BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty itekki ehdin vähä innostua tuosta dipistä, vaikka samantapaisia ollu jossain muutamassa negakierrossaki. Mä en tänään enää tehny testiä, ku heitin jo kirveen kaivoon. Oli eilinen herkkä testi niin haamujen haamu, että päätin vaan jäädä oottamaan vuotoa. Menkkojen pitäis alkaa viimeistään torstaina, jos tuo kemiallinen ei nyt pitkitä kiertoa. 😓 lämmöt tosiaan vielä ylhäällä, että ei varmaan ihan tässä pariin päivään oo vielä alkamassa. On tää kyllä niin raastavaa, ku joutuu kierrosta toiseen pettymään vielä hoitojenkin aikana
 
@Mimossa sanopa muuta, tää on sieltä ja syvältä. Paras oiskin ku pystyis vaan unohtaa tän koko homman ja jatkaa eteenpäin. Tuijottelen ja pyörittelen vaan noita testitikkuja. Jos niihin oiskin ilmestynyt jotain 😖 välillä myös tuntuu että oonko itsekäs kun valitan pettymyksistä vaikka meillä on jo yksi ihme suotu, kaikilla kun ei oo sitäkään vielä. Oon erityisen kiitollinen hänestä joka päivä. Töiden puolesta tulee olemaan haastavaa hoidoissa käyminen mutta onneksi sentään enää muutama päivä koeaikaa jäljellä. Katsotaan minkä aikaa jaksetaan tätä hoitotaivalta kulkea. Mutta nyt lopetan tän märinän, menee jo niin ohi keskustelun aiheen, sorry 🙈
 
Voi ei @Tyty , tosi harmi että ei näy enää testissä 😞 se on kauhee isku ku ehtii toivoa.

@Misa oi, mä muistelen et multa joskus nuorena otettii just toi pipelle, ja se oli kamalin kipu mitä oon ikinä tuntenu 😅 meinasin pyörtyä ja oksensin ja jouduin johki sivuhuoneesee lepäilee. Miten ihanan kuulosta et ei tuntunu miltää! Ja lämmöt oikeen hyvän näköset siellä 😊

Voih @Mimossa , oon pahoillani et PAS jäi kemialliseks 😞💔 tulkitsinko oikein et teil viel kaks alkioo pakkasessa? Toivotaan kovasti että jompikumpi niistä on sitkeä sissi ❤️

Mulla oli tänään punktio! Noin 22 follia tyhjennettiin, ja 14 munasolua saatiin ❤️ viimeks tyhjennettii 11 ja 6 saatiin, hippusen parempi nyt siis vaikka aika samassa suhteessa! Nyt toivotaan vaan kovasti et löytyy joukosta myös kypsiä, ja että hedelmöittyvät, ja että jatkavat kehitystä...!

Tänään myös hyvä ovisdippi 😄 tai "dpo6 kiinnittymisdippi", niiku FF haluis uskoa 😄

Screenshot_20230828-170320.png
 
@Nurppu Munasolusaalis kuulostaa hyvälle!! 🫶 saatko tietää väliaikatietoja? Onko seuraavassa kierrossa jo siirto? Minkälainen vointi sulla on?
Viimeks ainakin päivitty Omapolulle seuraavana päivänä tieto siitä moniko oli kypsiä ja hedelmöitty, ja sit lopuks tieto siitä että yks meni pakkaseen. Mut ens viikon maanantaina on soittoaika missä kai sit käydään vielä läpi tulokset :)

Edit: vointi on ihan hyvä, mut alavatsa aika kipee, kävely hankalaa! Taidan ehkä hyödyntää huomiselle määrätyn saikun.
 
@Tyty joo itsekin oon tyytyväinen että kierto toimii ilman lääkkeitä nyt! Ennen ei oikein toiminut 😊 Mä myös teen tota testien pyörittelyä, en nykyään edes heitä roskiin samana päivänä kun tiedän että kuitenkin kaivaisin sen sieltä esiin 😂

@Mimossa pahoittelut kemiallisesta! 😔💔 Se on niin kurjaa, kun toiveet ehtii nousta ja sitten se viedään pois…

@Nurppu auts! 😫 Kuulostaa tuskalliselta. Lääkäri muakin pelotteli että sattuu, ja sitten kun otti näytettä niin kysyi miten pärjäilen. Mietin mielessäni että ai nytkö on se pahin kohta meneillään 🙈 Sanoin vaan että juu ei tässä mitään. Mulla kyllä sattui ennen synnytystä kaikki, mm. aukkari oli kauhea.

Mahtava saalis, onnea! 😍 Pidän peukkuja että mahdollisimman moni olisi kypsä ja hedelmöittyisi! 🌈🤞
 
Kai tässä pitää alkaa itsekin seuraa lämpöjä. Onko huono mitata illalla? Pitäskö aina aamusta? Mulla on dpo 7 ja 37 astetta nyt tässä illasta mitattuna. 36.0-36,5 on melko normaali mulle.
 
Ne lämmöt pitäisi mitata aamulla mieluiten ennen ylös nousemista, iltalämpö ei taida antaa enää niin luotettavaa tulosta.

Mistä päästäänkin omaan kysymykseeni. Millaisia "puettavia" laitteita teillä on ja miten ne ovat toimineet? Oura, mitä muita? Mittailut nimittäin kiinnostaisivat, mutta kuumemittari tuntuu vähän työläältä ja epäilen, etten joka aamu muistaisi mitata lämpöjä perusmittarilla.
 
@Nurppu kiitos! ❤️ meillä on itseasiassa enää yks pallero pakkasessa, ensimmäinen ei selvinnyt sulatuksesta. Nyt on kaikki yhden varassa ja pelottaa ihan järkyttävästi nimenomaan tuo sulatus, että päästäänkö toista kertaa enää edes siirtoon asti. Vau, siellä on tullut hieno määrä munasoluja! Toivotaan, että tästä saaliista löytyis myös teidän sitkeä sissi! 🌈❤️ Lämmöt on kyllä mielenkiintoiset, jännä miten ne on pompannu noin ylös jo ennen punktioo 😅

@Misa kiitos! ❤️

@Jiin3s tervetuloa mittailemaan! Tää on kyllä mielenkiintoista puuhaa 😄 mittaus tosiaan aina aamuisin heti heräämisen jälkeen ja mahdollisimman samaan kellonaikaan. Mielellään mittarilla, joka näyttää asteet kahden desimaalin tarkkuudella. Kainalosta mitattuna lämmöt heittelee enemmän, joten ite mittaan suusta kielen alta.

@Mew mulla ei oo kokemusta puettavista laitteista, mutta oon ymmärtäny, että niissä ehkä herkemmin vaikuttaa ympäristön vaihtelut ja lämpötilat saattaa herkemmin heitellä. Eivät myöskään näytä suoriltaan lämpötilaa, vaan lämpötilan muutoksen verrattuna peruslämpöön. Aika nopeesti tuosta mittaamisesta tulee rutiinia, vaikka ihan perusmittariaki käyttäis. En ite ainakaan koe mittaamista työlääksi, ku mittari on aina yöpöydällä valmiina oottamassa 😊
 
@Tyty voi harmi 😞 tsemppiä sinne! ❤️

@Jiin3s juu aamulämpöön perustuu nimenomaan tuo seuranta 🙂 suosittelen kyllä vahvasti, oppii omasta kierrosta tosi paljon lisää.

@Mew mulla on Apple watch, oon tykännyt. Tosiaan laskee koko yön kehon lämpöä nukkuessa ja ilmoittaa sitten aamulla heräämisajan mukaan keskilämmön. Ihan niin tarkkaa ei toki ole kun tuo kuumemittarilla aamusta mittaaminen, mutta oon kokenut tän helpommaksi ja ihan hyvää dataa saanut 😊

@Mimossa voi ei, tosi paljon tsemppiä sinne! Toivottavasti pakkasesta löytyy sitkeä yksilö joka selviää ❤️🌈

@Nurppu tosi hieno saalis, ja kiva että vointikin hyvä! Toivotaan että saatte pian hyviä uutisia. 🌈 tuo käyrä on kyllä niin hauska, ei ihan taida nyt FF olla perillä 😆

@Misa hyvältä näyttää käppyrä. Ehkäpä tuo oireettomuus tai nippailuiden puute ei vielä kerro mitään 🙈😊

Oikean puolen muniksen jomottelu alkoi eilen illalla, ja jatkunut tänään koko päivän silloin tällöin. Muuten ei kyllä ole mitään oireita, ehkä pikkuisen alkavaa flunssaa, nenä vuotaa. 🙈 😮‍💨. Katseet on kyllä taas jo seuraavassa kierrossa, ja mietitään mennäänkö vielä yksityiselle kerran vai otetaanko ”välikierto” ilman ultria, pelkillä letroilla. Loppukuusta sitten lapsettomuuspolin aika. 😶

Edit: laitanpa tähän suoraan dpo9 käyrän. Lämmöt tippui ja odotukset siinä mukana 😶

IMG_8142.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Kwv Kiitos ❤️ vielä on hyvin toivoa mutta ymmärrän että on jossain määrin helpompi suhtautua pettymykseen kun ei odotakaan liikoja vaikka sitä plussaa niin toivoisikin.

@Mew Mustakin tuntui alkuun työläältä ja et unohdan varmasti joka aamu ja niin kävikin alkuun 😄 noin viikossa siitä tuli rutiinia. Tää oli mun eka kokonainen kierto kun mittasin lämpöjä. Kellonajat on kyllä jonkin verran heitellyt aamuisin mut siihenkin löytyy tommonen muunnin sit. Joku siitä vinkkasi täällä. Säilytän mittaria patjan ja petarin välissä niin helppo napata sieltä unisena.

Täällä taitaa kp1 kolkutella tänään. Kierto jäi tosi lyhyeksi kun ovulaatio oli jo kp11 ja luteaali myös 11päivää, jos tänään käynnistyy kunnolla.

Screenshot_20230829_062231_FF App.jpg
 
@Jiin3s tervetuloa mittailemaan! Joo, paras on just että yöpöydällä on mittari, ja ehkä jopa ennen sängystä nousua mittaa. Se kehon lämpötila on kaikkein alimmillaan sillon yöllä, ja sitä yritetään mitata, ennen ku ehtii nousee.

@Mew mä mittailen ouralla, oon tykänny kovasti :) en oo kokeillu ees tätä "normaalia" kuumemittaritoimintaa 😄 ja opin tästä bbt vaihtelusta vasta ku ihmettelin miks mun oura-lämmöissä on niin selvä kuukausittainen jaksoillisuus mutta miehellä ei 😄

@Mimossa okei, voi ymmärrän tosi hyvin että stressaa kovasti tuo yksi pallero 😞 joskus oon kuullu lohduttelua että sulatuksessa hiipuu ne jotka muutenkin olis hiipunu... Mut eipä näistä kauheesti toivoa saa ❤️ voi, toivotaan kovasti parasta!

@Kwv voi ei, toivotaan et ei flunssa iske! Ja lapsettomuuspolin aikakin ihan kulman takana, sehän on toisaalta hienoa, säästyy rahaa ❤️ mut dpo9 dippi ei viel oo maan myynnin hetki, katotaan vielä vähän miten tilanne etenee!

@Tyty minkä pituinen luteaali on sulla ollu yleensä? Ja nyt en heti saa päähäni, olitko maininnu miten teillä jatkuu, onko alkioita pakkasessa vielä vai onko uus IVF edessä? Toivottavasti et just oo tyylii edellisellä sivulla maininnu asiasta, sori jos oot 🙈

Tuli Omapolulle tieto, että 14:sta munasolusta 12 oli kypsiä ja 10 hedelmöitty normaalisti ❤️ nyt varmaan pitää sit odotella jatkotietoja sinne ens maanantaihin. Viime kerralla kaikki 6 oli kypsiä ja hedelmöitty, ja lopputuloksena siitä oli 1 tuoresiirto sekä 1 heikkolaatusempi 6-päivänen blasto. Katotaan jaksaako nyt kukaan kymppijengistä jatkaa eteenpäi ❤️

Kerroin FF:lle et eilen oli punktio, mut se jaksaa uskoa että nyt on jo dpo7 😄 nyt ku ei oo tässä kierrossa raskauden mahista niin voisin kattoa miten se nyt aatteli jatkaa tän kanssa 😄 nyt se on siis jo rekisteröiny keskenään ton luteaalidipinkin!

1000006658.png
 
Hauska käydä tosiaan @Nurppu 😆 hienosti hedelmöittynyt! ❤️‍🔥 Toivotaan mahdollisimman monelle hyvää jatkoa 🌈
Mun luteaali on ollu viimeiset 2 kiertoa 11päivää. Sitä ennen en oikeastaan tiedä koska en oo tikutellut ovista niin en osaa tarkalleen sanoa ja ollut myös epäsäännöllinen ja pitkä kierto ennen alku vuoden kkm. Ei loppukierron tiputteluja koskaan. Ajattelin kuitenkin puhua luteaalituesta hoitotahon kanssa, viimeksi jo puhuttiin et tarvittaessa terot tueksi. Vaikka tuskin on tuosta kiinni mut eipä teroista haittaakaan oo. Meillä oli nyt ensimmäinen inssi esikoisen jälkeen ja juuri varasin tsekkiultran toista inssi varten (tänään tosiaan kp1). Alko jo kyllä kaduttaa et oisko pitänyt vaan suoraan kinuta ivf mutta tilanne on nyt niin erilainen ku ennen esikoista eikä ivft olleet kovin onnekkaita silloinkaan niin 🤷‍♀️🤷‍♀️
 
@Tyty okei! Sori, miten mä luulin et sul oli PAS menossa, menny vähän sekasin kaikki näköjää päässä tässä 😅 toivotaan kovasti että inssi siis toisi toivotun tuloksen! ❤️
 
@Nurppu Eipå sitä kaikkien tilannetta ja taustoja voi muistaa ja mä en oikeestaan oo kertonut mun tarinaa mitenkään täällä, hyppäsin vaan extempore mukaan vahingossa 😂 niin ei ihme jos et oo perillä. Kysyä aina saa! En oikein tiennyt tai tiedä vieläkään minne "kuulun"... lapsettomuus, keskenmeno.. jokaisella puolella omat plussat ja miinukset mutta tää tuntuu hyvälle paikalle ainakin 😊
 
@Kwv toivotaan kuitenkin parasta! Jos onkin luteaalidippi? 😊🤞

@Nurppu mahtavaa! Vielä joutuu jännätä miten nuo kasvavat, pidän kovasti peukkuja että saisitte kaikki pakkaseen asti ❤️

@Jiin3s tervetuloa! Yöpöydällä on tosiaan paras paikka mittarille munkin mielestä 😊

Mulla myös @Tyty vaihtelee vähän minne kirjoittelen, onneksi on täysi vapaus valita ja mullekin ehkä tää ketju tuntuu tällä hetkeltä sopivimmalta tässä tilanteessa 🤗

Hitsi kun testit jo kuumottelee tuolla kaapissa! Mutta toisaalta ei tee mieli testata, kun ei ole mitään tuntemuksia. Ei ole tuntunut muniksissakaan enää mitään 🤷‍♀️ Koitan nyt tässä odotella sinne ylihuomiseen edes.

IMG_6684.jpeg
 
Pissaa tikkuun vaan @Misa ja haamuja kytistää 🧐🧐🧐

Ei vaan. Hienoa jos jaksat odottaa vielä muutaman päivän. Tiiraillaan täällä kyllä sun kanssa sitten mielellään tarvittaessa 😆 🌈🌈
 
@Tyty älä yllytä 😂 Voi kyllä olla että sorrun huomenna testaamaan, kun on noita testejäkin eikä ne paljoa maksa. Sitten saa joka vessavisiitillä taas käännellä ja tuijotella puhelimen taskulampun valossa tikkua, jos olisi yllättäen ilmestynyt toinen viiva 🙈
 
Takaisin
Top