĂ€ssĂ€ testannu, niin siksi nyt epĂ€ilyttÀÀ tÀÀ kierto. Mutta seuraillaan, vielĂ€ ei onneksi oo myöhĂ€stĂ€ pÀÀstĂ€ siirtoon ja tĂ€nÀÀn on taas uus soittoaika polille ku nĂ€kee miten viivoille tĂ€nÀÀn kĂ€y 😊 LĂ€mmöt ei oo mullakaan noussu. Onneksi mies tulee tĂ€nÀÀn reissusta, niin jospa pÀÀstÀÀn illalla itekki puuhaileen đŸ€­

Mielenkiintoiset nuo sun lĂ€mmöt, ku ei oo nekÀÀn noussu irrotuspiikistĂ€ huolimatta. EhkĂ€ varminta ois alottaa luget vasta dpo 3 đŸ€” TĂ€rkeintĂ€ taitaa olla, ettei alota niitĂ€ ainakaan liian aikasin ovisplussan jĂ€lkeen, varsinki jos on yhtÀÀn epĂ€varmaa onko ovis jo ollu. Mulle tukilÀÀkkeet on ohjeistettu alottaan sekĂ€ dpo 2 ettĂ€ dpo 3, riippuen lÀÀkĂ€ristĂ€ kuka reseptit on kirjottanu 😅
 
No sulla on jo tarkkaa ovisdataa sitten @Mimossa viivojen tulkinnasta 😁 toivottavasti kÀÀntyy ovisplussaksi tĂ€nÀÀn ja pÀÀsette siirtoon 🌈 emmĂ€ tajuu noita lĂ€mpöjĂ€, jospa ne huomenna sit bongahtais ja vois vaikka illalla alottaa ne luget sitte. Ens viikolla nĂ€kee menikö vihkoon koko touhu đŸ€Ș
 
@Tyty Joo dataa on ehtiny nĂ€iden osalta kertyĂ€ jo turhanki paljon 😓 myös entinen labrahoitaja mun sisĂ€llĂ€ nostaa aina pÀÀtÀÀn, ku tarvii alkaa testejĂ€ tulkitseen đŸ€ŁđŸ§‘â€đŸ”Ź

Toivotaan ettĂ€ meille molemmille tulis nyt jonku nĂ€könen selvyys tĂ€hĂ€n touhuun, sulla lĂ€mmöt nousuun ja mulle se kunnon ovis+ 🌈
 
@mai- eikös sulla ollut piinapÀivÀt, miltÀ nÀyttÀÀ lÀmmöt? Millon ajattelit testata?

Edelleen hidasta on lĂ€mmönnousu đŸ«€ dpo3 tĂ€nÀÀn.
 
@Mimossa onpa jĂ€nnĂ€ tilanne, toivottavasti uusi ovisplussa sieltĂ€ pian tupsahtaisi ettĂ€ pÀÀsisitte siirtoon. đŸ€ž

@Tyty onpa outoa, ettĂ€ lĂ€mmöt ei vielĂ€kÀÀn oo noussut kunnolla irroituspistoksesta huolimatta. Mulla tosiaan nousi pistoksen jĂ€lkeen, sitten tipahti alas ja nousi taas uudelleen. Toivotaan ettĂ€ lĂ€mmöistĂ€ huolimatta ovis ois mennyt. 😼‍💹

MikĂ€s siellĂ€ @Misa tilanne? Oletko jo alkanu tikuttelemaan ovista? 😁🌈

Mulla on tosi tasaiset lĂ€mmöt edelleen verrattuna mun normaaleihin alkukierron lĂ€mpöihin. Aiemmin vetĂ€ny isoa siksakkia laidasta laitaan. Toivottavasti tÀÀ lupailis hyvÀÀ đŸ€ž Muuten tylsÀÀ odottelua. Letrojen vika pĂ€ivĂ€ ja loppuviikosta otan ovistestit kĂ€yttöön. Vasemmalla puolella ollut viimeksi oviskipuja huhtikuussa. Nyt pitkĂ€stĂ€ aikaa vasemmalla kipua, siellĂ€ oli myös parempi letrovaste ihan ekassa letrokierrossa, joten jĂ€nnĂ€ nĂ€hdĂ€ miten tĂ€llĂ€ kertaa.

IMG_8229.jpeg
 
@Tyty onpa jĂ€nnĂ€ ettĂ€ ei ole noussut lĂ€mmöt! Mutta oon myös jostain lukenut ettei lĂ€mpöjĂ€ voi samalla lailla tulkita, jos kĂ€ytetÀÀn pistoslÀÀkkeitĂ€ đŸ€” En sitten tiedĂ€ minkĂ€ verran ne vaikuttaa lĂ€mpöihin. Itsekin joskus epĂ€ilin etten irrotuspiikistĂ€ huolimatta olisi ovuloinut, mutta luin ettĂ€ se on kyllĂ€ ihan ÀÀrimmĂ€isen harvinaista.

@Mimossa toivottavasti selvĂ€ ovisplussa tulisi nyt pian, niin homma olisi selvĂ€ ja pÀÀsisitte siirtoon! 😊

@Kwv tÀÀllĂ€ vielĂ€ tylsÀÀ alkukiertoa, en viitsi vielĂ€ aloitella ovistestejĂ€kÀÀn 😄 EhkĂ€ aloitan joskus kp13 testailun. Toivotaan ettĂ€ ovis tulisi nyt sulla sopivan ajoissa, ja tietty ettĂ€ tuottaisi tulosta! 😊🌈

TÀÀllĂ€ erikoinen piikki lĂ€mmöissĂ€ tĂ€nÀÀn. Mutta katsoin ettĂ€ viime kierrossa oli vĂ€hĂ€n samanlainen kp10. Viime yönĂ€ nukuttiinkin erityisen hyvin ja tuskin hyvĂ€t yöunet ainakaan vaikuttaa lĂ€mpöjĂ€ nostavasti? 😄

Tietty nyt myös pyörinyt pÀÀssĂ€ ettĂ€ entĂ€ jos viime kierrossa ovis aikaistui 9 pĂ€ivĂ€llĂ€ greippien ansiosta? 😄 Ei kai se ole edes mahdollista? En nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa aio syödĂ€ niitĂ€, kun en havainnut niistĂ€ sitĂ€ hyötyĂ€ mitĂ€ useimmat, eli ovislimat jĂ€i puuttumaan kokonaan. EhkĂ€ kuitenkin Donaferty on se minkĂ€ ansiosta kierto lyheni. Mutta jos tĂ€stĂ€ tuleekin joku 40 pĂ€ivĂ€n kierto, niin otan greipit kyllĂ€ takaisin ensi kiertoon 😁

IMG_6913.jpeg
 
@mai- eikös sulla ollut piinapÀivÀt, miltÀ nÀyttÀÀ lÀmmöt? Millon ajattelit testata?

Edelleen hidasta on lĂ€mmönnousu đŸ«€ dpo3 tĂ€nÀÀn.
Joo tÀnÀÀn kai dpo 10. LÀmmöt seilaa. Eilen ehdin vÀhÀn jo innostua ettÀ lÀmmöt nousi ja dpo 8 oiskin ollut kiinnitymisdippi, mutta tÀnÀÀn taas vÀhÀn petyin kun taas oli palannut 36.8 tietÀmille.
TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ en taida testata etukĂ€teen, harmitti nega pettymys sen verran viime kierossa, ettĂ€ jos su aamuna ei oo menkat alkanut, niin sit silloin, tai ainakin tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ tuntuu siltĂ€ 🙈
 

Liitteet

  • Screenshot_20230913_090737_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20230913_090737_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    315.3 KB · Katsottu: 57
@Kwv @Misa Liekkö sitten irrotuspistos vaikuttaa tĂ€llĂ€ kertaa lĂ€mpöihin đŸ€·â€â™€ïž menee ja tiedĂ€ nĂ€istĂ€ kropan kaikista oikuista 😆 tuntuisi kyllĂ€ oudolle jos ei olis ovista ollut mut ku ei oikein muutakaan selittĂ€vÀÀ alhasille lĂ€mmöille keksi tai hitaalle nousulle. Mietin jo oonko jotenkin vÀÀrin sekotellut sen lÀÀkkeen, pistĂ€nyt vÀÀrin tms mutta summasummarum eiköhĂ€n se ovis oo tapahtunut. TĂ€nÀÀn laitoin aamulla eka lugesteronin.

@mai- lĂ€mmöt kuitenkin ylhÀÀllĂ€ ettĂ€ 👍👍 toivotaan ettei vuoto ala! 🌈🌈🌈 Ootko oireita kuulostellut vai pystynyt olee miettimĂ€ttĂ€?

Ainiin aamulla hampaita pestessĂ€ meinas yrjö lentÀÀ đŸ€ą jestas. Onhan mulla aiemmin ollut alaviisureiden pesusta johtuvaa kakotunnetta mut tÀÀ oli potenssiin 100. Ihan tosissaan piti hillitĂ€ ettei muut herÀÀ. EnkĂ€ paljon edes ehtinyt pestĂ€, ihan pyörĂ€ytin vaan.
 
@mai- lĂ€mmöt kuitenkin ylhÀÀllĂ€ ettĂ€ 👍👍 toivotaan ettei vuoto ala! 🌈🌈🌈 Ootko oireita kuulostellut vai pystynyt olee miettimĂ€ttĂ€?
No kyllĂ€hĂ€n niitĂ€ jotain pieniĂ€ on, mutta kun niitĂ€ oli viime kierrossakin, joten đŸ€·đŸ»â€â™€ïž kuten lievöt tissi tuntemukset, aamuyö herĂ€ilyt, toissa pĂ€ivĂ€nĂ€ oli lieviĂ€ menkkamaisia fiiliksiĂ€.
Toiseen ketjuun kirjoitinkin ihmettelyĂ€ kun tĂ€ssĂ€ ja viime kierrossa on ollut jonkin verran yöhikoilua, tĂ€mmöistĂ€ ei oo ennen ollut, paitsi nyt km jĂ€lkeen. Rupesin jo miettiin ettĂ€ voikohan mulla olla estrogeeni tasot matalat đŸ€” no katsotaan mitĂ€ loppu vk tuo tullessaan.
 
TÀÀllĂ€ tilanne on SOS! 🚹 eilen ovistesti jatkoi haalenemista, minkĂ€ vuoksi pÀÀdyttiin lopulta menemÀÀn sen sunnuntain ovistestin mukaan ja otettiin alkio eilen sulamaan. TĂ€nÀÀn iltapĂ€ivĂ€llĂ€ oli tarkoitus olla siirto, mutta kuinkas tĂ€nÀÀn kĂ€vikÀÀn..

IMG_20230913_112043.jpg


Sovittiin, ettÀ meen nyt joka tapauksessa kÀymÀÀn polilla ja katotaan mikÀ tilanne oikein on ja pystyykö alkion vielÀ uudelleen pakastaan myöhempÀÀ siirtoa varten. Tuun myöhemmin kertoon kuin kÀvi. Digitesteihin mulla meni luotto, ois vaan pitÀny rohkeemmin luottaa omaan intuitioon ja tulkintaan sen sunnuntain testin suhteen.
 
Oohhh @Mimossa ! No nyt! Melkonen jĂ€nnitysnĂ€ytelmĂ€ ollut. Oma intuitio kyl usein on kohdallaan. Toivottavasti alkio on The SitkeĂ€ joka kestÀÀ kaikki nĂ€mĂ€ mutkat ja töyssyt 🌈🌈 jÀÀnnÀÀn mukana ja uskon et hyvin kĂ€y.

@mai- Toi oireiden tulkinta on kyllĂ€ mystistĂ€, joko on tai ei 🙃 mulla ei oo ollut hikoilujq enkĂ€ tiedĂ€ mistĂ€ voisi johtua. Toivotaan toivottua tulosta đŸ€žđŸ˜Š
 
Heiii onko joku hyvĂ€ appi mihin merkkailla lĂ€mpöjĂ€ nĂ€ppĂ€rĂ€sti? En oo koskaan oikein tiiviisti metsĂ€stĂ€nyt ovista, mut nyt lÀÀkĂ€ri suositteli lĂ€htemÀÀn ovis metsĂ€lle ja aattelin et jos BBT auttais siihen jatkuvan tikutuksen lisĂ€ksi 😁
 
Heiii onko joku hyvĂ€ appi mihin merkkailla lĂ€mpöjĂ€ nĂ€ppĂ€rĂ€sti? En oo koskaan oikein tiiviisti metsĂ€stĂ€nyt ovista, mut nyt lÀÀkĂ€ri suositteli lĂ€htemÀÀn ovis metsĂ€lle ja aattelin et jos BBT auttais siihen jatkuvan tikutuksen lisĂ€ksi 😁
Multa löytyy sekĂ€ Flo ettĂ€ Ferrility Friend. LĂ€mpöjen seurannassa oon tykĂ€nny ehdottomasti enemmĂ€n tuosta FF:stĂ€ ja sitĂ€ tÀÀllĂ€ moni muukin kĂ€yttÀÀ 😊 Alkuun voi tuntua sekavammalta sovellukselta kuin Flo, mutta nopeesti pÀÀsee kyllĂ€ jyvĂ€lle. Multa siis suositus FF:lle 👍
 
Heiii onko joku hyvĂ€ appi mihin merkkailla lĂ€mpöjĂ€ nĂ€ppĂ€rĂ€sti? En oo koskaan oikein tiiviisti metsĂ€stĂ€nyt ovista, mut nyt lÀÀkĂ€ri suositteli lĂ€htemÀÀn ovis metsĂ€lle ja aattelin et jos BBT auttais siihen jatkuvan tikutuksen lisĂ€ksi 😁

Mulla myös Flo ja Fertility Friend, mutta FF enemmĂ€n kĂ€ytössĂ€ ja mun mielestĂ€ parempi BBT-kĂ€yttöön. NĂ€kymĂ€ on selkeĂ€mpi ja lĂ€mpökĂ€yrĂ€t nĂ€kyy helpommin. Pystyy myös analysoimaan ja vertailemaan helpommin. 🙂 tÀÀltĂ€ siis myös suositus FF:lle. Luo toki tunnus ja liity tĂ€nne ketjuun mukaan! đŸ€—đŸ€—

@Misa Mulla niissĂ€ kierroissa kun oon juonut greippimehua, on johtofolli jÀÀnyt kokonaan kasvamatta. Varmasti on sattumaa, eikĂ€ greipeillĂ€ oo asian kanssa mitÀÀn tekemistĂ€ mutta ei ainakaan mulla edesauttanut ovista 🙈😂 Toivotaan ettĂ€ greipeistĂ€ huolimatta tulisi ovis hyvissĂ€ ajoin siellĂ€!

@mai- lĂ€mmöt ainakin nĂ€yttÀÀ vielĂ€ hyvĂ€ltĂ€! Toivotaan tĂ€rppiĂ€ đŸŒˆđŸ€ž

@Mimossa aikamoinen jĂ€nnĂ€ri ollut kyllĂ€ siellĂ€, toi on kyllĂ€ niin totta ettĂ€ omiin fiiliksiin kannattaa luottaa. Toivottavasti pakastepallero pysyy sitkeĂ€nĂ€ đŸ˜đŸ€ž
Tuu ihmeessÀ kertoon uutiset kun selkenee.
 
Okei ehkis voin tulla metsĂ€stĂ€mÀÀn ovista vanhalla tunnarilla. Pianhan sitĂ€ saadaankin (đŸ€žđŸ») ruveta jo yrittĂ€mÀÀn, jos vaa puoliso suostuu 😄

Latasin ton FF ja katotaan, jos tarviin kĂ€yttĂ€jĂ€tukea. Tuun sit huutelee tĂ€nne 😄

- Miivaa MillikkÀinen
 
@Misa mielenkiintoinen piikki lĂ€mmöissĂ€! MikĂ€hĂ€n sen vois aiheuttaa, jos viime kierrossakin oli samanlainen vai onko vaan sattumaa 😄 MĂ€kÀÀn en muista kuulleeni, ettĂ€ greippi vois vaikuttaa muuhun ku limoihin. Mulla tosin ei vaikuttanut edes niihin 😐 Toivotaan ettĂ€ kierto pysyy sulla kohtuullisen mittaisena eikĂ€ veny mahottoman pitkĂ€ksi! HyvĂ€ jos DonafertystĂ€ olis apua siinĂ€.

@Kwv toivottavasti siellĂ€ nyt olis hyvĂ€ kierto ja ovis tulis pelkillĂ€ letroilla 😊

@Tyty oliko sulla tarkoitus seurata irrotuspiikin poistumista? đŸ€­

TÀÀllĂ€ jĂ€nnitysnĂ€ytelmĂ€ jatkuu. Ultratessa folli oli vielĂ€ paikoillaan, limakalvo nyt 10mm. Alkio jĂ€i jatkoviljelyyn, tarkotuksena viljellĂ€ viidenteen pĂ€ivÀÀn eli perjantaihin asti. Jos selviÀÀ sinne, niin uudelleen pakastus viikonlopuksi ja maanantaina siirto. Kumpa nyt jaksaisi ja olisi sisukas pallero đŸ™â€ïž
 
@Mimossa kiinnostaako? 😄 En oo vielĂ€ kertaakaan pissinyt tikkuun! Vuhuu đŸ„łđŸ„łđŸ€Ł vois kai sitĂ€ huomenna vaikka alottaa irrotuspiikin seurannan vielĂ€. Hieno limakalvo ja nyt peukut pystyy maanantaille ettĂ€ kaikki onnistuu ja saat sitkeen sissis kyytiin!! 🌈 Oliko puhetta minkĂ€ kokoinen folli(t) oli eilen?

@Kwv Sulla nyt vaan letrot tÀssÀ kierrossa, ei gonalia? Joko ovistuntemuksia tai ootko tikutellut?

FF Ă€ppi on hyvĂ€ ja tervetuloa mukaan @Miivaa 😊

Tuntemusterveiset eiliseltĂ€ dpo3 (tai dpo4) tulee tĂ€ssĂ€ 😅 joku nappasi aamulla oikealta alavatsalla kiinni ja jomotteli siihen koko pĂ€ivĂ€n, ihan kuin joku ois vetĂ€nyt sisĂ€ltĂ€ pĂ€in. Ei varmaan tarkoita yhtÀÀn mitÀÀn vielĂ€ nĂ€illĂ€ pĂ€ivillĂ€ mutta "raportoin" silti muistiin nĂ€itĂ€ hullutuksia tĂ€nne đŸ€Ł nytkin tuntuu tuo vetotunne, joskin vĂ€hemmĂ€n. Kahvikin oli tĂ€nÀÀn outoa, hain vielĂ€ kahdelta eri osastolta töissĂ€. Kuvittelen vaan.

LÀmmöt tÀnÀÀn, edelleen, laahustelee mutta kuitenkin 0,1asteen nousulla jatkaa ollen 36.5astetta.
 
@Tyty ehdottomasti kiinnostelee, tÀÀllĂ€ viivalasit pÀÀssĂ€ jo ootellaan kuvia 🧐😅 ei muuta ku tikkuja uitteleen!

Mulla lĂ€hti lĂ€mmöt nousuun, joten nyt voisin uskoa oviksen olleen đŸ„ł huomenna ohjeistettiin alottaan cyclot. Tuo follin koko jĂ€i itteĂ€ vĂ€hĂ€ mietityttÀÀn, kun se oli perjantaina 13mm, maanantaina 21mm ja eilen keskiviikkona 22mm. Oon ollu siinĂ€ kĂ€sityksessĂ€, ettĂ€ loppuajasta sen kasvu vaan kiihtyy siihen asti, kunnes puhkeaa. Mulla kasvu taas pysĂ€htyny muutamaksi pĂ€ivĂ€ksi ennen ku sitte puhkes. Toki jonkulaisen heiton voi varmaan laittaa myös mittaajan ja uĂ€-nĂ€kymĂ€n piikkiin, missĂ€ kulmassa follin mitat on otettu, ku joka kerralla oli eri lÀÀkĂ€ri đŸ€”

IMG_20230914_103044.jpg
 
@Mimossa mystinen on follinkin kasvuvauhti đŸ€Ș eiköhĂ€n ovis ollut, testi, ultra ja lĂ€mmöt tukee ainakin sitĂ€. Mutta hyvin voi vaikuttaa tuo kun aina ollut eri lÀÀkĂ€ri mittaamassa. Oliko muuten puhetta miksei kĂ€ytetty irrotuspiikkiĂ€? Oliko muuten hankala sulle jĂ€rjestöön nĂ€itĂ€ extraultria ym? Mulle ois ollut aika mahdottomuus tĂ€llĂ€ hetkellĂ€.
SittenpĂ€ ruetaan huomenna uittaa tikkua, saadaan tiiraustyydytystĂ€ tĂ€ytettyĂ€! 😅 vaikka mitÀÀn ei siitĂ€ voi vielĂ€ pÀÀtellĂ€.
 
Takaisin
Top