BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu eiköhän se tosiaan ovis ollut! 😊

Kp1, vuoto alkoi kunnolla. Oon ihan tyytyväinen että nyt pääsee uuteen kiertoon. Niin mielenkiintoista nähdä, milloin ovis tässä kierrossa tapahtuu 😄 Ja nyt saan myös koko kierron ajalta mitattua lämmöt.

Donafertykin on nyt noudettavissa, lähdetään pojan kanssa hakemaan kun herää päikyiltä, niin pääsen aloittamaan sen tänään. Jos joku miettii mistä tilaisi apteekkituotteita niin suosittelen Oloapteekkia. Jo toistamiseen on paketti perillä toisena arkipäivänä tilauksesta 😊

Ja kasa (60 kpl) ovistestejä meni myös tilaukseen nyt. 😄 Mulla niitä kuluu…

IMG_6328.jpeg


Voisi panostaa enemmän talletteluihin. Hyödythän on suuret, voi edistää ovulaatiota ja tärppikin olisi todennäköisempi, mutta myös parisuhteen kannalta. Jotenkin vaan ollut niin veto pois mutta voisi sitä silti priorisoida asioita paremmin.
 
@Nurppu eiköhän se tosiaan ovis ollut! 😊

Kp1, vuoto alkoi kunnolla. Oon ihan tyytyväinen että nyt pääsee uuteen kiertoon. Niin mielenkiintoista nähdä, milloin ovis tässä kierrossa tapahtuu 😄 Ja nyt saan myös koko kierron ajalta mitattua lämmöt.

Donafertykin on nyt noudettavissa, lähdetään pojan kanssa hakemaan kun herää päikyiltä, niin pääsen aloittamaan sen tänään. Jos joku miettii mistä tilaisi apteekkituotteita niin suosittelen Oloapteekkia. Jo toistamiseen on paketti perillä toisena arkipäivänä tilauksesta 😊

Ja kasa (60 kpl) ovistestejä meni myös tilaukseen nyt. 😄 Mulla niitä kuluu…

View attachment 124489

Voisi panostaa enemmän talletteluihin. Hyödythän on suuret, voi edistää ovulaatiota ja tärppikin olisi todennäköisempi, mutta myös parisuhteen kannalta. Jotenkin vaan ollut niin veto pois mutta voisi sitä silti priorisoida asioita paremmin.
Hyvän pituinen luteaali siellä oli ❤️ Mä oon kamppaillut pitkään alhaisen libidon kanssa, et toki sanonutkaan että siitä olisi kiinni, mutta tunnistan itsessäni tuon kommentin ”voisi panostaa enemmän talletteluihin”. Käyn valmennusta, jossa pohdittiin, että stressihormonit varmaan syövät libidoa. Mutta joo, itselle selkeä kipupiste, kun ”pitäisi ovulaation aikaan olla flirttaileva ja kiihottunut olo” - höpö höpö eikä ole 😅 Miehen kanssa tykätään tosi paljon halailla ja silitellä toisiamme, että läheisyyttä on silti - ja sitä suosittelen, jos se on jäänyt! Jostain syystä seksi ei vaan sytytä yhtälailla.
 
@Kuumeilija:) vinkkinä, että saat tuosta oman viestin alta kolmesta pisteestä muokattua omaa tekstiäsi, jos haluat lisätä jotain niin ei tarvitse välttämättä lähettää montaa viestiä peräkkäin 😊
Kiva että nyt sait oviksen edes tuolla katkoviivalla! 😊 sitten vaan piinailemaan!

@Misa on varmasti eroja kaupunkien välillä mitä labroja sitten otetaan 🤔 Tays pisti myös noi testoarvot lähetteeseen. Mutta jos ne ok niin voisin myös kokeilla tuota donafertyä.
Hyvä että on tyytyväinen fiilis uudesta kierrosta, ja tosiaan hyvän mittainen tuo sinun luteaalisi ainakin tässä kierrossa oli 😊

Täällä lämmöt tipahti kunnolla ja odottelen menkkoja saapuvaksi huomenna! 🥳 Tänään aamusta oli tosi kova pahoinvointi ja hermot olleet kireällä. Menkkakivutkin tekevät pikkuhiljaa tuloaan. Ihanaa, tämä sekasortokierto saa luvan loppua! 🥳😂

IMG_8060.jpeg
 
Hyvän pituinen luteaali siellä oli ❤️ Mä oon kamppaillut pitkään alhaisen libidon kanssa, et toki sanonutkaan että siitä olisi kiinni, mutta tunnistan itsessäni tuon kommentin ”voisi panostaa enemmän talletteluihin”. Käyn valmennusta, jossa pohdittiin, että stressihormonit varmaan syövät libidoa. Mutta joo, itselle selkeä kipupiste, kun ”pitäisi ovulaation aikaan olla flirttaileva ja kiihottunut olo” - höpö höpö eikä ole 😅 Miehen kanssa tykätään tosi paljon halailla ja silitellä toisiamme, että läheisyyttä on silti - ja sitä suosittelen, jos se on jäänyt! Jostain syystä seksi ei vaan sytytä yhtälailla.
Ei mullakaan melkein ikinä tee seksiä spontaanisti mieli. Yleensä kuitenkin fiilis siitä nousee kun siihen hommaan ryhtyy 😄 Mutta olisihan se kiva, jos jo etukäteen kovasti haluttaisi. Varmasti tulisi silloin useamminkin puuhailtua… Meilläkin kyllä on muuta läheisyyttä, mutta voisi sitäkin vielä lisätä entisestään.

Ja siis en todella tiedä mistä oma matala libido johtuu. Se on melkeinpä aina ollut näin, eikä tällä hetkellä ole mitään stressiäkään. Ja siis kuitenkin sitten kun on päästy vauhtiin niin on kuitenkin tosi kivaa ja tulen joka kerta, joskus kahdesti, eli ei ole mitenkään siitäkään kiinni etten nauttisi 😅
 
@Misa kiva että nyt saa oikeen kunnolla seurattua koko tulevan kierron :) toivotaan että taas löytyy ovis yhtä hienosti! Ja toivotaan että donafertykin toisi apua! :)

@Kwv kiva että sielläkin saadaan vihdoin luomuna pyörähtämään uusi kierto! :) Miten teillä jatkuu tästä?

Mulla on ny kolmatta päivää putkeen tasan sama lämpö 😄 en muista et ennen olis Ourassa näin pitkään ollu desimaalilleen sama lämpö.

Screenshot_20230804-102055.png
 
Pettymys, ei alkanut uusi kierto vielä tänään ja lämmöt nousi pikkuisen ylöspäin. Pakko oli sortua ja vielä testata puhdas nega, kun toista päivää jatkuu niin hirveä huonovointisuus. Muuten kaikki menkkaoireet hävinneet.. Odottelen vielä viikonlopun yli, jos ei menkkoja näy niin pakko varmaan aloittaa terolut 😭

@Nurppu oho, onpa jännä 🙈 mittaako oura keskilämpötilaa vai juuri tuon aamulämmön? Toivottavasti tuo lupailee jotain hyvää!
Mulla ohje nyt, että varaan ajan gynelle heti kun uusi kierto alkaa, käydään tsekkaamassa että kysta on poissa ja aloitetaan sitten mahdollisesti letrojen lisäksi joku pistettävä lääke uuteen kiertoon. Sitten sillä mennään varmaan vielä syyskuun kierto, ja sitten siirrytään TAYSiin.

IMG_8062.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Kwv jos ne lämmöt nousisi oikeen korkeelle nyt, niin entä jos kattosit vielä hetken? Kun kattoo noita lämpöjä, niin periaatteessahan sulla on ollu suurin piirtein kp 31:een asti lämmöt samalla tasolla ku kierron alussa, ja vasta sit noussu korkeemmiks. Toki kaikki oireet (eggikset ja lämpödippi) tuntuis viittaavan tohon FF:n arvaamaan ovikseen, mut periaatteessa jos haluisit mieluummin että ittestään alkaa, ni vois ehkä pari päivää kattoa et alkaako ne sittenki sen mukaan et olis ovis ollu kp31 ja nyt vast kai dpo9? Mut ymmärrän kyl jos ei jaksa loputtomasti odottaa ja mieluummin ottaa varman keinon käyttöön.

Tääl ei jatkunu enää tasaset lämmöt, tuli hurja kahen sadasosadesimaalin droppi tänään 😄 hauska miten tasaset. Mut ollaan oltu tää tasanen jakso sukuloimassa, voihan olla että olosuhteet täällä on jotenkin tasasemmat. Ens yö taas kotona, katotaan muuttuuko radikaalisti 😄

Screenshot_20230805-095550.png
 
@Kwv niin selvä kuitenkin on tuo lämpöjen nousu, että pakkohan niiden menkkojen on sieltä piakkoin alkaa 🤔 Toivottavasti mahdollisimman pian!

@Nurppu onpa kyllä hauskan tasainen suora meneillään 😄 Jännä nähdä että jatkuuko vielä kotioloissakin.

@Kuumeilija:) eiköhän se ollut siinä kp14! 😊 Peukut pystyssä plussan puolesta!

Täällä kp3 eli ei oikein mitään päiviteltävää. Toivon niin että ovis tulisi tällä kertaa aiemmin kuin kp28.
 
@Kwv oho unohin vastata Oura-kysymykseen! Se ilmottaa yönaikasen keskiarvon. Tai tarkemmin, se ilmottaa vaan sen, paljonko sun lämpötila poikkeaa sun "normaalista" keskilämpötilasta, eli onko koholla vai alhainen. Mut kuitenkin, sopii hyvin BBT:hen :) ja jännää kuulla mikä pistettävä tulee mukaan! Oliskohan munasolun irrotusta varten ovitrelle tms? 🤔

@Kuumeilija:) vaikuttaa uskottavalta FFn arvaus! Aika lähekkäin mennään 😊

@Misa toivotaan sitä! Olispa hienoa jos kierrot lyhenis samalla ku ovis selkiytyy! :)
 
@Kwv oho unohin vastata Oura-kysymykseen! Se ilmottaa yönaikasen keskiarvon. Tai tarkemmin, se ilmottaa vaan sen, paljonko sun lämpötila poikkeaa sun "normaalista" keskilämpötilasta, eli onko koholla vai alhainen. Mut kuitenkin, sopii hyvin BBT:hen :) ja jännää kuulla mikä pistettävä tulee mukaan! Oliskohan munasolun irrotusta varten ovitrelle tms? 🤔

@Kuumeilija:) vaikuttaa uskottavalta FFn arvaus! Aika lähekkäin mennään 😊

@Misa toivotaan sitä! Olispa hienoa jos kierrot lyhenis samalla ku ovis selkiytyy! :)
Näköjään mennäänkin!
 
@Nurppu tuo on ihan hyvä pointti, ja mietin itse olisko ovisdippi voinut sittenkin olla tuossa kp29 🤔 Gynen mukaan mulla oli kuitenkin tässä kierrossa se viime kierron ovis tuossa vuodon päällä kp4 ja sitten munasarjaan tuli kysta sen perään. Siksi uskon että oikeat follilämmöt alkavat vasta tuosta kp13 eteenpäin, ja siitä vasta alkanut kunnolla tämä kierto. Nyt epäilen itse että ovista ei oo tapahtunut koska menkkoja ei tule. Yritystä varmaan vain. Okei, eli samalla tavalla toimii tuo oura kun apple watch 👌😊 onpa jännä tuo dippi, ja jännä nähdä mitä tapahtuu tulevina päivinä, nouseeko takaisin ylös 😲

@Kuumeilija:) tsemppiä piinailuun!

Lämmöt nousi vielä eilen, joten aloitin jo terolutin. Ei jaksa enää odotella, 41 päivää kierto jo. Luultavasti tosiaan ovis on yrittänyt tapahtua mutta mitään ei oo irronnut, koska menkkoja ei näy. Jään lämpöineni vähän myös taustailemaan, koska nyt pettymys on taas suuri. Kroppa on tosi sekaisin, oon kärsinyt kovasta pahoinvoinnista jo neljä päivää. Oisin vaan niin halunnut normaalit menkat.

IMG_8063.jpeg
 
Pahoittelut @Kwv ettei uusi kierto nyt alkanutkaan ja joudut taas turvautumaan terolutiin 😔 Toivotaan nyt kovasti seuraavasta kierrosta selkeämpää 🙏🏻

@Misa samaa tylsää vaihetta täällä elellään. Viikon päästä voin aikaisintaan odottaa jotain tapahtuvan. Toivottavasti sun ei kuitenkaan tarvi ovista niin kauan odottaa kuin edellisessä kierrossa. Ovis ja loppukierron lämmöt näytti kyllä niin selviltä ja hyviltä, että toivotaan sen tarkoittavan normaalimpaa kuluvaa kiertoa sullekin 🌈

@Nurppu Onpas erikoisen tasaista menoa ja sitten hurja dippi 🤔 Periaatteessa voisi olka jo kiinnittymisdippikin kun sulla on jo plussatkin näkynyt niin aikaisin 🌈 FF ei taida rekisteröidä luteaalidipiksi kuin vasta dpo7 eteenpäin.
Mutta jännä nähdä mihin se tuosta nyt lähtee etenee 🧐 En kyllä usko etteikö ovis olis tapahtunut, niin selvä nousu ja tasainen lämpö korkealla oletetun oviksen jälkeen.

@Kuumeilija:) Malttia piinailuun, näyttää hyvälle 🌈 Toivotaan että sieltä vielä plussa pärähtää.

Täällä ei mitään erityistä. Tällä kertaa ei näy alkukierron tiputtelua niin kuin parissa edellisessä kierrossa. Toivottavasti se ei tarkoita sitä, että koska harmien määrä tuntuu olevan vakio, siirtyy tiputtelu takaisin luteaaliin 🤦🏼‍♀️

IMG_8784.jpeg
 
@Nurppu Minäkin kattelin et vois olla kiinnittymisdippi siellä nyt sitten 🌈

@Kwv Paljon voimia sinne :red-heart:

@Summerwalk Toivotaan ettei tulis tiputtelua ollenkaan 🤞

@Kuumeilija:) Tsemppiä kuumeiluun :Sparkling Heart:

Täällä perus-luteaalimenoa, kuukautiset viikon päästä :Smiling Face With Smiling Eyes: Nyt on pudonnut 9kg yhteensä. Ostin itselleni palkinnoksi veronpalautuksilla uudet PJ-juoksukengät ja kävelykengät, edelliset olinkin kävellyt kirjaimellisesti puhki.
Yritän myös lopettaa kahvin/kofeiinin ja piti tänäänkin napata ibuprofeiini vieroituspäänsärkyyn :Grimacing Face:
 

Liitteet

  • Screenshot_20230806_113425.jpg
    Screenshot_20230806_113425.jpg
    503.8 KB · Katsottu: 48
@Kuumeilija:) hyvältä näyttää lämmöt siel! :) Ei laske lämmöt aina kiinnittymisen aikaan, eikä lämpödippi aina meinaa että joku kiinnittyy. Mut esimerkiks tuon FF:n kehitystiimi on tehny sellasen huomion, että sellanen lämpökäyrä, missä on oikeen selvä dippi, on 79,8% todennäkösemmin raskauteen johtava käyrä. Totesivat myös, että sellaset kunnon dipit on aika harvinaisia, niitä on vaan noin 1,6%:ssa kaikista lämpökäyristä. Mutta siis, dipin puute ei ollenkaan meinaa etteikö vois olla raskaana :) Joskus kans luin jotain epäilyä, että sen dipin aiheuttais erityisen voimakas estrogeeniryöppy. Estrogeeni taas auttaa tekemään limakalvoista sellaset, että kiinnittyminen on helpompaa. Eli sen takia saattaisi olla useammin tollasia dippejä raskauteen johtavissa käyrissä ku muissa :)

@Kwv ääh, isot sympatiat siitä että kroppa kiusaa 💔😞 inhottavaa että pahoinvointiaki vielä päälle. Voimia sinne ❤️

@Summerwalk voi toivotaan että murheiden määrä ei oo vakio, vaan nyt onkin ihana tiputtelematon kierto tiedossa! ❤️ Mä itseasiassa just luin tuolt FF:n tiedoista et ne laskee dipiks dpo 5-12 välissä olevat dipit, eli mahollisuudet on että tästä tulis sellanen 😄 mut en tosiaan yllättys vaikka lämmöt jäis tonne tasolle, ku itestä tuntuu et ei mitää ovista varmaa oo ollu ees! Ourassaki kaikki muut mittarit vaikuttaa ihan sellasilta ei-luteaaliarvoilta 😄

@Empsu94 mietin kans onko voinu olla jo aiemmin ovis 😄 vaiko ei ollenkaan! Ei auta ku seurailla tilannetta 😄

@Däumeline paljon onnea hienosti sujuvasta terveysrempasta! Tsemppiä! :)
 
Okei! Kiitos kattavasta vastauksesta @Nurppu 😊 Mulla tuli eilen semmonen paksu, tahmea valkovuotoklimppi (anteeks tämmönen tarkka kuvailu) alushousuihin ja oli jotain pieniä jomoja mahassa, niin täällä jo mietin oisko voinu olla kiinnittyminen eilen🤣 Tää on nii ärsyttävää kun tuntuu, että aika menee tosi hitaasti ja haluais vaan tietää alkaako menkat vai ei🤯 Nyt sit tänään oon vaan kärsiny migreenistä mitä ei oo moneen kuukauteen ollu🫤
 
Takaisin
Top