BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@lepus timidus kiitos jos viitsit tsekata đŸ™đŸ» voi olla ettĂ€ tÀÀllĂ€ meillĂ€ joutuu vÀÀntĂ€mÀÀn ja taistelemaan kaikesta. PĂ€ivystyksen lÀÀkĂ€ri totesi ekana ettĂ€ juu terveyskeskukseen meette hakemaan nyt lĂ€hetteen sitten niihin keskenmenotutkimuksiin ja mĂ€ totesin et ei voi olla todellista ettĂ€ miksi meitĂ€ ei voi suoraan ohjata niihin? EttĂ€ se koukku jĂ€i nyt vĂ€listĂ€ mutta tosiaankaan ei suostunut tekemÀÀn niitĂ€ lĂ€hetteitĂ€ labroihin vielĂ€. NeuvolalÀÀkĂ€ri joka keskenmenon totesi sanoi ettĂ€ mulla on sydĂ€menmallinen kohtu ettĂ€ onko sitĂ€ koskaan kukaan kertonut? Ja nyt kun oon asiaan perehtynyt niin se onkin tosi harvinainen juttu ja saattaa vaikuttaa keskenmenoihin tai sitten ei. Mut ihan mahtavaa ettĂ€ teillĂ€ ne tutkimukset ja tulokset tuli nopeasti! @Aloy ei oo valitettavasti mahdollista kun vaikka asutaan isossa kaupungissa niin meillĂ€ ei oo oikeastaan yksityisellĂ€ mitÀÀn nĂ€issĂ€ asioissa tarjolla ettĂ€ ollaan sit tutkimukset mitĂ€ tĂ€hĂ€n asti on tehty niin kĂ€yty muualla. Kohduntutkimus mulle nyt tehdÀÀn Dextralla kunhan kierto sitten taas kĂ€ynnistyy. @Misa samaistun sun pohdintoihin noista matkoista kun meillĂ€kin on se 1,5 tuntia suuntaansa, mutta ollaan tehty miehen kanssa pÀÀtös ettĂ€ kaikki kivet kÀÀnnetÀÀn jotta yksi lapsi edes syliin saadaan.
 
@Kuuttituutti nyt kun alotettiin hoidot taas uudelleen niin taysin ensikÀynnillÀ lÀÀkÀri sanoin mullekin ettÀ oisi herttamainen kohtu, ettÀ onko kukaan aiemmin sanonut. No ei ole. Kysyin kyllÀ onko vaikutusta km tai raskautumiseen mut ei siitÀ puhuttu juuri siinÀ sitten sen enempÀÀ kun yksi onnistunut raskaus alla. En tiedÀ voiko kohtu muuttaa muotoaan? JÀi kyllÀ itseÀ mietityttÀmÀÀn jonkin verran. Muissa ultrissa tÀn jÀlkeen ei oo ollu puhetta enÀÀ. TÀytyy kysyÀ seuraavalla kerralla jos muistasin. Mutta on kyllÀ karua kohtelua teillÀ, kyllÀ pitÀisi heti saada ne verikokeet eikÀ pallotella ja odotuttaa teitÀ! Ihan suututtaa tommonen toiminta.
 
@Kuuttituutti nyt kun alotettiin hoidot taas uudelleen niin taysin ensikÀynnillÀ lÀÀkÀri sanoin mullekin ettÀ oisi herttamainen kohtu, ettÀ onko kukaan aiemmin sanonut. No ei ole. Kysyin kyllÀ onko vaikutusta km tai raskautumiseen mut ei siitÀ puhuttu juuri siinÀ sitten sen enempÀÀ kun yksi onnistunut raskaus alla. En tiedÀ voiko kohtu muuttaa muotoaan? JÀi kyllÀ itseÀ mietityttÀmÀÀn jonkin verran. Muissa ultrissa tÀn jÀlkeen ei oo ollu puhetta enÀÀ. TÀytyy kysyÀ seuraavalla kerralla jos muistasin. Mutta on kyllÀ karua kohtelua teillÀ, kyllÀ pitÀisi heti saada ne verikokeet eikÀ pallotella ja odotuttaa teitÀ! Ihan suututtaa tommonen toiminta.
Sen mitÀ mÀ oon lukenut asiasta nyt englanninkielisistÀ lÀhteistÀ niin se johtuu juuri siitÀ kun raskausvaiheessa kohtuun on tullut rakennepoikkeama ja on siis synnynnÀinen ominaisuus joka on aina. Varmasti ulosanti voi elÀÀ mutta ettÀ ei se herttamaisesta pÀÀrynÀksi muutu. Luin ettÀ herttamainen kohtu löytyy 0,1-0,6% prosentilta.
 
@lepus timidus kiitos jos viitsit tsekata đŸ™đŸ» voi olla ettĂ€ tÀÀllĂ€ meillĂ€ joutuu vÀÀntĂ€mÀÀn ja taistelemaan kaikesta. PĂ€ivystyksen lÀÀkĂ€ri totesi ekana ettĂ€ juu terveyskeskukseen meette hakemaan nyt lĂ€hetteen sitten niihin keskenmenotutkimuksiin ja mĂ€ totesin et ei voi olla todellista ettĂ€ miksi meitĂ€ ei voi suoraan ohjata niihin? EttĂ€ se koukku jĂ€i nyt vĂ€listĂ€ mutta tosiaankaan ei suostunut tekemÀÀn niitĂ€ lĂ€hetteitĂ€ labroihin vielĂ€. NeuvolalÀÀkĂ€ri joka keskenmenon totesi sanoi ettĂ€ mulla on sydĂ€menmallinen kohtu ettĂ€ onko sitĂ€ koskaan kukaan kertonut? Ja nyt kun oon asiaan perehtynyt niin se onkin tosi harvinainen juttu ja saattaa vaikuttaa keskenmenoihin tai sitten ei. Mut ihan mahtavaa ettĂ€ teillĂ€ ne tutkimukset ja tulokset tuli nopeasti!
On kyllÀ ihan prseestÀ ettÀ pitÀÀ nyt monen mutkan kautta hypÀtÀ :sad001 sinulla varmaan joku jÀlkitarkastus, olisiko siinÀ mahdollista vielÀ kysellÀ? Ja kuten Aloykin sanoi, niin onkohan mahdollista tehdÀ alkion/sikiön kromosomipoikkeavuustutkimukset, tai missÀ sinulla nyt tapahtuu tyhjennys/oliko se jo? Se olisi meillÀkin tehty ihan ensimmÀisessÀ kkm:ssÀ jo, koska km tapahtui vasta 20+2, mutta tyhjennys tapahtui kotona eikÀ sairaalassa. Sama kÀvi tuolle reilu vuoden takaiselle jolloin km todettiin 12+4, ettÀ jos ei olisi jo kotona sitten tyhjentynyt kohtu ekasta lÀÀkkeestÀ, niin olisivat tutkineet sikiön tarkemmin.. Vaikka ultran perusteella kaikki nÀyttivÀt tÀysin terveille yksilöille mitÀ nyt pienille, niin eihÀn sitÀ tiedÀ mitÀ tietoa sieltÀ olisi tullut jos olisi pÀÀssyt tutkimaan tarkemmin
Ohoh, ja teillÀ ei ollut mitÀÀn tietoa tuosta kohdunmuodosta? Miten ei voi olla huomaamatta, eikös sinuakin ole ultrattu monet kerrat kuitenkin yrityksen aikana? :Eyes:

TĂ€ssĂ€ nĂ€mĂ€ tutkimuksien nimet kaikki mitĂ€ ottivat, en tiedĂ€ yhtÀÀn sen tarkemmin mitĂ€ ovat, ettĂ€ joutuu googlettelemaan vĂ€hĂ€n 🙈 Niin ja toki koska mulla on myoomia niin senkin takia ultrasivat vielĂ€ jĂ€lkitarkastuksessa, samalla kun ultrasivat kohdun ja munasarjat ettĂ€ kaikki on niiltĂ€ osin ok, mutta olisi myös ilman myoomia ultrattu paikat kunnolla. Sitten kyselivĂ€t sukurasitteita. Sullakin aivan varmasti vielĂ€ ultraavat, varsinkin nyt tuon sydĂ€men mallisen löydöksen takia pitĂ€isi, jotta voivat arvioida vaikuttaako se miten.

B-Erblast
B-Hb
B-HbA1c
B-Trom
B-Baso
B-Eos
B-Eryt
B-Hkr
B-Leuk
B-Lymf
B-Mono
B-Neut
E-RDW
E-MCHC
E-MCV
fP-Gluk
P-Ferrit
P-KardAbG
P-LAaPTCt
P-LARVVCt
P-PLAb
P-PRO
P-T4-V
P-TSH
P-LupusAK.
S-TFR
S-TPOAb

B-Kromos
Tutkimus: 2151 B -Kromos
Peruskromosomiston tutkimus
TULOS: Normaali karyotyyppi, 46,XX
Veren PHA-stimuloiduista lymfosyyteistÀ tehtiin
kromosomitutkimus kÀyttÀen G-raitavÀrjÀystÀ. Tutkimus tehtiin
n. 500 raidan tarkkuudella.
 
@lepus timidus en saanut edes jĂ€lkitarkistusta tĂ€llĂ€ kertaa koska tulee se aika kolmen kuukauden pÀÀstĂ€ đŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž no kunhan on voimia niin soittelen ja taistelen ja vÀÀnnĂ€n nĂ€istĂ€ asioista. Julkisella ei tehdĂ€ Alkion kromosomitutkimusta nĂ€illĂ€ viikoilla ollenkaan ja yksityistĂ€ tÀÀllĂ€ ei oo joka sitĂ€ myöskÀÀn tekisi. Kotityhjennys oli eilen. KĂ€vin tĂ€nÀÀn kaikki kirjaukset lĂ€pi ja missÀÀn tĂ€stĂ€ kohtuasiasta ei oo aiemmin mainintaa ja siis mut on ultrattu n. 15 kertaa viimeisen vuoden aikana. Jotenkin aivan farssi koko homma.
 
@Kuuttituutti voi miten kamalia uutisia tÀÀllĂ€, oon niin niin pahoillani teidĂ€n puolesta 😭💔💔 ja miten voi olla noin huonosti siellĂ€ hoidettu tuo hoitoihin pÀÀsy... 😭

Tuosta sydÀmen muotosesta kohdusta, mulla kun oli hysteroskopia missÀ poistettiin se polyyppi niin siellÀ lÀÀkÀri ensin sanoi ettÀ ei tÀÀllÀ ole polyyppia vaan mulla on sydÀmen muotonen kohtu, ja se oli hÀmÀnny aiempia lÀÀkÀreitÀ. Mut sit ku ne aikansa siinÀ katteli ni totesivat ettÀ se "sydÀmen" keskisyvennys onkin tosiaan ehkÀ polyyppi. PÀÀttivÀt koittaa alkaa sitÀ porailee sillÀ työkalulla ja sanoivat ettÀ potilas kyllÀ ÀlÀhtÀÀ jos se onkin kohdun seinÀmÀ eikÀ polyyppi. No ei ÀlÀhtÀnyt, ja se polyyppi siivottiin pois sieltÀ. Mutta harmillisesti se nyt ei sit ollu meidÀn ongelmien syy, kun ei ole sen poiston jÀlkeen kuitenkaan sen paremmin sujunu nÀÀ hommat.
 
@DĂ€umeline voi teillĂ€ oli ihania uutisia ettĂ€ hĂ€iriön ei pitĂ€isi toistua ❀ onnea uutisista ❀

@Harmi89 oijoi teillĂ€kin niin ihania uutisia, oon niiiin onnellinen teidĂ€n puolesta!! đŸ˜đŸ„°â€ïž

Oon pahoillani ettĂ€ tÀÀllĂ€ nyt taas oli nega-aalto ja uusia kiertoja pukkaa 😞 kunpa pian sais kaikki pysyvĂ€n plussan ❀

MeillĂ€ oli torstaina töissĂ€ illanvietto missĂ€ tuli nautittia alkoholia, perjantain lĂ€mpö oli siis puppua sen kunniaks. SitĂ€ edellisenĂ€ yönĂ€ Ourasta taas oli akku loppu, ni sitĂ€ tietoa ei oo. Mut nyt tosiaan FF ilmotti ekaa kertaa ikinĂ€ ettĂ€ on löytĂ€ny mahdollisen triphasic patternin 😌 tÀÀ kierto on oikeen eeppinen nyt FF:lle. Mut harmillisesti se veti nyt pois sen luteaalidipin! Varmaan ku tĂ€nÀÀ putos lĂ€mmöt edellisestĂ€ 😄

1000006707.png
 
@Nurppu kiitos ihan mielettömÀsti kokemuksen jakamisesta! EhkÀ nyt kun vaatimalla vaatii niin joku asian kunnolla tarkistaa. Kun mentiin kevÀÀllÀ yksityiselle oli lÀÀkÀrin kanssa puhuttu ettÀ tehdÀÀn ruiskutukset ja kaikki mut paikalla olikin eri lÀÀkÀri koska meidÀn oma oli lomalla ja hÀn vaan totesi ettÀ kaikki ok ei tarvi ruiskutella. Ai ettÀ ÀrsyttÀÀ.
 
Sen mitÀ mÀ oon lukenut asiasta nyt englanninkielisistÀ lÀhteistÀ niin se johtuu juuri siitÀ kun raskausvaiheessa kohtuun on tullut rakennepoikkeama ja on siis synnynnÀinen ominaisuus joka on aina. Varmasti ulosanti voi elÀÀ mutta ettÀ ei se herttamaisesta pÀÀrynÀksi muutu. Luin ettÀ herttamainen kohtu löytyy 0,1-0,6% prosentilta.

Okei, kiitos tiedosta, mulla ei enkku kovin hyvin kÀÀnny. JĂ€nnĂ€ juttu ettei mulla aiemmin oo sitten huomattu moista koska esikoista kun tehtiin niin kĂ€vin ainakin 20 kertaa ultrassa, usein oli vĂ€hintÀÀn 2 seurantaultraa per kierto. Voikohan se olla sitten joku polyyppi tai jotain muuta kuin tuo herttamaisuus mikĂ€ nĂ€kyi đŸ€” noh tĂ€ytyy kysyĂ€ ens kerralla tosiaan miltĂ€ nĂ€yttÀÀ kohdussa.
 
@Nurppu MitĂ€ tÀÀ triphasic pattern tarkoittaa? 😁
Se tarkottaa ettĂ€ join dpo7-10 lĂ€mmöt nouseekin uudestaan vielĂ€ aiempaa korkealle tasolle! Ja se saattaa joskus olla merkki raskaudesta, koska kiinnittymisen jĂ€lkeen progesteronitasot voi nousta, mikĂ€ voi nĂ€kyĂ€ siinĂ€ ettĂ€ myös lĂ€mmöt nousee entisestÀÀn. TĂ€mĂ€ noin suurinpiirtein suomenkielinen tiivistelmĂ€ FF:n tekstistĂ€ 😄 mutta tosiaan, eipĂ€hĂ€n sekÀÀn mitÀÀn varmaa meinaa, samoin ku se luteaalidippi. Mullahan tÀÀ ei nyt oo mikÀÀn oikee triphasic, kun toi FF luulee mulla olleen ovulaation ihan vÀÀrĂ€ssĂ€ paikassa 😄 mut annan FF:n nyt jatkaa tĂ€tĂ€ sen omaa arvailua kun tĂ€ssĂ€ kierrossa ei oo mitÀÀ raskauden mahista kuitenkaan 😄
 
Kiitos suomennoksesta @Nurppu 😄

Mulla alkaa vuoto olla taputeltu. Ei juuri oo kuplinut nÀinÀ pÀivinÀ alavatsassa, ens viikolla nÀhdÀÀn ultrassa onko mitÀÀn tapahtunut. Viime kierrossa oli meinaan tosi kovaa kupluttelua alavatsassa, muistelen. Mutta onhan tÀs pÀiviÀ aikaa vielÀ muniksien kasvaa.. ja limakalvon.

Screenshot_20230902_130959_FF App.jpg
 
Kiitos kovasti onnitteluista, oon niin ilonen đŸ„° aloin (tietty) heti kyynelehtii ku luin omapolulta numerot, ja miehellĂ€ meni hetki yrittÀÀ tulkita musta ettĂ€ eikö se ollu hyvĂ€ tulos 😄 oltii etukĂ€tee puhuttu et jos kehittyy samalla lailla ku viime kerralla, ni kolme tulis, ja seki olis hyvĂ€ ❀

Alko myös saman tien menkat ku olin tulokset lukenu 😄 6 pĂ€ivÀÀ punktion jĂ€lkeen, aika nopee! Nyt ilmeisesti jos ymmĂ€rsin oikein ni seuraavista menkoista saa sit ilmottautua PASiin! Mut huomenna varmaan lÀÀkĂ€ri kertoo tarkemmin oliko nĂ€in :) ja korjasin nyt kierron pÀÀtteeksi sen ovulaation tonne FF:n ettei jÀÀ sinne huijaamaan 😄 tĂ€ssĂ€ siis vielĂ€ tÀÀ tokan IVF:n kĂ€yrĂ€!

1000006722.png
 
@Nurppu tosi hienoja uutisia pakastepalleroisista đŸ€©đŸ™ŒđŸ„° ihanaa ettĂ€ parempi tulos kuin viimeksi! Toivotaan ettĂ€ menee jatkossa kaikki yhtĂ€ hienosti đŸ„°

VielĂ€ odotellaan uutta kiertoa alkavaksi.. toivottavasti pian alkaisi itsellÀÀn 🙄LĂ€mmöt kyllĂ€ jatkaa seikkailuaan 😒
Donaferty aloitettu perjantaina, joten innolla odotan vaikuttaako mitenkÀÀn.

IMG_8166.jpeg
 
Mahtavia uutisia @Nurppu , onnea kovasti! 😍 Kuusi blastoa pakkaseen on kyllĂ€ loistotulos! ❀

@Kwv on kyllĂ€ mielenkiintoista nĂ€hdĂ€, miten Donaferty sulla vaikuttaa! 😊 Toivottavasti vuoto alkaisi pian, niin pÀÀsisit uuteen kiertoon.

TÀÀllĂ€kin odotellaan vuotoa alkavaksi. LĂ€mmöt ainakin on jo menossa vĂ€hĂ€n alaspĂ€in, josko tĂ€ssĂ€ pian siis alkaisi 😊

IMG_6761.jpeg
 
Toivottavasti @Kwv ja @Misa uudet kierrot starttaa pian 🌈

Mulla kp7 tĂ€nÀÀn ja vikat letrot nappaan. Voi olla et jÀÀ inssi vĂ€liin jos sattuu ovis yhtĂ€ aikaisin ku viimeksi. MiehellĂ€ on loppu viikolla työmenoa josta ei voi olla pois. Sitten onkin viikonloppu edessĂ€ eli sais ihan reilusti myöhĂ€styĂ€ ovis.. mutta ei tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ harmita, uskon kyllĂ€ siittiöiden olevan hyviĂ€ uimareita itsekin đŸ«¶ katsotaan mitĂ€ ultrassa nĂ€kyy.
 
Takaisin
Top