BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kuumeilija:) no on kyllä selvästi vahvistunut! Onnittelut vielä, ja toivotaan että loppuun asti menee kaikki yhtä hienosti 🥰

@mai- däumeline jo hyvin kertoikin, mutta tosiaan jos lämmöt nyt tuosta ainakin seuraavat kaksi päivää vielä nousee, niin ovis mennyt! Sitten voisi olla sinulla tuo pieni kp9 notkahdus se ”ovisdippi”. 🙂 Jos pidempään lämpöjä seurailee niin suosittelen kahden desimaalin mittaria, olo-apteekista saa tilattua selllaisen alle 6 eurolla 🫢

@Nurppu harmit negasta, vaikka vielä aikaista! Niin lupaava tuo käppyrä. 😮‍💨🌈 onneksi teillä on se ivf odottelemassa!

Kysta oli poissa, joten nyt päästään uuteen yritykseen uusilla poppaskonsteilla 🥳 Gynen kanssa sovittiin että syön ensin letroja nyt sen 5 päivää, sitten ultraan kp10 ja jos kaikki ok niin fsh-pistokset aloitetaan silloin! 🌈 Jännittää toki, että ultrassa sit taas(kaan) ei oo mitään tapahtunut ja tääki kierto menee hukkaan mutta sitä nyt ei voi vielä murehtia.
Tylsä alkukierron lyhyt käyrä 😂

IMG_8078.jpeg
 
@mai- däumeline jo hyvin kertoikin, mutta tosiaan jos lämmöt nyt tuosta ainakin seuraavat kaksi päivää vielä nousee, niin ovis mennyt! Sitten voisi olla sinulla tuo pieni kp9 notkahdus se ”ovisdippi”. 🙂 Jos pidempään lämpöjä seurailee niin suosittelen kahden desimaalin mittaria, olo-apteekista saa tilattua selllaisen alle 6 eurolla 🫢
Joo,huomasi kyllä tänä aamunakin että varmasti tuo 2desimaalin mittari ois parempi. Kun ensin mittasi 36.3 ja sit uusinta mittauksella 36.4. Eli varmaan vähän siellä välillä lämpö pyöri 🤒
 
@Nurppu harmi että oli nega, mutta hyvä että pystyt suhtautumaan asiaan noin rennosti ❤️ Toivottavasti miehenkin stressitasot laskisi, ja voisitte nyt tulevasta kierrosta ilmoittautua hoitoon 😊

@Kwv mahtavaa että kysta oli poissa! Mulla Gonal F toimi täydellisesti annoksella 50-75IU/pvä, tosin mulla aloitettiin pistely jo kp5 eikä samaan aikaan käytetty letroja. Mulla yleensä aina ei ollut mitään tapahtunut ekan viikon pistelyaikana ja sitten yhtäkkiä hurjalla 2-3mm/pvä tahdilla kasvoikin nopeasti johtofolli 🙈 Toivottavasti pistoslääkkeet toimii sullakin!

@mai- kaksidesimaalinen mittari tosiaan on kiva tässä hommassa! Mulla on Oloapteekista tilattu Microlifen mittari, halpa ja hyvin toimii. 😊

Täällä kp9, eli ei toistaiseksi raportoitavaa. Ehkä muutaman päivän päästä aloitan ovistestauksen, kun mulla on joskus myös ollut lyhyempiä kiertoja, niin ihan kaiken varalta vaan.

Aloin syödä greippejä, tai siis puristan greipistä mehun 😄 Mitäpä sitä ei kokeilisi. En kyllä ole varma että onko siitä johtuen nyt särkenyt päätä pari päivää, vai liittyykö ehkä johonkin muuhun. Väsymys on myös vaivannut, voi liittyä siihenkin. Vauva ei ole moneen yöhön nukkunut koko yötä vaan on alkanut heräillä 4-5 aikaan syömään, ja sitten herää 7 jälkeen pysyvästi. Ei tuo vielä paha ole mutta vaikuttaa omaan vireystasoon jonkin verran.

Edit / Enkä siis missään nimessä valita! Hän on maailman ihanin ja herätköön vaikka kuinka usein, ei haittaa. 🥰 Äärimmäisen kiitollinen olen tuosta pikkutyypistä ❤️
 
Vahvistumista edelleen @Kuumeilija:) ja @Empsu94 🌈💕 Pahoittelut negasta @Nurppu mutta onneksi olet onnistunut säilyttämään rennomman suhtautumisen. Varmasti hyvä pohtia oikeaa ajoitusta hoitokierron suhteen jos stressiä miehellä ilmassa, onneksi arpajaisia on tarjolla joka kuukausi 🌈
@Kwv Onnea uuteen kiertoon ja poppaskonsteihin 🌈 Olisi jo aika teidänkin saada normaalimpi kierto ilman vastoinkäymisiä!
@Misa Mulla myös greipit käytössä tässä kierrossa. En oo kyllä mitään vaikutusta varsinaisesti huomannut. Tsemppiä vauvan kanssa valvomiseen, ei se valittamista oo jos mainitsee että yöunet jää vähiin ja väsyttää vähän 🥰
@mai- Niin kuin muutkin täällä sanonut niin ei ovikseen läheskään aina liity selvää dippiä ja lämmöt voi nousta loivasti alkuun, mutta kunhan pysyttelee siellä vähän korkeammalla tasolla niin ff todentaa oviksen. Kahden desimaalin mittari on kyllä kätevämpi näyttämään ne loivemmat muutokset varsinkin siinä oviksen tietämillä mutta kokonaiskuvassa riittää kyllö yhden desimaalin mittarikin.

Täällä ovista edelleen odotellaan. Pientä rusehtavaa vuotoa on taas ollut muutamana päivänä, mutta en jaksa sitä stressata nyt. Toivottavasti loppuu taas ovikseen.

IMG_8798.jpeg
 
Pahoittelut negasta @Nurppu , ja oon ”otettu” (?) kuinka ymmärtäväisesti otat sun puolison stressitasot huomioon ❤️ tyhmä kysymys: Mainitsit ”arpapelin”, mikä tekee noista arpajaiset? 🤔

Onnea uuteen kiertoon ja kystan selättämisestä @Kwv 🌈🌈🌈🌈

@Summerwalk Täällä testi jatkaa tummumistaan ☺️
 

Liitteet

  • IMG_1636.jpeg
    IMG_1636.jpeg
    2.2 MB · Katsottu: 79
Muokattu viimeksi:
@Misa okei, mielenkiintoista! Toivon että jos tää ei toimi niin pääsen kanssa letroista kokonaan eroon ja tulisi tuo gonal f kokonaan tilalle. Montako päivää pistelit? Oliko helppoa/hankalaa? 😊 Joko aloitit sen donafertyn? voi ei, toivottavasti siellä alkaa väsymys helpottamaan! Tuo greippi on kyllä ihan kiva ja helppo lisä tähän yritykseen, ei se varmasti ainakaan pahaa tee 😅💁‍♀️

@Summerwalk ainakin kivasti laskenut lämmöt, josko alkaisi kroppa valmistautumaan ovikseen pian! 🌈 toivottavasti tuo vuotokin loppuisi 😞

@Empsu94 niin ihana juttu! 🥰

Täällä kerrankin vuoto kestänyt nyt neljättä päivää! Vähän normaalimpi alku ainakin tälle kierrolle👌 normaalisti vuotoa ollut 2-3 päivää.
 
@Kwv tarkistin Flosta ja näköjäön vaihdellut tuo että kuinka pitkään Gonalia pistelin. 10-13 päivää yleensä ja sitten Ovitrellella irrotus 😊 Eli toisin kuin muistin niin oli pari kertaa johtofolli havaittavissa jo viikon päästä pistelyn aloituksesta.
Plussakierrossa Dextralla näköjään pistin 13 päivää Gonalia annoksella 75iu (kp5-18), ja kp19 Ovitrelle. Johtofolli oli tuolloin kp18 kooltaan 20mm. HUS:lla aina ohjeistivat Ovitrellen pari päivää aiemmin (kun laskennallisesti folli olisi n.17mm irrotuspäivänä), joten epäilen että ehkä ei ollut vielä riittävän kypsiä irrotessaan, mutta voin olla väärässäkin 🙂 Joka tapauksessa hyvä lopputulos tuli tuosta kun annettiin kasvaa riittävästi ennen Ovitrellea. 🥰 Oltiin siis jo HUS:n ivf-jonossa kun päätettiin että tehdään vielä yksi ovulaatioinduktio yksityisellä siinä jonotellessa!

Ja mulle pistely oli helppoa, Gonal ja Ovitrelle on muutenkin tosi helppoja pistää kun neula on tosi ohut, terävä ja melko lyhytkin.

Joo alotin Donafertyn kp1, kun sopivasti paketti saapui silloin 😄
 
Muokattu viimeksi:
@Kwv tarkistin Flosta ja näköjäön vaihdellut tuo että kuinka pitkään Gonalia pistelin. 10-13 päivää yleensä ja sitten Ovitrellella irrotus 😊 Eli toisin kuin muistin niin oli pari kertaa johtofolli havaittavissa jo viikon päästä pistelyn aloituksesta.
Plussakierrossa Dextralla näköjään pistin 13 päivää Gonalia annoksella 75iu (kp5-18), ja kp19 Ovitrelle. Johtofolli oli tuolloin kp18 kooltaan 20mm. HUS:lla aina ohjeistivat Ovitrellen pari päivää aiemmin (kun laskennallisesti folli olisi n.17mm irrotuspäivänä), joten epäilen että ehkä ei ollut vielä riittävän kypsiä irrotessaan, mutta voin olla väärässäkin 🙂 Joka tapauksessa hyvä lopputulos tuli tuosta kun annettiin kasvaa riittävästi ennen Ovitrellea. 🥰 Oltiin siis jo HUS:n ivf-jonossa kun päätettiin että tehdään vielä yksi ovulaatioinduktio yksityisellä siinä jonotellessa!

Ja mulle pistely oli helppoa, Gonal ja Ovitrelle on muutenkin tosi helppoja pistää kun neula on tosi ohut, terävä ja melko lyhytkin.

Joo alotin Donafertyn kp1, kun sopivasti paketti saapui silloin 😄
Hiippailen tänne keskusteluun huutelemaan että mun tärppikierrossa oli letrojen parina tosiaan Ovitrelle ja hyvä että olikin, koska tein myös ovistestejä ja ei kyllä LH ollut antamassa piikkiä siihen kohtaan missä munasolu ois ollut sopiva, eli ois mennyt siinä kohtaa mönkään kun munasolu ei ois päässyt irtoamaan. Tää oli yksityisellä ja mun gynekologin tällainen ”tää ei oo lääketieteellisesti pakollista mutta mun kokemuksella Ovitrelle nostaa todennäköisyyksiä” koska tutkimatta ei tiedä onko se se FSH jota ei tuu riittävästi vaan yhtä hyvin LH voi tulla väärään aikaan tai jättää tulematta.
 
Nyt on outoa lämpöjen nousua 🤔 Mielenkiinnolla tätä käyrää seurailen. Ovis ei kyllä varmasti ole mennyt, ei ole ollut mitään oireita siihen suuntaan.

IMG_6470.jpeg


Nukuin kyllä huonosti, kun vauva herätti 3:30 ja sitten kesti varmaan ainakin tunti, että sain uudelleen unta. Ja siitä pian vauva heräsi taas 😄 Josko se vaikuttaisi.
 
@Misa Mulla ihan sama. Outoa nousua vaikka ovistestit näyttää aivan hailuraa. Eggiksiä ja kipuja on kyllä ollut nyt pari päivää. Niiden ja lämpöjen perusteella voisi olettaa oviksen jo menneen mutta testit kertoo muuta. Digi näyttää on näyttänyt eilen ja tänään tyhjää ympyrää. Ja liuskat tummuneet vaan aivan vähän, niitä oon uittanut jo useamman päivän.
Outoa. Jospa lämmöt nyt vielä laskee ja lähtee sit uuteen nousuun. Kp19 tavallisesti vasta ovis.

IMG_8800.jpeg
 
@Misa @Metu kiitos näistä vinkeistä ja kokemuksista 😊 Täytyykin keskustella lääkärin kanssa vielä tuosta ovitrellestä jos noihin pistelyihin asti tässä kierrossa päästään. Jos siitä voisi olla apua. Luulen, että tuo LH ei mulla ole se ongelma koska ovistesteistä saanut plussia monesti vaikka ovista ei oo tullutkaan. Toki en tiedä tuleeko oikeaan aikaan.. Kypsymisessä taas on ongelma, kun selvää johtofollia ei oo kypsynyt kuin ihan ekassa letrokierrossa. 🤔 Mun lääkäri tuntuu heittävän tosi nopeasti hanskat tiskiin, kun kp10-11 ultrassa ei ole näkynyt selkeää johtofollia viimeiseen 3 kiertoon, niin aloitettu heti terolut. Mietin voisiko tuossa vaiheessa vielä olla jotain tehtävissä fsh-pistoksilla? Tuo kp10 on minusta muutenkin tosi aikainen.

Tylsä kp5. 😅

IMG_8079.jpeg
 
@Misa @Metu kiitos näistä vinkeistä ja kokemuksista 😊 Täytyykin keskustella lääkärin kanssa vielä tuosta ovitrellestä jos noihin pistelyihin asti tässä kierrossa päästään. Jos siitä voisi olla apua. Luulen, että tuo LH ei mulla ole se ongelma koska ovistesteistä saanut plussia monesti vaikka ovista ei oo tullutkaan. Toki en tiedä tuleeko oikeaan aikaan.. Kypsymisessä taas on ongelma, kun selvää johtofollia ei oo kypsynyt kuin ihan ekassa letrokierrossa. 🤔 Mun lääkäri tuntuu heittävän tosi nopeasti hanskat tiskiin, kun kp10-11 ultrassa ei ole näkynyt selkeää johtofollia viimeiseen 3 kiertoon, niin aloitettu heti terolut. Mietin voisiko tuossa vaiheessa vielä olla jotain tehtävissä fsh-pistoksilla? Tuo kp10 on minusta muutenkin tosi aikainen.

Tylsä kp5. 😅

View attachment 124745
Sama kokemus, mulla kun letroilla ei näkynyt johtofollia kp12 mennessä niin primolut aloitettiin aina kp15. Kai siinä on ajatus että ovulaatio olisi hyvä tapahtua riittävän ajoissa, ja jos aloittaa pistelyn vasta myöhään, niin myös folli kypsyy myöhään. Muuta syytä en keksi tuohon miksi heti luovutetaan 🤔 Gonalia pistellessä seurattiin vähän pidempään kun etsittiin sopivaa annostusta, ja sillä johtofolli saatiinkin aina kasvamaan, vaikkakin myöhemmin kuin ihmisillä ehkä yleensä keskimäärin.
 
@Oikku95 kyllä se mun silmään ihan tavalliselta väliltä pregcheckin kahden viivan välillä näyttää, ja vielä tosi selkeältäkin eikä vaan haamulta 😍 mutta jos teet uuden testin huomenna niin saa vahvistusta!
 
@Oikku95 kyllä se mun silmään ihan tavalliselta väliltä pregcheckin kahden viivan välillä näyttää, ja vielä tosi selkeältäkin eikä vaan haamulta 😍 mutta jos teet uuden testin huomenna niin saa vahvistusta!
Okei no hyvä. Tää tuli ihan puskista. Mä olin jo manannu itteni ikuisesti lapsettomaksi kun 7 kuukauteen ei plussan plussaa 😨🫣 Toki ei tästä vielä kannata iloita. Voihan se olla ettei lähde tästä vahvistumaan. Mut ilmeisesti ainakin jotain yrittänyt tai yrittää tapahtua. Se on positiivista🥳
 
Oi @Oikku95! Ihan selvä plussa 🥰 toivotaan vahvistumista ja että kaikki menee hyvin. Lämmötkin näyttää tosi hyvältä.

Mulla tuli tosi vihlovia kipuja tänään kesken työpäivän oikeaan munasarjaan, ja pelkään että kysta uusinut. 😢 torstaina onneksi on jälleen ultra, silloin viimeistään selviää. Voi toki olla muutakin, mutta tosi samoilla päivillä ilmaantui kun viimeksikin. Vielä ei kai pitäisi muuten mitään tuntemuksia muniksissa olla, kun letrot kesken. 🤔 Valmistaudun jälleen pettymykseen. 😅

IMG_8081.jpeg
 
@Oikku95 selvä plussa ja oikein hyvän vahvuinenkin tuolle dpo:lle! Onnea! 😍

@Kwv toivotaan ettei kysta olisi uusinut! 😕

Ovistestailu aloitettu, hailakkaa viivaa tietty vielä. Mutta testailen nyt kun viimeksikin testiviiva vahvistui ihan yllättäen nopeasti, ja ei voi tietää jos nyt olisi lyhyempi kierto. Vähän ehkä ylioptimistisena sellaista tässä toivon 😄 Ei ole mitään tuntemuksia oviksen tulosta joten eiköhän tässä vielä kestä, viikko tai kaksi, ennen kuin mitään tapahtuu…

IMG_6525.jpeg
 
Täällä FF:N mukaan dpo13. Ovulaatiota en muistanut tikuttaa. Kertokaa onko tää alempi testi viallinen vai mitä ihmettä? Joku punainen viiva siinä on, mut jotenki oudon sivussa? Voiko olla plussa vai onko tää viallinen testi? 🤔
View attachment 124798
View attachment 124797
Todellakin plussa, onneksi olkoon!!! :red-heart: Ja vielä hyvän vahvuinen noille dpo:lle! Aikamoinen plussa-aalto täällä nyt. Tää ois varmaan myös huhtikuinen? 🌈
 
Takaisin
Top