BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty joo tosiaan muuntaa sen lämmön siihen mitä se olisi tiettynä kellonaikana 😊 Testasin joskus että ei aina mene ihan 100% tarkasti niin kuin tuo laskuri sanoo (tietenkään), mutta lähelle menee kyllä.

Lämmöt nousi! 😊 Nyt kyllä luotan että ovis oli ja meni. FF arvioi sen samalle päivälle kuin itsekin arvioisin, luulen tosiaan että se oli tuolloin kp19 myöhään illalla.

Puhuin eilen lääkärin kanssa muihin asioihin liittyen ja hän sanoi, että kun mulla on trombosyytit aina koholla (nyt oli 435, mutta esim maaliskuussa oli 495) niin se voi aiheuttaa tukosriskin. Toki kun oon melko nuori (31) enkä tupakoi, niin riski on pieni. Mutta kun kerroin että on ollut kaksi varhaista keskenmenoa ja kolmas onnistui kun söin miniasaa, hän sanoi että on hyvin mahdollista että aiemmat keskeytyivät juuri jonkin pienen tukoksen takia. Eihän sitä voi tietää, mutta näillä tiedoilla ja kokemuksilla nyt oli helppo päätös jatkaa miniasaa tässäkin kierrossa. Sain myös lähetteen hematologille. Kukaan lääkäri ei ole aiemmin ollut kiinnostunut noista trombosyyteistä, aina vaan on sanottu että ei ne tarkoita mitään ja ei haittaa mitään vaikka ne on koholla. Mukavaa että kerrankin osui kohdalle lääkäri jota kiinnosti, ja vaikkei todennäköisesti hematologin mielestä tarvitse näillä arvoilla vielä jatkuvaa lääkitystä, niin ainakin sain vahvistusta omille epäilyille että tuolla voi olla ollut osuutta keskenmenoihin 😊

IMG_6619.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Misa hieno juttu että FF varmisti oviksen samaan kohtaan kuin itsekin olit ajatellut. 🌈 Ja tosi kiva, että löytyi hyvä lääkäri jota oikeasti kiinnostaa. Varmasti helpottavaa että tuokin asia selkisi ja on syy joka mahdollisesti johtanut keskenmenoihin. Ootko päättänyt jo testipäivää? 🙈

@Tyty kiva jos saadaan uusia lämpöjen seuraajia tänne keskusteluun! Mäkin mittasin normaalilla mittarilla aina aamuisin ennen sängystä nousua, ja tuota converteria käytin jos heräämisaika vaihtui. 😊

IMG_8120.jpeg


Eilen aloitin ohjeen mukaan terot, vielä isommalla annostuksella (aamulla 1 ja illalla 2x10mg). Virallinen testipäivä on 5.9, mutta ehkä jo ensi viikon lopulla alan testailemaan 🙈
Googlettelin tuota dpo2 dippiä, ja löysin termin ”fallback rise”. Joka usein nähtävästi tulee tuossa dpo2 kohdalla jos on tullakseen. Johtuu ilmeisesti hitaasta progesteronin tuotannon käynnistymisestä. Toivottavasti olisi sitä, ja ovis olisi ollut tuolla viikonlopussa niinkuin piti. FF ”charts like mine” löytyi paljon samanlaisia käyriä.
 
@Misa hei onpa mielenkiintoista noi sun trombosyyttiarvot. Mulla on siis ollut ihan samanlaisia arvoja kuin sulla ja samalla tavalla koholla. Siitä yritettiin konsultaatiota mutta ei kuulemma tarvitse. Kukaan ei oo niistä koskaan myöskään ollut kiinnostunut. Pitääkin ottaa lääkärin kanssa puheeksi 😊
 
@Kwv varmaan dpo10 testailen, ellen sorru jo dpo9 😄 Ei malta odottaa pidempään! Ja eiköhän sulla ovis ollut just tuossa kohtaa 😊

@Kuuttituutti joo! Googlasin vähän trombosytoosia ja vissiin jatkuvaa lääkitystä (asa) suositellaan jos arvo on 1000-1500 tai yli. Eli ei mun arvot ole lähelläkään sitä. Mutta uskon että tällä lievälläkin kohoumalla voi olla vaikutuksia juurikin esim ihan alkuraskaudessa, kun suonet on vielä ihan mikroskooppisen pieniä. Ei vaadi kuin yhden pikku tukoksen ja se on siinä 🤔
 
@Kwv kiitos lämpimästä vastaanotosta, ajattelin kuitenkin raskautua tässä kierrossa 😂 haha. Ei vaan, toivottavasti niin tapahtuu mutta ellei niin voi olla että jäänkin tänne jutustelee. Tämä on ensimmäinen kokonainen kierto kun mittaan lämpöjä eli en juuri vielä tiedä aiheesta. Mittausaika on heitellyt n.45min aamuisin. Mielenkiintoista kyllä seurata! Voin laittaa kuvan tähän tämänhetkisestä kierrosta (saa kertoa havaintoja 😁). Inssi tehtiin kp11 ja kp10 pistin ovitrellen. Oon ovitrellen poistumista tikuttanut.
Screenshot_20230824_113807_FF App.jpg
 
@Tyty toki toivotaan että visiitti on lyhyt 😇🌈 nyt ainakin näyttää hyvältä sun käyrä, voisko juuri olla tänään kiinnittyminen kun lämmöt tippunut reippaasti (implantation dip). 🌈 toivotaan! Onko ollut mitään oireita?
 
@Kwv toivotaan että olisi! 😇 ei mitään merkittäviä oireita, voi tulkita oireeksi tai ihan muuksikin 🙈 muistaakseni dpo4 aamulla tuntui kun joku ois nippassu alavatsaa kovasti ja se tunne säilyi ainakin vuorokauden. Alavatsa on ollut painavan tuntuinen ja etovaa oloa ollut joka pv, etenkin viisureita pestessä kakotuttaa. Mutta ei kai niitä oireita niin vielä voi ollakaan ja noi tuntemukset voi johtuu ihan muustakin.
Edit. Ja leposykkeessä on nousua ollu ovulaation jälkeen muutaman yksikön, tämä oli esikoisen raskaudessa myös ensioire. Harmittaa kun en löydä sykelukuja siltä ajalta niin ei ole dataa mihin verrata. Muistan vaan niiden nousseen ja oon kirjannut ylös ja kirjottanut foorumillekin niiden nousseen. Ei niitä varmaan mitenkään saa palautettua takaisin (suunto fitness 3 älykello)...
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kp 3 ja lämmöt ei oo vieläkään oikein tippunut 🤷🏻‍♀️ että jotain häikkää kai tässä kierrossa oli/on 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20230825_071614_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20230825_071614_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    320.9 KB · Katsottu: 51
@Kwv joo, aion jatkaa. Toivottavasti tänään saan postissa lisää testejä. Oispa huomenna jo selkeämpi haamulainen näkyvissä niin ei enää johtuisi ovitrellestä 🌈 mukava että sait ovikselle vahvistuksen Ff:nkin! 😊

Osaatteko sanoa miksi mulla ei heittele noi lämmöt niin paljoa vai vaikuttaako se mittausajanheitto niin paljon? Ja mulla on ihan perusmittarikin jonka laitan kielen alle.
 
Muokattu viimeksi:
@mai- onpa jännä. 🤔 voisiko olla jokin muu terveydellinen syy joka pitää lämpöä ylhäällä?
Niin, en tiedä mitä se vois olla. Flunssan oireita ei ole, eikä mulla mitään perus sairauksia ole..
Heinäkuinen km mietityttää, ja sen vaikutus kierron toimintaan, kun ainakin tämä kierto oli lyhyempi kierto kuin mitä ennen km ehti kierrot olla..
Nämä on nyt toiset menkat km jälkeen
 
Muokattu viimeksi:
Niin, en tiedä mitä se vois olla. Flunssan oireita ei ole, eikä mulla mitään perus sairauksia ole..
Heinäkuinen km mietityttää, ja sen vaikutus kierron toimintaan, kun ainakin tämä kierto oli lyhyempi kierto kuin mitä ennen km ehti kierrot olla..
Nämä on nyt toiset menkat km jälkeen

Ootko tehnyt varmuudeksi r-testin, vaikka vuoto alkoikin? 😊
 
@mai- Muistaakseni @Nurppu oli myös alkukierrossa lämmöt jännästi koholla 🤔 Mullakin itse asiassa melko ylhäällä oli, mutta välillä putosi ja sitten taas nousi. Vaikea sanoa tarkoittaako se mitään 🤷‍♀️

@Tyty kyllä on lupaavan näköinen luteaalidippi! 😊 Luteaalidippi on ehkä parempi sana kuin implantaatiodippi, koska tuota on ihmisillä sekä plussa- että negakierroissa. Mutta huomattavasti useammin plussakierroissa, joten hyvältä näyttää! 😍

Lämpöjen vaihtelu on varmasti hyvin henkilökohtaista 😊

@Kwv jee hienoa että FF vahvisti oviksen myös! 😍

Aloitin eilen illalla Luget, laitan nyt kerran päivässä 200mg koska noita on mulla reseptillä tän jälkeen enää 4 pakettia.

Päänsärky varmaan nyt johtuu Donafertystä, koska sitä on edelleen 😢 Mutta tää on sellasta minkä kanssa voi jotenkin elää, joten aion jatkaa Donafertyn käyttöä. Sen verran aikaistui ovis (kp28 -> kp19) että uskon Donafertyn auttaneen asiassa. Jos sulla oli @Nurppu vielä se ylimääräinen paketti josta haluat päästä eroon ja jaksat postittaa, voisin ostaa sen pois 😄 Muuten laittelen pian taas tilausta Oloapteekkiin.

IMG_6632.jpeg
 
@mai- Muistaakseni @Nurppu oli myös alkukierrossa lämmöt jännästi koholla 🤔 Mullakin itse asiassa melko ylhäällä oli, mutta välillä putosi ja sitten taas nousi. Vaikea sanoa tarkoittaako se mitään 🤷‍♀️

@Tyty kyllä on lupaavan näköinen luteaalidippi! 😊 Luteaalidippi on ehkä parempi sana kuin implantaatiodippi, koska tuota on ihmisillä sekä plussa- että negakierroissa. Mutta huomattavasti useammin plussakierroissa, joten hyvältä näyttää! 😍

Lämpöjen vaihtelu on varmasti hyvin henkilökohtaista 😊

@Kwv jee hienoa että FF vahvisti oviksen myös! 😍

Aloitin eilen illalla Luget, laitan nyt kerran päivässä 200mg koska noita on mulla reseptillä tän jälkeen enää 4 pakettia.

Päänsärky varmaan nyt johtuu Donafertystä, koska sitä on edelleen 😢 Mutta tää on sellasta minkä kanssa voi jotenkin elää, joten aion jatkaa Donafertyn käyttöä. Sen verran aikaistui ovis (kp28 -> kp19) että uskon Donafertyn auttaneen asiassa. Jos sulla oli @Nurppu vielä se ylimääräinen paketti josta haluat päästä eroon ja jaksat postittaa, voisin ostaa sen pois 😄 Muuten laittelen pian taas tilausta Oloapteekkiin.

View attachment 125053
Hyvältä näyttää! Onpa ihanaa että ovis on nyt noin kunnollinen ollu! 😍 mä menin kattoo kaappia ja siel näytti olevan kolme pakettia donafertyä 😆 luulen et yks varmaa avattu ja ehin pari käyttää ennen ku luin et mun ei ehkä kantsiskaan käyttää! Mielelläni lähetän postimaksua vastaan, ihana jos ei hukkaan mee! Laitan sulle viestiä ni voidaan tarkemmin puhua :) toki varmaa toivotaan et sä et tarviskaan ja tästä tärppäis!

Tänään oli toka kontrolliultra ja maanantaina on punktio! Aika isoja oli jo osa palleroista siel, katotaan ovatko ylikypsiä sit jo. Pari pienempää oli nyt saanu vähän kirittyä, ja lääkäri merkkas lapulle että 11+11 löyty. Tuoresiirtoa ei tehdä koska me toivottiin niin ja koska hyperin riski kohonnu (ja raskaus pahentaa hyperiä). Vähäsen välillä jotain pientä jomotusta ja vähäsen täyteläinen olo, muuten ihan ok! Hauska ku välillä unohan hetkellisesti et mikä meno, ja alan ihmettelee et häh, miks mulla on menkkaolo, ei kai vielä pitäs alkaa... 😄
 
Joo maanantaina dpo 12 oli ihan täysi nega, ti illalla alkoi sit vuoto

Mä olen kahdesti plussannut vaikka ollut normaalisti kuukautiset (päättyivät kkm ja kemiallinen). Tein ekat plussat kp2 ja kemiallisessa tais olla kp7 (oli ihmeellistä pientä tiputtelua ni tein testin).
 
@Nurppu onpa hauska, että FF ajattelee oviksen tuohon 🙈 tsemppiä hurjasti maanantain punktioon! Toivotaan että sieltä saatte hyvän saaliin eikä olisi ylikypsiä vielä.

@Misa harmi että tuo donaferty on päänsäryn aiheuttaja.. toivottavasti tasaantuisi pian 😞 mäkin kyllä ajattelin ottaa sen käyttöön seuraavaan kiertoon, kun lukenut nyt hyviä kokemuksia siitä! Jospa siitä olisi oman kierron löytymiseen apua, ja päänsärky olisi sen väärti 🙈😂

Tällä kertaa tuo irroituspistos vähän hillitsee testausfriikkiä. 10 päivää voi näkyä testissä vääränä positiivisena, joten ajattelin vitkutella ehkä torstaihin tai perjantaihin dpo12-13🙈 tuleepa sitten tulos kerralla ja pääsee heti lopettamaan terolutin ja uuteen kiertoon.

IMG_8130.jpeg
 
@Nurppu isot tsempit huomiseen punktioon! Toivotaan että siellä olisi juuri sopivan kypsiä munasoluja riittävän paljon.

@Kwv en usko että päänsärky on mitenkään yleinen Donafertyn sivuoire, en ainakaan ole lukenut että kellään muulla olisi tuota. Joten etköhän sä todennäköisesti säästy siltä 😊 Hei meillä on sitten sama testauspäivä, jos itsekin testaan torstaina (dpo10)! 😍

Täällä ei mitään kummempaa, tänään sain nukkua pitkään kun mies nousi vauvan kanssa aamulla ❤️ Ihanan levännyt olo, ja kaikinpuolin positiivinen, kävi tässä kierrossa miten vaan. En kyllä usko plussaan, kun niin moni kertoo ettei ole raskautunut imetyksen aikana, ja meillä imetetään edelleen muutaman tunnin välein.

Varattiin myös ravintolapöytä lauantaille ja poika menee ekaa kertaa muutamaksi tunniksi hoitoon isovanhemmilleen. 😊 Jos la aamun (dpo12) testi on nega, niin voinpahan syödä mitä vaan ja ottaa viiniäkin. Pakkasessa on sen verran maaliskuussa pumpattua eli pian vanhentuvaa maitoa että nyt on hyvä hetki käyttää ne pois.

IMG_6656.jpeg
 
Takaisin
Top