BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Misa voihan harmi että ei haamuja sielläkään 😣 kannattaa myös vielä testailla, tuo dpo9 voi tietty myös olla liian aikainen. 🌈

@Däumeline voi että, tekisin mitä vaan että saisin tollaiset oviskivut ja tietäisin että ovis tapahtuu 🙈😂 toki tuo yöllä pyöriminen ei varmasti silloin oo mukavaa. Jännä myös, että sinulla on tuo egg-white noin monta päivää, itsellä se on ihan maks kaksi päivää. Kehot toimii niin eri tavalla. 🙈

@Mimossa Jep, vaihdoin FF oireet niin, että ovis muuttui tuolle kp25, eli nyt siis dpo9. Varmasti oikeampi näin 🙂 huomenna testaan vielä 🙈 koska malttamaton.

Lohduttaa vähän se, että seuraavaan kiertoon lähdetään vihdoin yli 3 kuukauden jälkeen niin, ettei oo tarvinnut käynnistää menkkoja terolutilla vaan ne (toivottavasti) tulee ihan itsellään. Ja kyllä varmasti jopa nautin menkkakivuista kerrankin 😂
Tänään aloitin rautalisän syömisen. Pääsin lapsettomuuspolin lähetteellä labroihin, ferrit oli 42. Ihan hyvä siis, mutta ilmeisesti raskautta yrittäville se 50-70 olisi ihanteellinen. Toivottavasti nousisi pian✌️
 

Liitteet

  • IMG_8043.jpeg
    IMG_8043.jpeg
    694 KB · Katsottu: 53
@Kwv Toivottavasti rautalisä tehois nopeasti 🌈:Sparkling Heart:
Mä en ennen esikoista tuntenu ovulaatiokipuja ja tää on kuulemma tosi yleistä et vasta ekan lapsen jälkeen ne muuttuu kivuliaiksi :Smiling Face With Smiling Eyes:
Joo, onhan tää lohduttavaa et keho toimii, kierrot on säännöllisiä ja ei ole ongelmia raskautumisessa.
Synnytyksen/kaavinnan jälkeen nyt ollu tosi kunnolla näit limoja, ihan klimppeinä tulee 🤔 Itsekin ihmettelin tätä viime kierrossa et miten niitä tuli jo kp10 aikoihin, vaikka ovulaatio vasta kp16.
Kierrot oli viime vuonna 29-32pv, yleensä tuo jälkimmäinen niin merkkasin kaikkialle aina pituudeksi 32pv. Mulla stressi vaikuttaa tosi helposti niin et pidentää kiertoa päivällä parilla ja sitä on kyl maisemanvaihdon vuoksi ollut.
Nyt kaavinnan jälkeen kierrot ollut 29pv, toki ei se ihan eka kaavinnan jälkeinen, mut nuo muut sen jälkeen. En tiedä onko mun painon pudotuksella kans jotain tekemistä tän kanssa. Elämäntapa remontin takia syön suht puhtaasti (vältän prosessoituja ruokia) ja syön paljon vitamiinejä/ravinnelisiä. Oon myös koittanu vähentää kemikaaleja/kosmetiikkaa mitä käytän kehoon.
Kumpa vaan munasolut olis yhtä hyvänlaatuisia/vahvoja.. Tai no, olihan se ihme et trisomia-13 sikiön sydän löi vahvana vaikka sydän oli viallinen ja aivojen kehitys jäi alkutielleen. Siksihän nuo trisomiat on harvinaisia, koska suurinosa niin viallisista raskauksista menee itsestään kesken jo heti raskauden alussa. Kyl se kai jotain kertoo, et meillä tullu ensin tänävuonna toi varhainen keskenmeno ja heti perään trisomia-enkeli.. :disappointed-face: Koitan silti uskoa et kyl siellä on pakko olla terveitä munasoluja jäljellä ja terve siittiö osuu kohdalle 🌈
 
Muokattu viimeksi:
Puhdas nega, dpo10. 🙄 Teillekkin testi tiirailtavaksi. Lämmöt kyllä ylhäällä, mutta enää en testaile ellei menkat to-pe jää väliin. Tänään sopivasti alkoi menkkamainen juilinta.

@Däumeline tosi mielenkiintoista kyllä. On ihan hirmu surullista, että teille osui juuri tuo harvinaislaatuinen tapaus. Mutta kyllä varmasti on vielä hyviä munasoluja jäljellä 🩷 Ja ihan varmasti tehnyt tuo elämäntaparemontti hyvää kierrolle ja toivottavasti myös raskautumiseen kun lähdette jälleen yrittämään!

@Kuumeilija:) tosi vaikea sanoa. Ei ainakaan lämmöt vielä nouse tasaiseen, niin luulisin että ovista ei vielä ole ollut 🤔

IMG_8048.jpeg
 

Liitteet

  • IMG_8049.jpeg
    IMG_8049.jpeg
    733.7 KB · Katsottu: 73
@Mimossa ääh, pahoittelut negasta. 😔💔

@Kwv toivotaan että rautalisä tehoaa! 😊 Ja pahoittelut myös negasta. 💔

Niin soisin plussat kaikille pitkään yrittäneille, ja tietty lyhyempäänkin.

@Kuumeilija:) en kyllä osaa tuota tulkita itsekään 🤔

@Däumeline todella huono tuuri teillä kyllä käynyt 😔 Uskon myös että siellä on hyviä munasoluja jäljellä, ja saatte vielä sen kaivatun toisen pienen ❤️

Eilen oli sitten kaikenlaisia alkuraskauden oireita, se dpo9 illan päänsärkykin, joten olin varma että tänään testissä näkyisi jotain. Mutta ei. Taisi keho tehdä nyt tepposet 😅 Jos olisi olleet raskausoireita niin kyllä testissä jotain olisi näkynyt. Ihan hyvillä mielin tästä silti seuraavaan kiertoon, lopetin myös miniasan nyt.

Testailen silti vielä menkkojen alkuun, koska tahdon tietää jos jotain kiinnittymisyritystä olisi. Pysyvään plussaan kyllä meni toivo tämän negan myötä.

IMG_6265.jpeg
 
Kiitos kaikista onnitteluista 🥰

@Kwv joo kun on kaikkia kauhutarinoita raskauksista kuullut niin mun vointi on ollut tähän asti tosi hyvä 😅 toivottavasti jatkuu tällaisena 🤞🏻 dpo10 on kyllä viel aika aikainen testata että on vielä mahdollista että myöhemmin vasta näkyy niin kuin esimerkiksi viimeksi Kuuttituutilla tais olla, mutta jos tuntuu että menkat alkaa niin voi olla hyvä pitää taukoa. Hyvä kuitenkin että nyt tuli se ovis ja jos ne menkat tulee niin tuli luonnollisesti, keho päässy taas joillekin raiteille ❤️

@Kuumeilija:) mikä mittaustapa sulla oli? Tasaisimmat lämmöt saa jos mittaa samaan aikaan ja suusta tai alakerrasta, ja sillai että ei oo noussut sängystä jne. Yks siksakkeilun syy voi olla vaihtelevat lämpötilat makkarissa tai vaihtuva nukkumispaikka tai epätarkka mittaustapa 🤔
 
@Kuumeilija:) Voisko olla pre-ovis dippi ja ovulaatiodippi, jos lämmöt nyt jatkaa tuosta nousua 😊 Onko sulla ollut nyt mitään ovistuntemuksia tai limoja? Mulla on muutaman kerran tullu just tuollaiset peräkkäiset dipit ovulaation aikaan. Voin laittaa tähän kuvat niistä kierroista. Joka kierrossa näin selkeitä dippejä ei kuitenkaan oo ollu.

IMG_20230731_120434.jpg
IMG_20230731_121422.jpg
 
Kiitos kaikista onnitteluista 🥰

@Kwv joo kun on kaikkia kauhutarinoita raskauksista kuullut niin mun vointi on ollut tähän asti tosi hyvä 😅 toivottavasti jatkuu tällaisena 🤞🏻 dpo10 on kyllä viel aika aikainen testata että on vielä mahdollista että myöhemmin vasta näkyy niin kuin esimerkiksi viimeksi Kuuttituutilla tais olla, mutta jos tuntuu että menkat alkaa niin voi olla hyvä pitää taukoa. Hyvä kuitenkin että nyt tuli se ovis ja jos ne menkat tulee niin tuli luonnollisesti, keho päässy taas joillekin raiteille ❤️

@Kuumeilija:) mikä mittaustapa sulla oli? Tasaisimmat lämmöt saa jos mittaa samaan aikaan ja suusta tai alakerrasta, ja sillai että ei oo noussut sängystä jne. Yks siksakkeilun syy voi olla vaihtelevat lämpötilat makkarissa tai vaihtuva nukkumispaikka tai epätarkka mittaustapa 🤔
Mulla on vaan apple watchin rannelämpö käytössä😁 se kyllä voi olla että vaihtelevat lämpötilat
 
@Kuumeilija:) Voisko olla pre-ovis dippi ja ovulaatiodippi, jos lämmöt nyt jatkaa tuosta nousua 😊 Onko sulla ollut nyt mitään ovistuntemuksia tai limoja? Mulla on muutaman kerran tullu just tuollaiset peräkkäiset dipit ovulaation aikaan. Voin laittaa tähän kuvat niistä kierroista. Joka kierrossa näin selkeitä dippejä ei kuitenkaan oo ollu.

View attachment 124396View attachment 124397
Mietin tätä vaihtoehtoa kanssa! Jännityksellä nyt oottelen että miltä tulee näyttämään lämmöt seuraavina päivinä!😁
 
@Kuumeilija:) Joo, kyllä se siltä näyttää et se ovis olis ollut siellä nyt 🌈 :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä FF löi lukkoon ovulaation ajankohdan. Itse olen kuitenkin sitä mieltä et kp16 olisi dpo0, koska kp15 aamulla ovistesti oli tummin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230801_074445.jpg
    Screenshot_20230801_074445.jpg
    373.5 KB · Katsottu: 54
Täältä myös heräillään taas taustalta uuteen yritykseen. Yk16 alkoi. Katselin viime kiierron testikuvia vielä kun aloin epäilee että oliko sittenkään kemiallinen vai viallisia testejä. Onneksi ehdin saada viivan myös siihen YA-testiin niin ei jäänyt tulkinnanvaraa. Kyllä se kemiallinen täytyi olla ja viivat oli kyllä aivan selkeät. Näkyy vieläkin kuivissa testeissä. Harmitti kyllä silloin dpo10 aivan älyttömästi kun viivat katosi totaalisesti yhdessä yössä, mutta sitten kun siitä pääsin yli, tuli kaiken kaikkiaan aika toiveikas olo ja tilasin ison kasan ovis ja rtestejö taas kaappiin odottelemaan 😁. Jos hedelmöittymisiä tapahtuu, on todellakin vielä toivoa sen yhden hyvälaatuisenkin yksilön sattua kohdalle. Aion jatkaa testailuja vaikka se pettymyksiä tuokin. Hoitoihin ei enää lähdetä, kun ikäö on jo 40+ mutta arpajaisiin osallistutaan. Lämpöjen mittailu jäi vkonlopun extemporereissun vuoksi väliin, mutta nyt mennään taas aika normaaleissa lämmöissä.
Tässä vielä edellisen kierron käppyrä kokonaisuudessaan. Ovista tässä saa odotella vielä jonkun aikaa. Kp19 näyttää nyt vakiintuneen ovispäiväksi.

IMG_8611.jpeg
IMG_8612.jpeg


@Metu Onnea hyvistä ultrakuulumisista 💕🥰 Aivan ihana kuva 😍

@Nurppu Jännän korkealla pysytellyt lämmöt alkukierron 🤔 Harmi kun ei tosiaan jälkikäteen saa testien tuloksia tietää. Voisihan tuo hyvinkin selittyä myöhäisemmällä plussalla ja kemiallisella.

@Kuumeilija:) Luulisi FF:n huomenna todentavan oviksen jos lämmöt jatkaa ylhäällä. Oliko sulla jotain muita merkkejä/oireita oviksesta? Mihin itse veikkaisit sen osuneen?

@Kwv Pahoittelut negasta mutta onnittelut normaalimmasta loppukierrosta 🌈 Tuo varmasti toivoa seuraavaan yritykseen. Lämmöt kyllä ihmeen jyrkässä nousussa edelleen.

@Misa Pahoittelut myös negasta ❤️ Käppyrä näyttää kyllä hyvältä ja testit saattaa vielä yllättää 🌈 Mutta ainakin kroppa toimii niin kuin pitääkin 🌈

@Mimossa :nkin käyrä näytti niin lupaavan nousevalta, mutta ei sit kuitenkaan plussaa ❤️ Pahoittelut!

@Däumeline Hyvä että syksyn suunnitelmat vähän selkiytyy. Kyllä teitä koetellaan, mutta hyvä että olet pitänyt omasta hyvinvoinnista huolta, jaksamista tähän syksyyn varmasti tarvitsetkin 🥰 Sielläkin selvä ovis ollut. Mulla nykyään aika vakio että ovis osuu sille päivälle kun testi on tummimmillaan.
 
Täältä myös heräillään taas taustalta uuteen yritykseen. Yk16 alkoi. Katselin viime kiierron testikuvia vielä kun aloin epäilee että oliko sittenkään kemiallinen vai viallisia testejä. Onneksi ehdin saada viivan myös siihen YA-testiin niin ei jäänyt tulkinnanvaraa. Kyllä se kemiallinen täytyi olla ja viivat oli kyllä aivan selkeät. Näkyy vieläkin kuivissa testeissä. Harmitti kyllä silloin dpo10 aivan älyttömästi kun viivat katosi totaalisesti yhdessä yössä, mutta sitten kun siitä pääsin yli, tuli kaiken kaikkiaan aika toiveikas olo ja tilasin ison kasan ovis ja rtestejö taas kaappiin odottelemaan 😁. Jos hedelmöittymisiä tapahtuu, on todellakin vielä toivoa sen yhden hyvälaatuisenkin yksilön sattua kohdalle. Aion jatkaa testailuja vaikka se pettymyksiä tuokin. Hoitoihin ei enää lähdetä, kun ikäö on jo 40+ mutta arpajaisiin osallistutaan. Lämpöjen mittailu jäi vkonlopun extemporereissun vuoksi väliin, mutta nyt mennään taas aika normaaleissa lämmöissä.
Tässä vielä edellisen kierron käppyrä kokonaisuudessaan. Ovista tässä saa odotella vielä jonkun aikaa. Kp19 näyttää nyt vakiintuneen ovispäiväksi.

View attachment 124426View attachment 124427

@Metu Onnea hyvistä ultrakuulumisista 💕🥰 Aivan ihana kuva 😍

@Nurppu Jännän korkealla pysytellyt lämmöt alkukierron 🤔 Harmi kun ei tosiaan jälkikäteen saa testien tuloksia tietää. Voisihan tuo hyvinkin selittyä myöhäisemmällä plussalla ja kemiallisella.

@Kuumeilija:) Luulisi FF:n huomenna todentavan oviksen jos lämmöt jatkaa ylhäällä. Oliko sulla jotain muita merkkejä/oireita oviksesta? Mihin itse veikkaisit sen osuneen?

@Kwv Pahoittelut negasta mutta onnittelut normaalimmasta loppukierrosta 🌈 Tuo varmasti toivoa seuraavaan yritykseen. Lämmöt kyllä ihmeen jyrkässä nousussa edelleen.

@Misa Pahoittelut myös negasta ❤️ Käppyrä näyttää kyllä hyvältä ja testit saattaa vielä yllättää 🌈 Mutta ainakin kroppa toimii niin kuin pitääkin 🌈

@Mimossa :nkin käyrä näytti niin lupaavan nousevalta, mutta ei sit kuitenkaan plussaa ❤️ Pahoittelut!

@Däumeline Hyvä että syksyn suunnitelmat vähän selkiytyy. Kyllä teitä koetellaan, mutta hyvä että olet pitänyt omasta hyvinvoinnista huolta, jaksamista tähän syksyyn varmasti tarvitsetkin 🥰 Sielläkin selvä ovis ollut. Mulla nykyään aika vakio että ovis osuu sille päivälle kun testi on tummimmillaan.
Mä en oikein tiiä😄 ei oo ollu nyt mitään muuta kuin kahtena päivänä menkkamaista jomoo ja eilen päänsärky, mitä harvoin muuten on. Ehkä vähän kosteeta on ollut mutta en pahemmin limoja oo sillai seurannu😄
 
@Kuumeilija:) sanoisin, että siellä nyt dpo2. Lämmöt nousee sen jälkeen, kun ovis jo tapahtunut ja pysyy ylhäällä seuraavaan kiertoon asti (tai plussaan). Eli varmasti huomenna varmistuu FF ovis.

@Summerwalk hieno juttu, että pettymys taas vaihtunut positiivisen odottavaiseksi 🌈 ja kiva että ovis näyttää olevan varmistunut tiettyyn kohtaan, niin helpompi seurata!

Lämmöt lähti alaspäin, mutta aika korkealla vielä. Odottelu jatkuu 😶
 

Liitteet

  • IMG_8054.jpeg
    IMG_8054.jpeg
    724.7 KB · Katsottu: 61
Okei! Nyt ovis tapahtui aiemmin kun viimekierrossa niin luteaali vaihekkin voi olla pidempi😁 mulla kierto ollut nyt pillereiden jälkeen 28-30päivää
 
Pahoittelut negoista @Kwv ja @Misa ❤️

@Summerwalk asiallista pohdintaa! Mä lisäks epäilen, että ne sun aiemmat haamut ei oikeesti ollu viallisia testejä vaan samanlaisia kemiallisia, mutta tästähän ei voida tietenkään varmuutta saada 🤷🏼 mutta mun näkökulmasta siis vaikuttaa oikeen lupaavasti siltä et sulla hedelmöittyy ja kiinnittyy tehokkaasti, ja ainut on just se että odotellaan millon osuu ehjä munasolu kohdalle eli arpajaisten voittoarpaa! Oon siis oikein toiveikas teidän mahkujen suhteen! :)

Täällähän tuntuu nyt olevan pieni ovisaalto! Mä saatoin liittyä siihen 🤔 ainakin nyt tänään oli epäilyttävän korkeet lämmöt ja FF jo tokaa päivää peräkkäin näyttää punasta pistettä. Jos oli ovis jo nyt, ni sit ei kyl ollu kemiallinen, joku mysteeri vaan siinä että lämmöt oli vähän koholla alkukierron!

Screenshot_20230801-122644.png
 
Takaisin
Top