BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty Eilen kysyin irrotuspiikkiä, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvi 🤔 Hoitaja kävi tätä siis jälkeenpäin kysymässä lääkäriltä, niin en ite kuullut perusteluita sen tarkemmin. Oletan nyt kuitenki oviksen olleen ihan itestään eli sen puoleen ei haittaa vaikkei irrotuspiikkiä tullutkaan. Ehkä jopa parempi näin 😅

Ajat ylimääräisiin ultriin järjesty ihmeen helpolla, eka oli omassa keskussairaalassa ja eilinen lapsettomuuspolilla. Töiden puolesta ei onneks oo ongelma järjestää näitä käyntejä, ku pystyn aikatauluttaan ja suunnittelemaan ite omat työpäivät, mikä on ihan valtavan iso etu nyt näiden hoitojen aikaan!😊
 
@Tyty joo tässä kierrossa menen pelkillä letroilla, koska ei mennä vasteultraan 🙂 Saa nähdä tuleeko ovista. Onpa siellä jänniä oireita, toivottavasti lupailee hyvää! 🌈 ja tikkuja vaan uittamaan, voidaan tiirailla yhdessä. Onko lämmöt nyt minkälaiset?

@Mimossa voi että, toivottavasti sitkeä pikkuinen jaksaa maanantaihin asti 🌈🥰

Vielä ei oo mitään ovikseen viittaavia merkkejä, alkukierrosta oli pieniä kipuja vasemmalla mutta muuten ei mitään. La tai su ajattelin aloittaa tikuttelun ihan vain omasta mielenkiinnosta. Voi tosiaan olla ett ovista ei edes tule pelkillä letroilla, jää nähtäväksi. En tiedä onkohan se tuo Donaferty, joka pitää nyt lämmöt tasaisena? Otin myös ihan ekaa kertaa letrot yötä vasten myöhään illalla, ja olen joka yö herännyt kuumuuteen ja vessahätään. Liekö letrojen aiheuttamaa, normaalisti en heräile.

IMG_8231.jpeg
 
@Mimossa mukava kun on järjestynyt noin helposti töiden puolesta kaikki 😊

@Kwv Sun tilanteessa mua varmaan houkuttaisi pistää piikkiäkin jos ois ylijäänyttä 🙈 ettei mee hukkaan! En siis missään nimessä rohkaise sellaiseen hullutteluun. Nää "oireet" tai tuntemukset on varmaan taas jotain oman pään hullutteluita, sitä vaan niin kovasti toivoo sitä raskautta 😮‍💨 siis tuntemukset oon ihan oikeasti tuntenut mutta voiko ne vielä mitään tarkoittaa näillä dpoilla. Tänään vasemmalla myös tuntunut samanlaista sisältäpäin vetoa ja kuplutellut jonkin verran ja ollut painavempi alavatsa. Toi kupluttelu ennen ovista on ollu aina hyvä merkki, silloin on tapahtunut follien kasvua. Noh, mutta... Jospa ois ihana ylläri tulossa 😇🙏

Lämmöt oli tänään "vaan" 36.5, eilen 36.4. Noussut 0,1 per päivä viimeset pari päivää. Saatiin uus sänky, siinä sitten seuraavat yöt, sillä tuskin merkitystä lämpöihin.
 
Täällä vähän kyllä jännittää. Dpo 12 lämmöt vielä kivasti koholla (viime kierrossa ne tipahti dpo 11 ja vuoto alkoi kp dpo 12 illalla) . Tämän lisäksi myös yön leposykkeet on myös huonoja, mikä sekin on hyvä merkki 🙈
Menkkafiilikset alkoi eilen, mutta niitä ollut myös plussakierroissa näinä päivinä, joten saa nähdä.. Huomiselle silti jätin testin, kun haluan tehdä sen vapaapäivänä 🤭 en oo kauheasti tästä kierrosta posia odottanut, ja nyt kun toiveet alkanutkin nousta korkealle, niin toivottavasti ei joudu pettymään 😥
 

Liitteet

  • Screenshot_20230915_064617.jpg
    Screenshot_20230915_064617.jpg
    230.8 KB · Katsottu: 68
@Mimossa huh menipä kyllä jännäksi nyt! 😬 Pidän sormet tiukasti ristissä että alkio kestää uudelleenpakastuksen ja -sulatuksen, jotta maanantaina siirto onnistuisi 🤞

@Kwv ehkä Donaferty vaikuttaa sulla lämpöjä tasaavasti 🤔 On kyllä jännä nähdä, onko muitakin vaikutuksia 😊

@Tyty muakin kiinnostaa tikkujen tiirailu, vaikka sitten tiirailtaisiin irrotuspiikin aiheuttaman hcg:n häviämistä! 😄

@Miivaa tervetuloa! 😊 FF on munkin mielestä paras, tykkään kovasti sen monipuolisista ominaisuuksista.

@mai- hyvältä näyttää 😍 Voi kunpa testissä näkyisi huomenna plussa 🌈

Täällä on lämmöt palanneet takaisin alemmas tuolta ihme piikistä. Pari päivää oli ihan lievää päänsärkyä, lähinnä aamulla, mietin jo että voiko niitä edes merkata päänsäryksi. Mutta laitoin nyt kuitenkin. Mutta joo nyt vaan odottelen ainakin pari päivää vielä että viitsisi aloittaa ovistestailun 😏

IMG_6943.jpeg
 
Voi että @mai- kunpa oisi ylläri siellä 🙏🌈 paljon sulla on sykkeet nyt ja normisti? Millä mittaat? Mulla on sykekello ja esikoisen raskaudessa lepoyke nous heti. Plussan jälkeen kylläkin hoksasin vasta seurata kun en odottanut raskauden alkaneen.

Nyt tulee tiirailijoille eka tikku! Joskin ei vielä mitään vertailukohtaa mut voitte jo viritellä lasinne oikealle tajuudelle 🤓👀 vielä näkyy aika hyvin irrotuspiikki. Ja hei nyt lämmötkin jopa 36.7! 0,2asteen nousu eilisaamuun. Heräsin kyllä yöllä joku sata kertaa mutta niin oli toissa yönäkin. Mittasin lämmöt kuuden aikaan kun heräsin sitten.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230915_095859_FF App.jpg
    Screenshot_20230915_095859_FF App.jpg
    369.2 KB · Katsottu: 119
  • 20230915_065936.jpg
    20230915_065936.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 130
Voi että @mai- kunpa oisi ylläri siellä 🙏🌈 paljon sulla on sykkeet nyt ja normisti? Millä mittaat? Mulla on sykekello ja esikoisen raskaudessa lepoyke nous heti. Plussan jälkeen kylläkin hoksasin vasta seurata kun en odottanut raskauden alkaneen.
Mulla on Polarin kello kädessä. Keskiarvo tainnut olla normisti ~53 ja viime yönä nousi jo 62 syke. Myös sykevälivaihtelu on huonona.
Mulla kans esikoisesta en alkuun ajatellut olevani raskaana, ja luulin että oon jostain syystä ylirasitus tilassa ku sykkeet oli niin huonona, kunnes sit tein testin 😅 tuossa km raskaudessa osasin jo vähän epäillä plussaa, ku sykkeet nousi just johonkin 60 tietämille vähän ennen ku menkat ois pitänyt alkaa..
 
Aika samanlaisia lukemia mullakin @mai- . Normaalisti keskileposyke yöltä on 53-58 ja raskauden alussa oli 62-66. Kyllä toi sykkeen nousu hyvin tukee mahdollista alkanutta raskautta 🌈 jännä aamu huomenna!
 
Olin niiin helpottunu, että itku tuli heti ku kuulin! 😭❤️ sekunnin murto-osan ehti käydä kauhuskenaariot mielessä, ku kuulin että puhelimen toisessa päässä onki lääkäri eikä hoitaja. En jostain syystä osannu odottaa puhelua lääkäriltä, ku hoitajan kanssa sovin, että ilmottavat kuinka käy. Nyt vielä jännitetään, että maanantain sulatus onnistuu 🌈 Viikonlopun aion kuitenki nauttia ja iloita tästä etapista! On ollu nimittäin yks piinaavimmista viikoista näiden hoitojen aikana 😬

@Tyty no vihdoin lämmöt siellä nousussa! Mulla oli kans tänään aamulla 36,70 😂 Minkä aikaa tuo gonasi set pitäis näkyä testeissä? Onko samat 10 päivää niinku ovitrelle? Selkee viiva siellä tosiaan vielä näkyy.

@mai- jännät paikat siellä! Toivotaan, että lämmöt on vielä huomennakin koholla ja testiin piirtyy kaksi viivaa! 🌈
 
@Mimossa Niinpä, vihdoin! 😅 Joo ymmärtääkseni samat 10päivää voi näkyä. Eli kun pistin sen viikko sitten perjantai iltana niin... öö ens viikon alussa ei pitäs enää näkyä. Rento viikonloppu kuulostaa todella hyvältä 🤗

Edit. Googletin vielä tuon gonasisetin "Raskaustesti voi antaa väärän positiivisen tuloksen enintään 10 päivän ajan valmisteen käytön jälkeen."
Screenshot_20230915_204049_Samsung Internet.jpg
 
@Tyty mulla ei ole enää irroituspistokseen reseptiä jäljellä, enkä ehkä tiedä missä vaiheessa oisin uskaltanut sellaisen tuikata 🙈 heh! Muuten kyllä. Jännä seurailla noita viivoja, miten siellä lähtee haalistumaan ja toivottavasti tummenee sitten uusiksi 🤞 musta myös sun lämmöt näyttää hyvältä, kun nousu jatkuu! 🤞

@Mimossa ihania uutisia siellä! Huh! Toivottavasti kaikki menee maanantainakin yhtä hyvin 👌🥰🌈🌈 täällä pidetään sormet ristissä.

@mai- täällä jännitetään huomista testiä, toivotaan plussaa 🌈 tosiaan lämmöt näyttää tosi hyvältä 🙈

@Misa kiva että lämmöt palanneet takaisin alemmas! 🙂 Minkä merkin ovistestejä muuten käytät? Mitkä toimii sulla? Mietin kun itsellä myös pcos ja kaikki ei jostain syystä toimi yhtä hyvin. 🙂

Ei vieläkään mitään erityistä raportoitavaa 😂🙈 tylsiä nämä alkukierrot!

IMG_8233.jpeg
 
@Mimossa oii miten mahtavaa! 😍❤️ Vahva pikku palleroinen 🥰

@Kwv käytän Raskauskeijun halpis one steppejä 😄 Ostin niitä ensin pienemmän satsin testiin ja totesin toimivaksi, joten seuraavaksi tilasin sitten 60kpl. Edullisia on, maksoi joku 20€ tuo 60kpl setti 😁 Pari vuotta sitten testasin Pregcheckin ovistesteillä ja Clearbluen pinkeillä digitesteillä, mutta sain niillä vääriä plussia, joten ne on joko liian herkkiä mulle tai sitten mun hormonitoiminta on sittemmin vaan tasaantunut. Siis testit antoi vahvaa plussaa mutta saman päivän ultrassa ei silti johtofollista tietoakaan.
 
Pakkohan se on tulla tänne heti aamun testi tulos jakamaan (dpo13) 😭😭 tällä hetkellä olo on vaa niin iloinen ja onnellinen, että vielä ei edes pelota, mutta tiiän että kyllä ne pelon tunteetkin sieltä vielä nousee. Jospa tämä nyt menisi loppuun asti ❤️
 

Liitteet

  • IMG_20230916_051021.jpg
    IMG_20230916_051021.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 100
Ihanaa @mai- 😍😍 paljon onnea! 🥰 Ja paljon tarrasukkia!!! Mitäs lämmöt oli tänään?

@Kwv tarkotin gonalia pistää kun muistelin et sulla sitä oli 🙈

Aikalailla samanvahvuinen on viiva tänäänkin dpo6 niinkuin eilen oli. Pc:t on kyllä herkkiä, vaikka herkkyys onkin 25, kun vertaa noihin viime kierron One step liuskoihin. Viime kierrossa oli huomattavasti haaleammat viivat näillä päivillä. Toki muukin voi vaikuttaa. Lämmöt tippu 36.6.
 

Liitteet

  • 20230916_075050.jpg
    20230916_075050.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 99
  • Screenshot_20230916_075837_FF App.jpg
    Screenshot_20230916_075837_FF App.jpg
    276 KB · Katsottu: 87
@mai- Ihanaa, paljon onnea ja tarrasukkia!! 😍 hieno viiva! Meneekö LA jo kesäkuun puolelle?

@Tyty pc on tosiaan ihmeellisen herkkä! Toivotaan, ettei se ehtisi edes haalistua ihan blankoksi, ku sieltä alkais näkymään myös oma viiva 🤭 oot varmaan saattanu aiemmin jo mainitakki, mutta millä mittaat lämmöt?

Mulla FF vahvisti nyt oviksen keskiviikolle, niinku itekki arvelin. Ovis on siis varmaan ollu aika pian keskiviikon ultran jälkeen ja samana päivänä ku tuli se kunnon ovis+.

IMG_20230916_084210.jpg
 
Muokattu viimeksi:
@mai- Ihanaa, paljon onnea ja tarrasukkia!! 😍 hieno viiva! Meneekö LA jo kesäkuun puolelle?
Toukokuisiin ehtii vielä, oviksen perusteella 25-26.5, mutta jos samaa kavaa ku esikoinen, niin kesäkuinen tulee 😅

@Tyty lämmöt oli koholla tänäänkin 😊
 

Liitteet

  • Screenshot_20230916_064917_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20230916_064917_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    328.6 KB · Katsottu: 62
Muokattu viimeksi:
@Mimossa Oispa mahtia jos ei haalistuisi ollenkaan! 😇 Vielä täytyy jaksaa odottaa. Mittaan ihan peruskuumemittarilla, yleensä kaksi kertaa perkkäin. Usein nousee vielä 0,1astetta toisella mittauksella mutta ei aina.

Mikshän FF ei piirrä mulle ovista? Oon odotellut josko tunnistaisi itse. Onko ollut niin ihmeelliset lämmöt sen mielestä 😂

Aika tasaista lämpöä @mai- sulla ollut koko luteaalin ajan.
 
Takaisin
Top