BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Summerwalk hyvä, jos itsellä on sellainen fiilis että ei jaksa kovinkaan murehtia kierron ohi menemistä. 😊 Onhan tuossakin toki hippusen toivoa 🥰

@Misa miltäs siellä nyt lämmöt näyttää, nousiko? 😇 ehkä ovis siellä joka tapauksessa lähettyvillä, jos oireetkin lupaavia.

Nyt on gonalit pistetty ja tänään illalla vielä irroituspistos ✌️ näyttää kyllä lämmötkin nyt siltä, että voisko olla ovisdippi? 🌈 joka tapauksessa tuon irroituksen jälkeen mielenkiintoista seuraillu missä vaiheessa lämmöt lähtee nousuun.
IMG_8094.jpeg
 
@Kwv on kyllä mielenkiintoista nähdä miten lämmöt reagoi irrotuspiikkiin!

Täällä lämmöt palasi tuonne normilukemiin, joten discardasin sen eilisen lämmön. Jotain pientä tuntuu oikeassa munasarjassa välillä joten oon toiveikas, että jotain kasvaa siellä 😊 Hoidoissa huomasin että kun folli kasvoi vasemmalla, niin kivut oli vain vasemmalla. Mutta kun folli kasvoi oikealla, niin kivut oli molemmissa munasarjoissa. Vasemmalla siis tuntuu aina jotain mutta oikealla pääsääntöisesti vain silloin kun siellä tapahtuu 😄

Tää päänsärkyjen määrä on kyllä inhottava. Ensi kierrossa jätän greipit pois ja katsotaan johtuiko niistä. Toinen vaihtoehto syypääksi on Donaferty, mutta toivon ettei olisi se. Normaalisti siis on päänsärkyä ehkä kerran kuussa, nyt ollut tosi usein 😫 Kp14 oli ihan pakko ottaa ibuprofeenia kun ei parasetamoli auttanut. Tänään koitan sinnitellä ilman.

IMG_6574.jpeg


IMG_6573.jpeg
 
@Kwv hieno dippi siellä! Täällä kans gonal-f nyt käytössä mutta vähän eri annostuksella, 225 😄 siinä saa vähän kauemmin painaa sitä annospainiketta! Ite ainaki aika hitaasti painan sen sisään. Ihanaa että siellä näyttäs olevan nyt optimikierto vihdoin! ❤️ Tsemppiä irrotuspiikkiin!

@Misa ääh päänsärky 😩 toivotaan että ei oo donaferty vaan greippi, tai joku muu random ilmiö! Katotaan onko toi tän päivänen nyt LH nousun alkua! :)

Piikittelyt on edenny täällä mallikkaasti, jee! Ens tiistaina kontrolli missä katotaan mikä meno. Tässä vielä lämpökäyrää mielenkiinnosta, en ollu maanantain jälkeen näköjään rapsannu FF:n mutta taas pääsi nauttimaan siitä että ouran pilvestä voi vaan hakea aiempien öiden datat 😄

Screenshot_20230819-120850.png
 
@Nurppu pidän peukkuja että tiistaina näkyisi ultrassa sopivasti folleja kasvussa! 😊

Muniksien lievä jomottelu jatkui illalla ja ovistesti oli tänään vähän vahvistunut. Viime kierrossa oli samanlainen viivanvahvuus kp19 mutta se haalistui, ja vasta kp26 tuli plussa. Toivon vaan nyt että tällä kertaa ei kävisi samoin, voisi mieluummin vahvistua plussaksi huomenna tai ylihuomenna. Seuraillaan 🙂

IMG_6581.jpeg


IMG_6582.jpeg
 
Premom tulkitsi tän päivän testille t/c ration 0.67, joten nostin sitä hieman manuaalisesti. Mielestäni ihan viittä vaille plussa. Jännä nähdä onko väärä positiivinen vai tapahtuuko ovulaatio tässä ihan piakkoin 😄 Olisi noin viikkoa aiemmin kuin kahdessa viime kierrossa. Testaan iltapäivällä vielä uusiksi.

IMG_6592.jpeg

Ja lämpökäyrä:
IMG_6593.jpeg


Jätän nyt greipit tähän, ei ole mitään kunnon ovislimoja näkynyt.
 
@Misa kyllä tuo alimmainen minusta näyttää ihan plussalta, vaikka premom ei sitä tunnistaisi 🙈 lämmötkin on siellä noin mukavasti tippunut, niin luulisin että lähellä on. 🫢 Ja kiva että tulee aiemmin kun viimeksi, jospa alkaisi kierrot tasaantumaan! Sit vaan piinailemaan. 🌈🌈😎

@Nurppu toivotaan sinne hyviä uutisia huomisen kontrolliin 🌈🥰

Irroituspistos oli lauantaina illalla, ja heti sunnuntaina lämmöt oli noussut ja tänään jatkoi nousuaan, mutta vielä ei kuitenkaan kovin korkealla 🤔 mitään tuntemuksia ei oikein ole ollut, pieniä hentoja nippailuja molemmin puolin. Kohdunsuu oli ainakin vielä ylhäällä 🤔 tosi vaikea sanoa menikö jo vai ei. Toisaalta voisi ajatella että oli heti lauantaina, mutta pitäiskö olla lämmöt korkeammalla, ja kohdunsuu kiinni ja alempana? Mitään vv ei kyllä enää tule.

IMG_8114.jpeg
 
@Kwv mä tuun tänne jälkiviisastelemaan/lohduttelemaan että toi lämpöjen nousu voi tapahtua aika rauhallisesti, mun irroituspistos oli kp12 illalla ja lämmöt ei ollu luteaalirajan yli kuin vasta neljä päivää sen jälkeen. Ja siis Ovitrellen jälkeen menee 24-48h että ovis tapahtuu, jolloin se ois viimeistään kp14 illalla tapahtunut, eikä lämmöt välttämättä ehdi seuraavaksi aamuksi vielä nousta.

IMG_9690.jpeg
 
@Kwv vaikea kyllä arvata että missä kohtaa ovis meni 🤔 Mutta on kyllä ainakin tapahtunut, kun irrotettiin irrotuspiikillä 😊 Mä en jotenkin osaa tulkita mitään kohdunsuun sijainnista, tuntuu että se on nykyään koko ajan jotenkin alhaalla ja aina auki.

Oon tehnyt ovistestejä aika paljon, lh-huippu löytyi eilen alkuillasta. Illalla 21-22 paikkeilla oli aika terävää kipua vasemmassa munasarjassa ja koko alavatsaa juili, heijasteli myös selän puolelle. Luulen että ovis oli meneillään 😊 Ainakin toivon niin!

Nyt tuo lh-huippu tuli ja meni nopeammin kuin viimeksi. Jotenkin en luota omaan kroppaan vielä tarpeeksi, pelkään että oli jotain muuta tuo kipuilu ja oli väärä positiivinenkin testeissä. Mutta ei se kai todennäköistä ole kun kaikki kuitenkin viittaisi ovikseen.

IMG_6603.jpeg


IMG_6604.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Misa ja @Kwv hyvältä näyttää! Toivotaan et molemmilla oli oikeet ovikset siellä ny!

Multa ny lyhyttä päivitystä mut kontrolliultrassa käyty ja oli enemmän saldoa kasvanu ny ku viimeks, oli nyt 8+10 kasvamassa :) en oo varma enkä ehi kaivella nyt historioita, mut muistelen että täs vaiheessa viimeks oli kasvanu tyylii 5+2, eli paljon paremmalta näyttää! Mut lääkärin puheesta jäi vähä sellanen maku et optimipunktioaika olis viikonloppuna mikä ei tietenkää julkisella oo mahollista, et katotaa onko siel sit enää alkuviikosta ketää jälellä 😅 mut perjantaina seuraava kontrolli vielä ja katotaa mikä meno.
 
@Metu kiitos lohdutuksesta ja tuosta käppyrästä. ❤️ lueskelin myös englanninkielisiä foorumeita, ja ilmeisesti myös tuo irroituspiikki itsessään saattaa vaikuttaa lämpöihin, joten ehkä ei vielä pidä huolestua 😇

@Misa vaikuttaa hyvin selkeältä ovikselta, tuskinpa oli väärä hälytys! 😊 Tallettelutkin on siellä osuneet kohdilleen. Päästiin siis sittenkin melkein samoihin piinapäiviin taas, vaikka alkuun kierrot meni ihan eri tahtia. Siellä ovis nopeammin ja täällä lyhyempi kierto kuin normaalisti. Hauskaa 😂 ’ihanaa’ piinailua!

@Nurppu hieno määrä 🥳 toivottavasti perjantaina selviää suunnitelmat ja kääntyisi vielä teille parhain päin eikä osuisi viikonlopulle.

Jotta sain mielenrauhaa itselle enkä vaan kyttää että koska FF asettaa oviksen, päätin vaihtaa asetuksista tuon opk detectorin päälle ja pistää plussan tuohon irroituspiikkipäivälle. FF omalla keskustelupalstalla oli juttua, että appi ei välttämättä toimi hyvin silloin kun on irroituspistos käytössä. Luotan siihen että ovis meni ajallaan ja tallettelut osui dpo-1 ja dpo-3 (ja dpo-5). 🌈 Tänään lämmöt tipahti, mutta toivotaan että sieltä nousee 🫥

IMG_8116.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei hyvin osuneet tallettelut riittäneet tällä kertaa, ja ensimmäinen seurattu lämpö kierto jäi tämän näköiseksi. Eilen illalla alkoi vuoto, tänään lämpö vielä 36.5.

Ostin sen 2 desimaalin mittarin, kun naapurikunnan apteekissa semmoinen oli soppelisti myynnissä (pharmacaren pinkki). Huomasin että sen kanssa saa olla aika tarkkana, herkästi vaikuttaa että missä asennossa on suussa, ja nielaisu lopettaa heti mittaamisen. Mittaatteko muut yhden mittauksen, vai otatteko kaksi kertaa tms?
 

Liitteet

  • Screenshot_20230823_071909_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20230823_071909_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    335.3 KB · Katsottu: 64
@Nurppu vaikuttaa tosi lupaavalta! 😍 Hyvä määrä folleja tulossa, ja noin tasaisesti! Toivotaan että keräys saadaan sopivalle päivälle, vaikka viikonloppu onkin välissä.

@Kwv on kyllä hauska sattuma että taas piinaillaan melkein samoissa päivissä! 😄 Mä kyllä olin varma että sä ehdit testatakin ennen kuin mun ovis viitsii ilmestyä, mutta onneksi se nyt tulikin aiemmin 🙂

@mai- pahoittelut uudesta kierrosta 😔 Mittaan itse kielijänteen oikealta puolelta. Ymmärtääkseni ohje onkin, että jommasta kummasta ”pussista” mittaus. Siellä ei kauheasti liikkumavaraakaan ole, kun painaa mittarin sinne.

Vauva nukkui jo monta yötä kokonaan, mutta nyt taas pari yötä heräillyt. 🥱 Täytyy nyt mennä tänään itsekin nukkumaan ajoissa, kun alkaa nyt taas vähän painaa tää. Toivon että huomenna nousisi vielä kunnolla lämpö, niin voisi olla vähän varmempi oviksen tapahtumisesta. Haluaisin myös ottaa ne Luget tähän tueksi, mutta uskallan aloittaa ne vasta kun on ihan varmaa että ovis meni.

IMG_6606.jpeg
 
@mai- pahoittelut uudesta kierrosta 😔 Mittaan itse kielijänteen oikealta puolelta. Ymmärtääkseni ohje onkin, että jommasta kummasta ”pussista” mittaus. Siellä ei kauheasti liikkumavaraakaan ole, kun painaa mittarin sinne.
Joo oikealta puolelta oon minäkin mitannut. Huomasin vaan mm. tänä aamuna että kun mittasin, ja heti perään mittasin uudestaan oli lukema 0, 05 astetta matalampi ja otin sit vielä kolmannen kerran, niin sit kolmas lukema oli aikalailla sama kun eka mittaus. Niin sillä mietityttää että luottaako aina siihen ekaan lukemaan, vai ottaako useampi mittaus. Vaikka toki eipä tuommoisella 0,05 heitolla varsinaisesti niin ole edes väliä 😅
 
Joo oikealta puolelta oon minäkin mitannut. Huomasin vaan mm. tänä aamuna että kun mittasin, ja heti perään mittasin uudestaan oli lukema 0, 05 astetta matalampi ja otin sit vielä kolmannen kerran, niin sit kolmas lukema oli aikalailla sama kun eka mittaus. Niin sillä mietityttää että luottaako aina siihen ekaan lukemaan, vai ottaako useampi mittaus. Vaikka toki eipä tuommoisella 0,05 heitolla varsinaisesti niin ole edes väliä 😅
Lopetatko mittauksen piippausääneen vai pidätkö mittaria paikallaan kunnes lukema ei enää nouse? Joka tapauksessa 0,05 asteen heitto ei onneksi ole suuri, eikä vaikuta juurikaan isossa kuvassa 😊
 
Lopetatko mittauksen piippausääneen vai pidätkö mittaria paikallaan kunnes lukema ei enää nouse? Joka tapauksessa 0,05 asteen heitto ei onneksi ole suuri, eikä vaikuta juurikaan isossa kuvassa 😊
Aivan, oon tietty aina lopettanut mittauksen piippaukseen 🙈
 
Aivan, oon tietty aina lopettanut mittauksen piippaukseen 🙈
Kokeile pitää paikallaan pidempään, todennäköisesti lukema vielä nousee siitä 😊 Riippuu kyllä mittaristakin, mutta usein on näin. Mulla nousee piippauksen jälkeen yleensä vielä 0,05-0,15 astetta joten pidän niin kauan ettei enää nouse, kun tosiaan vaihtelee sen verran paljon tuo missä vaiheessa piippaa.
 
Takaisin
Top